ok, na koningsbezoek haak ik nu weer ff aan en nee; ik ga niet 3 pagina's doorploegenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:49 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb dus geen vaginisme. Ik kan wel vrijen. En dan wil ik zeggen wat iemand anders ook al gezegd heeft: "Als iemand je leuk vindt toen die het nog niet wist, waarom zou dat nu anders zijn? Je bent nog steeds dezelfde persoon."
Ik vind wel dat je dit soort vergelijkingen kunt maken, prima zelfs, maar in hoeverre gaan die vergelijkingen dan op dat is ook nog maar de vraag
Ehm jawel, dat is wel groot. En ik wil sowieso ooit kinderen dus zou ik 't wel fijn vinden als ze eerlijk zou zijn en niet zou liegen/verzwijgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar als je het niet merkt tijdens een relatie, is het toch ook niet ZO groot?
Okee, dat kan ik volgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik verwacht ook niet van mensen dat ze alles maar aan kunnen
maar dat neemt niet weg dat als jij je minder voelt door wat een ander zegt dat komt door wat er bij jou in je hoofd gebeurd
niet door wat er in het hoofd van die ander gebeurd
en als je het niet aan kunt dan moet je misschien een begeleider zoeken die je daar in helpt, een psycholoog of zo
en de reden doet er dan niet toe vind ik (en daarmee bedoel ik dat mensen om wat voor reden dan ook gediscrimineerd of iets dergelijks kunnen worden en dat dat inderdaad erg zwaar en kut is en dat je daar dan misschien beter steun in kunt zoeken bij iemand die je bruikbare tips kan geven om te zorgen dat het minder voor jou bepaald hoe je over jezelf denkt)
het maakt toch niet uit hoe groot iets is?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. "Ha! Had je het maar moeten merken, nanananaaa!". Beetje rare redenatie hoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als iemand het niet merkt, is het het dan waard om een deprimerende voorgeschiedenis op iemand te dumpen die nu totaal niet meer relevant is (oude koeien uit de sloot), en die persoon ook nog laten twijfelen aan zichzelf, relatie, seksualiteit e.d.?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:36 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. "Ha! Had je het maar moeten merken, nanananaaa!". Beetje rare redenatie hoor.
Ik kan niet goed inschatten waarom en of het echt een enorm issue is, of meer van het kaliber "ik heb in het verleden wel eens met iemand van hetzelfde geslacht gezoend" of "ik ben wel tien keer in mijn leven verhuisd". Moet je er echt voor gaan zitten om het eens uit de doeken te doen, of kan het ook gewoon als het een keer ter sprake komt, zo van "oh ja, dit en dat".quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het maakt toch niet uit hoe groot iets is?
en misschien merkt je partner wel dat je wat onzeker bent over bepaalde dingen (of zo) maar kan hij/zij er niet de vinger op leggen
(ik noem maar een voorbeeld)
of jij open en eerlijk bent hangt toch niet af van wat de ander merkt of voor reactie gaat geven?
als iemand niet merkt dat iets weg is mag je het dan gewoon weg nemen? dat is ook gewoon stelen
Nou ik kan me niet voorstellen dat zoiets groots geen invloed op iemand heeft, het is toch raar als je dat niet ter sprake brengt.. Sorry kan er met mijn hoofd niet bij dat je zoiets nooit vertelt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Als iemand het niet merkt, is het het dan waard om een deprimerende voorgeschiedenis op iemand te dumpen die nu totaal niet meer relevant is (oude koeien uit de sloot), en die persoon ook nog laten twijfelen aan zichzelf, relatie, seksualiteit e.d.?
Als iemand bij mij aanklopt met een jankverhaal van tig jaar geleden kunnen ze gelijk opdonderen, maar ik ben dan ook een asshole... denk ik.
Kan ik met m'n hoofd ook niet bij. Zou me echt gaan afvragen waarom ze geen respect heeft voor me en waarom ze me niet vertrouwt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ik kan me niet voorstellen dat zoiets groots geen invloed op iemand heeft, het is toch raar als je dat niet ter sprake brengt.. Sorry kan er met mijn hoofd niet bij dat je zoiets nooit vertelt.
Bedoel je op de partner, of de transpersoon zelf?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ik kan me niet voorstellen dat zoiets groots geen invloed op iemand heeft, het is toch raar als je dat niet ter sprake brengt.. Sorry kan er met mijn hoofd niet bij dat je zoiets nooit vertelt.
Op de persoon zelf. Ik heb shit genoeg meegemaakt, die hebben me gemaakt tot wie ik ben en ja, dat is best iets waar ik trots op ben, niet iets wat ik zou verzwijgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:41 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Bedoel je op de partner, of de transpersoon zelf?
Nee precies, dat!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan ik met m'n hoofd ook niet bij. Zou me echt gaan afvragen waarom ze geen respect heeft voor me en waarom ze me niet vertrouwt.
Ik ben niet trots op trans zijn. Daar is voor mij geen enkele reden voor. Het is een afwijking waar je geboren mee wordt en het enige waar het voor zorgt is lijden en extra moeilijkheden met alles. Nouja, misschien moet ik wel trots zijn op het feit dat ik me niet van kant heb gemaakt ofzo, maar trans zijn heeft mij zeker niet gemaakt tot wie ik ben. Dat heeft gewoon leven gedaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Op de persoon zelf. Ik heb shit genoeg meegemaakt, die hebben me gemaakt tot wie ik ben en ja, dat is best iets waar ik trots op ben, niet iets wat ik zou verzwijgen.
Voor velen is het overigens ook niet een vertrouwenskwestie maar willen ze nooit meer terugdenken aan de periode van voor de transitie. Puur omdat ze daar geen geluk in hebben gehad, en grote ontwikkelingen hebben gemist. En anderen zijn al bezig met de transitie vanaf een erg jonge leeftijd, ik bedoel... wat ga je daar dan over zeggenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan ik met m'n hoofd ook niet bij. Zou me echt gaan afvragen waarom ze geen respect heeft voor me en waarom ze me niet vertrouwt.
Nee ik ben ook niet trots op het feit dat ik ooit zo naief was dat ik mezelf nogal in de problemen heb geholpen.. Maar wel hoe is er weer bovenop ben gekropen. En wie ik nu ben, zou ik dan ws nooit zo zijn geworden..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik ben niet trots op trans zijn. Daar is voor mij geen enkele reden voor. Het is een afwijking waar je geboren mee wordt en het enige waar het voor zorgt is lijden en extra moeilijkheden met alles. Nouja, misschien moet ik wel trots zijn op het feit dat ik me niet van kant heb gemaakt ofzo, maar trans zijn heeft mij zeker niet gemaakt tot wie ik ben. Dat heeft gewoon leven gedaan.
Het enige wat er aan mij verandert is is dat ik een stuk zelfverzekerder en vrolijker ben geworden en ook durf te spreken in plaats van in een schulpje weg te kruipen. Je persoonlijkheid zelf blijft hetzelfde.
het heeft je identiteit gevormd dus ik zou zeggen dat het in de categorie 'alles wat je identiteit gevormd heeft' valtquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik kan niet goed inschatten waarom en of het echt een enorm issue is, of meer van het kaliber "ik heb in het verleden wel eens met iemand van hetzelfde geslacht gezoend" of "ik ben wel tien keer in mijn leven verhuisd". Moet je er echt voor gaan zitten om het eens uit de doeken te doen, of kan het ook gewoon als het een keer ter sprake komt, zo van "oh ja, dit en dat".
Ja, maar mijn trots komt van wat ik bereikt heb en wat ik leuk vind, en niets gerelateerds aan transseksualiteit.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:47 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee ik ben ook niet trots op het feit dat ik ooit zo naief was dat ik mezelf nogal in de problemen heb geholpen.. Maar wel hoe is er weer bovenop ben gekropen. En wie ik nu ben, zou ik dan ws nooit zo zijn geworden..
En ik neem aan dat jij trots bent op wie je nu bent? Dan hoort dat er toch ook bij?
precies!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat is toch goed? Het trans zijn zelf is geen probleem (als in: het maakt me niet uit of iemand dat is of niet), maar waarom zou je het niet vermelden? Het is niet alsof je moet vertellen dat je vroeger een keer snoepjes hebt gejat o.i.d., dit is gewoon een belangrijk deel van je leven. Wat als je partner kinderen wil en jij kan die hem/haar niet schenken?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Nezhi het volgende:
Het enige wat er aan mij verandert is is dat ik een stuk zelfverzekerder en vrolijker ben geworden en ook durf te spreken in plaats van in een schulpje weg te kruipen. Je persoonlijkheid zelf blijft hetzelfde.
Op dinsdag 28 mei 2013 19:10 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zou het zelf wel vermelden, maar puur bij serieuze relaties en voor intiem contact.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat is toch goed? Het trans zijn zelf is geen probleem (als in: het maakt me niet uit of iemand dat is of niet), maar waarom zou je het niet vermelden? Het is niet alsof je moet vertellen dat je vroeger een keer snoepjes hebt gejat o.i.d., dit is gewoon een belangrijk deel van je leven. Wat als je partner kinderen wil en jij kan die hem/haar niet schenken?
Maar het heeft je toch wel gevormd enzo?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:47 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ja, maar mijn trots komt van wat ik bereikt heb en wat ik leuk vind, en niets gerelateerds aan transseksualiteit.
Ik zou wel willen weten of mijn partner ooit een penis gehad heeft hoor. Als ze me niet zou vertrouwen en ik er later zelf achter moest komen, dan zou de relatie wat mij betreft meteen over zijn. Hoef zoiets niet op dag 1 te weten, maar als het wat serieuzer begint te worden moet je wel belangrijke dingen delen met elkaar.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Nezhi het volgende:
Voor velen is het overigens ook niet een vertrouwenskwestie maar willen ze nooit meer terugdenken aan de periode van voor de transitie. Puur omdat ze daar geen geluk in hebben gehad, en grote ontwikkelingen hebben gemist. En anderen zijn al bezig met de transitie vanaf een erg jonge leeftijd, ik bedoel... wat ga je daar dan over zeggen"Ik heb welgeteld drie jaartjes als vrouw/man geleefd. Nou, dat was het."
spreek je jezelf niet tegen nu dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik ben niet trots op trans zijn. Daar is voor mij geen enkele reden voor. Het is een afwijking waar je geboren mee wordt en het enige waar het voor zorgt is lijden en extra moeilijkheden met alles. Nouja, misschien moet ik wel trots zijn op het feit dat ik me niet van kant heb gemaakt ofzo, maar trans zijn heeft mij zeker niet gemaakt tot wie ik ben. Dat heeft gewoon leven gedaan.
[..]
Voor velen is het overigens ook niet een vertrouwenskwestie maar willen ze nooit meer terugdenken aan de periode van voor de transitie. Puur omdat ze daar geen geluk in hebben gehad, en grote ontwikkelingen hebben gemist. En anderen zijn al bezig met de transitie vanaf een erg jonge leeftijd, ik bedoel... wat ga je daar dan over zeggen"Ik heb welgeteld drie jaartjes als vrouw/man geleefd. Nou, dat was het."
Ja maar dat vind ik ook, je hoeft het natuurlijk niet tegen iedereen die je tegenkomt te zeggen..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:49 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik zou het zelf wel vermelden, maar puur bij serieuze relaties en voor intiem contact.
Maar ik weet ook wel redenen waarom mensen het niet zouden doen.
wtf dit is zo niet wat ik zegquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef Vrouwendistel het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 mei 2013 19:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat snap ik wel, maar dan ligt dat wel bij jou en niet bij degene die probeert om jou omlaag te halen
als jij die ander de macht geeft doe je dat zelf
[/quote
Dan zijn we uitgepraat. Alle vrouwen voortaan een dikke trui aan als je naar buiten gaat (zelfs als het zomer is), kindjes die gepest worden die vragen er ook zelf maar om enz enz. Dan moet je maar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |