Ze moeten ook nog worden gedrukt. En het is voor de zekerheid. Zodat alle scholen op tijd het juiste examen hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:48 schreef AppleBite het volgende:
onlijk echt af hoe het logistiek gezien onmogelijk is die examens alsnog te verspreiden. Het Cito heeft zijn hoofdkantoor in Arnhem zitten, ervan uitgaande dat ze rond 10 uur gisteravond al wisten dat het examen officieel gestolen was, hadden ze, rekening houdend met speling, nog 14 uur om de examens te verspreiden. Zover ik weet moet dat gezien de grootte van Nederland logistiek gezien niet onmogelijk zijn.
Ze maken die examens ook een paar jaar vooruit. Dus ze zouden in principe gewoon het examen van 2014 door kunnen schuiven naar 2013.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:24 schreef Ac1995 het volgende:
Domme vraag, maar hebben ze soms 10 examens liggen ofzo voor een jaar of hoe komen ze aan die nieuwe?
twitter:boonvivant twitterde op woensdag 29-05-2013 om 12:42:45Wie is Frans, overigens? #trending reageer retweet
Met die 14 uur heb ik er rekening mee gehouden dat ze de examens om 12 uur s'middags zouden hebben, dan heb je nog een uur speling om alles op de scholen gladjes te laten verlopen. Transport zou maximaal 4 uur duren, dan heb je 10 uur voor het drukken en het logistieke proces te organiseren, dat moet geen onmogelijke opgave zijn lijkt mij.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:49 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ze moeten ook nog worden gedrukt. En het is voor de zekerheid. Zodat alle scholen op tijd het juiste examen hebben.
Mocht het fout gaan door de haast, dan heb je weer problemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:57 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Met die 14 uur heb ik er rekening mee gehouden dat ze de examens om 12 uur s'middags zouden hebben, dan heb je nog een uur speling om alles op de scholen gladjes te laten verlopen. Transport zou maximaal 4 uur duren, dan heb je 10 uur voor het drukken en het logistieke proces te organiseren, dat moet geen onmogelijke opgave zijn lijkt mij.
Het zal hem wel in de logistieke kosten zitten. Het kost waarschijnlijk super veel centjes om vrachtwagen chauffeurs te toveren die naast hun gewone dienst ook nog beschikbaar willen zijn om die examens te vervoeren. Ze mogen toch maar maximaal 8 uur op het wegdek rijden?quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:57 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Met die 14 uur heb ik er rekening mee gehouden dat ze de examens om 12 uur s'middags zouden hebben, dan heb je nog een uur speling om alles op de scholen gladjes te laten verlopen. Transport zou maximaal 4 uur duren, dan heb je 10 uur voor het drukken en het logistieke proces te organiseren, dat moet geen onmogelijke opgave zijn lijkt mij.
Nouja, haast, wat is haast, als ze alles in 7 uur tijd zouden moeten regelen zouden dingen gehaast moeten en afgeraffeld worden, maar ze hebben twee keer zoveel tijd. Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn, het is slechts 1 examen, als het er nog meerdere waren had ik wel gesnapt dat er veel mogelijkheid tot verwarring was geweest.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:58 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Mocht het fout gaan door de haast, dan heb je weer problemen.
twitter:KLM twitterde op woensdag 29-05-2013 om 12:59:21Mais non! Morgen examen Frans? #Frans http://t.co/fyI99BxBxP reageer retweet
Hoezo? Vanwege de spanning dat je alsnog examen moet doen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:48 schreef AppleBite het volgende:
Pfff dit is wel heel zuur, de helft van de VWO-leerlingen heeft bij ons op school Frans, en (zoals waarschijnlijk op wel meer scholen?) hebben we traditiegetrouw het gala aan het einde van de examens, dat feestje wordt dan in ieder geval mooi verknald.
Dus wat is nu je punt? Dat ze het best anders hadden kunnen oplossen?quote:Daarnaast vraag ik me persoonlijk echt af hoe het logistiek gezien onmogelijk is die examens alsnog te verspreiden. Het Cito heeft zijn hoofdkantoor in Arnhem zitten, ervan uitgaande dat ze rond 10 uur gisteravond al wisten dat het examen officieel gestolen was, hadden ze, rekening houdend met speling, nog 14 uur om de examens te verspreiden. Zover ik weet moet dat gezien de grootte van Nederland logistiek gezien niet onmogelijk zijn.
KLM heldenquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KLM twitterde op woensdag 29-05-2013 om 12:59:21Mais non! Morgen examen Frans? #Frans http://t.co/fyI99BxBxP reageer retweet
Doen meer organisaties.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KLM twitterde op woensdag 29-05-2013 om 12:59:21Mais non! Morgen examen Frans? #Frans http://t.co/fyI99BxBxP reageer retweet
Niet alle scholen waren in staat om het te printen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Donnachii het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom men niet de digitale oplossing heeft gekozen. Dat leek me toch wel de beste methode om deze rotzooi op te lossen.
Ah zo. Grote tegenvaller dan, want tijdens de test was het wel gelukt namelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:02 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Niet alle scholen waren in staat om het te printen.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
Welke test?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:05 schreef Donnachii het volgende:
[..]
Ah zo. Grote tegenvaller dan, want tijdens de test was het wel gelukt namelijk.
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actiequote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Pino112 het volgende:
1.3.4 Landelijke test noodscenario:quote:
Die vliegtuigen zitten toch niet vol. Dus ze vullen nu gewoon de plaatsen op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actie
Oké dit was toch een goede oplossing.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:09 schreef Donnachii het volgende:
[..]
1.3.4 Landelijke test noodscenario:
Downloaden examendocumenten via de beveiligde site van DUO
Bij een calamiteit met de centrale examens kan besloten worden een noodscenario in werking te stellen. Als besloten wordt één of meer centrale examens te vervangen, proberen examenorganisaties in eerste instantie papieren exemplaren van de herziene versies in kandidaataantallen op de scholen te bezorgen. Als de tijd daarvoor niet toereikend is, kunnen de examenorganisaties genoodzaakt zijn om examendocumenten te verspreiden via de beveiligde site van DUO. Dit vraagt een snelle en adequate reactie van de examenorganisaties en de betrokken examensecretarissen. Om dat te oefenen, wordt via de beveiligde site van DUO jaarlijks een landelijke test noodscenario uitgevoerd. De examensecretarissen ontvangen van tevoren een aankondiging van deze test.
In januari 2013 is deze test uitgevoerd en voor het havo en vwo geslaagd, voor het vmbo niet. DUO heeft de oorzaak voor het mislukken van de test voor het vmbo kunnen vaststellen en heeft maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. De resultaten voor havo en vwo geven aan dat het werken met het digitale noodscenario voor zowel examenorganisaties als scholen een goed werkbaar alternatief is. Om die reden volgt voor het vmbo dit schooljaar geen herhaling van de test.
Bron: http://www.examenblad.nl/(...)u9/vj7pjx2gbtxk#par8
Ik zeg puur dat het zuur/vervelend is dat mensen die zich op een leuk feestje hadden ingesteld en gewoon klaar wilden zijn met de examens. Nu is er door vele leerlingen (waaronder ook mensen die morgen Frans moeten doen) veel tijd ingestopt om bijvoorbeeld het gala te organiseren. Daarnaast is het zo dat mensen bij ons op school al ver voor de examenperiode naar de avond van het gala uitkijken, het is jammer dat mensen nu niet niet/ slechts 2 uurtjes kunnen gaan. Het lijkt me dan ook wel logisch dat ik dit zuur noem.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoezo? Vanwege de spanning dat je alsnog examen moet doen?
Shit happens en dit is niet de eerste keer,dus get over it en beetje meer ruggengraat.
Feesten kun je altijd doen,examen (zeker zo 1) niet,dus gewoon je ertoe aanzetten en instellen op wat komen gaat.
[..]
Dus wat is nu je punt? Dat ze het best anders hadden kunnen oplossen?
Uiteraard dit iddquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
geniale marketing natuurlijk. Zoveel mensen hebben niet met KLM geboekt lijkt me maar halen wel het nieuws met deze actie
Precies. Ken je de mop van de VWO-leerlingen die op vakantie gingen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:21 schreef Gezicht het volgende:
Je zou maar vanavond/morgen op vakantie gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |