Je wilt toch niet zeggen dat je serieus denkt dat markten niet zouden kunnen functioneren zonder rating bureaus? Die bureaus zijn pas in begin 1900 opgekomen en daarvoor hadden we ook al markten die functioneerden. We zouden eigenlijk een wat uitgebreidere analyse moeten maken maar ik kan me zelfs voorstellen dat de crisissen tegenwoordig van grotere omvang waren dan voor de opkomst van de rating agencies. Door de rating agencies vertrouwen vele mensen teveel op een lettertje wat hun afgeven terwijl gewoon zelf eens naar jaarcijfers kijken vaak ook wel een redelijk goed beeld van een bedrijf zou moeten kunnen opleveren.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moeten we hier nu nog serieus op antwoorden? Stel je gooit die ratingsbureau's nu allemaal dicht dan kan ik je garanderen dat we direct in een crisis van ongekende omvang terecht komen.
Op dit moment niet nee. De markt (ook small en midcap) staat of valt op dit moment met de ratings op met name veel corporate bonds en andere gestructureerde notes. Als dat plots wegvalt komt er echt paniek omdat er dan geen stabiel systeem meer is om de kredietwaardigheid van dit soort toko's te garanderen. Met name de grote fondsen die veel in dit soort bedrijven hebben lopen investeren en verder geen financiele kennis hebben weten dan niet meer het verschil tussen een AAA+ bedrijf en C+ bedrijf.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat je serieus denkt dat markten niet zouden kunnen functioneren zonder rating bureaus? Die bureaus zijn pas in begin 1900 opgekomen en daarvoor hadden we ook al markten die functioneerden. We zouden eigenlijk een wat uitgebreidere analyse moeten maken maar ik kan me zelfs voorstellen dat de crisissen tegenwoordig van grotere omvang waren dan voor de opkomst van de rating agencies. Door de rating agencies vertrouwen vele mensen teveel op een lettertje wat hun afgeven terwijl gewoon zelf eens naar jaarcijfers kijken vaak ook wel een redelijk goed beeld van een bedrijf zou moeten kunnen opleveren.
Je hoeft ze niet dicht te gooien, gewoon geen aandacht aan besteden. Wat heeft het voor zin?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moeten we hier nu nog serieus op antwoorden? Stel je gooit die ratingsbureau's nu allemaal dicht dan kan ik je garanderen dat we direct in een crisis van ongekende omvang terecht komen.
En voor Nederland (bron (pdf)):quote:More than 2,400 UK bankers paid ¤1m-plus, EU regulator says
The row over bankers' pay has been reignited by data showing that more than 2,400 bankers in the City were paid in excess of ¤1m (£870,000) in 2011.
More bankers in the UK were paid over ¤1m than in any other nation in the European Union, where a total of 3,175 met the regulatory description of "high earners". According to the European Banking Authority, the pan-EU regulator, 2,436 of these were in the UK.
The next largest total was in Germany where 170 received ¤1m or more for 2011 and in France it was 162. In eight countries in the EU, no bankers received more than ¤1m.
Het ergste vind ik dat de hele discussie over allerlei problemen/onevenwichtigheden en (mogelijke) daaruit vloeiende oplossingen word verplaats na de simplistische discussie over een paar 'bonus graaiers'. Er zullen best een aantal tussen zitten die hun bonus niet 'waard' zijn, maar kom op zeg dat is peanuts vergeleken met de echte problemen die spelen.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:38 schreef waht het volgende:
[..]
En voor Nederland (bron (pdf)):
[ afbeelding ]
Ik vind het alleszins meevallen.
Ben het niet met je eens dat de bonusdiscussie de economische discussie overschaduwt.. het is maar 1 van de manieren om de financiële wereld gezonder te maken. Wel eentje die veel aandacht krijgt, dat wel. Maar zeker niet de enige.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:57 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat de hele discussie over allerlei problemen/onevenwichtigheden en (mogelijke) daaruit vloeiende oplossingen word verplaats na de simplistische discussie over een paar 'bonus graaiers'. Er zullen best een aantal tussen zitten die hun bonus niet 'waard' zijn, maar kom op zeg dat is peanuts vergeleken met de echte problemen die spelen.
De economische divergentie binne de Euro landengaat steeds verder, maar wanneer het klapt weet niemand, ook ik nietquote:Op maandag 15 juli 2013 13:32 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De euro heeft nog maar enkele weken toch? Oh wacht, dat was in begin 2012 of niet?
Rating agencies hebben nut net als het KNMI, je hoeft je er niets van aan te trekken, maar ik zou het maar wel doenquote:Op maandag 15 juli 2013 11:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Waarom wordt er nog aandacht besteed aan die ration bureaus, ze zitten er al 6 jaar naast. Als het niet meer is.
quote:'Recordaantal scholen onder financieel toezicht'
Het aantal scholen dat vanwege financiële problemen onder toezicht van de onderwijsinspectie staat
Schoolbesturen zouden onvoldoende kennis hebben om hun scholen financieel gezond te houden.
Volgens de inspectie teren scholen in op hun vermogen. Het spaargeld is in vier jaar tijd gedaald van 281 miljoen naar 136 miljoen euro.
De scholen hebben met de inzet van miljoenen ontslagronden tot nu toe weten te voorkomen. Gemiddeld gaf een school vorig jaar een procent meer uit dan er binnenkwam, schrijft het AD.
Basisscholen krijgen per leerling een vast bedrag. Door de stijging van bijvoorbeeld de salarissen en de energierekening worden de totale kosten van een school er niet meer mee gedekt.
nee , zijn moeder heeft ook nog geen aanbouw of dakkapel gekochtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
En Rutte heb je die ouwe roestende saab al vervangen?
"Volgens ACEA halveerde de autoverkopen in Nederland ruimschoots tot 35.285 wagens. Dat is 53,6 procent minder dan een jaar eerder. Alleen Ierland (min 73,7 procent) kende een sterkere procentuele daling."
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)ven-flink-dalen.aspx
Ja en dat kan beide kanten op volgens mij. Je ervan aantrekken als ze kloppen en je ervan aantrekken als je weet dat ze niet kloppen en dan de tegenovergestelde positie innemenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:04 schreef HD9 het volgende:
[..]
Rating agencies hebben nut net als het KNMI, je hoeft je er niets van aan te trekken, maar ik zou het maar wel doen
Dat ja, zelden (eigenlijk nooit) zijn ze neutraal.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:30 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Ja en dat kan beide kanten op volgens mij. Je ervan aantrekken als ze kloppen en je ervan aantrekken als je weet dat ze niet kloppen en dan de tegenovergestelde positie innemen.
NU.nlquote:'Nieuwe cijfers wijzen op verdere economische krimp'
Het tweede kwartaal heeft niet het economisch herstel gebracht waarop gehoopt werd. Analisten gaan er nu van uit dat krimp over het gehele kwartaal bijna onvermijdelijk is.
Dat schrijft Het Financieele Dagblad dinsdag. De economie kromp in het eerste kwartaal met 0,4 procent.
Het Centraal Bureau Statistiek (CBS) maakte maandag bekend dat de winkelverkopen in mei zijn gedaald.
''De detailhandel was zwak en verbetert zeker niet, de export draait op een laag pitje en houdt bovendien de importgroei niet bij'', zegt Tim Legierse van Rabobank. Hij verwacht dat de economie met 0,2 procent is gekrompen.
Ook ABN Amro verwacht een geringe krimp in het tweede kwartaal, maar een geringe groei in de tweede helft van het jaar. Het CBS komt half augustus met een eerste raming voor de groei of krimp van de economie in het tweede kwartaal.
Maandag liet het CBS weten dat de omzet in de Nederlandse detailhandel in mei 0,6 procent lager is uitgekomen dan een jaar eerder. Het volume was 3 procent kleiner, terwijl de prijzen 2,5 procent hoger lagen.
De samenstelling van de koopzondagen had een positief effect op de omzet van ongeveer 2 procent.
een tegengestelde positie is dus als je de regenjas thuislaat, als het KNMI zegt dat het gaat regenen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:30 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Ja en dat kan beide kanten op volgens mij. Je ervan aantrekken als ze kloppen en je ervan aantrekken als je weet dat ze niet kloppen en dan de tegenovergestelde positie innemen.
alle euro politici zeggen steeds dat het beter gaat volgend jaar, er komt een jaar dat ze gelijk krijgenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
NU.nl
Maakt niet uit, de crisis is toch al voorbij zegt Hollande.
Dat is hetzelfde als iedere 2 jaar roepen dat Nederland kampioen wordt op het EK/WK voetbal. Steeds weer van zulke uitpsraken getuigd niet echt van kennis en realisme, komt tamelijk onprofessioneel over en brengt je geloofwaardigheid naar 0.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
alle euro politici zeggen steeds dat het beter gaat volgend jaar, er komt een jaar dat ze gelijk krijgen
Behalve als je zelf weet dat het niet gaat regenen, maar 30 graden wordt. De rest denkt oh het wordt slecht weer ik blijf liever thuis en ga volgende week wel naar het strand want de KNMI zegt dat het volgende week 30 graden wordt. Jij gaat gewoon vandaag naar het strand lekker rustig en blijft volgende week wel thuis want je weet dat het dan gaat regenenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
een tegengestelde positie is dus als je de regenjas thuislaat, als het KNMI zegt dat het gaat regenen.
Kan heel goed uitpakken , maar je kunt ook kletsnat worden
Het is natuurlijk zo dat als de economische inrichting klopt, die bonusdiscussie irrelevant is. Want als een bank onterechte bonussen wil uitdelen mag dat, maar loopt het dus meer risico om failliet te gaan. Dat is denk ik de insteek die velen hebben.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens dat de bonusdiscussie de economische discussie overschaduwt.. het is maar 1 van de manieren om de financiële wereld gezonder te maken. Wel eentje die veel aandacht krijgt, dat wel. Maar zeker niet de enige.
Dan moet je meer kennis in huis hebben en over meer informatie beschikken dan het KNMI, dan zou ik mijn eigen rating agency gaan beginnenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:28 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Behalve als je zelf weet dat het niet gaat regenen, maar 30 graden wordt. De rest denkt oh het wordt slecht weer ik blijf liever thuis en ga volgende week wel naar het strand want de KNMI zegt dat het volgende week 30 graden wordt. Jij gaat gewoon vandaag naar het strand lekker rustig en blijft volgende week wel thuis want je weet dat het dan gaat regenen.
Dan zou je de nutsfunctie van banken moeten overhevelen naar de staat en banken vooral een investment/asset management-functie moeten geven. Dan kunnen ze zich zelfverrijken wat ze willen, maar dan wel geheel voor risico van de investeerders in die bank. En zijn ze niet langer 'too big to fail'.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:35 schreef waht het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zo dat als de economische inrichting klopt, die bonusdiscussie irrelevant is. Want als een bank onterechte bonussen wil uitdelen mag dat, maar loopt het dus meer risico om failliet te gaan. Dat is denk ik de insteek die velen hebben.
Zou ik ook doen. Of inhouse binnen het bedrijf. Extern kan ook maar in sommige landen heb je een licentie nodig en het kan moeilijk zijn om die te krijgen zoals bijvoorbeeld in de VS.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:36 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dan moet je meer kennis in huis hebben en over meer informatie beschikken dan het KNMI, dan zou ik mijn eigen rating agency gaan beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |