Ja mee eensquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:29 schreef titta1992 het volgende:
Nog steeds dit:
Als de dame het zelf wil dan vind ik dat je het moet respecteren ze houden wel de ''vieze'' mannen van straat.
Bewijs?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Strani het volgende:
Mits met instemming van alle partijen is prostitutie heel goed. Zonder prostitutie zouden er waarschijnlijk veel meer verkrachtingen plaatsvinden.
Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:53 schreef frederik het volgende:
Prostitutie zou minder in het verdomhoekje moeten zitten. Mits zaken vrijwillig gaan, en de deelnemers handelingsbekwaam zijn wie zijn anderen dan om te oordelen over dingen die met instemming van de deelnemers gedaan worden?
Als je op deze manier zou denken dan zou 90% van de bevolking slaaf zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)
Prostitutie valt niet te vergelijken met een kantoorbaan of fabrieksbaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef frederik het volgende:
[..]
Als je op deze manier zou denken dan zou 90% van de bevolking slaaf zijn.
geef iedereen de jackpot in de loterij, en 90% stopt onmiddellijk met zijn of haar baan. Is die baan dan noodzaak, of is die baan voor de lol?
Toch gaat men er vanuit dat de werkende Nederlander vrijwillig werkt. Behalve blijkbaar als het werk prostitutie is.
Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Bewijs?
Ik heb met 1000den mensen gewerkt die nooit van hun leven seks hebben gehad, en vanwege hun verstandelijke beperking een groter risico vormen bij het maken van slechte ethische beslissingen, en geen EEN er van heeft ooit iemand verkracht.
Je lichaam went gewoon aan een staat van het hebben van weinig seks. Geen seks hebben veroorzaakt geen grote gevulde zaadballen die je MOET en ZULT legen in niet willende vrouwen.
Echter een gebrek aan normen en waarden, een foutje in de frontale voorkwab, wel. Mesen die verkrachten, verkrachten niet minder als er hoeren zijn. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om het niet kunnen controleren van impulsen en slechte ethische beslissingen maken en normen en waarden in zien. Soms ook aangezwengeld door alcohol en/of andere drugs.
Nee zeker niet. Ik zou zelfs zeggen, met andere regels dan nu het geval is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef MinRip het volgende:
Denken jullie dat het beter is als prostitutie wordt verboden?
Mooi verwoord.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:47 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Bewijs?
Ik heb met 1000den mensen gewerkt die nooit van hun leven seks hebben gehad, en vanwege hun verstandelijke beperking een groter risico vormen bij het maken van slechte ethische beslissingen, en geen EEN er van heeft ooit iemand verkracht.
Je lichaam went gewoon aan een staat van het hebben van weinig seks. Geen seks hebben veroorzaakt geen grote gevulde zaadballen die je MOET en ZULT legen in niet willende vrouwen.
Echter een gebrek aan normen en waarden, een foutje in de frontale voorkwab, wel. Mesen die verkrachten, verkrachten niet minder als er hoeren zijn. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om het niet kunnen controleren van impulsen en slechte ethische beslissingen maken en normen en waarden in zien. Soms ook aangezwengeld door alcohol en/of andere drugs.
''Liever een andere baan hebben'' is niet ''onvrijwillig'' naar mijn mening.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem, met het huidige systeem blijkt 90% het onvrijwillig te doen ( dit rangeert van gedwongen worden, tot vanwege schulden/slechte baankansen/noodzaak deze tak van werk ingaan maar liever een andere baan hebben)
Als er per gemeente een zwaar gereguleerd bordeel zou komen, waar strenge controles zijn op de vrijwilligheid van de dames, CAO's- een echte baan dus, strenge SOA preventie e.d. En alles buitenom deze officiële bordelen strafbaar zou zijn, zowel bezoeken als prostitueren, dan zou ik kunnen leven met prostitutie.
Helaas ik het echter een fabeltje dat er zo veel vrouwen zijn die dit vrijwillig doen. Uiteraard zijn ze er, maar minder dan mensen doorgaans denken. Dit is een beetje geïdealiseerd, het word door een roze bril bekeken. Er zijn mensen die het prima vinden om onder slechte arbeidsomstandigheden in een kolenmijn te werken, maar het is toch zelden iemand zijn kinderdroom...
Drugs leiden ook bij sommige mensen tot verslaving, drugs maar legaal maken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Het gaat niet om duizenden mannen die niet aan verkrachting zouden doen. Het gaat om de tien die het wel zouden doen. Bewijs heb ik niet nee, maar wat ik wel denk is dat seksuele frustratie in sommige mannen tot vreemd gedraag zou kúnnen leiden.
Bij de Kruidvat achter de kassa zitten ook niet. Werk is werk, dat doe je in principe voor het geld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Als er per gemeente een zwaar gereguleerd bordeel zou komen, waar strenge controles zijn op de vrijwilligheid van de dames, CAO's- een echte baan dus, strenge SOA preventie e.d. En alles buitenom deze officiële bordelen strafbaar zou zijn, zowel bezoeken als prostitueren, dan zou ik kunnen leven met prostitutie.
Helaas ik het echter een fabeltje dat er zo veel vrouwen zijn die dit vrijwillig doen. Uiteraard zijn ze er, maar minder dan mensen doorgaans denken. Dit is een beetje geïdealiseerd, het word door een roze bril bekeken. Er zijn mensen die het prima vinden om onder slechte arbeidsomstandigheden in een kolenmijn te werken, maar het is toch zelden iemand zijn kinderdroom...
Nee zolang er vraag naar is niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef MinRip het volgende:
Denken jullie dat het beter is als prostitutie wordt verboden?
Ik heb niet het gevoel dat al je voorbeelden goede vergelijkingen zijn, dus ik wil ze ook niet één voor één gaan behandelen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:34 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Drugs leiden ook bij sommige mensen tot verslaving, drugs maar legaal maken?
De drang naar kinderen zorgt voor sommige pedofielen voor kindermisbruik, kinderprostitutie maar legaal maken?
Ongezond voedsel zorgt bij sommige mensen voor overgewicht, ongezond voedsel maar uit het zorgpakket betalen?
Sommige mensen bashen homo's, homo's maar verwijderen?
et cetera.
Het is nooit ergens aangetoond dat de aanwezigheid van legale prostitutie invloed heeft op het aantal verkrachtingen.
Wat wel invloed heeft is een gesloten cultuur op het gebied van seks.
Wat legaal is of niet bepaald de overheid, het zegt niks over of er iets mis mee is of niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef titta1992 het volgende:
[..]
Nee zolang er vraag naar is niet.
Die dame verdient haar geld legaal en dus niks mis mee.(oke ik zou nooit doen)
En zo hebben de mannen die geen sex op de 'normale' manier kunnen krijgen toch hun pleziertje.
Ik zou er zeker moeite mee hebben. Maar zolang het vrijwillig is tja dan zal je diegene moeten steunen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:26 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Weet je wat ik altijd zo suf vind?
Dat de meeste mensen die verkondigen dat prostitutie geen probleem is, het opeens wel een probleem vinden als hun vriendin, vrouw of dochter haar droombaan ' prostituee zijn' nastreeft.
Dat zegt al genoeg over wat er aan de basis mis is aan deze baan. Niet dat het niet algemeen geaccepteerd word, maar het is gewoon een tegennatuurlijke baan.
Inb4; Mensapen ruilen ook wel eens voedsel voor seks; wel eens. Niet elke dag met 10 verschillende aapmannen omdat ze anders verhongeren.
En dat vind ik dan ook gelijk een van de walgelijkste dingen die mensen kunnen doen..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat al je voorbeelden goede vergelijkingen zijn, dus ik wil ze ook niet één voor één gaan behandelen.
Wat ik wel met je eens ben is dat er veel meer controle moet komen op waar deze vrouwen (of mannen) vandaan komen en of ze dit echt uit vrije wil doen. Dat het wellicht niet hun droombaan is, vind ik geen reden om prostitutie te verbieden. Maar wanneer het om dwang gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Je snapt toch wel dat het een verschil is als iemand dagelijks je lichaam betreed?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de Kruidvat achter de kassa zitten ook niet. Werk is werk, dat doe je in principe voor het geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |