abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127101981
Ik ben toch wel benieuwd hoe anderen daar over denken. Ik weet nooit zo goed wat ik er mee aanmoet.

Als ik het vertel dan vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan omdat mijn partner dan ineens denkt dat ik toch anders ben, van binnen toch een man ben, of dat ik zou begrijpen hoe mannen denken. Nou, hele rare dingen dus. Of mijn partner is er zelf teveel mee bezig, terwijl ik het juist zo fijn vind om alles te vergeten.

Maar ik ben ook bang omdat sommige mens het zo ontzettend belangrijk vinden dat ik denk: als ze er achter komen dan zijn ze misschien wel in staat om me iets aan te doen. Zoiets. Het is niet echt een fijne gedachte om iets te hebben met iemand als je niet weet hoe diegene dan zal zijn.

Ik schaam me er ook voor dat ik trans ben. Ook vanwege alle vooroordelen. Dat maakt het ook wel heel lastig.
pi_127102093
Dus je gaat een relatie met iemand aan en daarna vertel je zoiets pas? Ja, dan vind ik die reacties ook niet meer dan normaal.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:31:14 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127102184
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:28 schreef LompeHork het volgende:
Dus je gaat een relatie met iemand aan en daarna vertel je zoiets pas? Ja, dan vind ik die reacties ook niet meer dan normaal.
Als de persoon in kwestie het dan zelf nog niet gemerkt heeft, maakt het toch ook geen ruk meer uit?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127102204
-flikker op-

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 28-05-2013 12:14:18 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:32:35 #6
244933 trovey
Nachtoele
pi_127102217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als de persoon in kwestie het dan zelf nog niet gemerkt heeft, maakt het toch ook geen ruk meer uit?
Vooroordelen kunnen er dan altijd nog zijn.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127102220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Want? Er is dan gewoon een vertrouwenskwestie.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:32:50 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_127102228
Schat, laten we kinderen nemen.

Ja dat kan niet want mijn piemel is binnenstebuiten gekeerd.

Dan ben je wel iets te laat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:33:39 #9
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_127102251
Natuurlijk is een nieuwe partner daar veel mee bezig nadat je dat vertelt. Het is niet iets dat je dagelijks tegenkomt. En ik snap wel een beetje dat je het zelf het liefst vergeet maar het enige dat ik kan verzinnen is dat je een potentiële partner zo snel mogelijk vertelt hoe het zit om hem/haar gelijk te dumpen als de reactie tegenvalt.

Hoe dan ook zou ik het niet achterhouden. Ik zou mij ook de tyfus schrikken als mijn vriendin mij zou vertellen dat ze vroeger man was maar dat is niets vergeleken met hoe ik mij zou voelen als ik er over 10 jaar per ongeluk achter kom.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:35:13 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_127102306
Ik wil niet beledigend zijn maar ik zou er ook zwaar over na moeten denken als mijn partner trans is en zich van vrouw naar man had laten ombouwen. Ik heb respect voor deze mensen maar in mijn eigen situatie zou ik het toch lastig vinden om die persoon als een totale man/vrouw te gaan zien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:35:58 #11
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127102340
Pre-op of post-op?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:36:11 #12
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127102353
Het niet vertellen voordat je een relatie aangaat heet voorliegen. Wees eerlijk, laat het ze accepteren en dan heb je ook een veel betere basis om vanuit verder te werken dan ineens op een dag te zeggen: "schat ik ben een transgender en heb je voor de gek gehouden, vergeef mij aub."
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:36:29 #13
71919 wonderer
pi_127102368
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Want? Er is dan gewoon een vertrouwenskwestie.
Ja, want dat vertrouwen beschaam je natuurlijk absoluut niet als je haar daarna op straat zet, of erger, puur gebaseerd op iets wat je denkt te weten en niet op iets dat werkelijk aan de hand is.

In dit soort situaties moet het vertrouwen altijd maar van een kant komen, heel gek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:36:59 #14
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_127102394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:33 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Natuurlijk is een nieuwe partner daar veel mee bezig nadat je dat vertelt. Het is niet iets dat je dagelijks tegenkomt. En ik snap wel een beetje dat je het zelf het liefst vergeet maar het enige dat ik kan verzinnen is dat je een potentiële partner zo snel mogelijk vertelt hoe het zit om hem/haar gelijk te dumpen als de reactie tegenvalt.

Hoe dan ook zou ik het niet achterhouden. Ik zou mij ook de tyfus schrikken als mijn vriendin mij zou vertellen dat ze vroeger man was maar dat is niets vergeleken met hoe ik mij zou voelen als ik er over 10 jaar per ongeluk achter kom.
Dit dus. Een relatie gaat ook om vertrouwen. Het is pas awkward als hij later kinderen wil, je samen naar de huisarts gaat omdat je het nog steeds niet wil zeggen, en je huisarts vervolgens opmerkt "Mevrouw, ik lees hier dat u een geslachtsoperatie hebt ondergaan. U weet toch wel dat..." en je vervolgens even mag uitleggen hoe de vork in de steel zit.
Dan heb je een garantie dat je relatie op de klippen loopt. Als je het gewoon vroeg vertelt geef je hem kans om het te accepteren.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 11:37:17 #15
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_127102409
even belangrijke informatie.

Heb je wel een kutje zitten? of heb je nog nooit iets gedaan met je partner en weer hij niet dat er iets van onderen bungelt ?

Dit is een erg belangrijk detail in de uitkomst van het advies.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_127102431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, want dat vertrouwen beschaam je natuurlijk absoluut niet als je haar daarna op straat zet, of erger, puur gebaseerd op iets wat je denkt te weten en niet op iets dat werkelijk aan de hand is.

In dit soort situaties moet het vertrouwen altijd maar van een kant komen, heel gek.
Lekker uit z'n verband getrokken, chapeau :)

Als jij een vriendin krijgt, een relatie opbouwt en dan aankomt met het feit: "oh ja, ik naai elke dag 8 mannen voor m'n werk" dan ga jij natuurlijk handsdown van alles voor haar doen. Gelul natuurlijk, liegen is liegen.
pi_127102450
Normaal zou je je juist niet meer moeten schamen na je operatie, maar vrij moeten voelen. Dat zou namelijk betekenen dat je de foute keuze hebt gemaakt.

Derhalve bestempel ik dit als een verzonnen topic.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:38:40 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_127102456
Beste is eerlijk te zijn idd maar toch blijf je het vaak zien zeker van man naar vrouw en zeker als je een blanke man bent geweest. Dus mij lijkt me dat die partner toch wel iets door moet hebben?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:38:44 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_127102464
Ik vraag me altijd af of je het verschil niet voelt. Of date je alleen maagden?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:39:38 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_127102499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Beste is eerlijk te zijn idd maar toch blijf je het vaak zien zeker van man naar vrouw en zeker als je een blanke man bent geweest. Dus mij lijkt me dat die partner toch wel iets door moet hebben lijkt me?
Wellicht valt hij wel gewoon op vrouwen met een forse kaaklijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:39:55 #21
71919 wonderer
pi_127102512
En voor de mensen die vinden dat je het liefst bij de eerste date al alles op tafel moet gooien, en als de persoon het dan niet trekt weet je dat ook meteen: deze informatie kan potientieel gevaarlijk zijn in de verkeerde handen. Chantage, geweld, etc. Je moet toch minstens eerst de kat uit de boom kijken of je de ander kunt vertrouwen met iets dat grote gevolgen voor je kan hebben, niet dan?
pi_127102574
Jammer dat je onzeker bent over wie je wilt zijn, of al bent. Daar is natuurlijkwl iets aan te doen.
En verder lijkt het me zaak om een-en-ander zo snel mogelijk te vertellen als je het idee hebt dat het serieus wordt. Dat voorkomt namelijk teleurstelling bij jou als iemand toch minder ruimdenkend blijkt te zijn.
Je kunt beter je tijd en moeite investeren in iemand die geen probleem heeft met jouw verleden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:41:33 #23
71919 wonderer
pi_127102582
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:37 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Lekker uit z'n verband getrokken, chapeau :)

Als jij een vriendin krijgt, een relatie opbouwt en dan aankomt met het feit: "oh ja, ik naai elke dag 8 mannen voor m'n werk" dan ga jij natuurlijk handsdown van alles voor haar doen. Gelul natuurlijk, liegen is liegen.
Ik snap even niet wat het een met het ander te maken heeft.
pi_127102616
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat was een Fries dus dat telt niet.
Andries even gebeld. Maar geeft wel aan dat het aanvoelt als een binnenzak gemaakt van varkenshuid. :{ Voor een Fries heel normaal dus.
pi_127102644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik snap even niet wat het een met het ander te maken heeft.
Daar was ik al een beetje bang voor.

Het is onzin om dat soort dingen onder stoelen of banken te steken als je mogelijk al weet dat een ander "er iets op tegen kan hebben", je bouwt dan toch geen lekkere relatie op. Al helemaal niet op vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')