De ouders weten de betekenis van een advies niet, weten niet wat hun rechten zijn en de leraren wijzen ze daar ook niet op. De fout ligt aan beide kanten, maar bovenal bij de ouders. Die horen zich erin te verdiepen waar mogelijk. Als je dat na laat, dan speel je met de toekomst van je kinderen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:57 schreef TanteSidonia het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het is toch te stom voor woorden om vmbo te gaan doen met 545... allochtone ouders met blijkbaar een tunnel visie of niet, dit kan elk mens met één hersencel toch wel bedenken?
Of heeft dat advies zó veel effect, wat ik me haast niet kan voorstellen.
Bron: http://www.scholieren.com(...)amen-op-vrije-voetenquote:Ibn Ghaldoun
De school kwam in 2007 al in opspraak omdat het subsidiegeld gebruikte voor diverse reizen in 2005 en 2006 naar Saudi-Arabië. Daarvoor besteedde de school circa 200.000 euro, terwijl de reizen helemaal geen 'educatief karakter' hadden, aldus de schoolinspectie toentertijd.
Maar er was de laatste jaren meer aan de hand: zo bleek uit onderzoek dat twee imams wel op de loonlijst van de school stonden, maar daar helemaal geen werkzaamheden uitvoerden. Ook bleek destijds dat examinatoren van de school bij het nakijken van de examens te veel punten toekenden aan leerlingen.
Ik loop de hele dag met een onderuitgezakte broek zodat men mijn boxershort ziet. Dat is mode.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:06 schreef Iwanius het volgende:
Goed, alles is nu achter de rug dus neem ik aan dat het geneuzel over het Franse examen wel verleden tijd is. Interessanter om te weten of jullie nu al vakantie aan het vieren zijn en daarmee bedoel ik dus "het land uit zijn"en zo niet, wat je dan zoal de hele dag doet al wachtende op de uitslag.
Nee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:55 schreef SiIk het volgende:
Zullen we dat gesprek verder hier EXA / Vier hier het einde van de examens! of hier EXA / [Zenuwen!] #5 Het einde in zicht voortzetten? Lijkt me voor dit topic nogal offtopic.
Ja.quote:
Marokkaanse jongeren respect voor ouderen? En mensen van andere culturen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:19 schreef belkiss944 het volgende:
[..]
Ja, en wat wil je hiermee zeggen dan? Het zou wel héél erg hypokritisch/achterlijk zijn om te zeggen 'Ja ik woon in Nederland dus mijn achtergrond kan me niets schelen.''Het mag wél, een volledige assimilatie is zo gek nog niet?
Maar beste persoon, je moet één ding niet vergeten. Wij hebben een volk dat vaste normen en waarden heeft. Wij hebben geleerd respect te tonen voor mensen die anders zijn dan ons, wij hebben geleerd respect te hebben voor oudere mensen, wij hebben geleerd dat je je cultuur hoort te beschermen, wij hebben geleerd dat je niet omgekocht moet worden, wij hebben geleerd hoe je een moreel integere mens kan worden, wij hebben geleerd hoe je om moet gaan met gezinsvorming & wij hebben een historisch besef.
En.....dit kun je nou niet echt terugvinden bij NL's.
Je bent niet alléén trots op een identiteit, maar je bent ook heel erg trots op je cultuur (rijke). En ja, je kan dit veel beter merken bij allochtonen (2/3e generatie) omdat ze leven tussen twee culturen. Ené zonder een moraal, en éne met een moraal.
Poolll, je hele visie is gebaseerd op aannames en eigen interpretaties die je vervolgens generaliseert naar de gehele Marokkaanse gemeenschap/bevolking. Ik heb jou reeds verteld dat dit geen juiste manier van analyseren is en dat de dingen die je opnoemt niet eigen zijn aan Marokkanen maar daar ga je niet op in, waardoor men alleen maar langs elkaar heen gaat praten. Derhalve heeft het geen zin om hierover met jou in discussie te gaan. Maar ik hoop ooit dat die balk in je oog en die bord voor je kop verdwenen zijn. Dit geldt ook voor andere NL's die zelfde gedachtegang hebben.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:57 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Marokkaanse jongeren respect voor ouderen? En mensen van andere culturen?
De grootste grap in TIJDEN die ik heb gelezen. Als er iets kenmerkend is voor de Marokkaanse reljeugd dan is het DISRESPECT voor alles wat beweegt (behalve mensen uit de eigen groep).
Spugen, schelden, dreigen, vechten, tegen je aanlopen op straat... en in een groot deel van die gevallen totaal zonder ook maar enige reden. Gewoon voor hun eigen lol, streetcredibility opbouwen bij je makkers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |