abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127740234
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:48 schreef -Spaghetti- het volgende:

[..]

Draait 'maniac' alleen om de moorden of.. is het iets als side effects? Dus dat het motief ook bekend wordt etc..?
het wordt verteld vanuit het oogpunt van de moordenaar dus het motief wordt zeker bekend. Niet te vergelijken met side effects :) ook geen slasher ofzo. Best apart filmpje, maar zeker aan te raden
pi_127741186
The Place Beyond the Pines (2012) - IMDb

Nou, dat was een tegevaller zeg, veel van verwacht, m'n vriendin is nogal fan van Gosling (dat viel dus ook tegen voor haar :') haha). Elke depressieve film wordt tegenwoordig als goed beschouwd volgens mij.

5.
pi_127757970
DECEPTION

http://www.moviemeter.nl/film/90932/info/filtered/

Sja kon me ook niet echt boeien niet eens afgekeken trouwens, special effects met paint erin geplakt.
Lange scenes zonder actie, achtervolging werd met veel camera's afgewisseld werd het nog al rommelig door wel goede kwali dat dan wel weer.

Ook beetje standaard, man ontmoet vrouw van verloren man, wat volgt denk ik op een happy samen eind.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 13-06-2013 21:13:46 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_127765221
THE CALL

http://www.moviemeter.nl/film/91081

Kijk ze maken toch nog leuke films _O_ beetje aardappel anders met vooral op het eind een leuk sausje, dacht even weer zoon standaard einde maar deze is wel leuk.

Ja lekker beetje slachten goede spanning, loopt aardig door, prima ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 13-06-2013 21:13:28 ]
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:11:17 #65
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127769019
New Kids Nitro
Tweede speelfilm over de paupers uit Maaskantje.
Deze ging dus echt helemaal nergens over . Het was best vermakelijk maar het verhaal, voor zover daar al sprake van is, is nog belachelijker dan dat van de eerste film.
Soms gaat het echt te ver en is het eerder flauw dan grappig.
Het is wat dat betreft maar goed dat de mannen het hier bij laten want het niveau daalt zo wel heel snel.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
pi_127770172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef Timo20 het volgende:
New Kids Nitro
Tweede speelfilm over de paupers uit Maaskantje.
Deze ging dus echt helemaal nergens over . Het was best vermakelijk maar het verhaal, voor zover daar al sprake van is, is nog belachelijker dan dat van de eerste film.
Soms gaat het echt te ver en is het eerder flauw dan grappig.
Het is wat dat betreft maar goed dat de mannen het hier bij laten want het niveau daalt zo wel heel snel.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
Wat dacht jij dan? Laat ik eens een serieuze film kijken?
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:35:39 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127770372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan? Laat ik eens een serieuze film kijken?
Precies! af en toe een serieuze film kan geen kwaad :P
pi_127770593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:35 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Precies! af en toe een serieuze film kan geen kwaad :P
;)
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 22:41:08 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127770688
This is england.

Best aangrijpende film over hoe een 12 jarige meegezogen wordt met een groepje skinheads. Tegen de achtergrond van de tatcher periode in engeland.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127770743
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:41 schreef Bosbeetle het volgende:
This is england.

[ afbeelding ]

Best aangrijpende film over hoe een 12 jarige meegezogen wordt met een groepje skinheads. Tegen de achtergrond van de tatcher periode in engeland.
Goede film _O_
pi_127771238
quote:
This is england.

[ afbeelding ]

Klinkt goed ga even zoeken ^O^
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:51:25 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127771279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef Geerd het volgende:

[..]

;)
:+
pi_127772999
LAST stoP 174

Indrukwekkende film over het leven van straatjongeren in Rio de Janeiro, wat behoorlijk reeel in beeld is gebracht. De film deed me een beetje denken aan city of god, hoewel hij niet zo sterk was als die film is het alsnog een hele sterke film.
Het acteer werk is zeer sterk, aanrader 7.5
pi_127773730
On the watchlist , thanks voor de tip casper019
Veni, vidi, vodka.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:05:12 #75
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127775018
I tre volti della paura (1963) - IMDb
Deze horror bestaat uit drie verhalen.
Het eerste is een aardig filmpje over een vrouw die bedreigd wordt via de telefoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het tweede is een matig filmpje over een vampier (hier Wurdulak genoemd) in de 18e eeuw. Het beste hieraan is Boris Karloff als de oude vader/wurdulak. Jammer genoeg duurt dit minste deel ook het langst.
Het laatste en beste deel is een verhaal over een zuster, die achterna wordt gezeten door de geest van een overleden oud vrouwtje na het stelen van haar ring.
Al met al was in het zijn geheel goed te doen voor een avondje, ook dankzij de altijd stijlvolle regie van Bava..
cijfer: 6.8
pi_127778196
quote:
This is england.

[ afbeelding ]

De tv serie is ook wel tof :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator vrijdag 14 juni 2013 @ 09:09:20 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127779682
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 06:54 schreef Tim86 het volgende:

[..]

De tv serie is ook wel tof :)
Zal ik eens checken
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:51:46 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_127793304
Little Caesar (1931) - IMDb

Mên, wat is die Edward G. Robinson een baas :7. Little Caesar was zijn grote doorbraak als acteur en het is helder dat ie geknipt is voor zo'n gangsterrol. Hij zet zijn rol over-the-top blaaskaak, die het zowaar schopt tot leider van een gang, heel tof neer. Little Caesar verloopt lekker vlot en het is allemaal wel voorspelbaar hoe alles verloopt, maar deert niet. Leuk gangsterfilmpje uit de jaren '30 :Y. Cijfer: 7

The Women (1939) - IMDb
Ai, potdikkie, dit is echt een nare film. De cast bestaat geheel uit vrouwen, op zich niet verkeerd he, maar wel als het hysterische, strontvervelende types zijn. De film draait om Norma Shearer, wiens man van haar wil scheiden. Het wordt heel dramatisch allemaal met allerlei vrouwen die zich drmee bemoeien. Enige lichtpuntje is een kunstzinnig modieus tussenstukje, geschoten in vette Technicolor-kleuren. Regisseur George Cukor vond achteraf dit niet zo geslaagd en wou het zelfs uit de film halen. Wat een idioot! Cijfer: 4,5

Zero Dark Thirty (2012) - IMDb
War on Terror is blijkbaar een onderwerp dat Kathryn Bigelow interesseert. Na The Hurt Locker (wat een superspannende film is over een dude die bommen ontmantelt in Irak) heeft ze met Zero Dark Thirty een nogal ambitieus project te pakken: de lange weg naar de actie die leidde tot Osama's dood. Jessica Chastain trekt de kar als CIA Officer. Ik vond haar niet echt overtuigend bezig, zelfs op sommige momenten overdreven karikaturaal. Dat was een redelijk groot minpunt.

Desalniettemin blijft het een best boeiende film. In tegenstelling tot The Hurt Locker, wat ik een nogal 'kleine', beklemmende film over één onderwerp, is dit nogal groots maar behapbaar aangepakt. Verschillende belangrijke gebeurtenissen tijdens de War on Terror komen langs, ook krijg je te zien hoe dat waterboarding nou werkt. Amerika komt er niet al te best af, ondanks de toffe en knap uitgevoerde operatie op het eind van de film. Het wordt dus nooit saai, al moet je vooraf wel enige interesse in dit soort onderwerpen hebben denk ik. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_127814271
Akira 6/10

De laatste keer dat ik mij zo kut voelde na een voel was volgens mij bij Requiem for a dream. In deze film is de boel qua opbouw ontzettend vermoeiend en eigenlijk had ik bijna na een kwartier zin om de boel maar te stoppen. Gelukkig kwam het uiteindelijk op gang met een tal van mooie ideeen die langsschoten. Ik denk dat wanneer dit ooit een live-action film gaat worden met de juiste schrijvers en regisseur dit best wel een van de beste films van de het decennium zou kunnen worden omdat het best een boel goede concepten heeft.
Helaas is dat in deze tekenfilm wat houtje touwtje werk, maar de soundtrack is wel geweldig.De gruwelijke doden en post apocalyptische wereld blijven goed hangen in een wereld vol misdaad.
  Redactie Games zaterdag 15 juni 2013 @ 00:29:06 #80
206706 crew  Racerblade
pi_127815004
The Man from Earth (2007)

Lange tijd geleden dat ik een film heb gezien waarbij ik aan het einde nog steeds denk 'wauw, dit is een origineel plot'. Omdat dat nauwelijks voorkomt is het erg jammer dat de uitwerking hier en daar wat steekjes laat vallen. Het acteerwerk is niet om over naar huis te schrijven, de dialogen zijn wat raar hier en daar en de afwerking had simpelweg beter gekund. Ondanks dat blijft de film interessant van begin tot eind.

8/10
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:21:47 #81
286575 Roces18
Chef de party
pi_127824829
World War Z

Er zijn zat zombiefilms die het voornamelijk met een klein budget moeten doen maar dit maal hebben ze er genoeg geld tegen aan gegooid. (Een 200 miljoen dollar). Dit maal is het de beurt aan Brad om de wereld te redden met zijn mislukte coupe. Als ex investigator voor de united nations is hij huisman en verzorgt hij zijn familie. Tijdens het droppen van zijn vrouw en kids komen de eerste zombies te voor schijn en wordt het rennen voor zijn leven. Een inleiding van een magere twee minuten zorgt niet voor genoeg connectie op persoonlijk vlak met de karakters, en vanaf dat moment kon het me al weinig schelen wat er met deze Tarzan ging gebeuren. De united nations vinden hem zo belangrijk dat ze hem nodig hebben om de zombies te stoppen en droppen zijn familie op een van de commando schepen. (Zombies kunnen immers niet zwemmen). En dan is het tijd om de wereld te redden want anders wordt zijn familie weer terug gezet bij de zombies. We komen er echter nooit achter waarom Brad zo'n goede investigator was, want hij komt niet al te snugger over.

Geen slome zombies dit maal, maar snelle happerige braindeads die op geluid afkomen. Maar als het er op aankomt, gebeurt alle actie en gore net buiten het scherm. Een grote teleurstelling dat alleen maar zo gedaan is zodat het nog een beetje geschikt kan zijn voor families.

Ondertussen wordt er geclaimed dat er 550 miljoen dollar nodig is om quitte te draaien en na het falen van John Carter vorig jaar is dit de volgende die zal floppen. Koppen zullen dus rollen. En hou eens op met die neppe 3D shit. En ook al kom ik redelijk negatief over in deze recensie, er zitten wel enkele goede punten in. Maar ik zou er sowieso niet voor naar de bioscoop gaan tenzij je een abonnement hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_127825169
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:21 schreef Roces18 het volgende:
World War Z
[ afbeelding ]

Er zijn zat zombiefilms die het voornamelijk met een klein budget moeten doen maar dit maal hebben ze er genoeg geld tegen aan gegooid. (Een 200 miljoen dollar). Dit maal is het de beurt aan Brad om de wereld te redden met zijn mislukte coupe. Als ex investigator voor de united nations is hij huisman en verzorgt hij zijn familie. Tijdens het droppen van zijn vrouw en kids komen de eerste zombies te voor schijn en wordt het rennen voor zijn leven. Een inleiding van een magere twee minuten zorgt niet voor genoeg connectie op persoonlijk vlak met de karakters, en vanaf dat moment kon het me al weinig schelen wat er met deze Tarzan ging gebeuren. De united nations vinden hem zo belangrijk dat ze hem nodig hebben om de zombies te stoppen en droppen zijn familie op een van de commando schepen. (Zombies kunnen immers niet zwemmen). En dan is het tijd om de wereld te redden want anders wordt zijn familie weer terug gezet bij de zombies. We komen er echter nooit achter waarom Brad zo'n goede investigator was, want hij komt niet al te snugger over.

Geen slome zombies dit maal, maar snelle happerige braindeads die op geluid afkomen. Maar als het er op aankomt, gebeurt alle actie en gore net buiten het scherm. Een grote teleurstelling dat alleen maar zo gedaan is zodat het nog een beetje geschikt kan zijn voor families.

Ondertussen wordt er geclaimed dat er 550 miljoen dollar nodig is om quitte te draaien en na het falen van John Carter vorig jaar is dit de volgende die zal floppen. Koppen zullen dus rollen. En hou eens op met die neppe 3D shit. En ook al kom ik redelijk negatief over in deze recensie, er zitten wel enkele goede punten in. Maar ik zou er sowieso niet voor naar de bioscoop gaan tenzij je een abonnement hebt.
Wist niet dat hij al uit was :o

Jouw review somt een beetje op waar ik vooraf bang voor was bij deze film..zonde hoor. Het plaatje bij je post was voor mij ook het moment in de trailer waarbij mijn gezicht op stand " :') " ging. Zo'n tof boek en dan maken ze er compleet iets anders van..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_127826093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:21 schreef Roces18 het volgende:
World War Z
[ afbeelding ]

Hier was ik al bang voor -O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_127828122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:34 schreef dumble het volgende:
On the watchlist , thanks voor de tip casper019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:07 schreef Geerd het volgende:
THE CALL

[ afbeelding ]

Kijk ze maken toch nog leuke films _O_ beetje aardappel anders met vooral op het eind een leuk sausje, dacht even weer zoon standaard einde maar deze is wel leuk.

Helemaal mee eens met the call!!

@dumble, laat me weten hoe jij hem vond!!
pi_127828172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:07 schreef Geerd het volgende:
THE CALL

[ afbeelding ]

Ook net gezien. Soms een beetje vergezocht, maar zeer aardige film ja. Goed geacteerd ook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 00:10 schreef Deckard het volgende:
Akira 6/10

De laatste keer dat ik mij zo kut voelde na een voel was volgens mij bij Requiem for a dream. In deze film is de boel qua opbouw ontzettend vermoeiend en eigenlijk had ik bijna na een kwartier zin om de boel maar te stoppen. Gelukkig kwam het uiteindelijk op gang met een tal van mooie ideeen die langsschoten. Ik denk dat wanneer dit ooit een live-action film gaat worden met de juiste schrijvers en regisseur dit best wel een van de beste films van de het decennium zou kunnen worden omdat het best een boel goede concepten heeft.
Helaas is dat in deze tekenfilm wat houtje touwtje werk, maar de soundtrack is wel geweldig.De gruwelijke doden en post apocalyptische wereld blijven goed hangen in een wereld vol misdaad.
Ik ben best een liefhebber van anime op z'n tijd, maar door die film kom ik niet heen. De stijl spreekt me ook niet aan. Hoop dat er ooit een goede verfilming komt, dat zou wel gaaf zijn. :)
pi_127829063
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:

Ik ben best een liefhebber van anime op z'n tijd, maar door die film kom ik niet heen. De stijl spreekt me ook niet aan. Hoop dat er ooit een goede verfilming komt, dat zou wel gaaf zijn. :)
voor mij een hoogtepuntje uit mn jeugd. ik wil er dan ook niks slechts over horen! o|O
pi_127829512
Qua ideeen was het tof, maar qua verhaallijn en karakters ronduit slecht.
pi_127849799
I GIVE IT A YEAR

http://www.biosagenda.nl/film_i-give-it-a-year_24770.html

Normaal sla ik zulke films over maar gaf het een kans, en idd zaten wel wat leuke en seksistische stukjes tussen (als je niet blind de ondertitels leest maja dat is met elke film)

Dat is het nadeel van ondertitels vind ik altijd, verneukt de hele film maar ja soms moet het wel omdat je het niet altijd goed kan verstaan te veel "ruis"

Voor de rest sja lekker voorspellend misschien leuk met je vriendin te kijken.Maar voor fappend ned neeh.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 16 juni 2013 @ 03:05:29 #89
286575 Roces18
Chef de party
pi_127851237
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:33 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Wist niet dat hij al uit was :o
In Nederland is die op 4 juli pas uit. Hier ben ik naar de advance screening gegaan. Twee weken voor de release werd hij hier 3x gedraaid. ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_127854797
Tijdje niet gepost dus hier komt even een rijtje :)

Starflight: The Plane That Couldn't Land (TV 1983) - IMDb

Rampenfilm in Space (met onder andere Lee "Six Million Dollar Man" Majors) over de eerste vlucht van het eerste hypersonisch verkeersvliegtuig. Door designfouten en een gung ho raketlanceerder raken ze in de problemen en komen buiten de dampkring terecht, terugvliegen kan niet want dan verbranden ze. Hoe gaan ze dit redden?
Op zich aardig verhaal maar technisch valt er uiteraard behoorlijk wat op aan te merken. Het is SF maar zeker met de kennis van nu kloppen bepaalde dingen heel erg niet en dat stoort. Verder is het acteren van het niveau van een Knight Rider aflevering.
IMDB: 4,8
Ik: 4

Chernobyl Diaries (2012) - IMDb

Groepje jongeren doet extreme touring bij de kerncentrale van Tsjernobyl, als dat maar goed gaat. Heel erg niets zeggende karakters (stoere vent met licht nerdy broer, backpackend stel, meid met dikke tieten die hard kan gillen, dat soort types) en je kunt van te voren de hele film uitschrijven zo standaard is hij. Dat haalt dan ook behoorlijk de potentiële spanning uit de prachtige locatie, het dorp Pripyat naast de kerncentrale van Tsjernobyl.
IMDB: 5
Ik: 3

Ivanhoe (1952) - IMDb

Geweldig jaren 50 epos over de ridder Ivanhoe die Engeland moet redden uit handen van de slechte prins John in afwachting van de terugkeer van koning Richard Leeuwenhart. Met onder andere een prachtige 20 jarige Elizabeth Taylor. Verhaal is leuk, kleurrijk en zit voldoende tempo in, de film doorstaat de tand des tijds prima.
IMDB: 6,8
Ik: 7,5

Wrath of the Titans (2012) - IMDb

Als je dacht dat deel 1 prut was, dit is nog erger. CGI actie werkje om de CGI actie. Ben blij dat ik deze op tv heb gezien want afgaande op de tenenkrommend slechte 3D van deel 1 zal dit nog wel erger geweest kunnen zijn. Hoewel met goeie 3D dit de boel ook niet had gered hoor. Het verhaal, de held Perseus moet pappa Zeus redden die gevangen is door Ares die heult met Hades en die vervolgens de Titanen naar de aarde stuurt om Perseus dwars te zitten.
IMDB:5,7

Mystic Pizza (1988) - IMDb

Jaren 80 coming of age film met Julia Roberts en de huishoudster van "2 1/2 Men". Volgens het boekje dit, met ups en downs, bedrog en echte liefde. De karakters worden goed en divers neer gezet. Ok het verhaal is wat dun en het einde erg Amerikaans maar zoals met coming of age gaat het om de weg er naar toe niet de eindbestemming.
IMDB: 6
Ik: 7

Taken (2008) - IMDb

Het droog targisch kijken van Liam Neeson is perfect voor deze film! Hij is een ex-CIA man die gescheiden is door zijn werk en zijn ex heeft een multimillionair aan de haak geslagen die Liam's dochter maar kan geven dan hij ooit kan. Totdat dochterlief afreist naar Parijs, zogenaamd voor de musea, en daar pardoes wordt ontvoerd. Kan CIA koning Liam de boel redden?
Lekkere uptempo actiefilm, niet teveel over nadenken want gaten zitten er genoeg in het plot. Maar uitstekende popcorn en mooi knokk'n.
IMDB:7,9
Ik: 8
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_127857868
en nog een paar:

Zodiac (2007) - IMDb

Het, geromantiseerde, verhaal rond de Zodiac seriemoordenaar die eind jaren 60 actief was in de VS. De film beschrijft een periode van ongeveer 40 jaar en concentreert zich deels op het politieonderzoek en deels op een cartoonist bij de San Fransisco Chronicle die geobsedeerd wordt door de moorden en zelf op zoek gaat als de politie vast loopt en de zaak laat rusten.
Goeie rollen van Mark Ruffalo als getergde politie inspecteur, Jake Gyllenhaal als cartoonist en Robert Downey jr. als doordraaiende verslaggever. Valt me wel op dat Downey jr. weer een flamboyant, drinkend, gestoord type speelt. Het is heel duidelijk een David Fincher, bij vlagen moeilijk te grijpen maar erg sfeervol (lees dark en moody). De film gaat ook erg in op het politiewerk, het is alsof Fincher heel erg duidelijk wil maken dat dit voor het CSI tijdperk plaatsvind. Hij is alleen wel lang (2 uur 40) en omdat het tempo van de film niet hoog ligt kan dat een afknapper zijn voor sommigen, maar het verhaal is erg intrigerend.
IMDB: 7,7

Star Trek Into Darkness (2013) - IMDb

De nieuwe Star Trek, lang verwacht, toch gekomen en tja wat zal ik er van zeggen. Mixed feelings is de beste beschrijving. Op zich een, misschien wat over the top, actiefilm met een dikke SF saus. Hij had wat korter gekund want veel obligate actie/3D showoff scenes maar dat stoort niet en echt saai wordt het niet. Benedict Cumberbatch is een fantastische slechterik.

Ik heb wel een paar opmerkingen:
- Checkov is irritant
- De blonde juffrouw is een wandelende plot convenience
- Sulu doet het dan wel weer leuk (zelfs bijna baddass in de stoel) ik heb alleen nog steeds moeite om hem niet als Chau uit Off Centre te zien
- Laat in godsnaam die one second shots van verschillende aliens achterwege, we weten dat het scifi is dat hoef je niet te willen bewijzen door dit soort onzinnige schermvulling,
-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- door de rant hierboven in de spoiler ben ik kwijt wat ik verder wilde zeggen...
IMDB: 8,2
Ik: 6,5

Bloodrayne: The Third Reich (2010) - IMDb

Dus... deel 3 en het niveau blijft dalen, wazige vampiren, rare nazi's, obligate lesbische porno en geen diepgang. Helaas niet zo slecht dat het weer goed word. Wel de kwaliteit die we van Uwe Bol verwachten wat dat betreft maakt hij het wel weer waar.
IMDB: 2,9

Blue Valentine (2010) - IMDb

Prachtig geschoten relaas van de liefde tussen twee gewone mensen. De film speelt zich af in het nu en schiet af en toe terug naar de tijd voor en tijdens hun eerste ontmoetingen. Camerawerk is erg goed en de stilte valt op, er is weinig soundtrack maar dat werkt erg goed om de emotionele lading van het verhaal over te brengen. De zeer sterke Michelle Williams en solide Ryan Gosling vormen een prachtig koppel waar je automatisch mee mee gaat leven. Bij vlagen mooi, tragisch, komisch en pijnlijk en soms dat allemaal tegelijk. Het is meer een film om te voelen en te beleven dan dat het een verhaal is waar je naar kijkt, als je begrijpt wat ik bedoel.
IMDB: 7,4
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_127862441
The Ice Storm

IJzersterke film van Ang Lee en mooie cinematografie. Het speelt zich af in de jaren 70? ( rond de Nixon watergate affair). De film draait rond twee families ergens in een Amerikaanse sub-urban buurt. De Hood's met twee zonen, de Carvers met een dochter en zoon. Alle karakters hebben hun eigen verhaal, beide ouders staan op het punt van scheiden. De kinderen zijn aan het 'experimenteren' met sex. En dan komt er een ijs storm die alles zal veranderen..

IMDB: 7.5*
Ik: 8*
Veni, vidi, vodka.
pi_127874213
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:07 schreef Karstman het volgende:

Bloodrayne: The Third Reich (2010) - IMDb
[ afbeelding ]
Dus... deel 3 en het niveau blijft dalen, wazige vampiren, rare nazi's, obligate lesbische porno en geen diepgang. Helaas niet zo slecht dat het weer goed word. Wel de kwaliteit die we van Uwe Bol verwachten wat dat betreft maakt hij het wel weer waar.
IMDB: 2,9
Juist. Ik hoopte stiekem toch dat het leuk slecht zou zijn maar helaas. Tijdverspilling. Zelfs de titelrolactrice was minder mooi dan gehoopt.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_127876479
Kiss kiss bang bang 7/10

Snelle humor, leuke thriller. En drie karakters die ontzettend leuk zijn. Valt mij op dat films met de formule van 2 mannen, 1 vrouw zonder sexuele spanning in een comedy altijd raak zijn.
pi_127884318
Even een vraagje... ik ben recentlijk mijn hele film collectie 2000+ films verloren doordat mijn NAS in de fik was gevlogen, kortsluiting. Een hele tijd terug was ik geregistreerd op een website die mij films aanraden op basis van wat ik al gezien was. Om een beetje overzicht te krijgen van welke films ik allemaal ben verloren ben ik opzoek naar die website maar weet niet meer welke die is :P iemand een idee?

Het is niet Jinni, Rotten Tomatoes, Movielens, Netflix, Criticker

[ Bericht 4% gewijzigd door Dale. op 16-06-2013 23:22:15 ]
pi_127884692
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 02:02 schreef Geerd het volgende:
I GIVE IT A YEAR

[ afbeelding ]

http://www.biosagenda.nl/film_i-give-it-a-year_24770.html

Normaal sla ik zulke films over maar gaf het een kans, en idd zaten wel wat leuke en seksistische stukjes tussen (als je niet blind de ondertitels leest maja dat is met elke film)

Dat is het nadeel van ondertitels vind ik altijd, verneukt de hele film maar ja soms moet het wel omdat je het niet altijd goed kan verstaan te veel "ruis"

Voor de rest sja lekker voorspellend misschien leuk met je vriendin te kijken.Maar voor fappend ned neeh.
maar opzich dus wel leuk en vermakelijk om te zien??
pi_127884713
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:15 schreef Dale. het volgende:
Even een vraagje... ik ben recentlijk mijn hele film collectie 2000+ films verloren doordat mijn NAS in de fik was gevlogen, kortsluiting. Een hele tijd terug was ik geregistreerd op een website die mij films aanraden op basis van wat ik al gezien was. Om een beetje overzicht te krijgen van welke films ik allemaal ben verloren ben ik opzoek naar die website maar weet niet meer welke die is :P iemand een idee?
:D Huh _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_127884738
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:22 schreef Soury het volgende:

[..]

:D Huh _O-
Niet grappig :{
pi_127884778
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:15 schreef Dale. het volgende:
Ik ken en heb whatiwatch.net en icheckmovies.com

Als jij een andere bedoelt, ben ik ook wel benieuwd naar die smaak- en genrelinks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127884963
quote:
6s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken en heb whatiwatch.net en icheckmovies.com

Als jij een andere bedoelt, ben ik ook wel benieuwd naar die smaak- en genrelinks.
Nope niet een van die 2. Had trouwens een kenmerkende blauwe website design. Je kreeg gewoon een film te zien en kon je zeggen of je die hebt gezien en als je die gezien had goed vond of niet, met een duimpje zoals facebook.
  maandag 17 juni 2013 @ 02:37:28 #101
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_127890799
Gangs of New York (2002) - IMDb 1080p remastered

In het begin dacht ik jeetje, dit is slecht, de gevechten zijn bagger, het motief van de zoon is bagger.
Maar toen de film éénmaal op gang kwam begon ik zeker met meer aandacht te kijken.

De film gaat over New York en met name de five point district, waar vroeger de armen leefden en gangs meer standaard waren dan exotisch.
Jongen verliest zijn vader in een groot gevecht van de 'dead rabbits' vs 'the natives'.
Jongen groeit op en keert weer terug naar five points, en zoekt wraak.

In het begin dacht ik echt, waar gaat dit over? Waarom zou je wraakgevoelens hebben bij een eerlijk gevecht die je vader zelf start en notabene je vijand die je vader eert.
Dat zat me erg dwars en dat is dan ook het enige minpuntje aan de film.

Verder is de film erg goed, en wordt geen enkel moment saai ondanks de 2:46 minuten speeltijd.
Ook laat het veel historische gebeurtenissen zien, en zie je goed hoe zwarten werden behandeld nadat ze vrij van slavernij waren.

IMDB: 7,5
Ikke: 8.0 ondanks het motief/begin.

Het is gewoon een erg sterke film na het begin.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_127890941
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef casper019 het volgende:

[..]

maar opzich dus wel leuk en vermakelijk om te zien??
Sja als je 1.5 uur?? wilt wachten op die paar leuke dingen ja, anders nee.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127891003
Assassins Run (2013)

http://www.moviemeter.nl/film/64928

Sja lekker filmpje wel, oplichting, moord maffia, alleen een goede danseres maakt je natuurlijk nog geen ninja.
Ook wel weer paar typisch Russische dingen ^O^, ook wel grappig hele film is een flashback.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127891123
THE FACILITY (2012)

http://www.moviemeter.nl/film/71691

Ja Ik dacht nou, lekker standaard zombie filmpje maar niet eens.
Kijkt goed weg, voor al met in het achterhoofd dat het gebaseerd is op echte feiten alleen nu lekker aangedikt natuurlijk (ga ik vanmiddag nog is even googlen)

Deed me ook denken aan die Duitse film waarin ze een test deden met 12 gevangen en 12 bewakers wat totaal uit de hand liep.

Alweer licht even horizontaal :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_127907625
Ohw trouwens nog een stukje uit I GIVE IT A YEAR.

http://www.dumpert.nl/med(...)ouders_bekijken.html
Ik zwaai naar dieren.
pi_127916007
Unsere Mütter, unsere Väter

Ik kan alleen maar zeggen WAUW, wat een ongelooflijk aangrijpende, mooie en indrukwekkende mini-serie.
In de mini-serie staat niet zo zeer de oorlog in het middelpunt met grootste gevechten, maar vooral wat de oorlog met mensen doet, en de keuzes die mensen maken tijdens de oorlog.. en ook dat soms goed en slecht heel dicht bij elkaar zit.
Er zitten ook veel enge en realistische scenes in de film waardoor deze mini serie een gegantische indruk op mij heeft achter gelaten...
Het acteerwerk was ook ijzersterk,
en daarom geef ik deze film een HELE dikke 10 AANRADER
pi_127920031
DEEP DARK CANYON (2012)

http://www.moviemeter.nl/film/73838

Sja 2 families klein stadje die elkaar nogal tegen gaan staan naar een wil niet te veel verklappen. Wat eindigt op een wat lompe achtervolging op zich goed verhaal, af en toe wel wat langdradig.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127929910
RIDDLE,

http://www.moviemeter.nl/film/91648

Heb hem naar 1 uur en 7min afgezet, begin is al vreemd dacht bijna meteen al, volgens mij is dit een andere film dan dat ik gedownload heb.

Gewoon saai gebeurt niks ook geen opbouwende spanning Next!!!
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 23:41:45 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127930427

Cloud atlas, vermakelijke feel good sci-fi Een tikkeltje te vrijblijvende raamvertelling, met een vrij eenvoudige good vs. evil structuur.

SPOILER
pi_127930523

Machine Gun Preacher (2009)
Een drama-actie-oorlogsfilm met Gerard Butler over het waargebeurde verhaal van Sam Childers. Tussen alle oorlogsfilms over de eeuwige Irak en Afghanistan gecreerde drama's nu eindelijk eens een film over de meest gruwelijke en mensonterende daden in de wereld; in donker Afrika in Zuid-Soedan en Oeganda, door islamistische milities en

De film wordt laag gewaardeerd en dat vind ik onterecht. Hoewel ik niets met religie heb (en een hoop erop tegen) wordt het oprechte "care for each other" Amerikaanse plattelandschristendom wel degelijk goed en mooi weergegeven. Zeker in verband met de strijd tegen een religieuze sektarische warlord met een leger van 400.000 die kindsoldaten (40.000!) ronselt en inzet in de meest bloederige slachtvelden ter wereld.

De slachtvelden komen vol in beeld in de film en Gerard Butler is een goeie acteur voor de rol. Minpunt is dat de karakterveranderingen wel erg snel en abrupt gaan, nodig om in een film te kunnen passen. De jump in de film met een opeens oudere Paige is daardoor wat vreemd.

Maar als het Afrikaanse avontuur begint gaat de film los en is het heftig en eerlijk. Door deze film de echte persoon Sam Childers es wat over gelezen, dat soort mensen worden gemist in de wereld.

Al met al een topfilm, en een aanrader voor allen die geinteresseerd zijn in wat er allemaal in de wereld plaatsvindt.

8.5/10 (IMDB: 6.8/10)

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 18-06-2013 09:07:02 ]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_127931737
Mij gemist? Hele tijd geleden alweer dat ik hier gepost heb, ook niet veel films gezien (o.i.g. films die ik hier zou willen recenseren en nee; niet dié films }:| )

Driving Miss Daisy (1989)

quote:
Een oudere joodse weduwe woont in Atlanta. Zij kan helaas niet meer autorijden. Haar zoon staat er daarom op dat ze een chauffeur neemt, wat in de jaren '50 betekent dat het een zwarte chauffeur betreft. In het begin verzet de weduwe zich tegen alle veranderingen in haar leven en weigert ze zich te laten rijden. Hoke, de chauffeur die door haar zoon is ingehuurd, weet echter al snel haar vertrouwen te winnen.
Director: Bruce Beresford
Cast: Morgan Freeman, Jessica Tandy & Dan Aykroyd.

Staat al maanden op de NAS (zoals zoveel) en eindelijk bekeken. Gemixte gevoelens.

Ik ben wel een aardig liefhebber van kleinere, onbekende films waar het vooral gaat om een verhaal tussen karakters en niet om beeldmateriaal dat op je af knalt.
Deze zou je eigenlijk ook wel in deze categorie kunnen plaatsen. Je zou zeggen met grote namen als dit? Ja; deze film is met zo'n klein budget gemaakt dat het op locatie gefilmd moest worden, interior-shots incluis.

Maar ook qua verhaal. Er gebeurt eigenlijk niets en dat is eigenlijk wel jammer; er kon veel meer inzitten. Denk aan de gigantische cultuuromslag in de VS (wordt slechts kort getoond met Hebrew Benevolent Congregation Temple bombing), de grote tegenstelling in sociale klasse tussen de 2 hoofdrolspelers en nog wel meer. (Ben sowieso wel liefhebber van materiaal die dat tijdperk van de VS bespreken)
Maar hier; vrijwel niets. De grootste klap wordt in 2 minuten verwerkt en heeft verder vrijwel geen invloed op het verhaal.

Maar als je dieper kijkt zie je daadwerkelijk wat gebeuren; kijk maar naar hoe de laatste - ontroerende - scene verschilt met het begin van de film. Ook mooie uitspraken:
quote:
Idella: I'm goin', Miss Daisy.
Daisy Werthan: [from upstairs] Alright Idella, see you tomorrow.
Hoke Colburn: I'm goin' too, Miss Daisy.
Daisy Werthan: Good!
quote:
Hoke Colburn: [Hoke is driving Daisy to Mobile] Did I evre tell you about the first time I ever been outside the state of Georgia?
Daisy Werthan: No, when was that?
Hoke Colburn: Oh, a few minutes ago.
quote:
Boolie Werthan: Good Bye! Good luck! Good God!
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van moet vinden...
pi_127947434
Star Trek Into Darkness (2013) - IMDb

Een film die 132 minuten duurt en ik heb me geen seconde hoeven vervelen. Onderhoudend ensemble van acteurs, aardige 3d effecten (en ik haat 3d best wel) en een mooi sound design. Alle ingredienten voor een top film dus, maar toch krijgt deze film niet die eer van mij. Het probleem is echt dat toen ik van de trap afliep in het theater ik al weer helemaal uit de film was. Een aardige film dus, volgende keer beter :)
7/10
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:59:55 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127947879
Gisteren gekeken:

Finding Nemo
Nog steeds één van Pixar`s leukste maar ook meest ontroerende films. Leuke karakters, al kan Dory op den duur wel nogal irritant worden, maar ook met veel emotie zoals we destijds van Pixar gewend waren.
De onderwater wereld is adembenemend mooi als altijd en ziet er op blu-ray extra strak uit. Wat een detail.
Een vermakelijke film in een super release.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_127954793
Sexy Beast (2000)

Een behoorlijk gestoorde gangster probeert een gepensioneerde gangster wonend in het zonnige Spanje te werven voor 1 laatste bank job (back home in Londen).

Film met een apart tintje, wel heel vet. Muziek is goed. En Oscar genomineerde Ben Kingsley is ook erg top.

Imdb: 7.1
Veni, vidi, vodka.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:05:01 #115
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_127957170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:50 schreef dumble het volgende:
Sexy Beast (2000)

[ afbeelding ]

Een behoorlijk gestoorde gangster probeert een gepensioneerde gangster wonend in het zonnige Spanje te werven voor 1 laatste bank job (back home in Londen).

Film met een apart tintje, wel heel vet. Muziek is goed. En Oscar genomineerde Ben Kingsley is ook erg top.

Imdb: 7.1
Ben Kingsley's beste rol O+ jammer dat hij zoveel slechte films uitkiest.
Wie dit leest is hek.
pi_127959216
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 03:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sja als je 1.5 uur?? wilt wachten op die paar leuke dingen ja, anders nee.
bah waarom heb ik niet naar je geluisterd....

I GIVE IT A YEAR

ik ging deze film kijken omdat ik zin had in een simpele film, waar je een beetje kon lachen, en met een ''goodfeeling'' de film uitzettten (een lekkere standaard rom-kom dus!!)

maar wat een tegenvaller, de film is TOTAAL Niet grappig, de scenes die grappig zouden moeten zijn komen heel geforceerd over, en de gehele film, je kan er voor geen meter mee meeleven.. dus ook geen feel good gevoel..

Ook het acteer werk is slechts middelmatig,

het enige goeie van de film is het einde, de laatste 5 min waren wel even geinig....

daarom 4, beter laten liggen
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:52:02 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127972449
Man of Steel
Alles wordt tegenwoordig gereboot en geremaked, dus ook Superman. Na Bryan Singer met Superman Returns uit 2006 is het nu de beurt aan Zack Snyder om Supes nieuw leven in te blazen. Dat doet ie samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de Dark Knight Trilogy en dus is het resultaat op dat gebied voorspelbaar: Superman gets Nolanised. Wat mij betreft is dat heel aardig gelukt.

Het is dus opnieuw een origin story en we gaan helemaal terug naar het begin van de Man of Steel legende, we gaan terug naar Krypton en zien hoe Jor-El er voor zorgt dat Kal-El een veilig heenkomen krijgt op onze planeet terwijl zijn eigen planeet naar de haaien gaat. Eenmaal hier aangekomen maken een sprong vooruit in de tijd van een jaar of 30 en zien hem als volwassen man.
Scriptschrijver David S. Goyer pakt het hier dus in principe het zelfde aan als bij Batman Begins: we zien onze hoofdpersoon afwisselend in het heden en in het verleden, tijdens zijn jeugd, waar hij van zijn "vader" Kevin Costner krijgt geleerd om te gaan met z`n krachten en ze leren te beheersen.
Pas wanneer we dat hebben gezien komt de film pas echt los. Het duurt dan ook, wat ik wel er cool gedaan vond, tot 2uur in de film voordat de naam Superman valt (dat is ook meteen de enige keer dat z`n naam voorbij komt, net als dat Metropolis maar één keer genoemd wordt) . Tot dan is het alles een uitleg en een (sterke) opbouw naar dat moment, naar de climax: het eindgevecht, dat trouwens eigenlijk net iets te lang duurt.
De actie scenes zijn sterk en zien er over het algemeen goed uit.

Brit Henry Cavill speelt de uber Amerikaanse superheld en doet dat alsof ie nooit anders gedaan heeft. Ook Amy Adams is goed gecast als Lois Lane.
Maar de man,bijna vanzelf sprekend, hier met de eer gaat strijken is Michael Shannon. Hij zet een echte enge en evil General Zod neer.
Natuurlijk zijn er ook minpunten: de dialogen zijn soms wel erg corny en vallen, zo merkte ik na afloop, nogal slecht bij het publiek. Erg sterk zijn ze inderdaad maar een reden tot ergernis vond ik het persoonlijk niet.
En zoals eerder gezegd duurt de finale eigenlijk net een paar minuutjes te lang.

Maar die paar kleine dingen wegen niet op tegen de pluspunten. En met een geweldig uitgevoerd einde zorgen Snyder en co. ervoor dat je de zaal met een goed gevoel en een smile op je gezicht verlaat.
Laat die sequel maar komen!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:59:27 #118
202546 Baszh
The Dude abides
pi_127972616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 00:10 schreef Deckard het volgende:

De laatste keer dat ik mij zo kut voelde na een voel was volgens mij bij Requiem for a dream. In deze film is de boel qua opbouw ontzettend vermoeiend en eigenlijk had ik bijna na een kwartier zin om de boel maar te stoppen. Gelukkig kwam het uiteindelijk op gang met een tal van mooie ideeen die langsschoten
Dan kan ik je de manga wel aanraden.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_127974166
VHS 2(2012) Dat zijn videobanden voor de jongere generatie :P

V/H/S/2 (2013) - IMDb

Vond het wel wat, zombies een secte, aliens, verschillende filmpjes in 1 beetje movie 43 zeg maar, alleen wat meer bloed :P

Leuk om lekker dronken bij te worden :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_127974501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:52 schreef Timo20 het volgende:
Man of Steel
Alles wordt tegenwoordig gereboot en geremaked, dus ook Superman. Na Bryan Singer met Superman Returns uit 2006 is het nu de beurt aan Zack Snyder om Supes nieuw leven in te blazen. Dat doet ie samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de Dark Knight Trilogy en dus is het resultaat op dat gebied voorspelbaar: Superman gets Nolanised. Wat mij betreft is dat heel aardig gelukt.

Het is dus opnieuw een origin story en we gaan helemaal terug naar het begin van de Man of Steel legende, we gaan terug naar Krypton en zien hoe Jor-El er voor zorgt dat Kal-El een veilig heenkomen krijgt op onze planeet terwijl zijn eigen planeet naar de haaien gaat. Eenmaal hier aangekomen maken een sprong vooruit in de tijd van een jaar of 30 en zien hem als volwassen man.
Scriptschrijver David S. Goyer pakt het hier dus in principe het zelfde aan als bij Batman Begins: we zien onze hoofdpersoon afwisselend in het heden en in het verleden, tijdens zijn jeugd, waar hij van zijn "vader" Kevin Costner krijgt geleerd om te gaan met z`n krachten en ze leren te beheersen.
Pas wanneer we dat hebben gezien komt de film pas echt los. Het duurt dan ook, wat ik wel er cool gedaan vond, tot 2uur in de film voordat de naam Superman valt (dat is ook meteen de enige keer dat z`n naam voorbij komt, net als dat Metropolis maar één keer genoemd wordt) . Tot dan is het alles een uitleg en een (sterke) opbouw naar dat moment, naar de climax: het eindgevecht, dat trouwens eigenlijk net iets te lang duurt.
De actie scenes zijn sterk en zien er over het algemeen goed uit.

Brit Henry Cavill speelt de uber Amerikaanse superheld en doet dat alsof ie nooit anders gedaan heeft. Ook Amy Adams is goed gecast als Lois Lane.
Maar de man,bijna vanzelf sprekend, hier met de eer gaat strijken is Michael Shannon. Hij zet een echte enge en evil General Zod neer.
Natuurlijk zijn er ook minpunten: de dialogen zijn soms wel erg corny en vallen, zo merkte ik na afloop, nogal slecht bij het publiek. Erg sterk zijn ze inderdaad maar een reden tot ergernis vond ik het persoonlijk niet.
En zoals eerder gezegd duurt de finale eigenlijk net een paar minuutjes te lang.

Maar die paar kleine dingen wegen niet op tegen de pluspunten. En met een geweldig uitgevoerd einde zorgen Snyder en co. ervoor dat je de zaal met een goed gevoel en een smile op je gezicht verlaat.
Laat die sequel maar komen!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Neeeee, op basis van jouw recensie ging ik naar deze film!

Man of Steel (3D) (2013)
Afgaande op de recensie van Timo20 hier was ik zo stom om mijn oorspronkelijke bioscoopfilm voor vanavond (Fast & Furious 6) om te gooien en naar die "geweldige" (hij gaf een 9?!) Man of Steel te gaan. Normaalgesproken zijn zijn recensies erg goed en zijn filmsmaak volg ik vaak met vergelijkbare cijfers. Maar hier...

Wat een aanfluiting, een afknapper, een verlies van 2.5 uur van mijn leven?! In die 2.5 uur lijkt het alsof er helemaal niets is gebeurd, zo leeg is het verhaal.

Alles is fout aan deze film. Om te beginnen de acteurs. Op piepkleine rolletjes van Kevin Costner en Russel Crowe na, komt er geen enkele bekende acteur in voor. B- en C-garnituur moet de kar -blijkbaar- trekken.

Dan datgene waar de film zo prat op gaat, de enorme actie en de enorme hoeveelheid schade overal. Sommige dingetjes zien er nog best aardig uit, maar door de snelheid van alles is het effect compleet weg en wordt de 3D (waar ik in tegenstelling tot veel anderen wél een liefhebber van ben) vaag en slecht.

Dan het "verhaal". Dat is er eigenlijk niet. Het is zo flinterflinterdun dat men in 2,5 uur film niet 1 karakterontwikkeling kan plaatsvinden.

De quotes, toch iets wat in een superheldenfilm eruit moet springen; net zo dramatisch als in die vorige superhelden-sci-fi blockbusters die ik ook -stom stom stom- in de bios zag; Prometeus en The Dark Knight Rises. Tenenkrommend.

Hét facepalmmoment was toen Lois ten voorstaan van de knapste koppen van het Amerikaanse leger met alle superheldendramatiek in de achtergrond zegt:

SPOILER
Natuurlijk! Een of ander journalistje die de Aarde redt.

Dramatisch slecht en het overslaan meer dan waard.

3.0/10 (IMDB: 8.2??????/10)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')