abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 11:04:53 #1
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127360319
In de categorie neveneffecten:

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 3 juni 2013 @ 16:34:08 #3
137562 rakotto
pi_127364367
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef waht het volgende:

Ik vind die pooier/vrouw hypocriet als ik weet niet wat. En sowieso Arabieren. :N Natuurlijk zie je geen claims, maar je kunt er veilig vanuit gaan dat ze zich vrome Moslims noemen en dan alsnog zulke praktijken uithalen. :'(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_127365316
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Aloulou, alles goed in die bovenkamer?
Ja, ff kortsluiting. Kan gebeuren toch? Alles is weer draaiende, geen zorgen ;)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127365558
Als Assad wint heb je 90.000 doden, miljoenen vluchtelingen, iedere dag honderden verkrachtingen geweest, heel Syrië in puin en uiteindelijk allemaal voor niets geweest
pi_127366379
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef waht het volgende:

Daar bericht Women Under Siege al ruim een jaar over. Gebeurd vrijwel altijd in (burger)oorlogen maar Arabieren kunnen het altijd een stukje erger natuurlijk.
Die corruptie is ook echt schrijnend, voordat de barakken naar de vluchtelingen gaan roven die Jordaniërs eerst alles van waarde leeg.
Incelfrikandel
pi_127368674
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik vind die pooier/vrouw hypocriet als ik weet niet wat. En sowieso Arabieren. :N Natuurlijk zie je geen claims, maar je kunt er veilig vanuit gaan dat ze zich vrome Moslims noemen en dan alsnog zulke praktijken uithalen. :'(
Uiteraard, daarom trouwen ze ook, puur voor de religieuze waarde.
pi_127368716
Misselijkmakend
  maandag 3 juni 2013 @ 18:26:02 #9
137562 rakotto
pi_127368759
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:23 schreef waht het volgende:

[..]

Uiteraard, daarom trouwen ze ook, puur voor de religieuze waarde.
Zulke huwelijken zijn voor zover ik het weet niet Sharia-compatable. Zelfs 1 nachtje trouwen om te batsen en dan weer scheiden of 2 maanden.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:33:44 #10
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127369070
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:26 schreef rakotto het volgende:
Zulke huwelijken zijn voor zover ik het weet niet Sharia-compatable. Zelfs 1 nachtje trouwen om te batsen en dan weer scheiden of 2 maanden.
Ach, ze maken het wel "sharia-compatible". Alles valt te buigen hoor, ook religie. Lekker veertienjarige meisjes shoppen in een Syrisch vluchtelingenkampje met je volgevreten vleesbuikie als 60-jarige khaliji.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127369324
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:33 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ach, ze maken het wel "sharia-compatible". Alles valt te buigen hoor, ook religie. Lekker veertienjarige meisjes shoppen in een Syrisch vluchtelingenkampje met je volgevreten vleesbuikie als 60-jarige khaliji.
Het leek ook alsof ze Syrische dames wat beter achten dan andere exemplaren, maar dat kan ik mis hebben.
pi_127374877
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:33 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Naar.
pi_127380514
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:26 schreef rakotto het volgende:

[..]

ik meen dat het bij 1 rechsschool wel kan, maar bij de sjia is het sowieso gebruikelij, zover ik weet, ben geen sjia kenner :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juni 2013 @ 22:25:16 #14
365082 IPA35
Patriarch
pi_127381852
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:39 schreef waht het volgende:

[..]

Het leek ook alsof ze Syrische dames wat beter achten dan andere exemplaren, maar dat kan ik mis hebben.
Ach, die perfect geëpileerde wenkbrauwen zijn best sexy.

In ieder geval, de strijd om Aleppo staat op het punt om los te barsten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 3 juni 2013 @ 23:01:07 #15
137562 rakotto
pi_127383911
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik meen dat het bij 1 rechsschool wel kan, maar bij de sjia is het sowieso gebruikelij, zover ik weet, ben geen sjia kenner :P
Voor zover ik het weet was het ooit toegestaan tijdens oorlog zodat de mannen (Strijders) niet buiten de huwelijk gingen batsen. Maar was later verboten tijdens de tijd dat de profeet nog leefde.
pi_127383964
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Sowieso niet op de manier zoals het in het kamp gaat.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:03:58 #17
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127384113
Zit nog niet zo veel vaart in de levering van die Russische surface-to-air raketten.

quote:
'Russische raketten nog niet in Syrië'

Syrië beschikt nog niet over de geavanceerde luchtdoelraketten die de Syrische regering in Rusland heeft aangekocht.

De Israëlische minister van defensie Moshe Yaalon weet uit 'Russische gesprekken' dat de S-300's nog niet zijn geleverd, zei hij maandag.

De Syrische president Bashar Assad suggereerde donderdag dat de eerste zending met het moderne luchtafweersysteem al in zijn land is aangekomen. Israël en de Verenigde Staten hebben Rusland gevraagd de levering te annuleren, maar Rusland zegt dat de koop nu eenmaal gesloten is.

Het S-300-raketsysteem maakt de tot dusver nagenoeg onbedreigde Israëlische luchtmacht veel kwetsbaarder. Israël heeft gedreigd de raketten uit te schakelen zodra ze in het buurland arriveren. Ook buitenlands ingrijpen in de Syrische burgeroorlog wordt een stuk lastiger.
NU.nl
Say what?
pi_127385062
En het schaakspel gaat verder.
quote:
Report: US to send Patriot battery, jets to Jordan

By JPOST.COM STAFF
06/03/2013 21:09

US Defense Secretary Chuck Hagel approved the deployment of a Patriot missile battery and F-16 fighter jet aircraft to Jordan as part of a planned military exercise, CNN reported.

According to the report, the weapons system may remain in the country after the exercise to help bolster Jordan's security against violence from the Syrian civil war.

The multinational training exercise called Eager Lion is taking place this month.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:21:39 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127385185
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:07 schreef mr_jack het volgende:
hoezo voor niets geweest, de wereld is dan verlost van behoorlijk wat enthousiaste jihadi's en ander ongedierte :D
Ja al die duizenden kinderen die gemarteld zijn of hun ouders op gruwelijke wijze vermoord hebben zien worden zullen vast later hele fijne mensen worden die ook totaal niet vol haat zitten.

Ik denk dat deze oorlog juist voor gigantisch veel brandstof zorgt voor groepen als al-qaida.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127388262
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef rakotto het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet was het ooit toegestaan tijdens oorlog zodat de mannen (Strijders) niet buiten de huwelijk gingen batsen. Maar was later verboten tijdens de tijd dat de profeet nog leefde.
Na zijn dood had Omar het verboden. Dat is waarom niet iedereen het verbod erkent.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:14:21 #21
137562 rakotto
pi_127388914
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Na zijn dood had Omar het verboden. Dat is waarom niet iedereen het verbod erkent.
My bad. Thanks. :)
pi_127393373
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja al die duizenden kinderen die gemarteld zijn of hun ouders op gruwelijke wijze vermoord hebben zien worden zullen vast later hele fijne mensen worden die ook totaal niet vol haat zitten.

Ik denk dat deze oorlog juist voor gigantisch veel brandstof zorgt voor groepen als al-qaida.
Waar dat soort 'acties' primair op het conto van 'Al Qaida'='Vrienden-coalitie' geschreven kunnen worden, wordt het vooral tijd om ONS de vraag te stellen of WE niet druk doende zijn ONS eigen graf te graven.

Als dit akkefietje eindigt 'in tranen' voor de 'Vrienden-coalitie', zitten WE opgescheept met bijna louter boze buren, en zijn ONZE 'vrienden' van Al Qaida ook niet blij. Het mislukken van deze 'regime-change' operatie gaat vooral ONS 'kosten', ben ik bang. En met ONS bedoel ik dan: De 'Westerse Wereld'.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_127394209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:26 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Waar dat soort 'acties' primair op het conto van 'Al Qaida'='Vrienden-coalitie' geschreven kunnen worden, wordt het vooral tijd om ONS de vraag te stellen of WE niet druk doende zijn ONS eigen graf te graven.

Als dit akkefietje eindigt 'in tranen' voor de 'Vrienden-coalitie', zitten WE opgescheept met bijna louter boze buren, en zijn ONZE 'vrienden' van Al Qaida ook niet blij. Het mislukken van deze 'regime-change' operatie gaat vooral ONS 'kosten', ben ik bang. En met ONS bedoel ik dan: De 'Westerse Wereld'.
Dat 'we' is net zo onzinnig als de rebellen op één hoop gooien.
pi_127398958
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:52 schreef waht het volgende:
Dat 'we' is net zo onzinnig als de rebellen op één hoop gooien.
Onzinnig in welk opzicht?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_127399697
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:25 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Onzinnig in welk opzicht?
Elk land heeft z'n eigen beleid.
pi_127401508
NATO data: Assad winning the war for Syrians’ hearts and minds

After two years of civil war, support for the regime of Syrian President Bashar Assad was said to have sharply increased.
(...)

“The people are sick of the war and hate the jihadists more than Assad,” a Western source familiar with the data said. “Assad is winning the war mostly because the people are cooperating with him against the rebels.” The data, relayed to NATO over the last month, asserted that 70 percent of Syrians support the Assad regime. Another 20 percent were deemed neutral and the remaining 10 percent expressed support for the rebels.
(...)

A report to NATO said Syrians have undergone a change of heart over the last six months. The change was seen most in the majority Sunni community, which was long thought to have supported the revolt. “The Sunnis have no love for Assad, but the great majority of the community is withdrawing from the revolt,” the source said. “What is left is the foreign fighters who are sponsored by Qatar and Saudi Arabia. They are seen by the Sunnis as far worse than Assad.”
pi_127401723
Had dat al vernomen maar blijft een rare bron. NAVO-data die op dit moment kan worden vergaard in Syrië? Dat roept te veel vragen op.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:06:04 #28
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127402874
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:32 schreef Bilge het volgende:
NATO data: Assad winning the war for Syrians’ hearts and minds

After two years of civil war, support for the regime of Syrian President Bashar Assad was said to have sharply increased.
(...)

“The people are sick of the war and hate the jihadists more than Assad,” a Western source familiar with the data said. “Assad is winning the war mostly because the people are cooperating with him against the rebels.” The data, relayed to NATO over the last month, asserted that 70 percent of Syrians support the Assad regime. Another 20 percent were deemed neutral and the remaining 10 percent expressed support for the rebels.
(...)

A report to NATO said Syrians have undergone a change of heart over the last six months. The change was seen most in the majority Sunni community, which was long thought to have supported the revolt. “The Sunnis have no love for Assad, but the great majority of the community is withdrawing from the revolt,” the source said. “What is left is the foreign fighters who are sponsored by Qatar and Saudi Arabia. They are seen by the Sunnis as far worse than Assad.”
_O-
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127403443
Zijn er andere data beschikbaar?
pi_127403699
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Bilge het volgende:
Zijn er andere data beschikbaar?
Over de mening van het Syrische volk bar weinig vrees ik. Dat wordt sowieso amper verzameld in dictaturen, of het nou burgeroorlog is of niet.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:45:03 #31
137562 rakotto
pi_127406657
Veel tekst, weinig beeldmateriaal, maar alsnog zielig en schokkend om te zien. :N

[ Bericht 66% gewijzigd door rakotto op 04-06-2013 17:22:04 ]
pi_127407342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:45 schreef rakotto het volgende:
Veel tekst, weinig beeldmateriaal, maar alsnog zielig en schokkend om te zien. :N
Waarom? Als het inderdaad waar is, en de meerderheid van de Syriërs er vrede mee heeft lijkt het mij niet echt onze zaak om daar tegen in te gaan.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:22:34 #33
137562 rakotto
pi_127408037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom? Als het inderdaad waar is, en de meerderheid van de Syriërs er vrede mee heeft lijkt het mij niet echt onze zaak om daar tegen in te gaan.
Ik was vergeten de video bij te linken. Ik had niet gereageerd op andere berichten.
pi_127409356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat voor ziekeling moet jij wel niet zijn
Leg eens uit :?
Mijn reactie was niet op het filmpje van rakotto. Hij had het filmpje nog niet gepost toen ik op hem reageerde. Ik dacht dat hij het over nieuwsbericht had.

Anyway;

[ Bericht 36% gewijzigd door Peunage op 04-06-2013 19:06:58 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:42:42 #35
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127412669
quote:
'Frankrijk heeft bewijs voor chemische wapens Syrië'

Frankrijk heeft bewijs dat in de burgeroorlog in Syrië het chemische gif sarin is gebruikt.

De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, heeft dat dinsdag in een verklaring laten weten, meldden Franse media. Welke van de twee partijen dat deed en waar, maakte de minister niet duidelijk.

Het bewijs is geleverd met het testen van materiaal uit Syrië in een Frans laboratorium. De resultaten zijn aan de Verenigde Naties overhandigd. De VN verklaarde dinsdag eerder dat er wel sterke aanwijzingen zijn voor het gebruik van chemische wapens, maar dat hard bewijs ontbreekt.
NU.nl

quote:
Frankrijk: sarin gebruikt in Syrië

Toegevoegd: dinsdag 4 jun 2013, 19:11
Update: dinsdag 4 jun 2013, 19:23

De Franse minister van Buitenlandse Zaken Fabius zegt dat in de burgeroorlog in Syrië "meerdere keren" het gifgas sarin is gebruikt. Wie het heeft gebruikt, zei hij er niet bij, wel dat het in relatief kleine gebieden is ingezet.

Fabius baseert zich op monsters die bij slachtoffers van de gasaanvallen zijn afgenomen. Mogelijk zijn ze uit Syrië meegebracht door journalisten van de krant Le Monde, die dit voorjaar twee maanden onderzoek deden naar het gebruik van gifgas bij de strijd rond Damascus.

'Onaanvaardbaar'
Fabius zei dat hij het onaanvaardbaar zou vinden als "de verantwoordelijken voor deze misdaden onbestraft blijven".

Frankrijk heeft de resultaten van het monsteronderzoek doorgegeven aan de Verenigde Naties. Ook de VN maakte vandaag gewag van het gebruik van chemische wapens in Syrië. Het is niet duidelijk of de VN zich op de "Franse" monsters baseert.

Mensenrechtenschendingen
Vorige maand nam een VN-commissie die mensenrechtenschendingen in Syrië onderzoekt afstand van het commissielid Carla del Ponte. Zij zei dat er sterke aanwijzingen waren dat de opstandelingen sarin hadden gebruikt.
NOS
Say what?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:04:51 #37
365082 IPA35
Patriarch
pi_127416735
Ruim 2000 Hezbollah strijders, de 4e Pantserdivisie (dat is de elite divisie naast de Republikeinse Garde), vele special forces eenheden en vele miltiebrigades hebben zich bij het noorden van Aleppo stad verzameld. In totaal 18000 man.

Meer troepen zullen arriveren als de boel is opgerold in Al-Qusayr, hoewel men ook Homs zelf zal proberen ratvrij te maken natuurlijk.

Hezbollah heeft tot nu toe vooral groentjes ingezet, veelal vrijwilligers die in de wachtrij stonden om naar Syrië te mogen. Met een beetje geluk heeft men naar Aleppo wel een stel veteranen uit 2006 gestuurd.

Als de Amerikaanse honden hun poten ervanaf houden zullen de Salafisten zeer binnenkort de grootste nekslag tot nu toe krijgen :Y .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127416920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:45 schreef waht het volgende:
Elk land heeft z'n eigen beleid.
Ja. En elk individu zijn of haar eigen standpunten, en bijbehorend gedrag. Toch kun je bij een coalitie, zoals de 'Vrienden-groep' onmiskenbaar een gezamenlijke 'drive' bespeuren, gericht op het lichten van 'pootjes' van voorheen gekoesterde bondgenoten in de 'war-on-terror'. Toen de Salafistische terreurorganisaties nog 'ONZE' vijand waren. De 'switch' (terug) naar Al Qaida heeft overduidelijk alles te maken met 'ONZE' wens om Iran 'uit de vergelijking te halen'.

Dat betekent niet dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Of dat iedereen het volstrekt eens is met het moorden, de aanslagen, de intriges, de klinkklare leugens en de 'collateral' van honderdduizenden doden. Sterker nog: In veel van die 'Vrienden-landen' zullen ze overwegend zelfs geloven in het sprookje dat veel van wat we nu zien gebeuren in het Midden-Oosten helemaal niets te maken heeft met wat 'WIJ' willen, qua 'regime-change-agenda'. Militaire plannenmakers houden hun plannen doorgaans dicht tegen de borst gedrukt, en delen ze slechts op 'need-to-know' basis. Al was het maar om de 'vijand' niet in de gelegenheid te stellen hun plannen te frustreren.

Of China, mét de plannen voor de JSF, de Patriot, het Aegis systeem en nog zo wat wapensystemen tegelijk ook de 'regime-change-plannen' hebben weten te 'downloaden'? Of dat de plannenmakers in het Kremlin wakker werden door 'Libië'? Of dat ze sinds het artikel van Seymour Hersh over de 'Redirection' al wel wakker waren, maar Gaddafi met zijn nieuwe liefde voor Amerikanen en Fransen liever zagen verzuipen?

Voer voor historici.
pi_127417907
Wanhoopsgelul van Frankrijk. Voorspelbaar en wassen neus.

Ik ben benieuwd wat er uit de hoge hoed van de VS komt. De komende week welteverstaan.
pi_127418763
Om te beginnen hebben de VS de sancties tegen Iran verder verscherpt, in een poging de automobielindustrie in dat land definitief de nek om te draaien. En daarnaast doen ze al het mogelijke om Iran af te snijden van het internationale geldverkeer.

Poetin zegt dat die S-300 nog geleverd moet worden, waar Assad eerder stelde dat die dingen geleverd en operationeel zouden zijn. Dat laatste impliceert Russische, of andere niet-Syrische operators, want dergelijke systemen zijn minder 'intuïtief' dan een IPad.

In zijn commentaar herinnerde Poetin de Engelsen nog eens aan internationaal verdrag dat Engeland mede indiende, waarin landen worden opgeroepen om geen wapens te leveren aan 'non-governmental actors'. Nu het water wegloopt, zie je wie er geen zwembroek aan heeft.

Frankrijk roept het bewijs te hebben dat er sarin is gebruikt in Syrië. Maar dat is gebaseerd op laboratorium-tests. Kan net zo goed een 'test-tube' zijn uit de twee kilo waar ze Al Qaida mee hebben betrapt in Turkije. Aangelengd met wat lichaamsvocht van die Syrische soldaat die onze 'Vriend' laatst probeerde op te peuzelen, teneinde te bewijzen dat er heus wel Syrisch-soldatenbloed aan kleefde. :(

[ Bericht 6% gewijzigd door Duizend-Bommen op 04-06-2013 21:53:32 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:02:22 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127419953
haha die domme Fransen, hoe doorzichtig zeg, zo triomfantelijk roepen dat er gifgas gebruikt wordt, hoppa , laat de Franse wapenindustrie maar draaien..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:11:56 #42
365082 IPA35
Patriarch
pi_127420578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Leg eens uit :?
Mijn reactie was niet op het filmpje van rakotto. Hij had het filmpje nog niet gepost toen ik op hem reageerde. Ik dacht dat hij het over nieuwsbericht had.

Anyway;
Assad's chicks.

Fools Serving America's chicks:

pi_127421178
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:00 schreef schurkurk het volgende:
Als Assad wint heb je 90.000 doden, miljoenen vluchtelingen, iedere dag honderden verkrachtingen geweest, heel Syrië in puin en uiteindelijk allemaal voor niets geweest
Als Assad het niet wint komt er tuig aan de macht dat 100 keer erger is. Wat mij betreft krijgt Assad meer internationale steun.
pi_127421764
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:27 schreef Chooselife het volgende:
Wanhoopsgelul van Frankrijk. Voorspelbaar en wassen neus.

Ik ben benieuwd wat er uit de hoge hoed van de VS komt. De komende week welteverstaan.
Obama heeft totaal geen zin in militair ingrijpen, je zie hoe terughoudend en opportunistisch Amerika blijft. De 'red line' betekent niets, Obama heeft al besloten kosten en aandacht te sparen.
pi_127421997
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
haha die domme Fransen, hoe doorzichtig zeg, zo triomfantelijk roepen dat er gifgas gebruikt wordt, hoppa , laat de Franse wapenindustrie maar draaien..
Wat is daar dom aan? We zijn allemaal machiavellisten hier.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:39:34 #46
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127422433
Hoewel het wel voormalig Frans mandaatgebied betreft, denk ik niet dat ze militair iets zullen uithalen. Dit is wel even andere koek dan een paar duizend wilde woestijngekken in afgeragde pick-up's en oude geweren zoals in Mali.
Say what?
pi_127431177
Ik legde hier vorige week mijn theorie neer. Dat de Syrië-oorlog een bewust onderonsje is van Oost- en West om zichzelf van de ergste terroristische elementen te kunnen zuiveren. Bovendien is Israël allang blij met een stabiele Assad en wordt hij achter de coulissen geen strobreed in de weg gelegd.

Dat is nog niet verworpen. Het is oorverdovend stil en Assad vordert behoorlijk.

In het verlengde kwam ik met de theorie dat Israël op een Midden-Oosten zinspeelt dat wordt gedirigeerd door hen samen met (sji'itisch) Iran en in hun kielzog misschien Syrië en gematigde (progressieve) partijen. In de beginselen van het Sji'isme is namelijk ruimte voor Israël.

Wat ik tekenend vind, is dat de krijgsmacht van Iran -met name luchtmacht- niet bepaald is ingesteld om een eventuele Israëlische aanval te kunnen parreren. Men komt met drones, tanks, raketten vanuit eigen industrie. Maar ik zie geen onderscheppingsjagers en een zwakke luchtmacht. Daarnaast levert Rusland het S300 wapensysteem ook niet aan Iran (nog). Ik vind dit elementaire tekenen dat Israël helemaal niets wil uitrichten tegen Iran en alles gedoogt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Chooselife op 05-06-2013 09:16:38 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:16:13 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127431305
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:09 schreef Chooselife het volgende:
Ik legde hier vorige week mijn theorie neer. Dat de Syrië-oorlog een bewust onderonsje is van Oost- en West om zichzelf van de ergste terroristische elementen te kunnen zuiveren. Bovendien is Israël allang blij met een stabiele Assad en wordt hij achter de coulissen geen strobreed in de weg gelegd.

Dat is nog niet verworpen. Het is oorverdovend stil en Assad vordert behoorlijk.
Hij heeft nog maar een kwart land over, hoezo vordert hij?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127431451
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij heeft nog maar een kwart land over, hoezo vordert hij?
Dat zegt natuurlijk weinig, maar ik zie enorme progressie en tevens veel tegenslag en paniek bij de rebellen. Dus op die manier kan het heel snel veranderen. Zoals gezien in vorige (historische) conflicten, lijkt het een kwestie van tijd voordat Assad weer volledige controle heeft. De troepen zuiveren grondig, lijken tactisch behoorlijk onderlegd (bron: militairy photos forum, waarop dat wordt besproken aan de hand van filmopnamen), zijn gemotiveerd en goed uitgerust. Daarnaast is de steun van Hezbollah, Iran, Rusland en wellicht China geen kattenpis. Met name de inzet van de ervaren milities van Hezbollah (op gebied van stedelijke oorlogsvoering) en de ervaringen van Rusland in Tsjetsjenië.
Overigens op de Koerische gebieden na. Daar heb ik te weinig (politiek) zicht op. Wellicht dat deze definitief worden afgestaan ten gevolge van een toekomstige Koerdische staat.
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:29:04 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127431591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk weinig, maar ik zie enorme progressie en tevens veel tegenslag en paniek bij de rebellen. Dus op die manier kan het heel snel veranderen. Zoals gezien in vorige (historische) conflicten, lijkt het een kwestie van tijd voordat Assad weer volledige controle heeft. De troepen zuiveren grondig, lijken tactisch behoorlijk onderlegd (bron: militairy photos forum, waarop dat wordt besproken aan de hand van filmopnamen), zijn gemotiveerd en goed uitgerust. Daarnaast is de steun van Hezbollah, Iran, Rusland en wellicht China geen kattenpis. Met name de inzet van de ervaren milities van Hezbollah (op gebied van stedelijke oorlogsvoering) en de ervaringen van Rusland in Tsjetsjenië.
Overigens op de Koerische gebieden na. Daar heb ik te weinig (politiek) zicht op. Wellicht dat deze definitief worden afgestaan ten gevolge van een toekomstige Koerdische staat.
Allemaal onbelangrijk. Een guerrilla-oorlog is niet met militaire middelen te winnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')