quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KLM twitterde op woensdag 29-05-2013 om 12:59:21Mais non! Morgen examen Frans? #Frans http://t.co/fyI99BxBxP reageer retweet
1.3.4 Landelijke test noodscenario:quote:
Die vliegtuigen zitten toch niet vol. Dus ze vullen nu gewoon de plaatsen op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actie
Oké dit was toch een goede oplossing.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:09 schreef Donnachii het volgende:
[..]
1.3.4 Landelijke test noodscenario:
Downloaden examendocumenten via de beveiligde site van DUO
Bij een calamiteit met de centrale examens kan besloten worden een noodscenario in werking te stellen. Als besloten wordt één of meer centrale examens te vervangen, proberen examenorganisaties in eerste instantie papieren exemplaren van de herziene versies in kandidaataantallen op de scholen te bezorgen. Als de tijd daarvoor niet toereikend is, kunnen de examenorganisaties genoodzaakt zijn om examendocumenten te verspreiden via de beveiligde site van DUO. Dit vraagt een snelle en adequate reactie van de examenorganisaties en de betrokken examensecretarissen. Om dat te oefenen, wordt via de beveiligde site van DUO jaarlijks een landelijke test noodscenario uitgevoerd. De examensecretarissen ontvangen van tevoren een aankondiging van deze test.
In januari 2013 is deze test uitgevoerd en voor het havo en vwo geslaagd, voor het vmbo niet. DUO heeft de oorzaak voor het mislukken van de test voor het vmbo kunnen vaststellen en heeft maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. De resultaten voor havo en vwo geven aan dat het werken met het digitale noodscenario voor zowel examenorganisaties als scholen een goed werkbaar alternatief is. Om die reden volgt voor het vmbo dit schooljaar geen herhaling van de test.
Bron: http://www.examenblad.nl/(...)u9/vj7pjx2gbtxk#par8
Ik zeg puur dat het zuur/vervelend is dat mensen die zich op een leuk feestje hadden ingesteld en gewoon klaar wilden zijn met de examens. Nu is er door vele leerlingen (waaronder ook mensen die morgen Frans moeten doen) veel tijd ingestopt om bijvoorbeeld het gala te organiseren. Daarnaast is het zo dat mensen bij ons op school al ver voor de examenperiode naar de avond van het gala uitkijken, het is jammer dat mensen nu niet niet/ slechts 2 uurtjes kunnen gaan. Het lijkt me dan ook wel logisch dat ik dit zuur noem.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoezo? Vanwege de spanning dat je alsnog examen moet doen?
Shit happens en dit is niet de eerste keer,dus get over it en beetje meer ruggengraat.
Feesten kun je altijd doen,examen (zeker zo 1) niet,dus gewoon je ertoe aanzetten en instellen op wat komen gaat.
[..]
Dus wat is nu je punt? Dat ze het best anders hadden kunnen oplossen?
Uiteraard dit iddquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actie
Precies. Ken je de mop van de VWO-leerlingen die op vakantie gingen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:21 schreef Gezicht het volgende:
Je zou maar vanavond/morgen op vakantie gaan...
En ik zou nu gewoon eigenlijk moeten leren/oefenen. Geen discipline helaas.quote:
Wat wilde je gaan leren dan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:24 schreef TanteSidonia het volgende:
zeer vervelend voor ieder iedereen die op vakantie zou gaan, maar zelf vind ik het eigenlijk wel fijn![]()
Ook mooi dat het CvE rekening houdt hiermee bij het bepalen van de normering![]()
Feestjes en bbq's zijn een dagje uitgesteld, en zelf kan ik een extra dagje leren, pure win-win voor mij
Geniale actie inderdaad voor maximaal 300 mensen ofzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Het gaat niet met 0.5 omhoog. Zal misschien 0.1 of 0.2 zijn, als het al gebeurt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:47 schreef Paint-Man het volgende:
Trouwens wat een onzin dat de N-Term omhoog gaat door de omstandigheden. Alsof iemand hier last van heeft(buiten de mensen die een vakantie hebben geboekt) Maar dan alsnog alsof dit soort omstandigheden je cijfer beïnvloeden. Ik had liever mijn Duits een dagje later gehad en dat de N term dan gratuit met 0,5 omhoog ging. Het is nog steeds hetzelfde examen onder dezelfde omstandigheden.
Welke chaos? Als je hierdoor overspannen raakt verdien je geeneens een vwo diploma. Dan moet je niet aan een universitaire/hbo opleiding beginnen laat staan een baan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:48 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het gaat niet met 0.5 omhoog. Zal misschien 0.1 of 0.2 zijn, als het al gebeurt.
Tevens is het zo dat de chaos e.d. zorgen voor andere omstandigheden. Het is dus niet zomaar een dagje later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |