quote:
Op donderdag 30 mei 2013 07:39 schreef eentwee het volgende:Als je nooit meer beklommen heeft dan het Kopje dan is het maken van een keuze erg lastig. Kun je niet eerst een keer in Limburg gaan fietsen? Ik kan me niet echt voorstellen dat je spijt krijgt van een triple, de kans is groter dat je spijt krijgt van een compact. Het móeten sleutelen is ook best irritant trouwens. Bij mijn Sram Red ben ik best even bezig met het verwisselen, ook omdat de afstelling van de voorderailleur nauw komt om zoveel mogelijk verzetten te kunnen gebruiken. Dat is bij Shimano wel iets makkelijker vanwege de trimfunctie.
Hier ben ik het mee eens... Heb ook een triple. Niks mis mee. Nog nooit irritaties gehad.
Ik word ook altijd zo moe van dat gezeik dat een triple niet mooi staat, niet soignee is, en dat het niet stoer is om met je triple een berg op te rijden laat staan een vlakke weg.
Er zitten zoveel voordelen aan een triple. Minder slijtage van de ketting. (Ligt bij een compact -zeker op vlakke wegen- regelmatig helemaal scheef. En je zit al met een gangetje vann 25-30 km/h al in het overgansgebied tussen binnen/buitenblad waardoor je regelmatig moet schakelen. Heb je met een triple geen last van.
Zolang je geen prof aspiraties hebt of criteriums gaat rijden neem lekker een triple.