Volgens de berichten in de OP zijn beide heren 17.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:12 schreef Monomeism het volgende:
[..]
PM? Mag het niet openbaar ofzo?
Het klopt wel wat ik neerzet lieve schat van me.
Nog een keer dan maar.
1. Het is jouw interpretatie dat jij dacht dat hij --- wellicht dacht --- dat hij niet zou schieten.
2. En wel "omdat hij 15 jaar was". Hoe kom JIJ hier op?
En het is dus zo dat jij nog steeds geen antwoord hebt gegeven (wil geven) hoe jij op het idee komt (niet ik of de agent dus!!!) dat een 15 jarige niet zou schieten.
Samenvatting: Dat is mijn vraag over JOUW interpretatie over het gedrag van 15 jarigen in jouw ogen (niet die van mij) en je beantwoord deze niet. Maar nogmaals laat maar zitten.....
Vergeet PM.
Als iemand geen keuze heeft in zijn doen, laten of zijn, hij doet iets wat niet mag, maar kan daar niets aan doen want zo is hij, hij heeft geen keuze. Wat wil je dan straffen? Straffen doe je om iemand te leren dat iets niet mag, dat wat hij deed consequenties heeft en daardoor snapt dat hij het de volgende keer niet meer moet doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Prima hoor, ook in dat geval kan je criminele activiteiten gewoon afstraffen.
Aaaaaaaaaaaaaaargh, lezen is een kunst. Je karakter staat voor een groot gedeelte vast. Dat wil niet zeggen dat je keuze vrijheid ontnomen is, of dat je simpelweg geen andere keuzes hebt. Je keuzes worden beinvloed door, niet gedicteerd door .quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus als je keuze beīnvloed wordt door je karakter. En je hebt geen keuze in je karakter en die verandert ook niet. Wat voor keuze heb je dan nog?
Dat heb ik niet gezegd, le-zen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als iemand geen keuze heeft in zijn doen, laten of zijn, hij doet iets wat niet mag, maar kan daar niets aan doen want zo is hij, hij heeft geen keuze. Wat wil je dan straffen? Straffen doe je om iemand te leren dat iets niet mag, dat wat hij deed consequenties heeft en daardoor snapt dat hij het de volgende keer niet meer moet doen.
Volgens Scorpie heeft dat geen zin, hij zal toch niet veranderen. Wat straf je dan?
Dagonet, kan je hier nog even op reageren? Ben benieuwd hoe jij 2 verschillende bevolkingsgroepen 2 verschillende redenaties ziet maken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Even nogmaals inhakend hierop; je geeft net zelf het verschil al aan door de situatie te schetsen dat hele groepen criminelen het slechte pad op gaan 'omdat duh maatschappij zuh het land uitwilluh'. Nu weet ik niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet de spontane neiging om een pistool te kopen en ouwetjes te beroven puur en alleen omdat er islamitische groeperingen zijn die alle ongelovige honden in Nederland willen afslachten op dezelfde wijze als in Londen is gebeurt. En dat is het verschil in karakter wat boven komt drijven; de 1 maakt de beslissingen de foute kant op te gaan, de ander doet dat niet.
Weet ik.quote:
ditquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Sommige mensen willen crimineel zijn, maar dat is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen.
http://robzijlstra.wordpress.com/2012/06/11/crimineeltje/quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Sommige mensen willen crimineel zijn, maar dat is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen.
maar dat is toch niets nieuws of zo... jezus was ook crimineelquote:
Jezus was ook crimineel, leg eens uit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
maar dat is toch niets nieuws of zo... jezus was ook crimineel
quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://robzijlstra.wordpress.com/2012/06/11/crimineeltje/
Treffend stukje hierover.
Kansenjongere!quote:Alex (18) brengt zijn dagen door met blowen, whisky drinken, eten en slapen.
Voor werken, had hij gezegd, is hij niet gemaakt.
Alex heeft andere plannen: hij wil crimineel worden.
Dat wil zeggen, de komende twaalf jaar.
Daarna, wanneer hij 30 jaar is, wil hij dood, als het even kan door een kogel.
Want, zo redeneert hij, vanaf 30 takelt het lichaam af, dan heeft alles toch geen zin meer.
Ja natuurlijk, want die strategie werkt in Nederland.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn advocaat gooide het ook op de slechte jeugd.
Kennelijk niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want die strategie werkt in Nederland.
Vaakquote:
Zou hij verzekerd zijn tegen zulke beroepsrisicotjes?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:13 schreef YokiKater het volgende:
Hij ligt nog steeds in het ziekenhuis.
Geen flauw idee hoe dat geregeld is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zou hij verzekerd zijn tegen zulke beroepsrisicotjes?
en als het slecht afliep kregen we weer kamer vragen...quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dapperheidsonderscheiding voor de agent die naar binnen stormt en de situatie tot een goed einde weet te brengen. Hulde!
Stel de vraag eens waarom ze crimineel willen zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |