quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KLM twitterde op woensdag 29-05-2013 om 12:59:21Mais non! Morgen examen Frans? #Frans http://t.co/fyI99BxBxP reageer retweet
1.3.4 Landelijke test noodscenario:quote:
Die vliegtuigen zitten toch niet vol. Dus ze vullen nu gewoon de plaatsen op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actie
Oké dit was toch een goede oplossing.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:09 schreef Donnachii het volgende:
[..]
1.3.4 Landelijke test noodscenario:
Downloaden examendocumenten via de beveiligde site van DUO
Bij een calamiteit met de centrale examens kan besloten worden een noodscenario in werking te stellen. Als besloten wordt één of meer centrale examens te vervangen, proberen examenorganisaties in eerste instantie papieren exemplaren van de herziene versies in kandidaataantallen op de scholen te bezorgen. Als de tijd daarvoor niet toereikend is, kunnen de examenorganisaties genoodzaakt zijn om examendocumenten te verspreiden via de beveiligde site van DUO. Dit vraagt een snelle en adequate reactie van de examenorganisaties en de betrokken examensecretarissen. Om dat te oefenen, wordt via de beveiligde site van DUO jaarlijks een landelijke test noodscenario uitgevoerd. De examensecretarissen ontvangen van tevoren een aankondiging van deze test.
In januari 2013 is deze test uitgevoerd en voor het havo en vwo geslaagd, voor het vmbo niet. DUO heeft de oorzaak voor het mislukken van de test voor het vmbo kunnen vaststellen en heeft maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. De resultaten voor havo en vwo geven aan dat het werken met het digitale noodscenario voor zowel examenorganisaties als scholen een goed werkbaar alternatief is. Om die reden volgt voor het vmbo dit schooljaar geen herhaling van de test.
Bron: http://www.examenblad.nl/(...)u9/vj7pjx2gbtxk#par8
Ik zeg puur dat het zuur/vervelend is dat mensen die zich op een leuk feestje hadden ingesteld en gewoon klaar wilden zijn met de examens. Nu is er door vele leerlingen (waaronder ook mensen die morgen Frans moeten doen) veel tijd ingestopt om bijvoorbeeld het gala te organiseren. Daarnaast is het zo dat mensen bij ons op school al ver voor de examenperiode naar de avond van het gala uitkijken, het is jammer dat mensen nu niet niet/ slechts 2 uurtjes kunnen gaan. Het lijkt me dan ook wel logisch dat ik dit zuur noem.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoezo? Vanwege de spanning dat je alsnog examen moet doen?
Shit happens en dit is niet de eerste keer,dus get over it en beetje meer ruggengraat.
Feesten kun je altijd doen,examen (zeker zo 1) niet,dus gewoon je ertoe aanzetten en instellen op wat komen gaat.
[..]
Dus wat is nu je punt? Dat ze het best anders hadden kunnen oplossen?
Uiteraard dit iddquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actie
Precies. Ken je de mop van de VWO-leerlingen die op vakantie gingen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:21 schreef Gezicht het volgende:
Je zou maar vanavond/morgen op vakantie gaan...
En ik zou nu gewoon eigenlijk moeten leren/oefenen. Geen discipline helaas.quote:
Wat wilde je gaan leren dan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:24 schreef TanteSidonia het volgende:
zeer vervelend voor ieder iedereen die op vakantie zou gaan, maar zelf vind ik het eigenlijk wel fijn![]()
Ook mooi dat het CvE rekening houdt hiermee bij het bepalen van de normering![]()
Feestjes en bbq's zijn een dagje uitgesteld, en zelf kan ik een extra dagje leren, pure win-win voor mij
Geniale actie inderdaad voor maximaal 300 mensen ofzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Het gaat niet met 0.5 omhoog. Zal misschien 0.1 of 0.2 zijn, als het al gebeurt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:47 schreef Paint-Man het volgende:
Trouwens wat een onzin dat de N-Term omhoog gaat door de omstandigheden. Alsof iemand hier last van heeft(buiten de mensen die een vakantie hebben geboekt) Maar dan alsnog alsof dit soort omstandigheden je cijfer beïnvloeden. Ik had liever mijn Duits een dagje later gehad en dat de N term dan gratuit met 0,5 omhoog ging. Het is nog steeds hetzelfde examen onder dezelfde omstandigheden.
Welke chaos? Als je hierdoor overspannen raakt verdien je geeneens een vwo diploma. Dan moet je niet aan een universitaire/hbo opleiding beginnen laat staan een baan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:48 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het gaat niet met 0.5 omhoog. Zal misschien 0.1 of 0.2 zijn, als het al gebeurt.
Tevens is het zo dat de chaos e.d. zorgen voor andere omstandigheden. Het is dus niet zomaar een dagje later.
Het is nogal chaotisch als op het laatste moment je examen wordt verplaatst, je je reis moet uitstellen e.d. Over overspannen heb ik 't nooit gehad.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:51 schreef Paint-Man het volgende:
[..]
Welke chaos? Als je hierdoor overspannen raakt verdien je geeneens een vwo diploma. Dan moet je niet aan een universitaire/hbo opleiding beginnen laat staan een baan.
Het gebeurt sowieso staat op de twitter van laks en Volkskrant.
De LAKS heeft wel een kijk op de normkeuze die heeft daar vergaderingen over met het CVE dus dat is gewoon complete onzin. Verder vind ik de situatie in Syrië en de Gaza-strook chaotisch. Een examen 1 dag later onder precies dezelfde omstandigheden niet. Ik zie geen reden dat je beter/slechter gaat presteren.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:03 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het is nogal chaotisch als op het laatste moment je examen wordt verplaatst, je je reis moet uitstellen e.d. Over overspannen heb ik 't nooit gehad.
En het gebeurt niet sowieso: er wordt alleen rekening mee gehouden. Is wel waarschijnlijk. Sowieso hebben we geen kijk op de normkeuze. Het kan dus ook alleen gezegd worden om iedereen een beetje rustig te krijgen.
quote:Uit een recente mededeling van het College voor Examens aan de schooldirecteuren met betrekking tot de onduidelijkheid over omstandigheden rond de herkansingen citeren wij:
"Naar aanleiding van het bericht over het uitstel van het centraal examen Frans vwo worden scholen benaderd door ouders die een planningsprobleem hebben, bijvoorbeeld wegens een geplande vakantie. Directeuren en examensecretarissen vragen zich onder meer af of zij bij een wijziging van het examenrooster leerlingen kunnen verplichten aanwezig te zijn, en op grond waarvan zij dat van leerlingen kunnen vragen.
In de Maartmededeling 2013, paragraaf 1.3.3. is vermeld dat de examenperiode dit schooljaar loopt tot en met 29 juni. In andere jaren is een soortgelijke mededeling gedaan. Alle data in deze periode kunnen nodig zijn bij eventuele onvoorziene omstandigheden, voor een leerling of (in dit geval) voor groepen leerlingen.
Op grond hiervan kunnen leerlingen worden verplicht om op de afwijkende datum aanwezig te zijn bij de examenzitting. Indien andere onvoorziene omstandigheden dat onmogelijk maken, berust de afweging en beslissing omtrent de wettigheid van de afwezigheid bij de directeur. "
Ik zeg dat wij geen kijk hebben op de normkeuze. Aangezien wij niet het LAKS zijn, klopt het dus wat ik zeg. Het LAKS heeft wel enig zicht, maar beslist niet mee. Het LAKS stelt het CVE op de hoogte en overlegd met het CVE, net zoals dat ook door vakgroepen (zoals Levende Talen) en docentenorganisaties wordt gedaan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:05 schreef Paint-Man het volgende:
[..]
De LAKS heeft wel een kijk op de normkeuze die heeft daar vergaderingen over met het CVE dus dat is gewoon complete onzin. Verder vind ik de situatie in Syrië en de Gaza-strook chaotisch. Een examen 1 dag later onder precies dezelfde omstandigheden. Ik zie geen reden dat je beter/slechter gaat presteren.
Volgens mij weet jij niet wat het woord chaos betekent dus ik citeer even uit het woordenboek.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:13 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ik zeg dat wij geen kijk hebben op de normkeuze. Aangezien wij niet het LAKS zijn, klopt het dus wat ik zeg. Het LAKS heeft wel enig zicht, maar beslist niet mee. Het LAKS stelt het CVE op de hoogte en overlegd met het CVE, net zoals dat ook door vakgroepen (zoals Levende Talen) en docentenorganisaties wordt gedaan.
Die vergelijking met Syrië en de Gaza-strook is onzinnig. Verder is het wel lange tijd onduidelijk geweest hoe het zou gaan en tot vanochtend werd er vanuit gegaan dat we het gewoon vandaag zouden hebben. Vanaf 10.15 moesten mensen opeens als gekken hun vakanties annuleren of omboeken. Dat zorgt voor onrust en chaos. Niet chaos zoals in Syrie, maar het Midden-Oosten heeft ook niet een monopolie op chaos.
Zelf heb ik er overigens geen last van, maar als je morgen op examenreis zou gaan (of vanavond) dan is dat schrikken. Vervolgens moeten die mensen veel doen en zijn ze met hun hoofd niet bij het examen. De omstandigheden lijken wel hetzelfde, maar door de onrust zullen leerlingen minder presteren. Vooral de zwakkere en onzekere leerlingen zullen hierdoor geraakt worden.
Chaos hoeft niet alleen fysiek aanwezig te zijn. Het kan ook organisatorische chaos zijn of chaos in je hoofd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:17 schreef Paint-Man het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet wat het woord chaos betekent dus ik citeer even uit het woordenboek.
Chaos:
situatie waarin alles door elkaar ligt
Voorbeeld: `Door de storm is het hier een chaos.`
Synoniemen: wanorde, warboel, troep
Lijkt mij in deze geen sprake van. Verder heeft het LAKS wel degelijk invloed op de norm veel meer dan gewoon inzicht. Ze vergaderen mee dus ze bepalen ook mee.
CvE hier de schuld voor gevenquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:55 schreef Miousana het volgende:
Ik heb de neiging om op al die facebook berichten waarin iets staat in de trant van "Bedankt CvE voor dit gedoe" te reageren met "Graag gedaan. gr gr CvE"
Wellicht was dat niet het geval, het lijkt me ook dat hij bewust heeft gewacht tot het laatste examen en dat (indien hij überhaupt VWO examen deed dit jaar) hij wellicht Duits had gekozen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:44 schreef onee het volgende:
Wel dom, als diegene ook zelf de examen moest doen heeft hij net zo goed zichzelf genaaid.
Ik vind dat de CvE/Laks en wie je er ook maar bij wilt betrekken, wel erg makkelijk besluiten om het examen met 1 dag te verschuiven. Officieel zou de examenperiode voor het VWO vandaag eindigen, daarna kunnen duizenden VWO leerlingen een dagje uit, vakantie, familiebezoek, of iets anders hebben gepland. Dat is heel normaal, na je examen gaan de meeste even iets heel anders doen, ook vaak buiten Nederland. Schaamteloos wordt nu het VWO examen Frans één dag opgeschoven en net gedaan alsof ze daar alle recht toe hebben. Dat kunnen ze gewoon niet maken tegenover al die leerlingen, de examenperiode is al lang en vermoeiend genoeg.quote:
Dat hij Duits heeft gekozen betekent nog niet dat ie geen Frans heeft.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wellicht was dat niet het geval, het lijkt me ook dat hij bewust heeft gewacht tot het laatste examen en dat (indien hij überhaupt VWO examen deed dit jaar) hij wellicht Duits had gekozen.
Gezien de taalfouten in die brief betwijfel ik ten zeerste of hij VWO deed eigenlijkquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:34 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Dat hij Duits heeft gekozen betekent nog niet dat ie geen Frans heeft.![]()
Maar het is inderdaad wel waarschijnlijk dat hij geen Frans heeft en, aangezien de foto's van 2 mei zijn (zoals eerder al gemeld op het forum), is het feit dat ie bewust gewacht heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen.
LAKS heeft er sowieso niets mee te maken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind dat de CvE/Laks en wie je er ook maar bij wilt betrekken, wel erg makkelijk besluiten om het examen met 1 dag te verschuiven. Officieel zou de examenperiode voor het VWO vandaag eindigen, daarna kunnen duizenden VWO leerlingen een dagje uit, vakantie, familiebezoek, of iets anders hebben gepland. Dat is heel normaal, na je examen gaan de meeste even iets heel anders doen, ook vaak buiten Nederland. Schaamteloos wordt nu het VWO examen Frans één dag opgeschoven en net gedaan alsof ze daar alle recht toe hebben. Dat kunnen ze gewoon niet maken tegenover al die leerlingen, de examenperiode is al lang en vermoeiend genoeg.
En doet 'ie wel VWO, dan doet 'ie 't volgend jaar weer, want het Nederlands examen zal hij niet gehaald hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gezien de taalfouten in die brief betwijfel ik ten zeerste of hij VWO deed eigenlijk
Met een 4 voor Nederlands en de rest voldoende slaag je gewoon. Als hij voor het schoolexamen een 6 stond, mag hij dus een 1 halen voor het CE. Als hij voor twee andere CE vakken een 7 haalt en voor vier andere vakken een 6, dan is zelfs zijn CE gemiddelde een voldoendequote:Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
LAKS heeft er sowieso niets mee te maken.
[..]
En doet 'ie wel VWO, dan doet 'ie 't volgend jaar weer, want het Nederlands examen zal hij niet gehaald hebben.
Heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind dat de CvE/Laks en wie je er ook maar bij wilt betrekken, wel erg makkelijk besluiten om het examen met 1 dag te verschuiven. Officieel zou de examenperiode voor het VWO vandaag eindigen, daarna kunnen duizenden VWO leerlingen een dagje uit, vakantie, familiebezoek, of iets anders hebben gepland. Dat is heel normaal, na je examen gaan de meeste even iets heel anders doen, ook vaak buiten Nederland. Schaamteloos wordt nu het VWO examen Frans één dag opgeschoven en net gedaan alsof ze daar alle recht toe hebben. Dat kunnen ze gewoon niet maken tegenover al die leerlingen, de examenperiode is al lang en vermoeiend genoeg.
Het klopt niet. De examens zijn ingepland tot en met vandaag, maar daarna duurt de examenperiode officieel nog. In theorie moet je al die tijd beschikbaar zijn.quote:
Dit dus.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:53 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het klopt niet. De examens zijn ingepland tot en met vandaag, maar daarna duurt de examenperiode officieel nog. In theorie moet je al die tijd beschikbaar zijn.
Er zitten nog wel meer fouten in.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:50 schreef Gramulanion het volgende:
http://risus.nl/2013/05/5(...)-krijgt-onvoldoende/
quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:53 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het klopt niet. De examens zijn ingepland tot en met vandaag, maar daarna duurt de examenperiode officieel nog. In theorie moet je al die tijd beschikbaar zijn.
Dat zegt het CvE inderdaad, dat zou ik ook zeggen om te voorkomen dat ik vele rechtszaken aan mijn broek krijg. Maar is er ergens nog een andere bron voor. Zover ik weer is de examenperiode VWO tijdvak 1 morgen officieel afgelopen. Dat kan volgens mij niet zonder meer met één dag verlengd worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |