SPOILER: De KandidatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef alors het volgende:
daar gaat je self esteem...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
Ja iddquote:Op maandag 3 juni 2013 21:26 schreef alors het volgende:
Nou deze had overal wel wat op te zeiken, ben benieuwd.
Rowen Heze?quote:
Helemaal waar. Nu was het gewoon kiezen wie het minst slecht was. Vorige week waren het 4/5 kandidaten die terecht door konden gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:36 schreef Breekfast het volgende:
Zwakke kandidaten toch wel deze uitzending. Niveau van vorige week lag stukken hoger.
Bedoelde je hier dat meiske Eva? Haar stem leek op die van Gillian Welch.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef alors het volgende:
Haar stem lijkt ergens op... ik kan er niet opkomen...
Prima, maar jij komt vrij goed aan je trekken daarmee. Het probleem is: er heerst te weinig een cultuur om ook in andere talen goede nummers te schrijven, niet eens in onze moedertaal. Het 'automatisch in engels' stoort me vooral. Zelf vind ik het ook heel mooi om Duits te horen, alleen al omdat ik in het Engels alle standaardzinnetjes wel eens gehoord heb en ze ook allemaal zinnetjes van elkaar overnemen bij gebrek aan inspiratie. Maar goed, ik snap dat Duits niet populair is. Maar waarom dan niet gewoon wat meer in het Nederlands?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:04 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind Engels veel mooier dan Nederlands. Klinkt gewoon beter.
Dat laatste is cruciaal. We denken vaak toch net iets beter Engels te kunnen dan we daadwerkelijk kunnen. Het klinkt allemaal net echt, maar een Engelstalig "singer-song writer" nummer van een Nederlander breekt vrijwel nooit door in Engelstalige landen. Echt talent voor song-writerschap merk je heel duidelijk als iemand kan toveren met de eigen taal, maar omdat dit voor veel middelmatig talent te confronterend is (lees: de matige teksten vallen op) wordt dit veelal niet gedaan. Helaas.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Omdat je dan gegarandeerd een nationale artiest/groep blijft en omdat ze allemaal graag internationaal willen doorbreken. Als je de potentie daarvoor hebt (Anouk had die vroeger bijv.) dan begrijp ik dat wel, als je die potentie niet hebt of niet denkt te hebben dan kan je net zo goed of beter in het Nederlands zingen. In het Engels zingen levert een potentieel extra publiek op van honderden miljoenen mensen, logisch dat daarom veel groepen en artiesten die hopen ooit internationaal door te breken in het Engels zingen. Er zijn natuurlijk ook Nederlanders die zich net zo gemakkelijk in het Engels uitdrukken als in het Nederland maar dat geldt maar voor een kleine groep.
In het Nederlands krijg je veel sneller een Nick en Simon/Jannes/Jan Smit gevoel bij het nummer in de richting van simpele piratenmuziek. Een betekenisvolle Nederlandse tekst schrijven wat werkelijk ergens over gaat is moeilijker dan je denkt. In het Engels kom je veel makkelijker weg met de standaardzinnen a la 'I love you'quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Prima, maar jij komt vrij goed aan je trekken daarmee. Het probleem is: er heerst te weinig een cultuur om ook in andere talen goede nummers te schrijven, niet eens in onze moedertaal. Het 'automatisch in engels' stoort me vooral. Zelf vind ik het ook heel mooi om Duits te horen, alleen al omdat ik in het Engels alle standaardzinnetjes wel eens gehoord heb en ze ook allemaal zinnetjes van elkaar overnemen bij gebrek aan inspiratie. Maar goed, ik snap dat Duits niet populair is. Maar waarom dan niet gewoon wat meer in het Nederlands?
Waarom in het Engels wel dan? Ben ik het helemaal niet mee eens. Liever een slechte Nederlandse Nick&Simon tekst dan een slechte Engelse Krezip tekst...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In het Nederlands krijg je veel sneller een Nick en Simon/Jannes/Jan Smit gevoel bij het nummer in de richting van simpele piratenmuziek. Een betekenisvolle Nederlandse tekst schrijven wat werkelijk ergens over gaat is moeilijker dan je denkt. In het Engels kom je veel makkelijker weg met de standaardzinnen a la 'I love you'
De meerderheid van de mensen had helemaal niet door hoe slecht een tekst van Krezip was, ze bleren gewoon wat mee en doordat de tekst niet in het Nederlands is zijn ze zich niet bewust dat ze mee zingen met een Frans Bauer-niveau nummer. Door in Engels te zingen komen mensen weg met het niet kunnen schrijven van teksten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom in het Engels wel dan? Ben ik het helemaal niet mee eens. Liever een slechte Nederlandse Nick&Simon tekst dan een slechte Engelse Krezip tekst...
Dat mag wel een understatement zijn deze nep zooi.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat daar wel wat in zit, ik heb echter niet de indruk dat het voor de juryleden enig verschil maakt of dat de teksten Nederlandstalig of Engelstalig zijn.
Deze aflevering gaat er maar 1tje doorquote:
grapje toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 20:36 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
Deze aflevering gaat er maar 1tje door
^^quote:
hear hearquote:Op maandag 10 juni 2013 21:03 schreef Lyza666 het volgende:
Een albatros om zijn nek? Toptekst.
Ik vind het niks.
Ja ik vond het ook al heel vreemdquote:Op maandag 10 juni 2013 21:03 schreef Lyza666 het volgende:
Ik vind het niks.
Ah okequote:Op maandag 10 juni 2013 21:08 schreef alors het volgende:
[..]
Ze klonk Zuid-Hollands, ze studeert iig in Leiden.
Soms is een tekst zo belachelijk dat er weinig te genieten valt.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:07 schreef J0ycie88 het volgende:
Soms moet je een tekst niet willen begrijpen en alleen maar genieten. Denk dat de wedstrijd voor vanavond al wel een beetje gespeeld is..
Dat kan voor jou zo zijn..quote:Op maandag 10 juni 2013 21:09 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Soms is een tekst zo belachelijk dat er weinig te genieten valt.
nog exacter:quote:
quote:Olga Boer, Delft, Netherlands. 123 likes · 9 talking about this. Olga Boer is een 18-jarige singer-songwriter uit het inspirerende Delft.
Nee hoor voor mij geld het niet, dat stukje tekst stoort me totaal niet.quote:
baasquote:Hille Stellingwerf (@HilleMusic). Zanger, gitarist en songwriter @whenwearewild. Verder ex-schoonmaker en -vuilnisman. Witmarsum, Fr.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Rime_of_the_Ancient_Marinerquote:Op maandag 10 juni 2013 21:03 schreef Lyza666 het volgende:
Ik vind het niks.
Goed nummer! Lekker zo met die band erbij!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef Nywuob het volgende:
Hier de clip van Scuse Me van Hille. Met band nog beter wat mij betreft.
Als hij bij de vorige aflevering zat wat hij gewoon doorgegaan, zonde.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef Nywuob het volgende:
Hier de clip van Scuse Me van Hille. Met band nog beter wat mij betreft.
Nee, volgende week weer.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef geindoctrineerd het volgende:
Was er vanavond eigenlijk een aflevering?
Douwe Bob doet het toch wel aardig?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:14 schreef Iwanius het volgende:
En dan ben ik altijd benieuwd hoelang we nog wat blijven horen van de uiteindelijke winnaars...als in houdbaarheid...
Zag dat Daniel Versteegh, die vorig jaar ook deelnam, recent een album heeft uitgebracht.quote:
Ik denk dat de houdbaarheid stukken beter is dan bij winnaars van The Voice en X factor. De winnaars van dit programma zijn niet gebonden aan een contract, hoeven geen flut covers uit te brengen, en hebben veel origineel materiaal om uit te brengen aangezien ze zelf nummers schrijven. Daarnaast is het aantal artiesten die zichzelf kunnen begeleiden ook niet heel groot.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:14 schreef Iwanius het volgende:
En dan ben ik altijd benieuwd hoelang we nog wat blijven horen van de uiteindelijke winnaars...als in houdbaarheid...
Ze moesten elkaar leren kennen omdat ze een nummer over een ander moeten schrijven.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:41 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo zitten ze allemaal bij elkaar aan tafel?
Ooh zo, maar ze weten toch niet wie wie heeft?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:41 schreef alors het volgende:
[..]
Ze moesten elkaar leren kennen omdat ze een nummer over een ander moeten schrijven.
Dat iddquote:Op maandag 24 juni 2013 20:43 schreef Paxcon het volgende:
Jezus, dan gaan die nobodies zich ermee bemoeien
rot op zeg
Hij is wel liefquote:Op maandag 24 juni 2013 20:48 schreef remcoP het volgende:
Die dude met de pet ziet er echt als een zwerver uit.
En wel een eigen stijlquote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 21:11 schreef henkde_j het volgende:
Wat is dat mutsmannetje een glijer![]()
Volgens mij is het stiekem gewoon Bertolf
Jah!quote:
Denk z'n kop gestotenquote:
twitter:henkde_j twitterde op maandag 24-06-2013 om 21:17:43Volgens mij is #mutsmannetje uit #DBSSW gewoon @Bertolf met een muts en lippiercing. #ontmaskerd #openjeogen! reageer retweet
twitter:Bertolf twitterde op maandag 24-06-2013 om 21:18:35@henkde_j Damn! Je hebt me door. reageer retweet
quote:Op maandag 24 juni 2013 21:21 schreef henkde_j het volgende:
twitter:henkde_j twitterde op maandag 24-06-2013 om 21:17:43Volgens mij is #mutsmannetje uit #DBSSW gewoon @Bertolf met een muts en lippiercing. #ontmaskerd #openjeogen! reageer retweet
twitter:Bertolf twitterde op maandag 24-06-2013 om 21:18:35@henkde_j Damn! Je hebt me door. reageer retweet
hahaquote:Op maandag 24 juni 2013 21:21 schreef henkde_j het volgende:
roel van velzen is het ook gelukt om het grote publiek in beweging te brengen, dus denk dat jeroen dat ook moet kunnenquote:Op maandag 24 juni 2013 21:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jeroen op Concert at Sea? Goede liedjesschrijver, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat hij het grote publiek daar echt in beweging gaat krijgen.
Probleem met Maaike is dat haar gitaarspel wel zeer beperkt is.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
Laatste vier: Maaike - Jeroen - Michael - Lucas, waarbij het gaat tussen Michael en Maaike.
jeroen vergelijken met VanVelzenquote:Op maandag 24 juni 2013 21:31 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
roel van velzen is het ook gelukt om het grote publiek in beweging te brengen, dus denk dat jeroen dat ook moet kunnen
Demira is echt niet te verstaan...Judy vond ik één van de beste. Maaike had weer prachtige teksten, maar het is geen dichtwedstrijd, anders had Jeff Buckley met z'n mavo2-engels er ook wel uitgemogen. Die had dan wel weer een prachtig nummer en was wel terecht door.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Probleem met Maaike is dat haar gitaarspel wel zeer beperkt is.
Snap ook niet dat Giel zei dat Judy net op het randje door was. Vond haar optreden prima. Vond Demira een stuk minder eigenlijk deze aflevering.
Die mag er uit iddquote:Op maandag 24 juni 2013 22:01 schreef pfaf het volgende:
Die gast met die muts vind ik echt heel slecht. Ik hoor echt níets in die muziek. Tekstueel, melodisch, harmonsich, spanning, niets..
Maar hij doet wel heeeeeel erg Buckley na. Al vond ik dat ook met anderen. Die Joëlle zong een beetje als Alela Diane, Sofia was een soort light-versie van Fiona Apple (waar ze ook qua uiterlijk een klein beetje op leek). Ik vond Sofia overigens niet slecht. Had eerder haar verder laten gaan en dan Jasper er uit.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Demira is echt niet te verstaan...Judy vond ik één van de beste. Maaike had weer prachtige teksten, maar het is geen dichtwedstrijd, anders had Jeff Buckley met z'n mavo2-engels er ook wel uitgemogen. Die had dan wel weer een prachtig nummer en was wel terecht door.
Toen waren er 7 kandidaten. Nu vier voorrondes, wellicht door meer aanmeldingen. Voor het format (elke aflevering een winnaar, etc.) is het waarschijnlijk handiger om minder mensen te doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:58 schreef Breekfast het volgende:
Maar gaan ze nou elke week iemand wegsturen dan?![]()
Vorig jaar mochten de 10 overgebleven kandidaten gewoon tot het einde blijven. Of was dit eenmalig?
Denk het. En das best stom, want het hoorde gewoon bij het programma dat alle kandidaten erin bleven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:58 schreef Breekfast het volgende:
Maar gaan ze nou elke week iemand wegsturen dan?![]()
Vorig jaar mochten de 10 overgebleven kandidaten gewoon tot het einde blijven. Of was dit eenmalig?
Waarschijnlijk omdat na twee nummers beter te bepalen is wie het verdienen dan na één ronde.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:16 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij gaan ze nu toch niemand meer wegsturen, maar wilden ze gewoon weer met 7 naar de finale? Al kun je dan de vraag stellen waarom er überhaupt eerst 9 geselecteerd waren.
Zit wat in.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat na twee nummers beter te bepalen is wie het verdienen dan na één ronde.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zit wat in.
Hier nog een artikel over Jeroen Kant, met wat teksten over DBSSW:
http://www.kindamuzik.net(...)eigen-kont-af/24094/
Hij is nogal dik met de djs van 3fm, dat voldoet.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik snap guusjes input niet echt binnen dit programma hoor, maar dat ligt denk ik aan mij..
En dan denk ik aan brabant, want daar brand nog licht!quote:Op maandag 1 juli 2013 20:38 schreef Goodbye het volgende:
Guus is heus ook een singer-songwriter.
Kedeng kedeng.
Dat zou het zijn denk ik ja..quote:Op maandag 1 juli 2013 20:39 schreef alors het volgende:
[..]
Hij is nogal dik met de djs van 3fm, dat voldoet.
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:45 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vind dat Lucas een lekker stijltje heeft, ik kan daar wel een cd van luisteren en die zet ik dan ook nog op repeat..
Nee toch?quote:
wowquote:Op maandag 1 juli 2013 20:53 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ja.
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_Roozendaal__.html
Demira? Dan ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:58 schreef snellejelle het volgende:
Is dat Selah Sue achtige meisje er nog?
Dan vraag ik me af waar Michael Prins een ode aan gaat brengen. Die werd immers door Corton ook al weggezet als een soort van Tom Waits. Wat niet noodzakelijk zegt dat dat ook zijn held is overigens.quote:
^^quote:Op maandag 1 juli 2013 21:08 schreef marcodej het volgende:
Ik wil het heel graag mooi vinden, maar dat onverstaanbare accent... Nah
guus bedoel je? Of toch Giel?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Nohomo, maar wat heeft die vent belachelijk mooie ogen.
Ik ook, en de ogen....quote:
Ja, ik vind z'n stem ook mooi. En vind hem ook wel een sympathieke kerel. Maar de rest vind ik gewoon leuker.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:14 schreef alors het volgende:
Ik vind zijn stem wel mooi hoor, doet me ergens wel denken aan die van The Fray. Maar zijn teksten zijn wel een tikje cliché.
Die dude die net zongquote:
De instagram stagiair van DWDD had ook vakantiequote:
Inderdaad. Mutsmannetje is om te kotsenquote:Op maandag 1 juli 2013 22:04 schreef Stofje het volgende:
Ik vind die muts-boy helemaal niet sterk. Erg gelikt, muziek om jonge meisjes mee te pleasen. Dat 16jarige meisje en die laatste vond ik wel erg sterk. Waarom moet die muts-boy altijd z'n mutsje ophouden? Irritante 'image'-uitingen altijd.
Inderdaad. Wel apart, dat die ode net vanavond wordt gedaanquote:Op maandag 1 juli 2013 23:01 schreef Grumpey het volgende:
Maarten van Roozendaal heeft helaas het nummer van Maaike niet meer mee mogen maken, hij is vanmiddag overleden.
Gelukkig is de rest wel oprecht. Het 16-jarige meisje met haar oprechte accent. Micheal met zijn oprechte blik. Flikkerstraal toch op. Het zou terecht zijn dat die muts wint. dat is namelijk de status van dit programma. PlasticInstagram.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:04 schreef Stofje het volgende:
Ik vind die muts-boy helemaal niet sterk. Erg gelikt, muziek om jonge meisjes mee te pleasen. Dat 16jarige meisje en die laatste vond ik wel erg sterk. Waarom moet die muts-boy altijd z'n mutsje ophouden? Irritante 'image'-uitingen altijd.
De frustratie zit diep of niet?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Verder is dat hoedje van Michael natuurlijk geen image-uiting, want iedereen ook 5 jaar terug had iedereen al zo'n hoedje op. Objectief dom gelul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |