dat is mijn punt niet, als ik er een supermarkt van maak, is het dan wel goed?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:45 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Wut?
Je weet waar de moskee in Tilburg staat?
Dat is je punt wel, want:quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:46 schreef Re het volgende:
[..]
dat is mijn punt niet, als ik er een supermarkt van maak, is het dan wel goed?
Maar goed. Als supermarkt zou het wat mij betreft ook niet oke zijn.quote:grappig wel dat die 4 moskeeen in de plaatjes allemaal in gebieden staan waar verder toch niet zo veel staat...
Westpoint als ik me niet vergis toch?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Staat niet zoveel omheen hoor, qua hoge gebouwen.
en wat heeft dat opgeleverd.... minder moslims?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een minaretten verbod bijv zoals in oostenrijk.
Ja maar das 500m verderop, als je bij westpoint staat zie je de moskee ten noorden daarvan, in die omgeving zijn die niet echt hoge gebouwen. Ook loopt er een grote weg naast de moskee waardoor je wat meer open ruimte hebt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Westpoint als ik me niet vergis toch?
Iig een constantere bouwstijl.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:49 schreef Re het volgende:
[..]
en wat heeft dat opgeleverd.... minder moslims?
Moslims zijn oke, maar geen:quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:50 schreef Re het volgende:
wat ik gewoon wil is dat de PVV stromers gewoon eens eerlijk zijn ipv dat gemier over verbod dit, verbod dat... zeg gewoon dat je moslims niet moet en dat ze op moeten flikkeren want de nederlandsche maatschappij moet moslimvrij... maar ja
hooguit een beetje Selectivistquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Moslims zijn oke, maar geen:
• "moslimwijken": dus straten met alleen maar kleine winkeltjes met lelijke uithangborden.
• prominente moskeeën of hoofddoekjes/sluiers: religie moet je thuislaten.
• Geen invloed op de maatschappij vanuit hun religie dus geen winkels open willen op zondag e.d.
Voor de rest maakt het niet zoveel uit.
Wat ben ik nu? Racist? Of Nationalist? Dan ben ik dat maar.
Dit trouwens ook ja, naast moskeeën zie ik dus ook liever geen nieuwe kerken. Alhoewel ik de bouwstijl meer waardeer dan bij moskeeën heb ik liever dat religie langzaam aan verdwijnt uit de samenleving en meer prominente religieuze gebouwen helpt daar niet echt mee.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef Mgolovic het volgende:
Mja, wat mij betreft geldt het niet alleen voor nieuw te bouwen moskeeen, maar ook voor nieuwe kerken. Buiten dat beiden vaak lelijke gedrochten zijn, geloof zit toch van binnen, en niet in een gebouw.
Dat is alsof je rond 1970 zegt: zwart wit televisie zal nooit verdwijnen, er is geen enkele maatschappij in de wereld waar er geen zwart wit tv's zijn. Om maar een stom voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:02 schreef Re het volgende:
religie zal nooit verdwijnen, er is geen enkele maatschappij in de wereld waar er geen religie is
Hoewel je wat extreem bent in je post, ben ik het vreemd genoeg toch met je eens.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:03 schreef Mgolovic het volgende:
Met religie, het geloven in iets, is an sich niks mis. Het wordt pas een probleem als mensen hun religie als waarheid gaat aannemen in plaats van een soort uitlaatklep van gebeden. Dat is precies wat er met zowat alle religies gebeurt. Wetenschap wordt niet voor waar aangenomen (onstaan van de aarde, medicatie), en men eist hun religie op als de enige juiste, met oorlog als gevolg.
In mijn ogen brengt religie meer kwaad dan goed en moet het daarom ontmoedigt worden dit verder uit te breiden. En nieuwe moskeeen/kerken moedigt het in mijn ogen alleen maar aan.
Die verwacht ik ook niet, er komen juist steeds meer kerken leeg te staan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit trouwens ook ja, naast moskeeën zie ik dus ook liever geen nieuwe kerken.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De bouw van nieuwe kerken en moskeeën is een gevolg van een toenemende vraag naar religie, geloofsbeleving, et cetera. Nieuwe kerken en moskeeën an sich kunnen er nooit voor zorgen dat er meer mensen gaan geloven.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:03 schreef Mgolovic het volgende:
In mijn ogen brengt religie meer kwaad dan goed en moet het daarom ontmoedigt worden dit verder uit te breiden. En nieuwe moskeeen/kerken moedigt het in mijn ogen alleen maar aan.
nou ja, tv en religie is nou niet iets wat vergelijkbaar is... de mens is nou eenmaal gelovig... dat zit er in gebakkenquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is alsof je rond 1970 zegt: zwart wit televisie zal nooit verdwijnen, er is geen enkele maatschappij in de wereld waar er geen zwart wit tv's zijn. Om maar een stom voorbeeld te geven.
Denk dat in aantallen nieuw opgeleverde gebedsgebouwen de kerken het vooralsnog nog gewoon winnen van de moskees. De afscheidingen na de vorming van de PKN heeft een redelijke bouwstroom veroorzaakt. Net als de opkomst van kerken uit 'Evangelische' hoek.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die verwacht ik ook niet, er komen juist steeds meer kerken leeg te staan.
Ik denk dat het elkaar versterkt. Als je een land vol met kerken hebt staan gaan er vast wel meer mensen geloven dan in een land zonder kerken. Simpelweg omdat ze er dan wel/niet mee in aanraking komen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De bouw van nieuwe kerken en moskeeën is een gevolg van een toenemende vraag naar religie, geloofsbeleving, et cetera. Nieuwe kerken en moskeeën an sich kunnen er nooit voor zorgen dat er meer mensen gaan geloven.
Niet helemaal, een kleine groep gelovigen kan volgens mij echt wel een subsidiepotje opeisen omdat ze "recht hebben" op een geloofsgebouw.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De bouw van nieuwe kerken en moskeeën is een gevolg van een toenemende vraag naar religie, geloofsbeleving, et cetera. Nieuwe kerken en moskeeën an sich kunnen er nooit voor zorgen dat er meer mensen gaan geloven.
Alleen de aanwezigheid van een gebouw doet daar niet zoveel in. Dan komt er wel actief evangeliseren bij kijken en dat is niet afhankelijk van een gebouw...quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik denk dat het elkaar versterkt. Als je een land vol met kerken hebt staan gaan er vast wel meer mensen geloven dan in een land zonder kerken. Simpelweg omdat ze er dan wel/niet mee in aanraking komen.
Nederland staat al tijdenlang bomvol met kerken maar is juist gaan 'ontkerkelijken'.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik denk dat het elkaar versterkt. Als je een land vol met kerken hebt staan gaan er vast wel meer mensen geloven dan in een land zonder kerken. Simpelweg omdat ze er dan wel/niet mee in aanraking komen.
Wat raar dat nu een xx% niet gelovig is in Nederland.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:07 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, tv en religie is nou niet iets wat vergelijkbaar is... de mens is nou eenmaal gelovig... dat zit er in gebakken
Daarmee krijgen ze nog geen anderen in de kerk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:09 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Niet helemaal, een kleine groep gelovigen kan volgens mij echt wel een subsidiepotje opeisen omdat ze "recht hebben" op een geloofsgebouw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |