Wij hadden dat met Verzorging. Meestal appeltaart bakken en club sandwich. Die laatste moest je met iemand samen maken en die had er veel te veel zout over gedaanquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:32 schreef vandermar het volgende:
Ik heb wel kookles in de 2e klas gehad maar dat was veelal elkaar met voedsel bekogelenIk denk dat ik volgend jaar maar wat kip ga bakken en sla en dat iedere dag
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:34 schreef vandermar het volgende:
Anders elke avond maar brood
Ik had een keer een frikandel in een pan gedaan, hele frikandel ontploft
Debiel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee ik heb echt geen idee hoe dat ding werkt.
In de stroom, tosti erin na 5 minuten eruit en klaarquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En wanneer is hij klaar?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
nou kijk
je stopt het broodje met kaas erin en als hij klaar is haal je hem er weer uit
Lullo, begin gewoon met gehakt bakken daar kun je niks aan verpesten zolang je het niet keihard laat aanbakken. Beetje tomatensaus erbij, kruidenmix voor spaghetti oid, wat pasta koken volgens de verpakking en erbij blijven staan en in de gaten houden dat 't goed gaat. Makkelijker dan dit kun je 't niet krijgen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:34 schreef vandermar het volgende:
Anders elke avond maar brood
Ik had een keer een frikandel in een pan gedaan, hele frikandel ontploft
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
het is dat je zo leuk plaatjes maakt, anders had ik je headfirst in je tostiapparaat geduwdquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ooh best moeilijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef vandermar het volgende:
[..]
In de stroom, tosti erin na 5 minuten eruit en klaar
of gewoon chicken tonightquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Lullo, begin gewoon met gehakt bakken daar kun je niks aan verpesten zolang je het niet keihard laat aanbakken. Beetje tomatensaus erbij, kruidenmix voor spaghetti oid, wat pasta koken volgens de verpakking en erbij blijven staan en in de gaten houden dat 't goed gaat. Makkelijker dan dit kun je 't niet krijgen.
Er zit 1 stand op die van mij. Je kunt niet eens niet weten hoe hij werkt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:36 schreef Cara het volgende:
[..]
het is dat je zo leuk plaatjes maakt, anders had ik je headfirst in je tostiapparaat geduwd
rijs is +- 8 min (pandan)quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef vandermar het volgende:
Ik ging een keer rijst maken voor mij en mijn pa. Water aan de kook, pakje rijst erin. 20 minuten later had ik pap!!!!
Bedankt voor deze leuke anekdote. Dat had het topic echt even nodig.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef vandermar het volgende:
Ik ging een keer rijst maken voor mij en mijn pa. Water aan de kook, pakje rijst erin. 20 minuten later had ik pap!!!!
Bij mij moet je ook omdraaien volgens mij.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er zit 1 stand op die van mij. Je kunt niet eens niet weten hoe hij werkt.
Rijstquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef vandermar het volgende:
Nee ik bak liever wentelteefjes.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je weet toch hoe een tosti eruit moet zien/voelen?Mi gado.
had je niet altijd de niet-mod kunnen uithangen? wat een verbeteringquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bedankt voor deze leuke anekdote. Dat had het topic echt even nodig.
dat zijn jouw woorden.quote:
Chicken tonight.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:36 schreef Jimbo het volgende:
[..]
of gewoon chicken tonight
warmmaken, kip en rijst erbij (kan ook gehakt)
en klaar
Rijstquote:
Er staat toch op hoe lang het moet als je het zelf niet kunt inschatten?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef vandermar het volgende:
goed voor de beginnende student dusquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Chicken tonight.Veel fantasielozer dan dat krijg je 't niet.
Frituren kan iedere boerenlul.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef vandermar het volgende:
Maar gelukkig kookt mijn moeder.
Hoewel ik vanavond wel de frituur aan de praat had en de bitterballen er prima uit kwamen
Ik was altijd al zo, alleen als je blauw bent nemen mensen je (veel te) serieus.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef Cara het volgende:
had je niet altijd de niet-mod kunnen uithangen? wat een verbetering
Ik ga niet de hele tijd bij de pan staan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er staat toch op hoe lang het moet als je het zelf niet kunt inschatten?
Aardappelsquote:
Dat is toch niksquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef vandermar het volgende:
[..]
Rijstbeetje pindasaus en fucking lekker
werd je maar een keer serieus genomen, misschien werd je dan vrolijkerquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik was altijd al zo, alleen als je blauw bent nemen mensen je (veel te) serieus.
Hoezo kun je bitterballen wel op tijd eruit halen en je rijst niet?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef vandermar het volgende:
Maar gelukkig kookt mijn moeder.
Hoewel ik vanavond wel de frituur aan de praat had en de bitterballen er prima uit kwamen
Mijn ma is dus fantasieloos.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Chicken tonight.Veel fantasielozer dan dat krijg je 't niet.
Ik had bitterballen met satesaus vanavond.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is toch niksAl maakt satésaus wel alles lekker ja.
Nee man, je ruikt het toch ook?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja dan moet je elke keer checken. Dus om de halve minuut checken ofzo. Dat is irritant.
jaquote:
Wijsheid komt met de jaren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoezo kun je bitterballen wel op tijd eruit halen en je rijst niet?
nee na 3 minuten ofzoquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja dan moet je elke keer checken. Dus om de halve minuut checken ofzo. Dat is irritant.
Nee hoor dat is hartstikke easy.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is 10x zo moeilijk dan een tosti hoor battieboy.
Onze huisgenotes gingen wel eens koken voor ons, dan gingen ze eerst de blokjes kipfilet 8 minuten bakken, dan de groenten tot die zacht waren en dan nog eens de saus 5 minuten laten doorkoken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:38 schreef Jimbo het volgende:
[..]
goed voor de beginnende student dus
ik moet dr ook niet aan denken
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Onze huisgenotes gingen wel eens koken voor ons, dan gingen ze eerst de blokjes kipfilet 8 minuten bakken, dan de groenten tot die zacht waren en dan nog eens de saus 5 minuten laten doorkoken.Dan snap je er echt helemaal niks van.
Ik heb ook wel eens broodje kroket met rauwe uitjes. satesaus, ketchup, mayo en mosterdquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:40 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik had bitterballen met satesaus vanavond.zo lekker
Neem een vriendin.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:31 schreef vandermar het volgende:
Ik ga trouwens na de zomer het huis uit en ik kan niet koken
Je kunt toch een kookwekker zetten en/of in de buurt blijven? Je bent toch met nog iets bezig naast de rijst ondertussen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:39 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik ga niet de hele tijd bij de pan staan.
Mijn zus heeft ook geen frituur.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ken een boerenlul die geen frituur heeft.
quote:
hun seksleven zal geweldig zijn...quote:
Ja dat is lekker man, maar zit zoveel snelle koolhydraten in.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee aardappels is lekker man. Gebakken aardappels
Neequote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je kunt toch een kookwekker zetten en/of in de buurt blijven? Je bent toch met nog iets bezig naast de rijst ondertussen?
ik ook nietquote:
Lastig te maken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:42 schreef Jimbo het volgende:
ook makkelijk zijn braadzakken of overnschotels
alles erin flikkeren, aantal min op aantal graden staan op het pak. klaar
Een goede wentelteef is niet bijzonder makkelijk hoor. Meestal gaat het te hard of te zacht en heb je te weinig boter.quote:
Lekker spul man. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Aardappels zijn lekker, ongebakken of gebakken. Ik pleur het allemaal in mijn maag.
nope, het tegenovergestelde juist.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik was altijd al zo, alleen als je blauw bent nemen mensen je (veel te) serieus.
koken zelf is echt de moeite niet. het is bij het geduld dat ontbreekt. langer dan drie kwartier in de keuken en ik verveel me de vinkentering.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:42 schreef vandermar het volgende:
Ik ga wel proberen te wokken volgend jaar. Groenten, vlees, aardappeltjes en bakken
Ik heb wel eens hoofdpijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens broodje kroket met rauwe uitjes. satesaus, ketchup, mayo en mosterd
wat is er lastig aan iets schillen en in een schaal flikkeren ?quote:
Ach er zit altijd wel wat slechts in eten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja dat is lekker man, maar zit zoveel snelle koolhydraten in.
Ik geef 't op. Je bent gewoon een kneus, sorry.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja als het verbrand is. Dan is het al te laat.
laten we het hier maar naar laten voor ik verder ga met beledigenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach ik ben er uitgekomen. Meer wil ik er ook niet over weten.
Ovenschotels? Nee joh. Dat lijkt het alleen.quote:
Ach ik vreet het allemaal. Flinke laag basterdsuiker erop en kanen maar.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:43 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Een goede wentelteef is niet bijzonder makkelijk hoor. Meestal gaat het te hard of te zacht en heb je te weinig boter.
wat zal je blij zijn als je dalijk op kamers zitquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik mag hier bijna nooit frituren. Omdat het stinkt
Buiten friturenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik mag hier bijna nooit frituren. Omdat het stinkt
vaardigheid? het is uberhaupt geen garantie meer dat ze ook maar iets voor je klaarmakenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig absoluut geen garantie meer voor kookvaardigheden.
Ik kan geen aardappels schillen. Schil altijd de hele aardappel weg.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
wat is er lastig aan iets schillen en in een schaal flikkeren ?
vlees bakken hoeft vaak nieteensquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ovenschotels? Nee joh. Dat lijkt het alleen.
Eerst vlees bakken, daarna de groenten die je nodig hebt voor de schotel. Vlees en groenten bij elkaar voegen en even koken/bakken. Ondertussen de saus maken die erover heen gaat als hij in de schotel is gepleurd. Dan het in de pan flikkeren, saus erover heen. Gratineren en klaar.
Zo moeilijk is het toch niet?
#kooklessen
Bedankt man. Dat had ik echt even nodig.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik geef 't op. Je bent gewoon een kneus, sorry.
Er zijn duizenden gerechten te maken binnen 3 kwartier man.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:43 schreef Cara het volgende:
[..]
nope, het tegenovergestelde juist.
[..]
koken zelf is echt de moeite niet. het is bij het geduld dat ontbreekt. langer dan drie kwartier in de keuken en ik verveel me de vinkentering.
Ik vind het ideaalquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Werkt dat een beetje? Zit eraan te denken om dat voor m'n ouders te kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |