abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127118739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:49 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb dus geen vaginisme. Ik kan wel vrijen. En dan wil ik zeggen wat iemand anders ook al gezegd heeft: "Als iemand je leuk vindt toen die het nog niet wist, waarom zou dat nu anders zijn? Je bent nog steeds dezelfde persoon."

Ik vind wel dat je dit soort vergelijkingen kunt maken, prima zelfs, maar in hoeverre gaan die vergelijkingen dan op dat is ook nog maar de vraag
ok, na koningsbezoek haak ik nu weer ff aan en nee; ik ga niet 3 pagina's doorploegen ;)

je hebt natuurlijk helemaal gelijk: jij bent jij. echter. het is wel zo eerlijk om de ander dan helemaal te vertellen wie jij bent dan he! want jij bent weliswaar jij, ongeacht wat, maar dit is wel een stukje historie wat je meesleept, wat jou gemaakt heeft tot wie je bent. dus een stukje nuance: je hoeft natuurlijk niet al direct je hele hebben en houwen bloot te leggen, maar het is wel de bedoeling dat dat in een proces gebeurt. want je wil toch dat je partner jou ook echt goed kent?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:34:54 #227
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_127118835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar als je het niet merkt tijdens een relatie, is het toch ook niet ZO groot?
Ehm jawel, dat is wel groot. En ik wil sowieso ooit kinderen dus zou ik 't wel fijn vinden als ze eerlijk zou zijn en niet zou liegen/verzwijgen.

Edit: vreemdgaan merk je ook niet altijd, noem je dat niet groot?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:35:01 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127118840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik verwacht ook niet van mensen dat ze alles maar aan kunnen
maar dat neemt niet weg dat als jij je minder voelt door wat een ander zegt dat komt door wat er bij jou in je hoofd gebeurd
niet door wat er in het hoofd van die ander gebeurd

en als je het niet aan kunt dan moet je misschien een begeleider zoeken die je daar in helpt, een psycholoog of zo
en de reden doet er dan niet toe vind ik (en daarmee bedoel ik dat mensen om wat voor reden dan ook gediscrimineerd of iets dergelijks kunnen worden en dat dat inderdaad erg zwaar en kut is en dat je daar dan misschien beter steun in kunt zoeken bij iemand die je bruikbare tips kan geven om te zorgen dat het minder voor jou bepaald hoe je over jezelf denkt)
Okee, dat kan ik volgen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127118872
quote:

[..]

het maakt toch niet uit hoe groot iets is?
en misschien merkt je partner wel dat je wat onzeker bent over bepaalde dingen (of zo) maar kan hij/zij er niet de vinger op leggen
(ik noem maar een voorbeeld)

of jij open en eerlijk bent hangt toch niet af van wat de ander merkt of voor reactie gaat geven?
als iemand niet merkt dat iets weg is mag je het dan gewoon weg nemen? dat is ook gewoon stelen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:36:22 #230
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127118907
quote:

[..]

Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. "Ha! Had je het maar moeten merken, nanananaaa!". Beetje rare redenatie hoor.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_127119010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:36 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. "Ha! Had je het maar moeten merken, nanananaaa!". Beetje rare redenatie hoor.
Als iemand het niet merkt, is het het dan waard om een deprimerende voorgeschiedenis op iemand te dumpen die nu totaal niet meer relevant is (oude koeien uit de sloot), en die persoon ook nog laten twijfelen aan zichzelf, relatie, seksualiteit e.d.?

Als iemand bij mij aanklopt met een jankverhaal van tig jaar geleden kunnen ze gelijk opdonderen, maar ik ben dan ook een asshole... denk ik.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:38:38 #232
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127119019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het maakt toch niet uit hoe groot iets is?
en misschien merkt je partner wel dat je wat onzeker bent over bepaalde dingen (of zo) maar kan hij/zij er niet de vinger op leggen
(ik noem maar een voorbeeld)

of jij open en eerlijk bent hangt toch niet af van wat de ander merkt of voor reactie gaat geven?
als iemand niet merkt dat iets weg is mag je het dan gewoon weg nemen? dat is ook gewoon stelen
Ik kan niet goed inschatten waarom en of het echt een enorm issue is, of meer van het kaliber "ik heb in het verleden wel eens met iemand van hetzelfde geslacht gezoend" of "ik ben wel tien keer in mijn leven verhuisd". Moet je er echt voor gaan zitten om het eens uit de doeken te doen, of kan het ook gewoon als het een keer ter sprake komt, zo van "oh ja, dit en dat".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:39:43 #233
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127119072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Als iemand het niet merkt, is het het dan waard om een deprimerende voorgeschiedenis op iemand te dumpen die nu totaal niet meer relevant is (oude koeien uit de sloot), en die persoon ook nog laten twijfelen aan zichzelf, relatie, seksualiteit e.d.?

Als iemand bij mij aanklopt met een jankverhaal van tig jaar geleden kunnen ze gelijk opdonderen, maar ik ben dan ook een asshole... denk ik.
Nou ik kan me niet voorstellen dat zoiets groots geen invloed op iemand heeft, het is toch raar als je dat niet ter sprake brengt.. Sorry kan er met mijn hoofd niet bij dat je zoiets nooit vertelt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:40:36 #234
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_127119122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou ik kan me niet voorstellen dat zoiets groots geen invloed op iemand heeft, het is toch raar als je dat niet ter sprake brengt.. Sorry kan er met mijn hoofd niet bij dat je zoiets nooit vertelt.
Kan ik met m'n hoofd ook niet bij. Zou me echt gaan afvragen waarom ze geen respect heeft voor me en waarom ze me niet vertrouwt. :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_127119152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Bedoel je op de partner, of de transpersoon zelf?
Als iemand al klaar is met het gehele proces gaat er ws niet veel meer veranderen en is het gewoon hetzelfde alsof je iemand anders ontmoet.

Maar ik heb het nu wel over beginnende relaties, daten enz. Geen huwelijken van 20 jaar lang :')
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:43:24 #236
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127119234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:41 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Bedoel je op de partner, of de transpersoon zelf?
Op de persoon zelf. Ik heb shit genoeg meegemaakt, die hebben me gemaakt tot wie ik ben en ja, dat is best iets waar ik trots op ben, niet iets wat ik zou verzwijgen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:43:34 #237
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127119250
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kan ik met m'n hoofd ook niet bij. Zou me echt gaan afvragen waarom ze geen respect heeft voor me en waarom ze me niet vertrouwt. :{
Nee precies, dat!
pi_127119359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:43 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Op de persoon zelf. Ik heb shit genoeg meegemaakt, die hebben me gemaakt tot wie ik ben en ja, dat is best iets waar ik trots op ben, niet iets wat ik zou verzwijgen.
Ik ben niet trots op trans zijn. Daar is voor mij geen enkele reden voor. Het is een afwijking waar je geboren mee wordt en het enige waar het voor zorgt is lijden en extra moeilijkheden met alles. Nouja, misschien moet ik wel trots zijn op het feit dat ik me niet van kant heb gemaakt ofzo, maar trans zijn heeft mij zeker niet gemaakt tot wie ik ben. Dat heeft gewoon leven gedaan.

Het enige wat er aan mij verandert is is dat ik een stuk zelfverzekerder en vrolijker ben geworden en ook durf te spreken in plaats van in een schulpje weg te kruipen. Je persoonlijkheid zelf blijft hetzelfde.

quote:

[..]

Voor velen is het overigens ook niet een vertrouwenskwestie maar willen ze nooit meer terugdenken aan de periode van voor de transitie. Puur omdat ze daar geen geluk in hebben gehad, en grote ontwikkelingen hebben gemist. En anderen zijn al bezig met de transitie vanaf een erg jonge leeftijd, ik bedoel... wat ga je daar dan over zeggen :') "Ik heb welgeteld drie jaartjes als vrouw/man geleefd. Nou, dat was het."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:47:18 #239
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127119428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik ben niet trots op trans zijn. Daar is voor mij geen enkele reden voor. Het is een afwijking waar je geboren mee wordt en het enige waar het voor zorgt is lijden en extra moeilijkheden met alles. Nouja, misschien moet ik wel trots zijn op het feit dat ik me niet van kant heb gemaakt ofzo, maar trans zijn heeft mij zeker niet gemaakt tot wie ik ben. Dat heeft gewoon leven gedaan.

Het enige wat er aan mij verandert is is dat ik een stuk zelfverzekerder en vrolijker ben geworden en ook durf te spreken in plaats van in een schulpje weg te kruipen. Je persoonlijkheid zelf blijft hetzelfde.
Nee ik ben ook niet trots op het feit dat ik ooit zo naief was dat ik mezelf nogal in de problemen heb geholpen.. Maar wel hoe is er weer bovenop ben gekropen. En wie ik nu ben, zou ik dan ws nooit zo zijn geworden..
En ik neem aan dat jij trots bent op wie je nu bent? Dan hoort dat er toch ook bij?
pi_127119448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik kan niet goed inschatten waarom en of het echt een enorm issue is, of meer van het kaliber "ik heb in het verleden wel eens met iemand van hetzelfde geslacht gezoend" of "ik ben wel tien keer in mijn leven verhuisd". Moet je er echt voor gaan zitten om het eens uit de doeken te doen, of kan het ook gewoon als het een keer ter sprake komt, zo van "oh ja, dit en dat".
het heeft je identiteit gevormd dus ik zou zeggen dat het in de categorie 'alles wat je identiteit gevormd heeft' valt
en dat kunnen kleine dingen zijn (ik zat op een praktiserend christelijke basisschool, vroeger hadden we geen huisdieren dus ik heb het niet zo op katten etc die dingen komen vanzelf ter sprake gok ik) en grote dingen (mijn ouders zijn gescheiden en dat had best wat impact, we zijn veel verhuisd vroeger, ik ben mishandeld, ik ben gepest,ik ben biseksueel, ik hou van sm, ik ben geboren met een andere set genitaliën) en die moet je misschien ter sprake brengen

maar goed als ik een relatie opbouw met iemand en dus om die persoon geef wil ik alles van die ander leren en die ander alles over mij vertellen (dus die kleine dingen maar ook de grote) en dan gaat dat vanzelf
ook de dingen die je een beetje vreest want door dat te delen bouw je samen iets op en werk je ergens naar toe
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127119451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:47 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nee ik ben ook niet trots op het feit dat ik ooit zo naief was dat ik mezelf nogal in de problemen heb geholpen.. Maar wel hoe is er weer bovenop ben gekropen. En wie ik nu ben, zou ik dan ws nooit zo zijn geworden..
En ik neem aan dat jij trots bent op wie je nu bent? Dan hoort dat er toch ook bij?
Ja, maar mijn trots komt van wat ik bereikt heb en wat ik leuk vind, en niets gerelateerds aan transseksualiteit.
pi_127119464
quote:

[..]

precies!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:48:04 #243
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_127119471
quote:
Ja, dat is toch goed? Het trans zijn zelf is geen probleem (als in: het maakt me niet uit of iemand dat is of niet), maar waarom zou je het niet vermelden? Het is niet alsof je moet vertellen dat je vroeger een keer snoepjes hebt gejat o.i.d., dit is gewoon een belangrijk deel van je leven. Wat als je partner kinderen wil en jij kan die hem/haar niet schenken?
pi_127119491
[quote]0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat snap ik wel, maar dan ligt dat wel bij jou en niet bij degene die probeert om jou omlaag te halen
als jij die ander de macht geeft doe je dat zelf
[/quote
Dan zijn we uitgepraat. Alle vrouwen voortaan een dikke trui aan als je naar buiten gaat (zelfs als het zomer is), kindjes die gepest worden die vragen er ook zelf maar om enz enz. Dan moet je maar...
pi_127119552
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dat is toch goed? Het trans zijn zelf is geen probleem (als in: het maakt me niet uit of iemand dat is of niet), maar waarom zou je het niet vermelden? Het is niet alsof je moet vertellen dat je vroeger een keer snoepjes hebt gejat o.i.d., dit is gewoon een belangrijk deel van je leven. Wat als je partner kinderen wil en jij kan die hem/haar niet schenken?
Ik zou het zelf wel vermelden, maar puur bij serieuze relaties en voor intiem contact.
Maar ik weet ook wel redenen waarom mensen het niet zouden doen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:49:38 #246
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127119558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:47 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ja, maar mijn trots komt van wat ik bereikt heb en wat ik leuk vind, en niets gerelateerds aan transseksualiteit.
Maar het heeft je toch wel gevormd enzo?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:49:58 #247
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_127119579
quote:
Voor velen is het overigens ook niet een vertrouwenskwestie maar willen ze nooit meer terugdenken aan de periode van voor de transitie. Puur omdat ze daar geen geluk in hebben gehad, en grote ontwikkelingen hebben gemist. En anderen zijn al bezig met de transitie vanaf een erg jonge leeftijd, ik bedoel... wat ga je daar dan over zeggen :') "Ik heb welgeteld drie jaartjes als vrouw/man geleefd. Nou, dat was het."
Ik zou wel willen weten of mijn partner ooit een penis gehad heeft hoor. Als ze me niet zou vertrouwen en ik er later zelf achter moest komen, dan zou de relatie wat mij betreft meteen over zijn. Hoef zoiets niet op dag 1 te weten, maar als het wat serieuzer begint te worden moet je wel belangrijke dingen delen met elkaar.
pi_127119580
quote:

[..]

[..]

spreek je jezelf niet tegen nu dan?
als het zo veel impact heeft gehad dat het iets is waar je niet over wil praten heeft het je toch juist gevormd? of je dat nou wil of niet

iemand met een stoornis is daar bijvoorbeeld ook door gevormd (en nee ik wil hiermee niet zeggen dat trans zijn een stoornis is) en dat is misschien voor die persoon ook wel kei pijnlijk
misschien kan die persoon nu kei goed er mee leven en merk je er niks aan
maar toch is het een onderdeel van hoe je identiteit tot stand is gekomen en dus daarom de moeite van het delen waart
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:50:12 #249
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127119589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:49 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik zou het zelf wel vermelden, maar puur bij serieuze relaties en voor intiem contact.
Maar ik weet ook wel redenen waarom mensen het niet zouden doen.
Ja maar dat vind ik ook, je hoeft het natuurlijk niet tegen iedereen die je tegenkomt te zeggen..
pi_127119621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef Vrouwendistel het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 mei 2013 19:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat snap ik wel, maar dan ligt dat wel bij jou en niet bij degene die probeert om jou omlaag te halen
als jij die ander de macht geeft doe je dat zelf
[/quote
Dan zijn we uitgepraat. Alle vrouwen voortaan een dikke trui aan als je naar buiten gaat (zelfs als het zomer is), kindjes die gepest worden die vragen er ook zelf maar om enz enz. Dan moet je maar...
wtf dit is zo niet wat ik zeg :?
maar je probeert wel meer dingen te lezen die ik niet zeg voor mijn gevoel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')