abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127230967
Hallo!
Ik schrijf een onderzoek over de receptie van seksualiteit in films. Als achtergrond informatie ben ik benieuwd hoe er tegenwoordig tegen prostitutie wordt aangekeken. Ik hoop dat jullie me willen helpen, door te vertellen wat jullie hiervan denken.

Groetjes!
pi_127231015
Goed, mits de meisjes niet ouder dan 19 jaar zijn.
pindazakje
pi_127231138
Als ze het zelf willen goed, als ze gedwongen worden slecht.
pi_127231174
Nog steeds dit:
Als de dame het zelf wil dan vind ik dat je het moet respecteren ze houden wel de ''vieze'' mannen van straat.
Ik ben mezelf, niemand zei dat je het leuk moest vinden.
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:30:17 #5
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127231219
Mits met instemming van alle partijen is prostitutie heel goed. Zonder prostitutie zouden er waarschijnlijk veel meer verkrachtingen plaatsvinden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_127231630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:29 schreef titta1992 het volgende:
Nog steeds dit:
Als de dame het zelf wil dan vind ik dat je het moet respecteren ze houden wel de ''vieze'' mannen van straat.
Ja mee eens :)

Vind dat er met te veel walging over hoeren wordt gepraat terwijl als die vrouwen het vrijwillig doen er inderdaad juist best respect getoond mag worden. Er gaan ook zoveel mannen heen. En dan wordt er commentaar geleverd op die vrouwen.. dat vind ik verkeerd om.

Ik vind alleen, ook al doet een vrouw het allemaal vrijwillig, dat het zonde is. Van haar zegmaar.. weet niet of ik het duidelijker uit kan leggen. Vrouwen zijn al snel hoeren/sletten volgens mensen en ik denk als zo'n vrouw geen hoer meer wil zijn ze er altijd aan blijft denken "met hoeveel kerels ze heeft geneukt" enzo, en daardoor wel heel veel spijt zou kunnen krijgen. Dat vind ik wel erg.
pi_127232319
Thanks voor de reacties! Nog meer mensen met toevoegingen? Maak je me erg blij mee :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:47:21 #8
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127232382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Strani het volgende:
Mits met instemming van alle partijen is prostitutie heel goed. Zonder prostitutie zouden er waarschijnlijk veel meer verkrachtingen plaatsvinden.
Bewijs?

Ik heb met 1000den mensen gewerkt die nooit van hun leven seks hebben gehad, en vanwege hun verstandelijke beperking een groter risico vormen bij het maken van slechte ethische beslissingen, en geen EEN er van heeft ooit iemand verkracht.

Je lichaam went gewoon aan een staat van het hebben van weinig seks. Geen seks hebben veroorzaakt geen grote gevulde zaadballen die je MOET en ZULT legen in niet willende vrouwen.
Echter een gebrek aan normen en waarden, een foutje in de frontale voorkwab, wel. Mesen die verkrachten, verkrachten niet minder als er hoeren zijn. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om het niet kunnen controleren van impulsen en slechte ethische beslissingen maken en normen en waarden in zien. Soms ook aangezwengeld door alcohol en/of andere drugs.
pi_127232764
Prostitutie zou minder in het verdomhoekje moeten zitten. Mits zaken vrijwillig gaan, en de deelnemers handelingsbekwaam zijn wie zijn anderen dan om te oordelen over dingen die met instemming van de deelnemers gedaan worden?
Het aspect slet/hoer vind ik ook raar, iemand die er geld voor krijgt/betaalt wordt over het algemeen raar aangekeken, terwijl een one night stand al veel meer geoorloofd is. Waarbij de one night stand persoon er net zo hard op los kan neuken als een prostitue(e).

Hierboven wordt in een post gesproken over "met hoeveel kerels ze heeft geneukt", eigenlijk kan die gedachten gang breder getrokken worden:
- Heeft de persoon (man/vrouw) met veel onbetaalde wisselende contacten deze vraag niet?
- De klant van de prostituee heeft ook een hele drempel om overheen te stappen als die aan een toekomstige partner moet zeggen wat die in het verleden heeft gedaan. En dan kan het simpele feit van "klant" schadelijker zijn dan de onwetendheid van de hoeveelheid betaalde klanten.
Het verleden is voor meer mensen dan alleen de prostituee dus een lastig punt (onterecht naar mijn idee)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:06:05 #10
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127233634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:53 schreef frederik het volgende:
Prostitutie zou minder in het verdomhoekje moeten zitten. Mits zaken vrijwillig gaan, en de deelnemers handelingsbekwaam zijn wie zijn anderen dan om te oordelen over dingen die met instemming van de deelnemers gedaan worden?

Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)

Als er per gemeente een zwaar gereguleerd bordeel zou komen, waar strenge controles zijn op de vrijwilligheid van de dames, CAO's- een echte baan dus, strenge SOA preventie e.d. En alles buitenom deze officiële bordelen strafbaar zou zijn, zowel bezoeken als prostitueren, dan zou ik kunnen leven met prostitutie.

Helaas ik het echter een fabeltje dat er zo veel vrouwen zijn die dit vrijwillig doen. Uiteraard zijn ze er, maar minder dan mensen doorgaans denken. Dit is een beetje geïdealiseerd, het word door een roze bril bekeken. Er zijn mensen die het prima vinden om onder slechte arbeidsomstandigheden in een kolenmijn te werken, maar het is toch zelden iemand zijn kinderdroom...
pi_127234084
Denken jullie dat het beter is als prostitutie wordt verboden?
pi_127234088
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)
Als je op deze manier zou denken dan zou 90% van de bevolking slaaf zijn.
geef iedereen de jackpot in de loterij, en 90% stopt onmiddellijk met zijn of haar baan. Is die baan dan noodzaak, of is die baan voor de lol?
Toch gaat men er vanuit dat de werkende Nederlander vrijwillig werkt. Behalve blijkbaar als het werk prostitutie is.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:26:37 #13
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127234699
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef frederik het volgende:

[..]

Als je op deze manier zou denken dan zou 90% van de bevolking slaaf zijn.
geef iedereen de jackpot in de loterij, en 90% stopt onmiddellijk met zijn of haar baan. Is die baan dan noodzaak, of is die baan voor de lol?
Toch gaat men er vanuit dat de werkende Nederlander vrijwillig werkt. Behalve blijkbaar als het werk prostitutie is.
Prostitutie valt niet te vergelijken met een kantoorbaan of fabrieksbaan.
Prostituees ondervinden weel psychisch ongemak vanwege hun baan. Het schijnt veel van je geest te vergen om je lichaam dagelijks open te stellen voor mensen waar je dat eigenlijk niet voor wilt. Je lichamelijke integriteit word dagelijks op de achtergrond geplaatst.
Daarnaast kom je stukken makkelijker aan een nieuwe baan met een verleden als kantoor/fabrieks-arbeider dan de prostitutie.

Weet je wat ik altijd zo suf vind?
Dat de meeste mensen die verkondigen dat prostitutie geen probleem is, het opeens wel een probleem vinden als hun vriendin, vrouw of dochter haar droombaan ' prostituee zijn' nastreeft.
Dat zegt al genoeg over wat er aan de basis mis is aan deze baan. Niet dat het niet algemeen geaccepteerd word, maar het is gewoon een tegennatuurlijke baan.
Inb4; Mensapen ruilen ook wel eens voedsel voor seks; wel eens. Niet elke dag met 10 verschillende aapmannen omdat ze anders verhongeren.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:27:23 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127234730
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Bewijs?

Ik heb met 1000den mensen gewerkt die nooit van hun leven seks hebben gehad, en vanwege hun verstandelijke beperking een groter risico vormen bij het maken van slechte ethische beslissingen, en geen EEN er van heeft ooit iemand verkracht.

Je lichaam went gewoon aan een staat van het hebben van weinig seks. Geen seks hebben veroorzaakt geen grote gevulde zaadballen die je MOET en ZULT legen in niet willende vrouwen.
Echter een gebrek aan normen en waarden, een foutje in de frontale voorkwab, wel. Mesen die verkrachten, verkrachten niet minder als er hoeren zijn. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om het niet kunnen controleren van impulsen en slechte ethische beslissingen maken en normen en waarden in zien. Soms ook aangezwengeld door alcohol en/of andere drugs.
Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.
pi_127234788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef MinRip het volgende:
Nee zeker niet. Ik zou zelfs zeggen, met andere regels dan nu het geval is.
Het grote nadeel van het huidige vergunningenstelsel is dat legale plekken goud geld waard zijn, en dat je als prostituee fiks mag betalen als je legaal een ruimte wil huren (prijzen van een dikke 100 euro per dag voor een simpele kamer in een raambuurt heb ik wel eens gehoord).
pi_127234805
quote:

[..]

Bewijs?

Mooi verwoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_127234943
quote:

[..]

Als er per gemeente een zwaar gereguleerd bordeel zou komen, waar strenge controles zijn op de vrijwilligheid van de dames, CAO's- een echte baan dus, strenge SOA preventie e.d. En alles buitenom deze officiële bordelen strafbaar zou zijn, zowel bezoeken als prostitueren, dan zou ik kunnen leven met prostitutie.

Helaas ik het echter een fabeltje dat er zo veel vrouwen zijn die dit vrijwillig doen. Uiteraard zijn ze er, maar minder dan mensen doorgaans denken. Dit is een beetje geïdealiseerd, het word door een roze bril bekeken. Er zijn mensen die het prima vinden om onder slechte arbeidsomstandigheden in een kolenmijn te werken, maar het is toch zelden iemand zijn kinderdroom...
''Liever een andere baan hebben'' is niet ''onvrijwillig'' naar mijn mening.

Als jij solliciteert voor serveerster terwijl je eigenlijk bankdirecteur wilt zijn is dat ook niet tegen je wil in of wel?

Ik zie er wel wat in om prostituees ambtenaren te maken overigens :o
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:34:11 #18
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127234976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.
Drugs leiden ook bij sommige mensen tot verslaving, drugs maar legaal maken?
De drang naar kinderen zorgt voor sommige pedofielen voor kindermisbruik, kinderprostitutie maar legaal maken?
Ongezond voedsel zorgt bij sommige mensen voor overgewicht, ongezond voedsel maar uit het zorgpakket betalen?
Sommige mensen bashen homo's, homo's maar verwijderen?
et cetera.

Het is nooit ergens aangetoond dat de aanwezigheid van legale prostitutie invloed heeft op het aantal verkrachtingen.
Wat wel invloed heeft is een gesloten cultuur op het gebied van seks.
pi_127235064
quote:

[..]

Bij de Kruidvat achter de kassa zitten ook niet. Werk is werk, dat doe je in principe voor het geld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_127235102
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef MinRip het volgende:
Nee zolang er vraag naar is niet.
Die dame verdient haar geld legaal en dus niks mis mee.(oke ik zou nooit doen)
En zo hebben de mannen die geen sex op de 'normale' manier kunnen krijgen toch hun pleziertje.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:37:59 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127235110
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:34 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

De drang naar kinderen zorgt voor sommige pedofielen voor kindermisbruik, kinderprostitutie maar legaal maken?
Ongezond voedsel zorgt bij sommige mensen voor overgewicht, ongezond voedsel maar uit het zorgpakket betalen?
et cetera.

Het is nooit ergens aangetoond dat de aanwezigheid van legale prostitutie invloed heeft op het aantal verkrachtingen.
Ik heb niet het gevoel dat al je voorbeelden goede vergelijkingen zijn, dus ik wil ze ook niet één voor één gaan behandelen.

Wat ik wel met je eens ben is dat er veel meer controle moet komen op waar deze vrouwen (of mannen) vandaan komen en of ze dit echt uit vrije wil doen. Dat het wellicht niet hun droombaan is, vind ik geen reden om prostitutie te verbieden. Maar wanneer het om dwang gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
pi_127235154
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef titta1992 het volgende:

[..]

En zo hebben de mannen die geen sex op de 'normale' manier kunnen krijgen toch hun pleziertje.
Wat legaal is of niet bepaald de overheid, het zegt niks over of er iets mis mee is of niet.
pi_127235171
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:26 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Weet je wat ik altijd zo suf vind?
Dat de meeste mensen die verkondigen dat prostitutie geen probleem is, het opeens wel een probleem vinden als hun vriendin, vrouw of dochter haar droombaan ' prostituee zijn' nastreeft.
Dat zegt al genoeg over wat er aan de basis mis is aan deze baan. Niet dat het niet algemeen geaccepteerd word, maar het is gewoon een tegennatuurlijke baan.
Inb4; Mensapen ruilen ook wel eens voedsel voor seks; wel eens. Niet elke dag met 10 verschillende aapmannen omdat ze anders verhongeren.
Ik zou er zeker moeite mee hebben. Maar zolang het vrijwillig is tja dan zal je diegene moeten steunen.
Net zoals elke andere baan. het is en blijf die ander zijn keuze
pi_127235175
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb niet het gevoel dat al je voorbeelden goede vergelijkingen zijn, dus ik wil ze ook niet één voor één gaan behandelen.

Wat ik wel met je eens ben is dat er veel meer controle moet komen op waar deze vrouwen (of mannen) vandaan komen en of ze dit echt uit vrije wil doen. Dat het wellicht niet hun droombaan is, vind ik geen reden om prostitutie te verbieden. Maar wanneer het om dwang gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
En dat vind ik dan ook gelijk een van de walgelijkste dingen die mensen kunnen doen..
Beetje medemensen als vee behandelen voor eigen gewin... WALGELIJK.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:41:44 #25
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bij de Kruidvat achter de kassa zitten ook niet. Werk is werk, dat doe je in principe voor het geld.
Je snapt toch wel dat het een verschil is als iemand dagelijks je lichaam betreed?
Kun jij je voorstellen wat het geestelijk met je doet om iemand in je kont te laten, waarvan je het niet wilt, maar je wel moet doen alsof je het wilt, voor geld?
Dat is heel anders dan je baan bij de kruidvat niet leuk vinden...

Vrouwen (en mannen) hebben in hun hersenen een systeem om met sommige mensen geen seks te willen hebben. De natuur heeft gezorgd voor dit selectiemechanisme om ongezond nazaat te voorkomen. Dat zit diep. Het is geestelijk niet niks om dat bewust te omzeilen. Een beetje als jij nu je moeder zou moeten doen.
pi_127235244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:41 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat het een verschil is als iemand dagelijks je lichaam betreed?
Kun jij je voorstellen wat het geestelijk met je doet om iemand in je kont te laten, waarvan je het niet wilt, maar je wel moet doen alsof je het wilt, voor geld?

Nee, dat lijkt me prima vergelijkbaar, alle issues die jij er verder mee hebt zijn een gevolg van een preutse cultuur. :)
pi_127235248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat legaal is of niet bepaald de overheid, het zegt niks over of er iets mis mee is of niet.
Nee klopt maar had al eerder gezegd dat ik er geen probleem mee heb zolang het vrijwillig is.
pi_127235294
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:41 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Vrouwen (en mannen) hebben in hun hersenen een systeem om met sommige mensen geen seks te willen hebben. De natuur heeft gezorgd voor dit selectiemechanisme om ongezond nazaat te voorkomen. Dat zit diep. Het is geestelijk niet niks om dat bewust te omzeilen. Een beetje als jij nu je moeder zou moeten doen.
Dat mag de prostituee altijd nog gewoon zelf bepalen hoor, wat ze wilt of niet, ze kan ook gewoon klanten weigeren.
En er zullen vast wel mensen zijn die hun moeder doen voor poen.
pi_127235331
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat mag de prostituee altijd nog gewoon zelf bepalen hoor, wat ze wilt of niet, ze kan ook gewoon klanten weigeren.

Dat sowieso. :)
pi_127235375
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat sowieso. :)
Als je een restaurant hebt ga je ook geen stinkende mensen in verrotte kleren binnenlaten om te laten eten omdat het je werk is mensen te dineren dunkt mij :o
pi_127235397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je een restaurant hebt ga je ook geen stinkende mensen in verrotte kleren binnenlaten om te laten eten omdat het je werk is mensen te dineren dunkt mij :o
Tuurlijk niet.
pi_127235508
quote:

[..]

Maar... Trini-Kwan,

Hoeveel procent doet het nou echt onvrijwillig i.p.v. ''Ik doe liever iets anders''?
De cijfers liggen wel enorm uit elkaar overigens.. Ik las elders 25% niet heel lang geleden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:56:13 #33
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235632
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

En er zullen vast wel mensen zijn die hun moeder doen voor poen.
In een ideale wereld mag de prostituee dan inderdaad zelf betalen.
Maar doe die roze bril eens af! Haal je hoofd eens uit het zand! Zo IS de prostitutie op dit moment niet!
Denk je dat als die Oost-Europese vrouwen naar Nederland komen omdat ze eeuwig hebben gedroomd van deze baan? Dat ze geen mensen boven zich hebben die 'not amused' zijn als ze zelf keuzes gaan maken wat ze wel of niet toelaten?
Het overgrote deel van deze vrouwen worden naar Nederland gelokt met het vooruitzicht van een ' normale' baan. De reis word door de werkgever vergoed, dit alles gaat via plausibel ogende uitzendbureaus. Echter bij aankomst blijken ze de prostitutie in te moeten, Paspoort is ze af genomen vanwege administratieve redenen, en ze mogen pas weg als ze de reis terug hebben betaald. Uiteraard lukt ze dit nooit, want er word huur vanaf getrokken, en allerhande kosten die als een tang op een varken slaan....

Van een preutse visie is in dit geval absoluut geen sprake. Ik vind het een beetje walgelijk dat vrouwen, die vinden dat vrouwen gelijke kansen rechten moeten hebben in dit leven, een baan, en bij seks als preuts worden neergezet.
Als je niet in een patriarchale samenleving geloofd ben je preuts?
Ik geloof in een samenleving waar seksen gelijk zijn, en hoe mensen seks kunnen hebben. Dat vrouwen niet meer genoodzaakt zijn dan mannen om hun lichaam te verkopen, we eindelijk eens doorhebben en er voor mogen uitkomen dat vrouwen ook eisen qua seks hebben en seks willen.
Prostitutie helpt hier allerminst bij.
pi_127235654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:56 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Maar doe die roze bril eens af! Haal je hoofd eens uit het zand! Zo IS de prostitutie op dit moment niet!
Denk je dat als die Oost-Europese vrouwen naar Nederland komen omdat ze eeuwig hebben gedroomd van deze baan? Dat ze geen mensen boven zich hebben die 'not amused' zijn als ze zelf keuzes gaan maken wat ze wel of niet toelaten?
Het overgrote deel van deze vrouwen worden naar Nederland gelokt met het vooruitzicht van een ' normale' baan. De reis word door de werkgever vergoed, dit alles gaat via plausibel ogende uitzendbureaus. Echter bij aankomst blijken ze de prostitutie in te moeten, Paspoort is ze af genomen vanwege administratieve redenen, en ze mogen pas weg als ze de reis terug hebben betaald. Uiteraard lukt ze dit nooit, want er word huur vanaf getrokken, en allerhande kosten die als een tang op een varken slaan....

Van een preutse visie is in dit geval absoluut geen sprake. Ik vind het een beetje walgelijk dat vrouwen, die vinden dat vrouwen gelijke kansen rechten moeten hebben in dit leven, een baan, en bij seks als preuts worden neergezet.
Ik geloof in een samenleving waar seksen gelijk zijn, en hoe mensen seks kunnen hebben. Dat vrouwen niet meer genoodzaakt zijn dan mannen om hun lichaam te verkopen, we eindelijk eens doorhebben en er voor mogen uitkomen dat vrouwen ook eisen qua seks hebben en seks willen.
Dat is dus een andere discussie.

En dit gaat niet over vrouwen rechten, ik neem aan dat Heiden6 ook (net als ik) van mening is dat vrouwen gelijke rechten als mannen moeten hebben.
Het wordt juist ongelijk als mannen wel de prostitutie in mogen maar vrouwen niet :o
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:58:04 #35
404584 Coco24
Bl0Nd mAAr ni3t d0m!
pi_127235686
Is toch prima?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:58:09 #36
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127235691
quote:

[..]

Er zijn ook mannelijke hoeren.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:58:30 #37
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235703
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dus een andere discussie.
Ik reageerde op Heiden6 die me betichte van het opgroeien in een preutse cultuur.
Ik had dat er beter even bij kunnen zetten inderdaad!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:59:42 #38
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235731
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Er zijn ook mannelijke hoeren.
Ja, inderdaad qua aantallen absoluut niet verwaarloosbaar in vergelijking met vrouwen. Vooral als je de ladyboy's meetelt.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 00:59:55 #39
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127235737
Heel veel vrouwen worden inderdaad voorgelogen en krijgen dan de ellende zodra ze in Nederland aankomen. Ik vind echter dat de landen waaruit die vrouwen komen, zélf de verantwoordelijkheid hebben om jonge vrouwen beter te onderwijzen over zulke risico's.

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat vrouwen uit bijvoorbeeld Oost Europa dat niet ook zelf weten, dat dat risico bestaat.
pi_127235751
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:59 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad qua aantallen absoluut niet verwaarloosbaar in vergelijking met vrouwen. Vooral als je de ladyboy's meetelt.
Je gaat je hypocrisie proberen goed te praten nu?
Het is nu gelijk, beide geslachten mogen de prostitutie in, dus gelijke rechten.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:05:16 #41
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235868
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je gaat je hypocrisie proberen goed te praten nu?
Het is nu gelijk, beide geslachten mogen de prostitutie in, dus gelijke rechten.
Nee, het is nu niet gelijk. Was het maar waar.
pi_127235879
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Kun je dat dan uitleggen? Waarom is dat recht ongelijk?
Dat het er in de praktijk anders uitziet is een feit, maar dat doet er niks aan af dat de rechten onder de seksen op dit punt gelijk zijn.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:05:57 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127235889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Het enige dat er niet gelijk aan is, is dat de markt voor vrouwen misschien groter is.
pi_127235908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Het enige dat er niet gelijk aan is, is dat de markt voor vrouwen misschien groter is.
Ik durf het wel met zekerheid te verkondigen :@
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:07:05 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127235919
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik durf het wel met zekerheid te verkondigen :@
Mooi zijn ze hè? Vrouwen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:07:56 #46
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235938
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:59 schreef Strani het volgende:
Heel veel vrouwen worden inderdaad voorgelogen en krijgen dan de ellende zodra ze in Nederland aankomen. Ik vind echter dat de landen waaruit die vrouwen komen, zélf de verantwoordelijkheid hebben om jonge vrouwen beter te onderwijzen over zulke risico's.

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat vrouwen uit bijvoorbeeld Oost Europa dat niet ook zelf weten, dat dat risico bestaat.
Ik kan me dat ook moeilijk voorstellen. Net als vrouwen die slachtoffer van loverboy's worden of mannen en vrouwen die slachtoffer van huiselijk geweld worden..
Maar toch zit ergens in alle mensen ' dat overkomt mij niet'. En allemaal hebben we wel eens iets niet zien aankomen.. Als was het een partner die maandenlang vreemd bleek te zijn gegaan.
pi_127235966
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Mooi zijn ze hè? Vrouwen.
Sommige, enorm :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:59 schreef Strani het volgende:

Ja, andere landen moeten meer verantwoording nemen qua voorlichting...
Maar dat neemt niet weg dat wij als Nederland dus echt niet willen dat er vrouwen in ons land als seksvee gehouden worden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:09:20 #48
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127235976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je dat dan uitleggen? Waarom is dat recht ongelijk?
Dat het er in de praktijk anders uitziet is een feit, maar dat doet er niks aan af dat de rechten onder de seksen op dit punt gelijk zijn.
Ik weet niet over welk recht je specifiek doelt.
Ik doelde op het feit dat mannen en vrouwen in de huidige samenleving niet gelijk zijn, ik ging er van uit dat jij het daar ook over had.
Kennelijk hebben we een miscommunicatie, zou je willen verduidelijken over wel specifiek recht je het hebt?
pi_127236003
Om in te gaan op het verhaal van de oost Europese vrouwen die hier komen werken, bestaat er ook nog niet de mogelijkheid dat een deel (welk deel weet ik niet) van die vrouwen zeer goed weet wat ze te wachten staat?
Als iemand in het oosten in de prostitutie zit, en in het westen denkt meer te kunnen verdienen is de optie er dat zo iemand hier naar toe komt. Dit kan op verschillende manieren, en alle manieren (volledig zelfstandig, via een organisatie) zijn niet in het voordeel van de werkneemster. Is er een organisatie bij betrokken dan heet het opeens een mensenhandelaar. In het transport heet een baas met Roemenen achter het stuur geen mensenhandelaar, waarom een bemiddelaar in het prostitutienetwerk per definitie wel (waarbij ik dus niet zeg dat er wel sprake kan zijn van mensenhandel)?
Misschien handig om in dit verband http://zondares.blogspot.nl/2013/01/kies-je-avontuur.html eens te lezen/uit te spelen.
pi_127236025
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:07 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik kan me dat ook moeilijk voorstellen. Net als vrouwen die slachtoffer van loverboy's worden of mannen en vrouwen die slachtoffer van huiselijk geweld worden..
Maar toch zit ergens in alle mensen ' dat overkomt mij niet'. En allemaal hebben we wel eens iets niet zien aankomen.. Als was het een partner die maandenlang vreemd bleek te zijn gegaan.
Nouja... Niet zien aankomen... In de eerste twee situaties zitten mensen letterlijk echt IN die situatie... Vooral die vrouwen die betrokken zijn in huiselijk geweld blijven vaak nog jaren bij hun man en zoeken zelfs vervolgens weer een foute jongen op... Rare psychologie is dat toch vind ik...
En die loverboys munten het vaak uit op zwak begaafde meisjes....
pi_127236097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:09 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik weet niet over welk recht je specifiek doelt.
Ik doelde op het feit dat mannen en vrouwen in de huidige samenleving niet gelijk zijn, ik ging er van uit dat jij het daar ook over had.
Kennelijk hebben we een miscommunicatie, zou je willen verduidelijken over wel specifiek recht je het hebt?
Het recht om je lichaam te verkopen.

Maargoed, wat is er allemaal ongelijk?
Ik weet wel dat als je een mannelijke ''feminist'' (ja dat woord klopt dan even niet, ik weet niet eens of er wel een mannelijke variant van bestaat?) bent en je kaart ongelijkheid aan ten nadele van een man dat veel voorkomend argument op Fok van ''feministische'' vrouwen is dat je een aansteller bent. :') 8)7

Wat je veel ziet is dat de voogdij van kinderen na scheiding ook buitenproportioneel veel aan de vrouwen wordt gegeven.... Dat vrouwelijke misdadigers lager gestraft worden dan de mannelijke misdadigers voor precies dezelfde delicten...

Ja het gaat niet helemaal gelijk nee, maar dat werkt beide kanten op..... Zolang de rechten voor mannen en vrouwen maar gelijk zijn, en er gepoogd wordt mensen gelijkwaardig te behandelen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:24:34 #52
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236347
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het recht om je lichaam te verkopen.

Maargoed, wat is er allemaal ongelijk?
Ik weet wel dat als je een mannelijke ''feminist'' (ja dat woord klopt dan even niet, ik weet niet eens of er wel een mannelijke variant van bestaat?) bent en je kaart ongelijkheid aan ten nadele van een man dat veel voorkomend argument op Fok van ''feministische'' vrouwen is dat je een aansteller bent. :') 8)7

Wat je veel ziet is dat de voogdij van kinderen na scheiding ook buitenproportioneel veel aan de vrouwen wordt gegeven.... Dat vrouwelijke misdadigers lager gestraft worden dan de mannelijke misdadigers voor precies dezelfde delicten...

Ja het gaat niet helemaal gelijk nee, maar dat werkt beide kanten op..... Zolang de rechten voor mannen en vrouwen maar gelijk zijn, en er gepoogd wordt mensen gelijkwaardig te behandelen.
ik ben dan ook geen feminist. Ik noem me zelf egalitair feminist, omdat er nog geen beter woord is...
Ik maak me namelijk ook zorgen om het feit dat mannen zo weinig rechten hebben omtrent kinderen, ook in de zorg merk ik nog veel vervelende vooroordelen omtrent mannen. Mannen zouden allerhande zaken niet kunnen... Dat irriteert me mateloos.
Waar vrouwen gediscrimineerd worden, worden altijd ook mannen gediscrimineerd. En vice versa.

Ik ben niet tegen het recht om je lichaam te verkopen. Zeer zeker niet
Mooier zou ik vinden dat mensen seksueel wat vrijer zouden zijn, en prostituees minder nodig zouden zijn. Een hoer blijft toch de McDonalds, en een dame die vrijwillig met je mee wilt vanwege je eigen aantrekkelijkheid/persoonlijkheid/etc. een 5 sterren restaurant. Ik wou dat de mens in het algemeen wat minder aangetrokken was tot de ' luie' makkelijke keuzes. Een beetje moeite doen is ook veel beter voor je zelfvertrouwen en eigenwaarde.

Echter, ben ik op dit moment tegen prostitutie, omdat het nu gewoon niet snor is hoe het geregeld is. Ik heb de petitie voor het strafbaar stellen getekend. Ik hoop dat het in de kamer komt, en dat door het feit dat het bespreekbaar gemaakt word en een gulden middenweg gevonden word die beter is voor de (doorgaans) vrouwen.

In een fictief boek wat ik lees zijn prostituees juist verheven boven de rest. Vrouwen waar je respect voor hebt omdat ze de moeite nemen om jonge mannen te leren hoe ze hun toekomstige vrouw moeten plezieren. Gratis. Dat zou ideaal zijn. Alleen waren er in dat boek nog geen SOA's, geld en wist men nog niet dat kinderen door seks verwekt werden ;)

P.S: ja als man heet dat ook feminist. Maar ik haat dat woord een beetje, het gaat te veel van vrouwen uit en heeft zo'n ' vrouwen zijn het sterke geslacht' nasmaak.Seksueel egalitairist zou misschien beter zijn.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:26:06 #53
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127236379
Nou..ik ga wel naar McDonalds maar niet naar de hoeren.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:29:21 #54
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236450
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:26 schreef Strani het volgende:
Nou..ik ga wel naar McDonalds maar niet naar de hoeren.
Metafoor.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:29:58 #55
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127236461
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:29 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Metafoor.
Joh ;)
pi_127236496
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:28 schreef Nestalgie het volgende:
Als ze het zelf willen goed, als ze gedwongen worden slecht.
dat is de key in het hele gebeuren... de hoerenloper kan vaak niet weten of de vrouw het vrijwillig doet. en ik kan me voorstellen dat ze in sommige gevallen niet eens weten of kunnen weten of ze wel echt 18+ is

zelf ben ik pro hoer ALS ze volwassen is en het vrijwillig doet, zelf moet ik er niet aan denken heb het 1x gedaan vond het echt niks :{

overigens zit er natuurlijk een groot verschil in porno in films en prostitutie
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:33:08 #57
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236538
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

overigens zit er natuurlijk een groot verschil in porno in films en prostitutie
Welk? :')
pi_127236615
quote:

[..]

Patriarchale samenleving, bitch please. _O-

Als je in de bouw werkt verhuur je ook je lichaam aan iemand anders, dat geldt voor de meeste beroepen. Er zijn nadelen en voordelen aan in de bouw werken, en ook aan prostitutie. Het is denigrerend van jou om te doen alsof prostitutie geen echt/normaal werk is.

Vrouwen kunnen zelf wel bepalen wat voor werk ze willen doen, daar hebben ze jou niet voor nodig hoor. Ik ken meerdere prostituées en die ergeren zich allemaal enorm aan zo'n houding als jij die hebt. En terecht.

Ik denk verder dat je iets te veel tv kijkt. :')
pi_127236677
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:33 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Welk? :')
namelijk dat er in porno industrie geen dwang is en legitimatie plicht en verplichte tests en dergelijke
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:41:03 #60
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236685
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Patriarchale samenleving, bitch please. _O-

Als je in de bouw werkt verhuur je ook je lichaam aan iemand anders, dat geldt voor de meeste beroepen. Er zijn nadelen en voordelen aan in de bouw werken, en ook aan prostitutie. Het is denigrerend van jou om te doen alsof prostitutie geen echt/normaal werk is.

Vrouwen kunnen zelf wel bepalen wat voor werk ze willen doen, daar hebben ze jou niet voor nodig hoor. Ik ken meerdere prostituées en die ergeren zich allemaal enorm aan zo'n houding als jij die hebt. En terecht.

Ik denk verder dat je iets te veel tv kijkt. :')
Ja, je lichaam verkopen aan de bouw is exact hetzelfde als je lichaam verkopen voor seks..

Ik vermoed zo dat jij nog nooit hebt mogen ervaren hoe het is als iemand je lichaam binnentreed terwijl je dit eigenlijk niet wilt.
Er zit een groot verschil tussen lichamelijke arbeid verrichten of lichamelijk binnen getreden worden.
Jij laat je liever in de gevangenis een uurtje uitwonen voor 10 euro dan voor diezelfde 10 euro een uur per dag een muurtje bouwen?
pi_127236733
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:41 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ja, je lichaam verkopen aan de bouw is exact hetzelfde als je lichaam verkopen voor seks..
Niet exact hetzelfde nee maar in beide gevallen verhuur je je lichaam en doe je iets voor geld wat je anders niet zou doen.

quote:
Ik vermoed zo dat jij nog nooit hebt mogen ervaren hoe het is als iemand je lichaam binnentreed terwijl je dit eigenlijk niet wilt.
Ik ben nog nooit verkracht nee, maar dat is iets heel anders dan prostitutie. 8)7

quote:
Er zit een groot verschil tussen lichamelijke arbeid verrichten of lichamelijk binnen getreden worden.
Jij laat je liever in de gevangenis een uurtje uitwonen voor 10 euro dan voor diezelfde 10 euro een uur per dag een muurtje bouwen?
Wie heft het over een gevangenis? En wat doet mijn persoonlijke voorkeur er toe? Ik moet er niet aan denken om in de bouw te werken, maar ik heb wel in callcenters gewerkt en ik ken ook mensen die daar van walgen.

Het is alleen maar jouw eigen waardeoordeel waar dit over gaat en daar zit niemand op te wachten, en op je bemoeienis al helemaal niet.
pi_127236757
quote:

[..]

ja want de hele dag in de bouw werken is mega gezond voor je lijf en de gemiddelde prostituee krijgt heel wat betere beloning dan 10 euro
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:45:43 #63
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236770
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet exact hetzelfde nee maar in beide gevallen verhuur je je lichaam en doe je iets voor geld wat je anders niet zou doen.

[..]

Ik ben nog nooit verkracht nee, maar dat is iets heel anders dan prostitutie. 8)7

[..]

Wie heft het over een gevangenis? En wat doet mijn persoonlijke voorkeur er toe? Ik moet er niet aan denken om in de bouw te werken, maar ik heb wel in callcenters gewerkt en ik ken ook mensen die daar van walgen.

Het is alleen maar jouw eigen waardeoordeel waar dit over gaat en daar zit niemand op te wachten, en op je bemoeienis al helemaal niet.
Nou, wat mij voornamelijk stoort is het feit dat je niet kunt inzien dat het betreden van een lichaam, het ' aantasten' van de lichamelijke integriteit psychisch anders in elkaar steekt dan een muurtje metselen voor geld.
pi_127236789
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:45 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Nou, wat mij voornamelijk stoort is het feit dat je niet kunt inzien dat het betreden van een lichaam, het ' aantasten' van de lichamelijke integriteit psychisch anders in elkaar steekt dan een muurtje metselen voor geld.
Je hebt het de hele tijd over verkrachting maar het topic gaat over prostitutie.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:46:38 #65
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236793
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:45 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja want de hele dag in de bouw werken is mega gezond voor je lijf en de gemiddelde prostituee krijgt heel wat betere beloning dan 10 euro
Nee. Dat is niet gezond.
Maar het punt wat ik herhaaldelijk wil maken is dat deze vormen van 'gezond' niet vergelijkbaar zijn.
Het ene is lichamelijk, het andere geestelijk.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:47:04 #66
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236805
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hebt het de hele tijd over verkrachting maar het topic gaat over prostitutie.
Ik heb het nooit over verkrachting gehad.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tally op 31-05-2013 12:47:11 (Persoonlijk worden is niet nodig.) ]
pi_127236813
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:47 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik heb het nooit over verkrachting gehad.
quote:
het betreden van een lichaam, het ' aantasten' van de lichamelijke integriteit
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:48:16 #68
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236828
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet meteen per definitie verkrachting.
pi_127236896
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:48 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Dat is niet meteen per definitie verkrachting.
Vrijwilige seks (al dan niet voor geld) is geen aantasting van de lichamelijke integriteit.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:53:01 #70
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127236923
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Zoek de definitie eens op. Aantasting van lichamelijke integriteit is niet per definitie verkrachting. Het is een complex begrip, deze grens ligt doorgaans bij de persoon zelf, maar het is een gevoel van... op den korte duur of lange duur beroofd zijn van je lichamelijke zekerheid en waardigheid.
Het valt moeilijk uit te leggen aan mensen waar hij nooit bij is aangetast.

Bij prostituees moet je dit niet noodzakelijk zien als iets wat gebeurd na een paalbeurt, maar zeker op den duur. Een verlies van het vertrouwen in je lichaam op psychisch gebied. Je gaat het als minder zien, als minder ervaren, als kwetsbaarder of ' minder waard'.

Ik zou het prettig vinden als je me niet zo denigrerend aanspreekt met ' muts'.

De discussie gaat niet over die enkele vrouwen die het vrijwillig doen.
pi_127236946
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:53 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Zoek de definitie eens op. Aantasting van lichamelijke integriteit is niet per definitie verkrachting. Het is een complex begrip, deze grens ligt doorgaans bij de persoon zelf, maar het is een gevoel van... op den korte duur of lange duur beroofd zijn van je lichamelijke zekerheid en waardigheid.
Het valt moeilijk uit te leggen aan mensen waar hij nooit bij is aangetast.

Bij prostituees moet je dit niet noodzakelijk zien als iets wat gebeurd na een paalbeurt, maar zeker op den duur. Een verlies van het vertrouwen in je lichaam op psychisch gebied. Je gaat het als minder zien, als minder ervaren, als kwetsbaarder of ' minder waard'.
Dit is jouw eigen associatie hierbij, dat hoeft voor andere mensen helemaal niet op te gaan. Als je niet zulke issues hebt als jij hebt, zal je dat ook niet zo ervaren. Je projecteert en veralgemeniseert je eigen trauma.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 02:16:29 #72
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_127237254
discussie voeren is sowieso zinloos. Discussie voeren is jezelf graag horen praten van je eigen gelijk.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 02:19:27 #73
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127237283
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:16 schreef LuciferRising het volgende:
discussie voeren is sowieso zinloos. Discussie voeren is jezelf graag horen praten van je eigen gelijk.
Daar ben ik het toch mee oneens.
Ik hou van een discussie. Een discussie kan zoveel nieuwe inzichten geven. Zoveel mensen, zoveel meningen. Menigmaal stel ik mijn mening bij aan de hand van discussies.

Enkel moeten ze dan wel onderbouwd zijn, met een eigen mening of bronnen.

Ik ga nu een tukje doen, ik hoop morgenochtend een onderbouwde mening van heiden6 te mogen aanschouwen. Mogelijk kan hij me nog wat nieuwe inzichten geven.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 02:21:14 #74
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127237310
Wat als je beste vriend een nieuwe poolse vriendin heeft en jij haar een keer als hoer hebt gevisiteerd in het verleden?

Of je haar tegen komt tijdens een familiediner.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 02:21:37 #75
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_127237316
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:19 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Daar ben ik het toch mee oneens.
Ik hou van een discussie. Een discussie kan zoveel nieuwe inzichten geven. Zoveel mensen, zoveel meningen. Menigmaal stel ik mijn mening bij aan de hand van discussies.

Enkel moeten ze dan wel onderbouwd zijn, met een eigen mening of bronnen.

Ik ga nu een tukje doen, ik hoop morgenochtend een onderbouwde mening van heiden6 te mogen aanschouwen. Mogelijk kan hij me nog wat nieuwe inzichten geven.
Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen.
Veel mensen kunnen namelijk niet luisteren. Die zijn namelijk al zeker van hun eigen gelijk waardoor discussie onmogelijk te voeren is. Ik loop dan ook meestal weg. Feiten gebaseerd op meningen heb ik een broertje dood an.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_127237354
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:21 schreef Mishu het volgende:
Wat als je beste vriend een nieuwe poolse vriendin heeft en jij haar een keer als hoer hebt gevisiteerd in het verleden?

Of je haar tegen komt tijdens een familiediner.
Ja, wat dan?
pi_127253826
quote:

[..]

Als je het niet wilt moet je het niet doen he.. Tjah...
pi_127253959
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:24 schreef Trini-Kwan het volgende:

Ik wou dat de mens in het algemeen wat minder aangetrokken was tot de ' luie' makkelijke keuzes. Een beetje moeite doen is ook veel beter voor je zelfvertrouwen en eigenwaarde.

Helaas zijn er genoeg mensen die zich niet zomaar kwetsbaar op durven stellen, of simpelweg de motivatie niet hebben om moeite te doen en niet eens zozeer uit luiheid.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:50:04 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127260674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:29 schreef titta1992 het volgende:
Nog steeds dit:
Dat dus inderdaad!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127262946
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad!
U gelooft ook dat het vieze mannen van straat houdt?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:40:57 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127263029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

U gelooft ook dat het vieze mannen van straat houdt?
Ik geloof dat mannen die moeilijk aan seks kunnen komen minder gefrustreerd zullen raken omdat ze nu toch seks kunnen hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127263198
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik geloof dat mannen die moeilijk aan seks kunnen komen minder gefrustreerd zullen raken omdat ze nu toch seks kunnen hebben.
Zou je het dan ook dus mannen zelfs kunnen aanraden oid?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:57:04 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127263754
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou je het dan ook dus mannen zelfs kunnen aanraden oid?
Ja zeker, als een man bv op oudere leeftijd nog maagd is en het is niet wegens geloofsovertuiging of als een man wegens uiterlijke kenmerken moeilijk aan seks kan komen.
Ik denk dat vele onderschatten hoe belangrijk seks eigenlijk is in een mensenleven, er zijn genoeg mannen die seksueel gefrustreerd raken en zelfs een hekel krijgen aan vrouwen met alle gevolgen van dien.
pi_127265861
quote:

[..]

Bewijs?

Dat is wel heel erg de plank misslaan. De belangrijkste reden dat prostitutie nu minder vaak voorkomt dan 100 jaar geleden is vooral omdat vrouwen nu ook zonder dat ze geld willen krijgen buiten het huwelijk sex hebben met mannen. Dat is een vaststaand feit.
pi_127265916
Ik heb er ook bewijs voor. Prostitutie floreert in traditionele havensteden waar zeelui aankwamen na een aantal maanden seksuele onthouding op volle zee. Dat wilde wel hoor :)
pi_127269820
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja zeker, als een man bv op oudere leeftijd nog maagd is en het is niet wegens geloofsovertuiging of als een man wegens uiterlijke kenmerken moeilijk aan seks kan komen.
Ik denk dat vele onderschatten hoe belangrijk seks eigenlijk is in een mensenleven, er zijn genoeg mannen die seksueel gefrustreerd raken en zelfs een hekel krijgen aan vrouwen met alle gevolgen van dien.
Women seem wicked when you're unwanted.
pi_127270079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:41 schreef jaha het volgende:
Ik heb er ook bewijs voor. Prostitutie floreert in traditionele havensteden waar zeelui aankwamen na een aantal maanden seksuele onthouding op volle zee. Dat wilde wel hoor :)
Ik kan wel meerdere redenen bedenken waarom dat goed liep.
A maanden geen seks.
B veel mannen die er ''kort'' zijn en dan weer wegvaren.. Het tijdbestek dat alle mannen die daar komen om uberhaupt seks te hebben is gewoon erg kort.

Stel nu dat ze er langer zouden verblijven dan zou de dagbesteding bij de hoeren wel enorm afnemen.

Dusja onthouding is 1 ding... Maar dat korte verblijf wat erbij komt de ''korte'' kansperiode.. Weegt minstens net zo hard mee.
pi_127271058
Het voldoet aan een vraag, dus waarom zou het slecht zijn?
De misstanden in de prostitutie, daar moet iets aan worden gedaan.
pi_127271367
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:24 schreef captainkraak het volgende:
Zo is dat, geen argument tussen te krijgen.
Die pedoseksuelen moeten ook maar eens wat kinderprostituees ter beschikking krijgen.
pi_127271694
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die pedoseksuelen moeten ook maar eens wat kinderprostituees ter beschikking krijgen.
Ik vind dat appels met peren vergelijken. Vreemde opmerking.
pi_127271840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:36 schreef captainkraak het volgende:

[..]

Ik vind dat appels met peren vergelijken. Vreemde opmerking.
Leuk dat je dat vindt.
pi_127276341
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, wat dan?
Je vriend 100 euro in de hand drukken? :')

Overigens, of je het wel of niet met prostitutie eens bent, de geschiedenis heeft aangetoond dat prostitutie er altijd is. Zelfs in maatschappijen waar het streng verboden is, zoals Iran of Saoedie-Arabie.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127280732
In Iran kun je tijdelijke huwelijken sluiten (min of meer gelijkaardig aan prostitutie), en in Saoedi-Arabië kun je als man met meerdere vrouwen trouwen en met één SMS-je scheiden (en ook dit is min of meer gelijkaardig aan prostitutie).

In Nederland hebben we strikt genomen geen overheidsbemoeienis met seksuele relaties tussen wilsbekwame volwassenen. En zo hoort het ook. Vrije liefde is een mooi concept. :Y
pi_127283089
quote:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen de vrijwillige keuze van een volwasse mens en de verkrachting van een kind?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:59:40 #95
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127289109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:40 schreef jaha het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg de plank misslaan. De belangrijkste reden dat prostitutie nu minder vaak voorkomt dan 100 jaar geleden is vooral omdat vrouwen nu ook zonder dat ze geld willen krijgen buiten het huwelijk sex hebben met mannen. Dat is een vaststaand feit.
Nou dat lijkt me niet. 100 jaar geleden hadden vrouwen gewoon seks buiten het huwelijk.
In de jaren 70 bleek dertig procent van de Engelse vaders niet de vader van een of meerdere van hun kinderen te zijn volgens onderzoek van dr. E.E. Philipp. Het zal voor die tijd, aangezien dat de laatste generatie is zonder massale voorbehoedsmiddelen en DNA-tests en scheidingen, waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Vrouwen hebben altijd seks gehad buiten het huwelijk, hoe christelijk de tijden ook waren, al stond er onthoofding op. Wie weet juist wel meer dan nu, aangezien je niet altijd kon kiezen met wie je trouwde, en je er verplicht je hele leven bij moest blijven...
pi_127289563
quote:
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:25 schreef erodome het volgende:
Je ziet het verschil niet tussen de vrijwillige keuze van een volwasse mens en de verkrachting van een kind?
nee je misleest zijn post... hij wilde dmv sarcasme aangeven dat captainkraak zijn post over vraag en aanbod de plank missloeg ;)
pi_127289624
quote:
beter zou zijn:

Het voldoet aan een vraag en is legaal, dus waarom zou het slecht zijn?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:21:57 #98
395284 tetouaribo
expectations
pi_127289726
Slecht, mag wat mij betrefd een verbod op komen. En voor de mannen en vrouwen die toch geld willen verdienen/uitgeven voor seks, als het eenmaal illegaal is, kunnen ze er voor kiezen om het risico te nemen.
Doe het voor de mensheid:$:$
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:45:36 #99
224960 highender
Travellin' Light
pi_127290851
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:18 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

beter zou zijn:

Het voldoet aan een vraag en is legaal, dus waarom zou het slecht zijn?
I stand corrected
pi_127291059
quote:
ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt...
Vkrachting draait meer om macht dan om seks meestal, dus waarom zouden ee meer verkrachtingen zijn als er minder prostitutie was?

Dat is mijn kronkel dus he, als iemand me kan uitleggen waarom het wél zo werkt, hoor ik t graag.
compact en kleverig.
pi_127291222
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef titta1992 het volgende:

[..]

mannen die wel seks op de 'normale' manier kunnen krijgen gaan toch ook weleens naar de hoeren?
compact en kleverig.
pi_127291252
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Strani het volgende:

[..]

je zei veel meer... Tien is niet veel.
compact en kleverig.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:16:19 #104
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127293061
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je zei veel meer... Tien is niet veel.
Vertel dat maar aan de tien eventuele slachtoffers. Sowieso was tien trouwens maar een symbolisch getal.
pi_127293657
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de tien eventuele slachtoffers. Sowieso was tien trouwens maar een symbolisch getal.
dat snapte ik... Alleen zei je in eerste instantie 'veel meer', later werd dat 10, ongeacht of t symbolisch is, is het ineens een heel stuk afgenomen, dat aantal.

En zelfs voor die tien eventuele slachtoffers is het niet veel. Té veel, dat wel, maar niet veel. Té veel is t nl altijd.
compact en kleverig.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:42:20 #106
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_127293698
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat snapte ik... Alleen zei je in eerste instantie 'veel meer', later werd dat 10, ongeacht of t symbolisch is, is het ineens een heel stuk afgenomen, dat aantal.

En zelfs voor die tien eventuele slachtoffers is het niet veel. Té veel, dat wel, maar niet veel. Té veel is t nl altijd.
Ik vrees dat dit een beetje een langdradige discussie wordt, als we hier mee doorgaan. Kan wel maar dan wil ik er wel een wijntje bij. En pinda's.
pi_127295310
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Uiteraard wel, neemt niet weg dat er naar beide 'vraag' is en dat dat dus totaal geen argument vormt of iets goed is of niet.
(er is vraag naar drugs dus drugs is goed)
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:42 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit een beetje een langdradige discussie wordt, als we hier mee doorgaan. Kan wel maar dan wil ik er wel een wijntje bij. En pinda's.
Ik fix pinda's als jij voor de wijn zorgt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:45:55 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_127295891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard wel, neemt niet weg dat er naar beide 'vraag' is en dat dat dus totaal geen argument vormt of iets goed is of niet.
(er is vraag naar drugs dus drugs is goed)

Tja, je kan ook gewoon bij de betreffende context blijven....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127295934
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, je kan ook gewoon bij de betreffende context blijven....
Ik antwoord alleen op uw post.

Ik heb wel degelijk inhoudelijk gereageerd in dit topic, als je wilt kun je daar nog op reageren.
pi_127298566
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:21 schreef tetouaribo het volgende:
Slecht, mag wat mij betrefd een verbod op komen. En voor de mannen en vrouwen die toch geld willen verdienen/uitgeven voor seks, als het eenmaal illegaal is, kunnen ze er voor kiezen om het risico te nemen.
Met het verbieden van betaalde sex marginaliseer je hoeren. Deze worden al geconfronteerd met maatschappelijke uitsluiting. Niet voor niets, is het woord één van de "zwaarste" scheldwoorden om (deze) vrouwen weg te zetten als ongewenste persoonlijkheden. }:|
pi_127298833
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt...
Vkrachting draait meer om macht dan om seks meestal, dus waarom zouden ee meer verkrachtingen zijn als er minder prostitutie was?

Dat is mijn kronkel dus he, als iemand me kan uitleggen waarom het wél zo werkt, hoor ik t graag.
Verkrachting kan om de macht gaan, maar ook om de seks zelf. Net als mensen die veroordeeld worden om kindermisbruik. Dat zijn niet alleen pedofielen, maar soms ook "gewone" heteroseksuele mannen die merken dat kinderen veel makkelijker in te pakken zijn als volwassenen. Het principe zie je ook wel terug in het kindermisbruikschandaal van de Rooms-Katholieke kerk. Het is een uiting van een geperverteerde visie op seks. In een wereld van vrije liefde zou dit veel minder vaak voorkomen, omdat mensen dan gewoon op een normale manier aan hun trekken kunnen komen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van de diensten van een prostituee.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:19:21 #112
399873 upnx
it's me
pi_127305842
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

mannen die wel seks op de 'normale' manier kunnen krijgen gaan toch ook weleens naar de hoeren?
Dat lijkt me wel. Sowieso omvat prostitutie veel meer dan alleen de recht-toe-recht-aan dames achter de ramen. Denk aan escort services, hostess bars, etc. Sex is daar een optie maar lang niet altijd het primaire doel.
pi_127313783
quote:

[..]

Kunnen we het even bij het onderwerp houden en niet afbuigen naar de pedo's. Dank U.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127316077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:54 schreef jaha het volgende:

[..]

Verkrachting kan om de macht gaan, maar ook om de seks zelf. Net als mensen die veroordeeld worden om kindermisbruik. Dat zijn niet alleen pedofielen, maar soms ook "gewone" heteroseksuele mannen die merken dat kinderen veel makkelijker in te pakken zijn als volwassenen. Het principe zie je ook wel terug in het kindermisbruikschandaal van de Rooms-Katholieke kerk. Het is een uiting van een geperverteerde visie op seks. In een wereld van vrije liefde zou dit veel minder vaak voorkomen, omdat mensen dan gewoon op een normale manier aan hun trekken kunnen komen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van de diensten van een prostituee.
Dutroux bijvoorbeeld.
pi_127318297
- :')

[ Bericht 38% gewijzigd door ludovico op 02-06-2013 13:12:33 ]
pi_127327242
Ik hoor over dat het slaven zijn, maar als je voor je baas werkt ben je ook een slaaf en loop je ook risico om een been te breken of rugklachten te krijgen, als hoertje loop je ook risico, maar als ze er verstandig mee omgaan en dat zullen de meesten wel doen neem ik aan, zie ik het probleem niet.

Men is veel te preuts tegenwoordig, wij komen dan in parenclubs enzo en iedereen weet dat, maar we worden ( in Friesland) met de nek aangekeken, zal mij boeie allemaal. Laat die hoertjes lekker hun werk doen, niets mes mee.
pi_127330222
Ik geloof dat er enkele prostituees zijn die het werk niet gedwongen doen, maar uit onderzoek blijkt steeds er in 80-90 procent van de gevallen in NL wel sprake is van dwang. Wat mij betreft dus afschaffen die HANDEL.
Een grappig idee nog wel, wat ik hierboven las, dat prostituees ambtenaren zouden kunnen zijn in een gemeentelijk bordeel dat goed gecontroleerd kan worden... Misschien.
Verder vind ik dat de discussie in NL wel wat heftiger mag: Waarom vinden zoveel mensen/mannen het eigenlijk normaal om naar de hoeren te gaan? Zonder iemand te willen beledigen: ik vind het vies, ongepast en kwalijk om vrouwen te reduceren tot een lichaam waar je even je kwakje in kwijt kan.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:12:47 #118
108913 Godshand
guide4you
pi_127331628
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef Anna007 het volgende:
Ik geloof dat er enkele prostituees zijn die het werk niet gedwongen doen, maar uit onderzoek blijkt steeds er in 80-90 procent van de gevallen in NL wel sprake is van dwang. Wat mij betreft dus afschaffen die HANDEL.
Een grappig idee nog wel, wat ik hierboven las, dat prostituees ambtenaren zouden kunnen zijn in een gemeentelijk bordeel dat goed gecontroleerd kan worden... Misschien.
Verder vind ik dat de discussie in NL wel wat heftiger mag: Waarom vinden zoveel mensen/mannen het eigenlijk normaal om naar de hoeren te gaan? Zonder iemand te willen beledigen: ik vind het vies, ongepast en kwalijk om vrouwen te reduceren tot een lichaam waar je even je kwakje in kwijt kan.
Kan best, maar het gebeurt al eeuwen..

Mijn inziens heeft afschaffen geen nut, want het gebeurt toch wel. Ik denk dat belangrijker is, hoe je zoveel mogelijk voorkomt dat prostitutie een terrein van de maffia wordt. Want bij 100% verbieden zal de criminalisering er alleen maar toenemen en de misstanden alleen maar groter. Zoals gezegd, in Arabische landen is het verboden, maar daar gebeurt het ook (las ik in een TRV topic, van iemand die naar Jordanie ging waar hij ze tegenkwam) en daar hebben prostituees nog slechtere rechtspositie dan hier.
pi_127333162
quote:
Dan is de betere vraag waarom jij daar zulke issues mee hebt denk ik.

Een loodgieter die ik inhuur reduceer ik op dat moment toch ook tot iemand die mijn plee ontstopt. Doe niet zo dramatisch, het is werk.
pi_127334546
een heerlijk suffe vergelijking weer, met een loodgieter, dat soort opmerkingen is precies wat me altijd stoort. het enige dat bij prostitutie lijkt op 'een baan' is wat mij betreft de product/prijs combinatie. ik denk dat de meeste ouders je wel zouden kunnen uitleggen waarom ze met meer trots spreken over hun loodgieterende zoon dan over hun zichzelf prostituerende dochter.
ik denk dat verbieden er niet voor zorgt dat het niet meer voorkomt, maar ik denk dat het aantal vrouwen dat veroordeeld is tot dit 'beroep' flink zal afnemen. en dat lijkt me heerlijk voor hen.
pi_127336642
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:13 schreef Anna007 het volgende:
ostitutie lijkt op 'een baan' is wat mij betreft de product/prijs combinatie. ik denk dat de meeste ouders je wel zouden kunnen uitleggen waarom ze met meer trots spreken over hun loodgieterende zoon dan over hun zichzelf prostituerende dochter.
ik denk dat verbieden er niet voor zorgt dat het niet meer voorkomt, maar ik denk dat het aantal vrouwen dat veroordeeld is tot dit 'beroep' flink zal afnemen. en dat lijkt me heerlijk voor hen.
Omdat ze dezelfde issues hebben als jij. Met je belerende toontje. :r
pi_127336709
de hoerenprijzen mogen wel dalen :( gewoon 10tje voor uurtje alles doen.
  zondag 2 juni 2013 @ 22:01:31 #123
37769 erodome
Zweefteef
pi_127337285
quote:
een heerlijk suffe vergelijking weer, met een loodgieter, dat soort opmerkingen is precies wat me altijd stoort. het enige dat bij prostitutie lijkt op 'een baan' is wat mij betreft de product/prijs combinatie. ik denk dat de meeste ouders je wel zouden kunnen uitleggen waarom ze met meer trots spreken over hun loodgieterende zoon dan over hun zichzelf prostituerende dochter.
Ik denk dat een totaalverbod juist het aantal vrouwen dat "veroordeeld" is tot dat beroep zal laten toenemen., want zodra het ondergronds gaat zal de dwang toenemen, dan kunnen die vrouwen nergens meer heen voor hulp. Dat is nu al lastig genoeg voor velen, dan wordt het nog lastiger.

Ik blijf bij hetzelfde als ik in dat andere topic over dit verbieden heb gezegd, ik ben niet voor een totaalverbod, maar op gedegen gecontroleerde plaatsen(bordelen, ramen, wat escortservices e.d.), waar er gekeken wordt of de vrouwen daar vrijwillig zijn(hebben ze hun eigen paspoort in handen, kunnen ze zich verstaanbaar maken en vooral veel duidelijkheid dat ze daar heel makkelijk om hulp kunnen vragen) en de rest wel verbieden. En dan vooral ook de gebruikers van die "illegale" hoeren strafbaar stellen. Uitbaters van "illegale" hoeren het zwaarste bestraffen, maar ook de gebruiker. De hoeren zelf(mannelijk of vrouwelijk) niet strafbaar stellen.
  zondag 2 juni 2013 @ 22:09:24 #124
108913 Godshand
guide4you
pi_127337821
quote:

Want?

Alle vrouwen die nu nog enigzins legaal werken, en dan plotseling illegaal worden, moeten gewoon rekeningen nog betalen hoor. En jij denkt dat de lokale PostNL ze zomaar gaat aannemen?

:')

Nee, dan zitten ze dus meer als ratten in de val, zomaar de baan opgeven lukt niet, maar vanwege de illegale inkomsten moet ze nu ook voor de belastingdienst onderduiken en voor de politie vluchten.

Jij bent nog erg naief, maar aan de andere kant, gelukkig maar. Betekent dat je het goed voor elkaar hebt en niet de zwarte kant van de maatschappij kent.
pi_127348600
Met het illegaal maken van prostitutie hoeven hoertjes ook geen belasting meer te betalen. Netto-loon kan dan zo'n 50% omhoog. Ik denk dat sommigen dat niet bepaald erg gaan vinden :P
pi_127351435
Wat een preuts en ouderwets gelul over verbieden..
pi_127561136
Dwang komt niet veel meer voor in de geregulierde prostitutie. Het zijn tegenwoordig voornamelijk meisjes/vrouwen die makkelijk en snel veel geld willen verdienen. Het grootste deel bestaat uit oostblokkers die thuis niet veel hebben en vanuit Nederland hun familie onderhouden en sparen voor hun eigen zorgeloze toekomst.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_127561157
Slecht -,-
  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:59:20 #129
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_127561163
Zolang het niet gedwongen is geen problemen mee.
Touching from a distance ~
pi_127561328
Iedereen moet zelf weten wat ze met hun lichaam doen.
Conscience do cost.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:55:12 #131
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127564156
vraag en aanbod, wat ik er van vind heeft er niet zo veel mee te maken
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_127567110
*gooit steen in de vijver

Per slot van rekening is het traditionele huwelijk ook een vorm van prostitutie. De vrouw geeft de man sex (en kinderen) en de man geeft de vrouw geld voor het huishouden.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:43:26 #133
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_127577918
Geen problemen mee, mits het uiteraard vrijwillig gebeurt. Om met George Carlin te spreken:

"Selling is legal. Fucking is legal. Why isn't selling fucking legal? Why should it be illegal to sell something that's perfectly legal to give away?" :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_127584448
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:31 schreef jaha het volgende:
*gooit steen in de vijver

Per slot van rekening is het traditionele huwelijk ook een vorm van prostitutie. De vrouw geeft de man sex (en kinderen) en de man geeft de vrouw geld voor het huishouden.
Dit.

Tevens is alimentatie hetzelfde als een prostituee betalen.
Je betaald zodat de dame weggaat.
pi_127599022
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:43 schreef pussywillow het volgende:
Geen problemen mee, mits het uiteraard vrijwillig gebeurt. Om met George Carlin te spreken:

"Selling is legal. Fucking is legal. Why isn't selling fucking legal? Why should it be illegal to sell something that's perfectly legal to give away?" :P
In Nederland was dit dan op zichzelf ook niet verboden. Slechts het gelegenheid bieden tot prostitutie (het "bordeelverbod") was tot 2000 van kracht. Strikt genomen was het natuurlijk ook niet meteen slechte wetgeving: je kon er misbruik (vrouwenhandel/mishandeling) makkelijker door aanpakken. Nu kun je pooiers weinig maken, want ze zullen zich altijd kunnen beroepen op: "ja, maar ik mag vrouwen gewoon managen die voor hoer spelen"
pi_127605985
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:25 schreef MinRip het volgende:
Hallo!
Ik schrijf een onderzoek over de receptie van seksualiteit in films. Als achtergrond informatie ben ik benieuwd hoe er tegenwoordig tegen prostitutie wordt aangekeken. Ik hoop dat jullie me willen helpen, door te vertellen wat jullie hiervan denken.

Groetjes!
Wat een flauwekul hier jongens,

Ik heb al 30 jaar hoerenloop ervaring en
of ze nou oud/jong/ervaren/onervaren/russisch/pools/bulgaars/gedwongen/voor plezier daar staan,

je kan nooit daaruit opmaken of ze goed of slecht zijn.
no
pi_127608470
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef bammetjekwak het volgende:

[..]

Wat een flauwekul hier jongens,

Ik heb al 30 jaar hoerenloop ervaring en
of ze nou gedwongen/voor plezier daar staan,

je kan nooit daaruit opmaken of ze goed of slecht zijn.
Lijkt me wel een groot verschil in enthousiasme en dus tussen goed/slecht tussen een nymfo die voor haar plezier er staat en een gedwongen hoer die er eigenlijk geen zin in heeft.
pi_127680089
Dat lijkt zo ja. Mensen kunnen goed toneel spelen.
pi_127693420
quote:
Die cijfers zijn compleet uit de lucht gegrepen. Met al die controles het sluiten van bordelen en het beperken van raamprostitutie kan je mij niet vertellen dat het leeuwendeel daar onvrijwillig staat.
quote:
Wat jij vind doet er niet toe, ik vind het vies en ongepast dat mensen naar een concert van Rowen heze of ziets gaan om vervolgens te worden overgoten met bier en dergelijke. Ook vind ik het vies dat mensen naar zo`n festival gaan en onbeschermd neuken, drie dagen niet douchen en volledig onder de drugs zitten te spacen op een weiland.
Als die mensen dat willen dan moeten ze dat maar doen, het is onmogelijk dat jij er op een of andere manier last van heb.
pi_127706052
Goed. Relaxed toch dat je tegen betaling ff kan neuken?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:06:18 #141
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_127721494
Sommigen hebben het geld hard nodig en doen het wel vrijwillig i.p.v. gedwongen prostitutie, om die reden vind ik een verbod niet noodzakelijk.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  maandag 17 juni 2013 @ 15:55:33 #142
365231 Fera
Fire & Blood
pi_127905742
Prostitutie op zichzelf is geen slecht iets, maar helaas schuilt er vaak nog wel veel meer achter. Gedwongen prostitutie, mensenhandel en de ''pimps'' die profiteren terwijl de hoeren als slaven voor ze werken. Dat is misschien meer in de illegale prostitutie, maar in Nederland komt dit helaas ook nog steeds voor. Teveel.

Het zou op een andere manier geregeld moeten worden, zodat de vrouwen op een veilige, beschermde manier hun beroep uit kunnen oefenen zonder dat ze gebruikt worden. Hoe? Als ik het toch zou weten ... Maar er moet wel iets veranderen.

Persoonlijk heb ik verder niets met prostitutie of mannen die een hoer bezoeken. Echter ben ik niet in staat de mentaliteit van mannen wereldwijd naar mijn hand te zetten, dus accepteer ik dat het er is. Alleen het feit dat er dus vaak nog veel vrouwen gebruikt worden, zou een reden moeten zijn voor deze mannen om het toch niet te doen. Beter wanneer de vrouwen gezond en beschermd zijn en zelf beloont worden voor hun diensten, zonder dit aan pooiers af te moeten staan.

(dan tel ik de Belastingdienst nog niet mee :D)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_127920197
Gedwongen prostitutie mag niet in Nederland. Je mag ook geen vrouwen slaan - zeker/ook niet als "pimp". Mensen die zich hier aan schuldig maken horen dan ook in een kleine kamer te zitten met tralies voor de ramen.

Dat zegt dus niets over de legale tak van de prostitutie, en daar gaat het wat mij betreft ook over. Vrouwen die een zelfbewuste keuze maken om geld te verdienen met een vorm van dienstverlening waar vraag naar bestaat in de maatschappij.

Per slot van rekening vind niemand het erg dat er restaurants bestaan waar mensen ook in hun eerste levensbehoefte voorzien worden in ruil voor geld... ;)
pi_127924357
Als vrouwen nou net zo simpel waren als mannen dan was er geen markt voor prostitutie denk ik.
pi_127952453
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:34 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

et cetera.

drugs legaal maken? dat zou inderdaad een heel goed idee zijn, dan zijn er veel minder illegale drugsdeals
Als je iets niet wil doen.............doe het dan niet
pi_127981433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Goed, mits de meisjes niet ouder dan 19 jaar zijn.
Dat mag wel worden opgeschoven naar 23 hoor. ;)

Oh, en prostitutie is gewoon een standaard onderdeel van het leven en al jaren in Nederland ingeburgerd. Niet voor niets het oudste beroep en zo.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 11:52:55 ]
pi_128003071
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef ludovico het volgende:
Als vrouwen nou net zo simpel waren als mannen dan was er geen markt voor prostitutie denk ik.
Neh. Prostitutie is van oorsprong ontstaan omdat mannen "ver van huis" ook behoefte hadden aan bier en vrouwen. Daar werd dan door de locale bevolking in voorzien. Nog steeds bestaat het grootste deel van het klantenbestand gewoon uit mannen die zonder hoeren anders geen sex zouden hebben.Sterker nog, als je het boek Freakonomics had gelezen dan is de behoefte aan betaalde sex de afgelopen 50 jaar alleen maar gedaald, vooral omdat vrouwen juist moderner zijn geworden en ook gewoon one-night-stands hebben.

Eigenlijk is prostitutie wat in de normale wereld ook al gebeurd, maar dan nog extremer: vrouwen in de leeftijdscategorie 18-25 zijn super aantrekkelijk: want vruchtbaar. Daar reageren de hormonen op. Daar heeft een man dus veel moeite voor over om zo'n meisje in bed te krijgen en als het niet lukt met mooie danspassen of interessante woorden - dan maar met geld.
pi_128111371
Weten mensen wel dat prostituees ook gewoon mensen zijn die gewoon leuk gezelschap kunnen zijn? De discussies gaan vaak over stereotypes met meningen van mensen die nog nooit een gesprek met een prostituee gehad hebben.
Ik had vroeger ook de vooroordelen, maar mijn beeld is verandert sinds ik er een paar ken.
pi_128159595
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef misterbluemoon het volgende:
Weten mensen wel dat prostituees ook gewoon mensen zijn die gewoon leuk gezelschap kunnen zijn? De discussies gaan vaak over stereotypes met meningen van mensen die nog nooit een gesprek met een prostituee gehad hebben.
Ik had vroeger ook de vooroordelen, maar mijn beeld is verandert sinds ik er een paar ken.
ik ken er genoeg die het ook doen ff snel 125,- verdienen niets mis mee tok?
pi_128160901
quote:
Dat denk ik niet, verkrachting gaat vaak meer om het gevoel van macht dan om het daadwerkelijk seks hebben.

Verder: tsja, ik vind prostitutie maar niks, zeker als de prostituee het onvrijwillig doet, daar zou ook veel beter op moeten worden gecontroleerd. Als de prostituee er echter zelf voor kiest, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Ieder z'n eigen meuk. Sowieso, als je daar interesse in hebt kan ik wel aanraden om deze blog eens te lezen:http://zondares.blogspot.nl/, het laat ook eens de andere kant van de prostitutie zien, in plaats van alleen maar de hoerenloper-kant.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 19:38:48 ]
pi_128167493
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:35 schreef msacras het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, verkrachting gaat vaak meer om het gevoel van macht dan om het daadwerkelijk seks hebben.

Verder: tsja, ik vind prostitutie maar niks, zeker als de prostituee het onvrijwillig doet, daar zou ook veel beter op moeten worden gecontroleerd. Als de prostituee er echter zelf voor kiest, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Ieder z'n eigen meuk. Sowieso, als je daar interesse in hebt kan ik wel aanraden om deze blog eens te lezen:http://zondares.blogspot.nl/, het laat ook eens de andere kant van de prostitutie zien, in plaats van alleen maar de hoerenloper-kant.
Weet ik niet, ja in oorlogssituaties even de vrouwen te grazen nemen...
Of een enorm seksueel gefrustreerd persoon dat zijn frustraties even wegneukt...

Kan natuurlijk... Maar in beide gevallen gaat die staaf toch omhoog, tis niet alleen macht, macht erotiseerd ook in zekere zin.
pi_128171370
Vind prostituees toch wel aan de onderste trede van de ladder staan hoor, sorry. Zou er nog niet dood gevonden willen worden.

Het enige lichtpuntje vind ik dan nog dat ze de vieze mannetjes 'van de straat houden'. Zal vast wel een hoop schelen wat betreft aanrandingen etc.

Verder blijft het een keuze natuurlijk. Vind het wel fijn dat ze in die straten gegroepeerd zijn en niet her en der naast de AH staan. Liefst buiten het zicht ook, ik vind het maar een trieste bedoening.
pi_128338858
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Vind prostituees toch wel aan de onderste trede van de ladder staan hoor, sorry. Zou er nog niet dood gevonden willen worden.

Ik ken wel prostituees waar ik respect voor heb. Hebben gestudeerd, wat van de wereld gezien en wat meer levenswijsheid dan anderen die ik ken die wel een 'net' beroep hebben.

Onderste trede van de ladder terwijl je niemand echt wat kwaad doet vind ik wel een beetje overdreven.
pi_128351595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:42 schreef misterbluemoon het volgende:

[..]

Ik ken wel prostituees waar ik respect voor heb. Hebben gestudeerd, wat van de wereld gezien en wat meer levenswijsheid dan anderen die ik ken die wel een 'net' beroep hebben.

Onderste trede van de ladder terwijl je niemand echt wat kwaad doet vind ik wel een beetje overdreven.
Ja oke, als je echt vast zit voor iets serieus dan sta je daar nog wel ver onder ja. Maar ik snap niet dat die kennis van jou na een studie en al die ervaring dan besluit om prostituee te worden... :S Zie het zelf eerder als iets wat je kan doen als redmiddel zegmaar. Stel je hebt enorme schulden, kan geen baan krijgen en hebt makkelijk geld nodig...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:05:04 #155
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128352184
quote:
Verkrachtingen draaien 9/10 keer niet om lust maar om macht dus dat durf ik te betwijfelen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_128366604
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Ja oke, als je echt vast zit voor iets serieus dan sta je daar nog wel ver onder ja. Maar ik snap niet dat die kennis van jou na een studie en al die ervaring dan besluit om prostituee te worden... :S Zie het zelf eerder als iets wat je kan doen als redmiddel zegmaar. Stel je hebt enorme schulden, kan geen baan krijgen en hebt makkelijk geld nodig...
En soms is het gewoon voor het avontuur en juist niet gebonden willen zijn aan een vaste baan. Men neemt maar voor lief dat andere vrouwen neerkijken op hun beroep.
pi_128372996
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Verkrachtingen draaien 9/10 keer niet om lust maar om macht dus dat durf ik te betwijfelen.
Dat is in Nederland zo. Maar je kunt in het buitenland wel waarnemen dat in landen waar een strengere seksuele moraal heerst verkrachtingen ook meer voorkomen (per 100.000 inwoners). In Europa is Zweden daar een interessant edoch betreurenswaardig voorbeeld van.
pi_128378020
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:06 schreef jaha het volgende:

[..]
Maar je kunt in het buitenland wel waarnemen dat in landen waar een strengere seksuele moraal heerst verkrachtingen ook meer voorkomen (per 100.000 inwoners). In Europa is Zweden daar een interessant edoch betreurenswaardig voorbeeld van.
Een streng seksueel moraal is volgens jouw de reden van een verhoogd aantal verkrachtingen, in zweden.
Juist.

*speelt met google en paint*

pi_128386341
Zoekresultaten als wetenschappelijk bewijs zien
:')
pi_128389363
Dat moeten prostituees zelf weten.
Conscience do cost.
pi_128424112
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:09 schreef misterbluemoon het volgende:

[..]

En soms is het gewoon voor het avontuur en juist niet gebonden willen zijn aan een vaste baan. Men neemt maar voor lief dat andere vrouwen neerkijken op hun beroep.
Ja, dat is inderdaad zo ja... Best rot.
pi_128563774
Je kan het nooit goed regelen, dat is het probleem. Prima als een vrouw dat wilt doen, ik geloof alleen niet dat een vrouw zonder schade er uit stapt. Lijkt mij niet gezond. En er is sprake van vrouwenhandel en uitbuiting, ook gewoon tussen de ramen. Verbied je verdwijnt het echt niet. Je kan het dus nooit goed regelen.
Het blijft altijd bestaan.
pi_128567638
Vrouwen moeten respect voor hun lichaam hebben...

En mannen vinden makkelijke meisjes jn de disco leuker dan hoertjes op de geleenstraat.
pi_128568401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:03 schreef mapima het volgende:
Vrouwen moeten respect voor hun lichaam hebben...
"Vrouwen moeten hun mond houden en schoonmaken"

Niet alle vrouwen zien vaak seks hebben als een afwezigheid van respect voor hun eigen lichaam. Zou jij het fijn vinden als mensen zeggen wat jij 'moet' doen?

quote:
En mannen vinden makkelijke meisjes jn de disco leuker dan hoertjes op de geleenstraat.
Blijkbaar niet alle mannen.
Conscience do cost.
pi_128569212
Een andere insteek is dat mannen een prostituee betalen voor het weggaan. Zo een meisje uit de discotheek is wel leuk, maar ze kan meer verwachten, verliefd worden en zo, verwachten dat je haar gaat bellen. En dat moet je haar hart breken, en dan ben je ineens een schoft.
pi_128574882
Veel speculatie van theoretici. Ik heb ruime ervaring met buitenlandse raamprostituees en van dwang nooit iets gemerkt, je moet hierbij de cultuur van het thuisland betrekken: in Zuid-Amerika is het een tamelijk gewoon beroep. Ze zijn hier naartoe gekomen alleen omdat de verdiensten beter zijn.
nederige man, likt graag vrouwenvoeten
pi_128682306
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

Het enige lichtpuntje vind ik dan nog dat ze de vieze mannetjes 'van de straat houden'. Zal vast wel een hoop schelen wat betreft aanrandingen etc.

Verder blijft het een keuze natuurlijk. Vind het wel fijn dat ze in die straten gegroepeerd zijn en niet her en der naast de AH staan. Liefst buiten het zicht ook, ik vind het maar een trieste bedoening.
Jezus ging om met hoeren en tollenaars. Sprak Hij niet "hoeren en tollenaars zullen u voorgaan in het koningkrijk der hemelen"?

Het zijn vrouwen die respect verdienen zoals ieder mens met respect dient te worden behandeld. Dit soort praktijken buiten de AH en buiten het zicht staan, maakt het controleren alleen maar moeilijker en maakt de vrouwen kwetsbaarder.

Ik heb vaak heel interessante gesprekken met DVP's (ook bij thuisbezoek) en er zitten vaak heel intelligente vrouwen die erudiet zijn, tussen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128683051
quote:

[..]

Bewijs?

Eigenlijk hebben ook die mannen toch recht op seksuele intimiteit? Kunnen zij er aan doen dat ze niet de knapste zijn? Als je niet meer voldoet aan de eisen van de moderne vrouw (die steeds hoger worden) ben je dus maar gedoemd om te masturberen voor de rest van je leven en dan liefst niet op porno want ook dat is vrouwonvriendelijk. Ze mogen nog net fantaseren over de vrouwen waarbij het maar niet wil lukken..

Het vekrachtingsverhaal lijkt me ook raar maar niet onmogelijk, het lijkt me toch enorm frustrerend om gewoon niet aan seks te geraken. Iets waar je als vrouw niet in kan komen denk ik aangezien je altijd wel iemand vind.
pi_128684697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 07:07 schreef misterbluemoon het volgende:
Een andere insteek is dat mannen een prostituee betalen voor het weggaan.
Net als partner alimentatie. Je betaald de hoer zodat ze optieft.
pi_128701119
Prostitutie (het betalen voor sex) is een verschijnsel dat vooral voortkomt omdat we vrije liefde niet toestaan in ons maatschappelijke systeem. "Men vindt" vrouwen die snel "ja" zeggen tegen seksuele betrekkingen met mannen namelijk vies en ja daar komt 'ie weer: hoerig. Los van de tegenprestatie in geld, breezers, of mooie praatjes van eeuwige trouw en meer van dat soort vals-romantische onzin.

Maar goed deels bestaat ons systeem daar uit. De man moest vroeger een maatschappelijke positie opbouwen, totdat hij geld had en een huis/auto/goede baan. En dan zijn vrouwen ineens wel geïnteresseerd. Prostitutie wijkt wat dat betreft niet af van de norm. Het is de norm (alleen wat extremer en sneller).

En ja bovenstaand is een wat zwartkijkend, enigszins cynisch wereldbeeld over de menselijke voortplantingsgedragingen, maar je ziet hem wel overal in de maatschappij bevestigd.
pi_128704239
quote:
Hallo!

Groetjes!
Wat een vraag!

Natuurlijk is het goed!!!
als het niet bestond waren er veel meer verkrachtingen.
no
pi_128722427
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Jezus ging om met hoeren en tollenaars. Sprak Hij niet "hoeren en tollenaars zullen u voorgaan in het koningkrijk der hemelen"?
Ik ben jezus toch niet?
pi_128727175
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:21 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

Ik ben jezus toch niet?
Het ging me om de religieuze contex van prostitutie en de maatschappelijke waardering ervan,
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128731522
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Het ging me om de religieuze contex van prostitutie en de maatschappelijke waardering ervan,
Tja, ieder zijn mening, maar ik kan het niet waarderen, sorry
pi_128735300
http://programma.vpro.nl/(...)g-4-lydia-cacho.html

Dit is wel een goede om te kijken.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_128735684
quote:
Hallo!

Groetjes!
Over wat? In het algemeen of anders?
  maandag 8 juli 2013 @ 22:45:09 #177
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128739356
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:36 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja mee eens :)

Vind dat er met te veel walging over hoeren wordt gepraat terwijl als die vrouwen het vrijwillig doen er inderdaad juist best respect getoond mag worden. Er gaan ook zoveel mannen heen. En dan wordt er commentaar geleverd op die vrouwen.. dat vind ik verkeerd om.

Ik vind alleen, ook al doet een vrouw het allemaal vrijwillig, dat het zonde is. Van haar zegmaar.. weet niet of ik het duidelijker uit kan leggen. Vrouwen zijn al snel hoeren/sletten volgens mensen en ik denk als zo'n vrouw geen hoer meer wil zijn ze er altijd aan blijft denken "met hoeveel kerels ze heeft geneukt" enzo, en daardoor wel heel veel spijt zou kunnen krijgen. Dat vind ik wel erg.
Ik ken twee Bulgaarse meiden die in Den-Haag en Rotterdam als prostituee werken. Zij werken zonder pooier. Iedereen onderschat hun psychische veerkracht bij eerste ontmoeting. Naar wat zij allemaal vertellen krijgen klanten niets voor véél geld. Wij lachen altijd hartelijk om hun verhalen. Over klanten die voor 50-60 euro (is standaard oprotten binnen 5 minuten fooi) worden bedonderd. Deze meiden staan hun mannetje wel, onderschat ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')