Desalniettemin enorm triest van de Turkse autoriteiten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
genoeg turken nog op twitter en facebook te vinden. mijn turkse VPN doet het ook nog gewoon 100%
Dat noemen ze verkiezingen en dat hebben ze al.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:04 schreef Nestalgie het volgende:
Het volk is in de meerderheid en moet opkomen tegen de regering.
Even afwachten dus, maar vrij veel mensen maken er nu melding van.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gisteren ook al ff, kan n provider gerelateerd iets zijn
denken dat je echt de vrijheid hebt om iets te kunnen veranderen, de regering neukt je wereldwijdquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat noemen ze verkiezingen en dat hebben ze al.
Hoor net dat de verkeerscamera´s die normaliter via internet te zien zijn ook geblokkeerd zijn. In elk geval degene die het Taksimplein laat zien.quote:
De Arabische of de Engelse? Nu laten ze even snel overig nieuws zien alvorens ze verder gaan met livebeelden vanuit Istanbul.quote:
Dat zou me niks verbazen. Hoewel je ook dan weer rekening moet houden met de mogelijkheid van down zijn in verband met overbelasting.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoor net dat de verkeerscamera´s die normaliter via internet te zien zijn ook geblokkeerd zijn. In elk geval degene die het Taksimplein laat zien.
Engelse. Ah oke ik dacht dat ze wel een aparte stream hadden voor turkije.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:11 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De Arabische of de Engelse? Nu laten ze even snel overig nieuws zien alvorens ze verder gaan met livebeelden vanuit Istanbul.
Ik kijk nu naar de Arabische. Er is een andere zender die nu non-stop Turkije laat zien (heet Al Jazeera Mubasher). Op de algemene zenders van Al Jazeera komt het zometeen na het overige nieuws over Syrie e.d.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Engelse. Ah oke ik dacht dat ze wel een aparte stream hadden voor turkije.
Net even dubbelcheck gedaan. Via proxy geen probleem. Direct is niet mogelijk hier. ADSL via Türk Telekom.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Even afwachten dus, maar vrij veel mensen maken er nu melding van.
Jij begrijpt niet veel van de dynamiek van wat er aan de hand is. Die plannen zijn iedereen worst. Het gaat om de manier waarop hij en zijn kornuiten hun plannen doorvoeren. Mensen in de directe omgeving waren tamelijk lauw over dat park tot het moment dat de uitvoering van het project op het plein begon. Dat ging namelijk met een zo botte minachting van de omwonenden gepaard dat iedereen (ook mensen die op AKP hadden gestemd) op kooktemperatuur begonnen te raken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hopelijk komt de toespraak van Erdogan nog online. Hij legt prima uit wat de plannen zijn en hoe hij zich juist voor de natuur heeft ingezet.
Welke zender?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:17 schreef ACT-F het volgende:
Nu live op TV. Politie gebruikt een zwaardere gas
Via vpn werkt ook nog. Anders niet schijnbaar.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Net even dubbelcheck gedaan. Via proxy geen probleem. Direct is niet mogelijk hier. ADSL via Türk Telekom.
En wat willen die mensen dan? Want niet alleen de AKP heeft voor het project gestemd, ook hun geliefde CHP. Op wie gaan ze nu stemmen? MHP? Of gewoon lekker BDP, lekker gek doen. Als mensen nou eens leerden om in discussie te gaan en met oplossingen/alternatieven te komen ipv te schreeuwen NEEHEHE WILLE WE NIEETTT zou dat een hoop schelen. Maar goed, met jaren de CHP in de oppositie kan ik het wel begrijpen dat men niet weet hun met in discussie moet gaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet veel van de dynamiek van wat er aan de hand is. Die plannen zijn iedereen worst. Het gaat om de manier waarop hij en zijn kornuiten hun plannen doorvoeren. Mensen in de directe omgeving waren tamelijk lauw over dat park tot het moment dat de uitvoering van het project op het plein begon. Dat ging namelijk met een zo botte minachting van de omwonenden gepaard dat iedereen (ook mensen die op AKP hadden gestemd) op kooktemperatuur begonnen te raken.
Iedereen had zo iets van 'bomenknuffelaars' en 'wereldvreemden' tot het moment dat ze plotseling een muur van een kilometer tussen hun voordeur en het plein opgetrokken zagen met dank aan RTE. Toen ging men die bomenknuffelaars plotseling met zeer veel meer sympathie bekijken.
Die stream die o.us net plaatste is hetzelfde maar dan van Al Jazeera, hoef je tenminste niet naar die propaganda van de Iraniers te luisteren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:19 schreef MouzurX het volgende:
PressTV laat wel goeie beelden zien maar dat vrouwtje die nu wordt geinterviewed mag wel iets minder "like" zeggen.
Dat is de stream die net werd gepost: http://www.livestation.com/channels/52-Press-TV-english
Halk TV. Even googelen. Ik kijk via abonnee TV.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:18 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Welke zender?
En waar nog goede livestream?
Als turkije iets hetzelfde is als nederland dan is het goed te begrijpen. In NL maakt het ook niet meer uit op welke partij je stemt...waarbij nu niemand iets doet, maar dat is omdat we hier zo apatisch zijn als de pestquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En wat willen die mensen dan? Want niet alleen de AKP heeft voor het project gestemd, ook hun geliefde CHP. Op wie gaan ze nu stemmen? MHP? Of gewoon lekker BDP, lekker gek doen. Als mensen nou eens leerden om in discussie te gaan en met oplossingen/alternatieven te komen ipv te schreeuwen NEEHEHE WILLE WE NIEETTT zou dat een hoop schelen. Maar goed, met jaren de CHP in de oppositie kan ik het wel begrijpen dat men niet weet hun met in discussie moet gaan.
Prik hun watertank lekquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:23 schreef YazooW het volgende:
Ohoh, daar komen de waterkanonnen weer aan.
Mensen willen niet geregeerd worden op een manier die inhoudt dat ze steeds verrast worden door de 'briljante' plannen van RTE, die zelfs eenvoudige dingen als naar de bushalte lopen of een glas thee in het park drinken onmogelijk maken van het ene ogenblik op het andere.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En wat willen die mensen dan? Want niet alleen de AKP heeft voor het project gestemd, ook hun geliefde CHP. Op wie gaan ze nu stemmen? MHP? Of gewoon lekker BDP, lekker gek doen. Als mensen nou eens leerden om in discussie te gaan en met oplossingen/alternatieven te komen ipv te schreeuwen NEEHEHE WILLE WE NIEETTT zou dat een hoop schelen. Maar goed, met jaren de CHP in de oppositie kan ik het wel begrijpen dat men niet weet hun met in discussie moet gaan.
dat is waar. en ook het probleem misschien. het midden ziet het probleem niet zo, totdat het te laat is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt moslim en turk zijn. Het doet lijken alsof hier continue heftige discussies plaatsvinden waarin ze elkaar voor een keus stellen, maar niets is minder waar. De uitersten botsen en veel gaat door 't grijze midden.
Vind het nou niet echt iraanse propaganda...gewoon neutraal wordt er gezegd wat er gebeurde.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:20 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die stream die o.us net plaatste is hetzelfde maar dan van Al Jazeera, hoef je tenminste niet naar die propaganda van de Iraniers te luisteren.
hier ook een knipperlicht, facebook er continue uit.. pagina refreshen werkt soms wel en soms niet. Nooit eerder gehad in de 2 jaar dat ik hier woon met deze verbinding.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:25 schreef ACT-F het volgende:
Nu hoor ik getrommel in Gaziosmanpaşa, vlakbij Eyüp. Internet valt soms weg. Dat zal geen huwelijksfeest zijn rond dit tijdstip wat ik hoor.
Turkije is momenteel bezig met een inhaalslag, grote veranderingen zullen en moeten plaatsvinden. Als je niet tegen veranderingen kan moet je niet in Istanbul wonen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mensen willen niet geregeerd worden op een manier die inhoudt dat ze steeds verrast worden door de 'briljante' plannen van RTE, die zelfs eenvoudige dingen als naar de bushalte lopen of een glas thee in het park drinken onmogelijk maken van het ene ogenblik op het andere.
En stenen gooien. Verschillende politieke partijen hebben zich weer gemeld op het plein.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef o.us2.0 het volgende:
Waterkannonen worden nu wel hard ingezet terwijl men hard blijft scanderen.
Zou je ze lek kunnen krijgen door er een spijker in te slaan ofzo?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef o.us2.0 het volgende:
Waterkannonen worden nu wel hard ingezet terwijl men hard blijft scanderen.
Daar denken ze in Istanbul toch anders over.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je niet tegen veranderingen kan moet je niet in Istanbul wonen.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:32 schreef Perrin het volgende:
-knip- bijna zelfde screenshot als 2 posts terug
Laat die dwaas. Hij is er zelf nooit geweest.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar denken ze in Istanbul toch anders over.
Als je de stem van het volk niet verdraagt, moet je geen democratisch politicus worden.
Rot op zeg, ze hebben dat Taksim project begonnen op een manier die in een normaal land een revolutie had uitgelokt. Op 4 november lag er plotseling, zonder enige aankondiging of enige uitleg hoe je ergens moest komen een muur van ruim een kilometer tussen Talimhane en Taksim Meydan, Vervolgens wisten we 4 maanden niet welke route de wijze planners nu weer zouden gaan versperren. De bus naar het vliegveld deed e de laatste keer dat ik hem nam 25 minuten over om van de ene kant van het park naar de andere kant van het plein te komen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije is momenteel bezig met een inhaalslag, grote veranderingen zullen en moeten plaatsvinden. Als je niet tegen veranderingen kan moet je niet in Istanbul wonen.
Ah de CHP techniek, schelden en niet met goeie argumenten komen. Bedankt voor het verdelen van het land trouwens. Dat zal bepaalde groeperingen in binnen én buitenland veel goeds doen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat die dwaas. Hij is er zelf nooit geweest.
Zo is dat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar denken ze in Istanbul toch anders over.
Als je de stem van het volk niet verdraagt, moet je geen democratisch politicus worden.
twitter:AFP twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 15:32:31#BREAKING: Turkish President Abdullah Gul says violent protests in Istanbul have reached a "worrisome level" reageer retweet
Je bent er nooit geweest he...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ah de CHP techniek, schelden en niet met goeie argumenten komen. Bedankt voor het verdelen van het land trouwens. Dat zal bepaalde groeperingen in binnen én buitenland veel goeds doen.
Lol nu pas?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:36 schreef YazooW het volgende:
twitter:AFP twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 15:32:31#BREAKING: Turkish President Abdullah Gul says violent protests in Istanbul have reached a "worrisome level" reageer retweet
Dan moet hij zijn politie intomen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:36 schreef YazooW het volgende:
Met heel veel geweld wel. Je wil ook niet weten hoeveel oproerpolitie er op een gewone zaterdag op het Taksimplein staat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:37 schreef MouzurX het volgende:
Wat is de politie nou eigenlijk aan het doen daar? Met zoveel mensen op straat kan je toch nooit de demonstratie opbreken?
Jawel, stop nou maar met onzin praten en kom met argumenten. Dit is nou juist wat ik bedoel, veel schreeuwen weinig denken. Ik ben trots op je. Tienduizenden sehitler zijn trots op je. Waar zij jarenlang voor hebben gestreden breken jullie in korte tijd af. Bravo.quote:
Het probleem is dat hij helemaal niet vindt dat de politie het fout doet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet hij zijn politie intomen.
Ja een kleine demonstratie, met zoveel mensen dan gaat geweld het alleen maar erger maken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Met heel veel geweld wel. Je wil ook niet weten hoeveel oproerpolitie er op een gewone zaterdag op het Taksimplein staat.
Joh, echt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:36 schreef YazooW het volgende:
Nu ze zwaardere gassen gebruiken ja.quote:
Je bent er echt nooit geweest he?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jawel, stop nou maar met onzin praten en kom met argumenten. Dit is nou juist wat ik bedoel, veel schreeuwen weinig denken. Ik ben trots op je. Tienduizenden sehitler zijn trots op je. Waar zij jarenlang voor hebben gestreden breken jullie in korte tijd af. Bravo.
Onrust in Turkije komt goed uit voor Iran ivm het conflict tussen Syrië en Turkije.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:39 schreef YazooW het volgende:
Ik vraag me af of de mensen in Iran nu ook die beelden van PressTV kunnen zien. Zal wel niet
Oud plaatje waarschijnlijk, maar toch:quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:16 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n moeder die erg pro-Erdogan zenders kijkt wist zojuist nog van niets af. Het wordt wel echt stilgehouden dus.
Knap anderen veroordelen op verdelen, dat is toch iets wat je zelf doet!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Waar zij jarenlang voor hebben gestreden breken jullie in korte tijd af. Bravo.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oud plaatje waarschijnlijk, maar toch:
[ afbeelding ]
Zou je denkenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja een kleine demonstratie, met zoveel mensen dan gaat geweld het alleen maar erger maken.
Jawel, hoe wil je dat ik het ga bewijzen, moet ik je m'n prive foto's gaan opsturen? Nee, echte CHP-er ben je.quote:
Tamam abiquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Sorry. Was niet voor jou bedoeld. Is aangepast.
Al die kanalen zenden nooit nieuws uit op vaste tijdstippen na. Men moet niet zo verontwaardigd gaan doen.quote:
Dat Nederlandse tv zo sensatiebelustend is als een koe de weg oversteekt moet dat in de rest van de wereld ook niet zo zijn. Plus Turkije heeft een shitload aan nieuwszenders, Nederland niet. (Nee, BNR en Journaal24 tellen niet mee)quote:
Nee want ik ben juist voor een eenheid waarin men moet gaan discussiëren over problemen. Dit is puur schoppen omdat: AKPquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:40 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Knap anderen veroordelen op verdelen, dat is toch iets wat je zelf doet!
Ik vind het een beetje moeilijk om te schatten. Ik heb de indruk dat het wel flink de gemoederen beroert, maar of er echt zoveel demonstranten zijn daar ben ik niet zo zeker van.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:42 schreef MouzurX het volgende:
100.000+ mensen is aannemelijk als ik die beelden zie.
Je hoeft je niet te bewijzen hoor. Dat heb je reeds gedaan...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jawel, hoe wil je dat ik het ga bewijzen, moet ik je m'n prive foto's gaan opsturen? Nee, echte CHP-er ben je.
Goed, ik kan je voorlopig dus gaan negeren tot je wel normaal kan reageren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te bewijzen hoor. Dat heb je reeds gedaan...
40.000 Mensen die lopend over de brug kwamen. Dat doe je niet zomaar, informatie vergaren kan ook op een andere makkelijkere manier..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje moeilijk om te schatten. Ik heb de indruk dat het wel flink de gemoederen beroert, maar of er echt zoveel demonstranten zijn daar ben ik niet zo zeker van.
Ik kan mij niet herinneren dat iets soortgelijks tijdens de 20 februari-demonstraties in Marokko plaatsvond. Of heb ik dat gemist?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Desalniettemin enorm triest van de Turkse autoriteiten.
Als er op feesten als mysteryland al 60.000 mensen zijn dan denk ik dat het de 100.000 toch wel aantikt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje moeilijk om te schatten. Ik heb de indruk dat het wel flink de gemoederen beroert, maar of er echt zoveel demonstranten zijn daar ben ik niet zo zeker van.
En die hebben de beelden gister gezien en die weten dat ze mogelijk gewond gaan raken en dat hebben ze ervoor over. Dat krijg je onmogelijk met geweld onder de duim, als Erdogan wil blijven zitten zal hij als de sodemieter met zijn kop TV moeten en aankondigen dat het beleid anders zal gaan de komende tijd en dat hij de boodschap van het volk heeft begrepen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:40 schreef VanHattem het volgende:
Ik hoorde net het getal 100.000 voorbij komen op de livestream. Niet met 100% zekerheid, maar wel erg aannemelijk.
Vanochtend +/- 40.000 man over de brug.
Mijn tekst. Hebben we toch iets gemeen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Goed, ik kan je voorlopig dus gaan negeren tot je wel normaal kan reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |