Ja mee eensquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:29 schreef titta1992 het volgende:
Nog steeds dit:
Als de dame het zelf wil dan vind ik dat je het moet respecteren ze houden wel de ''vieze'' mannen van straat.
Bewijs?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Strani het volgende:
Mits met instemming van alle partijen is prostitutie heel goed. Zonder prostitutie zouden er waarschijnlijk veel meer verkrachtingen plaatsvinden.
Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:53 schreef frederik het volgende:
Prostitutie zou minder in het verdomhoekje moeten zitten. Mits zaken vrijwillig gaan, en de deelnemers handelingsbekwaam zijn wie zijn anderen dan om te oordelen over dingen die met instemming van de deelnemers gedaan worden?
Als je op deze manier zou denken dan zou 90% van de bevolking slaaf zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)
Prostitutie valt niet te vergelijken met een kantoorbaan of fabrieksbaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef frederik het volgende:
[..]
Als je op deze manier zou denken dan zou 90% van de bevolking slaaf zijn.
geef iedereen de jackpot in de loterij, en 90% stopt onmiddellijk met zijn of haar baan. Is die baan dan noodzaak, of is die baan voor de lol?
Toch gaat men er vanuit dat de werkende Nederlander vrijwillig werkt. Behalve blijkbaar als het werk prostitutie is.
Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Bewijs?
Ik heb met 1000den mensen gewerkt die nooit van hun leven seks hebben gehad, en vanwege hun verstandelijke beperking een groter risico vormen bij het maken van slechte ethische beslissingen, en geen EEN er van heeft ooit iemand verkracht.
Je lichaam went gewoon aan een staat van het hebben van weinig seks. Geen seks hebben veroorzaakt geen grote gevulde zaadballen die je MOET en ZULT legen in niet willende vrouwen.
Echter een gebrek aan normen en waarden, een foutje in de frontale voorkwab, wel. Mesen die verkrachten, verkrachten niet minder als er hoeren zijn. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om het niet kunnen controleren van impulsen en slechte ethische beslissingen maken en normen en waarden in zien. Soms ook aangezwengeld door alcohol en/of andere drugs.
Nee zeker niet. Ik zou zelfs zeggen, met andere regels dan nu het geval is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef MinRip het volgende:
Denken jullie dat het beter is als prostitutie wordt verboden?
Mooi verwoord.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Bewijs?
Ik heb met 1000den mensen gewerkt die nooit van hun leven seks hebben gehad, en vanwege hun verstandelijke beperking een groter risico vormen bij het maken van slechte ethische beslissingen, en geen EEN er van heeft ooit iemand verkracht.
Je lichaam went gewoon aan een staat van het hebben van weinig seks. Geen seks hebben veroorzaakt geen grote gevulde zaadballen die je MOET en ZULT legen in niet willende vrouwen.
Echter een gebrek aan normen en waarden, een foutje in de frontale voorkwab, wel. Mesen die verkrachten, verkrachten niet minder als er hoeren zijn. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om het niet kunnen controleren van impulsen en slechte ethische beslissingen maken en normen en waarden in zien. Soms ook aangezwengeld door alcohol en/of andere drugs.
''Liever een andere baan hebben'' is niet ''onvrijwillig'' naar mijn mening.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)
Als er per gemeente een zwaar gereguleerd bordeel zou komen, waar strenge controles zijn op de vrijwilligheid van de dames, CAO's- een echte baan dus, strenge SOA preventie e.d. En alles buitenom deze officiële bordelen strafbaar zou zijn, zowel bezoeken als prostitueren, dan zou ik kunnen leven met prostitutie.
Helaas ik het echter een fabeltje dat er zo veel vrouwen zijn die dit vrijwillig doen. Uiteraard zijn ze er, maar minder dan mensen doorgaans denken. Dit is een beetje geïdealiseerd, het word door een roze bril bekeken. Er zijn mensen die het prima vinden om onder slechte arbeidsomstandigheden in een kolenmijn te werken, maar het is toch zelden iemand zijn kinderdroom...
Drugs leiden ook bij sommige mensen tot verslaving, drugs maar legaal maken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.
Bij de Kruidvat achter de kassa zitten ook niet. Werk is werk, dat doe je in principe voor het geld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Als er per gemeente een zwaar gereguleerd bordeel zou komen, waar strenge controles zijn op de vrijwilligheid van de dames, CAO's- een echte baan dus, strenge SOA preventie e.d. En alles buitenom deze officiële bordelen strafbaar zou zijn, zowel bezoeken als prostitueren, dan zou ik kunnen leven met prostitutie.
Helaas ik het echter een fabeltje dat er zo veel vrouwen zijn die dit vrijwillig doen. Uiteraard zijn ze er, maar minder dan mensen doorgaans denken. Dit is een beetje geïdealiseerd, het word door een roze bril bekeken. Er zijn mensen die het prima vinden om onder slechte arbeidsomstandigheden in een kolenmijn te werken, maar het is toch zelden iemand zijn kinderdroom...
Nee zolang er vraag naar is niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef MinRip het volgende:
Denken jullie dat het beter is als prostitutie wordt verboden?
Ik heb niet het gevoel dat al je voorbeelden goede vergelijkingen zijn, dus ik wil ze ook niet één voor één gaan behandelen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:34 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Drugs leiden ook bij sommige mensen tot verslaving, drugs maar legaal maken?
De drang naar kinderen zorgt voor sommige pedofielen voor kindermisbruik, kinderprostitutie maar legaal maken?
Ongezond voedsel zorgt bij sommige mensen voor overgewicht, ongezond voedsel maar uit het zorgpakket betalen?
Sommige mensen bashen homo's, homo's maar verwijderen?
et cetera.
Het is nooit ergens aangetoond dat de aanwezigheid van legale prostitutie invloed heeft op het aantal verkrachtingen.
Wat wel invloed heeft is een gesloten cultuur op het gebied van seks.
Wat legaal is of niet bepaald de overheid, het zegt niks over of er iets mis mee is of niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef titta1992 het volgende:
[..]
Nee zolang er vraag naar is niet.
Die dame verdient haar geld legaal en dus niks mis mee.(oke ik zou nooit doen)
En zo hebben de mannen die geen sex op de 'normale' manier kunnen krijgen toch hun pleziertje.
Ik zou er zeker moeite mee hebben. Maar zolang het vrijwillig is tja dan zal je diegene moeten steunen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:26 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Weet je wat ik altijd zo suf vind?
Dat de meeste mensen die verkondigen dat prostitutie geen probleem is, het opeens wel een probleem vinden als hun vriendin, vrouw of dochter haar droombaan ' prostituee zijn' nastreeft.
Dat zegt al genoeg over wat er aan de basis mis is aan deze baan. Niet dat het niet algemeen geaccepteerd word, maar het is gewoon een tegennatuurlijke baan.
Inb4; Mensapen ruilen ook wel eens voedsel voor seks; wel eens. Niet elke dag met 10 verschillende aapmannen omdat ze anders verhongeren.
En dat vind ik dan ook gelijk een van de walgelijkste dingen die mensen kunnen doen..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat al je voorbeelden goede vergelijkingen zijn, dus ik wil ze ook niet één voor één gaan behandelen.
Wat ik wel met je eens ben is dat er veel meer controle moet komen op waar deze vrouwen (of mannen) vandaan komen en of ze dit echt uit vrije wil doen. Dat het wellicht niet hun droombaan is, vind ik geen reden om prostitutie te verbieden. Maar wanneer het om dwang gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Je snapt toch wel dat het een verschil is als iemand dagelijks je lichaam betreed?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de Kruidvat achter de kassa zitten ook niet. Werk is werk, dat doe je in principe voor het geld.
Nee, dat lijkt me prima vergelijkbaar, alle issues die jij er verder mee hebt zijn een gevolg van een preutse cultuur.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het een verschil is als iemand dagelijks je lichaam betreed?
Kun jij je voorstellen wat het geestelijk met je doet om iemand in je kont te laten, waarvan je het niet wilt, maar je wel moet doen alsof je het wilt, voor geld?
Dat is heel anders dan je baan bij de kruidvat niet leuk vinden...
Nee klopt maar had al eerder gezegd dat ik er geen probleem mee heb zolang het vrijwillig is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat legaal is of niet bepaald de overheid, het zegt niks over of er iets mis mee is of niet.
Dat mag de prostituee altijd nog gewoon zelf bepalen hoor, wat ze wilt of niet, ze kan ook gewoon klanten weigeren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het een verschil is als iemand dagelijks je lichaam betreed?
Kun jij je voorstellen wat het geestelijk met je doet om iemand in je kont te laten, waarvan je het niet wilt, maar je wel moet doen alsof je het wilt, voor geld?
Dat is heel anders dan je baan bij de kruidvat niet leuk vinden...
Vrouwen (en mannen) hebben in hun hersenen een systeem om met sommige mensen geen seks te willen hebben. De natuur heeft gezorgd voor dit selectiemechanisme om ongezond nazaat te voorkomen. Dat zit diep. Het is geestelijk niet niks om dat bewust te omzeilen. Een beetje als jij nu je moeder zou moeten doen.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat mag de prostituee altijd nog gewoon zelf bepalen hoor, wat ze wilt of niet, ze kan ook gewoon klanten weigeren.
Als je een restaurant hebt ga je ook geen stinkende mensen in verrotte kleren binnenlaten om te laten eten omdat het je werk is mensen te dineren dunkt mijquote:
Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je een restaurant hebt ga je ook geen stinkende mensen in verrotte kleren binnenlaten om te laten eten omdat het je werk is mensen te dineren dunkt mij
Maar... Trini-Kwan,quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
In een ideale wereld mag de prostituee dan inderdaad zelf betalen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat mag de prostituee altijd nog gewoon zelf bepalen hoor, wat ze wilt of niet, ze kan ook gewoon klanten weigeren.
En er zullen vast wel mensen zijn die hun moeder doen voor poen.
Dat is dus een andere discussie.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:56 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
In een ideale wereld mag de prostituee dan inderdaad zelf betalen.
Maar doe die roze bril eens af! Haal je hoofd eens uit het zand! Zo IS de prostitutie op dit moment niet!
Denk je dat als die Oost-Europese vrouwen naar Nederland komen omdat ze eeuwig hebben gedroomd van deze baan? Dat ze geen mensen boven zich hebben die 'not amused' zijn als ze zelf keuzes gaan maken wat ze wel of niet toelaten?
Het overgrote deel van deze vrouwen worden naar Nederland gelokt met het vooruitzicht van een ' normale' baan. De reis word door de werkgever vergoed, dit alles gaat via plausibel ogende uitzendbureaus. Echter bij aankomst blijken ze de prostitutie in te moeten, Paspoort is ze af genomen vanwege administratieve redenen, en ze mogen pas weg als ze de reis terug hebben betaald. Uiteraard lukt ze dit nooit, want er word huur vanaf getrokken, en allerhande kosten die als een tang op een varken slaan....
Van een preutse visie is in dit geval absoluut geen sprake. Ik vind het een beetje walgelijk dat vrouwen, die vinden dat vrouwen gelijke kansen rechten moeten hebben in dit leven, een baan, en bij seks als preuts worden neergezet.
Als je niet in een patriarchale samenleving geloofd ben je preuts?
Ik geloof in een samenleving waar seksen gelijk zijn, en hoe mensen seks kunnen hebben. Dat vrouwen niet meer genoodzaakt zijn dan mannen om hun lichaam te verkopen, we eindelijk eens doorhebben en er voor mogen uitkomen dat vrouwen ook eisen qua seks hebben en seks willen.
Prostitutie helpt hier allerminst bij.
Er zijn ook mannelijke hoeren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:56 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Maar doe die roze bril eens af! Haal je hoofd eens uit het zand! Zo IS de prostitutie op dit moment niet!
Denk je dat als die Oost-Europese vrouwen naar Nederland komen omdat ze eeuwig hebben gedroomd van deze baan? Dat ze geen mensen boven zich hebben die 'not amused' zijn als ze zelf keuzes gaan maken wat ze wel of niet toelaten?
Het overgrote deel van deze vrouwen worden naar Nederland gelokt met het vooruitzicht van een ' normale' baan. De reis word door de werkgever vergoed, dit alles gaat via plausibel ogende uitzendbureaus. Echter bij aankomst blijken ze de prostitutie in te moeten, Paspoort is ze af genomen vanwege administratieve redenen, en ze mogen pas weg als ze de reis terug hebben betaald. Uiteraard lukt ze dit nooit, want er word huur vanaf getrokken, en allerhande kosten die als een tang op een varken slaan....
Van een preutse visie is in dit geval absoluut geen sprake. Ik vind het een beetje walgelijk dat vrouwen, die vinden dat vrouwen gelijke kansen rechten moeten hebben in dit leven, een baan, en bij seks als preuts worden neergezet.
Ik geloof in een samenleving waar seksen gelijk zijn, en hoe mensen seks kunnen hebben. Dat vrouwen niet meer genoodzaakt zijn dan mannen om hun lichaam te verkopen, we eindelijk eens doorhebben en er voor mogen uitkomen dat vrouwen ook eisen qua seks hebben en seks willen.
Ik reageerde op Heiden6 die me betichte van het opgroeien in een preutse cultuur.quote:
Ja, inderdaad qua aantallen absoluut niet verwaarloosbaar in vergelijking met vrouwen. Vooral als je de ladyboy's meetelt.quote:
Je gaat je hypocrisie proberen goed te praten nu?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:59 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ja, inderdaad qua aantallen absoluut niet verwaarloosbaar in vergelijking met vrouwen. Vooral als je de ladyboy's meetelt.
Nee, het is nu niet gelijk. Was het maar waar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat je hypocrisie proberen goed te praten nu?
Het is nu gelijk, beide geslachten mogen de prostitutie in, dus gelijke rechten.
Kun je dat dan uitleggen? Waarom is dat recht ongelijk?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Nee, het is nu niet gelijk. Was het maar waar.
Het enige dat er niet gelijk aan is, is dat de markt voor vrouwen misschien groter is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Nee, het is nu niet gelijk. Was het maar waar.
Ik durf het wel met zekerheid te verkondigenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Het enige dat er niet gelijk aan is, is dat de markt voor vrouwen misschien groter is.
Mooi zijn ze hè? Vrouwen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik durf het wel met zekerheid te verkondigen
Ik kan me dat ook moeilijk voorstellen. Net als vrouwen die slachtoffer van loverboy's worden of mannen en vrouwen die slachtoffer van huiselijk geweld worden..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:59 schreef Strani het volgende:
Heel veel vrouwen worden inderdaad voorgelogen en krijgen dan de ellende zodra ze in Nederland aankomen. Ik vind echter dat de landen waaruit die vrouwen komen, zélf de verantwoordelijkheid hebben om jonge vrouwen beter te onderwijzen over zulke risico's.
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat vrouwen uit bijvoorbeeld Oost Europa dat niet ook zelf weten, dat dat risico bestaat.
Sommige, enormquote:
Ja, andere landen moeten meer verantwoording nemen qua voorlichting...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:59 schreef Strani het volgende:
Heel veel vrouwen worden inderdaad voorgelogen en krijgen dan de ellende zodra ze in Nederland aankomen. Ik vind echter dat de landen waaruit die vrouwen komen, zélf de verantwoordelijkheid hebben om jonge vrouwen beter te onderwijzen over zulke risico's.
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat vrouwen uit bijvoorbeeld Oost Europa dat niet ook zelf weten, dat dat risico bestaat.
Ik weet niet over welk recht je specifiek doelt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je dat dan uitleggen? Waarom is dat recht ongelijk?
Dat het er in de praktijk anders uitziet is een feit, maar dat doet er niks aan af dat de rechten onder de seksen op dit punt gelijk zijn.
Nouja... Niet zien aankomen... In de eerste twee situaties zitten mensen letterlijk echt IN die situatie... Vooral die vrouwen die betrokken zijn in huiselijk geweld blijven vaak nog jaren bij hun man en zoeken zelfs vervolgens weer een foute jongen op... Rare psychologie is dat toch vind ik...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:07 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook moeilijk voorstellen. Net als vrouwen die slachtoffer van loverboy's worden of mannen en vrouwen die slachtoffer van huiselijk geweld worden..
Maar toch zit ergens in alle mensen ' dat overkomt mij niet'. En allemaal hebben we wel eens iets niet zien aankomen.. Als was het een partner die maandenlang vreemd bleek te zijn gegaan.
Het recht om je lichaam te verkopen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:09 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk recht je specifiek doelt.
Ik doelde op het feit dat mannen en vrouwen in de huidige samenleving niet gelijk zijn, ik ging er van uit dat jij het daar ook over had.
Kennelijk hebben we een miscommunicatie, zou je willen verduidelijken over wel specifiek recht je het hebt?
ik ben dan ook geen feminist. Ik noem me zelf egalitair feminist, omdat er nog geen beter woord is...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het recht om je lichaam te verkopen.
Maargoed, wat is er allemaal ongelijk?
Ik weet wel dat als je een mannelijke ''feminist'' (ja dat woord klopt dan even niet, ik weet niet eens of er wel een mannelijke variant van bestaat?) bent en je kaart ongelijkheid aan ten nadele van een man dat veel voorkomend argument op Fok van ''feministische'' vrouwen is dat je een aansteller bent.![]()
![]()
Wat je veel ziet is dat de voogdij van kinderen na scheiding ook buitenproportioneel veel aan de vrouwen wordt gegeven.... Dat vrouwelijke misdadigers lager gestraft worden dan de mannelijke misdadigers voor precies dezelfde delicten...
Ja het gaat niet helemaal gelijk nee, maar dat werkt beide kanten op..... Zolang de rechten voor mannen en vrouwen maar gelijk zijn, en er gepoogd wordt mensen gelijkwaardig te behandelen.
Metafoor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:26 schreef Strani het volgende:
Nou..ik ga wel naar McDonalds maar niet naar de hoeren.
dat is de key in het hele gebeuren... de hoerenloper kan vaak niet weten of de vrouw het vrijwillig doet. en ik kan me voorstellen dat ze in sommige gevallen niet eens weten of kunnen weten of ze wel echt 18+ isquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:28 schreef Nestalgie het volgende:
Als ze het zelf willen goed, als ze gedwongen worden slecht.
Welk?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
overigens zit er natuurlijk een groot verschil in porno in films en prostitutie
Patriarchale samenleving, bitch please.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:56 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
namelijk dat er in porno industrie geen dwang is en legitimatie plicht en verplichte tests en dergelijkequote:
Ja, je lichaam verkopen aan de bouw is exact hetzelfde als je lichaam verkopen voor seks..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Patriarchale samenleving, bitch please.
Als je in de bouw werkt verhuur je ook je lichaam aan iemand anders, dat geldt voor de meeste beroepen. Er zijn nadelen en voordelen aan in de bouw werken, en ook aan prostitutie. Het is denigrerend van jou om te doen alsof prostitutie geen echt/normaal werk is.
Vrouwen kunnen zelf wel bepalen wat voor werk ze willen doen, daar hebben ze jou niet voor nodig hoor. Ik ken meerdere prostituées en die ergeren zich allemaal enorm aan zo'n houding als jij die hebt. En terecht.
Ik denk verder dat je iets te veel tv kijkt.
Niet exact hetzelfde nee maar in beide gevallen verhuur je je lichaam en doe je iets voor geld wat je anders niet zou doen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ja, je lichaam verkopen aan de bouw is exact hetzelfde als je lichaam verkopen voor seks..
Ik ben nog nooit verkracht nee, maar dat is iets heel anders dan prostitutie.quote:Ik vermoed zo dat jij nog nooit hebt mogen ervaren hoe het is als iemand je lichaam binnentreed terwijl je dit eigenlijk niet wilt.
Wie heft het over een gevangenis? En wat doet mijn persoonlijke voorkeur er toe? Ik moet er niet aan denken om in de bouw te werken, maar ik heb wel in callcenters gewerkt en ik ken ook mensen die daar van walgen.quote:Er zit een groot verschil tussen lichamelijke arbeid verrichten of lichamelijk binnen getreden worden.
Jij laat je liever in de gevangenis een uurtje uitwonen voor 10 euro dan voor diezelfde 10 euro een uur per dag een muurtje bouwen?
ja want de hele dag in de bouw werken is mega gezond voor je lijf en de gemiddelde prostituee krijgt heel wat betere beloning dan 10 euroquote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ja, je lichaam verkopen aan de bouw is exact hetzelfde als je lichaam verkopen voor seks..
Ik vermoed zo dat jij nog nooit hebt mogen ervaren hoe het is als iemand je lichaam binnentreed terwijl je dit eigenlijk niet wilt.
Er zit een groot verschil tussen lichamelijke arbeid verrichten of lichamelijk binnen getreden worden.
Jij laat je liever in de gevangenis een uurtje uitwonen voor 10 euro dan voor diezelfde 10 euro een uur per dag een muurtje bouwen?
Nou, wat mij voornamelijk stoort is het feit dat je niet kunt inzien dat het betreden van een lichaam, het ' aantasten' van de lichamelijke integriteit psychisch anders in elkaar steekt dan een muurtje metselen voor geld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niet exact hetzelfde nee maar in beide gevallen verhuur je je lichaam en doe je iets voor geld wat je anders niet zou doen.
[..]
Ik ben nog nooit verkracht nee, maar dat is iets heel anders dan prostitutie.
[..]
Wie heft het over een gevangenis? En wat doet mijn persoonlijke voorkeur er toe? Ik moet er niet aan denken om in de bouw te werken, maar ik heb wel in callcenters gewerkt en ik ken ook mensen die daar van walgen.
Het is alleen maar jouw eigen waardeoordeel waar dit over gaat en daar zit niemand op te wachten, en op je bemoeienis al helemaal niet.
Je hebt het de hele tijd over verkrachting maar het topic gaat over prostitutie.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:45 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Nou, wat mij voornamelijk stoort is het feit dat je niet kunt inzien dat het betreden van een lichaam, het ' aantasten' van de lichamelijke integriteit psychisch anders in elkaar steekt dan een muurtje metselen voor geld.
Nee. Dat is niet gezond.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja want de hele dag in de bouw werken is mega gezond voor je lijf en de gemiddelde prostituee krijgt heel wat betere beloning dan 10 euro
Ik heb het nooit over verkrachting gehad.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over verkrachting maar het topic gaat over prostitutie.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over verkrachting gehad.
quote:het betreden van een lichaam, het ' aantasten' van de lichamelijke integriteit
Vrijwilige seks (al dan niet voor geld) is geen aantasting van de lichamelijke integriteit.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:48 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Dat is niet meteen per definitie verkrachting.
Zoek de definitie eens op. Aantasting van lichamelijke integriteit is niet per definitie verkrachting. Het is een complex begrip, deze grens ligt doorgaans bij de persoon zelf, maar het is een gevoel van... op den korte duur of lange duur beroofd zijn van je lichamelijke zekerheid en waardigheid.quote:
Dit is jouw eigen associatie hierbij, dat hoeft voor andere mensen helemaal niet op te gaan. Als je niet zulke issues hebt als jij hebt, zal je dat ook niet zo ervaren. Je projecteert en veralgemeniseert je eigen trauma.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:53 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Zoek de definitie eens op. Aantasting van lichamelijke integriteit is niet per definitie verkrachting. Het is een complex begrip, deze grens ligt doorgaans bij de persoon zelf, maar het is een gevoel van... op den korte duur of lange duur beroofd zijn van je lichamelijke zekerheid en waardigheid.
Het valt moeilijk uit te leggen aan mensen waar hij nooit bij is aangetast.
Bij prostituees moet je dit niet noodzakelijk zien als iets wat gebeurd na een paalbeurt, maar zeker op den duur. Een verlies van het vertrouwen in je lichaam op psychisch gebied. Je gaat het als minder zien, als minder ervaren, als kwetsbaarder of ' minder waard'.
Daar ben ik het toch mee oneens.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:16 schreef LuciferRising het volgende:
discussie voeren is sowieso zinloos. Discussie voeren is jezelf graag horen praten van je eigen gelijk.
Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:19 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Daar ben ik het toch mee oneens.
Ik hou van een discussie. Een discussie kan zoveel nieuwe inzichten geven. Zoveel mensen, zoveel meningen. Menigmaal stel ik mijn mening bij aan de hand van discussies.
Enkel moeten ze dan wel onderbouwd zijn, met een eigen mening of bronnen.
Ik ga nu een tukje doen, ik hoop morgenochtend een onderbouwde mening van heiden6 te mogen aanschouwen. Mogelijk kan hij me nog wat nieuwe inzichten geven.
Ja, wat dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:21 schreef Mishu het volgende:
Wat als je beste vriend een nieuwe poolse vriendin heeft en jij haar een keer als hoer hebt gevisiteerd in het verleden?
Of je haar tegen komt tijdens een familiediner.
Als je het niet wilt moet je het niet doen he.. Tjah...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik vermoed zo dat jij nog nooit hebt mogen ervaren hoe het is als iemand je lichaam binnentreed terwijl je dit eigenlijk niet wilt.
Er zit een groot verschil tussen lichamelijke arbeid verrichten of lichamelijk binnen getreden worden.
Helaas zijn er genoeg mensen die zich niet zomaar kwetsbaar op durven stellen, of simpelweg de motivatie niet hebben om moeite te doen en niet eens zozeer uit luiheid.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:24 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik wou dat de mens in het algemeen wat minder aangetrokken was tot de ' luie' makkelijke keuzes. Een beetje moeite doen is ook veel beter voor je zelfvertrouwen en eigenwaarde.
Dat dus inderdaad!quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:29 schreef titta1992 het volgende:
Nog steeds dit:
Als de dame het zelf wil dan vind ik dat je het moet respecteren ze houden wel de ''vieze'' mannen van straat.
U gelooft ook dat het vieze mannen van straat houdt?quote:
Ik geloof dat mannen die moeilijk aan seks kunnen komen minder gefrustreerd zullen raken omdat ze nu toch seks kunnen hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
U gelooft ook dat het vieze mannen van straat houdt?
Zou je het dan ook dus mannen zelfs kunnen aanraden oid?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof dat mannen die moeilijk aan seks kunnen komen minder gefrustreerd zullen raken omdat ze nu toch seks kunnen hebben.
Ja zeker, als een man bv op oudere leeftijd nog maagd is en het is niet wegens geloofsovertuiging of als een man wegens uiterlijke kenmerken moeilijk aan seks kan komen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou je het dan ook dus mannen zelfs kunnen aanraden oid?
Dat is wel heel erg de plank misslaan. De belangrijkste reden dat prostitutie nu minder vaak voorkomt dan 100 jaar geleden is vooral omdat vrouwen nu ook zonder dat ze geld willen krijgen buiten het huwelijk sex hebben met mannen. Dat is een vaststaand feit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Bewijs?
Women seem wicked when you're unwanted.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja zeker, als een man bv op oudere leeftijd nog maagd is en het is niet wegens geloofsovertuiging of als een man wegens uiterlijke kenmerken moeilijk aan seks kan komen.
Ik denk dat vele onderschatten hoe belangrijk seks eigenlijk is in een mensenleven, er zijn genoeg mannen die seksueel gefrustreerd raken en zelfs een hekel krijgen aan vrouwen met alle gevolgen van dien.
Ik kan wel meerdere redenen bedenken waarom dat goed liep.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:41 schreef jaha het volgende:
Ik heb er ook bewijs voor. Prostitutie floreert in traditionele havensteden waar zeelui aankwamen na een aantal maanden seksuele onthouding op volle zee. Dat wilde wel hoor
Zo is dat, geen argument tussen te krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:24 schreef captainkraak het volgende:
Het voldoet aan een vraag, dus waarom zou het slecht zijn?
De misstanden in de prostitutie, daar moet iets aan worden gedaan.
Ik vind dat appels met peren vergelijken. Vreemde opmerking.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo is dat, geen argument tussen te krijgen.
Die pedoseksuelen moeten ook maar eens wat kinderprostituees ter beschikking krijgen.
Leuk dat je dat vindt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:36 schreef captainkraak het volgende:
[..]
Ik vind dat appels met peren vergelijken. Vreemde opmerking.
Je vriend 100 euro in de hand drukken?quote:
Je ziet het verschil niet tussen de vrijwillige keuze van een volwasse mens en de verkrachting van een kind?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die pedoseksuelen moeten ook maar eens wat kinderprostituees ter beschikking krijgen.
Nou dat lijkt me niet. 100 jaar geleden hadden vrouwen gewoon seks buiten het huwelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:40 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg de plank misslaan. De belangrijkste reden dat prostitutie nu minder vaak voorkomt dan 100 jaar geleden is vooral omdat vrouwen nu ook zonder dat ze geld willen krijgen buiten het huwelijk sex hebben met mannen. Dat is een vaststaand feit.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:24 schreef captainkraak het volgende:
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:29 schreef ludovico het volgende:
nee je misleest zijn post... hij wilde dmv sarcasme aangeven dat captainkraak zijn post over vraag en aanbod de plank missloegquote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:25 schreef erodome het volgende:
Je ziet het verschil niet tussen de vrijwillige keuze van een volwasse mens en de verkrachting van een kind?
beter zou zijn:quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:24 schreef captainkraak het volgende:
I stand correctedquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
beter zou zijn:
Het voldoet aan een vraag en is legaal, dus waarom zou het slecht zijn?
ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt...quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Strani het volgende:
Mits met instemming van alle partijen is prostitutie heel goed. Zonder prostitutie zouden er waarschijnlijk veel meer verkrachtingen plaatsvinden.
mannen die wel seks op de 'normale' manier kunnen krijgen gaan toch ook weleens naar de hoeren?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef titta1992 het volgende:
[..]
Nee zolang er vraag naar is niet.
Die dame verdient haar geld legaal en dus niks mis mee.(oke ik zou nooit doen)
En zo hebben de mannen die geen sex op de 'normale' manier kunnen krijgen toch hun pleziertje.
je zei veel meer... Tien is niet veel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.
Vertel dat maar aan de tien eventuele slachtoffers. Sowieso was tien trouwens maar een symbolisch getal.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je zei veel meer... Tien is niet veel.
dat snapte ik... Alleen zei je in eerste instantie 'veel meer', later werd dat 10, ongeacht of t symbolisch is, is het ineens een heel stuk afgenomen, dat aantal.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de tien eventuele slachtoffers. Sowieso was tien trouwens maar een symbolisch getal.
Ik vrees dat dit een beetje een langdradige discussie wordt, als we hier mee doorgaan. Kan wel maar dan wil ik er wel een wijntje bij. En pinda's.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat snapte ik... Alleen zei je in eerste instantie 'veel meer', later werd dat 10, ongeacht of t symbolisch is, is het ineens een heel stuk afgenomen, dat aantal.
En zelfs voor die tien eventuele slachtoffers is het niet veel. Té veel, dat wel, maar niet veel. Té veel is t nl altijd.
Uiteraard wel, neemt niet weg dat er naar beide 'vraag' is en dat dat dus totaal geen argument vormt of iets goed is of niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen de vrijwillige keuze van een volwasse mens en de verkrachting van een kind?
Ik fix pinda's als jij voor de wijn zorgt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit een beetje een langdradige discussie wordt, als we hier mee doorgaan. Kan wel maar dan wil ik er wel een wijntje bij. En pinda's.
Tja, je kan ook gewoon bij de betreffende context blijven....quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uiteraard wel, neemt niet weg dat er naar beide 'vraag' is en dat dat dus totaal geen argument vormt of iets goed is of niet.
(er is vraag naar drugs dus drugs is goed)
Ik antwoord alleen op uw post.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, je kan ook gewoon bij de betreffende context blijven....
Met het verbieden van betaalde sex marginaliseer je hoeren. Deze worden al geconfronteerd met maatschappelijke uitsluiting. Niet voor niets, is het woord één van de "zwaarste" scheldwoorden om (deze) vrouwen weg te zetten als ongewenste persoonlijkheden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:21 schreef tetouaribo het volgende:
Slecht, mag wat mij betrefd een verbod op komen. En voor de mannen en vrouwen die toch geld willen verdienen/uitgeven voor seks, als het eenmaal illegaal is, kunnen ze er voor kiezen om het risico te nemen.
Verkrachting kan om de macht gaan, maar ook om de seks zelf. Net als mensen die veroordeeld worden om kindermisbruik. Dat zijn niet alleen pedofielen, maar soms ook "gewone" heteroseksuele mannen die merken dat kinderen veel makkelijker in te pakken zijn als volwassenen. Het principe zie je ook wel terug in het kindermisbruikschandaal van de Rooms-Katholieke kerk. Het is een uiting van een geperverteerde visie op seks. In een wereld van vrije liefde zou dit veel minder vaak voorkomen, omdat mensen dan gewoon op een normale manier aan hun trekken kunnen komen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van de diensten van een prostituee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt...
Vkrachting draait meer om macht dan om seks meestal, dus waarom zouden ee meer verkrachtingen zijn als er minder prostitutie was?
Dat is mijn kronkel dus he, als iemand me kan uitleggen waarom het wél zo werkt, hoor ik t graag.
Dat lijkt me wel. Sowieso omvat prostitutie veel meer dan alleen de recht-toe-recht-aan dames achter de ramen. Denk aan escort services, hostess bars, etc. Sex is daar een optie maar lang niet altijd het primaire doel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mannen die wel seks op de 'normale' manier kunnen krijgen gaan toch ook weleens naar de hoeren?
Kunnen we het even bij het onderwerp houden en niet afbuigen naar de pedo's. Dank U.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dutroux bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:54 schreef jaha het volgende:
[..]
Verkrachting kan om de macht gaan, maar ook om de seks zelf. Net als mensen die veroordeeld worden om kindermisbruik. Dat zijn niet alleen pedofielen, maar soms ook "gewone" heteroseksuele mannen die merken dat kinderen veel makkelijker in te pakken zijn als volwassenen. Het principe zie je ook wel terug in het kindermisbruikschandaal van de Rooms-Katholieke kerk. Het is een uiting van een geperverteerde visie op seks. In een wereld van vrije liefde zou dit veel minder vaak voorkomen, omdat mensen dan gewoon op een normale manier aan hun trekken kunnen komen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van de diensten van een prostituee.
Kan best, maar het gebeurt al eeuwen..quote:Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef Anna007 het volgende:
Ik geloof dat er enkele prostituees zijn die het werk niet gedwongen doen, maar uit onderzoek blijkt steeds er in 80-90 procent van de gevallen in NL wel sprake is van dwang. Wat mij betreft dus afschaffen die HANDEL.
Een grappig idee nog wel, wat ik hierboven las, dat prostituees ambtenaren zouden kunnen zijn in een gemeentelijk bordeel dat goed gecontroleerd kan worden... Misschien.
Verder vind ik dat de discussie in NL wel wat heftiger mag: Waarom vinden zoveel mensen/mannen het eigenlijk normaal om naar de hoeren te gaan? Zonder iemand te willen beledigen: ik vind het vies, ongepast en kwalijk om vrouwen te reduceren tot een lichaam waar je even je kwakje in kwijt kan.
Dan is de betere vraag waarom jij daar zulke issues mee hebt denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef Anna007 het volgende:
Ik geloof dat er enkele prostituees zijn die het werk niet gedwongen doen, maar uit onderzoek blijkt steeds er in 80-90 procent van de gevallen in NL wel sprake is van dwang. Wat mij betreft dus afschaffen die HANDEL.
Een grappig idee nog wel, wat ik hierboven las, dat prostituees ambtenaren zouden kunnen zijn in een gemeentelijk bordeel dat goed gecontroleerd kan worden... Misschien.
Verder vind ik dat de discussie in NL wel wat heftiger mag: Waarom vinden zoveel mensen/mannen het eigenlijk normaal om naar de hoeren te gaan? Zonder iemand te willen beledigen: ik vind het vies, ongepast en kwalijk om vrouwen te reduceren tot een lichaam waar je even je kwakje in kwijt kan.
Omdat ze dezelfde issues hebben als jij. Met je belerende toontje.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:13 schreef Anna007 het volgende:
ostitutie lijkt op 'een baan' is wat mij betreft de product/prijs combinatie. ik denk dat de meeste ouders je wel zouden kunnen uitleggen waarom ze met meer trots spreken over hun loodgieterende zoon dan over hun zichzelf prostituerende dochter.
ik denk dat verbieden er niet voor zorgt dat het niet meer voorkomt, maar ik denk dat het aantal vrouwen dat veroordeeld is tot dit 'beroep' flink zal afnemen. en dat lijkt me heerlijk voor hen.
Ik denk dat een totaalverbod juist het aantal vrouwen dat "veroordeeld" is tot dat beroep zal laten toenemen., want zodra het ondergronds gaat zal de dwang toenemen, dan kunnen die vrouwen nergens meer heen voor hulp. Dat is nu al lastig genoeg voor velen, dan wordt het nog lastiger.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:13 schreef Anna007 het volgende:
een heerlijk suffe vergelijking weer, met een loodgieter, dat soort opmerkingen is precies wat me altijd stoort. het enige dat bij prostitutie lijkt op 'een baan' is wat mij betreft de product/prijs combinatie. ik denk dat de meeste ouders je wel zouden kunnen uitleggen waarom ze met meer trots spreken over hun loodgieterende zoon dan over hun zichzelf prostituerende dochter.
ik denk dat verbieden er niet voor zorgt dat het niet meer voorkomt, maar ik denk dat het aantal vrouwen dat veroordeeld is tot dit 'beroep' flink zal afnemen. en dat lijkt me heerlijk voor hen.
Want?quote:Op zondag 2 juni 2013 21:13 schreef Anna007 het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:31 schreef jaha het volgende:
*gooit steen in de vijver
Per slot van rekening is het traditionele huwelijk ook een vorm van prostitutie. De vrouw geeft de man sex (en kinderen) en de man geeft de vrouw geld voor het huishouden.
In Nederland was dit dan op zichzelf ook niet verboden. Slechts het gelegenheid bieden tot prostitutie (het "bordeelverbod") was tot 2000 van kracht. Strikt genomen was het natuurlijk ook niet meteen slechte wetgeving: je kon er misbruik (vrouwenhandel/mishandeling) makkelijker door aanpakken. Nu kun je pooiers weinig maken, want ze zullen zich altijd kunnen beroepen op: "ja, maar ik mag vrouwen gewoon managen die voor hoer spelen"quote:Op zondag 9 juni 2013 12:43 schreef pussywillow het volgende:
Geen problemen mee, mits het uiteraard vrijwillig gebeurt. Om met George Carlin te spreken:
"Selling is legal. Fucking is legal. Why isn't selling fucking legal? Why should it be illegal to sell something that's perfectly legal to give away?"
Wat een flauwekul hier jongens,quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:25 schreef MinRip het volgende:
Hallo!
Ik schrijf een onderzoek over de receptie van seksualiteit in films. Als achtergrond informatie ben ik benieuwd hoe er tegenwoordig tegen prostitutie wordt aangekeken. Ik hoop dat jullie me willen helpen, door te vertellen wat jullie hiervan denken.
Groetjes!
Lijkt me wel een groot verschil in enthousiasme en dus tussen goed/slecht tussen een nymfo die voor haar plezier er staat en een gedwongen hoer die er eigenlijk geen zin in heeft.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef bammetjekwak het volgende:
[..]
Wat een flauwekul hier jongens,
Ik heb al 30 jaar hoerenloop ervaring en
of ze nou gedwongen/voor plezier daar staan,
je kan nooit daaruit opmaken of ze goed of slecht zijn.
Die cijfers zijn compleet uit de lucht gegrepen. Met al die controles het sluiten van bordelen en het beperken van raamprostitutie kan je mij niet vertellen dat het leeuwendeel daar onvrijwillig staat.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef Anna007 het volgende:
Wat jij vind doet er niet toe, ik vind het vies en ongepast dat mensen naar een concert van Rowen heze of ziets gaan om vervolgens te worden overgoten met bier en dergelijke. Ook vind ik het vies dat mensen naar zo`n festival gaan en onbeschermd neuken, drie dagen niet douchen en volledig onder de drugs zitten te spacen op een weiland.quote:Een grappig idee nog wel, wat ik hierboven las, dat prostituees ambtenaren zouden kunnen zijn in een gemeentelijk bordeel dat goed gecontroleerd kan worden... Misschien.
drugs legaal maken? dat zou inderdaad een heel goed idee zijn, dan zijn er veel minder illegale drugsdealsquote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:34 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Drugs leiden ook bij sommige mensen tot verslaving, drugs maar legaal maken?
De drang naar kinderen zorgt voor sommige pedofielen voor kindermisbruik, kinderprostitutie maar legaal maken?
Ongezond voedsel zorgt bij sommige mensen voor overgewicht, ongezond voedsel maar uit het zorgpakket betalen?
Sommige mensen bashen homo's, homo's maar verwijderen?
et cetera.
Het is nooit ergens aangetoond dat de aanwezigheid van legale prostitutie invloed heeft op het aantal verkrachtingen.
Wat wel invloed heeft is een gesloten cultuur op het gebied van seks.
Dat mag wel worden opgeschoven naar 23 hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Goed, mits de meisjes niet ouder dan 19 jaar zijn.
Neh. Prostitutie is van oorsprong ontstaan omdat mannen "ver van huis" ook behoefte hadden aan bier en vrouwen. Daar werd dan door de locale bevolking in voorzien. Nog steeds bestaat het grootste deel van het klantenbestand gewoon uit mannen die zonder hoeren anders geen sex zouden hebben.Sterker nog, als je het boek Freakonomics had gelezen dan is de behoefte aan betaalde sex de afgelopen 50 jaar alleen maar gedaald, vooral omdat vrouwen juist moderner zijn geworden en ook gewoon one-night-stands hebben.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef ludovico het volgende:
Als vrouwen nou net zo simpel waren als mannen dan was er geen markt voor prostitutie denk ik.
ik ken er genoeg die het ook doen ff snel 125,- verdienen niets mis mee tok?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef misterbluemoon het volgende:
Weten mensen wel dat prostituees ook gewoon mensen zijn die gewoon leuk gezelschap kunnen zijn? De discussies gaan vaak over stereotypes met meningen van mensen die nog nooit een gesprek met een prostituee gehad hebben.
Ik had vroeger ook de vooroordelen, maar mijn beeld is verandert sinds ik er een paar ken.
Dat denk ik niet, verkrachting gaat vaak meer om het gevoel van macht dan om het daadwerkelijk seks hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Strani het volgende:
Weet ik niet, ja in oorlogssituaties even de vrouwen te grazen nemen...quote:Op zondag 23 juni 2013 19:35 schreef msacras het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, verkrachting gaat vaak meer om het gevoel van macht dan om het daadwerkelijk seks hebben.
Verder: tsja, ik vind prostitutie maar niks, zeker als de prostituee het onvrijwillig doet, daar zou ook veel beter op moeten worden gecontroleerd. Als de prostituee er echter zelf voor kiest, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Ieder z'n eigen meuk. Sowieso, als je daar interesse in hebt kan ik wel aanraden om deze blog eens te lezen:http://zondares.blogspot.nl/, het laat ook eens de andere kant van de prostitutie zien, in plaats van alleen maar de hoerenloper-kant.
Ik ken wel prostituees waar ik respect voor heb. Hebben gestudeerd, wat van de wereld gezien en wat meer levenswijsheid dan anderen die ik ken die wel een 'net' beroep hebben.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Vind prostituees toch wel aan de onderste trede van de ladder staan hoor, sorry. Zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Ja oke, als je echt vast zit voor iets serieus dan sta je daar nog wel ver onder ja. Maar ik snap niet dat die kennis van jou na een studie en al die ervaring dan besluit om prostituee te worden... :S Zie het zelf eerder als iets wat je kan doen als redmiddel zegmaar. Stel je hebt enorme schulden, kan geen baan krijgen en hebt makkelijk geld nodig...quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:42 schreef misterbluemoon het volgende:
[..]
Ik ken wel prostituees waar ik respect voor heb. Hebben gestudeerd, wat van de wereld gezien en wat meer levenswijsheid dan anderen die ik ken die wel een 'net' beroep hebben.
Onderste trede van de ladder terwijl je niemand echt wat kwaad doet vind ik wel een beetje overdreven.
Verkrachtingen draaien 9/10 keer niet om lust maar om macht dus dat durf ik te betwijfelen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Strani het volgende:
En soms is het gewoon voor het avontuur en juist niet gebonden willen zijn aan een vaste baan. Men neemt maar voor lief dat andere vrouwen neerkijken op hun beroep.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
[..]
Ja oke, als je echt vast zit voor iets serieus dan sta je daar nog wel ver onder ja. Maar ik snap niet dat die kennis van jou na een studie en al die ervaring dan besluit om prostituee te worden... :S Zie het zelf eerder als iets wat je kan doen als redmiddel zegmaar. Stel je hebt enorme schulden, kan geen baan krijgen en hebt makkelijk geld nodig...
Dat is in Nederland zo. Maar je kunt in het buitenland wel waarnemen dat in landen waar een strengere seksuele moraal heerst verkrachtingen ook meer voorkomen (per 100.000 inwoners). In Europa is Zweden daar een interessant edoch betreurenswaardig voorbeeld van.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Verkrachtingen draaien 9/10 keer niet om lust maar om macht dus dat durf ik te betwijfelen.
Een streng seksueel moraal is volgens jouw de reden van een verhoogd aantal verkrachtingen, in zweden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:06 schreef jaha het volgende:
[..]
Maar je kunt in het buitenland wel waarnemen dat in landen waar een strengere seksuele moraal heerst verkrachtingen ook meer voorkomen (per 100.000 inwoners). In Europa is Zweden daar een interessant edoch betreurenswaardig voorbeeld van.
Ja, dat is inderdaad zo ja... Best rot.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:09 schreef misterbluemoon het volgende:
[..]
En soms is het gewoon voor het avontuur en juist niet gebonden willen zijn aan een vaste baan. Men neemt maar voor lief dat andere vrouwen neerkijken op hun beroep.
"Vrouwen moeten hun mond houden en schoonmaken"quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:03 schreef mapima het volgende:
Vrouwen moeten respect voor hun lichaam hebben...
Blijkbaar niet alle mannen.quote:En mannen vinden makkelijke meisjes jn de disco leuker dan hoertjes op de geleenstraat.
Jezus ging om met hoeren en tollenaars. Sprak Hij niet "hoeren en tollenaars zullen u voorgaan in het koningkrijk der hemelen"?quote:Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Vind prostituees toch wel aan de onderste trede van de ladder staan hoor, sorry. Zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Het enige lichtpuntje vind ik dan nog dat ze de vieze mannetjes 'van de straat houden'. Zal vast wel een hoop schelen wat betreft aanrandingen etc.
Verder blijft het een keuze natuurlijk. Vind het wel fijn dat ze in die straten gegroepeerd zijn en niet her en der naast de AH staan. Liefst buiten het zicht ook, ik vind het maar een trieste bedoening.
Eigenlijk hebben ook die mannen toch recht op seksuele intimiteit? Kunnen zij er aan doen dat ze niet de knapste zijn? Als je niet meer voldoet aan de eisen van de moderne vrouw (die steeds hoger worden) ben je dus maar gedoemd om te masturberen voor de rest van je leven en dan liefst niet op porno want ook dat is vrouwonvriendelijk. Ze mogen nog net fantaseren over de vrouwen waarbij het maar niet wil lukken..quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Bewijs?
Net als partner alimentatie. Je betaald de hoer zodat ze optieft.quote:Op donderdag 4 juli 2013 07:07 schreef misterbluemoon het volgende:
Een andere insteek is dat mannen een prostituee betalen voor het weggaan.
Wat een vraag!quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:25 schreef MinRip het volgende:
Hallo!
Ik schrijf een onderzoek over de receptie van seksualiteit in films. Als achtergrond informatie ben ik benieuwd hoe er tegenwoordig tegen prostitutie wordt aangekeken. Ik hoop dat jullie me willen helpen, door te vertellen wat jullie hiervan denken.
Groetjes!
Ik ben jezus toch niet?quote:Op zondag 7 juli 2013 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Jezus ging om met hoeren en tollenaars. Sprak Hij niet "hoeren en tollenaars zullen u voorgaan in het koningkrijk der hemelen"?
Het ging me om de religieuze contex van prostitutie en de maatschappelijke waardering ervan,quote:
Tja, ieder zijn mening, maar ik kan het niet waarderen, sorryquote:Op maandag 8 juli 2013 17:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het ging me om de religieuze contex van prostitutie en de maatschappelijke waardering ervan,
Over wat? In het algemeen of anders?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:25 schreef MinRip het volgende:
Hallo!
Groetjes!
Ik ken twee Bulgaarse meiden die in Den-Haag en Rotterdam als prostituee werken. Zij werken zonder pooier. Iedereen onderschat hun psychische veerkracht bij eerste ontmoeting. Naar wat zij allemaal vertellen krijgen klanten niets voor véél geld. Wij lachen altijd hartelijk om hun verhalen. Over klanten die voor 50-60 euro (is standaard oprotten binnen 5 minuten fooi) worden bedonderd. Deze meiden staan hun mannetje wel, onderschat ze niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:36 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ja mee eens
Vind dat er met te veel walging over hoeren wordt gepraat terwijl als die vrouwen het vrijwillig doen er inderdaad juist best respect getoond mag worden. Er gaan ook zoveel mannen heen. En dan wordt er commentaar geleverd op die vrouwen.. dat vind ik verkeerd om.
Ik vind alleen, ook al doet een vrouw het allemaal vrijwillig, dat het zonde is. Van haar zegmaar.. weet niet of ik het duidelijker uit kan leggen. Vrouwen zijn al snel hoeren/sletten volgens mensen en ik denk als zo'n vrouw geen hoer meer wil zijn ze er altijd aan blijft denken "met hoeveel kerels ze heeft geneukt" enzo, en daardoor wel heel veel spijt zou kunnen krijgen. Dat vind ik wel erg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |