PM? Mag het niet openbaar ofzo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je kunt wel allerlei dingen op een rij blijven zetten, maar als het niet klopt wat je neerzet dan moet je ook niet verwachten dat mensen tot in den treuren blijven uitleggen dat het niet klopt en waarom. Trek er lering uit voor in een volgend topic zou ik zeggen.
En ik heb PM, mocht je nog niet klaar zijn. In dit topic is het wel klaar denk ik zo.
Keuze heb je altijd.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, dus zoveel keuzevrijheid is er kennelijk niet.
Volgens Scorpie niet, als je een kutkarakter hebt wordt je crimineel. Zeg ik dan maar even gecharcheerd.quote:
Aaargh. Nee, ik zeg alleen dat je dat moet bestrijden om te voorkomen dat er nieuwe daders bijkomen. Is dat nu zo fucking moeilijk om te begrijpen? Jezus fucking christ on a pogo stick, bij jou is het altijd alleen maar straffen, straffen, straffen en om de één of andere reden wil het er bij jou niet in dat het wellicht handiger, goedkoper, veiliger en slimmer is om te kijken of je dit soort factoren niet weg kan nemen zodat er wellicht een stuk minder te straffen valt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:09 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zijn daders weer effectief tot slachtoffer gebombardeerd. Hulde.
Nee, je bent alleen niet van mening dat ze dus daarbij geholpen moeten worden om in te zien dat het wel hun verantwoordelijkheid is.quote:Ik ontken (uiteraard) niet dat ouders hun kinderen moeten opvoeden. Maar ze hebben lang niet altijd zicht op wat hun kinderen uitspoken en wie invloed op hen heeft. En bovendien: waarom zouden ze moeite doen, gezien het bovenstaande...
Dat houden we onszelf graag voor inderdaad in een tijd waarin individualisme hoogtij viert; alles is een keuze. Hoeven we verder ook niet stil te staan bij het leed in de wereld, want datgene wat iemand overkomt of doet is het gevolg van zijn of haar keuzes.quote:
Prima hoor, ook in dat geval kan je criminele activiteiten gewoon afstraffen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens Scorpie niet, als je een kutkarakter hebt wordt je crimineel. Zeg ik dan maar even gecharcheerd.
"De Wet van de Straat" daar ligt inderdaad een groot probleem!quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:14 schreef Re het volgende:
ja er zijn criminele genen... goed om gewoon preventief te ruimen die hap...
jeudige crimineeltjes staan onder invloed van bendeleiders, niet van ouders... dat moet veranderen denk ik, geen criminele voorbeeldfiguren een bende kunnen laten oprichten... daar mag best zwaarder op gestraft worden
Nee, maar het boeit niemand verder.quote:
Ik wel, want dat is de grootste drijfveer voor die gasten.quote:
Sorry, maar dat is een regelrechte belediging voor Nederlandse begrippen. Als er iets is wat je hier moet doen is het doorleren, dus de groep waarover dit gaat heeft dus blijkbaar zichzelf tekort gedaan op dat gebied. Eigen verantwoordelijkheid dus.quote:Ik heb het over lage opleidingen omdat er geen traditie is van doorleren.
Die 'discriminatie' is wederom het kip/ei verhaal; er wordt niet gediscrimineerd bij Aziatische bevolkingsgroepen of andersoortige 'buitenlandse' groeperingen. Rara politiepet, hoe zou dat nou komen? Preceis, de overlastgevende groep verpest het voor zichzelf. Eigen verantwoordelijkheid dus.quote:Ik heb het over de daadwerkelijk aanwezige discriminatie bij het zoeken naar een baan.
Zie hierboven. Daarnaast is dat nog geen enkele vrijbrief, argument of ook maar verklaring waarom mensen het slechte pad op moeten gaan.quote:En ik heb het over het buitensluiten van een bevolkingsgroep door een groot gedeelte van de rest van de bevolking.
Die opvoedingsstijl hadden we 30 jaar geleden ja, tegenwoordig is die onder Nederlandse families ook al non-existent. De huidige groep ouders zijn nakomelingen van de flower power generatie waarin alles mocht, en die zie je toch ook niet doorslaan?quote:Koppel daarbij een opvoedingsstijl die nog geënt is op de sociale controle waar de ouders en grootouders mee zijn opgevoed maar die hier niet aanwezig is waardoor ze losslaan.
Aan een dood paard blijven trekken blijft onzinnig.quote:Dat dat nu niet gebeurt is een tweede, maar het feit dat het geld niet goed wordt aangewend is geen reden om het geld dan maar compleet af te kappen.
Waarom zou men? Er is geen enkele toetsing, geen enkele kritiek, subsidiepotten zijn rijkelijk gevuld en worden als ware het elke dag Sinterklaas uitgedeeld aan elke 'belangenclubje' dat zegt ook maar iets te doen met re-integratie / allochtonenhulp. Het zijn ware maffia praktijken die hieraan ten grondslag liggen met een hele branche die puur en alleen gericht is op het in stand houden van het probleem zodat de subsidiekranen open blijven staan.quote:Het is een reden om het geld eens goed te gaan besteden.
Volgens de berichten in de OP zijn beide heren 17.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:12 schreef Monomeism het volgende:
[..]
PM? Mag het niet openbaar ofzo?
Het klopt wel wat ik neerzet lieve schat van me.
Nog een keer dan maar.
1. Het is jouw interpretatie dat jij dacht dat hij --- wellicht dacht --- dat hij niet zou schieten.
2. En wel "omdat hij 15 jaar was". Hoe kom JIJ hier op?
En het is dus zo dat jij nog steeds geen antwoord hebt gegeven (wil geven) hoe jij op het idee komt (niet ik of de agent dus!!!) dat een 15 jarige niet zou schieten.
Samenvatting: Dat is mijn vraag over JOUW interpretatie over het gedrag van 15 jarigen in jouw ogen (niet die van mij) en je beantwoord deze niet. Maar nogmaals laat maar zitten.....
Vergeet PM.
Als iemand geen keuze heeft in zijn doen, laten of zijn, hij doet iets wat niet mag, maar kan daar niets aan doen want zo is hij, hij heeft geen keuze. Wat wil je dan straffen? Straffen doe je om iemand te leren dat iets niet mag, dat wat hij deed consequenties heeft en daardoor snapt dat hij het de volgende keer niet meer moet doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Prima hoor, ook in dat geval kan je criminele activiteiten gewoon afstraffen.
Aaaaaaaaaaaaaaargh, lezen is een kunst. Je karakter staat voor een groot gedeelte vast. Dat wil niet zeggen dat je keuze vrijheid ontnomen is, of dat je simpelweg geen andere keuzes hebt. Je keuzes worden beinvloed door, niet gedicteerd door .quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus als je keuze beïnvloed wordt door je karakter. En je hebt geen keuze in je karakter en die verandert ook niet. Wat voor keuze heb je dan nog?
Dat heb ik niet gezegd, le-zen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als iemand geen keuze heeft in zijn doen, laten of zijn, hij doet iets wat niet mag, maar kan daar niets aan doen want zo is hij, hij heeft geen keuze. Wat wil je dan straffen? Straffen doe je om iemand te leren dat iets niet mag, dat wat hij deed consequenties heeft en daardoor snapt dat hij het de volgende keer niet meer moet doen.
Volgens Scorpie heeft dat geen zin, hij zal toch niet veranderen. Wat straf je dan?
Dagonet, kan je hier nog even op reageren? Ben benieuwd hoe jij 2 verschillende bevolkingsgroepen 2 verschillende redenaties ziet maken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Even nogmaals inhakend hierop; je geeft net zelf het verschil al aan door de situatie te schetsen dat hele groepen criminelen het slechte pad op gaan 'omdat duh maatschappij zuh het land uitwilluh'. Nu weet ik niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet de spontane neiging om een pistool te kopen en ouwetjes te beroven puur en alleen omdat er islamitische groeperingen zijn die alle ongelovige honden in Nederland willen afslachten op dezelfde wijze als in Londen is gebeurt. En dat is het verschil in karakter wat boven komt drijven; de 1 maakt de beslissingen de foute kant op te gaan, de ander doet dat niet.
Weet ik.quote:
ditquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Sommige mensen willen crimineel zijn, maar dat is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen.
http://robzijlstra.wordpress.com/2012/06/11/crimineeltje/quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Sommige mensen willen crimineel zijn, maar dat is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen.
maar dat is toch niets nieuws of zo... jezus was ook crimineelquote:
Jezus was ook crimineel, leg eens uit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
maar dat is toch niets nieuws of zo... jezus was ook crimineel
quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://robzijlstra.wordpress.com/2012/06/11/crimineeltje/
Treffend stukje hierover.
Kansenjongere!quote:Alex (18) brengt zijn dagen door met blowen, whisky drinken, eten en slapen.
Voor werken, had hij gezegd, is hij niet gemaakt.
Alex heeft andere plannen: hij wil crimineel worden.
Dat wil zeggen, de komende twaalf jaar.
Daarna, wanneer hij 30 jaar is, wil hij dood, als het even kan door een kogel.
Want, zo redeneert hij, vanaf 30 takelt het lichaam af, dan heeft alles toch geen zin meer.
Ja natuurlijk, want die strategie werkt in Nederland.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn advocaat gooide het ook op de slechte jeugd.
Kennelijk niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want die strategie werkt in Nederland.
Vaakquote:
Zou hij verzekerd zijn tegen zulke beroepsrisicotjes?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:13 schreef YokiKater het volgende:
Hij ligt nog steeds in het ziekenhuis.
Geen flauw idee hoe dat geregeld is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zou hij verzekerd zijn tegen zulke beroepsrisicotjes?
en als het slecht afliep kregen we weer kamer vragen...quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dapperheidsonderscheiding voor de agent die naar binnen stormt en de situatie tot een goed einde weet te brengen. Hulde!
Stel de vraag eens waarom ze crimineel willen zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ah, Amsterdam, dan weet je het wel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:18 schreef YokiKater het volgende:
Beide figuren zijn 17 jaar oud en afkomstig uit Amsterdam. De gewonde is in zijn schouder geraakt.
Dat is juist de crux.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:27 schreef NomanIW het volgende:
[..]
En we hebben het allemaal toch al een keer of 10.000 gelezen.
'Werken is niks voor mij'.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Stel de vraag eens waarom ze crimineel willen zijn.
Ik ben goed bekend met de snackbars in Vennep maar daar heb ik nooit van gehoordquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:19 schreef Doodloper het volgende:
Huh is dat die snackbar waar je altijd al eerst op een belletje moest drukken, naar binnen moest kijken, en toen op afstand de deur voor je open werd gedaan mits je in je eentje en niet in een groep was?
Of is dat een andere? Die is ook in Nieuw Vennep namelijk maar weet niet of dat ook de kwalitaria is.
Oh misschien ben ik in de war met een andere danquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben goed bekend met de snackbars in Vennep maar daar heb ik nooit van gehoordDe kwalitaria was het iig niet, waar je het over hebt.
Een kenner.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:32 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Snackbar Ridderhof is wel echt de bestemaargoed dat is offtopic
zit er nog een prijs vast aan die quiz van je?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:02 schreef t-8one het volgende:
[..]
En hoe komen ze denk je aan die opvatting?
Ten eerste is mijn mening niet zo zwart-wit als dat jij doet voorkomen. Ik zeg niet dat je niks moet doen om het te voorkomen. Ik wijs erop dat er desondanks nog steeds jongeren crimineel gedrag zullen vertonen. Ten tweede kan ik de redenering net zo gemakkelijk en net zo goedkoop omdraaien: jij wilt "altijd alleen maar voorkomen, voorkomen, voorkomen en om de één of andere reden wil het er bij jou niet in dat je soms ook zult moeten straffen, zodat er wellicht een stuk minder te voorkomen valt."quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Aaargh. Nee, ik zeg alleen dat je dat moet bestrijden om te voorkomen dat er nieuwe daders bijkomen. Is dat nu zo fucking moeilijk om te begrijpen? Jezus fucking christ on a pogo stick, bij jou is het altijd alleen maar straffen, straffen, straffen en om de één of andere reden wil het er bij jou niet in dat het wellicht handiger, goedkoper, veiliger en slimmer is om te kijken of je dit soort factoren niet weg kan nemen zodat er wellicht een stuk minder te straffen valt.
Want als je minder hoeft te straffen houdt dat ook in dat er minder fout is gegaan dat je móet bestraffen.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ouders lang niet altijd weten wat hun kinderen uitspoken. Gisteren was er nog een deskundige op de radio die het goed uitlegde. Ouders die steken laten vallen in de opvoeding, kun je verdelen in twee groepen: pedagogisch onbekwaam en pedogogisch onverschillig.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Nee, je bent alleen niet van mening dat ze dus daarbij geholpen moeten worden om in te zien dat het wel hun verantwoordelijkheid is.
Is het nieuwe protocol.. afwachten levert vaak problemen op.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:37 schreef hugecooll het volgende:
Niks mis mee om een gijzelnemer neer te schieten. Het klinkt echter wel als wildwesttaferelen met deuren intrappen en zo
Lijkt me niet helemaal volgens protocol
Van een kant met je eens, nu wordt de straf een lachertje en zijn de daders snel weer op vrije voeten, terwijl de gijzelaars waarschijnlijk nog lange tijd psychische problemen hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:47 schreef bastibro het volgende:
[..]
Precies, gewoon die kop eraf schieten dat schrikt ook gelijk lekker af.
en is de schietende agent in staat van beschuldiging gesteld.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:14 schreef Elfletterig het volgende:
15 en 14 jaar.... en dan al compleet verpest. Maar wees getroost: de onderbreking van hun criminele carrière zal kort zijn. We blinken namelijk uit in naïef en absurd laag straffen. Binnen een jaar loopt dit uitschot weer op straat.
en die jongeren die achter de overvallers aangaan, ondanks dat er een met een pistool liep te zwaaienquote:
Oh, ik dacht dat ik op een Nederlands forum zat. Je weet wel, Nederland, dat land met relatief hoge straffen. Of woon je in Belgie? Daar pakken de straffen veelal een stuk lager uit dan hier. Of ben je gewoon in de war?quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:14 schreef Elfletterig het volgende:
15 en 14 jaar.... en dan al compleet verpest. Maar wees getroost: de onderbreking van hun criminele carrière zal kort zijn. We blinken namelijk uit in naïef en absurd laag straffen. Binnen een jaar loopt dit uitschot weer op straat.
Met straffen voorkom je niet. Als je misdaad wilt voorkomen (of beter; recidive) dan zul je mensen een korter deel van hun straf werkelijk moeten laten zitten, zodat je na de gevangenisstraf meer over ze te zeggen hebt, en bepaalde trajecten mbt. reclassering kunt afdwingen. Dat je iemand bijvoorbeeld 5 jaar lang kunt dwingen psychische begeleiding te hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste is mijn mening niet zo zwart-wit als dat jij doet voorkomen. Ik zeg niet dat je niks moet doen om het te voorkomen. Ik wijs erop dat er desondanks nog steeds jongeren crimineel gedrag zullen vertonen. Ten tweede kan ik de redenering net zo gemakkelijk en net zo goedkoop omdraaien: jij wilt "altijd alleen maar voorkomen, voorkomen, voorkomen en om de één of andere reden wil het er bij jou niet in dat je soms ook zult moeten straffen, zodat er wellicht een stuk minder te voorkomen valt."
De waarheid ligt ergens in het midden, of beter gezegd: gewoon allebei doen. Maar bij sommigen lijkt er wel een taboe te rusten op strenger straffen. Bij jongens van 15-16 die snackbars overvallen en mensen gijzelen, valt er niks meer te voorkomen. Dat is een gepasseerd station, het is er te laat voor. Straffen (en hard ook) is het enige dat dan nog rest.
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ouders lang niet altijd weten wat hun kinderen uitspoken. Gisteren was er nog een deskundige op de radio die het goed uitlegde. Ouders die steken laten vallen in de opvoeding, kun je verdelen in twee groepen: pedagogisch onbekwaam en pedogogisch onverschillig.
De eerste groep ouders moet je - waar mogelijk - hulp aanbieden. De tweede groep moet je bestraffen voor hun lakse houding. Maar ik blijf erbij: we hebben het hier niet over kids van een jaar of 9. Jong-volwassenen die overvallen en gijzelen plegen daarmee een volwassen daad en moeten ook volgens die maatstaven worden bestraft.
Dat Nederland uitblinkt in veel te lage en absurd naïeve straffen, neemt niet weg dat nog een paar landen zijn waarin ze nóg verder de weg kwijt zijn op dit terrein. België is inderdaad zo'n land.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik op een Nederlands forum zat. Je weet wel, Nederland, dat land met relatief hoge straffen. Of woon je in Belgie? Daar pakken de straffen veelal een stuk lager uit dan hier. Of ben je gewoon in de war?
Zwaar straffen is naief. Kijk naar de VS en zn torenhoge criminaliteits en recidivecijfers.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat Nederland uitblinkt in veel te lage en absurd naïeve straffen, neemt niet weg dat nog een paar landen zijn waarin ze nóg verder de weg kwijt zijn op dit terrein. België is inderdaad zo'n land.
Om dat wegwuifprogramma te promoten hebben ze inmiddels ook een auto ingezet waarmee ze door het land trekken....quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:27 schreef cempexo het volgende:
Valt in Nederland onder het incidentenwegwuifprogramma.
Het dossier nummer is al bekend:
D66.2013.05.93294
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |