Wel haar schuld, omdat ze het eerder kon vertellen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar dat zit in jouw hoofd, is niet haar schuld
Je voorbeeld is een beetje overtrokken, maar snap wat je bedoelt. Je kan niet kiezen van wie je houdt, maar dat wil imho niet zeggen dat je zulke dingen ooit mag verzwijgen in een relatie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:58 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Je kan soms niet kiezen van wie je houdt denk ik
Bijv. mensen die blijven wonen bij een mishandelende partner.
Dat is dus mijn hele punt..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:59 schreef Pvoesss het volgende:
Als hij mij van dag 1 af aan had gemeld dat hij ooit een vrouw was dan had ik daar geen probleem mee gehad want ik ben verliefd op wie hij is. Maar liegen en verzwijgen zou ik niet accepteren bij zoiets groots.
Maar het is wel lastig om vanaf dag 1 dat te zeggen. Stel dat ik je net ontmoet, vind je leuk, maar ik ken je voor de rest nog niet. Uit dit topic blijkt dat je redelijk open-minded bent, maar in het echt weet ik dit niet. Dan weet je dus niet hoe iemand gaat reageren. En van echt vertrouwen zou ik ook nog niet kunnen spreken bij een eerste datequote:
Niet haar schuld, je kunt ook denken, "misschien heeft ze hier goede redenen voor, laat ik er eens tactisch naar vragen". Dat je je beledigd voelt omdat ze je blijkbaar niet eerder in vertrouwen wilde nemen is een keuze voor jou. Misschien heeft ze wel enorm nare ervaringen met het op dit punt uit de kast komen en durft ze niet, ook al ben jij niet die andere persoon.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel haar schuld, omdat ze het eerder kon vertellen.
[..]
Je voorbeeld is een beetje overtrokken, maar snap wat je bedoelt. Je kan niet kiezen van wie je houdt, maar dat wil imho niet zeggen dat je zulke dingen ooit mag verzwijgen in een relatie.
Ik zeg ook niet dag 1 he.. Maar wel als het wat serieuzer wordt..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:02 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Maar het is wel lastig om vanaf dag 1 dat te zeggen. Stel dat ik je net ontmoet, vind je leuk, maar ik ken je voor de rest nog niet. Uit dit topic blijkt dat je redelijk open-minded bent, maar in het echt weet ik dit niet. Dan weet je dus niet hoe iemand gaat reageren. En van echt vertrouwen zou ik ook nog niet kunnen spreken bij een eerste datedat is zelfs nog aanvoelen of je die persoon aardig vind toch?
Maar dat zei je quote wel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:03 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dag 1 he.. Maar wel als het wat serieuzer wordt..
Dat beledigd voelen is net zozeer een keuze als het zijn van een Trans. En ik ga toch niet tactisch aan een date van mij vragen of ze ooit een piemel gehad heeft?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet haar schuld, je kunt ook denken, "misschien heeft ze hier goede redenen voor, laat ik er eens tactisch naar vragen". Dat je je beledigd voelt omdat ze je blijkbaar niet eerder in vertrouwen wilde nemen is een keuze voor jou. Misschien heeft ze wel enorm nare ervaringen met het op dit punt uit de kast komen en durft ze niet, ook al ben jij niet die andere persoon.
Ik denk dat de meeste het dan ook gewoon zeggen, en vooral vóór intieme dingen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:03 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dag 1 he.. Maar wel als het wat serieuzer wordt..
gewoon standaard vragenlijstje maken, alles. "Hoe oud bent u, heeft u kinderen, heeft u een hond, heeft u ooit een piemel gehad/"quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat beledigd voelen is net zozeer een keuze als het zijn van een Trans. En ik ga toch niet tactisch aan een date van mij vragen of ze ooit een piemel gehad heeft?
Zei ik ergens dag 1? Volgens mij niet, maar ik kan me vergissen.. Ik bedoel echt als het serieuzer wordt..quote:
sorry dit vind io echt omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet haar schuld, je kunt ook denken, "misschien heeft ze hier goede redenen voor, laat ik er eens tactisch naar vragen". Dat je je beledigd voelt omdat ze je blijkbaar niet eerder in vertrouwen wilde nemen is een keuze voor jou. Misschien heeft ze wel enorm nare ervaringen met het op dit punt uit de kast komen en durft ze niet, ook al ben jij niet die andere persoon.
Ja kijk, dan is het totaal geen ramp en kan een persoon ook gewoon kiezen om de relatie stop te zetten of niet. Maar niet dat je er achterkomt op het moment dat je kinderen wil maken en het lukt niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:04 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste het dan ook gewoon zeggen, en vooral vóór intieme dingen.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:04 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste het dan ook gewoon zeggen, en vooral vóór intieme dingen.
[..]
gewoon standaard vragenlijstje maken, alles. "Hoe oud bent u, heeft u kinderen, heeft u een hond, heeft u ooit een piemel gehad/"
okee maar dan faal je gewoon, dat is echtquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja kijk, dan is het totaal geen ramp en kan een persoon ook gewoon kiezen om de relatie stop te zetten of niet. Maar niet dat je er achterkomt op het moment dat je kinderen wil maken en het lukt niet.
van mij mag je mensen gerust oordelen, maar het liever niet bekendmaken aan de hele wereldquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
Waar ik een beetje moeite mee heb is het idee dat trans zijn iets is waar je voor 'uit de kast' komt, maar vervolgens zou er dan verder niets speciaals aan zijn en zou niemand daar verder over mogen oordelen.
Tja, zulke mensen heb je, en ik zou dat persoonlijk dan liever vroeger dan later weten. Ik ben heel snel heel open, als iemand me dan niet moet, tja, dan weet ik dat tenminstequote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:06 schreef Nezhi het volgende:
[..]
okee maar dan faal je gewoon, dat is echt____x100 als iemand dat zou doen.
Ja maar zo komt het een beetje over als je de OP leest.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:06 schreef Nezhi het volgende:
[..]
nou er worden hier toch dingen gezegd als: als de ander het niet merkt of toch wel oke zou vinden hoef ik het nooit te vertellenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:06 schreef Nezhi het volgende:
[..]
[..]
van mij mag je mensen gerust oordelen, maar het liever niet bekendmaken aan de hele wereld
Dat slaat toch nergens op? Denk je dat de vrouwen in het blijf-van-mijn-lijf-huis gekozen hebben voor een man die hun slaat ofzo? Daar kom je toch vaak achter als het te laat is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:57 schreef rhubarbje het volgende:
of een relatie met een gewelddadig iemand pfff je bent toch meer waard dan dat?
Moeilijk om te vertellen is iets anders dan verzwijgen he?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:09 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op? Denk je dat de vrouwen in het blijf-van-mijn-lijf-huis gekozen hebben voor een man die hun slaat ofzo? Daar kom je toch vaak achter als het te laat is.
Maargoed, ik sla niet, ik verkracht niet, ik vind het gewoon moeilijk te vertellen dat ik trans ben. Als er dan toch nuances gemaakt moeten worden...
Maar ik denk dat niemand zegt dat je dat niet moeilijk mag vindenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:09 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op? Denk je dat de vrouwen in het blijf-van-mijn-lijf-huis gekozen hebben voor een man die hun slaat ofzo? Daar kom je toch vaak achter als het te laat is.
Maargoed, ik sla niet, ik verkracht niet, ik vind het gewoon moeilijk te vertellen dat ik trans ben. Als er dan toch nuances gemaakt moeten worden...
Ik denk dat moeilijk te vertellen snel verzwijgen wordtquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Moeilijk om te vertellen is iets anders dan verzwijgen he?
Ja dat is dan misschien wel aanvoelen maar daar moet de ander alsnog de keus in hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:02 schreef Nezhi het volgende:
Maar het is wel lastig om vanaf dag 1 dat te zeggen. Stel dat ik je net ontmoet, vind je leuk, maar ik ken je voor de rest nog niet. Uit dit topic blijkt dat je redelijk open-minded bent, maar in het echt weet ik dit niet. Dan weet je dus niet hoe iemand gaat reageren. En van echt vertrouwen zou ik ook nog niet kunnen spreken bij een eerste datedat is zelfs nog aanvoelen of je die persoon aardig vind toch?
Ja en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het op een gegeven moment wordt?.. Maar dan nog, je wil toch alles kunnen delen met je partner? Ik wel iig..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:10 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik denk dat moeilijk te vertellen snel verzwijgen wordt
Partner merkt niet > trans angstig om het te vertellen > relatie gaat verder > vicieuze cirkel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |