quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Verschil?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:01 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Het zijn alawieten en geen alevieten. Let op wat je zegt, dit zorgt voor veel verwarring.
alevieten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alevitismequote:
Turkije en Syrië zijn buurlanden en zoals alle buurlanden hebben ze naast gedeelde belangen ook botsende belangen. Denk bijvoorbeeld aan het geruzie om de provincie Hatay en de beperking van de doorstroom van de rivier Firat naar Syrië. Als er nu Turkse staatsburgers zijn die de Syrische media volgen, daar familie, vrienden, eigendom en geloofsgenoten hebben, en zich daardoor loyaler voelen aan Syrië dan aan Turkije, kunnen ze door Syrië ingezet worden om de Syrische belangen te dienen. Vanuit Turks perspectief vormen ze een bedreiging, vanuit Syrisch perspectief een kans. Ik hoop dat je het niet als een persoonlijke aanval ofzo ziet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En zo is het maar net.
[..]
Wat wil je hier mee zeggen?
Ik zei niet dat het Alevieten zijn. Allawieten zijn Arabische Alevieten. Dat Arabische is het enige wat hen onderscheidt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:01 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Het zijn alawieten en geen alevieten. Let op wat je zegt, dit zorgt voor veel verwarring.
Mwoah, nee, er zijn wel een aantal verschillen. Maar daar gaan we het niet over hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Turkije en Syrië zijn buurlanden en zoals alle buurlanden hebben ze naast gedeelde belangen ook botsende belangen. Denk bijvoorbeeld aan het geruzie om de provincie Hatay en de beperking van de doorstroom van de rivier Firat naar Syrië. Als er nu Turkse staatsburgers zijn die de Syrische media volgen, daar familie, vrienden, eigendom en geloofsgenoten hebben, en zich daardoor loyaler voelen aan Syrië dan aan Turkije, kunnen ze door Syrië ingezet worden om de Syrische belangen te dienen. Vanuit Turks perspectief vormen ze een bedreiging, vanuit Syrisch perspectief een kans. Ik hoop dat je het niet als een persoonlijke aanval ofzo ziet.
[..]
Ik zei niet dat het Alevieten zijn. Allawieten zijn Arabische Alevieten. Dat Arabische is het enige wat hen onderscheidt.
Gelukkig.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mwoah, nee, er zijn wel een aantal verschillen. Maar daar gaan we het niet over hebben.
En oke, i get it. Nee, ik zie het niet als een persoonlijke aanval.
Ja, gek he. Mijn neefjes en nichtjes zijn heel erg kemalist. 2 nichtjes van mij hebben een tattoo van zijn handtekening. Ik heb mij er nooit echt mee bezig gehouden, tot de laatste paar jaar eigenlijk. Nu het niet meer anders kan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:17 schreef Bilge het volgende:
[..]
Gelukkig.![]()
Het valt me trouwens op dat de Arabische Turken op andere gebieden dan Syrië juist extra Turks-nationalistisch zijn. Vaak nog extremer dan Turken.
Heb je daar een verklaring voor? Oktay Vural, de woordvoerder van de (nationalistische) MHP, is ook een Arabische Turk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, gek he. Mijn neefjes en nichtjes zijn heel erg kemalist. 2 nichtjes van mij hebben een tattoo van zijn handtekening. Ik heb mij er nooit echt mee bezig gehouden, tot de laatste paar jaar eigenlijk. Nu het niet meer anders kan.
Daar dacht ik vandaag ook al aan. Als ik, nu als 'neppe' Turk al zo van het land hou etc, hoe zal ik dan zijn als ik een ekte was?
Nope.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Heb je daar een verklaring voor? Oktay Vural, de woordvoerder van de (nationalistische) MHP, is ook een Arabische Turk.
Hmmm.quote:
Misschien wel heel slecht, maar de afgelopen dagen heb ik mij alleen beziggehouden met wat er in Turkije aan de hand is. Vatan haini allesssssssquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hmmm.
Heb jij trouwens de beschikking over Syrische media? Ik vermoed dat Assad zich bescheurt om de Turkse situatie en Erdogan keihard uitlacht. En terecht, natuurlijk.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Misschien wel heel slecht, maar de afgelopen dagen heb ik mij alleen beziggehouden met wat er in Turkije aan de hand is. Vatan haini allesssssss
Alevetien zijn geen Moslims.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Er is verschil ja, maar als je "Arabische Alevieten" zegt, is het wel duidelijk dat er niet Turkse Alevieten mee worden bedoeld, right? In het Turks heten wij ook Arap Alevi, en niet Arap Alawi, of zo.
Ohnee!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 04:50 schreef ilker77 het volgende:
De Islam heeft maar 1 duivels doel!!!
Bron:
http://members7.boardhost.com/werken/msg/1236698464.html
http://members7.boardhost.com/werken/msg/1236940794.html
Flikker op, staat er.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:28 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
?
Hard aanpakken die chaos zaaiers voor niks (gesteund door ....)
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 04:50 schreef ilker77 het volgende:
Bron:
http://www.presstv.ir/det(...)eats-soldiers-heart/
Lul niet zo in BNW termen, ze maken ervan wat ze zelf willen. Dus Keuze A is Amerika volgens jou en keuze B Europa.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 05:04 schreef ilker77 het volgende:
Amerika wilt Turkije(zonder democratie). Europa wilt Turkije(met democratie). En Turkije wordt gewoon als een speelbal gebruikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Waar zijn hier rellen van moslims die de Islamisering niet snel genoeg vinden gaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hilarisch is het eigenlijk. In Turkye complete rellen omdat het land dreigt te islamiseren en in europa heb je haast rellen omdat het islamiseren niet vlot genoeg gaat.
Zullen we een protest organiseren? Vandaag kan ik niet, vandaag heb ik er al 1 op de planning staan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waar zijn hier rellen van moslims die de Islamisering niet snel genoeg vinden gaan?
Ik vind dat wij, en zeker in NL, maar een stel lafaards zijn. Even oftopic, maar de regering wil dus weer gaan bezuinigen en de lasten gaan verzwaren. De vorige lastenverzwaring heeft al laten blijken dat de economie dan nog meer achteruit gaat en de regering minder inkomsten heeft. Mensen houden nog meer en meer de hand op de knip.
In veel andere landen gaan mensen al lang de straat op, maar wij blijven lafjes op de bank zitten en een beetje mopperen achter de rug om van de regering.
De balans wordt steeds opnieuw afgewogen. En als die heftig verstoord wordt of dreigt te verstoren dan is t tijd voor verandering. In Nederland is er nog geen reden tot een verandering. Er is discussie en alles houdt de druk van de ketel. We hebben vrijheden om te geloven en de 5e democratie in de wereld. Het volk stuwt de veranderingen en heeft vrije inspraak.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hilarisch is het eigenlijk. In Turkye complete rellen omdat het land dreigt te islamiseren en in europa heb je haast rellen omdat het islamiseren niet vlot genoeg gaat.
Welke?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zullen we een protest organiseren? Vandaag kan ik niet, vandaag heb ik er al 1 op de planning staan.
Los van noodzakelijkheid zou het mooi zijn als in Nederland ook eens een soortgelijk iets zou plaatsvinden. Al was t maar om de muren tussen minderheden weg te slaan en te realiseren dat we één volk zijn. Zoiets moet ontstaan en niet geforceerd worden wil t "echt" zijn zoals hier.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zullen we een protest organiseren? Vandaag kan ik niet, vandaag heb ik er al 1 op de planning staan.
Pro Erdogan of tegen Erdogan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:12 schreef De_Guidance het volgende:
Er is een protest bij het Turkse cobsulaat in Rotterdam tussen 11 en 12.
Anti.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Pro Erdogan of tegen Erdogan?
In Arnhem is er ook 1. Morgen in Nijmegen.
Als t pro erdogan is denk ik dat alleen erdogan zelf komt. Iemand moet t doenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hmmm.quote:
Hahahaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als t pro erdogan is denk ik dat alleen erdogan zelf komt. Iemand moet t doen
Ja echt hequote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hmmm.
[..]
Hahaha
Hoe graag ik dat ook wil geloven, dat is niet zo. Bijna alle Turken hier in Nederland zijn tayyipçi.
Volgens mij is het heel prima te verklaren waarom Erdogan zowel in Turkije als Nederland veel aanhangers heeft.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja echt he
Dat zou voor een Duitser in WoII zoiets zijn als het land ontvluchten omdat men meer vrijheid wilde voor zichzelf en dan het Nazi regime van afstand blijven steunen omdat men wel weet "wat goed is voor het land en de eigen bevolking"
"Helden"
Dat wist ik. De Akp begon en eindigde als een rijke partij en de geldsluizen van de Gülen beweging naar de Akp staan waarschijnlijk ook nog steeds wagenwijd open. Hebben ze mooi al dat pepergas voor kunnen kopen ook. Ik heb op zich niets tegen zn leer maar ik hoop dat Gülen zn politieke tak er straks afknipt want dat is een raar gedrocht.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ja.Je hebt heuse 'Gülen-scholen' in Nederland, kan je het je voorstellen?
Je vergist je. Akp kent een grote aanhang in NL.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als t pro erdogan is denk ik dat alleen erdogan zelf komt. Iemand moet t doen
In Turkije ook.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je vergist je. Akp kent een grote aanhang in NL.
Maar relatief gezien meer dan in Turkije. Het Turkse volk in Turkije ontwikkeld zich, terwijl Turken elders in de wereld vasthouden aan oude normen en waarden. Wat uiterst jammer is.quote:
Dat is altijd met emigranten. Jij houdt ook vast aan een erg archaïsch Turkije-beeld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Maar relatief gezien meer dan in Turkije. Het Turkse volk in Turkije ontwikkeld zich, terwijl Turken elders in de wereld vasthouden aan oude normen en waarden. Wat uiterst jammer is.
Ik? Nee hoor, totaal niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is altijd met emigranten. Jij houdt ook vast aan een erg archaïsch Turkije-beeld.
Het gaat niet alleen om geloof.
Wel een beetje, Ataturk-aanbidding, hopen op een leger-interventie. Daar spreekt een verlangen naar het oude Turkije uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik? Nee hoor, totaal niet.
Ik begrijp niet wat het voor zin heeft om in Nederland (of elders op de wereld) te gaan demonstreren over iets wat in Turkije plaatsvindt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Atatürk-aanbidding? Zei je dat nou? Ik aanbid Allah, en daar houdt het mee op. Jij hebt echt een totaal verkeerd beeld van mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wel een beetje, Ataturk-aanbidding, hopen op een leger-interventie. Daar spreekt een verlangen naar het oude Turkije uit.
Het feit dat iemand geen conservatieve soenniet is, maakt hem toch niet automatisch modern?
You gotta be kidding mequote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja echt he
Dat zou voor een Duitser in WoII zoiets zijn als het land ontvluchten omdat men meer vrijheid wilde voor zichzelf en dan het Nazi regime van afstand blijft steunen omdat men wel weet "wat goed is voor het land en de eigen bevolking"
"Helden"
Weet je wat het is, ik ben al 5 dagen volop live beelden aan het kijken en aan het lezen over wat er gaande is, en ik ben ZO ontzettend boos. Ik vind het ook zo erg dat ik gewoon niks kan doen. Als ik nu naar Turkije had kunnen gaan om de mensen te helpen, dan had ik dat gedaan. Maar ja, werk, hè. Protesteren voelt imho toch 'beter' dan alleen wat dingen roepen op een site.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het voor zin heeft om in Nederland (of elders op de wereld) te gaan demonstreren over iets wat in Turkije plaatsvindt.
Ik vraag het me al heel lang af...
* sylvesterrr gaat vanmiddag z'n achterneef in Istanbul maar eens bellen...
Het staat je niet aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij is het heel prima te verklaren waarom Erdogan zowel in Turkije als Nederland veel aanhangers heeft.
Erg goedkope nazi-vergelijking dit. Dit is net als zeggen dat de demonstranten extremisten zijn of een fascistische legerjunta willen. Ook een verwerpelijk goedkoop standpunt. Jammer.
Je snapt het niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het staat je niet aan.
Erdogan lult na t 'aanvallende' geweld van de politie en 't extreem hoog gebruik van traangas dat het punt van alles het park is, wat het op dat moment al niet meer was. Merkt twee keer op dat hij meer mensen op de been kan brengen (je bent de PM niet een mafia leider) Het is een bureaucraat en een inhumane idioot die de media controleert die terwijl de straten zwart zagen de hele boel negeerde en als onzin wegwuifde.
Het is iemand die zn mannetjes afstuurt op studenten die vorige maand een bedankfilmpje maakten voor hun stad waar ze vervolgens maar even tekst en uitleg over moeten geven of ze niet toevallig stiekem een links politiek doel hadden. Eigen ervaring, was erbij. Dit heeft niets met vrijheid en een democratie te maken. Dit is onderdrukking.
Hij zal waarschijnlijk ook de Amnesty international oproep naast zich neerleggen. Er zijn mensen overleden en aan de kant van de politie is de schade nihiel dus alles is uit verhouding. Hij kan worden aangeklaagd voor Mensenrechtenschending en zo iemand verdedigen omdat hij soms de touwtjes aardig in handen had is niet echt helder te noemen.
Precies. Hij laat zich opnaaien. Gisteren hadden we nog een Cohen nodig. Nu is iedereen nazi-supporter.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
You gotta be kidding me. Heb je echt net die vergelijking gemaakt?
.
Weet je wat Turkije, en Turken in het algemeen, zou helpen? Iets minder hard geroep, en iets meer nadenken voordat ze een 'mening' vormen. Die oer-agressie, vergelijkbaar met de houding van PVV-stemmers, doet het land geen goed.
2 doden en een leider die vertrokken is naar Marokko, want er is niets aan de hand.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:50 schreef stoeltafel het volgende:
Wat waren de hoogtepunten van gisteren.
Hopen op een staatsgreep is al erg genoeg dame. Je had het over familieleden met Ataturk-tattoos en dat je het nu wel kan begrijpen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Atatürk-aanbidding? Zei je dat nou? Ik aanbid Allah, en daar houdt het mee op. Jij hebt echt een totaal verkeerd beeld van mij.Denk ook niet dat ik dat recht kan praten, net zoals andere feiten er niet ingaan bij jou. Jammer!
Die waren onbevestigd. Als ik het mis heb moet iemand mij maar even verbeteren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:55 schreef stoeltafel het volgende:
Die doden waren toch al eerder gevallen?
Dus dat ik mij wel in Atatürk kan vinden maakt mij een Atatürkaanbidder? Ga, alsjeblieft.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hopen op een staatsgreep is al erg genoeg dame. Je had het over familieleden met Ataturk-tattoos en dat je het nu wel kan begrijpen.
Je hebt gelijk, ongeveer 90% van de Turken die ik hier ken verafschuwen Atatürk en verafgoden die gast die in Amerika zit, Fetullah Gülen (kan me niets schelen hoe het schrijft) en Tayip Erdogan. Allemaal van die Fetoshcular...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hmmm.
[..]
Hahaha
Hoe graag ik dat ook wil geloven, dat is niet zo. Bijna alle Turken hier in Nederland zijn tayyipçi.
Gelukkig heb jij dat totaal niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Maar relatief gezien meer dan in Turkije. Het Turkse volk in Turkije ontwikkeld zich, terwijl Turken elders in de wereld vasthouden aan oude normen en waarden. Wat uiterst jammer is.
Je hebt gelijk. Het aantal dat ze bevestigen is echter kleiner dan het werkelijke aantal.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die waren onbevestigd. Als ik het mis heb moet iemand mij maar even verbeteren.
Echt absurd hoe hij kan doen alsof er niets gebeurd is. En dan nog doodleuk in een interview zeggen: 'Waarom protesteren jullie nou?' en dat is dan waar 50% van Turkije op stemt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
2 doden en een leider die vertrokken is naar Marokko, want er is niets aan de hand.
Meer beelden van gister in Bodrum:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Veel discussie weinig beelden.Doe maar gewoon beelden, dat is objectiever.
Met de bomaanslagen in Reyhanli zat 'ie ook opeens in Amerika. Schapen...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:04 schreef Melli het volgende:
[..]
Echt absurd hoe hij kan doen alsof er niets gebeurd is. En dan nog doodleuk in een interview zeggen: 'Waarom protesteren jullie nou?' en dat is dan waar 50% van Turkije op stemt.
Ach, houd toch op. Aan jou is de links/rechts deling zo op te merken. Dát ís van het verleden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ha, weer ééntje die mij denkt te kennen.Nee, zG, dat heb ik niet.
Bodrum?? Oke.. Ben wat verbaasd..quote:
Waarom negeer je mijn staatsgreep opmerking? Misschien moet je je eerst daarvan distantiëren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dus dat ik mij wel in Atatürk kan vinden maakt mij een Atatürkaanbidder? Ga, alsjeblieft.
Ik probeer steeds aardig te blijven, maar je bent zo bekrompen. Je staat niet open voor andere meningen en/of denkwijzen. Je blijft je mening maar doordrammen. Ik heb eerder in dit topic al gezegd dat ik mij vroeger niet zo met Atatürk bezig heb gehouden - maar dat het de laatste jaren een beetje op is komen waaien. Dat mijn nichtjes een tattoo hebben van Mustafa Kemal maakt mij een Atatürk-aanbidder?
Tevens kan ik mij nog steeds meer vinden in Deniz Gezmis en zijn vrienden en zijn ideologie. Maar mijn respect voor Atatürk is sonsuz.
Links/rechts deling speelt nog steeds, en niet alleen in Turkije, maar over de hele wereld. Wat is volgens jou het huidige dan? Dat iedereen centrum is?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. Aan jou is de links/rechts deling zo op te merken. Dát ís van het verleden.
Ik zit in t zelfde schuitje als jou, alleen ben ik als Nederlander naar Turkije gegaan ipv Turk naar Nederland gekomen. Volgens mij hebben we beide niet zoveel recht of juist alle recht van spreken. En mn vergelijking is gebasseerd op ervaring niet op verhalen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
You gotta be kidding me. Heb je echt net die vergelijking gemaakt?
.
Weet je wat Turkije, en Turken in het algemeen, zou helpen? Iets minder hard geroep, en iets meer nadenken voordat ze een 'mening' vormen. Die oer-agressie, vergelijkbaar met de houding van PVV-stemmers, doet het land geen goed.
Atatürk was een voorstander van de democratie, maar had altijd gezegd dat een leger, zelfs in een democratie, nog steeds macht moet hebben. Tayip heeft het leger onder het mom van 'Ergenekon' verzwakt en zo zijn doel bereikt: hij wilde dat niemand hem meer kon stoppen (oftewel: geen staatsgreep). Een staatsgreep betekent uiteraard niet zomaar iets en het betekent ook dat het land achteruit zal gaan in vele opzichten, daar geef ik je gelijk in. Maar wat Erdogan wil is een democratie waarin eigenlijk alle macht toebehoort tot een persoon: de president, net als in Amerika. Aangezien hij al 50% van de stemmen had, moet dit niet moeilijk zijn voor hem. Tja, wat is beter voor de toekomst: een autocratie of een staatsgreep?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hopen op een staatsgreep is al erg genoeg dame. Je had het over familieleden met Ataturk-tattoos en dat je het nu wel kan begrijpen.
Kijk dit bedoel ik, alles negeren en focussen op één punt waardoor je mij onderuit kan halen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom negeer je mijn staatsgreep opmerking? Misschien moet je je eerst daarvan distantiëren.
Interessant dat je Gezmis noemt, opgehangen na een staatsgreep door het leger..
Meisje zeg anders gewoon even je politieke voorkeur, dan snappen ze 't. Blijkbaar ben je of links + voor staatsgreep of rechts + tegen staatsgreep. Ertussen in is er niets.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik, alles negeren en focussen op één punt waardoor je mij onderuit kan halen.Mijn haat jegens erdogan/akp is zo groot dat ik ergens in dit topic had gehoopt dat het leger de kant van het volk zou kiezen, ja. Enkele topics later zei ik ook dat het beter was om de verkiezingen af te wachten in de hoop dat akp nu minder stemmen zal krijgen.
Deniz Gezmis is een held voor mij. Het over hem en zijn vrienden lezen heeft mij heel erg veranderd.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik zou ook graag die kant op willen gaan, maar ook hier moet nog gewerkt worden. Helaas...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik ben al 5 dagen volop live beelden aan het kijken en aan het lezen over wat er gaande is, en ik ben ZO ontzettend boos. Ik vind het ook zo erg dat ik gewoon niks kan doen. Als ik nu naar Turkije had kunnen gaan om de mensen te helpen, dan had ik dat gedaan. Maar ja, werk, hè. Protesteren voelt imho toch 'beter' dan alleen wat dingen roepen op een site.
Daar had ik het gisteren met mijn manager Marokkaanse manager nog over. Hoe kan je op "snoepreis" gaan (ik weet dat het geen snoepreis is) terwijl er zo'n beetje in iedere grote stad demonstraties gaande zijn?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
2 doden en een leider die vertrokken is naar Marokko, want er is niets aan de hand.
Dat je een recht van spreken hebt wil niet zeggen dat je dus de vaagste dingen mag uitkramen, maar dat is iets wat de huidige maatschappij sowieso niet lijkt te snappen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zit in t zelfde schuitje als jou, alleen ben ik als Nederlander naar Turkije gegaan ipv Turk naar Nederland gekomen. Volgens mij hebben we beide niet zoveel recht of juist alle recht van spreken. En mn vergelijking is gebasseerd op ervaring niet op verhalen.
Dit speelt nu.. En als andere partijen niet competent zijn dan is wat het land nodig heeft wellicht een nieuwe partij die staat voor mensenrechten en het bij elkaar houden. Mn Job Cohen opmerking mocht dan idioot zijn en zo iemand mag in NL misschien niet werken in onze SBS media politiek maar we hebben iemand nodig die mensen begrijpt en ze bij elkaar brengt. Maakt niet uit of hij een Akp of een Chp of wat voor verleden dan ook heeft zolang hij maar los gaat staan van de Akp die t nu even bedorven heeft voor onbepaalde tijd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je snapt het niet.
Je wil mensen nu graag in een pro of anti-Erdogan kamp duwen.
Het is nou eenmaal niet zo zwart-wit.
Ik kan nu opsommen wat de CHP en de kemalisten de afgelopen eeuw hebben uitgespookt. Daar verbleekt dit erg bij namelijk.
En toch moet je ook de mensen met kemalistenvlaggen geen nazi's noemen. Het getuigt nogal van geestelijke armoede.
Als jij denkt dat ik het politie-optreden steun heb je het goed mis.
Konya, de stad/provincie van de conservatieven. Ik kan het weten, m'n familie woont daar (en komt daarvandaan).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef yup het volgende:
Overigens op Facebook heb ik een pro politie betoging gezien in Konya.
Weet niet hoe je Facebook shit hier kan linken.
Ja, is het zo kortzichtig? Links + pro staatsgreep versus rechts + anti staatsgreep?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Meisje zeg anders gewoon even je politieke voorkeur, dan snappen ze 't. Blijkbaar ben je of links + voor staatsgreep of rechts + tegen staatsgreep. Ertussen in is er niets.
Echt, he.. Dat ik links ben en het best vind dat Erdogan blijft zitten met wat aanpassingen aan zijn walgelijke manier van regeren gaat er bij sommigen ook niet inquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, is het zo kortzichtig? Links + pro staatsgreep versus rechts + anti staatsgreep?
Dan ben ik LINKS en voor een staatsgreep.
Waar is dit op gestoeld?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:25 schreef Che_ het volgende:
Wat een hoog gehalte anti-Islam figuren hier.. en zeer extreem.
Konya is wat Volendam zou zijn als t een grote stad zou zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Konya, de stad/provincie van de conservatieven. Ik kan het weten, m'n familie woont daar (en komt daarvandaan).Begrijpelijk dat ze daar een pro-AKP (politie) betoging houden.
Ik denk dat je mij niet echt begrijpt. Was het eens met je Cohen opmerking.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit speelt nu.. En als andere partijen niet competent zijn dan is wat het land nodig heeft wellicht een nieuwe partij die staat voor mensenrechten en het bij elkaar houden. Mn Job Cohen opmerking mocht dan idioot zijn en zo iemand mag in NL misschien niet werken in onze SBS media politiek maar we hebben iemand nodig die mensen begrijpt en ze bij elkaar brengt. Maakt niet uit of hij een Akp of een Chp of wat voor verleden dan ook heeft zolang hij maar los gaat staan van de Akp die t nu even bedorven heeft voor onbepaalde tijd.
Daar ben ik het volledig mee eens.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:27 schreef Beathoven het volgende:
Twee vrienden van me willen alleen meedoen als t protest vreedzaam is en hebben geen zin om evt te rellen met de politie omdat een groep mafkezen het voor de rest verpest. Het zou volgens hen moeten gaan om het veranderen van t instituut en niet om de politie aan te vallen. Die werken ook maar gewoon.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 04:50 schreef ilker77 het volgende:
Bron:
http://www.presstv.ir/det(...)eats-soldiers-heart/
He, pssssst. Wakker wordenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 05:04 schreef ilker77 het volgende:
Amerika wilt Turkije(zonder democratie). Europa wilt Turkije(met democratie). En Turkije wordt gewoon als een speelbal gebruikt.
[ afbeelding ]
http://www.focushaber.com(...)analiz-h-130111.html
Democratie in Amerika:
http://pressmedya.com/?aType=haber&ArticleID=8670
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:54 schreef yup het volgende:
Misschien interessant om in de OP op te nemen:
http://www.turks.nl/turki(...)en.html#.Ua2cmUA8CSq
Het stond er anders vrij duidelijk en onderbouwt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat je een recht van spreken hebt wil niet zeggen dat je dus de vaagste dingen mag uitkramen,
Heb je t uberhaupt wel gelezen? Het gaat wel wat verder dan een stomme houding.quote:Prima om te zeggen dat de houding van Erdogan op dit moment op zijn minst stom te noemen is. Of je nu voor of tegen hem bent, hij ontkent dingen die hij niet moet ontkennen. Ik zal ook de eerste zijn om te zeggen dat immigranten vasthouden aan een cultuur die zich verder niet ontwikkelt. Je ziet het hier in het topic ook, bij zowel de voor- als tegenstanders. Maar om dan zo'n goedkope vergelijking te maken, gaat echt te ver. Ik ben niet per sé voor Erdogan, maar Hitlervergelijkingen? Kom op.
http://www.turks.nl/opini(...)arki-in-turkije.html.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:54 schreef yup het volgende:
Superslecht dit.. Turks.nl zo "objectief" als wat..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:54 schreef yup het volgende:
Maakt verder ook niet uit, met RT in de OP.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Superslecht dit.. Turks.nl zo "objectief" als wat..
Ik doel op het artikel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:14 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit, met RT in de OP.
De RT in de OP is een live stream. Wat wil je hier mee zeggen?quote:Op [url=http De RT://forum.fok.nl/topic/1980206/3/50#127393025]dinsdag 4 juni 2013 10:14[/url] schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit, met RT in de OP.
Wat wordt er kort gezegd besproken?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doel op het artikel.
Dit zijn trouwens mooie beelden![]()
Demonstrant in een relaxte discussie met agenten over de gebeurtenissen met een soort van begrip voor elkaar. http://webtv.hurriyet.com(...)ek-ortaya-cikti.aspx
Demonstrant is in gesprek met agent, agent begrijpt de woede richting de politie, reactie als ik volg bevelen op, moet tenslotte ook geld verdienen, we moeten wel, ook wij willen naar huis hebben een gezin, laat ze ajb ophouden. Je kunt je stem laten horen tijdens de verkiezingen. Zoietsquote:
Ah oké, bedankt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Demonstrant is in gesprek met agent, agent begrijpt de woede richting de politie, reactie als ik volg bevelen op, moet tenslotte ook geld verdienen, we moeten wel, ook wij willen naar huis hebben een gezin, laat ze ajb ophouden. Je kunt je stem laten horen tijdens de verkiezingen. Zoiets
Met nieuwsartikelen en interviews die een ander tintje hebben dan andere media. Wat ik wil zeggen is dat je dus best een ander subjectieve bron mag gebruiken. Dan hoor en lees je het van beide kanten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
De RT in de OP is een live stream. Wat wil je hier mee zeggen?
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt het dat hier "Moordenaar erdogan, ga weg uit Marokko" staat?Geen bezoek van crimineel Erdogan aan ons land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt het dat hier "Moordenaar erdogan, ga weg uit Marokko" staat?Haha dit had ik niet verwacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Best wel vreemd dat je je kan vinden in zo een ideologie, maar tegelijk ook een staatsgreep ziet zitten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dus dat ik mij wel in Atatürk kan vinden maakt mij een Atatürkaanbidder? Ga, alsjeblieft.
Ik probeer steeds aardig te blijven, maar je bent zo bekrompen. Je staat niet open voor andere meningen en/of denkwijzen. Je blijft je mening maar doordrammen. Ik heb eerder in dit topic al gezegd dat ik mij vroeger niet zo met Atatürk bezig heb gehouden - maar dat het de laatste jaren een beetje op is komen waaien. Dat mijn nichtjes een tattoo hebben van Mustafa Kemal maakt mij een Atatürk-aanbidder?
Tevens kan ik mij nog steeds meer vinden in Deniz Gezmis en zijn vrienden en zijn ideologie. Maar mijn respect voor Atatürk is sonsuz.
Erdogan is niet opeens weg, dit stond al lang en breed op de agenda. Met o.a. 180 ondernemers.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Met de bomaanslagen in Reyhanli zat 'ie ook opeens in Amerika. Schapen...
Want de rest van de westerse landen heeft niveau denk jij?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben een voorstander van dat die islamitische diktator Erdogan tevens idioot met hoogmoedwaanzin opsodemietert.
Misschien ontwikkelt Turkye zich tot een gelijkwaardig niveau als de rest van de westerse landen en vallen de EU toetreding bezwaren ook snel weg.
Ik zeg niet dat het niet in de OP moet. Ik ben alleen van mening dat Turks.nl een bepaalde sfeer uitstraalt die niet objectief te noemen is.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:54 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Met nieuwsartikelen en interviews die een ander tintje hebben dan andere media. Wat ik wil zeggen is dat je dus best een ander subjectieve bron mag gebruiken. Dan hoor en lees je het van beide kanten.
Ja, en dan laat je je land zo achter. Dan had hij of niet moeten gaan, of het eerder op moeten lossen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Erdogan is niet opeens weg, dit stond al lang en breed op de agenda. Met o.a. 180 ondernemers.
Je hebt je eigen land te dienen.. Dat hij nu ook weg is is een dikke middelvinger richting het volk..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Erdogan is niet opeens weg, dit stond al lang en breed op de agenda. Met o.a. 180 ondernemers.
Mwah, ik ben best een Erdogan-sympathisant maar dat vond ik ook wel een slechte zet. Hij kon het beter annuleren of een vertegenwoordige sturen als vervanging. Geeft ook een beter beeld bij de demonstranten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Keyif yapmaya gitti zaten, niet om zijn land te dienen, haklisin.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je hebt je eigen land te dienen.. Dat hij nu ook weg is is een dikke middelvinger richting het volk..
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:17 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Keyif yapmaya gitti zaten, niet om zijn land te dienen, haklisin.
Gek genoeg is die hoogmoedswaanzin ergens op gebaseerd. En gek genoeg zijn er onder Erdoğan vorderingen gemaakt (vergeleken met de regeringen voor hem). En gek genoeg is hij geen diktator, en gek genoeg heeft het leger nu de rol die het zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben een voorstander van dat die islamitische diktator Erdogan tevens idioot met hoogmoedwaanzin opsodemietert.
Misschien ontwikkelt Turkye zich tot een gelijkwaardig niveau als de rest van de westerse landen en vallen de EU toetreding bezwaren ook snel weg.
Flikker toch eindelijk eens een keer op naar BNW met je tigduizend keer herhaalde conspiracyrotzooi.quote:
Nee, er is een rel gaande. Dat je dan richting Marokko gaat gaat er bij mij en velen niet in.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:11 schreef Triggershot het volgende:
Want hij is nu natuurlijk lekker vakantie aan het houden en dient zijn land niet met het bezoek
Heeft de rel een woordvoerder waarmee hij kan onderhandelen? Heeft hij het land, regeren en de bevolking aan zijn lot overgelaten? Nee. Hij houdt zich in een land duizenden km's verder op zelfs bezig met de rellen en tegelijkertijd probeert hij zakelijke deals af te ronden voor het land, the fok heb jij het over?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, er is een rel gaande. Dat je dan richting Marokko gaat gaat er bij mij en velen niet in.
Anayinkiquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:25 schreef ilker77 het volgende:
[ http://img142.imageshack.us/img142/1492/obamapq4.jpg (copy/paste deze link) ]
fuck youuuuuuuuuuuuu!!
Dat is het rare aan dit hele gedoe. Hij kon het in het begin tactischer aanpakken, maar zelfs nu blijft hij van die onhandige zetten maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Mwah, ik ben best een Erdogan-sympathisant maar dat vond ik ook wel een slechte zet. Hij kon het beter annuleren of een vertegenwoordige sturen als vervanging. Geeft ook een beter beeld bij de demonstranten.
Hij zou op eenzelfde manier als Gül kunnen reageren, maar vertikt het om er diplomatiek mee om te gaan. Of nou ja, zo komt het over bij mij. Een beetje erkenning voor wat er gebeurt zou al schelen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heeft de rel een woordvoerder waarmee hij kan onderhandelen? Heeft hij het land, regeren en de bevolking aan zijn lot overgelaten? Nee. Hij houdt zich in een land duizenden km's verder op zelfs bezig met de rellen en tegelijkertijd probeert hij zakelijke deals af te ronden voor het land, the fok heb jij het over?
Waarover moet hij onderhandelen? Een geruststellende gebaar zou al voldoende zijn geweest lijkt mij. Iets van: Beste volk, ik hoor jullie, ik begrijp jullie en zal mijn best doen een ieder in het land te dienen ipv zich zo te gedragen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heeft de rel een woordvoerder waarmee hij kan onderhandelen? Heeft hij het land, regeren en de bevolking aan zijn lot overgelaten? Nee. Hij houdt zich in een land duizenden km's verder op zelfs bezig met de rellen en tegelijkertijd probeert hij zakelijke deals af te ronden voor het land, the fok heb jij het over?
Doe eens normaal..quote:
Even kijken of ik je daarbij kan helpen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik maak vanaf nu elke kutpost van je een TR totdat je eindelijk geband bent.
Gaat lekker hè? Wat voor een misvormt figuur moet jij zijn als plaatjes posten niet eens lukt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:28 schreef ilker77 het volgende:
http://barisaykul.blogcu.(...)kiye-kuracak/4279737
Precies en minder bemoeien met de levensstijl van mensen mag ook wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij zou op eenzelfde manier als Gül kunnen reageren, maar vertikt het om er diplomatiek mee om te gaan. Of nou ja, zo komt het over bij mij. Een beetje erkenning voor wat er gebeurt zou al schelen.
Ik denk dat er wel een evenwicht nodig is, je dient ware protesten te scheiden van de mensen die er doelloos komen rellen en dat heeft hij wmb in zijn uitspraken wel gedaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij zou op eenzelfde manier als Gül kunnen reageren, maar vertikt het om er diplomatiek mee om te gaan. Of nou ja, zo komt het over bij mij. Een beetje erkenning voor wat er gebeurt zou al schelen.
Jij wilt zeggen dat die woorden niet uit zijn mond zijn gekomen afgelopen dagen, meerdere malen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarover moet hij onderhandelen? Een geruststellende gebaar zou al voldoende zijn geweest lijkt mij. Iets van: Beste volk, ik hoor jullie, ik begrijp jullie en zal mijn best doen een ieder in het land te dienen ipv zich zo te gedragen.
[..]
Doe eens normaal..
Uit Erdogans mond?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat die woorden niet uit zijn mond zijn gekomen afgelopen dagen, meerdere malen??
Ja, dit artikel vond ik echt geweldig!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies en minder bemoeien met de levensstijl van mensen mag ook wel.
Een goede column in Hurriyet erover. Helaas Turks voor de andere geïnteresseerden.
http://m.hurriyet.com.tr/Haber#!id=23429413
Ik gok van wel, bedankt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even kijken of ik je daarbij kan helpen.
Bekijk de video van Altayli eens goed met Erdogan, ik zal na werk hele concrete zaken voor je citeren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Uit Erdogans mond?Trigger, volgen wij hetzelfde op TV? Quote anders iets geruststellends, misschien heb ik het gemist.
[..]
Ja, dit artikel vond ik echt geweldig!
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
İlker, jij en ik weten dat je gelijk hebt met het Ortadogu planı, maar laat ze nou maar. Ze vertikken het om er ook maar iets over in te lezen. Laat mensen maar cahil blijven.
Dat ik een uithaal naar z'n moeder doe, ja sure, nogal ongepast, maar wat hij doet is lang geen discussie meer voeren, maar het topic onderspammen met plaatjes, video's en gevloek.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Stelt me teleur van je, trigger.
Doe ajb. Blijkbaar zie ik het anders dan jijquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bekijk de video van Altayli eens goed met Erdogan, ik zal na werk hele concrete zaken voor je citeren.
Dus reageer jij met anayinki?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ik een uithaal naar z'n moeder doe, ja sure, nogal ongepast, maar wat hij doet is lang geen discussie meer voeren, maar het topic onderspammen met plaatjes, video's en gevloek.
Hij had het ook af kunnen zeggen. Het hele land staat op z'n kop, er zijn doden gevallen, honderden gewonden. Dan denk ik niet dat iemand raar op zal kijken als hij het af zal zeggen, toch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je moeders (kut).quote:
Ze moeten oprotten naar hun eige lant!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:58 schreef Dibble het volgende:
Bulent arinc geeft een goede interview af nu op cnnturk.
Kutcommunisten staan opeens met de mond vol tanden!
Ipnelerrrrrrrquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je moeders (kut).
[..]
Ze moeten oprotten naar hun eige lant!
Google Translate vertaalt het niet, vandaarquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je moeders (kut).
[..]
Ze moeten oprotten naar hun eige lant!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
"Ik ben tegen een meerderheid die heerst over een minderheid, ik ben ook tegen een minderheid die wil heersen over een meerderheid, wil je veranderingen, nou dan kan dat via verkiezingen? Wil je protesteren? Daar bieden onze wetten ruimte voor."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Doe ajb. Blijkbaar zie ik het anders dan jij
Ja, zie je tochquote:Dus reageer jij met anayinki?
Tis meer slang idd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Google Translate vertaalt het niet, vandaarKuis woordenboek blijkbaar.
Dit is geen geruststelling, Trigger. Dit zijn arrogante woorden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Ik ben tegen een meerderheid die heerst over een minderheid, ik ben ook tegen een minderheid die wil heersen over een meerderheid, wil je veranderingen, nou dan kan dat via verkiezingen? Wil je protesteren? Daar bieden onze wetten ruimte voor."
"Vergaande sancties tegen protesten zie je ook in Duitsland, het hart wil dat je dit liever niet hebt".
"Er is hier geen vastbesloten project, we zijn geen voorstander van het verwijderen van het park. We willen onze plannen uitvoeren zoals het volgens de massa's gepast is. Met het garantstellen van de groene delen"
"Als er mensen zijn die geraakt zijn door mijn opmerkingen bied ik mijn excuses aan"
"We moeten ideologen en bezorgde protesters van elkaar scheiden"
etc etc.
[..]
Ja, zie je toch?
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is geen geruststelling, Trigger. Dit zijn arrogante woorden.
Ze maken nu elkaar zelfs dood. Nu zie je pas wat een ongeorganiseerde boel het is met allemaal sektes die hun eigen ideologie dragen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:07 schreef johnson555 het volgende:
Doden gevallen nog wel, alsof er tientallen zijn neergeschoten.
Er is 2 bevestigde doden waarvan er 1 zelfs door een taxichauffeur
Dan is het nooit goedquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hou je bek gewoon.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:10 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ze maken nu elkaar zelfs dood. Nu zie je pas wat een ongeorganiseerde boel het is met allemaal sektes die hun eigen ideologie dragen.
Ik juich de politie alleen maar die deze honden kapot te slaan, man, vrouw, 80 of 10 maakt niet uit. De gewone burger wordt hier ook de dupe van.
Excuses, edit i.p.v. quote. Post teruggeplaatst.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:10 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ze maken nu elkaar zelfs dood. Nu zie je pas wat een ongeorganiseerde boel het is met allemaal sektes die hun eigen ideologie dragen.
Ik juich de politie alleen maar die deze honden kapot te slaan, man, vrouw, 80 of 10 maakt niet uit. De gewone burger wordt hier ook de dupe van.
Jij bent werkelik waar om te kotsenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:10 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hij heeft een rechterlijk besluit naast zich neergelegd. Hij heeft gezegd dat de protesten niets bijzonders zijn en dat dat wel wegwaait. Media is censuur opgelegd. Politie treedt te hard op. Hij neemt de demonstranten niet srs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:09 schreef Triggershot het volgende:
[..].
Excuses aanbieden, terug kunnen komen op je project, afstand nemen van het geweld, zeggen dat er ruimte is voor verandering en protesten, idd heel arrogant, de eikel.
Pffff, jij bent echt de weg kwijt. Je beschuldigt hem van niet toe geven, oogkleppen ophebben. Maar juist types als jou zijn het ergst...alles wat een ander doen als slecht zien, altijd pessimistisch en enkel blij als er wat te klagen valt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
WIl je mijn bril even lenen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pffff, jij bent echt de weg kwijt. Je beschuldigt hem van niet toe geven, oogkleppen ophebben. Maar juist types als jou zijn het ergst...alles wat een ander doen als slecht zien, altijd pessimistisch en enkel blij als er wat te klagen valt.
Lees nog eens wat die zegt.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nice! Als Erdogan nu ook een kleine buiging maakt, kunnen we weer vrolijk door.
http://www.volkskrant.nl/(...)rkanon-politie.dhtmlquote:Antalya weigert water aan waterkanon politie
De Turkse gemeente van Antalya heeft geweigerd de waterkanonnen van de politie, die worden ingezet tegen demonstranten, van water te voorzien. De gemeente, onder leiding van burgemeester Mustafa Akaydin van de belangrijkste oppositiepartij CHP (Republikeinse Volkspartij), stond de politie niet toe water uit de tanks van de brandweer te halen omdat dit tot problemen zou kunnen leiden bij een brand. Dat meldde een lokale krant dinsdag.
De politie wendde zich vervolgens tot de nabijgelegen gemeente Kerpez, waar iemand van de regerende AK-partij van premier Recep Tayyip Erdogan aan het hoofd staat. Daar kon de oproerpolitie gebruikmaken van watertanks die worden gebruikt voor het besproeien van parken.
Een vertegenwoordiger van de gouverneur greep in en gaf alle lokale besturen officiële orders de kanonnen van water te voorzien.
Hij heeft officieel gezegd dat er niet per definitie zo een project komt zonder overleg met de omgeving.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent werkelik waar om te kotsen
[..]
Hij heeft een rechterlijk besluit naast zich neergelegd.
Lees eens goed op welke soort protesten hij dat heeft gezegd, hij had het hier nadrukkelijk over ideologen die er waren om te rellen, lees je dat voor het gemak even niet?quote:Hij heeft gezegd dat de protesten niets bijzonders zijn en dat dat wel wegwaait.
De media was gevuld met valse berichten over de protesten zoals valse plaatjes en berichten. En zelfs toen bleek dat 'het afsluiten van het internet' kwam door technische problemen door overgebruik.quote:Media is censuur opgelegd.
Hij heeft notabene afstand genomen van het geweld, politie teruggeroepen en zei dat er ruimte is voor protesten, damn girlquote:Politie treedt te hard op. Hij neemt de demonstranten niet srs.
Helaas vergeet je er wel heel wat zaken ernaast.quote:Laten we deze zaken niet vergeten![]()
Als iemand terugkomt op zijn handelen en daarvan afstand neemt, met name over alle zaken wat jij hebt opgenoemd, kan ik dat alleen maar toejuichen.quote:Dat jij zijn handelen als geruststellend beschouwt gaat er bij mij niet in.
Minder je info van reuters en facebook afhalen en meer luisteren wat turkse politici op tvnte zeggen hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent werkelik waar om te kotsen
[..]
Hij heeft een rechterlijk besluit naast zich neergelegd. Hij heeft gezegd dat de protesten niets bijzonders zijn en dat dat wel wegwaait. Media is censuur opgelegd. Politie treedt te hard op. Hij neemt de demonstranten niet srs.
Laten we deze zaken niet vergeten![]()
Dat jij zijn handelen als geruststellend beschouwt gaat er bij mij niet in.
Deze reactie kwam dus later pas van je.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
WIl je mijn bril even lenen?Lees eens:
[..]
Hoi Dibble, sorry, na je laatste reactie waarin je ook doelt op vrouwen etc, wens ik jou niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Minder je info van reuters en facebook afhalen en meer luisteren wat turkse politici op tvnte zeggen hebben.
HIj heeft een rechterlijk besluit naast zich neergelegd, valt niet te ontkennen lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft officieel gezegd dat er niet per definitie zo een project komt zonder overleg met de omgeving.
[..]
Lees eens goed op welke soort protesten hij dat heeft gezegd, hij had het hier nadrukkelijk over ideologen die er waren om te rellen, lees je dat voor het gemak even niet?
[..]
De media was gevuld met valse berichten over de protesten zoals valse plaatjes en berichten. En zelfs toen bleek dat 'het afsluiten van het internet' kwam door technische problemen door overgebruik.
[..]
Hij heeft notabene afstand genomen van het geweld, politie teruggeroepen en zei dat er ruimte is voor protesten, damn girl
[..]
Helaas vergeet je er wel heel wat zaken ernaast.
[..]
Als iemand terugkomt op zijn handelen en daarvan afstand neemt, met name over alle zaken wat jij hebt opgenoemd, kan ik dat alleen maar toejuichen.
Ik ben geen anti-Erdogan, hoor. Als hij iets goeds doet hoor je dat van mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Deze reactie kwam dus later pas van je.
Dan nog, je manier van reageren op dat andere duidt erop dat je snel weer iets zal vinden om op te zeiken.
iedereen die protesteert voelt zich ondderdruktquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:23 schreef Che_ het volgende:
Waarom voelen Alevieten zich trouwens onderdrukt?
Serieuze vraag.
Open een aparte topic.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:23 schreef Che_ het volgende:
Waarom voelen Alevieten zich trouwens onderdrukt?
Serieuze vraag.
Uhuh :quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoi Dibble, sorry, na je laatste reactie waarin je ook doelt op vrouwen etc, wens ik jou niet meer serieus te nemen.
[..]
HIj heeft een rechterlijk besluit naast zich neergelegd, valt niet te ontkennen lijkt mij.
De media is vanaf dag 1 al censuur opgelegd. Ik doel niet eens op deze protesten per se, ook op eerder gebeurtenissen.
Hij heeft gezegd, dat project komt er, klaar.
Echt ook een rechterlijk macht naast je neerleggen en zeggen dat het project er komt.quote:“Burada, kesinleşmiş bir AVM projesi yok. Biz, Gezi Parkı ortadan kalksın iddiasında değiliz. Aslına uygun olarak Topçu Kışlası’nı yapmak istiyoruz. Bunu yeşili muhafaza edecek şekilde yapacağız.”
Trigger, je lijkt zarGon wel met die smiley. Dat haalt alle lust weg om te reagerenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uhuh :
[..]
Echt ook een rechterlijk macht naast je neerleggen en zeggen dat het project er komt.
Misschien zou jij je er iets meer in moeten verdiepen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:25 schreef ilker77 het volgende:
[..]
Vanwege de naam van de 3de brug.
[ afbeelding ]
Wat vind jij van de naam 'Atatürk' in alles en nog wat?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:25 schreef ilker77 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yav bebegim, volgens jou zegt hij iets, hij weerlegt dat zelf met zijn eigen woorden, wat verwacht je dan van me?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger, je lijkt zarGon wel met die smiley. Dat haalt alle lust weg om te reageren
Of 'Sabiha Gokcen'quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat vind jij van de naam 'Atatürk' in alles en nog wat?
Vanwege de naam van een brug.. ga ga.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:25 schreef ilker77 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik stoor mij aan mensen die hier een alevi-sunni discussie van willen maken.. Dat is namelijk niet het geval hier..quote:
Je zei bebegim. Yumusattin.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yav bebegim, volgens jou zegt hij iets, hij weerlegt dat zelf met zijn eigen woorden, wat verwacht je dan van me?
Dit doe je echt vaker. En vaak is het gezegd tegen je ook. Op het moment dat je er geen reactie meer op kan geven, is het dit of dat, en richt je je maar op iets anders. Pfrt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger, je lijkt zarGon wel met die smiley. Dat haalt alle lust weg om te reageren
Weer trek je te snel en onnodig je conclusies. Puur door je negatieve denkwijze.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik stoor mij aan mensen die hier een alevi-sunni discussie van willen maken.. Dat is namelijk niet het geval hier..
Even een srs vraagje.. Weet jij iets van de alevieten en hun geschiedenis in Turkije af?quote:
Jij en ik gaat niet. Kalsinquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit doe je echt vaker. En vaak is het gezegd tegen je ook. Op het moment dat je er geen reactie meer op kan geven, is het dit of dat, en richt je je maar op iets anders. Pfrt.
Dan is hij daarop toch ook teruggekomen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik stoor mij aan mensen die hier een alevi-sunni discussie van willen maken.. Dat is namelijk niet het geval hier..
[..]
Je zei bebegim. Yumusattin.![]()
Maar met rechterlijke uitspraak bedoel ik zijn eerdere actie van vrijdag (geloof ik). Deze uitspraak is van 2 dagen terug geloof ik.
Mag ik de link van je quote? Dan lees ik dat even. Ik herinner mij echt hele andere uitsprakenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is hij daarop toch ook teruggekomen?
Oeh. Eng.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:31 schreef ilker77 het volgende:
Als ik jullie was zou ik zorgen maken om Europa. Stichting Fethullah Gulen wil een Islamitische staat oprichten in Europa mede dankzij Amerika en Midden Oosten.
Je snapt wel dat ik het onzin vind wat die zei?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Even een srs vraagje.. Weet jij iets van de alevieten en hun geschiedenis in Turkije af?
http://www.zaman.com.tr/p(...)esi-yok_2096477.htmlquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Mag ik de link van je quote? Dan lees ik dat even. Ik herinner mij echt hele andere uitspraken
[..]
Oeh. Eng.
Als ik jou was zou ik minder films kijken. Je fantasie begint zorgelijk te worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:31 schreef ilker77 het volgende:
Als ik jullie was zou ik zorgen maken om Europa. Stichting Fethullah Gulen wil een Islamitische staat oprichten in Europa mede dankzij Amerika en Midden Oosten.
Ga ik lezen als ik thuis ben,dank je.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.zaman.com.tr/p(...)esi-yok_2096477.html
Ik moet gaan werken, kusjes aan iedereen.
Ilker, is je bedoeling trollen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:33 schreef ilker77 het volgende:
Amerika-Midden Oosten-Iran-Europa-Rusland-Noord Korea ............................
Snappen jullie??
Wij van wc-eend? Nee, dank u.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Minder je info van reuters en facebook afhalen en meer luisteren wat turkse politici op tvnte zeggen hebben.
Hij insinueert dat er alleen maar extremistische rellers waren, en geen legitieme demonstranten. Standaard demonisatie-taktiek, heeft ie afgekeken van Mubarak en Ghaddafi. .quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:19 schreef Triggershot het volgende:
Lees eens goed op welke soort protesten hij dat heeft gezegd, hij had het hier nadrukkelijk over ideologen die er waren om te rellen, lees je dat voor het gemak even niet?
Geen idee. Tot het helpt blijf ik met elk spambericht van hem, een spambericht naar de modjes sturen.quote:
Trigger. heb je link gelezen. Ik proef gewoon wederom arrogantie en begrijp niet dat jij dat niet proeft.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.zaman.com.tr/p(...)esi-yok_2096477.html
Ik moet gaan werken, kusjes aan iedereen.
Zonder Fatih Sultan Mehmet geen Istanbul.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:25 schreef ilker77 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zonder Constantijn de Grote geen Istanbul.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:48 schreef Dibble het volgende:
[..]
Zonder Fatih Sultan Mehmet geen Istanbul.
Zonder Yavus Sultan Selim geen Istanbul.
Zonder Ataturk, wel een Istanbul.
Ataturk was een gore griekse alcoholist die varkens at. Hij heeft Turkije niet bevrijd, de soldaten hebben dat gedaan terwijl hij met zijn dronken harses zijn vrouw ( die ook hoertje was ) op brute wijze verkrachtte.
Alleen winkels volgens mij. Als dit ook voor de horeca zou zijn dan sloop je het toerisme.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:50 schreef Che_ het volgende:
Geldt die alcoholverbod in de nacht ook voor clubs?
Jij mag ook wel wat rustiger aan doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:48 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ataturk was een gore griekse alcoholist die varkens at. Hij heeft Turkije niet bevrijd, de soldaten hebben dat gedaan terwijl hij met zijn dronken harses zijn vrouw ( die ook hoertje was ) op brute wijze verkrachtte.
Het geld voor tanksstations en winkels. In Nederland is zo n verbod niet nodig omdat winkels uiterlijk 21 uur sluiten. In Turkije zijn de sluitingstijden niet echt gereguleerd en worden niet gehandhaafd. Vandaar het verbod.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:51 schreef YazooW het volgende:
[..]
Alleen winkels volgens mij. Als dit ook voor de horeca zou zijn dan sloop je het toerisme.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:49 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikelen/104408/turken-demonsteren-wederom
Filmpje boze Turken in Amsterdam
Twee fout maakt niet een goed.quote:
En wat vind jij van het verbod op alcohol voor restaurants in de buurt van een school of moskee?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:54 schreef Dibble het volgende:
[..]
Het geld voor tanksstations en winkels. In Nederland is zo n verbod niet nodig omdat winkels uiterlijk 21 uur sluiten. In Turkije zijn de sluitingstijden niet echt gereguleerd en worden niet gehandhaafd. Vandaar het verbod.
Eigenlijk heel logisch.
Wat laat jij je kennen zeg.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:48 schreef Dibble het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt er gewoon totaal voor niks geprotesteerd..ongelofelijk dat ze zoveel spel zetten voor niets. En al die vernielingen etc.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:51 schreef YazooW het volgende:
[..]
Alleen winkels volgens mij. Als dit ook voor de horeca zou zijn dan sloop je het toerisme.
Als jij denkt dat dit alleen om alco + bomen gaat let je niet opquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt er gewoon totaal voor niks geprotesteerd..ongelofelijk dat ze zoveel spel zetten voor niets. En al die vernielingen etc.
En dan nog zeggen dat als Erdogan lief had gedaan het allemaal niet gebeurd was.
Geef die man eens ongelijk dat ie zich in het begin afstandelijk opstelde. Er zijn zoveel belangrijke dingen waar die constant mee bezig is en dan dit..
Elke punt wat ze hebben benoemd is totaal overdreven of niet correct. Vergeet niet dat Turkije geen NL is en met totaal andere cultuur. Overgrote deel van bevolking is moslim en hoeveel dingen er acceptabel zijn is in andere moslimlanden totaal ondenkbaar. Wat verwacht je nou...dat je volledige vrijheid krijgt die botsen met cultuur of normen? In het Westen heb je genoeg regels die ook geen volledige vrijheid bieden...denk aan openbare dronkenschap etc.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit alleen om alco + bomen gaat let je niet op
Hebben ze een vertegenwoordiger dan? Zonder vertegenwoordiger hebben ze niets te onderhandelen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit alleen om alco + bomen gaat let je niet op
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hebben ze een vertegenwoordiger dan? Zonder vertegenwoordiger hebben ze niets te onderhandelen.
Oh wacht dat kan helemaal niet want 80% is er alleen maar om te rellen.
Ja en alsof een ander leider al die problemen op kan lossenquote:
Als dit is waar jij je meningen en ideëen op baseert, dan zou ik eens heeeel gauw een paar boeken kopen en je verdiepen in de geschiedenis. Want dit gaat echt nergens meer over.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:48 schreef Dibble het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat ook deze protesten vreedzaam zijn begonnen? Die paar raddraaiers hier spreken niet voor een ieder die daar demonstreert.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ja en alsof een ander leider al die problemen op kan lossen
Verschil is dat ze op het plaatje vreedzaam blijken te protesteren itt links tuig en anarchisten wat stadsbussen vernield, straatstenen loshaalt, containers in de fik steekt en de gewone burger een gevoel van onveiligheid geeft.
Hadden ze een ontheffing daarvoor gekregen van de gemeente?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat ook deze protesten vreedzaam zijn begonnen? Die paar raddraaiers hier spreken niet voor een ieder die daar demonstreert.
Je hebt geen ontheffing nodig om te demonstreren, lijkt mij? En als dat toch zo is, dan hoeft daar niet met geweld op gereageerd te worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:37 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hadden ze een ontheffing daarvoor gekregen van de gemeente?
Misschien moet Turkije veel zaken gewoon overlaten aan de provincies danwel gemeenten en op die manier de vrijheden op lokaal niveau beter de mening van de lokale populatie laten reflecteren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Elke punt wat ze hebben benoemd is totaal overdreven of niet correct. Vergeet niet dat Turkije geen NL is en met totaal andere cultuur. Overgrote deel van bevolking is moslim en hoeveel dingen er acceptabel zijn is in andere moslimlanden totaal ondenkbaar. Wat verwacht je nou...dat je volledige vrijheid krijgt die botsen met cultuur of normen? In het Westen heb je genoeg regels die ook geen volledige vrijheid bieden...denk aan openbare dronkenschap etc.
Turkije is een klassiek voorbeeld van water bij de wijn. Jij krijgt een hand maar wil gelijk de hele arm. Zo werkt het niet en zal nooit zo worden.
Je hebt wel een ontheffing nodig om te kunnen protesteren op publiek toegankelijke plaatsen die tot de eigendom van de gemeente horen. In welke wereld leef jij? En ze hebben verscheidene keren een waarschuwing gehad de plek te verlaten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je hebt geen ontheffing nodig om te demonstreren, lijkt mij? En als dat toch zo is, dan hoeft daar niet met geweld op gereageerd te worden.
Hier goed te zien. http://onedio.com/haber/gezi-direnisinin-ilk-haftasi-video-117730
Zo'n vertegenwoordiger stopt Erdogan natuurlijk meteen in een kooi, dat is dan ook weer zo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hebben ze een vertegenwoordiger dan? Zonder vertegenwoordiger hebben ze niets te onderhandelen.
Oh wacht dat kan helemaal niet want 80% is er alleen maar om te rellen.
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 08:25:22The protests are well organised and disciplined. On both sides I have to say: teargas is nasty, but police avoids other confrontation reageer retweet
Dat rechtvaardigt natuurlijk al het geweld richting deze mensen. Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:46 schreef Dibble het volgende:
[..]
Je hebt wel een ontheffing nodig om te kunnen protesteren op publiek toegankelijke plaatsen die tot de eigendom van de gemeente horen. In welke wereld leef jij? En ze hebben verscheidene keren een waarschuwing gehad de plek te verlaten.
Bekende artiesten, pkk aanhangers met ocalan vlaggen, homoseksuelen en oppositieleden lopen gewoon vrij rond i de menigte. Ik weet niet waar je het over hebt. Voor Erdogan zijn bewind kon dit allemaal zelfs geeneens.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zo'n vertegenwoordiger stopt Erdogan natuurlijk meteen in een kooi, dat is dan ook weer zo.
Als ze niet meewerken mag je geweld gebruiken ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt natuurlijk al het geweld richting deze mensen. Je hebt helemaal gelijk.
Ik benieuwd naar jouw standpunt in dit conflict.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als dit is waar jij je meningen en ideëen op baseert, dan zou ik eens heeeel gauw een paar boeken kopen en je verdiepen in de geschiedenis. Want dit gaat echt nergens meer over.
Zal dat werken, denk je? Meeste steden zijn erg gemixt toch, paar uitzonderingen daar gelaten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien moet Turkije veel zaken gewoon overlaten aan de provincies danwel gemeenten en op die manier de vrijheden op lokaal niveau beter de mening van de lokale populatie laten reflecteren.
Top man. En dan met bericht uit NL komen. Wat moet ik daarmee?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:52 schreef Dibble het volgende:
[..]
Als ze niet meewerken mag je geweld gebruiken ja.
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)truimd-door-politie/
Alweer bijna geblust.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:15 schreef YazooW het volgende:
DHA stream, staat iets goed te fikken vlakbij het Taksim plein.
http://newmedia.pivol.com/dhafeed.htm
Ook burgers die het niet eens zijn met de demonstranten worden feller. In Trabzon zijn linkse demonstranten in elkaar geslagen, onder leuzen als "communisten oprotten naar Moskou". Ironisch genoeg werden de demonstranten beschermd door de politie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:24 schreef YazooW het volgende:
Wel een echte linke situatie nu, op een gegeven moment hebben de Turkse autoriteiten er genoeg van en vegen ze dat plein leeg. Vervolgens zien de relschoppers dit weer als reden om verder door te gaan met rellen.
Ook in Konya werden demonstranten lastig gevallen, ofnjah althans er werd een poging gedaan om ze te lijf te gaan door nationalisten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:40 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ook burgers die het niet eens zijn met de demonstranten worden feller. In Trabzon zijn linkse demonstranten in elkaar geslagen, onder leuzen als "communisten oprotten naar Moskou". Ironisch genoeg werden de demonstranten beschermd door de politie.![]()
Ook in andere steden waren er contra-demonstraties.
Maar artsen gebruiken wel alcohol(houdende) middelen om wonden te ontsmetten, en de alcohol komt zo in het bloed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:51 schreef Bilge het volgende:
In conservatieve kringen gaat het gerucht dat demonstranten in een moskee in Istanbul met schoenen aan alcohol hebben gedronken, vernielingen hebben aangericht en tegen de muur hebben gepist. Dit is niet waar:
De moskee werd door artsen gebruikt om gewonde demonstranten te verzorgen, sommige gewonde demonstranten hadden alcohol bij zich, na afloop leek het achtergelaten troep op gefeest.
Niettemin denken sommige moslims nu dat de demonstranten een moskee hebben ontheiligt. Bovendien stoort men zich aan de vernielingen, de mishandeling van agenten en de economische schade. Als de protesten tot het vrijdaggebed doorgaan, zouden er wel eens felle clashes kunnen volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Weet wel nog van Egypte toen alle kamelen kwamen om de mensen aan te vallen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:24 schreef YazooW het volgende:
Wel een echte linke situatie nu, op een gegeven moment hebben de Turkse autoriteiten er genoeg van en vegen ze dat plein leeg. Vervolgens zien de relschoppers dit weer als reden om verder door te gaan met rellen.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt natuurlijk al het geweld richting deze mensen. Je hebt helemaal gelijk.
quote:Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable.
John F. Kennedy,
Dom dat mensen in dergelijke onzin-geruchten geloven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:51 schreef Bilge het volgende:
In conservatieve kringen gaat het gerucht dat demonstranten in een moskee in Istanbul met schoenen aan alcohol hebben gedronken, vernielingen hebben aangericht en tegen de muur hebben gepist. Dit is niet waar:
De moskee werd door artsen gebruikt om gewonde demonstranten te verzorgen, sommige gewonde demonstranten hadden alcohol bij zich, na afloop leek het achtergelaten troep op gefeest.
Niettemin denken sommige moslims nu dat de demonstranten een moskee hebben ontheiligt. Bovendien stoort men zich aan de vernielingen, de mishandeling van agenten en de economische schade. Als de protesten tot het vrijdaggebed doorgaan, zouden er wel eens felle clashes kunnen volgen.
quote:Turkish protesters using encryption software to evade censors | Technology | guardian.co.uk
Facebook and Twitter reported to have been blocked in run-up to protests, with people turning to VPNs to broadcast content
Mobile internet users in Turkey are routing around suspected censorship by its government by downloading software that encrypts and hides their connections to the outside world, as the unrest in the country grows.
People there are also downloading communications apps such as Twitter and Ustream, which can broadcast live video, and Zello, which works like a walkie-talkie, so they can record events and avoid surveillance, as protests and disorder entered their sixth day.
Over the weekend, more than 120,000 people inside Turkey have downloaded Hotspot Shield, a free mobile app that provides a "virtual private network" (VPN) connection that cannot be tapped and can link to the outside world, avoiding censorship. Anchorfree, which makes the software, said its product – already popular inside the country as a means of evading government internet censorship – had leapt more than three thousandfold over the weekend.
The country, which has about 73 million inhabitants, of whom about half have internet connections, usually sees about 10,000 new users of VPN software each day, said Anchorfree, but that figure jumped tenfold on Saturday alone.
"The really interesting thing here," said David Gorodyansky, founder and chief executive of AnchorFree,, "is that tens of thousands of people are downloading Hotspot Shield and other communications apps in anticipation of further censorship. It just goes to show how evolving internet and mobile app technology is helping to thwart attempts to limit democratic rights and freedoms."
The Turkish government has been repeatedly criticised by pressure groups inside the country who say it has been blocking or censoring Twitter and Facebook content for months leading up to the latest protests, in which one man has died.
Over the weekend, access to social media sites was throttled, according to a report on Techcrunch quoting sources inside the country. But Turkcell, the largest of the three mobile phone companies there, which covers almost the whole country and has about 60% of users, denied reports that it was blocking connections.
Prime Minister Tayyip Erdogan recently called Twitter "a menace", adding "the best examples of lies can be found there. To me, social media is the worst menace to society."
Kurdish groups inside and outside Turkey have previously complained to the Guardian that tweets using their hashtag #twitterkurds have been censored so that protests inside the country alleging mistreatment do not appear in Twitter's timeline or searches. Twitter has not been able to confirm this.
The Turkish government has implemented a centralised system where all internet traffic travels over Turk Telecom's systems, which means content can be blocked or websites effectively removed from sight. Thousands of sites are reported to be invisible inside the country, while being available outside. There is also a government body which can ban internet content without a warrant or judicial oversight.
However Renesys, an internet conectivity monitoring company, said there was no evidence that Turkey's connectivity to the outside world is being blocked, as has happened in Syria and Egypt more recently.
"We examined the reachability of social networking sites from our measurement infrastructure within Turkey, and found nothing unusual. We examined the 72-hour history of measurements from inside Turkey to these sites, and found no change in normal behaviour," noted chief technology officer Jim Cowie. But he added that it was impossible to know whether there might be local throttling of connections.
Bron: www.guardian.co.uk
Heleboel heisa om niks dus. Beetje bangmakerij van de krant zelf.quote:
Komt allemaal door sociale media en internet, afschaffen die handel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dom dat mensen in dergelijke onzin-geruchten geloven.
Ramptoeristen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:40 schreef Dibble het volgende:
[..]
Heleboel heisa om niks dus. Beetje bangmakerij van de krant zelf.
Wat vinden we het in het westen toch leuk om mythen en paniek de wereld in te helpen.
Ik was ook beslist niet tegen de man zelf, had kritiek op t beleid van zn partij, maar dit moet er zijn. Tijdens Gezi ben ik t echt een hufter gaan vinden die groepen tegen elkaar opzet en de mensenrechten bij bosjes schendt en amnesty international nu tegen zich heeft, dan maak je t wel bont. Hij is echt blind voor de boodschap of nog erger hij "speelt" dat ie blind is. En ondertussen knijpt hij er tussenuit voor "belangrijkere" zaken met een dikke vinger naar de hele bevolking en "he's leaving us alone with the police" zoals een vriendin opmerkte.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Mwah, ik ben best een Erdogan-sympathisant maar dat vond ik ook wel een slechte zet. Hij kon het beter annuleren of een vertegenwoordige sturen als vervanging. Geeft ook een beter beeld bij de demonstranten.
Pesticiden waarschijnlijk idd.. Omdat t traangas opraakt. Nog een rapport van onderzoek op de stapel van aanklachten. Bedankt Gul, Erdogan en de Akp, zo ga je met je bevolking om. Die zalvende woorden van Gul kunnen ook wel de prullenbak in.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:58 schreef lucaszio het volgende:
Interessant artikel, vooral het feit dat de turkse politie waarschijnlijk verboden chemisch gas gebruikt
http://www.nederlandersin(...)protesten-in-ankara/
Je hebt 'feit' en 'waarschijnlijk' samen in één zin staan. Wat is het nou?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:58 schreef lucaszio het volgende:
Interessant artikel, vooral het feit dat de turkse politie waarschijnlijk verboden chemisch gas gebruikt
Hij ziet de demonstranten / zn bevolking als terroristen dus dat maakt m geen reet uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Hadquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:06 schreef stekelzwijn het volgende:
Deze man heeft al jarenlang de steun van de meerderheid van de bevolking, dus tja..........
Lees het artikel maar, daar staat dat ze busjes cs-gas gevonden hebbenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:03 schreef Dibble het volgende:
[..]
Je hebt 'feit' en 'waarschijnlijk' samen in één zin staan. Wat is het nou?
En is er bewijs over het gebruik van verboden chemisch gas?
Ik las dit erin terug en ben benieuwd of mensen in dit topic dat kunnen bevestigen:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:58 schreef lucaszio het volgende:
Interessant artikel, vooral dat de turkse politie waarschijnlijk verboden chemisch gas gebruikt
Is dit slechts een kant van het verhaal of klopt die waarschuwing? Zoja, welke beschuldiging?quote:Halk Tv, de zender die vanaf het begin van de protesten in Taksim live uitzendingen verzorgde terwijl de andere Turkse zenders het onderwerp totaal negeerden, heeft vandaag van overheidswege zijn eerste waarschuwing ontvangen. De vrijheid van de media staat hier al lang ter discussie en deze keer ging het om een filmpje wat eerder deze maand van youtube was uitgezonden en waar de premier op de hak werd genomen, een soort aflevering van Koefnoen over Rutte. Dit was niet in goede aarde gevallen bij de overheid.
En wie zegt dat de demonstranten dat niet gebruikt hebben? Ze gooien immers ook met molotov cocktails naar winkelsgebouwen, trekken bomen uit de grond en steken auto s in de fik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:07 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Lees het artikel maar, daar staat dat ze busjes cs-gas gevonden hebben
Ik zeg ook niet dat het waar is, Zeg alleen dat het in dat artikel staat en dat het wel boeiend isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
En wie zegt dat de demonstranten dat niet gebruikt hebben? Ze gooien immers ook met molotov cocktails naar winkelsgebouwen, trekken bomen uit de grond en steken auto s in de fik.
"Via via kwam ik op een bericht met een foto op twitter."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:07 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Lees het artikel maar, daar staat dat ze busjes cs-gas gevonden hebben
Het klopt: http://www.hurriyetdailyn(...)=48143&NewsCatID=341quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik las dit erin terug en ben benieuwd of mensen in dit topic dat kunnen bevestigen:
[..]
Is dit slechts een kant van het verhaal of klopt die waarschuwing? Zoja, welke beschuldiging?
Uiteraard klopt dat want Erdogan mengt zich zelfs in de binnenlandse aangelegenheden van andere landen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik las dit erin terug en ben benieuwd of mensen in dit topic dat kunnen bevestigen:
[..]
Is dit slechts een kant van het verhaal of klopt die waarschuwing? Zoja, welke beschuldiging?
Logica van likmevestjequote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:29 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Uiteraard klopt dat want Erdogan mengt zich zelfs in de binnenlandse aangelegenheden van andere landen.
Voor sommige Turken wel. Maar een feit is dat hij zich overal mee bemoeit, als een echte dictator.quote:
Ja, want dat is wat een dictator een dictator maaktquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:34 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Voor sommige Turken wel. Maar een feit is dat hij zich overal mee bemoeit, als een echte dictator.
Het is een mooi begin.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, want dat is wat een dictator een dictator maakt
Ik bedoelde eigenlijk meer dit (heb ff verder gegoogled), want toch erop wijst dat bepaalde kritiek over autoritair gedrag wel legitiem is:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:26 schreef Bilge het volgende:
Het klopt: http://www.hurriyetdailyn(...)=48143&NewsCatID=341
De Turkse media en overheid hebben nog niet door dat een mediastilte ineffectief is en zelfs averechts werkt. Dat doen ze ook tijdens protesten van PKK-ers, in de hoop dat geweldadige protesten niet verder escaleren, maar het resultaat is juist dat de demonstranten een extra reden krijgen om zich verongelijkt te voelen, en PKK-zenders populairder worden...
Een overheidsorgaan waarvan de leden worden gekozen door het parlement (waar de AKP sterk staat) houdt een oog in het zeil wat de Turkse media en tv betreft - dit is niet ongewoon op zich - en vervolgens wordt een kanaal berispt omdat het een videotje uitzendt genaamd "schaamtevol" waarbij er dan wat foto's van Erdogan worden getoond (samen met Bush)....en het argument in het rapport (volgens dit artikel) is dat de video bedoelt is om "Erdogan te beledigen".quote:The expert report stated that Halk TV obtained a video from YouTube under the “Video Film-Most Viewed” category and ran it various times during a broadcast stream. On May 15, May 16 and May 17, a video of a song called “Shameful” by the Turkish rock group “Duman” was used along with pictures of Erdoğan.
When the lyrics stated “There is a mistake,” a picture of Erdoğan was used in the background, followed by a picture of Erdoğan shaking hands with George W. Bush, the former president of the United States, along with the lyrics “Don’t worry, we were fooled.” It was stated that the video was put together by a third person and had no connection with the music group.
In its report, RTÜK concluded that the video was prepared by a source that could not be determined but that the publication of the video was aimed at humiliating Erdoğan. The report also mentioned that Halk TV acted unethically by running a video containing heavy insults against the prime minister.
Tja, het is toch juist mooi dat die weet wat er aan de hand is in Turkije.quote:
Het kan echt veel beter. Laten we hopen dat Turkije hierdoor weer een beetje meer democratisch wordt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tja, het is toch juist mooi dat die weet wat er aan de hand is in Turkije.
En anders was ie weer te weinig betrokken bij het 'gewone volk'.
Het is ook nooit goed he
Nu komt dat standaard riedeltje.. Ja, maar sinds 10 jaar is dit veeeeel minder geworden etc bladibla.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer dit (heb ff verder gegoogled), want toch erop wijst dat bepaalde kritiek over autoritair gedrag wel legitiem is:
[..]
Een overheidsorgaan waarvan de leden worden gekozen door het parlement (waar de AKP sterk staat) houdt een oog in het zeil wat de Turkse media en tv betreft - dit is niet ongewoon op zich - en vervolgens wordt een kanaal berispt omdat het een videotje uitzendt genaamd "schaamtevol" waarbij er dan wat foto's van Erdogan worden getoond (samen met Bush)....en het argument in het rapport (volgens dit artikel) is dat de video bedoelt is om "Erdogan te beledigen".
Het is geen ramp, maar denk dat het wel staat voor een bepaalde tendens. Net zoals (blijkbaar) Turkse kanalen de demonstraties nauwelijks aandacht gaven als ik de geluiden mag geloven. Dat is normaal gesproken in een gezonde situatie onmogelijk natuurlijk.
Hij is democratisch gekozen. Die paar duizend anarchisten die op straat zijn en altijd al overal tegen ingaan zullen hem een reet roesten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:34 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Voor sommige Turken wel. Maar een feit is dat hij zich overal mee bemoeit, als een echte dictator.
Er is trouwens een overeenkomst tussen Hitler en de Katholieke kerk en Erdogan en de BDP, inclusief het kappen van bomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |