SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Klinkt goed! Succes!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:22 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren bij de sportschool geweest. Ingeschreven en vanavond zo een introductieles met m'n eigen gespierde neger.
Dank!quote:
Als je kunt stoppen met roken kan je alles aan!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dank!
Ik zag er best tegenop om zo een verplichting van een jaar aan te gaan, maar gek genoeg voelt t nu een beetje als stoppen met roken. Ik ga dit doen. Punt. Ik ben vastberaden en enthousiast.
Dat zeggen meerdere mensen. En toch was het stoppen met roken deze keer pas mijn 2e keer. En heb ik al 4 x een abonnement bij de sportschool gehad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je kunt stoppen met roken kan je alles aan!
Ik had op die cruise ineens weer zin om te rokenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat zeggen meerdere mensen. En toch was het stoppen met roken deze keer pas mijn 2e keer. En heb ik al 4 x een abonnement bij de sportschool gehad._
Ben ook wel heel trots hoor, dat ik niet meer rook. En het is me alles meegevallen.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had op die cruise ineens weer zin om te roken. Ik ben 2,5 jaar gestopt. Gelukkig werd er Stuyvesant gerookt, een peuk zo smerig dat ik die al niet rookte toen ik nog dacht dat roken lekker was.
Hier waren de goedkoopste 1 euro per kilo. Dan krijg je van die 'soepasperges'. Ik heb mooie rechte dunne en die waren 1,75 per kilo. De 'topasperges' kosten zo'n 3,50 per kilo...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Heerlijk, asperges! Alleen hier waren de asperges 0,99 cent per ons dus dat zou 10 euro de kilo zijnDus maar niet meegenomen.
Acht uur sportschool open, voor 9 uur alweer thuisMe like!
Alleen nu kan ik amper lopen, maar ik heb het wel gedaan, krachttraining naast de stoere jongensEr liep er één langs toen ik aan het deadliften was en die stak zijn duim op en zei bewonderend 'Zo dan!' Waar was ik nou bang voor
![]()
Hapje eten en naar bed, pfff.
Van alles en nog wat: van een kipfiletje tot aardappelpartjes tot rozevalaardappeltjes tot biefstuk tot groente... Ik gebruik hem alleen niet voor frietjes -want frituur is lekkerder- en gepaneerde dingen, zoals bitterballen. Loempia's gaan dan wel weer goedquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Aah, Tink, heb jij een airfryer? Hoe bevalt dat, wat bereid je er allemaal in en wat beter niet?
Je kunt ze op zich wel invriezen, maar daarna worden ze vrij slap... Niet echt meer geschikt voor een salade of om te grillen. Kunnen dan wel nog prima in een quiche of soep!quote:
Tof, ga ik even een paar kilo inslaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:56 schreef Lonaa het volgende:
Asperges schillen, per portie in de vriezer doen, en als je ze wil eten direct uit de vriezer in het water, niks aan de hand.
Samen met Noek?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Heerlijk, asperges! Alleen hier waren de asperges 0,99 cent per ons dus dat zou 10 euro de kilo zijnDus maar niet meegenomen.
Alleen nu kan ik amper lopen, maar ik heb het wel gedaan, krachttraining naast de stoere jongensEr liep er één langs toen ik aan het deadliften was en die stak zijn duim op en zei bewonderend 'Zo dan!' Waar was ik nou bang voor
![]()
Welke angst?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:02 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Samen met Noek?
Wel tof dat je over die angst heen bent. Nu ik nog
ik moest net een witte jas aan en er hing alleen nog 46 (is normaaleen 36, vaag systeem). Het past.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik dacht: wat zit het jasje van m'n scrubs wijd. Blijk gewoon de verkeerde maat gepakt te hebben. Jammer joh.
Dat klinkt heel goed! Wij denken er al een tijdje over er eentje te kopen, maar hebben het nog niet gedaan. Te weinig persoonlijke en goede ervaringen nog maar gehoord.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier waren de goedkoopste 1 euro per kilo. Dan krijg je van die 'soepasperges'. Ik heb mooie rechte dunne en die waren 1,75 per kilo. De 'topasperges' kosten zo'n 3,50 per kilo...
Zou je die eigenlijk ook kunnen invriezen?
[..]
Van alles en nog wat: van een kipfiletje tot aardappelpartjes tot rozevalaardappeltjes tot biefstuk tot groente... Ik gebruik hem alleen niet voor frietjes -want frituur is lekkerder- en gepaneerde dingen, zoals bitterballen. Loempia's gaan dan wel weer goedZeker als je maar met z'n tweeėn bent, kun je er prima 2 dingen in bereiden. Ik doe in de ene helft twee kipkluifjes ofzo en dan in de andere kant een half zakje krieltjes. Lekker veel groente erbij en klaar. Ik zou hem niet meer willen missen. Ook lekker snel even twee taco's gratineren of een één- of tweepersoons portie crumble maken ofzo.
ja hou op. We hebben het overleeft geloof ik. Wel aardig wat verbeterpuntenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh gezellig, wij hebben vorige week audit gehad. Spastisch gedoe. Ik kan slecht tegen dat soort autoriteit.
Ik heb gebroken lijnzaadpitjes gehaald bij de reformwinkel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:55 schreef miss_sly het volgende:
Lijnzaad, dat kun je gebruiken voor een goede stoelgang, toch?
Is dat olie of zijn dat zaadjes? Waar haal je die? En als je die door de yoghurt doet, proef je er dan ook iets van?
Hoeveel is een beetje? Niet dat ik dadelijk op de wc moet bivakkeren wegens teveel aan lijnzaadpitjesquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb gebroken lijnzaadpitjes gehaald bij de reformwinkel.
Beetje door mijn kwark/yoghurt en mijn stoelgang was in 2 dagen helemaal veranderd..
je proeft er wel wat van maar ik vind het eerlijk gezegd wel lekker.
De DA had het hier ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:55 schreef miss_sly het volgende:
Lijnzaad, dat kun je gebruiken voor een goede stoelgang, toch?
Is dat olie of zijn dat zaadjes? Waar haal je die? En als je die door de yoghurt doet, proef je er dan ook iets van?
eetlepelquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoeveel is een beetje? Niet dat ik dadelijk op de wc moet bivakkeren wegens teveel aan lijnzaadpitjes
Vast wel, dat eet ik eerlijk gezegd bijna nooit...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt heel goed! Wij denken er al een tijdje over er eentje te kopen, maar hebben het nog niet gedaan. Te weinig persoonlijke en goede ervaringen nog maar gehoord.
Zou falafel ook kunnen, denk je?
Isa, wow! Echt wow!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Was jij nu mee geweest of?quote:
Isa en ik zijn zondag aan het oefenen geweest bij mijn sportschool. Nu is ze dus zelf aan de gang. Zo stoer!quote:
Ene oor in, andere oor uit...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Zit ik aan m'n halfvolle yoghurt met muesli en ongebrande noten in de koffie kamer, zegt een collega (type fietsvakanties en vegetariėr) "ja, wel lekker, maar niet echt mager hč?" terwijl ze verder ging met sla eten.
Heb het al de hele dag te druk gehad om bij stil te staan maar what the fuck is hieeer nou weer mis mee?! Je kan het ook nooit goed doen hč.
Wat is nou precies jouw manier?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ene oor in, andere oor uit...
Zo had ik laatst een collega die via via een vreeeeselijk interessante theorie had over de zinloosheid van ontbijten. Je doet immers niet meer na het diner en dan is ontbijt dus helemaal niet nodig, want je hebt nog brandstof genoeg. Dat je ook licht kan dineren en daarna nog kunt sporten/poetsen/wandelen/wat dan ook-en heb ik maar niet vermeld. Ik heb uitgelegd dat ik een manier heb gevonden die voor mij tot -bijna40 geleid heeft en dat ik, zolang dat goed gaat, even vasthoud aan die manier. En haar bedankt voor het goedbedoelde advies...
Ik kon daarna plots het dubbele deadliften!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
Dat!Echt zo stoer! En die reactie die je kreeg is natuurlijk helemaal top!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Naar aanleiding van dit bedacht ik me dat een bad me inderdaad altijd beter doet voelen, dus ga ik zo bij m'n beste vriend 3 straten verderop in badquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:46 schreef Isabeau het volgende:
Vroeg naar bed, Zeester. Eventueel na een lekker bad of stoombadje oid. Jezelf nu een beetje vertroetelen! En neem ook wat paracetamol tegen die hoofdpijn en verhogingMisschien voel je je morgenochtend alweer een stuk beter
Waarom?quote:
Ja vega-eten in het vliegtuig is heel wisselend. Bij het avondeten lekker rijst met tempeh, goed sausje, groenten, rijst, stuk kruidkoek waar de rest echt ranzig eten had... Kreeg ik bij het ontbijt (terugvlucht ) een of ander gestoomde groentenprutje en de rest mocht kiezen uit pannekoekjes met banaan of een ei-achtig iets.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:45 schreef Brighteyes het volgende:
Tip voor de mensen die vliegen: bestel een vegetarische maaltijd. Blijkbaar gaan ze er dan vanuit dat je sowieso niet van lekkere dingen houdt, want bij mijn 'diner' zat een fruitsalade en een bakje abrikozenyoghurt terwijl mijn buurman een bakje sla en een bakje chocoladesoesjes had.
En bij het ontbijt kreeg ik als 'side-dishes' een bakje sla (met mosterddressing, normaal heerlijk, maar niet als ontbijt) en een bakje fruitsalade terwijl mijn buurman een fruitsalade en een brownie kreeg.
Prima wmb, hoef ik ook geen moeite te doen het niet op te eten zeg maar.
idd.quote:
Omdat ik in de stress zit / down ben. En dan ga ik eten. Tis oprecht een wonder dat de chips e.d nog in de kast ligtquote:
Je kan dus zo meedoen aan die snickersreclame?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik in de stress zit / down ben. En dan ga ik eten. Tis oprecht een wonder dat de chips e.d nog in de kast ligt![]()
En toen had ik die snickers en toen was alles goed, voor 5 min
Ach, dan is het allemaal geen ramp toch? Nu weer herpakken, 1 snickers is niet meteen 5 kiloquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik in de stress zit / down ben. En dan ga ik eten. Tis oprecht een wonder dat de chips e.d nog in de kast ligt![]()
En toen had ik die snickers en toen was alles goed, voor 5 min
Nee, weet ik wel. Maar gisteren de burgerkingquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:30 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach, dan is het allemaal geen ramp toch? Nu weer herpakken, 1 snickers is niet meteen 5 kilo. Komt goed.
Ik had niet eens trekquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je kan dus zo meedoen aan die snickersreclame?
Jup. Plan 's morgens in. En dan hou ik meestal iets qua kcal over voor een beschuit oid. Ik haat het om een emo-eter te zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Plan jij je eten en drinken de gehele dag in Qwea? Anders toch maar proberen want elke dag jezelf wat 'toestaan' schiet ook niet op.
Elke dag 1 mars schijnt 5kg in 1 jaar extra gewicht te zijn?? Tenminste ooit gehoord .
Zeester beterschap en als je dan toch ziek bent dan wordt het met een pizza niet beter.
Proberen om "ongezond" voedsel los te koppelen aan "troost".
Moeilijk hoordat duurt misschien wel jaren
Van mijn (schamele) Wajong. Wat kan (niet breed enzo, maar het kan) als je alleen bent. Het kan OOK als je met z'n tweeen bent, in je huurhuis, met 3 huisdieren. Maar leuk is het niet. En het wordt iedere maand ietsje krapper. En moeilijker.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:01 schreef Isabeau het volgende:
Waar leef je van als je al maanden wacht, Lonaa?![]()
En hoera voor de sportschool![]()
(en de stenensjouwtraining
)
Mijn voeten gaan gek voelen. Voelt als slaap.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef Ruby88 het volgende:
Wat is er zo hatelijk aan specifiek de crosstrainer? (Ik vind 'm wel fijn, ga er aardig van zweten en intussen lees ik een tijdschrift.)
Weet ik niet. Meneer de fitnessmeneer zette me er vandaag op. Naja, ke. 15 minuten zegt ie. Na 10 minuten was ik bang dat als ik nog langer door zou gaan ik er vanaf zou kukelen. Kortom, we doen het gewoon 10 minuten, voorlopigquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:17 schreef Ruby88 het volgende:
Hm, dat heb ik op de crosstrainer ook wel een beeeeetje, soms. Maar is er niet een ander apparaat dat je i.p.v. de crosstrainer kunt doen?
Heb jij ook hielspoor?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:55 schreef _Dido_ het volgende:
mag blijven hardlopen, woei! Dinsdag shockwavebehandeling, benieuwd of dat me gaat helpen. En anders ga ik terug naar het ziekenhuis. Ik ben het niet pijnvrij kunnen hardlopen zat
Nu even een pizza om de vakantiestemming af te leren
Crosstrainer en tijdschrift combineren zou echt rampzalig aflopen hierquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:07 schreef Ruby88 het volgende:
Wat is er zo hatelijk aan specifiek de crosstrainer? (Ik vind 'm wel fijn, ga er aardig van zweten en intussen lees ik een tijdschrift.)
Ok!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:26 schreef CarOnline het volgende:
*Meld*
Ik zoek een ruggengraat.
Na de foto's van mezelf op mn iPhone huilend bekeken te hebben moet ik er ook maar weer aan geloven!
Twee jaar geleden 12 kilo afgevallen en nu 16 kilo erbij. Ook een prestatie opzich![]()
Alleen zie ik Noek hier posten ahhhh.
Noek we spreken weer af als ik -5 kilo ben ok![]()
En ik wil -20 kilo als we onze roadtrip doen
Help. En dan ga ik nu aan de wandel, 45 minuten, 3 kilometer.
Beterschap Zeester en Isa respect. Sportschool, daar moeten ze me naar binnen dragen!
Thanks en het was 4 km en vanmorgen ook al 13 km gefietstquote:
Nee, shin splintsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een sleutelhanger, dus geen idee hoe effectief![]()
Dido, lastig hoor, shin splints. Ik heb er in een zeer milde vorm last van (brandt even bij het hardlopen, maar gaat ook snel over en geen last na het hardlopen)."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Holy crap. 20 minuten onaangebroken gelopen. Moi
. Zo tof
.
Nog een collega nodig?quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik mag niet klagen nee.
En dat voor een bibliothecaresse.
Ik zit nu op zo'n -20kg en heb daarom expres als een gek 18kg zakken potgrond lopen tillen. Bizar dat ik dat eerder gewoon als lichaamsgewicht meenamquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:58 schreef Lonaa het volgende:
S:
- Ziekelijk veel stenen opstapelen.Bij elkaar was het zo'n 1500 kg a 10 kg stuk. Dat is ongeveer de helft van wat er op een hoop ligt. Andere helft morgen. Of overmorgen.
- Sportschool. Fietsen, krachttraing, crosstrainer (ik HAAT dat ding, godverdomme)
Nicequote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Holy crap. 20 minuten onaangebroken gelopen. Moi
. Zo tof
.
Niet lang geleden was ik blij met 1quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nice![]()
Echt een enorme prestatie. Niet heel lang geleden was je al blij bij 5 minuten waarschijnlijk?
En de doos chocochipsquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:59 schreef Brighteyes het volgende:
Clums!Gaaf he!
Goed joh!
Beterschap Zeester! En Eenvoor Dido! En welkom voor Caronline, je komt op het goede moment binnen hier, want we gaan allemaal als de brandweer dus we sleuren je zo mee The Zone in!
(Ook Qwea en d'r snickers!![]()
)
Zo, mijn dag is begonnen, op naar het ontbijt!
Coopertest *twitch* 3x heen en weer lopen en dan halfjankend stoppen. Nee, gym was dolletjes.quote:Op woensdag 29 mei 2013 06:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik ook zo maf vond aan hardlopen, Clumsy, is dat ik er echt een enorme hekel aan had op de middelbare school! Moest je de Coopertest lopen en zoAls iemand me toen had verteld dat ik het ooit leuk zou gaan vinden had ik heel hard moeten lachen
+1quote:Op woensdag 29 mei 2013 06:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Coopertest *twitch* 3x heen en weer lopen en dan halfjankend stoppen. Nee, gym was dolletjes.
Goed gevoel he?quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik zit nu op zo'n -20kg en heb daarom expres als een gek 18kg zakken potgrond lopen tillen. Bizar dat ik dat eerder gewoon als lichaamsgewicht meenam
oiquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan amper lopen. SerieusIk wilde morgen lopend naar mijn ouders (9 km hier vandaan), maar dat kan ik wel vergeten.
Ai dat is ook een nare blessure zeg!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:11 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, shin splintsShockwave is idd een zeer beproefde methode voor hielspoor. De resultaten voor shin splints zijn iets minder duidelijk. Bij de een werkt het, bij de ander niet. We gaan het meemaken
. Nu iig volledig pijnvrij gelopen. Weet niet of dat komt doordat ik 1) sinds dodag niet heb gelopen 2) niet heb gejilliand 3) de fysio de boel lekker heeft losgeschud. Ik vind het laatste
![]()
Ik heb een niet-snoepen strategiequote:Op woensdag 29 mei 2013 08:43 schreef Isabeau het volgende:
En ik ga zo taarten bakken en ben dol op deeg en zoDuim voor me dat ik niet blijf snoepen
Lekker! Dus ik heb nu een schaal klaar staan met gewassen radijsjes en als ik wil snoepen pak ik een radijsjequote:
heerlijk juist...quote:
Ligt er ook aan hoeveel zon ze gezien hebben. Later in het seizoen worden ze wel erg bitter. Nu zijn ze lekker, maar vond ze op de markt ook wel erg duur.quote:
dat zeker.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoeveel zon ze gezien hebben. Later in het seizoen worden ze wel erg bitter. Nu zijn ze lekker, maar vond ze op de markt ook wel erg duur.
Tof, al zou het mij qua kleur absoluut niet staan. Heb je de petticoat er ook bij?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat zeker.
Mijn schoonmoeder gaat in augustus trouwen... Ik heb een jurkje en schoenen besteld bij TopVintage
[ afbeelding ]
Ik heb succes gehad (15 kg verloren) met het slow carb diėet van Tim Ferriss. Hierin MOET je één dag in de week helemaal los gaan met eten dat je de andere zes dagen niet mag. Voor mij dus pizza, ijs, bladerdeeg snacks, muffins en bier. Doorvreten totdat je misselijk begint te worden wordt aangemoedigd, zodat je de dagen erna geen behoefte meer hebt aan suikers.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben aan het lezen over cheatmeals/days of refeeding. Ook maar eens implementeren, goed planDe theorie is dat het je leptine spiegel verhoogt en zo vreetbuien juist tegen gaat. De bedoeling is niet dat je helemaal los gaat, maar dat je nog steeds gezond voedsel neemt, maar dan meer dan normaal en vnl. koolhydraten in combinatie met weinig vet. Het beste vlak na flinke inspanning, maar het handigst als je bijv. met vrienden/familie uit eten gaat. Scheelt het menu afstaren op zoek naar de dieetverantwoordelijke dingen.
linkje
Volgens mij kan dat nooit goed zijn voor je bloedsuikerspiegel .....quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:14 schreef TYSONIK het volgende:
[..]
Ik heb succes gehad (15 kg verloren) met het slow carb diėet van Tim Ferriss. Hierin MOET je één dag in de week helemaal los gaan met eten dat je de andere zes dagen niet mag. Voor mij dus pizza, ijs, bladerdeeg snacks, muffins en bier. Doorvreten totdat je misselijk begint te worden wordt aangemoedigd, zodat je de dagen erna geen behoefte meer hebt aan suikers.
Dat snap ik ook niet... Bovendien, als ik zin heb in gezonde dingen, ga ik dus niet verplicht rotzooi zitten eten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom zou je je vol wķllen eten tot je misselijk bent?
Ik kan me niet voorstellen dat je lichaam zo werkt dat wanneer je een dag helemaal los gaat op de suikers, je lichaam er de dagen daarna niet om vraagt. Laat staan dat het gezond is. Waarom verzinnen en mensen altijd van die rare dingen om gewicht kwijt te raken, terwijl het in principe veel simpeler kan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:14 schreef TYSONIK het volgende:
[..]
Ik heb succes gehad (15 kg verloren) met het slow carb diėet van Tim Ferriss. Hierin MOET je één dag in de week helemaal los gaan met eten dat je de andere zes dagen niet mag. Voor mij dus pizza, ijs, bladerdeeg snacks, muffins en bier. Doorvreten totdat je misselijk begint te worden wordt aangemoedigd, zodat je de dagen erna geen behoefte meer hebt aan suikers.
Dit dus, als ik een dag veel suiker binnen krijg, moet ik daarna juist afkicken en vraagt m'n lijf alleen maar om meer...quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je lichaam zo werkt dat wanneer je een dag helemaal los gaat op de suikers, je lichaam er de dagen daarna niet om vraagt. Laat staan dat het gezond is. Waarom verzinnen en mensen altijd van die rare dingen om gewicht kwijt te raken, terwijl het in principe veel simpeler kan?
Leuk!quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat zeker.
Mijn schoonmoeder gaat in augustus trouwen... Ik heb een jurkje en schoenen besteld bij TopVintage
[ afbeelding ]
Eh, dat heeft niets te maken met wat er in mijn linkje staat hč? Daar gaat het om meer koolhydraten eten dan normaal (50 energie% boven je normale dieetinname) en dan in de vorm van bruine rijst, volkorenpasta, volkorenbrood etc. En dus niet in de vorm van geraffineerde suikers. En zeker niet in combinatie met heel erg veel vet, laat staan zo'n dosis ongezond vet. En door(vr?!)eten tot je misselijk bent lijkt me altijd onwenselijk. Ik vind het een recept voor een eetstoornis, of in elk geval een behoorlijk ongezonde kijk op afvallen/etenquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:14 schreef TYSONIK het volgende:
Cutequote:Op woensdag 29 mei 2013 10:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat zeker.
[ afbeelding ]
Verhonger modus? Wat at je dan op niet-vreetfestijndagen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:21 schreef TYSONIK het volgende:
Dat is het punt: door het diėet wordt je bloedsuikerspiegel constanter, diabetici hebben bijvoorbeeld minder insuline nodig. Maar door 1x in de week juist veel suikers en vetten te nemen dwing je je lichaam even uit de "verhonger modus".
Plus het is een slimme motivatie tool, 1 dag in de week vrij maakt het veel beter uit te houden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:20 schreef Sarabi het volgende:
Ons buikdansgroepje staat op de voorpagina van een plaatselijke krant.
Niet allemaal 18 en maat 36, dus juist leuk dat we deze kans krijgen![]()
TrotsNice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Goede vraag, zo ga ik het ook doen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:24 schreef _Dido_ het volgende:
Nu ik weer hardloop wil ik het springwerk bij Jillian laten zitten. BE, jij deed toch boksen in plaats daarvan?
Bajesklanten schijnen heel veel tijd door te brengen in de sportzaalquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Goede vraag, zo ga ik het ook doen.
Straks de stad in voor nieuwe hardloopschoenen en een sportmatje, al zou het kunnen dat ik straks voor 10 tot 15 jaar vastgezet word omdat ik een aanslag pleeg op het hoofdkantoor van Oxxio.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:20 schreef Sarabi het volgende:
Ons buikdansgroepje staat op de voorpagina van een plaatselijke krant.
Niet allemaal 18 en maat 36, dus juist leuk dat we deze kans krijgen![]()
TrotsHier ontlurk ik even voor, nooit geweten dat we hier ook een buikdansgroep hebben! En er waren volgens mij een behoorlijk aantal verschillende groepen, maakt het denk ik extra leuk voor jullie dat jullie nu daar op de foto staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en je krijgt er ook vast wel een dagelijks eet regime... hmmmquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bajesklanten schijnen heel veel tijd door te brengen in de sportzaalKom je superslank & gespierd uit de bak
Thanks!quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:34 schreef Isabeau het volgende:
Gaaf, Sarabi! Mooie foto ook
Net berekend hoeveel kcal er in mijn taarten zit en ik neem morgen dus een puntje lemon merengue
Jazeker, zelfs een hele goede showgroep die veel buikdansprijzen heeft gewonnen (wij zijn nog maar het demogroep hoor)quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:55 schreef Holyme het volgende:
[..]
Hier ontlurk ik even voor, nooit geweten dat we hier ook een buikdansgroep hebben! En er waren volgens mij een behoorlijk aantal verschillende groepen, maakt het denk ik extra leuk voor jullie dat jullie nu daar op de foto staan
Nee ik heb er amper wat van gezien, wist niet dat er wat te doen was dus kwam er toevallig achter toen ik ging lunchen! En tsja, dat broodje trok me toch net ff wat meer dan dat stijldansen oidquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jazeker, zelfs een hele goede showgroep die veel buikdansprijzen heeft gewonnen (wij zijn nog maar het demogroep hoor)
Heb je ons toevallig ook gezien?
quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:24 schreef _Dido_ het volgende:
Nu ik weer hardloop wil ik het springwerk bij Jillian laten zitten. BE, jij deed toch boksen in plaats daarvan?
Groot gelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:59 schreef Holyme het volgende:
[..]
Nee ik heb er amper wat van gezien, wist niet dat er wat te doen was dus kwam er toevallig achter toen ik ging lunchen! En tsja, dat broodje trok me toch net ff wat meer dan dat stijldansen oidEn demogroep of niet, daar sta je toch maar mooi voorop
Haha, ik word zelf ook helemaal enthousiast van dit enthousiasme!quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Whoehoe. Nieuwe hardloopschoenen. Zo voor een enorme vent gaan rennen terwijl hij het met een camera opneemt is niet het fijnste moment uit m'n leven. Zeker niet omdat ik me al vrij snel besefte dat ik gee sportBH aanheb, en het HEEL warm had
. De schoenen zijn een rib uit m'n lijf, maar ik voel me nu een echte sporter
. De coachmevrouw van het renprogramma zei gister na het hardlopen ook dat ik nu ik 20 minuten heb gelopen ik mezelf een runner mag noemen! Is goed voor het egootje
. Dat werd geheel teniet gedaan in de Bijenkorf toen ik ging kijken voor een badpak, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb ook eindelijk een sportmatje gescoord dus Jillian, je bent m'n bitch!
Dat zal er wel nooit in zittenquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Je gaat een strak wief worden hč Isa?.
Soms wel, maar nu net tussen de middag waren het kleine porties en echt superlekker, relatief gezond. Gestoomde asperges, paddestoelen bouillon, vis in bouillon en later wat noodles met vlees en toen heb ik vnml de noodles laten liggen. Zo lukt het aardig.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:06 schreef Isabeau het volgende:
BE, van alles een heel klein beetje nemen en zoveel mogelijk kletsen met de mensen om je heen? Of krijg je individuele porties en valt het dan enorm op dat je nauwelijks iets neemt?
quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, tuttebol! Ik zou het ook doen hoor!![]()
Vooral omdat je toch idd mag verwachten dat de weegschaal voor de medische keuring goed ge-ijkt is toch?
quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had deze week de batterijen van mijn weegschaal vervangen en was prompt 2 kilo zwaarderOok leuk.
Scheer je wegquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Heb nou btw een bmi van 26,99... Ik zou naar Slank mogenDoe ik niet, daar lurk ik wel gewoon een beetje, maar toch... het zou mogen
Nog maar eens: wie wil mag naar Slank komen, ook al heb je een BMI van 40+quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Heb nou btw een bmi van 26,99... Ik zou naar Slank mogenDoe ik niet, daar lurk ik wel gewoon een beetje, maar toch... het zou mogen
Bleh...quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had deze week de batterijen van mijn weegschaal vervangen en was prompt 2 kilo zwaarderOok leuk.
BMI van 26,99 is wel eenquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:39 schreef Tink89 het volgende:
of in beide reeksen posten :pquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een hele terechte vraag!quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:29 schreef Mokkels het volgende:
Ik had even een vraag, en het is misschien een domme hoor maar..
Je moet als vrouw rond de 2000 calorieėn eten. Als je afvalt (heb ik hier gelezen) nemen sommigen 1700. Verbrand je dit dan allemaal op een dag? Want als je gaat sporten verbrand je bijvoorbeeld 400 calorieėn maar moet je dat er dan ook weer 'aan eten' (wel gezond natuurlijk). Lijkt me niet namelijk maar je verbrand toch ook zeker geen 1700 op een dag?
Want dan zou het bij mij zijn:
Maandag 1700 - 400 (sporten) = 1300
Dinsdag 1700
Woensdag 1700 - 400 = 1300
Etc.. Maar dan heb je zo'n geschommel.
Misschien echt een hele domme vraag hoor maar ik zou het zelf echt niet weten..
Bij mij 1531quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan op diverse sites je basic metabolic rate uitrekenen. Oa hier: http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Er zijn mensen die het bullshit vinden, maar bij benadering bereken je daar wat je lichaam, in ruste, nodig heeft aan kcal, puur om te doen wat je lijf doet, namelijk ademhalen en warm blijven.
Bij mij komt dat op 1620kcal uit.
Dus in theorie zou ik, als ik niet zou sporten al af moeten gaan vallen als ik 1400-1500kcal zou eten. Alles wat ik erbij sport is dan extra meegenomen.
Bmr is zonder sporten hč, dus als je vervolgens in geeft wat je activity level is, dan kom je uit op wįt je gemiddeld verbrand op een normale dag en daar moet je dan onder gaan zitten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:28 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Bij mij 1531Daar moet ik dus onder gaan zitten? In de praktijk zit ik toch wel op 1800. Geen wonder dat ik niet afval
.
Dat klopt dus nietquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan op diverse sites je basic metabolic rate uitrekenen. Oa hier: http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Er zijn mensen die het bullshit vinden, maar bij benadering bereken je daar wat je lichaam, in ruste, nodig heeft aan kcal, puur om te doen wat je lijf doet, namelijk ademhalen en warm blijven.
Bij mij komt dat op 1620kcal uit.
Dus in theorie zou ik, als ik niet zou sporten al af moeten gaan vallen als ik 1400-1500kcal zou eten. Alles wat ik erbij sport is dan extra meegenomen.
Ah oké, dan klopt het wel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bmr is zonder sporten hč, dus als je vervolgens in geeft wat je activity level is, dan kom je uit op wįt je gemiddeld verbrand op een normale dag en daar moet je dan onder gaan zitten.
Ik verbrand ong 500 kcal met een half uurtje hardlopen, drie keer in de week, dus mag ik nog 1500/7 kcal per dag bijhet bmr optellen om aan het aantal kcal te komen dat ik zou moeten kunnen eten om op gewocht te blijven.
Dag het niet gezond is wil niet zeggen dat het niet klopt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:33 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat klopt dus nietJe BMR is puur om in leven te blijven, exclusief werken en rondlopen en afwassen en dergelijke.
Je moet dus nooit onder je BMR gaan zitten, als je dat langdurig doet doe je je lichaam tekort.
Tx voor de juiste term, ik kon er even niet opkomen.quote:Naast je BMR om te "overleven" heb je ook het onderhoud, dat is het aantal kcals dat je nodig hebt om niet aan te komen of af te vallen, in combinatie met dagelijkse activiteiten, of lichte sport, of zwaar lichamelijk werk, etc.
Dus als je BMR 1200 is kan je onderhoud zonder sport bijvoorbeeld 1600 zijn. Dan moet je onder de 1600 gaan zitten om af te vallen, maar niet onder de 1200.
Je kan dit makkelijk uitrekenen aan de hand van de formule Harris Benedict, zoals op de website GiantPT.nl
Mijn BMR is bijvoorbeeld 1600 en onderhoud 2300, dan kan ik afvallen met bijvoorbeeld 1800 kcals per dag eten.
Ik vind van wel, maar ik ben benieuwd wat Novem daar van zegt, want die weet er meer van dan ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ah oké, dan klopt het wel.
Ik vraag me alleen af of ik atm in categorie 2 of 3 val: weinig activiteit of lichte activiteit (1-3 keer per week sport).
Ik fiets elke werkdag een uur, doe elke dag Jillian (in theorie dan) en ik loop drie keer per week hard, maar dat zet nog niet zo veel zoden aan de dijk.
Denk wel de laatste?
Dat klopt inderdaad, ik dacht alleen dat je aangaf dat je om af te vallen onder je BMR moet eten, wat dus niet perse klopt, want je kan ook afvallen door boven je BMR te eten, maar wel onder je onderhoud. Maar ik heb het gewoon verkeerd opgevat dusquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dag het niet gezond is wil niet zeggen dat het niet klopt.![]()
Mijn bmr is 1619 kcal. Als ik dus de hele dag op de bank zou liggen en ik zou minder dan 1619 kcal eten zou ik echt wel af vallen.
[..]
Tx voor de juiste term, ik kon er even niet opkomen.![]()
En idd vergat ik ook nog dat naast extra verbranding voor een bepaald activiteiten-niveau je natuurlijk sws verbranding hebt voor alles dat je meer doet dan op de bank liggen vegeteren.
Maar in antwoord op Mokkels, ja, een lichaM verbruikt zonder al te gekke dingen te doen dus gemakkelijk 1700kcal.![]()
Als je wil weten hoeveel jij mag eten om toch af te kunnen vallen zonder dat je je lichaam te kort doet moet je je 'onderhoud' uit rekenen.
Ik ben geen expertquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar ik ben benieuwd wat Novem daar van zegt, want die weet er meer van dan ik.
Als je uitgaat van een onderhoud van bijv. 2200 inclusief 3 keer per week sport en je probeert daar iedere dag 400 onder te zitten om af te vallen mag je dus niet extra eten op de dagen dat je sport, omdat je activiteit al is meegerekend in de 2200 die je mag eten die dag om niet aan te komen. Als je wil afvallen zal je dus alsnog die 400 kcals minder moeten eten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:48 schreef Mokkels het volgende:
Maar dan zou ik dus op een dag dat ik sport meer kunnen eten dan op een dag dat ik niet sport? Of werkt dat ook nog door?
Ja zo dacht ik het ook te begrijpen. Dus ik zou rond de 2000 moeten zitten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:54 schreef _Dido_ het volgende:
Ik snap het nog niet helemaal(donderdagmiddag-bijna-weekend-blues
)
Mijn onderhoud, wat ik in absolute rust verbrand, is dus 1531. Daar mag ik dus niet onder gaan zitten, Met beweging/sport kom ik op ongeveer 2100 uit. Dat is dus wat ik moet eten om op gewicht te blijven en als ik meer dan dat eet, kom ik aan? Ik moet dus tussen de 1531 en 2100 in gaan zitten? Ergens middenin op 1800 bijvoorbeeld, idealiter?
Dat klopt inderdaad, er wordt aangeraden om 400 tot 500 kcals onder je onderhoud te gaan zitten om af te vallen, mits dat er niet voor zorgt dat je structureel onder je BMR gaat eten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:54 schreef _Dido_ het volgende:
Ik snap het nog niet helemaal(donderdagmiddag-bijna-weekend-blues
)
Mijn onderhoud, wat ik in absolute rust verbrand, is dus 1531. Daar mag ik dus niet onder gaan zitten, Met beweging/sport kom ik op ongeveer 2100 uit. Dat is dus wat ik moet eten om op gewicht te blijven en als ik meer dan dat eet, kom ik aan? Ik moet dus tussen de 1531 en 2100 in gaan zitten? Ergens middenin op 1800 bijvoorbeeld, idealiter?
Oké, fijnquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:58 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, er wordt aangeraden om 400 tot 500 kcals onder je onderhoud te gaan zitten om af te vallen, mits dat er niet voor zorgt dat je structureel onder je BMR gaat eten.
Correct!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:59 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Oké, fijn
En mijn onderhoud is dus inclusief sport e.d.?
Ik denk dat het de appeltaart is, want daar verwacht je het niet vanquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:06 schreef Mokkels het volgende:
Ik zat trouwens net de lijf show terug te kijken.. ze hadden daar iets met wat het meeste kcal wat qua gebakjes. Je mocht kiezen tussen: Kwartaart met een aardbei, chocolade taart, cheesecake, appelgebak met een toefje slagroom, tompouce en een slagroom taart. En dan allemaal normale stukken.
Waar zouden de meeste kcal in zitten denken jullie? Dus in een top 6. Als je het weet, niet voorzeggen.
Ik schrok ervan moest ik zeggen!
Haha ja herkenbaar!quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit op mijn moeder's verjaardag en iemand hier maakt het wel heel bont qua opmerkingen over niet verder afvallenIk moet vooral niet verder afvallen, want ik ben he-le-maal niet dik. BMI van 33, geloof je het zelf
Andersom kan ook, vriendin van mij was 30 kilo afgevallen en een buurvrouw van haar presteerde te zeggen dat ze er niks van kon zienquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn BMI is nog hoger en ik kreeg laatst "wat zie je er slank uit!" te horen. Was wel goedbedoeld, maar ietwat overdreven.
Die zou ik met een koekenpan in het gezicht slaanquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:48 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Andersom kan ook, vriendin van mij was 30 kilo afgevallen en een buurvrouw van haar presteerde te zeggen dat ze er niks van kon zien
'Echt? 30? Weet je t zeker? Ik zie er niks van..'
Mokkels had het al een beetje verraden door te zeggen dat ze het nooooooooit had verwachtquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:47 schreef Zeester het volgende:
Toch voelt een appeltaart een stuk gezonder dan een stuk slagroomtaart. Grappig zeg!
Ja dat sloeg ook echt helemaal nergens opquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:49 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Die zou ik met een koekenpan in het gezicht slaan
Wie was dat eigenlijk hier, die dat eens zei over een collega? Ik gebruik die uitdrukking nu geregeld als iemand irritant doet.
Vast jaloersquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:50 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja dat sloeg ook echt helemaal nergens op
quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:48 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Andersom kan ook, vriendin van mij was 30 kilo afgevallen en een buurvrouw van haar presteerde te zeggen dat ze er niks van kon zien
'Echt? 30? Weet je t zeker? Ik zie er niks van..'
Ja, wat debiel hč?quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Hoe flauw kan je zijn!
Hier een heerlijk achterlijk trucje van mijn brein.
Al drie dagen kan alles in de koelkast me gestolen worden en nu heb ik net wat dried mango op ( pure mango, niet die gesuikerde zooi die je in Nl kan krijgen) en ineens overweeg ik toch die kitkat uit de koelkast op te gaan vreten.![]()
![]()
*licht uit en slapen...
Idioot gedoe!quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:55 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ja, wat debiel hč?Ik heb vijf weken keurig netjes gegeten. Vervolgens ging ik naar Kopenhagen, niet echt opgelet met eten verder (al heb ik cola wel afgewisseld met water en cola light) en nu is het vreetmonster in mij weer wakker en kan ik haar amper bedwingen
.
Ja inderdaad! Maar het kwam door het deeg met suiker, boter etc..quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:47 schreef Zeester het volgende:
Toch voelt een appeltaart een stuk gezonder dan een stuk slagroomtaart. Grappig zeg!
Tot je het zelf gaat maken. Deeg met suiker. Appels met suiker. Rozijnen. Boter. Toef slagroom... En wat er nog allemaal niet meer in zitquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:47 schreef Zeester het volgende:
Heel heel veel feestplezier de komende dagenquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:13 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi schatjes, wilde even zeggen dat ik nog wel leef maar even minder met de lijn bezigik ben na de verkansie weer aanwezig
Geniet heel erg veel morgen!!!! Hopelijk is het echt de dag van je leven!quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:13 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi schatjes, wilde even zeggen dat ik nog wel leef maar even minder met de lijn bezigik ben na de verkansie weer aanwezig
Dat! En tot na je (absolutely fabulous of course) vakantie!!quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Shine SQ Shine!! Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt![]()
![]()
^^!quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Shine SQ Shine!! Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt![]()
![]()
Geen friet nemen, sowieso geen gefrituurde dingen, geen los geserveerd brood nemen of iets met brood/bagel, nagerecht overslaan of de citroensorbet nemen. Evt. 'dressing/saus apart' vragen, dan kan je zelf bepalen hoeveel je over het eten doet. Voor de rest vooral nemen waar je zin in hebt. Veel plezierquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:25 schreef Zeester het volgende:
Ik ga zaterdag met m'n ouders in de brasserie van het conservatorium hotel eten.
Wat zal ik nemen jongens?
http://www.conservatorium(...)BrasserieMenu_NL.pdf
Het moet een soort mix zijn van zowel lekker, als verantwoord, want zo vaak eet ik niet in een chique restaurant.
Huwelijksreisquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:45 schreef BananaPancake het volgende:
Een heeeeele fijne dag (en trouwreis/bruidsreis, hoe heet het nou ??) gewenst SQ!!
Ja! Gek idd. Ik moest het googlenquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:47 schreef Isabeau het volgende:
Stom hč hoe je soms echt niet op een woord kan komen
Wat is schranzen? Doe eens vertellen wat je hebt gegeten?quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:49 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja! Gek idd. Ik moest het googlen
Ik heb vandaag trouwens echt een hele slechte dag gehad qua eten. Tentamen ging dan wel weer goed, maar de stress uitte zich vandaag wel in schranzen
Meh, ik had juist zo zin in die profiterollesquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen friet nemen, sowieso geen gefrituurde dingen, geen los geserveerd brood nemen of iets met brood/bagel, nagerecht overslaan of de citroensorbet nemen. Evt. 'dressing/saus apart' vragen, dan kan je zelf bepalen hoeveel je over het eten doet. Voor de rest vooral nemen waar je zin in hebt. Veel plezier
chocoladereep, sushi cheese crackers, stuk spekkoek. Toen als avondeten een menu bij BKquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:52 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat is schranzen? Doe eens vertellen wat je hebt gegeten?
SQ, fijne dag gewenst samen met je aanstaande man.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
chocoladereep, sushi cheese crackers, stuk spekkoek. Toen als avondeten een menu bij BK![]()
Ik schaam me echt als ik het opschrijf blegh
Ach, niet schamen, je weet dat we allemaal hier zulke dagen hebben. Morgen weer beterquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
chocoladereep, sushi cheese crackers, stuk spekkoek. Toen als avondeten een menu bij BK![]()
Ik schaam me echt als ik het opschrijf blegh
Maarquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach, niet schamen, je weet dat we allemaal hier zulke dagen hebben. Morgen weer beter.
Ik heb net naar badkleding gekeken voor Maleisiė en nu wil ik dood. Soort van.
Dat heb je in Nederland dan ook zelden nodigquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vertrek twee juli, en heb erg weinig kleding voor warm weer. Dus yay.
Vegan appeltaart van Gimsel in Rotterdam, met nootjes en gojibessen. Niks geen boter.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:12 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ja inderdaad! Maar het kwam door het deeg met suiker, boter etc..
Receptquote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:01 schreef LadyOracle het volgende:
Vegan appeltaart van Gimsel in Rotterdam, met nootjes en gojibessen. Niks geen boter.
Ik gebruik de fatsecret app ook maar ik vind het prettiger om hem in te vullen op de PC. Dat synchroniseert gewoon met de app dus dat werkt perfect.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:11 schreef Adnap het volgende:
Hoi meiden,
Ik heb een vraag, ik gebruik nu de fatsecret app maar ben er eigenlijk niet zo tevreden over. Met name het onderdeel activiteiten vind ik vervelend omdat er zoveel uur rust in staat. Ook vind ik het lastig om te bepalen hoeveel nu een cup broccoli is bijv.
Iemand tips voor een fijne app en/of tips voor het omgaan met fatsecret.
Groetjes !!
Is dat 3 tot 4 uur of 45 min? Ik weet nooit zo goed wat mensen er mee bedoelen, ik zou 3/4 gebruiken voor 45 min. En 1 ijsje is geen ramp natuurlijkquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed Tink!
Ik ben gezwicht voor nog een ijsje.Maar dat ter compensatie van minstens 3/4 uur langs winkels slenteren.
3 a 4 uur.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat 3 tot 4 uur of 45 min? Ik weet nooit zo goed wat mensen er mee bedoelen, ik zou 3/4 gebruiken voor 45 min. En 1 ijsje is geen ramp natuurlijk
Zo, weer lekker gesport. En over 45 min gesproken, ik was binnen 45 min de sportschool alweer uitDat is incl kleedkamer. Niet incl douchen overigens.
Straks weer naar pa en ma op de fiets en we hebben de wind in de rug
Waar en wanneer is dat?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:53 schreef _Dido_ het volgende:
Hee BE, ik heb me ook opgegeven voor de VredesloopEven onder voorbehoud, afhankelijk vh herstel, maar als ik dan hersteld ben en ik kan 5 km lopen, sla ik mezelf voor de kop dat ik me niet heb ingeschreven
.
Leuk!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:53 schreef _Dido_ het volgende:
Hee BE, ik heb me ook opgegeven voor de VredesloopEven onder voorbehoud, afhankelijk vh herstel, maar als ik dan hersteld ben en ik kan 5 km lopen, sla ik mezelf voor de kop dat ik me niet heb ingeschreven
.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:33 schreef ElizabethR het volgende:
Ok. Ik ben na een naar ongeluk op 13-08-2011 in totaal 22 kg aangekomen door niets (kunnen) doen. Mijn man en ik zijn beiden gewond geraakt. Mijn man zeer ernstig. Nu is hij eindelijk weer in staat om, zij het beperkt, te lopen. Ik vind dus dat ik ook weer van de bank af mag komen en hem zijn eigen boontjes laten doppen. Ik ga dus aan het werk en hoop dat ik over een jaar alles weer kwijt ben. Zal me dus regelmatig melden hier en heb al veel gelezen . Jullie zijn stuk voor stuk fantastische wilskrachtige vrouwen en een hele inspiratie!!
Dat hele eind, daar zou ik al heel tevreden mee zijn hoor. Het is geen wet van Meden en Perzen dat ik in een jaar tijd alles kwijt MOET zijn, slechts hoop.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Poeh ER, dat is niet niks!
Heel, heel veel succes! Ik wilde eerst gaan roepen 'dat lukt je vast wel!', maar ik ken je helemaal niet, dus hoe kan ik dat nou weten, maar je instelling is er iig, dus je gaat vast wel een heel eind komen.![]()
Dat bedoel ik met wilskracht!! Echt petje af hoor!!quote:Ik ben weet thuis morgenochtend maar wegen en dat dan met een korreltje zout nemen na zo'n lange vlucht en deze week maar verder kijken.
Iig wel straks weer Jilliannen. Zo blij dat ik dat van de week heb volgehouden.
I know, maar met de deadline kan wat mij betreft best iets geschoven worden. Het is een beoogd doel, geen bittere noodzaakquote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]![]()
Ik wens je succes, je doelstelling is pittig.
Oh wauw haha.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge ER, en dat dat andere grietje dan niks heeft he...
CarOnline, ik ben ong een dag of 30 geleden begonnen met De 30 day shred van Jillian Michaels, na heel veel enthousiaste verhalen hier, en het kijken van voor en na foto's op google.
Het is een thuis-fitness programma van 30 dagen, 3 x 10. De filmpjes zijn op Youtube te vinden:
http://m.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8
http://m.youtube.com/watch?v=YEkaq6U5Ghw
http://m.youtube.com/watch?v=RjS2Sx45NNs
Ze zijn ook te eh... Lenen.
Na 15 dagen was ik 5cm kwijt op mijn buik!
Het is wel echt flink zwaar, zeker omdat het eig. elke dag achter elkaar moet dus.
Ik heb nu 26 keer gedaan geloof ik. Met maar 2 keer 2 en 2-3 keer 1 dag overslaan. Ik ben het spuugzat, maar ja, die resultaten he...
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:43 schreef ElizabethR het volgende:
Dank jullie wel!! DancingPhoebe Ik hoop inderdaad dat het in het begin lekker snel gaat, en verder hoop ik dat jullie me door het dieptepunt (langdurige stilstand) dat ongetwijfeld gaat optreden heen kunnen aanmoedigen, wat ik zelf natuurlijk ook voor jullie ga doen!!
LadyOracle, dat klinkt bemoedigend, van je vriend, ware het niet dat bij mannen sowieso sneller gewichtsverlies optreedt. Dat is althans mijn ervaring
En ja we houden er beiden iets aan over, ik heb een misvormde rechterborst, als gevolg van de impact van de veiligheidsgordel (heb ook na het ongeluk 6 weken rechtsop zittend moeten slapen, vanwege ernstig gekraakte ribbeb), maar met name mijn man is voor het leven gehandicapt. Zijn verwondingen waren nogal extreem, gebroken bekken, gebroken heup, versplinterd dijbeen waarbij de kop van het dijbeen in het bekken was geschoten, verbrijzelde hiel. Hij is gerepareerd, maar het komt nooit meer helemaal goed, en heeft na de vier operaties die hij nu al heeft doorstaan nog een aantal operaties voor de boeg.
Het huppelkutje dat ons aanreed zat te sms-en in de auto, keek daardoor naar beneden, en stuurde terwijl ze langs ons reed met een grote zwiep haar auto recht in die van ons. Zij had helemaal niets.
Hey Caro!!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:33 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Oh wauw haha.
Ik zit nu level 1 te kijken maar die duurt 27 minuten.
Dat is 27 minuten per dag?
Haha oh push ups, ik kom niet eens bij een halve
Haha ja, ik kan ook niet wachten tot Endomondo laat zien hoeveel ik kcal verbrand heb.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:42 schreef LadyOracle het volgende:
Ha, ruim twee kilometer hardgelopen om te kijken of ik geen pijn in m'n schenen krijg. Tot nu toe lijkt het goed te gaan, dan mag ik dinsdag 2,5 km van mezelf. :-)
Ik ben niet het type dat een goed gevoel overhoudt aan sporten. Maar ik heb altijd wel een enorm goed gevoel als ik in een app zie staan hoeveel kcal ik heb verbrand. In dit geval 243 in een een luizige 13 minuutjes.![]()
Ohhh maar wie is je W dan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hey Caro!!Heb het van de week nog over je gehad met mijn W.
Hij begon over fokmeets, en had het ineens over 'die ene met de tweeling'.
Ik doe die push ups de makkelijke manier hoor, op de knietjes, en dat is al moeilijk zat!!
En LadyOracle, thanks!!![]()
Mijn hubby, volgens mij hebben die van jou en mij dezelfde voornaam, toch??quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:46 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ohhh maar wie is je W dan?
Ik zit nu de voor en na fotos te kijken voor het laatste restje stimulans.
Ja haha nu je 't zegt. Maar die heb ik nooit ontmoet, toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Mijn hubby, volgens mij hebben die van jou en mij dezelfde voornaam, toch??
Ik dacht van wel. zal het nog eens vragen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:50 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja haha nu je 't zegt. Maar die heb ik nooit ontmoet, toch?
Spierpijn hoeft bij die (voornamelijk) cardio-activiteiten ook niet denk ik. Als je maar wel je hartslag omhoog werkt en een beetje zweetquote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:21 schreef Mokkels het volgende:
Ik ben vergeten te wegen voor ik begon aan sporten etc. Maar sinds de eerste keer dat ik me hier melde (2 maand geleden volgens mij) is er meer dan 5 kilo af. Morgen mezelf maar eens echt wegen.
Is het trouwens raar dat ik nooit spierpijn heb naar het sporten? Heb dan het gevoel dat ik niet m'n best heb gedaan terwijl ik toch altijd wel een dik uur bezig ben. (Alles 15 minuten: Fietsen, hardlopen, cross trainer (?) geen idee hoe dat heet, en zo'n wat liggende fiets. En roeien is net hoe het met m'n handen gaat. Laatst hield ik 13 minuten vol en gister maar 5 vanwege (komende)blaren.)
En aan iedereen die ik vertel dat ik 4 keer in de week naar de sportschool wil zegt dat ik dat beter niet kan doen. Omdat je spieren moeten herstellen volgens hun. Maar andere mensen lopen toch ook soms elke dag hard? Dus vroeg me af of dat ook zo is..
Ah oke! Dankjewel!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Spierpijn hoeft bij die (voornamelijk) cardio-activiteiten ook niet denk ik. Als je maar wel je hartslag omhoog werkt en een beetje zweet.
Dat je spieren moeten herstellen klopt wel, maar 4 keer in de week moet op zich kunnen įls je het ook op langere termijn vast kan houden. Want dat is het met zo enthousiast aan de slag gaan. Als je dan na 2 maanden stopt zit het er net zo hard weer aan. Maar dat gaat vast goedkomen.
Knap hoor, die 5 kilo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |