Iig een constantere bouwstijl.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:49 schreef Re het volgende:
[..]
en wat heeft dat opgeleverd.... minder moslims?
Moslims zijn oke, maar geen:quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:50 schreef Re het volgende:
wat ik gewoon wil is dat de PVV stromers gewoon eens eerlijk zijn ipv dat gemier over verbod dit, verbod dat... zeg gewoon dat je moslims niet moet en dat ze op moeten flikkeren want de nederlandsche maatschappij moet moslimvrij... maar ja
hooguit een beetje Selectivistquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Moslims zijn oke, maar geen:
• "moslimwijken": dus straten met alleen maar kleine winkeltjes met lelijke uithangborden.
• prominente moskeeën of hoofddoekjes/sluiers: religie moet je thuislaten.
• Geen invloed op de maatschappij vanuit hun religie dus geen winkels open willen op zondag e.d.
Voor de rest maakt het niet zoveel uit.
Wat ben ik nu? Racist? Of Nationalist? Dan ben ik dat maar.
Dit trouwens ook ja, naast moskeeën zie ik dus ook liever geen nieuwe kerken. Alhoewel ik de bouwstijl meer waardeer dan bij moskeeën heb ik liever dat religie langzaam aan verdwijnt uit de samenleving en meer prominente religieuze gebouwen helpt daar niet echt mee.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef Mgolovic het volgende:
Mja, wat mij betreft geldt het niet alleen voor nieuw te bouwen moskeeen, maar ook voor nieuwe kerken. Buiten dat beiden vaak lelijke gedrochten zijn, geloof zit toch van binnen, en niet in een gebouw.
Dat is alsof je rond 1970 zegt: zwart wit televisie zal nooit verdwijnen, er is geen enkele maatschappij in de wereld waar er geen zwart wit tv's zijn. Om maar een stom voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:02 schreef Re het volgende:
religie zal nooit verdwijnen, er is geen enkele maatschappij in de wereld waar er geen religie is
Hoewel je wat extreem bent in je post, ben ik het vreemd genoeg toch met je eens.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:03 schreef Mgolovic het volgende:
Met religie, het geloven in iets, is an sich niks mis. Het wordt pas een probleem als mensen hun religie als waarheid gaat aannemen in plaats van een soort uitlaatklep van gebeden. Dat is precies wat er met zowat alle religies gebeurt. Wetenschap wordt niet voor waar aangenomen (onstaan van de aarde, medicatie), en men eist hun religie op als de enige juiste, met oorlog als gevolg.
In mijn ogen brengt religie meer kwaad dan goed en moet het daarom ontmoedigt worden dit verder uit te breiden. En nieuwe moskeeen/kerken moedigt het in mijn ogen alleen maar aan.
Die verwacht ik ook niet, er komen juist steeds meer kerken leeg te staan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit trouwens ook ja, naast moskeeën zie ik dus ook liever geen nieuwe kerken.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De bouw van nieuwe kerken en moskeeën is een gevolg van een toenemende vraag naar religie, geloofsbeleving, et cetera. Nieuwe kerken en moskeeën an sich kunnen er nooit voor zorgen dat er meer mensen gaan geloven.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:03 schreef Mgolovic het volgende:
In mijn ogen brengt religie meer kwaad dan goed en moet het daarom ontmoedigt worden dit verder uit te breiden. En nieuwe moskeeen/kerken moedigt het in mijn ogen alleen maar aan.
nou ja, tv en religie is nou niet iets wat vergelijkbaar is... de mens is nou eenmaal gelovig... dat zit er in gebakkenquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is alsof je rond 1970 zegt: zwart wit televisie zal nooit verdwijnen, er is geen enkele maatschappij in de wereld waar er geen zwart wit tv's zijn. Om maar een stom voorbeeld te geven.
Denk dat in aantallen nieuw opgeleverde gebedsgebouwen de kerken het vooralsnog nog gewoon winnen van de moskees. De afscheidingen na de vorming van de PKN heeft een redelijke bouwstroom veroorzaakt. Net als de opkomst van kerken uit 'Evangelische' hoek.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die verwacht ik ook niet, er komen juist steeds meer kerken leeg te staan.
Ik denk dat het elkaar versterkt. Als je een land vol met kerken hebt staan gaan er vast wel meer mensen geloven dan in een land zonder kerken. Simpelweg omdat ze er dan wel/niet mee in aanraking komen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De bouw van nieuwe kerken en moskeeën is een gevolg van een toenemende vraag naar religie, geloofsbeleving, et cetera. Nieuwe kerken en moskeeën an sich kunnen er nooit voor zorgen dat er meer mensen gaan geloven.
Niet helemaal, een kleine groep gelovigen kan volgens mij echt wel een subsidiepotje opeisen omdat ze "recht hebben" op een geloofsgebouw.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De bouw van nieuwe kerken en moskeeën is een gevolg van een toenemende vraag naar religie, geloofsbeleving, et cetera. Nieuwe kerken en moskeeën an sich kunnen er nooit voor zorgen dat er meer mensen gaan geloven.
Alleen de aanwezigheid van een gebouw doet daar niet zoveel in. Dan komt er wel actief evangeliseren bij kijken en dat is niet afhankelijk van een gebouw...quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik denk dat het elkaar versterkt. Als je een land vol met kerken hebt staan gaan er vast wel meer mensen geloven dan in een land zonder kerken. Simpelweg omdat ze er dan wel/niet mee in aanraking komen.
Nederland staat al tijdenlang bomvol met kerken maar is juist gaan 'ontkerkelijken'.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik denk dat het elkaar versterkt. Als je een land vol met kerken hebt staan gaan er vast wel meer mensen geloven dan in een land zonder kerken. Simpelweg omdat ze er dan wel/niet mee in aanraking komen.
Wat raar dat nu een xx% niet gelovig is in Nederland.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:07 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, tv en religie is nou niet iets wat vergelijkbaar is... de mens is nou eenmaal gelovig... dat zit er in gebakken
Daarmee krijgen ze nog geen anderen in de kerk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:09 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Niet helemaal, een kleine groep gelovigen kan volgens mij echt wel een subsidiepotje opeisen omdat ze "recht hebben" op een geloofsgebouw.
Dat een andere variabel effect een negatief effect heeft op het aantal gelovigen, wilt nog niet zeggen dat we daarmee kunnen stellen dat de hoeveelheid kerken geen effect heeft.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederland staat al tijdenlang bomvol met kerken maar is juist gaan 'ontkerkelijken'.
wat ook interessant is is dat 60-70% van de moslims niet eens gelovig is... maar ja het blijven moslims blijkbaarquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat raar dat nu een xx% niet gelovig is in Nederland.
Alleen maar omdat een xx% van Nederland gelovig is, wat voornamelijk komt doordat hun ouders ze gelovig hebben opgevoed, wilt niet zeggen dat de mens van nature "gelovig"is.
Ik denk dat het, zoals MouzurX aangeeft, er wel door versterkt wordt. Zie het als reclame. Een grote gele M langs de snelweg alleen zorgt niet voor toestroom van hongerige mensen, maar het kan het wel versterken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarmee krijgen ze nog geen anderen in de kerk.
Het is wel nogal gezocht hoor.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat een andere variabel effect een negatief effect heeft op het aantal gelovigen, wilt nog niet zeggen dat we daarmee kunnen stellen dat de hoeveelheid kerken geen effect heeft.
Jij laat je evangeliseren doordat je zo nu en dan een kerk of moskee tegenkomt? Echt ik zie het niet.quote:
Jawel, de hoeveelheid kerken is namelijk een gevolg van.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat een andere variabel effect een negatief effect heeft op het aantal gelovigen, wilt nog niet zeggen dat we daarmee kunnen stellen dat de hoeveelheid kerken geen effect heeft.
Zou leuk zijn als het zo zou werken. Dan word ik per vandaag autofabrikant en zet m'n eigen fabriekslijn op. Die auto's worden dan vanzelf wel verkocht, hoef ik niks voor te doen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:11 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik denk dat het, zoals MouzurX aangeeft, er wel door versterkt wordt.
Mja, aan de vergelijking te zien denk ik niet dat je het wil begrijpen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, de hoeveelheid kerken is namelijk een gevolg van.
[..]
Zou leuk zijn als het zo zou werken. Dan word ik per vandaag autofabrikant en zet m'n eigen fabriekslijn op. Die auto's worden dan vanzelf wel verkocht, hoef ik niks voor te doen.
Ik vind het een nogal vergezocht verband. Hoe zorgt een kerkgebouw er dan precies voor dat er meer mensen gaan geloven?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:18 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Mja, aan de vergelijking te zien denk ik niet dat je het wil begrijpen.
Het kan een verlaging van een drempel zijn voor mensen. Mensen die "iets" geloven, of bevattelijk zijn om te willen gaan geloven, worden wellicht door een dergelijk gebouw aangetrokken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind het een nogal vergezocht verband. Hoe zorgt een kerkgebouw er dan precies voor dat er meer mensen gaan geloven?
De grap is trouwens wel dat ik een wijk ken waar het volledig welstandsvrij is en de bewoners nu juist gaan vragen om wel weer een welstandscommisie, want het wordt wel een erg ongeorganiseerd zooitje.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:04 schreef Flow3r het volgende:
Wombcat:
[..]
Fijn te lezen dat die ' welstandscommissie ' minder invloed krijgt.Schijtziek word ik van die bemoeiallen![]()
Nederland is al zo ontzettend saai met allemaal dezelfde soort wijken, schuurtjes, schuttingen en wegen.Laat mensen bouwen hoe ze het zelf willen? Wat is er mis met een beetje -veel-variatie?![]()
Ik vind ook niet alle moskees mooi, zeker niet, maar dat geldt voor zo ontzettend veel andere gebouwen ook.Die moskees hebben vaak nog mooie kleuren en dat is wat ik mis in Nederland; blauwe, rode, gele en groene huizen
Ga eens als homo in oost-London lopen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die zgn. no-go zones / Shariawijken zijn bangmakerij van verschillende kranten, zelfs buurtbewoners kunnen dat niet onderstrepen. Niet alles geloven wat je in Spits/Metro/Telegraaf leest.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:06 schreef 99.999 het volgende:Engeland en Frankrijk, mindere mate Nederland.
[..]
'Nog meer', dan suggereer je dat er nu al vele zijn. Welke zijn dat en waar kan je die vinden?
Of Parijs. Maar goed, hoe erg dat ook is (en ik vind het héél erg als mensen zichzelf niet meer kunnen/mogen zijn), dit zijn dingen die los van elkaar staan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:17 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ga eens als homo in oost-London lopen.
Waarom? In hoeveel moskeeen wordt wel niet tegen homoseksualiteit gepleit?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of Parijs. Maar goed, hoe erg dat ook is (en ik vind het héél erg als mensen zichzelf niet meer kunnen/mogen zijn), dit zijn dingen die los van elkaar staan.
Dat staat helemaal niet los van elkaar.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of Parijs. Maar goed, hoe erg dat ook is (en ik vind het héél erg als mensen zichzelf niet meer kunnen/mogen zijn), dit zijn dingen die los van elkaar staan.
Genoeg. Dat ben ik met je eens. Maar dat maakt niet meteen hele wijken nogo-areas voor ongelovigen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:21 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Waarom? In hoeveel moskeeen wordt wel niet tegen homoseksualiteit gepleit?
Nee, maar je ziet waar het begint. Nu is het een beetje aanpassen en morgen wordt er iemand aangevallen als hij het niet doet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Genoeg. Dat ben ik met je eens. Maar dat maakt niet meteen hele wijken nogo-areas voor ongelovigen.
Nou, hoeveel zijn dat er?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:21 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Waarom? In hoeveel moskeeen wordt wel niet tegen homoseksualiteit gepleit?
Hier hebben we ook zo'n wijk, bevalt de bewoners gewoon prima maar voor de nieuwe uitbreiding van de wijk trekt de nieuwe stedenbouwkundige het niet meer, mensen die ergens willen wonen vrijheid geven is wel heel engquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De grap is trouwens wel dat ik een wijk ken waar het volledig welstandsvrij is en de bewoners nu juist gaan vragen om wel weer een welstandscommisie, want het wordt wel een erg ongeorganiseerd zooitje.
Wat heeft dat met Nederland te maken? Of met al of niet nieuwe moskees bouwen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:17 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ga eens als homo in oost-London lopen.
[..]
Waarom zou het in Nederland beter gaan als in London?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Nederland te maken? Of met al of niet nieuwe moskees bouwen?
Inderdaad, Londen en parijs(en stockholm) zijn gewoon een kleine stap verder al afgetakeld en zie hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:43 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Waarom zou het in Nederland beter gaan als in London?
quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:11 schreef Re het volgende:
[..]
wat ook interessant is is dat 60-70% van de moslims niet eens gelovig is... maar ja het blijven moslims blijkbaar
Ja, hier hebben we Haren.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad, Londen en parijs(en stockholm) zijn gewoon een kleine stap verder al afgetakeld en zie hoe het er daar aan toe gaat.
Precies, moeten we niet willen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad, Londen en parijs(en stockholm) zijn gewoon een kleine stap verder al afgetakeld en zie hoe het er daar aan toe gaat.
Zo'n gebeurtenis als in Haren is een heel ander soort probleem, dat ook op andere plaatsen is voorgekomen. Maar Xa1pt wil dat in al zijn simpelheid op één hoop vegen met bijvoorbeeld de rellen in de buitenwijken van Parijs destijds en de rellen in Stockholm...quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Een incidentje uitvergroten zodat het lijkt alsof er geen problemen zijn.
in de bible belt misschienquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Denk dat in aantallen nieuw opgeleverde gebedsgebouwen de kerken het vooralsnog nog gewoon winnen van de moskees. De afscheidingen na de vorming van de PKN heeft een redelijke bouwstroom veroorzaakt. Net als de opkomst van kerken uit 'Evangelische' hoek.
Dus de rellen in Haren, Malmö en Parijs zijn allemaal incidenten... Right.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Een incidentje uitvergroten zodat het lijkt alsof er geen problemen zijn.
Omdat de situatie hier niet of nauwelijks te vergelijken is?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:43 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Waarom zou het in Nederland beter gaan als in London?
De Schilderswijk! En Haren niet te vergeten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat de situatie hier niet of nauwelijks te vergelijken is?
Je moet het voor heel Nederland bezien lijkt me?En zelfs op gemeenteniveau zou het me niet verbazen dat er weinig gemeenten zijn waar in de afgelopen pakweg 5 jaar het aantal nieuwe moskees het aantal nieuwe kerkgebouwen overstijgt.quote:
niet praktiserend... lees de OP zou ik zeggenquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]![]()
Hoe verzin je het, wat is het nu, een atheist of een moslim.
Nee, die van Haren en hoek van holland wel. De rest duidelijk niet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus de rellen in Haren, Malmö en Parijs zijn allemaal incidenten... Right.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |