Dan zijn we het daar over eensquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:49 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik zou het zelf wel vermelden, maar puur bij serieuze relaties en voor intiem contact.
Maar ik weet ook wel redenen waarom mensen het niet zouden doen.
hij is wie hij is. en transgender is niet wie hij isquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:47 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee ik ben ook niet trots op het feit dat ik ooit zo naief was dat ik mezelf nogal in de problemen heb geholpen.. Maar wel hoe is er weer bovenop ben gekropen. En wie ik nu ben, zou ik dan ws nooit zo zijn geworden..
En ik neem aan dat jij trots bent op wie je nu bent? Dan hoort dat er toch ook bij?
Haha, mij persoonlijk heeft het niet gevormd, ik zou het ook gewoon zeggen in een relatie. Maar ik probeer me in te leven in mensen die het niet zouden zeggen. Bedoelde het als twee losse punten, maar het gaat hier zo snel... ik zat net al op pagina 9 te zoeken en dacht "wtf!"quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
spreek je jezelf niet tegen nu dan?
als het zo veel impact heeft gehad dat het iets is waar je niet over wil praten heeft het je toch juist gevormd? of je dat nou wil of niet
iemand met een stoornis is daar bijvoorbeeld ook door gevormd (en nee ik wil hiermee niet zeggen dat trans zijn een stoornis is) en dat is misschien voor die persoon ook wel kei pijnlijk
misschien kan die persoon nu kei goed er mee leven en merk je er niks aan
maar toch is het een onderdeel van hoe je identiteit tot stand is gekomen en dus daarom de moeite van het delen waart
Dat is toch mijn hele punt ook niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:50 schreef simmu het volgende:
[..]
hij is wie hij is. en transgender is niet wie hij isof zij
ik heb niet gekeken of de poster in kwestie een hij of een zij is
wat boeit het
Een grotere belediging kan ik me haast niet voorstellenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:52 schreef missbehavin het volgende:
Maar als ik in een serieuze relatie zou zitten met iemand en ik zou er later pas achterkomen dat hij zoiets groots (sorry, maar dat lijkt het me toch wel..) heeft verzwegen zou ik me betutteld en bedonderd voelen, om het verzwijgen.
En dat heeft er dus niets mee te maken dat ik iemand zou afrekenen op het feit dat hij/zij vroeger man/vrouw was, laat dat duidelijk zijn..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een grotere belediging kan ik me haast niet voorstellen
impliciet wel. waarom zou je al dan niet trots moeten zijn op iets waar je hebt mee moeten worstelen, maar wat verder eigenlijk buiten wie jij bent staat?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:51 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is toch mijn hele punt ook niet?
Dat voorbehoud moet je niet eens maken, dat komt gewoon duidelijk uit je woordenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
En dat heeft er dus niets mee te maken dat ik iemand zou afrekenen op het feit dat hij/zij vroeger man/vrouw was, laat dat duidelijk zijn..
Ik denk dat als jij je leven leeft en uitstraalt dat je openminded bent, je ook niet in dit soort situaties terecht komt, want dan weten mensen wel dat ze je dingen kunnen vertellen zonder daarop afgerekend te worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een grotere belediging kan ik me haast niet voorstellen
Nananana, denk je echt dat ik er zo over denk? Ik heb mijn trots hoor. Maar het kwartje valt inmiddels wel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:36 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. "Ha! Had je het maar moeten merken, nanananaaa!". Beetje rare redenatie hoor.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:54 schreef Nezhi het volgende:
Waarom rekenen jullie het jezelf aan dan?
Het gaat vaak om compleet andere redenen die bij de persoon zelf horen, niet jullie. En je kunt eerlijk gezegd nooit weten hoe iemand gaat reageren.
Dit jaquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij je leven leeft en uitstraalt dat je openminded bent, je ook niet in dit soort situaties terecht komt, want dan weten mensen wel dat ze je dingen kunnen vertellen zonder daarop afgerekend te worden.
Ik bedoel dat mensen gewoon hun eigen redenen hebben om het niet te vertellen, bijv. omdat ze het achter zich willen laten en door willen gaan, of dat ze nog willen afwachten, of omdat ze het moeilijk vinden om te vertellen. Dan heeft dat toch niet met vertrouwen te maken? Dan is het hun eigen probleem, niet dat van jou dus zou het ook geen belediging moeten zijn.quote:
Nee, ik probeer mijn punt te maken, ik bedoel het geenszins lullig. Jammer dat je het blijkbaar zo opvat.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:55 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Nananana, denk je echt dat ik er zo over denk? Ik heb mijn trots hoor. Maar het kwartje valt inmiddels wel.
Het is gewoon een logische reactie om het jezelf aan te rekenen. Ik zou blijven worstelen met de vraag waarom ze me niet kon vertrouwen. Denk dat ik daarom de relatie zelfs stop zou zetten. En het vertellen is ook een gok, maar wil je een relatie met iemand die jou nooit zou kunnen accepteren zoals jij bent, inclusief je verleden?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:54 schreef Nezhi het volgende:
Waarom rekenen jullie het jezelf aan dan?
Het gaat vaak om compleet andere redenen die bij de persoon zelf horen, niet jullie. En je kunt eerlijk gezegd nooit weten hoe iemand gaat reageren.
Ik zou het ook vooral erg jammer en verdrietig vinden dat iemand zoiets niet met mij zou kunnen delen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is gewoon een logische reactie om het jezelf aan te rekenen. Ik zou blijven worstelen met de vraag waarom ze me niet kon vertrouwen. Denk dat ik daarom de relatie zelfs stop zou zetten. En het vertellen is ook een gok, maar wil je een relatie met iemand die jou nooit zou kunnen accepteren zoals jij bent, inclusief je verleden?
tja maar als je in zo'n relatie zit vraag ik me af waaromquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:56 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Dit ja
Ik denk dat als iemand jullie partner zou zijn die het vast wel zou vertellen
Maar denk bijv. aan mensen die in relaties terechtkomen waarna blijkt dat de persoon waar ze van houden eigenlijk geweldadig homofoob en transfoob e.d. is, dan zou ik het ook niet vertellen
Voorstellen. Ja hmmm... Mensen kunnen zich wel meer niet voorstellen. Maar is toch echt zo. Je hoeft het echt niet als een zware last met je mee te torsen hoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ik kan me niet voorstellen dat zoiets groots geen invloed op iemand heeft, het is toch raar als je dat niet ter sprake brengt.. Sorry kan er met mijn hoofd niet bij dat je zoiets nooit vertelt.
Volgens mij maak ik wel altijd duidelijk dat ik openminded ben. En waarom zou een trans een relatie willen met iemand die niet openminded is en hem/haar wss af zal wijzen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij je leven leeft en uitstraalt dat je openminded bent, je ook niet in dit soort situaties terecht komt, want dan weten mensen wel dat ze je dingen kunnen vertellen zonder daarop afgerekend te worden.
Niet zozeer als zware last. Meer als feit, iets uit je verleden. Iets wat ik zou willen delen met mijn partnerquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:57 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Voorstellen. Ja hmmm... Mensen kunnen zich wel meer niet voorstellen. Maar is toch echt zo. Je hoeft het echt niet als een zware last met je mee te torsen hoor.
Maar dat zit in jouw hoofd, is niet haar schuldquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is gewoon een logische reactie om het jezelf aan te rekenen. Ik zou blijven worstelen met de vraag waarom ze me niet kon vertrouwen. Denk dat ik daarom de relatie zelfs stop zou zetten. En het vertellen is ook een gok, maar wil je een relatie met iemand die jou nooit zou kunnen accepteren zoals jij bent, inclusief je verleden?
Je kan soms niet kiezen van wie je houdt denk ikquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik wel altijd duidelijk dat ik openminded ben. En waarom zou een trans een relatie willen met iemand die niet openminded is en hem/haar wss af zal wijzen?
een zware last staat natuurlijk niet gelijk aan invloed hebbenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:57 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Voorstellen. Ja hmmm... Mensen kunnen zich wel meer niet voorstellen. Maar is toch echt zo. Je hoeft het echt niet als een zware last met je mee te torsen hoor.
Roze bril?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik wel altijd duidelijk dat ik openminded ben. En waarom zou een trans een relatie willen met iemand die niet openminded is en hem/haar wss af zal wijzen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |