SPOILER: De KandidatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef alors het volgende:
daar gaat je self esteem...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
Ja iddquote:Op maandag 3 juni 2013 21:26 schreef alors het volgende:
Nou deze had overal wel wat op te zeiken, ben benieuwd.
Rowen Heze?quote:
Helemaal waar. Nu was het gewoon kiezen wie het minst slecht was. Vorige week waren het 4/5 kandidaten die terecht door konden gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:36 schreef Breekfast het volgende:
Zwakke kandidaten toch wel deze uitzending. Niveau van vorige week lag stukken hoger.
Bedoelde je hier dat meiske Eva? Haar stem leek op die van Gillian Welch.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef alors het volgende:
Haar stem lijkt ergens op... ik kan er niet opkomen...
Prima, maar jij komt vrij goed aan je trekken daarmee. Het probleem is: er heerst te weinig een cultuur om ook in andere talen goede nummers te schrijven, niet eens in onze moedertaal. Het 'automatisch in engels' stoort me vooral. Zelf vind ik het ook heel mooi om Duits te horen, alleen al omdat ik in het Engels alle standaardzinnetjes wel eens gehoord heb en ze ook allemaal zinnetjes van elkaar overnemen bij gebrek aan inspiratie. Maar goed, ik snap dat Duits niet populair is. Maar waarom dan niet gewoon wat meer in het Nederlands?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:04 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind Engels veel mooier dan Nederlands. Klinkt gewoon beter.
Dat laatste is cruciaal. We denken vaak toch net iets beter Engels te kunnen dan we daadwerkelijk kunnen. Het klinkt allemaal net echt, maar een Engelstalig "singer-song writer" nummer van een Nederlander breekt vrijwel nooit door in Engelstalige landen. Echt talent voor song-writerschap merk je heel duidelijk als iemand kan toveren met de eigen taal, maar omdat dit voor veel middelmatig talent te confronterend is (lees: de matige teksten vallen op) wordt dit veelal niet gedaan. Helaas.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Omdat je dan gegarandeerd een nationale artiest/groep blijft en omdat ze allemaal graag internationaal willen doorbreken. Als je de potentie daarvoor hebt (Anouk had die vroeger bijv.) dan begrijp ik dat wel, als je die potentie niet hebt of niet denkt te hebben dan kan je net zo goed of beter in het Nederlands zingen. In het Engels zingen levert een potentieel extra publiek op van honderden miljoenen mensen, logisch dat daarom veel groepen en artiesten die hopen ooit internationaal door te breken in het Engels zingen. Er zijn natuurlijk ook Nederlanders die zich net zo gemakkelijk in het Engels uitdrukken als in het Nederland maar dat geldt maar voor een kleine groep.
In het Nederlands krijg je veel sneller een Nick en Simon/Jannes/Jan Smit gevoel bij het nummer in de richting van simpele piratenmuziek. Een betekenisvolle Nederlandse tekst schrijven wat werkelijk ergens over gaat is moeilijker dan je denkt. In het Engels kom je veel makkelijker weg met de standaardzinnen a la 'I love you'quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Prima, maar jij komt vrij goed aan je trekken daarmee. Het probleem is: er heerst te weinig een cultuur om ook in andere talen goede nummers te schrijven, niet eens in onze moedertaal. Het 'automatisch in engels' stoort me vooral. Zelf vind ik het ook heel mooi om Duits te horen, alleen al omdat ik in het Engels alle standaardzinnetjes wel eens gehoord heb en ze ook allemaal zinnetjes van elkaar overnemen bij gebrek aan inspiratie. Maar goed, ik snap dat Duits niet populair is. Maar waarom dan niet gewoon wat meer in het Nederlands?
Waarom in het Engels wel dan? Ben ik het helemaal niet mee eens. Liever een slechte Nederlandse Nick&Simon tekst dan een slechte Engelse Krezip tekst...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In het Nederlands krijg je veel sneller een Nick en Simon/Jannes/Jan Smit gevoel bij het nummer in de richting van simpele piratenmuziek. Een betekenisvolle Nederlandse tekst schrijven wat werkelijk ergens over gaat is moeilijker dan je denkt. In het Engels kom je veel makkelijker weg met de standaardzinnen a la 'I love you'
De meerderheid van de mensen had helemaal niet door hoe slecht een tekst van Krezip was, ze bleren gewoon wat mee en doordat de tekst niet in het Nederlands is zijn ze zich niet bewust dat ze mee zingen met een Frans Bauer-niveau nummer. Door in Engels te zingen komen mensen weg met het niet kunnen schrijven van teksten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom in het Engels wel dan? Ben ik het helemaal niet mee eens. Liever een slechte Nederlandse Nick&Simon tekst dan een slechte Engelse Krezip tekst...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |