quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:36 schreef Tchock het volgende:
Oh, van Ninja Tune ken ik wel redelijk wat. Amon Tobin, Eskmo, Illum Sphere, Qemists, Starkey en Machinedrum. Het is niet allemaal ... mijn muziek.
Amon Tobin ken je wel. Die maakt muziek zo raar dat het meer schilderij is dan muziekstuk. Eskmo maakt hele mellow minimale electro, heel erg tof. Debuutalbum is het luisteren waard (en, nota bene, verantwoordelijk voor mijn UI!).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]Ik ben een ongelooflijke Ninja Tune kenner, heb zelfs verzamel cds van ze en tenminste 50 albums waarvan 20 op cd ofzo, maar je noemt hier 6 bands waar ik nog nooit van gehoord heb
![]()
![]()
Behalve Amon Tobin natuurlijk. Ontzettende held.
Myths of the Near Future. Met een grote hit er op voor Golden Skans, al is de rest ook erg tof.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Does ring a bell. Welk album moet ik hebben?
Ja dat zeg ik ook, Amon Tobin ken ikquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Amon Tobin ken je wel. Die maakt muziek zo raar dat het meer schilderij is dan muziekstuk. Eskmo maakt hele mellow minimale electro, heel erg tof. Debuutalbum is het luisteren waard (en, nota bene, verantwoordelijk voor mijn UI!).
Illum Sphere ken ik van een remix of twee maar ik zou je er verder niet veel over kunnen vertellen. Zelfde geldt voor Machinedrum. Qemists zijn een drum and bass-act die veel live doen (deden? geen idee). Is goed te horen op de plaat:
Fink is Ninja? Wist ik niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:41 schreef Norrage het volgende:
Geniale Ninja TUne acts:
En man..ik kan nog uren doorgaan![]()
![]()
Ze druppelen binnenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Myths of the Near Future. Met een grote hit er op voor Golden Skans, al is de rest ook erg tof.Het is druk en chaotisch en best wel pop. Maar het is heerlijk
Tweede album was trouwens onder druk van het label compleet omgegooid en dat is (surprise) waardeloos. Binnenkort komt de derde.
Jon Kennedy, Funki Porcini, London Funk allstars,Jagga Jazzist, Skalpel, The Herbiliser, The Heavy, Fink. En dan vergeet ik er nog wel een paar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:36 schreef Tchock het volgende:
Oh, van Ninja Tune ken ik wel redelijk wat. Amon Tobin, Eskmo, Illum Sphere, Qemists, Starkey en Machinedrum. Het is niet allemaal ... mijn muziek.
Als je toch bezig bent: haal de Xan Valleys EP er bij. Die heeft alle charmes van het debuutalbum met als extra bonus dat 'ie nog chaotischer is.quote:
Hij heeft nog een paar meer mooie albums uitgebracht.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Fink is Ninja? Wist ik niet.
Perfect Darkness is echt een geniaal album.
The Heavy ken ik ook wel, ja.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jon Kennedy, Funki Porcini, London Funk allstars,Jagga Jazzist, Skalpel, The Herbiliser, The Heavy, Fink. En dan vergeet ik er nog wel een paar.
Fink ja. Ook een beetje de reden dat ik links dump, volgens mij weten velen niet hoe geniaal Ninja TUne is en welke geniale namen er wel niet op dit label zittenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Fink is Ninja? Wist ik niet.
Perfect Darkness is echt een geniaal album.
Met de Franse slag deze keer. Ff checkenquote:
Maisquote:
Heeft dat met een stigma te maken? Ten tijde van "Humbug" waren Arctic Monkeys weg van Black Sabbath, Phil Elverum (Mount Eerie/The Microphones) is beïnvloed door black metal. Hij heeft er wat van in deze mix gestopt: http://www.self-titledmag(...)-mix-by-mount-eerie/quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Afgezien van hardcore en metal kan ik vrijwel alles wel in meer of mindere mate waarderen.
Dat is absoluut geen stigma. Ik vind het gewoon zonder veel uitzonderingen afschuwelijk. Uiteraard niet de meer 'rock'-metal als Black Sabbath, Deftones, Metallica. Dat luister ik ook gewoon. Ik heb het over deathmetal, grindcore, trash metal, power metal, vampire metal, hardcore blood death painmetal en meer van zulks.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:00 schreef tim. het volgende:
[..]
Heeft dat met een stigma te maken? Ten tijde van "Humbug" waren Arctic Monkeys weg van Black Sabbath, Phil Elverum (Mount Eerie/The Microphones) is beïnvloed door black metal. Hij heeft er wat van in deze mix gestopt: http://www.self-titledmag(...)-mix-by-mount-eerie/
Ook P4k-lezers zijn er niet meer vies van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
Japanese noise kan je wel waarderen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is absoluut geen stigma. Ik vind het gewoon zonder veel uitzonderingen afschuwelijk. Uiteraard niet de meer 'rock'-metal als Black Sabbath, Deftones, Metallica. Dat luister ik ook gewoon. Ik heb het over deathmetal, grindcore, trash metal, power metal, vampire metal, hardcore blood death painmetal en meer van zulks.
Lachen he?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik word er wakker mee en ik val er mee in slaap.
Nerdmetal zou een betere benaming zijn. Of techmetal.quote:
Gaaf nummerquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:53 schreef Moody het volgende:
Geen album om suf te luisteren, maar dit is toch ook wel lekker:
Bullet for my valentine en zo niet?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Nerdmetal zou een betere benaming zijn. Of techmetal.
Heb in ieder geval nog nooit een nummer volledig beluisterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |