Ik dacht vroeger altijd dat het wel enigszins nuttig was, maar na jarenlang werkervaring weet ik nu wel beter. Het antwoord is nooit, echt nog nooit meegemaakt dat een werkgever vraagt om Duits of Frans. Ter vergelijking: Werkgevers willen wel graag dat je goed bent met computers, databases, websites maken, etc. ook als je iets niet I(C)T gerelateerd doet, daar moet je dan vaak veel cursussen voor doen. Is Informatica verplicht? Doe je daar een centraal examen in? Nee dus. We moeten in Nederland eens met onze tijd mee gaan, het onderwijs dus ook. Frans en Duits is achterhaald. Duitse (en soms Franse) wetenschappelijke artikelen waren en volop in de jaren 70, dat is allang niet meer zo.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:58 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Veel werkgevers eisen toch wel dat je duits kunt hoor. Vooral in de industrie. Duitsland is ons belangrijkste handelsland.
Ik dacht vroeger precies zo, maar nu weet ik wel beter. Wou dat ik beter mijn best had gedaan op duits op de middelbare school. Nu kan ik allemaal extra cursussen gaan volgen als ik bij sommige bedrijven wil werken.
Ik ken iemand die dat net ging doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:03 schreef Kikaru het volgende:
[..]
Als je daar niet zelf achterkwam, dan ben je sowieso geen vwo-diploma waardig.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:03 schreef Basxt het volgende:
[..]
ik weet wie het is.
maar ik ga natuurlijk niet naaien.
Duits kun je zeker nog wel tegenkomen. Zoals "Jatochneetoch" al zei, Duitsland is ons belangrijkste handelsland. En ik ken genoeg mensen die in bepaalde bedrijven werken waar veel gecommuniceerd moet worden tussen Nederlanders en Duitsers, en dan is het toch verdomde handig om Duits te spreken, want zij kunnen toch niet allemaal Engels.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat het wel enigszins nuttig was, maar na jarenlang werkervaring weet ik nu wel beter. Het antwoord is nooit, echt nog nooit meegemaakt dat een werkgever vraagt om Duits of Frans. Ter vergelijking: Werkgevers willen wel graag dat je goed bent met computers, databases, websites maken, etc. ook als je iets niet I(C)T gerelateerd doet, daar moet je dan vaak veel cursussen voor doen. Is Informatica verplicht? Doe je daar een centraal examen in? Nee dus. We moeten in Nederland eens met onze tijd mee gaan, het onderwijs dus ook. Frans en Duits is achterhaald. Duitse (en soms Franse) wetenschappelijke artikelen waren en volop in de jaren 70, dat is allang niet meer zo.
Nogmaals Frans en Duits mogen van mij blijven bestaan als keuzevak, waar je enkel en alleen schoolexamen in doet, buitendien, het CE is alleen maar lezen, geen enkel bedrijf dat alleen daar bij gebaat is.
Hoe?quote:
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:05 schreef Maraten het volgende:
Heeft iemand de antwoorden al? Ben te lui om het te maken
Volgens mij betreft die woede slechts het eigen ongemak dat zij ervan zouden kunnen hebbenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:01 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het feit dat 1 iemand fraudeert en dat ongeveer alle andere mensen daar woedend over zijn bewijst het tegendeel.
Die kerel is er toch wel bij.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:03 schreef Basxt het volgende:
[..]
ik weet wie het is.
maar ik ga natuurlijk niet naaien.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:05 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Je had er wel eerst nog op moeten klikken ipv meteen doorhebben he
ik zie dat al helemaal gebeuren op mijn school: printen. niet dus -.-quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:03 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Er wordt een noodscenario ingang gezet. Mogelijk gaat het inderdaad om digitaal versturen en uitprinten.
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op dinsdag 28-05-2013 om 21:57:53Brekend: Uitgelekte examen Frans is authentiek. Dat meldt het College voor Examens aan RTL Nieuws http://t.co/VDYND5fjZC reageer retweet
Er verandert niets lijkt me?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:06 schreef Maisnon het volgende:
Wat als ze nu morgen verse examens hebben klaarliggen en de helft heeft nu de moed al opgegeven
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:06 schreef madridista_ het volgende:
[..]
ik zie dat al helemaal gebeuren op mijn school: printen. niet dus -.-
Dan zakt de helft.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:06 schreef Maisnon het volgende:
Wat als ze nu morgen verse examens hebben klaarliggen en de helft heeft nu de moed al opgegeven
"Brekend"quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef themole het volgende:
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op dinsdag 28-05-2013 om 21:57:53Brekend: Uitgelekte examen Frans is authentiek. Dat meldt het College voor Examens aan RTL Nieuws http://t.co/VDYND5fjZC reageer retweet
PC Load Letter wtf does that meanquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Printers zijn wel echt van die apparaten waar je op kunt vertrouwen.
Nee, zometeen maakt zo'n printer een account aan op FOK! en post kopietjes van het examenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Heb jij een betere oplossing?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ten eerste, bij het CE Duits krijg je dus helemaal geen spreken/luisteren, alleen lezen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:05 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Duits kun je zeker nog wel tegenkomen. Zoals "Jatochneetoch" al zei, Duitsland is ons belangrijkste handelsland. En ik ken genoeg mensen die in bepaalde bedrijven werken waar veel gecommuniceerd moet worden tussen Nederlanders en Duitsers, en dan is het toch verdomde handig om Duits te spreken, want zij kunnen toch niet allemaal Engels.
Nou nee, in 6 jaar geen fuck geleerd. Kutvak, kuttaal. Als ik een 2,5 morgen haal ben ik wel geslaagd though.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zakt de helft.
Snap niet wat het 'leren' voor een Frans examen een kleine dag van te voren voor een toegevoegde waarde heeft.
In zes jaar heb je hopelijk genoeg taalvaardigheid/woordenschat opgebouwd dat het wel moet lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |