abonnement Unibet Coolblue
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 19:04:02 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127329052
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 798 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.



The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

100217_725_mattsmith-publicity.jpeg

Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg


Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2011, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW6, zal bovendien halverwege een langere pauze inlassen, wat een spectaculaire cliffhanger en uiteindelijk een langer uitgerekt seizoen betekent.

Seizoen 6 zag de voortzetting zien van enkele verhaallijnen uit de seizoenen 4 en 5. Zo werd de uitspraak 'silence will fall' verklaard en leerden we meer over de mysterieuze River Song, een tijdreizigster die de Doctor herhaaldelijk in omgekeerde chronologische volgorde lijkt te ontmoeten.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen werd wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel. Getiteld 'Miracle Day' duurde TW4 tien afleveringen en dit werd geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkte zich dan ook niet langer tot de UK, maar plaatste zich ook in de VS.

Torchwood werd worden uitgezonden op BBC One en Starz, in de zomer van 2011.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.

Afleveringen

Seizoen 7 van Doctor Who start op 1 september op BBC One en BBC America. Er zullen vijf afleveringen worden uitgezonden in september en oktober, die vanaf eind oktober ook op dvd/blu-ray te verkrijgen zijn. De laatste van die vijf is het afscheid van companions Amy en Rory. Aflevering zes is de Christmas Special, waarin we kennis maken met nieuwe companion Clara Oswin. De overige acht afleveringen van seizoen 7 worden uitgezonden in 2013.

1. Asylum of the Daleks
2. Dinosaurs on a Spaceship
3. A Town Called Mercy
4. The Power of Three
5. The Angels Take Manhattan
(Christmas Special - The Snowman)
6. The Bells of St John
7. The Rings of Akhaten
8. Cold War
9. Hide
10. Journey to the Centre of the TARDIS
11. The Crimson Horror
12. Nightmare in Silver
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_127329077
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:03 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik heb nooit BF-verhalen beluisterd. Zijn die leuk genoeg? Ze zijn niet canon, is dat vervelend?
Er zijn heel wat audio's!! :P
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 19:05:24 #3
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127329093
Fun fact: de Christmas Special is de 800e aflevering.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 19:05:38 #4
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127329107
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Er zijn heel wat audio's!! :P
I know, maar zijn ze goed? :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_127329184
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Breuls het volgende:
Fun fact: de Christmas Special is de 800e aflevering.
...en is dus eigenlijk net zo goed een jubileum :o!
En wat als 't jubileum nou plots een twoparter is? Kunnen ze twee jubilea in één vieren.
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 19:08:46 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127329209
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:07 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

...en is dus eigenlijk net zo goed een jubileum :o!
En wat als 't jubileum nou plots een twoparter is? Kunnen ze twee jubilea in één vieren.
Wie weet wat Moffats plannen zijn? :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_127329278
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Breuls het volgende:

[..]

I know, maar zijn ze goed? :)
Hangt vanaf,er is genoeg materiaal. :*

The episodes are a standalone part of the Doctor Who Expanded Universe, rather than the Whoniverse — which means that Big Finish has to comply with the TV series canon, but not the other way around. :P
pi_127329430
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:08 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wie weet wat Moffats plannen zijn? :)
Moffat zelf. Alhoewel... Zouden al zijn rare plotwendingen van hem raar zijn omdat ze vooraf bedacht zijn, of achteraf...?
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 19:16:09 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127329483
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Big Finish has to comply with the TV series canon, but not the other way around
Dat vind ik wel interessant; ze kunnen dus geen nieuwe feiten verzinnen?

Maar tegelijk zij er BF-avonturen die dan wel "beleefd zijn" door de Docto + companion die ze zich moeten herinneren. :)

Ik heb van de zomer een paar lange vluchten; misschien toch eens iets uitkiezen. Ik heb ook wel eens DW-audiboeken beluisterd, dat was ook leuk. Zat ook een verhaal tussen over Martha tussen The Sound of Drums en Last of the Time Lords, waarin ze een jaar lang rond de wereld reisde. Was best goed. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 19:16:41 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127329505
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:14 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Moffat zelf. Alhoewel... Zouden al zijn rare plotwendingen van hem raar zijn omdat ze vooraf bedacht zijn, of achteraf...?
Hij zal veel zaken vooraf bedenken, volgens mij. Ik vind hem wel een schemer. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_127329546
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:16 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat vind ik wel interessant; ze kunnen dus geen nieuwe feiten verzinnen?

Maar tegelijk zij er BF-avonturen die dan wel "beleefd zijn" door de Docto + companion die ze zich moeten herinneren. :)

Ik heb van de zomer een paar lange vluchten; misschien toch eens iets uitkiezen. Ik heb ook wel eens DW-audiboeken beluisterd, dat was ook leuk. Zat ook een verhaal tussen over Martha tussen The Sound of Drums en Last of the Time Lords, waarin ze een jaar lang rond de wereld reisde. Was best goed. :)
Audioboeken zijn leuk maar audioavonturen met volledige cast en soundeffects zoals Big Finish ze doet zijn natuurlijk veel leuker. Het is sowieso de enige manier om de 8ste doctor mee te maken.
pi_127330588

^ ^ Idris Elba lijkt me wel tof, zo op het eerste gezicht.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_127330949
Ik pleit deze keer voor een ginger Doctor.
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_127331255
Een vrouwelijke, dikke, zwarte, ginger...?
pi_127331304
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:56 schreef Sprouts het volgende:
Ik pleit deze keer voor een ginger Doctor.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Een ginger van 2 meter lang en kleerkast-breed ^O^
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 2 juni 2013 @ 20:15:20 #16
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127331730
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:59 schreef Breuls het volgende:

[..]

Zeker; DW is minder afhankelijk van de lead actor, maar het heeft een grotere meerwaarde als de Doctor vier of vijf jaar in de rol blijft.

En once, just once, wil ik dat de BBC en iedereen die ervoor werkt het voor elkaar krijgt om een nieuwe Doctor te introduceren zonder dat er maanden aan pers aan vooraf gaan. Gewoon ergens midden in een seizoen: boem, de Doctor overkomt iets vreselijks, bang, cliffhanger, bang, regeneration en zonder dat iemand het zag aankomen: nieuwe Doctor.

De impact die dat heeft lijkt me absoluut geweldig. Dat is waarom ik na The Stolen Earth helemaal kapot was: ik hield het absoluut voor mogelijk dat dat Tennants laatste momenten waren. En dat was prachtig.
Dat vond ik ook erg leuk toen ik begon met kijken, ik had geen idee wanneer 9 dood zou gaan. Ik wist alleen dat hij dood zou gaan, omdat ik al een aflevering van 10 had gezien. Dat zorgde dat het voor mij dus heel spannend was.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_127331823
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:16 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat vind ik wel interessant; ze kunnen dus geen nieuwe feiten verzinnen?

Maar tegelijk zij er BF-avonturen die dan wel "beleefd zijn" door de Docto + companion die ze zich moeten herinneren. :)

Ik heb van de zomer een paar lange vluchten; misschien toch eens iets uitkiezen. Ik heb ook wel eens DW-audiboeken beluisterd, dat was ook leuk. Zat ook een verhaal tussen over Martha tussen The Sound of Drums en Last of the Time Lords, waarin ze een jaar lang rond de wereld reisde. Was best goed. :)
Nieuwe feiten verzinnen wel/niet(hangt van BBC Head of Drama af),maar wel linken naar andere verhalen(monthly releases). :+

-Ik wil graag Spare Parts horen,die speelt zich af voor The Tenth Planet(Cyberman origin)
- Bang Bang A Boom is een Song festival in ruimte!!(compleet met Star Trek DS9 parodie)
-Daleks en Davros die een eigen verhaal hebben!
-etc etc

Zoveel om te kiezen eigenlijk :P :'(

Ze worden zelfs uitgezonden door BBC 4 Radio!!

quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:18 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Audioboeken zijn leuk maar audioavonturen met volledige cast en soundeffects zoals Big Finish ze doet zijn natuurlijk veel leuker. Het is sowieso de enige manier om de 8ste doctor mee te maken.
Paul McGann zit al heel lang goed bij Big Finish sinds eind 2000!zeker met THE NEW EIGHTH DOCTOR ADVENTURES,4 seizoenen + Speciale boxset.(Dark Eyes saga komt in de buurt van de Last Great Time War) >:)
  zondag 2 juni 2013 @ 20:18:52 #18
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127331879
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:16 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat vind ik wel interessant; ze kunnen dus geen nieuwe feiten verzinnen?

Maar tegelijk zij er BF-avonturen die dan wel "beleefd zijn" door de Docto + companion die ze zich moeten herinneren. :)

Ik heb van de zomer een paar lange vluchten; misschien toch eens iets uitkiezen. Ik heb ook wel eens DW-audiboeken beluisterd, dat was ook leuk. Zat ook een verhaal tussen over Martha tussen The Sound of Drums en Last of the Time Lords, waarin ze een jaar lang rond de wereld reisde. Was best goed. :)
Volgens mij is het net anders. Ze mogen wel feiten verzinnen, maar de TV-serie hoeft hier geen rekening mee te houden. Andersom moeten zij wel rekening houden met wat er in de TV-serie gebeurt.

Oftewel, dit mag wel:

quote:
Audioverhaal uit 2011: The Doctor is de broer van de Master.
TV-serie uit 2012: The Doctor is de vader van de Master.
En dit mag niet:

quote:
TV-serie uit 2011: The Doctor is de vader van de Master.
Audioverhaal uit 2012: The Doctor is de broer van de Master.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 20:54:42 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127333588
Okay, ik bedoelde "zouden moeten herinneren" ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 2 juni 2013 @ 20:56:08 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127333655
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Ze worden zelfs uitgezonden door BBC 4 Radio!!
De BBC had een paar jaar terug regelmatig avonturen met McGann en Sheridan Smith op BBC Radio 7. Maar dat is inmiddels gestopt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_127337319
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:56 schreef Breuls het volgende:

[..]

De BBC had een paar jaar terug regelmatig avonturen met McGann en Sheridan Smith op BBC Radio 7. Maar dat is inmiddels gestopt.
wist ik niet :P
pi_127339025
Een kerel tekent elke dag op de lunch van zijn kind erg grappig en er zat ook een Tardis tussen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_127341614
Tom Hiddleston wordt nummer 12. :Y

Of anders Emma Watson of Joanna "Alternative Thirteenth Doctor" Lumley. :)
  maandag 3 juni 2013 @ 00:28:52 #24
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127344756
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:20 schreef DarkSkywise het volgende:
Tom Hiddleston wordt nummer 12. :Y

Of anders Emma Watson of Joanna "Alternative Thirteenth Doctor" Lumley. :)
Ik het geval van dat laatste stop ik met kijken. :(
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 3 juni 2013 @ 01:33:35 #25
342001 Osvaldo2
To boldly go...
pi_127346411
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:31 schreef Karstman het volgende:
Een kerel tekent elke dag op de lunch van zijn kind erg grappig en er zat ook een Tardis tussen :) [ afbeelding ]
Waar is dat dan mee getekend? Volgens mij krijgt zijn kind zo best wel veel kleurstoffen binnen...
Photoshop your own reality...
  Designer maandag 3 juni 2013 @ 01:55:12 #26
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_127346714
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 01:33 schreef Osvaldo2 het volgende:

[..]

Waar is dat dan mee getekend? Volgens mij krijgt zijn kind zo best wel veel kleurstoffen binnen...
Als je de zak ook op eet misschien, hij tekent op de zakjes.
🐙
pi_127351000
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:20 schreef DarkSkywise het volgende:
Tom Hiddleston wordt nummer 12. :Y

Of anders Emma Watson of Joanna "Alternative Thirteenth Doctor" Lumley. :)
Ik vind Tom Hiddleston wel een goeie optie eigenlijk, maar ik denk dat ie inmiddels iets te "groot" is als acteur. De rol van de Doctor is er toch wel een voor de wat minder bekende acteurs. Er wordt overigens behoorlijk meer gespeculeerd, hier bij de BBC een overzichtje http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-22745398

Van de optie Emma Watson in combinatie met Clara krijg ik het een beetje warm van binnen. Gaat hem nooit worden natuurlijk al was het maar omdat Emma nog jonger is dan Jenna. Maar als je er even over nadenkt zou zo'n hele jong ogende Doctor best een interessante verhaallijn op kunnen leveren. Je zou je na de "Fall of the Elventh" een soort verse "lege" geresette versie van de Doctor voor kunnen stellen. Die dan door Clara, die zoals we in "The name of the doctor" leerden bijna alles heeft gezien van het leven van de Doctor, wordt opgeleid in het Doctor zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 09:53:09 #28
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_127392389
Moet de OP trouwens niet eens een update krijgen?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:00:35 #29
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127392603
Ik kan Emma Watson wel als compagnion pruimen, niet als doctor.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 10:09:50 #30
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_127392878
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 798 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.



The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.



Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg

Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2012/2013, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW7, was verspreid over het najaar van 2012 en voorjaar 2013. Dit vanwege het 50-jarige bestaan van Doctor Who op 23 november dit jaar.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen werd wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel. Getiteld 'Miracle Day' duurde TW4 tien afleveringen en dit werd geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkte zich dan ook niet langer tot de UK, maar plaatste zich ook in de VS.

Torchwood werd worden uitgezonden op BBC One en Starz, in de zomer van 2011.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.

Afleveringen

Seizoen 7 van Doctor Who is net afgelopen. Dit jaar volgen nog de 50th Anniversary Special (23 november) en de Christmas Special (25 december). Seizoen 8 staat gepland voor 2014.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin dinsdag 4 juni 2013 @ 10:18:13 #31
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127393125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Moet de OP trouwens niet eens een update krijgen?
Ik heb het aantal afleveringen aangepast, de rest nog niet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 10:31:58 #32
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_127393545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:18 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik heb het aantal afleveringen aangepast, de rest nog niet. :)
Plaatjes van Amy en Tardis zijn ook achterhaald. Ik heb wel 2 redelijke gevonden (zie hierboven)
Ook de tekst her en der (aangaande S6 en S7/afleveringen) aangepast. Is zoiets beter?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_127394071
Moffat blijft dus nog en misschien deze maand nog aankondiging nieuwe Doctor! :o
Ja doei.
pi_127424352
quote:
Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.
Uitgezonden in oktober 2011 (BBC): http://en.wikipedia.org/w(...)#Series_5_.282011.29
pi_127424597
Las ik nou ergens augustus 2014 voor de start van seizoen 8....
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_127426835
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:42 schreef Karstman het volgende:
Ik vind Tom Hiddleston wel een goeie optie eigenlijk, maar ik denk dat ie inmiddels iets te "groot" is als acteur.
Aan de andere kant lijkt hij me iemand die het evenzo zou doen omdat hij het *leuk* vindt, hij is een Who-fan, hij loopt weinig risico om te worden getypecast en volgens figuranten in The Avengers was hij altijd paraat om de stemming er in te houden als het allemaal wat lang duurde, dus ook nog leuk om mee te werken.

En als er iemand is die kan wegkomen met een "further emerging dark side" zonder dat het meteen al te veel opvalt... ;)

pi_127428037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:01 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Aan de andere kant lijkt hij me iemand die het evenzo zou doen omdat hij het *leuk* vindt, hij is een Who-fan, hij loopt weinig risico om te worden getypecast en volgens figuranten in The Avengers was hij altijd paraat om de stemming er in te houden als het allemaal wat lang duurde, dus ook nog leuk om mee te werken.

En als er iemand is die kan wegkomen met een "further emerging dark side" zonder dat het meteen al te veel opvalt... ;)

[ afbeelding ]
Ik ben voor :9 Maar ik denk eigenlijk ook dat hij te bekend is net zoals Benedict Cumberbatch.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 juni 2013 @ 08:44:49 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_127430694
en James Callis dan? (Baltar uit BSG)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_127431793


quote:
Dear BBC,

I am writing to inform you that I am available to take over immediately as the next Doctor. I'll even bring my own sonic screwdriver (mine actually works).

Looking forward to hearing from you.

Sincerely,
Maurice Moss.
Ja doei.
pi_127431837
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

_O_

Wat een briljante kerel is dat toch. :)
Ik kijk uit naar de afsluitende special van IT Crowd.
pi_127432808
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

_O_
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_127449287
Rose is langsgeweest bij mijn flat, want op de gezamenlijke deurbel staat met zwarte stift 'Bad Wolf' geschreven.

Ik vind het wel jammer dat Matt Smith weggaat. De eerste Doctor Who aflevering die ik heb gezien was ook zijn eerste aflevering. Dankzij die aflevering (en het enthousiasme van een vriendin) ben ik uiteindelijk Doctor Who gaan kijken.
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:20:18 #43
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_127458769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
en James Callis dan? (Baltar uit BSG)
Als hij echt een ander karakter goed weg kan zetten dan zou ik het wel grappig vinden denk ik. Hij was briljant als Baltar :) Hoop alleen niet dat ik dan teveel aan BSG ga denken.
pi_127463469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
en James Callis dan? (Baltar uit BSG)
Ik vond Callis erg goed in BSG en vreselijk irritant in Eureka, dus nee. :P

Alan Rickman lijkt me trouwens ook wel een interessante Doctor en ze kunnen ongetwijfeld iets leuks doen met het feit dat hij best wel op Doctor 8 (Paul McGann) lijkt.

vergelijk de foto's: http://doctorwho.livejournal.com/8192735.html
pi_127535343
Gelukkig, ook Weeping Angels hebben weleens een slechte dag:
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_127558569


Voor de liefhebbers te koop op qwertee.com :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_127693805
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin vrijdag 21 juni 2013 @ 13:08:38 #48
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128077135
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128078976
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef Breuls het volgende:
Een bedankje van Matt: http://www.bbc.co.uk/programmes/p01bqbpb
Het is dat hij op het einde nog sprak, ziet er toch heel anders uit met kort haar.
pi_128095168
Zo zonder dat lange haar valt het pas op dat Matt best wel gorte oren heeft...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin woensdag 3 juli 2013 @ 13:39:18 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128536198
Koninklijk bezoek in de TARDIS:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128554524
nog steeds geen nieuwe doctor? ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:06:18 #53
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_128555424
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:47 schreef Slayage het volgende:
nog steeds geen nieuwe doctor? ;(
Waarom denk jij dat prins Charles daar de TARDIS komt checken? Koning wordt ie voorlopig toch niet ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_128555486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat prins Charles daar de TARDIS komt checken? Koning wordt ie voorlopig toch niet ...
:'(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_128557228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat prins Charles daar de TARDIS komt checken? Koning wordt ie voorlopig toch niet ...
_O-
zou hij wel willen maar hij mag niet van zijn moeder.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_128557575
Hij probeert de Doctor gewoon zo te bepraten dat ie een reisje naar de toekomst weet te maken om in de geschiedenisboekjes te kijken van wanneer tot wanneer hij op de troon zat. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_128559228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:50 schreef Omentuva het volgende:
Hij probeert de Doctor gewoon zo te bepraten dat ie een reisje naar de toekomst weet te maken om in de geschiedenisboekjes te kijken van wanneer tot wanneer hij op de troon zat. :+
Ik gok een week of 3 ergens in 2019 :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin woensdag 3 juli 2013 @ 22:33:38 #58
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128559924
Ik hoop nog steeds op een 12th (13th?) Doctor-onthulling tijdens San Diego Comic-Con. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 4 juli 2013 @ 07:58:40 #59
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128569475
Video van het koninklijk bezoek: http://www.bbc.co.uk/programmes/p01c8v3w
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 4 juli 2013 @ 14:58:59 #60
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128581072
Tickets voor de 50th Anniversary Celebration van 22-24 november in ExCel in London zijn vanaf maandag te verkrijgen: http://celebration.doctorwho.tv/
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128636864
Ha, James Corden bij Wimbledon, paar keer vol enthousiast schreeuwend in beeld.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:45:32 #62
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_128637442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:58 schreef Breuls het volgende:
Tickets voor de 50th Anniversary Celebration van 22-24 november in ExCel in London zijn vanaf maandag te verkrijgen: http://celebration.doctorwho.tv/
Ik ga maandag dat maar eens proberen dan! Hotelletje, dagje Doctor Who, Dagje London, super!
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 10:01:53 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128712510
Hmpf, er is komend weekend een Doctor Who Prom. Dat wist ik helemaal niet. Weer gemist. :{

Wel is er volgende week zondag een Doctor Who 50th Anniversary panel op San Diego Comic-Con, en ik ga wel proberen daarbij aanwezig te zijn. :)

En een reminder: de ticket sales voor de 50th in november starten vandaag. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 11:11:36 #64
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128714260
Phew, ticket voor de 50th is in de pocket. Ik kreeg een mail voor een 'exclusive pre-sale window' en daarin was al bijna alles uitverkocht of "in cart" van andere gebruikers. Wilde eigenlijk een TARDIS ticket (aanwezigheid + VIP etc) kopen, maar dat was niet beschikbaar, dus maar eieren voor m'n geld gekozen en een normaal ticket genomen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 11:15:05 #65
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128714358
Shit, ik krijg nu de indruk dat er meer kaarten beschikbaar komen om 11.00 BST en ik dan alsnog zo'n TARDIS ticket had kunnen kopen...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128725666
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:15 schreef Breuls het volgende:
Shit, ik krijg nu de indruk dat er meer kaarten beschikbaar komen om 11.00 BST en ik dan alsnog zo'n TARDIS ticket had kunnen kopen...
Gewoon doen, de gewone is vast wel weer door te verkopen.
pi_128726691
Wat moet die meuk voor de 50th kosten?
Ja doei.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 19:25:40 #68
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128730335
50 quid.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128730375
hm.. ja, + vervoer en verblijf London.. wordt wat te gek denk ik :')
Ja doei.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 19:28:45 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128730429
Kost jouw vervoer meer dan 150 euro? :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:32:38 #71
194233 Friday12
Originele kloon
pi_128732754
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. ja, + vervoer en verblijf London.. wordt wat te gek denk ik :')
gewoon in een roeiboot naar de overkant joh :Y
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 21:14:40 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128734708
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:32 schreef Friday12 het volgende:

[..]

gewoon in een roeiboot naar de overkant joh :Y
Dan komt ze in Nederland uit. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128735221
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:28 schreef Breuls het volgende:
Kost jouw vervoer meer dan 150 euro? :+
20pond enkele reis, heb ik ervaren :P maar tel al die kleine dingen op en je komt boven een studenten budget uit :D
Ja doei.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 21:28:28 #74
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128735294
Hmm. Ik reken wel op een budget voor een weekendje weg, hoor. Wil wel iets meer dan een dagje in de stad zijn, avondje kroegen enzo.

Dat maakt 't ook meteen weer waard. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128735795
Heb net 4 dagen in London gezeten en ben zéér blij dat ik weer in 't dorp hier in 't Noorden zit O+ :D :')
En hier hebben we ook kroegen 8-) :P
Ja doei.
pi_128826551
Doctor Who: John Hurt's role revealed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:47:41 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128826634
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin donderdag 11 juli 2013 @ 09:51:04 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128826704
Die conclusie hebben we toch allemaal al getrokken in de week voor en direct na The Name of the Doctor?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:53:18 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128826746
Dat heb ik niet zo gevolgd omdat ik pas recent alle afleveringen heb bekeken en ik niet heb teruggelezen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128826780
Die conclusie had ik zelf ook al getrokken ja. Wat hem waarschijnlijk een zeer belangrijke rol in de Time War geeft
pi_128826870
Ik begrijp trouwens dat seizoen 8 pas in augustus 2014 begint en dat we tot die tijd alleen maar 2 specials krijgen. Als ik de Wikipedia-pagina mag geloven
  Admin donderdag 11 juli 2013 @ 15:04:25 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128836202
Interview met Moffat voor EW: http://insidetv.ew.com/20(...)smith-steven-moffat/

Hij noemt overigens volgende seizoen in de zomer "maar dat kan altijd veranderen".
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128839005
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:47 schreef wonderer het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin donderdag 11 juli 2013 @ 16:31:16 #84
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128839389
Er is maar één naam, en dat is the Doctor. De nummering is niet in-story. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:49:44 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128840008
fair enough.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128844565
Als goedmakertje voor mijn overbodige nieuwtje dan een plaatje (inspoiler, want groot/lang)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_128849943
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:31 schreef Breuls het volgende:
Er is maar één naam, en dat is the Doctor. De nummering is niet in-story. :)
Dat dacht ik eerst ook, maar waar sloeg ''"On the fields of Trenzalore, at the fall of the eleventh..." (Dorium) dan op?
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:38:09 #88
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_128855437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:45 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar waar sloeg ''"On the fields of Trenzalore, at the fall of the eleventh..." (Dorium) dan op?
Vast iets compleet anders. Net zoals die 'knocks' van Tennant's Doctor ook niet naar de Master verwezen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin vrijdag 12 juli 2013 @ 09:12:57 #89
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128861654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:45 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar waar sloeg ''"On the fields of Trenzalore, at the fall of the eleventh..." (Dorium) dan op?
Da's op z'n minst een in-joke. :P

Of de elfde reïncarnatie, wat klopt als hij de twaalfde is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:36:23 #90
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_128862118
In het begin van de TV-film (1996) zegt de Doctor iets in de trend van 'nearing the end of my seventh life' oid (niet de precieze woorden, maar wel zoiets). Dus de nummers worden iig soms genoemd. Ben verder geen kenner, maar moest hier aan denken.
You know, I've learned something today
  Admin vrijdag 12 juli 2013 @ 09:44:16 #91
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128862312
Ja, zeker, er zijn verwijzingen naar de nummering, zoals de 5th die aangeeft dat-ie nog acht levens heeft (Mawdryn Undead) of de 10th die tegen Sarah Jane zegt dat-ie "half a dozen times" een regeneratie heeft gehad sinds hij haar voor het laatst zag (wat dus niet klopt, want dan gaat-ie voorbij aan de Hurt Doctor), maar het punt was zijn naam: die is niet "Eleventh Doctor", maar "Doctor".

(Okay, ook dat is niet zijn naam, maar je snapt me wel. :P )
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:06:18 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128862717
Het ging mij ook niet over de officiele benaming, maar de benaming in het fandom om te weten over wie je het hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128863478
De nummering zal niet veranderen. Misschien dat John Hurt Doctor 8.5 wordt.
  Admin vrijdag 12 juli 2013 @ 10:53:03 #94
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128863827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:06 schreef wonderer het volgende:
Het ging mij ook niet over de officiele benaming, maar de benaming in het fandom om te weten over wie je het hebt.
Hurt Doctor!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:06:15 #95
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128875019
Ik had helemaal niet door dat het tweede deel van dit seizoen als begonnen was (en ook al klaar is)
Gelijk ff verkregen :7 ^O^
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:13:17 #96
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_128886915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:44 schreef Breuls het volgende:
Ja, zeker, er zijn verwijzingen naar de nummering, zoals de 5th die aangeeft dat-ie nog acht levens heeft (Mawdryn Undead) of de 10th die tegen Sarah Jane zegt dat-ie "half a dozen times" een regeneratie heeft gehad sinds hij haar voor het laatst zag (wat dus niet klopt, want dan gaat-ie voorbij aan de Hurt Doctor), maar het punt was zijn naam: die is niet "Eleventh Doctor", maar "Doctor".

(Okay, ook dat is niet zijn naam, maar je snapt me wel. :P )
Ach, als iemand half a dozen zegt ben ik ook niet zo nauwkeurig. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin vrijdag 12 juli 2013 @ 21:23:12 #97
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128887286
Ja, dat is natuurlijk een non-exacte term. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128887499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef Breuls het volgende:

[..]

Hurt Doctor!
Works on so many levels. :D
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:23:36 #99
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_128889624
Zag net nog even de introductie van Hurt Doctor, en toen zei Clara dat 11 de elfde was.

Maar ja, dat kan ook een geval "voor zover zij weet" zijn.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 23:46:06 #100
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_128892856
Hurt was de naam Doctor toch niet waardig? Dus zijn er maar 11 Doctors tot nu toe...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:01:15 #101
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_128893354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 23:46 schreef DoomCow het volgende:
Hurt was de naam Doctor toch niet waardig? Dus zijn er maar 11 Doctors tot nu toe...
Scherp.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_128904535
http://www.bbc.co.uk/news(...)h-yorkshire-23296973

En ja,dat blauwe punt op nr11 strik is de TARDIS :P

[ Bericht 18% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 13-07-2013 14:26:24 ]
pi_128905287
_O_ _O_

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:38 schreef motorbloempje het volgende:
Heb net 4 dagen in London gezeten en ben zéér blij dat ik weer in 't dorp hier in 't Noorden zit O+ :D :')
En hier hebben we ook kroegen 8-) :P
En Doctor-Who doolhoven, kennelijk. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_128906496
Is deze theorie al langsgekomen? Al browsend kwam ik een interessant stuk tegen over de meta-crisis Tenth Doctor. Er is een deleted scene uit Journey's End waarin de echte Ten een stuk TARDIS coral aan meta-crisis Ten geeft, zodat hij zelf een TARDIS kan kweken. De scène + uitleg van Russel T Davies is te zien in de series 4 boxset. En hier:

Zou op deze manier meta-crisis Ten te zien zijn in de 50th? Of te ver gezocht?
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin zaterdag 13 juli 2013 @ 15:38:22 #105
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128906588
Nee, dat zou zomaar kunnen. We hebben immers ook Rose. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128906713
Hip! :D
Ja doei.
pi_128906745
RTD zegt in de intro ook 'I'd like to imagine this still happened.' O+

Ik zit weer helemaal in de oude nieuwe afleveringen. Ben momenteel de Confidentials weer aan het kijken. Jammer dat die niet meer worden gemaakt, gaf echt een extra dimensie aan de serie.
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_128906914
Vind het echt jammer dat ik niet wist wat die Confidentials inhielden, had ze graag steeds meegekeken na de aflevering. Had ik wat langer over DW kunnen doen dan een paar maanden. Maar ik ben niet echt een rewatcher, dus om alles overnieuw te kijken, nee.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:20:50 #109
194233 Friday12
Originele kloon
pi_128941033
net even laatste 5 eps gezien (vond het beetje saai ervoor) maar die laatste paar eps hebben het goed gemaakt _O_ _O_ _O_ _O_
  Admin maandag 15 juli 2013 @ 14:05:00 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128969495
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128977325
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:05 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Is die officieel, of een fanposter?
  Admin maandag 15 juli 2013 @ 18:31:48 #112
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128977531
Fanposter, denk ik. Kwam 'm tegen op een fanpage op Facebook.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128979101
Iemand die richting London Heathrow gaat? Kun je de TARDIS knuffelen. :P

http://www.doctorwho.tv/w(...)s-at-london-heathrow
If you open your mind too much your brain will fall out
  maandag 15 juli 2013 @ 19:32:16 #114
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_128979392
'Doctor Who' composer discusses 'controversial' 50th anniversary episode

http://www.nme.com/filman(...)oversial-50th/313146
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  Admin maandag 15 juli 2013 @ 19:43:01 #115
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128979726
"The 'movie-length' special will be shown on BBC One and in cinemas on November 23"

Allright, die ga ik dus in de bios zien. *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128980451
Om toch nog héél even terug te komen op de nummering van de Doctors; eindelijk weet ik weer waar ik ooit Eleventh hoorde zeggen van zichzelf dat hij 'Eleventh' is. In de aflevering 'The Lodger' na de mindmelt (headbutt!) met Craig. Vanaf 0.45. Dus. :7

If you open your mind too much your brain will fall out
pi_128980465
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:43 schreef Breuls het volgende:
"The 'movie-length' special will be shown on BBC One and in cinemas on November 23"

Allright, die ga ik dus in de bios zien. *O*
Die gaat vast niet spelen in NL bioscopen? -O-
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin zondag 21 juli 2013 @ 09:35:53 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129180344
130721_725_karenGillan2.png

Look who's bald! :o

[small]Sorry voor de rode ogen, ik ben geen topfotograaf. ;) [/small]

[ Bericht 13% gewijzigd door Breuls op 21-07-2013 23:38:23 (Rode ogen verwijderd.) ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:23:31 #119
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_129180908
Dafuq heeft ze dat gedaan dan?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_129181108
Noooooothing compares ...
pi_129181760
Voor een rol, volgens Empire.
pi_129182691
Zo da's even wennen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin zondag 21 juli 2013 @ 16:44:45 #123
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129188993
quote:
13s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:23 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dafuq heeft ze dat gedaan dan?
Ze speelt Nebula in Marvel's Guardians of the Galaxy, en daarvoor heeft ze dit gedaan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 21 juli 2013 @ 18:22:17 #124
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  Admin zondag 21 juli 2013 @ 23:38:40 #125
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129204500
Heb de rode ogen maar even uit mijn fotootje weggepoetst. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129207025
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:09 schreef Karstman het volgende:
Zo da's even wennen...
Kan ik deze post nomineren voor understatement van het jaar? Zo niet het decennium?

Tevens:

suevertue twitterde op zondag 21-07-2013 om 19:27:06 "Yep we're gonna need a new one". http://t.co/LdbCEvWP6m reageer retweet
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_129231762
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:52 schreef Omentuva het volgende:
Tevens:

twitter:
suevertue twitterde op zondag 21-07-2013 om 19:27:06
"Yep we're gonna need a new one". http://t.co/LdbCEvWP6m
Hehe, ik zag alleen een bellende Moffat, even scrollen.. I Lol'd. :')
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129446091
quote:
Doctor Who 50th anniversary special to be broadcast around the world simultaneously

It looks like international fans may have to set their alarms to watch the Doctor Who 50th anniversary special with the episode set to air around the world at the same time.

Global broadcasters have agreed to simulcast the 3D special to avoid plot leaks or spoilers, meaning that if, on the anniversary of Saturday 23 November, the episode was to be shown at 7pm on BBC1, fans in LA would see it at 11am while viewers in Sydney would be watching it at 6am on Sunday.

BBC Worldwide, the corporation's commercial arm, said in a statement: "It's always been our ambition to work with our broadcast partners so that international Doctor Who fans can enjoy the 50th Anniversary special at the same time as the UK. We'll have more details soon about our very exciting global plans for November."

The episode, which will unite Matt Smith’s Doctor with David Tennant's tenth, has reportedly been sold to 200 countries and is expected to reach more than 100 million viewers, making it the biggest global drama simulcast in history. It will also be screened in cinemas in the UK.
Bron
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin zondag 28 juli 2013 @ 22:39:38 #129
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129450078
Cool. Ik hoop 'm die dag in een bioscoop in LDN te zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129587658
Nog meer nieuws! *O*
quote:
12th Doctor Revealed on Sunday

Peter Capaldi is current bookies favourite.
Normally Doctor Who TV is wary of writing up”big announcements”, especially when there has been a string of rumours lately that have amounted to nothing. However, it’s finally happening!

Press sources have leaked that the BBC will finally announce the 12th Doctor this weekend.

A special programme on will air this Sunday 4 August at 7pm on BBC1 entitled Doctor Who Live: The Next Doctor. A deliberate disposable repeat of Celebrity Mastermind is currently listed in the timeslot.

The show is going to be filmed in front of a live studio audience with Zoe Ball unveiling the next Doctor. The show will also feature interviews with past Doctors and companions.

Interestingly, this week saw Peter Capaldi inexplicably leap to the top of the bookies lists. Is this because he’s won the role? We’ll find out soon enough.

The BBC are expected to officially confirm the programme at midnight.
Bron
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:32:35 #131
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129587822
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:26 schreef WheeleE het volgende:
Nog meer nieuws! *O*

[..]

Bron
hmm.. ben benieuwd wat voor raars er dan allemaal gaat gebeuren komend seizoen want het is niet echt Moffat's stijl om te komen met [spoilers]
Tijdelijke Doctor misschien?
pi_129589822
Ik zit op Sziget vanaf zaterdag, ik moet dan nog anderhalve week wachten om het te weten te komen :P
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_129589870
It's a trap! :P

Peter Capaldi? Die ook al in Fires of Pompeii zat en een grote rol in Torchwood had? Kan ik me bijna niet voorstellen.
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin donderdag 1 augustus 2013 @ 23:02:35 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129595116
Hmm, interesting.

Ik vind het altijd opvallend als bookies een gastacteur uit DW als Doctor tippen; dan zou de Doctor de gedaante aannemen van iemand die hij heeft ontmoet en dus indruk op hem heeft gemaakt. Dat moet dan wat betekenen, of gaan betekenen volgens een beredenering die after the fact nog even bedacht moet worden. ;)

Capaldi zag ik vandaag nog in World War Z. Hij lijkt me niet echt een uitgesproken Doctor; een te rustig persoon. Maar dat zou zomaar prima kunnen zijn natuurlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129596879
Even ge-IMDB'd op World War Z, ik ken verder de inhoud van de film niet. Maar staat Capaldi daar nou echt als 'W.H.O. Doctor' in de castcredits? _O-
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129597914
Oh, spuit11
pi_129597973
Hugh Laurie als Doctor zou echt super vet zijn maar ik gok dat dat een zeer kleine kans is :P ;(
  Admin vrijdag 2 augustus 2013 @ 08:50:09 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129603044
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:43 schreef Sprouts het volgende:
Even ge-IMDB'd op World War Z, ik ken verder de inhoud van de film niet. Maar staat Capaldi daar nou echt als 'W.H.O. Doctor' in de castcredits? _O-
Ja, hij is een arts van de W.H.O. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:38:20 #140
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_129607387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:38 schreef Breuls het volgende:
Nee, dat zou zomaar kunnen. We hebben immers ook Rose. :)
Dan zou er een goede verklaring moeten zijn waarom de meta doctor ineens in hetzelfde costuum rond loopt als Ten. Meta doctor had een blauw costuum. En wat ik van de screenshots van de opnames heb gezien loopt deze 10e toch echt in zijn bruine pack inclusief zijn lange jas.
I'm getting too old for this....
  Admin vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:41:13 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129607501
De meta Doctor kan vast wel ergens dezelfde outfit vinden. ;)

Maar dat zou een goede aanwijzing kunnen zijn dat het inderdaad gewoon de echte Doctor is. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129613438
Als meta-Ten een nieuwe TARDIS heeft gekweekt, is vast de hele bestaande garderobe ook mee gekloond. Opgelost! :P
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129630642
quote:
BBC: WE HAVE AN ANNOUNCEMENT!
Everyone: ...what is it?
BBC: IT'S A SECRET ANNOUNCEMENT. WE'LL ANNOUNCE IT AT MIDNIGHT.
*midnight*
BBC: WE HAVE AN ANNOUNCEMENT!
Everyone: ...yes, BBC?
BBC: WE HAVE AN ANNOUNCEMENT ABOUT THE NEW DOCTOR!
Everyone: We know that, BBC. Are you going to announce it?
BBC: WE HEREBY ANNOUNCE THAT WE WILL ANNOUNCE OUR ANNOUNCEMENT ON SUNDAY!
Everyone: Can we have a trailer for the 50th anniversary?
BBC: NO. YOU CAN HAVE AN ANNOUNCEMENT. IN THREE DAYS.
Everyone: But you showed it at-
BBC: ANNOUNCEMENT. SUNDAY.
Everyone: Actually we've known that all d-
BBC: ANNOUNCEMENT!!

http://niallcloud.tumblr.(...)cement-everyone-what
Ja doei.
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:47:16 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129672883
bbcdoctorwho twitterde op zondag 04-08-2013 om 09:18:19 Doctor Who Live: The Next Doctor, tonight at 7pm. “The future lies this way…” #DoctorWho http://t.co/5D6AH3vPxz reageer retweet
The future LIES this way? Moffat?!

Of denk ik weer te diep voor deze zondagochtend.. :z
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129673173
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:30 schreef Sprouts het volgende:
bbcdoctorwho twitterde op zondag 04-08-2013 om 09:18:19 Doctor Who Live: The Next Doctor, tonight at 7pm. “The future lies this way…” #DoctorWho http://t.co/5D6AH3vPxz reageer retweet
The future LIES this way? Moffat?!

Of denk ik weer te diep voor deze zondagochtend.. :z
Rule 1. :+

Maar denk niet dat ze dát zouden flikken.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 10:50:11 #147
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129673252
Moffat liegt, maar de BBC niet. Dat mogen ze zelfs niet, stricte organisatie die ze zijn. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:10:13 #148
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129674972
Waarom moeten ze die zooi altijd aankondigen, ik wil een keer verrast worden door het komen en gaan van een Doctor. :(

Net zoals bij 9 en 10 toen ik nog niet wist dat de Doctor dood kon gaan en nog achterliep.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 12:15:22 #149
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129675098
Ze doen het op deze manier omdat het onmogelijk is om dit geheim te houden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:50:10 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129675929
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129684920
Ik moet toch die tijdzones eens beter leren kennen. :')
Om 18.00 uur zitten zoeken Help waar is het nou! :+
*zucht*
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 18:10:05 #152
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129684998
Engeland is de nulmeridiaan. Wij zitten hoger. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129685297
Nog een uur en drie kwartier :P
pi_129686394
Is het ergens online te kijken?
pi_129687320
Hoe laat komt 't nou (UK time?)
Ja doei.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 19:15:10 #156
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129687404
7PM
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 19:15:43 #157
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129687428
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:47 schreef Operc het volgende:
Is het ergens online te kijken?
Je kunt het ongetwijfeld realtime meelezen op twitter. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129688086
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:15 schreef Breuls het volgende:

[..]

Je kunt het ongetwijfeld realtime meelezen op twitter. :P
Ja daar ga ik wel vanuit ja. :P Was leuk geweest als de show online te zien zou zijn. :)
pi_129688241
Ah, thanks B.! Was nog even druk bezig met de klusnasleep van vandaag :+

Komt mooi uit, eten is bijna klaar :9
Ja doei.
pi_129688601
Spannend *O*
pi_129688929
Bijna! :s)
If you open your mind too much your brain will fall out
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:01:21 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129689159
Het begint!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:01:58 #163
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129689190
Begint zo :)
Zou humor zijn als blijkt dat Smith niet de 11e maar de 12e Doctor blijkt te zijn en we dus nog steeds niet weten wie er bedoeld wordt.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:04:44 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129689316
Here we go!
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:06:09 #165
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129689378
Zegt genoeg he als de BBC het in het journaal gooit :D

Peter Davidson is denk ik de eerste doctor waar ik me episodes van kan herinneren.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:17:03 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129689806
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:06 schreef wdn het volgende:
Zegt genoeg he als de BBC het in het journaal gooit :D
Toen dr Who weer begon, wat was het 10 jaar terug, waren de kijkcijfers zo verschrikkelijk hoog, dat hadden ze sinds de jaren 70 niet meer gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:23:30 #167
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129690083
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen dr Who weer begon, wat was het 10 jaar terug, waren de kijkcijfers zo verschrikkelijk hoog, dat hadden ze sinds de jaren 70 niet meer gehad
Ja :)

Magisch. Gewoon magisch.

Ik heb kippenvel sinds het begon.

In de tracker onderin berichten uit de VS en Australie _O_
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:26:18 #168
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129690211
Ik wil Jenny als doctor.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_129690222
Mag ik overigens wel opmerken dat de dramatische taal té overdreven is?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:26:58 #170
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129690238
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:46 schreef Sprouts het volgende:
It's a trap! :P

Peter Capaldi? Die ook al in Fires of Pompeii zat en een grote rol in Torchwood had? Kan ik me bijna niet voorstellen.
Dus toch :(
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_129690245
Jaa! Capaldi!
If you open your mind too much your brain will fall out
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:27:59 #172
244933 trovey
Nachtoele
pi_129690283
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:26 schreef Omentuva het volgende:
Mag ik overigens wel opmerken dat de dramatische taal té overdreven is?
Gewoon meedoen joh. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:28:16 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129690307
Bookies favorit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129690386
Ik moet nog steeds Children of Earth kijken... :')
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:30:54 #175
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129690403
_O_ dat krantenartikel _O_
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_129690439
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 20:31:55 #177
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129690453
Interessante keuze!

Berichtje gemaakt, natuurlijk:

Peter Capaldi is de nieuwe 'Doctor Who'
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:33:01 #178
244933 trovey
Nachtoele
pi_129690501
Nu kan ik me de combinatie Tennant, Smit en de nieuwe Doctor ook beter voorstellen...wie weet gebeurt er wel wat in de Tardis als Tennant ze meeneemt uit Pompei. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:33:19 #179
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129690511
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:31 schreef Breuls het volgende:
Interessante keuze!

Berichtje gemaakt, natuurlijk:

Peter Capaldi is de nieuwe 'Doctor Who'
_O_

En nu het lange wachten tot De Uitzending.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:34:05 #180
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129690543
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:33 schreef trovey het volgende:
Nu kan ik me de combinatie Tennant, Smit en de nieuwe Doctor ook beter voorstellen...wie weet gebeurt er wel wat in de Tardis als Tennant ze meeneemt uit Pompei. :P
Ja daar zit een aflevering in he :D

Krijgen we Pompei episode gezien vanuit Capaldi's POV.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_129690623
Overigens: Still not ginger.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 20:37:20 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129690687
Toch een opvallende keuze, wel. Inderdaad is Capaldi al eens te zien geweest in de serie, wat gezien het hoge nerdgehalte onder het publiek toch wel even aangestipt moet worden, ergens. En volgens mij is dit de eerste keer dat een 'established' acteur gekozen wordt voor de rol.

Dat gezegd hebbende; ik hoopte al een tijdje op een oudere Doctor, eentje die wat meer gewicht in de schaal kan leggen. Tennant kon dat beter dan Smith en van Capaldi verwacht ik ook wel het een en ander.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:38:23 #183
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129690716
Goede acteur, ben benieuwd hoe ie de Doctor gaat neerzetten.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 20:38:49 #184
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129690735
Leuk ook dat overal al mannetjes op Wikipedia bezig zijn te vermelden dat hij het is geworden. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129690822
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:38 schreef Breuls het volgende:
Leuk ook dat overal al mannetjes op Wikipedia bezig zijn te vermelden dat hij het is geworden. :P
Ik zat letterlijk 20 sec na de aankondiging op Wikipedia (kijken waar ie in had gespeeld)... Stond er al op. :')
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 20:49:51 #186
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129691136
Capaldi is 55. Hartnell was 58 toen hij begon, en de rest was allemaal jonger, met Pertwee (54) en McCoy (53) dichtbij.

Capaldi is dus de op één na oudste nieuwgecaste Doctor.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:50:49 #187
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129691171
Vraag me ook af wat ze nu met de Hurt-Doctor gaan doen..

Misschien dat die de fysieke vorm is van de geest van de Doctor?
Dat elke Doctor dus eigenlijk een John Hurt in zich heeft
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 20:52:46 #188
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129691244
Dat zien we in november wel. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 20:54:23 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129691322
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:49 schreef Breuls het volgende:
Capaldi is 55. Hartnell was 58 toen hij begon, en de rest was allemaal jonger, met Pertwee (54) en McCoy (53) dichtbij.

Capaldi is dus de op één na oudste nieuwgecaste Doctor.
Nee, wacht, ik keek verkeerd. Capadli is even oud als Hartnell toen hij begon, want Hartnell begon op 55 en stopte met 58. Gedeelde eerste plaats, dus. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129691335
Mooie uitzending van de BBC! Maar het duurt nog zo lang tot we deze nieuwe Doctor gaan zien. Erg benieuwd wat hij kan en wat ze met hem gaan doen.
pi_129691402
Shit wat spannend eigenlijk! Een gigantische show maken om het bekendmaken van een acteur die een rol gaat spelen. Leuk gedaan BBC. ^O^

Al die talentenjachten doen me weinig, maar dit was nagels bijten! :P
If you open your mind too much your brain will fall out
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:59:11 #192
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129691555
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:54 schreef Aardappeltaart het volgende:
Mooie uitzending van de BBC! Maar het duurt nog zo lang tot we deze nieuwe Doctor gaan zien. Erg benieuwd wat hij kan en wat ze met hem gaan doen.
En wat z'n favoriete gerecht is... zit ik in eens aan te denken nu ik je naam lees, Aardappeltaart met slagroom is wel iets voor een Doctor :Y)
pi_129691702
Lasagna natuurlijk. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_129692587
Hopelijk terug naar Classic Who style >:)

Waar de fuck blijft McGann in DW tv-serie?Moffat moet er iets aan doen. :'(
pi_129692643
Ik vind 't tof. Denk ik. Ik hoopte al op een wat oudere en hopelijk wat meer donkere Doctor. tof.

meteen al die jankreacties op Facebook ook van tienermeisjes die een jongere doctor wilden ;( :')_!
Ja doei.
pi_129693130
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind 't tof. Denk ik. Ik hoopte al op een wat oudere en hopelijk wat meer donkere Doctor. tof.

meteen al die jankreacties op Facebook ook van tienermeisjes die een jongere doctor wilden ;( :')_!
Ik vind Matt Smith zo leuk omdat hij lekker druk is en staat te springen en dansen etc, dat zie ik de nieuwe doctor niet doen eerlijk gezegd. Hij lijkt me vrij saai
pi_129693366
Ik was Smith echt spuugzat. :')
Ja doei.
pi_129693507
Jup, er gaan vast wat (oppervlakkige) fangirls sneuvelen! Ik hoop dat we met deze oudere Doctor weer eens wat zwaardere, donkere storylines krijgen. Ja, I know, het is een kinderprogramma. Maar toch!
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129693568
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef Sprouts het volgende:
Jup, er gaan vast wat (oppervlakkige) fangirls sneuvelen! Ik hoop dat we met deze oudere Doctor weer eens wat zwaardere, donkere storylines krijgen. Ja, I know, het is een kinderprogramma. Maar toch!
Ja, ik ook O+
Ja doei.
pi_129693593
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik was Smith echt spuugzat. :')
Mja ik opzich ook wel een beetje maar dat komt niet echt door hem zelf maar meer door de afleveringen na Amy. Heb het idee dat ze niet zo goed wisten wat ze nog moesten doen en dat ze eigenlijk al wisten dat hij zou stoppen dus die verhaallijn is een beetje lame. Niet dat Clara niet leuk is verder, in tegendeel. Denk dat zij ook nog wel even de companion blijft van de nieuwe doctor
pi_129693676
Okee, 1 persoonlijk fangirl-momentje van mij: Capaldi zat in een punkband met mijn held Craig Ferguson. Nu is hij echt goedgekeurd. Linkje voor de liefhebber.
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 21:50:37 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129693933
Heh. En Ferguson is ook groot Who-fan. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129694178
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:50 schreef Breuls het volgende:
Heh. En Ferguson is ook groot Who-fan. :P
Dat zal in de komende Late Late Show vast een freak-out van Craig opleveren. Can't wait!
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129694430
Berichtjes van butthurt fans,kennen alleen de 2005 versie. _O-




Terwijl acteurs toch echt in de 40/50 waren,toen ze Theta Sigma/Doctor speelde. 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 04-08-2013 22:16:15 ]
pi_129695125
Na de twee jonge Doctors moest het dit keer wel een ouder iemand zijn. Peter Capaldi is daarbij ook gewoon een uitmunted acteur dus dit gaat helemaal goed komen.
pi_129695505
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:13 schreef whocares86 het volgende:
Na de twee jonge Doctors moest het dit keer wel een ouder iemand zijn. Peter Capaldi is daarbij ook gewoon een uitmunted acteur dus dit gaat helemaal goed komen.
Doctor 5,10 en 11 waren allebei onder 35 toen ze gecast werden :P
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:34:03 #207
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129696298
Breuls, waarom is de titel "Peter Capaldi is de nieuwe 'Doctor Who'" en niet "Peter Capaldi is de nieuwe 'Doctor'"? :P

Jij als fan weet toch beter? ;)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_129696312
Ja, die fangirlreacties zijn zo royal sadness :')!
Ja doei.
pi_129696474
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:34 schreef Ugjerke het volgende:
Breuls, waarom is de titel "Peter Capaldi is de nieuwe 'Doctor Who'" en niet "Peter Capaldi is de nieuwe 'Doctor'"? :P

Jij als fan weet toch beter? ;)
Vraag ik me ook af :P

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die fangirlreacties zijn zo royal sadness :')!
Zuigen de lul van David Teninch,maar hebben geen respect voor de klassieke serie zelf. :+
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:38:27 #210
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129696523
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:37 schreef Breuls het volgende:
Toch een opvallende keuze, wel. Inderdaad is Capaldi al eens te zien geweest in de serie, wat gezien het hoge nerdgehalte onder het publiek toch wel even aangestipt moet worden, ergens. En volgens mij is dit de eerste keer dat een 'established' acteur gekozen wordt voor de rol.

Dat gezegd hebbende; ik hoopte al een tijdje op een oudere Doctor, eentje die wat meer gewicht in de schaal kan leggen. Tennant kon dat beter dan Smith en van Capaldi verwacht ik ook wel het een en ander.
Peter Davison was de eerste 'established' acteur, dat was destijds ook een bewuste actie bij zijn casting. Ze dachten een bekend en al populair gezicht nodig te hebben om Tom Baker te vervangen.

En Christopher Ecclestone had ook al een aardige carriere achter de rug. Ik denk dat dit weer een bewuste keuze was omdat ze Doctor Who met een bekend gezicht wilde beginnen.

Edit: Christoper Ecclestone was bij mij eigenlijk bekender dan Capaldi. :@
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_129696533
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die fangirlreacties zijn zo royal sadness :')!
Ik vind het meer sadness dat omdat jij het wel leuk vind je de mening van anderen als triest neerzet.
pi_129696607
Een nieuwe acteur niet leuk vinden omdat hij 'te lelijk' is vind ik inderdaad gewoon royal sadness :')
Ja doei.
pi_129696732
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:40 schreef motorbloempje het volgende:
Een nieuwe acteur niet leuk vinden omdat hij 'te lelijk' is vind ik inderdaad gewoon royal sadness :')
*ssssshhhhht*

Niks zeggen over 6th Doctor kleding :P
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:43:29 #214
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129696792
"Doctors should get younger, not older"

Dus over een paar regenerations loopt er een soort Dora the Explorer rond als Doctor? :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:44:15 #215
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129696845
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:40 schreef motorbloempje het volgende:
Een nieuwe acteur niet leuk vinden omdat hij 'te lelijk' is vind ik inderdaad gewoon royal sadness :')


Zo fucking sexy. :9
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_129696870
Dat heet gewoon karakter :9
Ja doei.
pi_129696973
Hij is te oud. Kom nou. Ergens draaien William Hartnell, Patrick Throughton, Jon Pertwee, Sydney Newman en Verity Lambert zich om in hun graven.
pi_129697162
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:46 schreef whocares86 het volgende:
Hij is te oud. Kom nou. Ergens draaien William Hartnell, Patrick Throughton, Jon Pertwee, Sydney Newman en Verity Lambert zich om in hun graven.
David Tennant fangirls zijn machtig idioot,want volgens hun bestaat Doctor 1-8 niet. :P
pi_129697387
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:50 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

David Tennant fangirls zijn machtig idioot,want volgens hun bestaat Doctor 1-8 niet. :P
Gewoon negeren. Die lui snappen de serie toch niet.
pi_129697432
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:54 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Gewoon negeren. Die lui snappen de serie toch niet.
:')
pi_129697507
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:54 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Gewoon negeren. Die lui snappen de serie toch niet.
Wanneer zenden ze "An Unearthly Child"??Carol Ann Ford O+

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:55 schreef TwyLight het volgende:

[..]

:')
DW is inmiddels 50 jaar oud,dus niet 8 jaar of zo _O-
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:59:31 #222
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129697651
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef Sprouts het volgende:
Jup, er gaan vast wat (oppervlakkige) fangirls sneuvelen! Ik hoop dat we met deze oudere Doctor weer eens wat zwaardere, donkere storylines krijgen. Ja, I know, het is een kinderprogramma. Maar toch!
Nu John Hurt dus duidelijk niet Doctor 12 is moet ie bijna wel The Valeyard zijn.
Dus ik denk dat het met de donkere storylines wel goed zal komen.
http://tardis.wikia.com/wiki/Valeyard
pi_129697712
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wanneer zenden ze "An Unearthly Child"??Carol Ann Ford O+
Beetje erg jong mar William Russell en Jacqueline Hill mogen er best best wel wezen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:00:53 #224
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129697720
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nu John Hurt dus duidelijk niet Doctor 12 is moet ie bijna wel The Valeyard zijn.
Dus ik denk dat het met de donkere storylines wel goed zal komen.
http://tardis.wikia.com/wiki/Valeyard
Ik hoop dat we John Hurt nog zo nu en dan zien opduiken, of ergens in de achtergrond dat alleen de kijkers er vaag iets van oppikken. En dan uiteindelijk deze twee veteranen uit het acteervak tegen over elkaar. :D
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 23:02:17 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129697779
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nu John Hurt dus duidelijk niet Doctor 12 is moet ie bijna wel The Valeyard zijn.
Dus ik denk dat het met de donkere storylines wel goed zal komen.
http://tardis.wikia.com/wiki/Valeyard
Niks moet. Zeker niet met een briljant schrijver die zich niet laat tegenhouden door vage dingen uit het verleden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129697864
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef Sprouts het volgende:
Jup, er gaan vast wat (oppervlakkige) fangirls sneuvelen! Ik hoop dat we met deze oudere Doctor weer eens wat zwaardere, donkere storylines krijgen. Ja, I know, het is een kinderprogramma. Maar toch!
Ben je fan van 2005 serie of zo??
DW is al jaren geen kinder programma,niet meer sinds 1965. _O-
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:04:05 #227
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129697867
quote:
"The Valeyard, Doctor, is your penultimate reincarnation... Somewhere between your twelfth and final regeneration,"
Ten moest op een gegeven moment regenereren maar heeft toen op een gegeven moment z'n energie naar z'n afgehakte hand gestuurd waardoor hij niet van uiterlijk veranderde (en we de meta-crisis 10 kregen)
Maar Tennant was dus eigenlijk Doctor 10 én 11, Smith is dan Doctor 12 en Capaldi dus 13.
13 is "Somewhere between your twelfth and final regeneration"
pi_129697985
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:02 schreef Breuls het volgende:

[..]

Niks moet. Zeker niet met een briljant schrijver die zich niet laat tegenhouden door vage dingen uit het verleden. :)
Heb je wel die old skool serial gezien?? :P
pi_129698224
Ah, een doctor met karakter!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_129698750
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nu John Hurt dus duidelijk niet Doctor 12 is moet ie bijna wel The Valeyard zijn.
Smith wist van Hurt. Ergo: Hurt kwam voor Smith (tenzij Smith omnipresent was dankzij in z'n eigen timestream springen). Ergo: Hurt kan niet de Valeyard zijn tenzij er nog twee (!) tot nu toe onbekende regenerations rondhangen óf Moffat het idee van de Valeyard als bijeffect ergens tussen de 12e en de laatste regeneration loslaat.

Hurt mag zichzelf (volgens Smith) niet de Doctor noemen. Capaldi is dus gewoon 12, maar het kan best zijn dat hij het 13e lichaam is. Wat dus wel de deur naar de Valeyard opent, maar op een hele andere manier.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 23:19:42 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129698761
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:04 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ten moest op een gegeven moment regenereren maar heeft toen op een gegeven moment z'n energie naar z'n afgehakte hand gestuurd waardoor hij niet van uiterlijk veranderde (en we de meta-crisis 10 kregen)
Maar Tennant was dus eigenlijk Doctor 10 én 11, Smith is dan Doctor 12 en Capaldi dus 13.
13 is "Somewhere between your twelfth and final regeneration"
De Valeyard hoeft niet daadwerkelijk te bestaan. Zeker niet met toch een aanzienlijk setje resets (Time War, Big Bang) die *alles* uit het verleden kunnen annuleren. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 4 augustus 2013 @ 23:19:58 #232
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129698775
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Heb je wel die old skool serial gezien?? :P
Welke? Want de classic series bestaat alleen maar uit serials. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129698953
Wel fijn opvullertje van de DoctorWho-gap tot the 50th.
pi_129699009
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:19 schreef Breuls het volgende:

[..]

Welke? Want de classic series bestaat alleen maar uit serials. :P
Trial of the Time Lord :*
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:27:47 #236
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129699200
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ben je fan van 2005 serie of zo??
DW is al jaren geen kinder programma,niet meer sinds 1965. _O-
Je klinkt nu zelf meer als een 2005-fan. ;) Doctor Who was juist als een programma voor kinderen (en een beetje hun ouders) begonnen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:29:00 #237
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129699256
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:04 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ten moest op een gegeven moment regenereren maar heeft toen op een gegeven moment z'n energie naar z'n afgehakte hand gestuurd waardoor hij niet van uiterlijk veranderde (en we de meta-crisis 10 kregen)
Maar Tennant was dus eigenlijk Doctor 10 én 11, Smith is dan Doctor 12 en Capaldi dus 13.
13 is "Somewhere between your twelfth and final regeneration"
Nee joh, dat was geen regeneration. Hij maakte gebruik van regeneration energy om zichzelf te healen, maar hij is geen regeneration ondergaan, omdat dat niet nodig was en hij de overtollige energie kwijt kon in z'n afgehakte hand.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ugjerke op 04-08-2013 23:37:07 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_129699503
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:27 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Je klinkt nu zelf meer als een 2005-fan. ;) Doctor Who was juist als een programma voor kinderen (en een beetje hun ouders) begonnen.
Het begon juist als educatie programma tot ongeveer half 1965(vandaar ook Ian en Barbara als companions),daarna voor familie vanwege verschillende genres en uitzend tijden. *)

7th Doctor will talk you to dead. >:)
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:37:51 #239
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129699643
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het begon juist als educatie programma tot ongeveer half 1965(vandaar ook Ian en Barbara als companions),daarna voor familie vanwege verschillende genres en uitzend tijden. *)

7th Doctor will talk you to dead. >:)
Oh ja, daar zaten nog 2 jaar voor. :P

Ik gok wel dat we weer een beetje de 7th terug gaan zien trouwens, in de vorm van Peter Capaldi.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_129699698
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:37 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Oh ja, daar zaten nog 2 jaar voor. :P

Ik gok wel dat we weer een beetje de 7th terug gaan zien trouwens, in de vorm van Peter Capaldi.
Met Venusian Aikido natuurlijk en The Other mysterie :*
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:51:20 #241
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129700166
Als ik het goed begrijp is hij trouwens een veel grotere fan dan de gemiddelde Whovian, dus wie weet gaat hij zijn positie als Doctor-acteur nog gebruiken om wat oldschool fanservice erin te krijgen. :9
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:54:04 #242
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129700255
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:29 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nee joh, dat was geen regeneration. Hij maakte gebruik van regeneration energy om zichzelf te healen, maar hij is geen regeneration ondergaan, omdat dat niet nodig was en hij de overtollige energie kwijt kon in z'n afgehakte hand.
Precies, als die hand er niet was geweest dan was ie in 11 veranderd..
Daarom zou je juist kunnen zeggen dat Tennant 10 én 11 is, alleen is z'n uiterlijk hetzelfde gebleven.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:55:26 #243
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129700291
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:54 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Precies, als die hand er niet was geweest dan was ie in 11 veranderd..
Daarom zou je juist kunnen zeggen dat Tennant 10 én 11 is, alleen is z'n uiterlijk hetzelfde gebleven.
Maar omdat die hand er wel was, is hij niet de 11e geworden en de 10e gebleven. Het was geen regeneration. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:56:55 #244
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129700339
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:55 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar omdat die hand er wel was, is hij niet de 11e geworden en de 10e gebleven. Het was geen regeneration. :P
Geen volledige regeneratie inderdaad.
Maar ik denk toch dat het op meerdere manieren is uit te leggen.
Wel irritant dat we nog best lang moeten wachten op het antwoord.
  maandag 5 augustus 2013 @ 00:01:38 #245
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_129700528
Wat een show hebben ze ervan gemaakt trouwens. _O-

Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_129701568
Interessante keuze.

Waar ik het meest benieuwd naar ben is de relatie met Clara! Alle compagnions sinds de restart (2005) hadden een crush op de Doctor (Zelfs Martha en Donna). En vaak ook de Doctor terug op hun (Rose, Amy, Clara). Maar nu zou dat een beetje heel raar overkomen... Moet er niet aan denken eigenlijk....

Krijgen we dan nu ook weer oudere compagnions? Ik hoop het niet, vond Clara er wel leuk uitzien :Y)
  Admin maandag 5 augustus 2013 @ 07:15:39 #247
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129705119
Over Clara gesproken: Jenna-Louise Coleman heeft ergens in juni besloten voortaan het 'Louise' te laten vallen en de naam Jenna Coleman te hanteren.

Dus het is voortaan Jenna. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129705811
Wat stom. Het klinkt juist wel lekker.
Ja doei.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:23:04 #249
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_129709133
Ik ben trouwens benieuwd of ze nu een jonge mannelijke companion in het verhaal brengen om toch iets van eyecandy te hebben. Zo zouden ze ook een beetje romance erin kunnen houden voor Clara.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:14:27 #250
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_129710575
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:42:04 #251
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_129711337
quote:
En in plaats van afbreken, in de fik zetten, dat zou een tof beeld zijn. :D
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:41:42 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129717349




Hmm.. ik zie overeenkomsten ;)
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:51:43 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129717640
Ik heb er zin in, geloof ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129719171
Na een nachtje er over geslapen te hebben ben ik iets enthousiaster
pi_129746432
Begonnen met Doctor Who bij het seizoen 1 van de reboot. Heb net de aflevering "Dalek" gezien. Erg stoere aflevering.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_129747065
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:51 schreef mincemeat het volgende:
Begonnen met Doctor Who bij het seizoen 1 van de reboot. Heb net de aflevering "Dalek" gezien. Erg stoere aflevering.
*O* Een nieuw lid van de Whovian community! Welkom, en veel plezier met kijken ^O^
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_129747356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:51 schreef mincemeat het volgende:
Begonnen met Doctor Who bij het seizoen 1 van de reboot. Heb net de aflevering "Dalek" gezien. Erg stoere aflevering.
Ik ben wel jaloers, nog zoveel afleveringen te kijken en wij moeten wachten tot 23 november. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129750568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben wel jaloers, nog zoveel afleveringen te kijken en wij moeten wachten tot 23 november. :(
Ik heb net seizoen 2 gekocht en moet dus nog even wat inhalen voor 23 november, leuk maar ook veel. :P
pi_129751115
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Berichtjes van butthurt fans,kennen alleen de 2005 versie. _O-

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Terwijl acteurs toch echt in de 40/50 waren,toen ze Theta Sigma/Doctor speelde. 8)7
Allemaal grietjes van 16 die alleen maar kijken of er wat te snoepen valt. :') Ik ben wel benieuwd naar een oudere doctor want ik vond Smith persoonlijk wat te jong. O-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129751375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Allemaal grietjes van 16 die alleen maar kijken of er wat te snoepen valt. :') Ik ben wel benieuwd naar een oudere doctor want ik vond Smith persoonlijk wat te jong. O-)
Zou die opmerking over dat ie misschien overlijdt voordat zijn contract afloopt serieus bedoeld zijn? :D
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129751441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zou die opmerking over dat ie misschien overlijdt voordat zijn contract afloopt serieus bedoeld zijn? :D
Voor 16-jarigen is 55 nou eenmaal bijna dood. :') Nee, ik ben blij met een wat oudere Doctor al had dat voor mij ook Hugh Laurie mogen zijn. Deze acteur moet ik eerst even nader ïnspecteren"want zo goed ken ik zijn werk niet.

Al die 16 jarigen willen gewoon een tiener als de Doctor. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129751719
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Voor 16-jarigen is 55 nou eenmaal bijna dood. :') Nee, ik ben blij met een wat oudere Doctor al had dat voor mij ook Hugh Laurie mogen zijn. Deze acteur moet ik eerst even nader ïnspecteren"want zo goed ken ik zijn werk niet.

Al die 16 jarigen willen gewoon een tiener als de Doctor. :P
Volgens mij is Capaldi al een beetje een trendbreuk gezien de tendens om een wat minder gevestigde acteur te kiezen voor de rol, maar Laurie zou nog een stap verder zijn. Ik ga bij Hugh Laurie als Doctor ook gelijk denken aan zijn rollen in Blackadder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129751863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is Capaldi al een beetje een trendbreuk gezien de tendens om een wat minder gevestigde acteur te kiezen voor de rol, maar Laurie zou nog een stap verder zijn. Ik ga bij Hugh Laurie als Doctor ook gelijk denken aan zijn rollen in Blackadder.
Nee, ik niet....was hij een totaal ander type in. Ik zie Laurie wel als een wat "duistere"Doctor met struggles, een beetje zoals Tennant hem ook speelde, ik hou wel van een beetje meer diepgang en miste dat bij Smith. Hopelijk komt dat nu terug.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129751916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, ik niet....was hij een totaal ander type in. Ik zie Laurie wel als een wat "duistere"Doctor met struggles, een beetje zoals Tennant hem ook speelde, ik hou wel van een beetje meer diepgang en miste dat bij Smith. Hopelijk komt dat nu terug.
Oh ik twijfel er niet aan dat Laurie een acteur is met veel kwaliteiten die heel goed in staat is een dergelijke Doctor neer te zetten. Dat heeft hij ook vaak genoeg laten zien in andere rollen.
Ik kan hem echter als liefhebber van Blackadder nou eenmaal moeilijk los zien van die rol ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129752031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh ik twijfel er niet aan dat Laurie een acteur is met veel kwaliteiten die heel goed in staat is een dergelijke Doctor neer te zetten. Dat heeft hij ook vaak genoeg laten zien in andere rollen.
Ik kan hem echter als liefhebber van Blackadder nou eenmaal moeilijk los zien van die rol ;)
Ik vind hem in House totaal anders dan de toch wat verwijfde rol in Blackadder....nee, ik zou er geen moeite mee hebben maar ja, Laurie is het toch niet geworden. :P Eens afwachten wat het nu gaat worden of wat deze aan kledij gaat uitzoeken. 8-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129752057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik vind hem in House totaal anders dan de toch wat verwijfde rol in Blackadder....nee, ik zou er geen moeite mee hebben maar ja, Laurie is het toch niet geworden. :P Eens afwachten wat het nu gaat worden of wat deze aan kledij gaat uitzoeken. 8-)
Dat is zeker waar, maar ik kan hem dus zelfs in House al niet serieus nemen. Dus dan liever niet als Doctor wat mij betreft. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129752093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar ik kan hem dus zelfs in House al niet serieus nemen. Dus dan liever niet als Doctor wat mij betreft. :P
Je wens is dus uitgekomen :P , nu al die huilende bakvissen tot bedaren brengen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129752195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Je wens is dus uitgekomen :P , nu al die huilende bakvissen tot bedaren brengen. :+
Ach, ergens snap ik ze ook wel. Als heteroseksuele man heb je de laatste seizoenen gezien de compagnons geen reden tot klagen. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129752246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, ergens snap ik ze ook wel. Als heteroseksuele man heb je de laatste seizoenen gezien de compagnons geen reden tot klagen. ;)
Ik had ook geen moeite met Doctor 9 en 10 hoor, zeker niet met 10 :9 , 11 daarentegen was me te jong, laat staan dat er nog een jonger broekie zou komen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129752423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik had ook geen moeite met Doctor 9 en 10 hoor, zeker niet met 10 :9 , 11 daarentegen was me te jong, laat staan dat er nog een jonger broekie zou komen. :')
Bij mannen is het inderdaad zo dat er een enorm verschil zit in de smaak van een 16-jarig meisje en die van een 40 jarige vrouw (Dat is even een hypothetisch voorbeeld hoor, geen idee hoe oud je bent :P ). Bij mannen evolueert de ideale vrouw wat minder gedurende hun leven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:03:15 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129752583
Ben ineens benieuwd wat Captain Jack van hem zou vinden... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129752616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij mannen is het inderdaad zo dat er een enorm verschil zit in de smaak van een 16-jarig meisje en die van een 40 jarige vrouw (Dat is even een hypothetisch voorbeeld hoor, geen idee hoe oud je bent :P ). Bij mannen evolueert de ideale vrouw wat minder gedurende hun leven.
Ik ben zelfs ouder dan 40 :P maar had dat al toen ik zelf 16 was....16-18 jarige boy bands waren waardeloos :{w , gaf mij maar de man die iets ouder was.....nu begint dat leuk bij te trekken op mijn leeftijd en iemand als Tennant is zelfs jonger dan ik. :P De nieuwe Doctor is dan wel weer wat ouder dan ik ben. :') Ach, wij vrouwen willen ook wel graag wat leuks zien in de serie maar om nou zo te gaan zaniken en janken als die bakvissen. _O-
Ik ben benieuwd naar het eerste optreden van de nieuwe Doctor....en we mogen Tennant ook nog weer even aanschouwen. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129752638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef wonderer het volgende:
Ben ineens benieuwd wat Captain Jack van hem zou vinden... ;)
Die neukt alles wat een hartslag heeft. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:05:43 #274
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129752665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Die neukt alles wat een hartslag heeft. :+
Dat is ook wel weer zo ja :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:07:28 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129752722
Ik ben vast in een spuitelf mode als ik zeg dat ik vond dat Matt Smith er behoorlijk ongeinteresseerd bij zat en onoprecht overkwam toen hij Peter succes wenste, maar ik wilde het toch even kwijt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:08:23 #276
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129752740
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:07 schreef wonderer het volgende:
Ik ben vast in een spuitelf mode als ik zeg dat ik vond dat Matt Smith er behoorlijk ongeinteresseerd bij zat en onoprecht overkwam toen hij Peter succes wenste, maar ik wilde het toch even kwijt.
Ja, keek amper in de camera..
Maar hij zat ik heel erg na te denken over wat ie wel en wat ie niet kon zeggen volgens mij.
pi_129752759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:07 schreef wonderer het volgende:
Ik ben vast in een spuitelf mode als ik zeg dat ik vond dat Matt Smith er behoorlijk ongeinteresseerd bij zat en onoprecht overkwam toen hij Peter succes wenste, maar ik wilde het toch even kwijt.
Dat zou ik nog even moeten nakijken...even You Tube aanslingeren, daar zal het vast allemaal wel te vinden zijn. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129752806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben zelfs ouder dan 40 :P maar had dat al toen ik zelf 16 was....16-18 jarige boy bands waren waardeloos :{w , gaf mij maar de man die iets ouder was.....nu begint dat leuk bij te trekken op mijn leeftijd en iemand als Tennant is zelfs jonger dan ik. :P De nieuwe Doctor is dan wel weer wat ouder dan ik ben. :') Ach, wij vrouwen willen ook wel graag wat leuks zien in de serie maar om nou zo te gaan zaniken en janken als die bakvissen. _O-
Ik ben benieuwd naar het eerste optreden van de nieuwe Doctor....en we mogen Tennant ook nog weer even aanschouwen. *O*
Om de teleurstelling een beetje te compenseren een stukje Hugh Laurie dan maar. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129752882
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Om de teleurstelling een beetje te compenseren een stukje Hugh Laurie dan maar. :P
Hij kan ook altijd zo heerlijk Brits reageren. _O_
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129753068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, ergens snap ik ze ook wel. Als heteroseksuele man heb je de laatste seizoenen gezien de compagnons geen reden tot klagen. ;)
Ik wilde net zeggen... Je kunt het nu wel over huilende bakvissen hebben, maar ik ben benieuwd hoe er hier gereageerd zou worden als er een 55-jarige vrouw als fulltime companion gecast zou worden.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:33:06 #281
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129753466
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen... Je kunt het nu wel over huilende bakvissen hebben, maar ik ben benieuwd hoe er hier gereageerd zou worden als er een 55-jarige vrouw als fulltime companion gecast zou worden.
Waarschijnlijk nog een stuk chagrijniger, aangezien bakvissen acteertalent en personage vaak meer kunnen waarderen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129765760
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef wonderer het volgende:
Ben ineens benieuwd wat Captain Jack van hem zou vinden... ;)
Bring back Jack! O+

Of minimaal Torchwood..
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_129768479
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen... Je kunt het nu wel over huilende bakvissen hebben, maar ik ben benieuwd hoe er hier gereageerd zou worden als er een 55-jarige vrouw als fulltime companion gecast zou worden.
Catherine Tate was anders ook geen jonkie meer toen ze als companian met 10 meedeed hoor. :P
Ik denk dat je er niet gewoon geen serie van moet maken uitsluitend voor puberende jongens en meisjes dus lekker afwisselen qua leeftijd. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129769742
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Catherine Tate was anders ook geen jonkie meer toen ze als companian met 10 meedeed hoor. :P
Ik denk dat je er niet gewoon geen serie van moet maken uitsluitend voor puberende jongens en meisjes dus lekker afwisselen qua leeftijd. :P
En een commentáár dat daar aanvankelijk op kwam...

Verder ben ik het met je eens hoor, en ik denk dat Capaldi het prima zal doen. Maar als ik zie hoe hier soms over de companions geschreven wordt, vind ik het een beetje typisch hoe er aangekeken wordt tegen de meisjes die graag een knappe Doctor zien. Nee, een leuke kop is niet de belangrijkste eigenschap van de Doctor, maar als het goed is ook niet van een companion. :P
pi_129770058
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

En een commentáár dat daar aanvankelijk op kwam...

Verder ben ik het met je eens hoor, en ik denk dat Capaldi het prima zal doen. Maar als ik zie hoe hier soms over de companions geschreven wordt, vind ik het een beetje typisch hoe er aangekeken wordt tegen de meisjes die graag een knappe Doctor zien. Nee, een leuke kop is niet de belangrijkste eigenschap van de Doctor, maar als het goed is ook niet van een companion. :P
Catherine moest het duidelijk meer hebben van haar gevoel voor humor dan van haar uiterlijk :P en toch was ze succesvol. De meest companions vind ik er vaak een beetje bij de haren bijgesleept, meer voor het plaatje, ze voegen vaak niet zo veel toe voor mij in tegenstelling tot Catherine Tate en Billie Piper.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129770216
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Catherine moest het duidelijk meer hebben van haar gevoel voor humor dan van haar uiterlijk :P en toch was ze succesvol. De meest companions vind ik er vaak een beetje bij de haren bijgesleept, meer voor het plaatje, ze voegen vaak niet zo veel toe voor mij in tegenstelling tot Catherine Tate en Billie Piper.
Die humor komt in de serie m.i. wel een stuk minder tot zijn recht dan in haar andere werk. Doctor Who is natuurlijk ook geen comedy.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129770259
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die humor komt in de serie m.i. wel een stuk minder tot zijn recht dan in haar andere werk. Doctor Who is natuurlijk ook geen comedy.
Maar toch had ze meer humor in haar rol dan velen voor en na haar. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129770350
Dat wel, maar wat mij betreft mag de hele serie wel wat donkerder en wat minder 'quirky'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129772835
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:12 schreef Monolith het volgende:
Dat wel, maar wat mij betreft mag de hele serie wel wat donkerder en wat minder 'quirky'.
Ik vond de combi Tate en Tennant wel een goede, zijn donkere kant en haar humor. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Admin woensdag 7 augustus 2013 @ 07:04:54 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129780465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Catherine moest het duidelijk meer hebben van haar gevoel voor humor dan van haar uiterlijk :P en toch was ze succesvol.
Tate heeft in haar seizoen bewezen meer te zijn dan 'die krijsende comedienne'. Ze heeft een hele goede rol neergezet die in veel gevallen niets had aan haar comedytalent. Het ging dus gewoon om het acteerwerk.
quote:
De meest companions vind ik er vaak een beetje bij de haren bijgesleept, meer voor het plaatje, ze voegen vaak niet zo veel toe voor mij in tegenstelling tot Catherine Tate en Billie Piper.
Ze zien er allemaal leuk uit, maar het is niet zo dat ze niet kunnen acteren, als je dat bedoelt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:40:12 #291
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_129782020
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:12 schreef Monolith het volgende:
Dat wel, maar wat mij betreft mag de hele serie wel wat donkerder en wat minder 'quirky'.
Tsjah, dat hele donkere hoeft van mij niet zo dan weer dus zo kun je bezig blijven :D

Ieder zijn voorkeuren enzo. Ik wacht even een paar afleveringen af met Capaldi voor ik een oordeel heb. Wel jammer dat ze iemand gecast hebben die al eens in Who heeft gezeten, maar dat wordt op een gegeven moment ook bijna niet te doen om dat te ontlopen ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_129782143
O+ Donna O+
Ja doei.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:15:52 #293
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_129784540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Tsjah, dat hele donkere hoeft van mij niet zo dan weer dus zo kun je bezig blijven :D

Ieder zijn voorkeuren enzo. Ik wacht even een paar afleveringen af met Capaldi voor ik een oordeel heb. Wel jammer dat ze iemand gecast hebben die al eens in Who heeft gezeten, maar dat wordt op een gegeven moment ook bijna niet te doen om dat te ontlopen ...
Die rol in Who kan ik nog wel overzien, dat was een redelijk klein rolletje. Zijn rol in Torchwood daarintegen...
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:39:27 #294
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_129785139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:15 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Die rol in Who kan ik nog wel overzien, dat was een redelijk klein rolletje. Zijn rol in Torchwood daarintegen...
True. Wel geinig dat Karen Gillan ook al in de Pompeii aflevering zat :D
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:47:57 #295
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_129785376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

True. Wel geinig dat Karen Gillan ook al in de Pompeii aflevering zat :D
Dus om te weten wie er nog meer bijkomen, moeten we gewoon Fires of Pompeii nog een keer kijken. :D
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Admin woensdag 7 augustus 2013 @ 11:55:10 #296
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_129785579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

True. Wel geinig dat Karen Gillan ook al in de Pompeii aflevering zat :D
Dat merkte de schrijver van die aflevering zondag ook al op:
jamesmoran twitterde op zondag 04-08-2013 om 20:36:17 So, weirdly, I've now written for a Doctor *and* a Companion, in the same Doctor Who episode, before they were cast in their main roles. reageer retweet
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_129788118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:04 schreef Breuls het volgende:

[..]

Tate heeft in haar seizoen bewezen meer te zijn dan 'die krijsende comedienne'. Ze heeft een hele goede rol neergezet die in veel gevallen niets had aan haar comedytalent. Het ging dus gewoon om het acteerwerk.

[..]

Ze zien er allemaal leuk uit, maar het is niet zo dat ze niet kunnen acteren, als je dat bedoelt. :)
Dat zeg ik niet, ik vind ze gewoon minder sterk in hun rol en minder toevoegend.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:06:38 #298
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_130039482
DalekThay twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 21:55:47 I have INFILTRATED the TARDIS! Now YOU can AS WELL. https://t.co/9ZW3ZzemAG reageer retweet
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  Admin woensdag 14 augustus 2013 @ 07:11:36 #299
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130047089
Wat gaaf. En nog wel in die police box naast Earl's Court station. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:33:59 #300
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_130051503
Van straatniveau, je kan dan naar binnen.
http://bit.ly/19g0VjX
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_130052827
http://www.themarysue.com/bill-nighy-doctor-who/

Die had ik denk ik leuker gevonden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')