Praktijk toont al aan, dat dit niet opgaat. Wat wil jij doen met zo'n misbruiker? Hoe wil je zo iemand straffen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als iemand iets doet dat strafbaar is, zoals het misbruiken van kinderen, dan moet die persoon daarvoor (hard) gestraft worden. Waarom die persoon het kind misbruikte is voor mij van ondergeschikt belang. Als je zo iemand uit de maatschappij kunt verwijderen zijn kinderen veiliger. Probleem opgelost.
Niet alles is zwart wit. Het is niet of ze pamperen of ze levenslang geven. Daartussen zit ook een wereld, waarin je ze op het rechte pad zou kunnen krijgen of straffen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het komt dus allemaal neer op hetzelfde, namelijk het individu die de verkeerde beslissingen neemt. Diegene mag dan dus ook geconfronteerd worden met de consequenties van diezelfde verkeerde beslissingen. Of zullen we alle criminelen maar een huis, een baan en gratis hulp voor alles en nog wat aanbieden zoals in Amsterdam gedaan wordt? Dat is 1 grote farce namelijk, en helpt geen zak. Ze verzanden allemaal weer in hun criminele wereldje.
Die kosten kunnen waarschijnlijk nog wel wat omlaag als je de luchtplaats schrapt, ze hun cel niet uit laat, en er geen halal voedsel maar gewoon water, brood en wat vitaminepillen verstrekt worden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een gevangene kost schijnbaar zo'n 200 euro per dag, dat is dus ¤ 73.000,- op jaarbasis (¤ 73.200,- in schrikkeljaren). Iemand levenslang opsluiten kost dat jaar in jaar uit, wat je vervolgens niet meer in die buurten kan steken. Een deel van de oorzaak los je er dus niet mee op.
Geen uitgebreide rellen nee, omdat de politie die in de kiem heeft weten te smoren door 20 jongeren op te pakken: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rdenking-Rishi.dhtmlquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet elke doodgeschoten verdachte leidt tot rellen. In Den Haag is het na de dood van die jongen op HS toch ook niet tot rellen gekomen?
Ten eerste is VS niet Nederland, dus kun je de situatie in die twee landen niet zomaar vergelijken. Ten tweede is een pleidooi voor strenger straffen niet een pleidooi om de VS exact te kopiëren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, dat werkt in de VS inderdaad ook fanastisch, heel streng straffen (3 strikes), sobere gevangenissen en mogelijk de doodstraf. Totaal geen beroepscriminelen meer inderdaad.
Dat doe ik niet, dat is wat je doorgaans ziet bij mensen die het voor zulke criminelen opnemen. Die doen alsof bepaalde oorzaken een daad rechtvaardigen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Jij moet oorzaak en rechtvaardiging niet aan elkaar koppelen.
Opsluiting? Welnee. Deportatie naar afgesloten steden met een heel hoog hek eromheen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus levenslange opsluiting. Vanaf welk vergrijp? Waar leg je de grens?
Het zal allicht beter werken dan de hulpverlening op dit moment, die keer op keer aantoonbaar keihard faalt wegens hun grenzeloze naïviteit in de aanpak van criminelen.quote:En denk je nu werkelijk dat het opleggen van draconische straffen iets doet aan het tegengaan van criminaliteit?
De geschiedenis heeft ons geleerd dat het huidige stelsel waarin we er alles aan doen om daders te rehabiliteren en de slachtoffers aan hun lot over te laten verre van perfect is. Het aantal draaideurcriminelen stijgt schrikbarend en de criminelen in kwestie beginnen op steeds jongere leeftijd.quote:Heb je niets geleerd van de geschiedenis?
Dat kan goedkoper hoorquote:
Ja, want ondervoeding en slechte huisvesting is geen bron voor een gigantisch aantal ziektes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Die kosten kunnen waarschijnlijk nog wel wat omlaag als je de luchtplaats schrapt, ze hun cel niet uit laat, en er geen halal voedsel maar gewoon water, brood en wat vitaminepillen verstrekt worden.
Nee, je moet anderen geen woorden in de mond leggen. Sommige mensen willen weten wat de oorzaak van bepaald gedrag is, omdat je op die manier inzicht kunt krijgen in een mogelijke oplossing.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
Dat doe ik niet, dat is wat je doorgaans ziet bij mensen die het voor zulke criminelen opnemen. Die doen alsof bepaalde oorzaken een daad rechtvaardigen.
Ah, je wil ze een beetje concentreren zie ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Opsluiting? Welnee. Deportatie naar afgesloten steden met een heel hoog hek eromheen.
Is dat met kwantumkorting of zonder?quote:
Misschien wat gas erbij voor de special effects.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, je wil ze een beetje concentreren zie ik.
Omdat ze ervoor kiezen. Iemand die na een x aantal maanden of jaren celstraf ervoor kiest willens en wetens hetzelfde beroep uit te oefenen heeft geen enkele motivatie om het ooit beter te gaan doen. Onze bereidwilligheid om zulke mensen dan maar op het rechte pad te blijven houden door er een leger hulpverleners plus instanties en bureaucratie aan te spenderen wat oploopt tot tonnen per jaar moet dan ook maar eens afgelopen zijn.quote:
Oh haha. Ik denk dus juist weer alles netjes op een rij gezet dat je je al ruim meer dan drie keer aan dezelfde steen hebt gestoten. Maar laat maar zitten hoor lieverd.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:48 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de 3 maal is scheepsrecht al gepasseerd wat betreft antwoord geven op je nergens op slaande vraag, dus ik neem niet aan dat je bij de 4e keer ineens het licht gaat zien.
Nu de uitvoering nog!quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Afschieten, opsluiten, het land uitgooien! Dat is wat de politiek roept en wat het volk wil horen.
Ja, want dat is anders dan dat we nu doen met gevangenissen, daar concentreren we ze ook niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, je wil ze een beetje concentreren zie ik.
Maar je doet niets om te voorkomen dat er een milieu is waar dit soort figuren uit voortkomen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Scorpie het volgende:
Er zijn grenzen aan het aantal misdaden wat iemand kan blijven plegen wat we met de mantel der liefde en begrijpelijkheid maar moeten bedekken.
Mja, in China doen ze van alles veel goedkoper. Dat hoort er dan ook bij, goedkope doodstraf, dan ook 20 uur per dag werken voor ¤0,10 en slapen in een hokkerige woontoren in een vervuild buitengebied.quote:
Beter "in de gemeenschap insluiten"? Waren ze verstoten ofzo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat dacht je van ze beter in de gemeenschap insluiten, wat dacht je van betere begeleiding van de ouders in hoe we hier kinderen opvoeden, wat dacht je van betere toekomstperspectieven bieden?
Er zijn zat studies uitgevoerd naar de achtergronden, er wordt alleen niets aan gedaan want dat is knuffelen, en dat mag niet, dat is slecht, boe hiss! Afschieten, opsluiten, het land uitgooien! Dat is wat de politiek roept en wat het volk wil horen.
Daar zit wat in. De gevangenis kost mogelijk net zoveel als de hulpverlening, maar tijdens detentie kunnen ze geen nieuwe slachtoffers maken (buiten de gevangenis althans) dus is dat wel een winst.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ze ervoor kiezen. Iemand die na een x aantal maanden of jaren celstraf ervoor kiest willens en wetens hetzelfde beroep uit te oefenen heeft geen enkele motivatie om het ooit beter te gaan doen. Onze bereidwilligheid om zulke mensen dan maar op het rechte pad te blijven houden door er een leger hulpverleners plus instanties en bureaucratie aan te spenderen wat oploopt tot tonnen per jaar moet dan ook maar eens afgelopen zijn.
Er zijn grenzen aan het aantal misdaden wat iemand kan blijven plegen wat we met de mantel der liefde en begrijpelijkheid maar moeten bedekken.
Je kunt wel allerlei dingen op een rij blijven zetten, maar als het niet klopt wat je neerzet dan moet je ook niet verwachten dat mensen tot in den treuren blijven uitleggen dat het niet klopt en waarom. Trek er lering uit voor in een volgend topic zou ik zeggen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Oh haha. Ik denk dus juist weer alles netjes op een rij gezet dat je je al ruim meer dan drie keer aan dezelfde steen hebt gestoten. Maar laat maar zitten hoor lieverd.
De kans dat in Nederland de dader eerder buitenstaat dan de agent die de aangifte afhandelt is ook groter dan in Amerika. Waanzin ten top natuurlijk, crimineeltjes die de agent in kwestie na vrijlating opwachten om hem te vertellen dat het toch geen nut heeft, en toch is dit schering en inslag. Maar nee, we moeten in overleg gaan met de daders, vragen wat hun behoeftes zijn, kijken waar hun problemen vandaan komen, ze hulp bieden en begeleiden, ze nog wat geld toestoppen, of een huis, of een baan regelen waar ze 'respect' krijgen omdat ze 'van de straat' komen. Waanzin.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Nu de uitvoering nog!![]()
Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dat standaard riedeltje dat zwaarder straffen niet helpt er zijn ook genoeg andere meningen, zeker als het soort criminaliteit in aanmerking wordt genomen. Puur statistisch; de kans om in Nederland slachtoffer te worden van een misdrijf is groter dan in Amerika.
Ik zie potentiële oplossingen middels outsourcing. We sturen onze gevangenen naar goedkope Chinese gevangenissen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, in China doen ze van alles veel goedkoper. Dat hoort er dan ook bij, goedkope doodstraf, dan ook 20 uur per dag werken voor ¤0,10 en slapen in een hokkerige woontoren in een vervuild buitengebied.
dan zullen ze proberen kostte wat kost in de gevangenis te belanden... en dan bedoel ik niet dat ze zich netjes gaan gedragenquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Daar zit wat in. De gevangenis kost mogelijk net zoveel als de hulpverlening, maar tijdens detentie kunnen ze geen nieuwe slachtoffers maken (buiten de gevangenis althans) dus is dat wel een winst.
De oorzaak? Wat dacht je ervan dat de verleiding gewoon veel te groot is? Crimineel gedrag loont in dit land. Als je het een beetje slim aanpakt, kun je een flink bedrag buitmaken, terwijl de pakkans laag is en de straffen ronduit lachwekkend. Wat houdt je dan nog tegen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, je moet anderen geen woorden in de mond leggen. Sommige mensen willen weten wat de oorzaak van bepaald gedrag is, omdat je op die manier inzicht kunt krijgen in een mogelijke oplossing.
Je haalt om je argumenten kracht bij te zetten de extreem hoge kosten van "deathrow" van de Staat Californië erbij. Ik haal de extreem lage kosten van "deathrow" in China erbij. Ergens daar tussenin ligt ook een weg.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, in China doen ze van alles veel goedkoper. Dat hoort er dan ook bij, goedkope doodstraf, dan ook 20 uur per dag werken voor ¤0,10 en slapen in een hokkerige woontoren in een vervuild buitengebied.
Moord en doodslag is daar aan de orde van de dag. Je bent er je leven niet meer zeker.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je bent al een tijd niet meer in de grote steden geweest?
Dat 'milieu' is iets waar ze nogmaals zelf voor kiezen. Leg eens uit waarom er genoeg mensen zijn uit dat 'milieu' die wel gewoon meedraaien in de maatschappij en waar geen leger hulpverleners voor nodig is? Ik kan het je wel vertellen; karakter. Niets meer en niets minder. Sommige mensen zijn verdorven, hebben geen respect voor anderen, de wet of uberhaupt iets, en anderen hebben dat van nature wel. Dat moet je dan ook niet gaan proberen erin te krijgen, dat lukt je toch niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar je doet niets om te voorkomen dat er een milieu is waar dit soort figuren uit voortkomen.
quote:De kans dat een dief of inbreker in Nederland gepakt wordt is 11,5 procent. Dat percentage ligt al jaren tussen de 11 en 12 procent en verandert niet veel, blijkt uit de cijfers. Bovendien is de werkelijke pakkans nog een stuk kleiner. Het CBS bekijkt namelijk alleen de geregistreerde misdrijven, het aantal werkelijke misdrijven is nog hoger. Ook worden misdrijven als 'opgehelderd' geregistreerd als er een verdachte wel bij de politie bekend is, maar deze nog voortvluchtig is of niet wordt veroordeeld.
Aan de andere kant kijkt het CBS niet naar daders, maar naar misdrijven. Het kan dus wel zo zijn dat voor sommige misdrijven de dader onbekend is, maar de dader wel degelijk bij de politie in het vizier is.
De verschillen tussen de soorten misdrijven is hoog. Zo wordt 70 procent van de mishandelingen opgehelderd. Maar ook bij vernieling en beschadiging (11,1 procent) en het verlaten van de plaats van een verkeerongeluk (10,6 procent) ontspringen daders vaak de dans.(bron)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |