Daar zit wat in. De gevangenis kost mogelijk net zoveel als de hulpverlening, maar tijdens detentie kunnen ze geen nieuwe slachtoffers maken (buiten de gevangenis althans) dus is dat wel een winst.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ze ervoor kiezen. Iemand die na een x aantal maanden of jaren celstraf ervoor kiest willens en wetens hetzelfde beroep uit te oefenen heeft geen enkele motivatie om het ooit beter te gaan doen. Onze bereidwilligheid om zulke mensen dan maar op het rechte pad te blijven houden door er een leger hulpverleners plus instanties en bureaucratie aan te spenderen wat oploopt tot tonnen per jaar moet dan ook maar eens afgelopen zijn.
Er zijn grenzen aan het aantal misdaden wat iemand kan blijven plegen wat we met de mantel der liefde en begrijpelijkheid maar moeten bedekken.
Je kunt wel allerlei dingen op een rij blijven zetten, maar als het niet klopt wat je neerzet dan moet je ook niet verwachten dat mensen tot in den treuren blijven uitleggen dat het niet klopt en waarom. Trek er lering uit voor in een volgend topic zou ik zeggen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Oh haha. Ik denk dus juist weer alles netjes op een rij gezet dat je je al ruim meer dan drie keer aan dezelfde steen hebt gestoten. Maar laat maar zitten hoor lieverd.
De kans dat in Nederland de dader eerder buitenstaat dan de agent die de aangifte afhandelt is ook groter dan in Amerika. Waanzin ten top natuurlijk, crimineeltjes die de agent in kwestie na vrijlating opwachten om hem te vertellen dat het toch geen nut heeft, en toch is dit schering en inslag. Maar nee, we moeten in overleg gaan met de daders, vragen wat hun behoeftes zijn, kijken waar hun problemen vandaan komen, ze hulp bieden en begeleiden, ze nog wat geld toestoppen, of een huis, of een baan regelen waar ze 'respect' krijgen omdat ze 'van de straat' komen. Waanzin.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Nu de uitvoering nog!![]()
Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dat standaard riedeltje dat zwaarder straffen niet helpt er zijn ook genoeg andere meningen, zeker als het soort criminaliteit in aanmerking wordt genomen. Puur statistisch; de kans om in Nederland slachtoffer te worden van een misdrijf is groter dan in Amerika.
Ik zie potentiële oplossingen middels outsourcing. We sturen onze gevangenen naar goedkope Chinese gevangenissen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, in China doen ze van alles veel goedkoper. Dat hoort er dan ook bij, goedkope doodstraf, dan ook 20 uur per dag werken voor ¤0,10 en slapen in een hokkerige woontoren in een vervuild buitengebied.
dan zullen ze proberen kostte wat kost in de gevangenis te belanden... en dan bedoel ik niet dat ze zich netjes gaan gedragenquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Daar zit wat in. De gevangenis kost mogelijk net zoveel als de hulpverlening, maar tijdens detentie kunnen ze geen nieuwe slachtoffers maken (buiten de gevangenis althans) dus is dat wel een winst.
De oorzaak? Wat dacht je ervan dat de verleiding gewoon veel te groot is? Crimineel gedrag loont in dit land. Als je het een beetje slim aanpakt, kun je een flink bedrag buitmaken, terwijl de pakkans laag is en de straffen ronduit lachwekkend. Wat houdt je dan nog tegen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, je moet anderen geen woorden in de mond leggen. Sommige mensen willen weten wat de oorzaak van bepaald gedrag is, omdat je op die manier inzicht kunt krijgen in een mogelijke oplossing.
Je haalt om je argumenten kracht bij te zetten de extreem hoge kosten van "deathrow" van de Staat Californië erbij. Ik haal de extreem lage kosten van "deathrow" in China erbij. Ergens daar tussenin ligt ook een weg.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, in China doen ze van alles veel goedkoper. Dat hoort er dan ook bij, goedkope doodstraf, dan ook 20 uur per dag werken voor ¤0,10 en slapen in een hokkerige woontoren in een vervuild buitengebied.
Moord en doodslag is daar aan de orde van de dag. Je bent er je leven niet meer zeker.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je bent al een tijd niet meer in de grote steden geweest?
Dat 'milieu' is iets waar ze nogmaals zelf voor kiezen. Leg eens uit waarom er genoeg mensen zijn uit dat 'milieu' die wel gewoon meedraaien in de maatschappij en waar geen leger hulpverleners voor nodig is? Ik kan het je wel vertellen; karakter. Niets meer en niets minder. Sommige mensen zijn verdorven, hebben geen respect voor anderen, de wet of uberhaupt iets, en anderen hebben dat van nature wel. Dat moet je dan ook niet gaan proberen erin te krijgen, dat lukt je toch niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar je doet niets om te voorkomen dat er een milieu is waar dit soort figuren uit voortkomen.
quote:De kans dat een dief of inbreker in Nederland gepakt wordt is 11,5 procent. Dat percentage ligt al jaren tussen de 11 en 12 procent en verandert niet veel, blijkt uit de cijfers. Bovendien is de werkelijke pakkans nog een stuk kleiner. Het CBS bekijkt namelijk alleen de geregistreerde misdrijven, het aantal werkelijke misdrijven is nog hoger. Ook worden misdrijven als 'opgehelderd' geregistreerd als er een verdachte wel bij de politie bekend is, maar deze nog voortvluchtig is of niet wordt veroordeeld.
Aan de andere kant kijkt het CBS niet naar daders, maar naar misdrijven. Het kan dus wel zo zijn dat voor sommige misdrijven de dader onbekend is, maar de dader wel degelijk bij de politie in het vizier is.
De verschillen tussen de soorten misdrijven is hoog. Zo wordt 70 procent van de mishandelingen opgehelderd. Maar ook bij vernieling en beschadiging (11,1 procent) en het verlaten van de plaats van een verkeerongeluk (10,6 procent) ontspringen daders vaak de dans.(bron)
Ah okay, dan zullen die studies het wel fout hebben. Het zal ook wel niet zo zijn dat de media dagelijks vol staan van mensen die roepen dat complete bevolkingsgroepen het land uit moeten. Het zal ook wel niet zo zijn dat politici al jaren roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen een probleem zijn. Het zal ook wel niet zo zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen op naam alleen al een stuk moeilijker aan een baan komen. En het zal al wel helemaal niet zo zijn dat dat alles bijelkaar door een gedeelte wordt opgevat als "ze moeten me toch niet, fuck'em".quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Beter "in de gemeenschap insluiten"? Waren ze verstoten ofzo?We hebben het gewoon over jongeren met grensoverschrijdend gedrag dat onvoldoende gecorrigeerd wordt.
Je hebt in Nederland volop kans om aan je toekomst te werken, dus ook dat is onzin.
En die grip krijgen ze door hun kinderen op te voeden.quote:Opvoeding... tja, het speelt mee, maar ouders hebben onvoldoende grip op hun zoons.
Ok, dan kost een spuitje dus (250 miljoen dollar + 3 cent/2) = 125 miljoen dollar en 1,5 cent.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:57 schreef Jian het volgende:
Je haalt om je argumenten kracht bij te zetten de extreem hoge kosten van "deathrow" van de Staat Californië erbij. Ik haal de extreem lage kosten van "deathrow" in China erbij. Ergens daar tussenin ligt ook een weg.
Dat hoeft dan ook niet, als we gewoonweg afspreken dat criminelen altijd in de gevangenis komen. Problem solved.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
dan zullen ze proberen kostte wat kost in de gevangenis te belanden... en dan bedoel ik niet dat ze zich netjes gaan gedragen
Ergens daar tussenin is niet per definitie de helft.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ok, dan kost een spuitje dus (250 miljoen dollar + 3 cent/2) = 125 miljoen dollar en 1,5 cent.
Kun je iemand 1712 jaar voor opsluiten á ¤ 73.000,- per jaar.
Ah, dat was ik inderdaad helemaal vergeten. Voor je geboorte krijg je een lijst met keuzes voorgeschoteld waarop je aan kan vinken in wat voor fucked up gezin je geboren wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat 'milieu' is iets waar ze nogmaals zelf voor kiezen.
En op een gegeven moment komen ze er weer uit of wil je voor alles levenslang geven?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook niet, als we gewoonweg afspreken dat criminelen altijd in de gevangenis komen. Problem solved.
Beetje domme reactie als de poster reageert op iemand die zich afvraagt hoe dit soort jongens aan een vuurwapens komen. Dat is bijvoorbeeld in Amsterdam namelijk betrekkelijk éénvoudig kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moord en doodslag is daar aan de orde van de dag. Je bent er je leven niet meer zeker.
Ongeacht uit wat voor gezin je komt heb je wel de keuze om het anders te doen dan je ouders.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, dat was ik inderdaad helemaal vergeten. Voor je geboorte krijg je een lijst met keuzes voorgeschoteld waarop je aan kan vinken in wat voor fucked up gezin je geboren wordt.
Kip, ei verhaal. Mensen begonnen te roepen nadat er overlast kwam, niet andersom. Daarnaast is jouw voorbeeld natuurlijk exemplarisch voor wat er mis is met zulke figuren; de hele redenatie om het slechte pad op te gaan omdat ze 'geen respezzzzzzzzzzt' krijgen van andere mensen is anno 2013 achterhaald, dom en kortzichtig en past niet in onze maatschappij. Mensen die dat soort gedrag verdedigen stiekem ook niet, want die hebben niet door hoe ernstig het precies gesteld is met de grote groep criminelen in ons land.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah okay, dan zullen die studies het wel fout hebben. Het zal ook wel niet zo zijn dat de media dagelijks vol staan van mensen die roepen dat complete bevolkingsgroepen het land uit moeten. Het zal ook wel niet zo zijn dat politici al jaren roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen een probleem zijn. Het zal ook wel niet zo zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen op naam alleen al een stuk moeilijker aan een baan komen. En het zal al wel helemaal niet zo zijn dat dat alles bijelkaar door een gedeelte wordt opgevat als "ze moeten me toch niet, fuck'em".
Beetje domme reactie als je dan zegt "al een tijdje niet meer in de grote steden geweest zeker"?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Beetje domme reactie als de poster reageert op iemand die zich afvraagt hoe dit soort jongens aan een vuurwapen komen. Dat is bijvoorbeeld in Amsterdam namelijk betrekkelijk éénvoudig kan ik je zeggen.
Ze kunnen wel kiezen geen bejaarden te beroven, mensen te gijzelen, snackbarren te overvallen, wapens te kopen of uberhaupt crimineel te worden. Zat mensen die dat namelijk niet zijn en uit eenzelfde milieu komen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, dat was ik inderdaad helemaal vergeten. Voor je geboorte krijg je een lijst met keuzes voorgeschoteld waarop je aan kan vinken in wat voor fucked up gezin je geboren wordt.
En dus zeg je verwijderen uit de maatschappij.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Dat moet je dan ook niet gaan proberen erin te krijgen, dat lukt je toch niet.
Nee, je zegt net dat er geen keuze is, dat ze niet te veranderen zijn, dat ze verdorven zijn van nature, niets kan dat veranderen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze kunnen wel kiezen geen bejaarden te beroven, mensen te gijzelen, snackbarren te overvallen, wapens te kopen of uberhaupt crimineel te worden. Zat mensen die dat namelijk niet zijn en uit eenzelfde milieu komen.
Allicht voor een deel, maar dat het allemaal al dan niet bewuste keuzes zijn die daaraan ten grondslag liggen is natuurlijk veel te simplistisch.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ongeacht uit wat voor gezin je komt heb je wel de keuze om het anders te doen dan je ouders.
Je hebt het dus niet gelezen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dus zeg je verwijderen uit de maatschappij.
Er is altijd een keuze. Een keuze maak je op basis van je karakter.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, je zegt net dat er geen keuze is, dat ze niet te veranderen zijn, dat ze verdorven zijn van nature, niets kan dat veranderen.
Het is hun keuze die zij niet willen veranderen. Ja, je kunt stellen dat ze verdorven zijn: hulpverlening gaat ze niet veranderen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, je zegt net dat er geen keuze is, dat ze niet te veranderen zijn, dat ze verdorven zijn van nature, niets kan dat veranderen.
Je hebt gelijk. Die jongen had een slechte opvoeding dus zette hij onbewust het pistool tegen het hoofd van een onschuldige man met kinderen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Allicht voor een deel, maar dat het allemaal al dan niet bewuste keuzes zijn die daaraan ten grondslag liggen is natuurlijk veel te simplistisch.
Geloof me of niet, maar het kan veel goedkoper en dat geldt overigens ook voor die ¤ 73000,-- per jaar voor het opsluiten. Of dacht je werkelijk dat een gevangene in Marokko (ik doe er zo maar één) ¤ 73000,-- per jaar kost. Gewoon een beetje "out of the box" denken en niet zo heel veel rekening houden met de gevoelens en het welzijn van het tuig waarmee je te maken hebt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ok, dan kost een spuitje dus (250 miljoen dollar + 3 cent/2) = 125 miljoen dollar en 1,5 cent.
Kun je iemand 1712 jaar voor opsluiten á ¤ 73.000,- per jaar.
wat ik zeg is dat ze juist zullen proberen te voorkomen dat ze in de gevangenis komen, bijvoorbeeld door geen getuigen meer achter te laten die hun kunnen identificeren... zulk soort dingenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook niet, als we gewoonweg afspreken dat criminelen altijd in de gevangenis komen. Problem solved.
En je karakter wordt weer beïnvloed door allerlei externe factoren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is altijd een keuze. Een keuze maak je op basis van je karakter.
Even nogmaals inhakend hierop; je geeft net zelf het verschil al aan door de situatie te schetsen dat hele groepen criminelen het slechte pad op gaan 'omdat duh maatschappij zuh het land uitwilluh'. Nu weet ik niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet de spontane neiging om een pistool te kopen en ouwetjes te beroven puur en alleen omdat er islamitische groeperingen zijn die alle ongelovige honden in Nederland willen afslachten op dezelfde wijze als in Londen is gebeurt. En dat is het verschil in karakter wat boven komt drijven; de 1 maakt de beslissingen de foute kant op te gaan, de ander doet dat niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over respect.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:02 schreef Scorpie het volgende:
de hele redenatie om het slechte pad op te gaan omdat ze 'geen respezzzzzzzzzzt' krijgen van andere mensen is anno 2013 achterhaald, dom en kortzichtig en past niet in onze maatschappij.
De wetenschap keihard gestraft te worden als je criminele activiteiten ontplooit is een prima externe factor om je te ontmoedigen het toch te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En je karakter wordt weer beïnvloed door allerlei externe factoren.
En zo zijn daders weer effectief tot slachtoffer gebombardeerd. Hulde.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah okay, dan zullen die studies het wel fout hebben. Het zal ook wel niet zo zijn dat de media dagelijks vol staan van mensen die roepen dat complete bevolkingsgroepen het land uit moeten. Het zal ook wel niet zo zijn dat politici al jaren roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen een probleem zijn. Het zal ook wel niet zo zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen op naam alleen al een stuk moeilijker aan een baan komen. En het zal al wel helemaal niet zo zijn dat dat alles bijelkaar door een gedeelte wordt opgevat als "ze moeten me toch niet, fuck'em".
Ik ontken (uiteraard) niet dat ouders hun kinderen moeten opvoeden. Maar ze hebben lang niet altijd zicht op wat hun kinderen uitspoken en wie invloed op hen heeft. En bovendien: waarom zouden ze moeite doen, gezien het bovenstaande...quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:59 schreef Dagonet het volgende:
En die grip krijgen ze door hun kinderen op te voeden.
Ik heb nergens beweerd dat je het die jongen níet aan kunt rekenen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Die jongen had een slechte opvoeding dus zette hij onbewust het pistool tegen het hoofd van een onschuldige man met kinderen.
Lijkt mij gewoon passend, als zijnde welcome tot the real world!quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beetje domme reactie als je dan zegt "al een tijdje niet meer in de grote steden geweest zeker"?
Neuh, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Je karakter staat voor een groot gedeelte al vast.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En je karakter wordt weer beïnvloed door allerlei externe factoren.
Precies, dus zoveel keuzevrijheid is er kennelijk niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Je karakter staat voor een groot gedeelte al vast.
Dus als je keuze beïnvloed wordt door je karakter. En je hebt geen keuze in je karakter en die verandert ook niet. Wat voor keuze heb je dan nog?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Je karakter staat voor een groot gedeelte al vast.
PM? Mag het niet openbaar ofzo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je kunt wel allerlei dingen op een rij blijven zetten, maar als het niet klopt wat je neerzet dan moet je ook niet verwachten dat mensen tot in den treuren blijven uitleggen dat het niet klopt en waarom. Trek er lering uit voor in een volgend topic zou ik zeggen.
En ik heb PM, mocht je nog niet klaar zijn. In dit topic is het wel klaar denk ik zo.
Keuze heb je altijd.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, dus zoveel keuzevrijheid is er kennelijk niet.
Volgens Scorpie niet, als je een kutkarakter hebt wordt je crimineel. Zeg ik dan maar even gecharcheerd.quote:
Aaargh. Nee, ik zeg alleen dat je dat moet bestrijden om te voorkomen dat er nieuwe daders bijkomen. Is dat nu zo fucking moeilijk om te begrijpen? Jezus fucking christ on a pogo stick, bij jou is het altijd alleen maar straffen, straffen, straffen en om de één of andere reden wil het er bij jou niet in dat het wellicht handiger, goedkoper, veiliger en slimmer is om te kijken of je dit soort factoren niet weg kan nemen zodat er wellicht een stuk minder te straffen valt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:09 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zijn daders weer effectief tot slachtoffer gebombardeerd. Hulde.
Nee, je bent alleen niet van mening dat ze dus daarbij geholpen moeten worden om in te zien dat het wel hun verantwoordelijkheid is.quote:Ik ontken (uiteraard) niet dat ouders hun kinderen moeten opvoeden. Maar ze hebben lang niet altijd zicht op wat hun kinderen uitspoken en wie invloed op hen heeft. En bovendien: waarom zouden ze moeite doen, gezien het bovenstaande...
Dat houden we onszelf graag voor inderdaad in een tijd waarin individualisme hoogtij viert; alles is een keuze. Hoeven we verder ook niet stil te staan bij het leed in de wereld, want datgene wat iemand overkomt of doet is het gevolg van zijn of haar keuzes.quote:
Prima hoor, ook in dat geval kan je criminele activiteiten gewoon afstraffen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens Scorpie niet, als je een kutkarakter hebt wordt je crimineel. Zeg ik dan maar even gecharcheerd.
"De Wet van de Straat" daar ligt inderdaad een groot probleem!quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:14 schreef Re het volgende:
ja er zijn criminele genen... goed om gewoon preventief te ruimen die hap...
jeudige crimineeltjes staan onder invloed van bendeleiders, niet van ouders... dat moet veranderen denk ik, geen criminele voorbeeldfiguren een bende kunnen laten oprichten... daar mag best zwaarder op gestraft worden
Nee, maar het boeit niemand verder.quote:
Ik wel, want dat is de grootste drijfveer voor die gasten.quote:
Sorry, maar dat is een regelrechte belediging voor Nederlandse begrippen. Als er iets is wat je hier moet doen is het doorleren, dus de groep waarover dit gaat heeft dus blijkbaar zichzelf tekort gedaan op dat gebied. Eigen verantwoordelijkheid dus.quote:Ik heb het over lage opleidingen omdat er geen traditie is van doorleren.
Die 'discriminatie' is wederom het kip/ei verhaal; er wordt niet gediscrimineerd bij Aziatische bevolkingsgroepen of andersoortige 'buitenlandse' groeperingen. Rara politiepet, hoe zou dat nou komen? Preceis, de overlastgevende groep verpest het voor zichzelf. Eigen verantwoordelijkheid dus.quote:Ik heb het over de daadwerkelijk aanwezige discriminatie bij het zoeken naar een baan.
Zie hierboven. Daarnaast is dat nog geen enkele vrijbrief, argument of ook maar verklaring waarom mensen het slechte pad op moeten gaan.quote:En ik heb het over het buitensluiten van een bevolkingsgroep door een groot gedeelte van de rest van de bevolking.
Die opvoedingsstijl hadden we 30 jaar geleden ja, tegenwoordig is die onder Nederlandse families ook al non-existent. De huidige groep ouders zijn nakomelingen van de flower power generatie waarin alles mocht, en die zie je toch ook niet doorslaan?quote:Koppel daarbij een opvoedingsstijl die nog geënt is op de sociale controle waar de ouders en grootouders mee zijn opgevoed maar die hier niet aanwezig is waardoor ze losslaan.
Aan een dood paard blijven trekken blijft onzinnig.quote:Dat dat nu niet gebeurt is een tweede, maar het feit dat het geld niet goed wordt aangewend is geen reden om het geld dan maar compleet af te kappen.
Waarom zou men? Er is geen enkele toetsing, geen enkele kritiek, subsidiepotten zijn rijkelijk gevuld en worden als ware het elke dag Sinterklaas uitgedeeld aan elke 'belangenclubje' dat zegt ook maar iets te doen met re-integratie / allochtonenhulp. Het zijn ware maffia praktijken die hieraan ten grondslag liggen met een hele branche die puur en alleen gericht is op het in stand houden van het probleem zodat de subsidiekranen open blijven staan.quote:Het is een reden om het geld eens goed te gaan besteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |