Je doet het zelf. Waarom doe je die dingen niet dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, het is meer als je slecht voelen, omdat je niet eens het meest basale kan doen wat de rest gewoon doet, bijvoorbeeld uitgaan. Daar komt (bij mij in ieder geval) ook heel veel angst bij kijken.
Je hoeft niet te zoeken om iets te vinden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit klinkt meer alsof je niet een bepaald 'thuis' zoekt. Je zoekt niet het 'ik heb een thuis gevoel'. Terwijl ik bij mij merk dat ik het gevoel wel zoek omdat ik wil weten hoe dat s mag mijn sorry little ass weer naar Slovakije torsen.
Dat komt door die angst.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je doet het zelf. Waarom doe je die dingen niet dan?
Waar ben je echt bang voor? Ontslag?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:06 schreef minthy het volgende:
Om het toch weer even over verwachtingen te hebben; zo een gesprek met m'n werkgever. Schijnt verplicht te zijn na 8wk ziektewet.
Man, wat zie ik er tegenop... Rationeel gezien weet ik gewoon dat werken niets wordt in m'n huidige staat, maar toch. Er spoken allerlei scenario's door m'n kop![]()
Als het onbewust is dan kan je het niet negeren. Ik heb echter al uitzonderlijke dingen gedaan, maar dat kwam door ergere dingen.quote:
Bij jou is het niet onbewust.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het onbewust is dan kan je het niet negeren. Ik heb echter al uitzonderlijke dingen gedaan, maar dat kwam door ergere dingen.
Daar kom ik binnenkort zelf wel achter.quote:
Even over nagedacht, maar geen idee eigenlijk... Ontslag in ieder geval niet, want ik heb een vast contract.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar ben je echt bang voor? Ontslag?
Het zijn gewoon geen leuke gesprekken om te hebben. Ik sloeg helemaal dicht toen ik weer halve dagen moest gaan werken terwijl ik daar nog helemaal niet aan toe was. Gelukkig dat ik van collega's heel veel steun kreeg en die me ook gewoon weer naar huis stuurde.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Even over nagedacht, maar geen idee eigenlijk... Ontslag in ieder geval niet, want ik heb een vast contract.
Raar is dat?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Even over nagedacht, maar geen idee eigenlijk... Ontslag in ieder geval niet, want ik heb een vast contract.
Het scheelt denk ik aardig dat ik in de hulpverlening werk en dat m'n werkgever het er gewoon uittrekt. Soms lastig, maar vanmiddag legde hij een aantal vingers op zere plekken en doorzag wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon geen leuke gesprekken om te hebben. Ik sloeg helemaal dicht toen ik weer halve dagen moest gaan werken terwijl ik daar nog helemaal niet aan toe was. Gelukkig dat ik van collega's heel veel steun kreeg en die me ook gewoon weer naar huis stuurde.
Nog weer even over nagedacht, ik denk dat je het hele verhaal goed hebtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Raar is dat?Als ik heel eerlijk nadenk heb ik altijd wel een antwoord klaar. Misschien voel je je onzeker? Omdat Ijzeren tante Minthy opeens ook deukjes kan oplopen? En dus ook maar gewoon een 'mens' is? En dat je dat anderen liever niet wil laten zien?
Stukje van S_Equote:
Ja, dat is kut en kan de boel weer "lekker" overhoop halen...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:56 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Stukje van S_E![]()
Krijg de afgelopen dagen steeds meer informatie over iets wat bij mij al heel lang speelt, verlies. En het maakt mij takke onzeker. Dus snap dat punt wel...
Haalt alles overhoop, maar dan ook alles. En het duurt maar voort, word je ook onzeker en moe van. Maar ja ben het type doorgaan tot het bittere eind en dan pas actie ondernemen. Weet nietquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, dat is kut en kan de boel weer "lekker" overhoop halen...
Ja, loop al sinds de puberteit aan te modderen met m'n angsten. Soms zijn ze er als het slecht gaat en soms zijn ze ook volledig weg. Altijd voor anderen zorgen en niet voor mezelf.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:22 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Haalt alles overhoop, maar dan ook alles. En het duurt maar voort, word je ook onzeker en moe van. Maar ja ben het type doorgaan tot het bittere eind en dan pas actie ondernemen. Weet niet
of je dat laatste herkent in jezelf?
Al spreek ik er nu nog steeds niet openlijk over, dat terzijde.
Ik heb dat ook nog steeds.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, loop al sinds de puberteit aan te modderen met m'n angsten. Soms zijn ze er als het slecht gaat en soms zijn ze ook volledig weg. Altijd voor anderen zorgen en niet voor mezelf.
Zou je er überhaupt over kunnen praten? Geen idee of dat hier gaat lukken, tot nu toe weet niemand wat zich in m'n hoofd afspeelt of slechts fragmenten. Ik krijg het er niet uit
Ik ben in die zin hetzelfde dat ik ook altijd voor anderen wilde zorgen, maar niet dat ik zelf geen hulp zocht, maar dat anderen (meesters en juffen etc.) op de basis/middelbare school hulp voor mij zochten omdat die dachten gezien mijn vage familie toestand dat S_E wsch. wel hulp nodig zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nog steeds.
altijd voor anderen willen zorgen, voor andere dingen willen oplossen.
Maar zelf om hulp vragen lukt eigenlijk nog steeds niet.
En alles vertellen is heel moeilijk, er is er eigenlijk maar 1 die van mij alles weet.
De rest weet inderdaad stukjes.
Over de angsten daar loop ik al heel lang mee, veel voorgevallen in mijn jeugd. Dat werd allemaal goedgemaakt door mijn allergrootste liefde, en dat is van mij afgenomen geweest. Zorgen voor anderen doe ik niets liever.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, loop al sinds de puberteit aan te modderen met m'n angsten. Soms zijn ze er als het slecht gaat en soms zijn ze ook volledig weg. Altijd voor anderen zorgen en niet voor mezelf.
Zou je er überhaupt over kunnen praten? Geen idee of dat hier gaat lukken, tot nu toe weet niemand wat zich in m'n hoofd afspeelt of slechts fragmenten. Ik krijg het er niet uit
Volgens mij lijken we sowieso wel aardig op elkaarquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nog steeds.
altijd voor anderen willen zorgen, voor andere dingen willen oplossen.
Maar zelf om hulp vragen lukt eigenlijk nog steeds niet.
En alles vertellen is heel moeilijk, er is er eigenlijk maar 1 die van mij alles weet.
De rest weet inderdaad stukjes.
De meeste stoornissen ontwikkelen zich ook in de (vroege) jeugd en een stabiele factor kan je heel erg stabiel maken. Ik heb een jaar of 11 een relatie gehad en had in die periode verdomd weinig last van angsten. M'n ex weet nu pas dat er iets aan de hand is, zoveel verstopte ik m'n problemen (als ze er waren, al ben ik altijd onzeker geweest).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:02 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Over de angsten daar loop ik al heel lang mee, veel voorgevallen in mijn jeugd. Dat werd allemaal goedgemaakt door mijn allergrootste liefde, en dat is van mij afgenomen geweest. Zorgen voor anderen doe ik niets liever.
Ik krijg dat zo niet voor elkaar er over te spreken, toen wat er die nacht was gebeurd daar over spreken doe ik bijna nooit. Lukt mij ook niet... Ben ook nergens echt veilig voor mijn gevoel dat speelt ook mee hoor.
Het is vooral een verwachting, zo erg in mijn gedachten geprent dat het voelt alsof ik het al een aantal keren heb gedaan. Onlogisch toch? Daarom dat ik 'iets gaan doen' niet meer gelijk uitsluit. Ik kan pas oordelen als ik het heb geprobeerd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je het ook echt gedaan en voelde je ook echt niks? Of is dit wat je denkt c.q. verwacht?
Echt een stoornis heb ik niet, en wat men nu merkt is dat het nu zo complex is geworden dat men geen diagnose meer kan stellen. Heb altijd het gevoel dat niemand mij hoort vooral in de hulpverlening. vooral wanneer het over Konstant gaat, want dat is echt de enige waar ik gewoon de liefde kreeg wat ik nodig had. Hij ook van mij daar niet van...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:32 schreef minthy het volgende:
[..]
De meeste stoornissen ontwikkelen zich ook in de (vroege) jeugd en een stabiele factor kan je heel erg stabiel maken. Ik heb een jaar of 11 een relatie gehad en had in die periode verdomd weinig last van angsten. M'n ex weet nu pas dat er iets aan de hand is, zoveel verstopte ik m'n problemen (als ze er waren, al ben ik altijd onzeker geweest).
Je nergens veilig voelen is volgens mij één van de meest nare dingen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |