abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:03:13 #1
105356 psv01
-----040-----
pi_127388708
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
HalkTV:
http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli

HurriyetTV:
http://webtv.hurriyet.com.tr/hurriyettv-canli.aspx

RT, Istanbul:
http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:05:46 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127388754
Religie...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:05:56 #3
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127388757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:01 schreef NewMexico het volgende:

[..]

Het zijn alawieten en geen alevieten. Let op wat je zegt, dit zorgt voor veel verwarring.
Verschil?
pi_127388866
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

En zo is het maar net.

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
Turkije en Syrië zijn buurlanden en zoals alle buurlanden hebben ze naast gedeelde belangen ook botsende belangen. Denk bijvoorbeeld aan het geruzie om de provincie Hatay en de beperking van de doorstroom van de rivier Firat naar Syrië. Als er nu Turkse staatsburgers zijn die de Syrische media volgen, daar familie, vrienden, eigendom en geloofsgenoten hebben, en zich daardoor loyaler voelen aan Syrië dan aan Turkije, kunnen ze door Syrië ingezet worden om de Syrische belangen te dienen. Vanuit Turks perspectief vormen ze een bedreiging, vanuit Syrisch perspectief een kans. Ik hoop dat je het niet als een persoonlijke aanval ofzo ziet. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:01 schreef NewMexico het volgende:

[..]

Het zijn alawieten en geen alevieten. Let op wat je zegt, dit zorgt voor veel verwarring.
Ik zei niet dat het Alevieten zijn. Allawieten zijn Arabische Alevieten. Dat Arabische is het enige wat hen onderscheidt.
pi_127388871
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:05 schreef Catch22- het volgende:
Religie...
:') ?
pi_127388874
Er is verschil ja, maar als je "Arabische Alevieten" zegt, is het wel duidelijk dat er niet Turkse Alevieten mee worden bedoeld, right? In het Turks heten wij ook Arap Alevi, en niet Arap Alawi, of zo.
pi_127388895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Turkije en Syrië zijn buurlanden en zoals alle buurlanden hebben ze naast gedeelde belangen ook botsende belangen. Denk bijvoorbeeld aan het geruzie om de provincie Hatay en de beperking van de doorstroom van de rivier Firat naar Syrië. Als er nu Turkse staatsburgers zijn die de Syrische media volgen, daar familie, vrienden, eigendom en geloofsgenoten hebben, en zich daardoor loyaler voelen aan Syrië dan aan Turkije, kunnen ze door Syrië ingezet worden om de Syrische belangen te dienen. Vanuit Turks perspectief vormen ze een bedreiging, vanuit Syrisch perspectief een kans. Ik hoop dat je het niet als een persoonlijke aanval ofzo ziet. :)

[..]

Ik zei niet dat het Alevieten zijn. Allawieten zijn Arabische Alevieten. Dat Arabische is het enige wat hen onderscheidt.
Mwoah, nee, er zijn wel een aantal verschillen. Maar daar gaan we het niet over hebben. :)

En oke, i get it. Nee, ik zie het niet als een persoonlijke aanval. :)
pi_127388969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Mwoah, nee, er zijn wel een aantal verschillen. Maar daar gaan we het niet over hebben. :)

En oke, i get it. Nee, ik zie het niet als een persoonlijke aanval. :)
Gelukkig. :)

Het valt me trouwens op dat de Arabische Turken op andere gebieden dan Syrië juist extra Turks-nationalistisch zijn. Vaak nog extremer dan Turken. :P
pi_127389030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:17 schreef Bilge het volgende:

[..]

Gelukkig. :)

Het valt me trouwens op dat de Arabische Turken op andere gebieden dan Syrië juist extra Turks-nationalistisch zijn. Vaak nog extremer dan Turken. :P
Ja, gek he. Mijn neefjes en nichtjes zijn heel erg kemalist. 2 nichtjes van mij hebben een tattoo van zijn handtekening. Ik heb mij er nooit echt mee bezig gehouden, tot de laatste paar jaar eigenlijk. Nu het niet meer anders kan. :)

Daar dacht ik vandaag ook al aan. Als ik, nu als 'neppe' Turk al zo van het land hou etc, hoe zal ik dan zijn als ik een ekte was? :D
pi_127389146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, gek he. Mijn neefjes en nichtjes zijn heel erg kemalist. 2 nichtjes van mij hebben een tattoo van zijn handtekening. Ik heb mij er nooit echt mee bezig gehouden, tot de laatste paar jaar eigenlijk. Nu het niet meer anders kan. :)

Daar dacht ik vandaag ook al aan. Als ik, nu als 'neppe' Turk al zo van het land hou etc, hoe zal ik dan zijn als ik een ekte was? :D
Heb je daar een verklaring voor? Oktay Vural, de woordvoerder van de (nationalistische) MHP, is ook een Arabische Turk.
pi_127389176
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:28 schreef Bilge het volgende:

[..]

Heb je daar een verklaring voor? Oktay Vural, de woordvoerder van de (nationalistische) MHP, is ook een Arabische Turk.
Nope.
pi_127389206
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Nope.
Hmmm.

Heb jij trouwens de beschikking over Syrische media? Ik vermoed dat Assad zich bescheurt om de Turkse situatie en Erdogan keihard uitlacht. En terecht, natuurlijk.
pi_127389278
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:32 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hmmm.

Heb jij trouwens de beschikking over Syrische media? Ik vermoed dat Assad zich bescheurt om de Turkse situatie en Erdogan keihard uitlacht. En terecht, natuurlijk.
Misschien wel heel slecht, maar de afgelopen dagen heb ik mij alleen beziggehouden met wat er in Turkije aan de hand is. Vatan haini allesssssss
pi_127389400
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Misschien wel heel slecht, maar de afgelopen dagen heb ik mij alleen beziggehouden met wat er in Turkije aan de hand is. Vatan haini allesssssss
:P Ik ben er wel benieuwd naar, hebben ze een Engelse of Turkse online krant ofzo?

Erdogan is de afgelopen maand zo hard op zijn plaat gegaan. Eerst blijkt Assad niet weg te krijgen en start men vredesbesprekingen, nu beginnen Turken tegen Erdogan zelf te rellen. Net een komediefilm eigenlijk :')

Maar goed ik ga slapen. :Z
pi_127389464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Er is verschil ja, maar als je "Arabische Alevieten" zegt, is het wel duidelijk dat er niet Turkse Alevieten mee worden bedoeld, right? In het Turks heten wij ook Arap Alevi, en niet Arap Alawi, of zo.
Alevetien zijn geen Moslims.
pi_127389467
Hard aanpakken die kuffar demonstranten
pi_127389501

Ik vond het wel een redelijke speech, maar veel vrienden vinden het complete onzin op facebook. Wat is hier de opinie? Ik vind het wel frappant dat er een "investigation" is naar het overmatig gebruik van geweld in de eerste dagen, maar diezelfde geweld eigenlijk momenteel nog steeds gaande is (al is het onduidelijk hoe erg het precies is, met name door de vele foutieve claims op twitter).
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 04:54:53 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_127389886
Carpe Libertatem
pi_127389926
in 2005 zijn er 50.000 boeken van mein kampf verkocht in Turkije volgens wikipedia
pi_127390095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:57 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Alevetien zijn geen Moslims.
Sktr git, maat.
pi_127390215
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 07:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Sktr git, maat.
?

Hard aanpakken die chaos zaaiers voor niks (gesteund door ....)
pi_127390224
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 07:28 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

?

Hard aanpakken die chaos zaaiers voor niks (gesteund door ....)
Flikker op, staat er. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')