abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:55:52 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_127081707

Mede mogelijk gemaakt door Guppyfriend O+

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 28-05-2013 19:18:43 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_127081818
Geweldig verslag, Gup! *O*
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:58:02 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_127081847
Nawww dank jullie wel voor de verslag-complimenten O+ :@ het was ook gewoon een echt leuke dag *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 mei 2013 @ 21:00:31 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127081995
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Nawww dank jullie wel voor de verslag-complimenten O+ :@ het was ook gewoon een echt leuke dag *O*
een poser-dag zul je bedoelen met al die foto's ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 21:01:08 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_127082034
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een poser-dag zul je bedoelen met al die foto's ;)
Strike a pose and smize *)

/tyrabanks :@
pi_127082087
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Geinspireerd geraakt door de Italiaanse keuken? :9 ;)
Ik kan juist geen pasta meer zien. ;) Vandaag noodles met zalm en broccoli op. Even wat anders hoor..

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
De Marikenloop dus! :9 onder een spoiler, want lang verhaal met foto's!

SPOILER
Leuk verslag Guppy!!

Ik had vandaag mijn clinic en hoewel ik denk dat ik er veel aan heb gehad was het wel enigszins frustrerend. We waren met z'n zessen, en een trainer dus. Eerst een kilometer inlopen, op een rustig tempo. Maar mijn looptempo is rustig, dus voor mij was dat al op normaal tempo. Omdat het maar een kilometer was was het prima, maar toch. Wat oefeningetjes gedaan, beetje over techniek gehad, en daar had hij bij mij op zich weinig op aan te merken, ik zwaai alleen teveel met m'n armen.

Toen gingen we intervallen doen en dat was het frustrerende gedeelte. Het eerste interval liep ik mee met de rest en ging ik dus nog net niet dood. Ik heb gewoon geen hoog tempo, maar het frustreert best wel om er bij ieder interval maar achteraan te bungelen. Achteraf kon ik het wel relativeren, ik heb nooit gesport, kom van overgewicht en veel roken af en hoewel m'n gezondheid een heel stuk beter is, is het niet zo gek dat ik nog geen topconditie heb.. Maar tóch, het achteraan bungelen vond ik gewoon lastig..

Anyway; denk wel dat ik er veel aan heb om zo samen met anderen te trainen, hoop alleen dat ik de volgende keer die frustratie niet voel. Morgen een rustdagje, woensdag een kort rondje van 3 km ofzo en dan vrijdag lekker dat loopje doen. Misschien gaan er ook nog twee meiden meelopen die vandaag ook mee deden, ben benieuwd of ze gaan!
pi_127082371
Ik vind die aanmoediging van elke loper in elke vorm hier echt heel tof :). In m'n omgeving zie je dat mensen het simpelweg niet geloven dat ik m'n best doe om die 5 (en meer) km te lopen. Ja, ik weet ook wel dat ik dik ben, neemt nog niet weg dat ik het doe :{w.
pi_127082473
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind die aanmoediging van elke loper in elke vorm hier echt heel tof :). In m'n omgeving zie je dat mensen het simpelweg niet geloven dat ik m'n best doe om die 5 (en meer) km te lopen. Ja, ik weet ook wel dat ik dik ben, neemt nog niet weg dat ik het doe :{w.
:D

Is wel tof al die verslagen en feedback. Komt denk ik ook doordat meeste mensen wel weten hoe het lopen in het begin was :P
pi_127082710
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Herken het wel, zul je altijd zien. Als je dik zit te worden op de bank vinden ze het altijd prima. Wil je jezelf gaan verbeteren dan is het opeens allemaal niet leuk en gaan ze je verafschuwen. Heb al te horen gekregen dat ik te snel liep, te langzaam, te veel, te weinig. Ben toen ik ben begonnen met lopen ook ernstig op eten gaan letten. Ook daar best wat commentaar op gekregen.

Uiteindelijk heeft iederen zijn onzekerheden en als ze dan merken dat jij er aan bezig bent gaan ze zich onzeker voelen en je proberen omlaag te praten. Zijn ook altijd de niet lopers die als hardste roepen dat het lopen oh zo slecht voor je is. "Nee op de bank hangen je eigen volvreten, zoals jij doet, dat is slecht kut!" Wil je dan roepen, maar je doet het toch nooit...
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_127083018
Lopen is gewoon O+ en mensen die het daar niet mee eens zijn moeten gewoon hun mond houden. Of het zelf eens proberen.
pi_127083146
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:13 schreef Onama het volgende:

[..]

Herken het wel, zul je altijd zien. Als je dik zit te worden op de bank vinden ze het altijd prima. Wil je jezelf gaan verbeteren dan is het opeens allemaal niet leuk en gaan ze je verafschuwen. Heb al te horen gekregen dat ik te snel liep, te langzaam, te veel, te weinig. Ben toen ik ben begonnen met lopen ook ernstig op eten gaan letten. Ook daar best wat commentaar op gekregen.

Uiteindelijk heeft iederen zijn onzekerheden en als ze dan merken dat jij er aan bezig bent gaan ze zich onzeker voelen en je proberen omlaag te praten. Zijn ook altijd de niet lopers die als hardste roepen dat het lopen oh zo slecht voor je is. "Nee op de bank hangen je eigen volvreten, zoals jij doet, dat is slecht kut!" Wil je dan roepen, maar je doet het toch nooit...
Moet zeggen dat mijn omgeving het heel positief ziet. Ik heb ook wel wat overgewicht en ben daar onder andere door hardlopen mee bezig om wat aan te doen ( ook voeding aanpassen is onderdeel ervan, maar tot op zekere hoogte dan, niet te extreem). Ik wil graag 15-20 kilo afvallen, wat aardig wat is. Mijn familie en collega's gaan hier echt heel positief mee om wat me ook erg motiveerd om door te gaan. En uiteraard dit topic en jullie allemaal met de leuke verhalen en positieve invloeden.
pi_127083419
@Debeterebob van het vorige topic, ja de finish is wel heel druk! Ik kon nog wel sprinten tot aan de matten, maar vind het best vervelend daarna zo plots te moeten stoppen. Als ik aan het eind even flink gesprint heb en dan zo in het schuifel-tempo terecht kom, struikel ik echt bijna over m'n eigen benen, die willen nog even uitlopen! :D

Heb mijn foto's inmiddels ook gezien, zit eindelijk 1 zweeffoto bij, wel van iets verder af maar toch leuk. :) Alleen krijg ik ze nog steeds niet gepost met ipad, ik zet ze er later vanavond of morgen wel in, hier, als ik op de laptop zit.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:38:01 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127084218
vanavond lang-lang in de Deep South
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10886640
  maandag 27 mei 2013 @ 21:38:33 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127084254
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Schema voor marathon in 4:12 ongeveer.

]

joggen vind ikzelf dan 6:15/km en snel 5:00/km.
Ik vind het apart dat je geen intervallen hebt, vreemd. Ik zie vooral op je middenlange tempo je beoogde wedstrijdtempo a 5:58/km. Persoonlijk zou ik een heel ander schema pakken. Ik zou juist die korte afstanden gebruiken voor het snelheidswerk en de wat langere voor het hogere tempo. Je hebt gelijkt, het is een vreemd schema.

Ik hoop trouwens dat we geen krachttraining gaan doen tijdens de looptraining morgen, m'n armen vallen eraf (idem voor m'n benen, maar die branden nu niet).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127084520
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik vind het apart dat je geen intervallen hebt, vreemd. Ik zie vooral op je middenlange tempo je beoogde wedstrijdtempo a 5:58/km. Persoonlijk zou ik een heel ander schema pakken. Ik zou juist die korte afstanden gebruiken voor het snelheidswerk en de wat langere voor het hogere tempo. Je hebt gelijkt, het is een vreemd schema.

Ik hoop trouwens dat we geen krachttraining gaan doen tijdens de looptraining morgen, m'n armen vallen eraf (idem voor m'n benen, maar die branden nu niet).
Nergens goed voor, die krachttraining ;)
  maandag 27 mei 2013 @ 21:44:00 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127084640
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

wat is een goed schema Slacker...je komt zoveel variaties tegen dat je door de bomen het bos niet meer zie.
In het eerder door mij genoemde boek van Bryon Powell staat een hoofdstuk over de pro's en con's voor snelheidswerk tijdens een ultra-training.
Er worden twee zeer ervaren ultra's aan het woord gelaten, een pro en de ander tegen en bij beiden heb je zo iets van "daar zit wat in wat ze vertellen"
  maandag 27 mei 2013 @ 21:44:23 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127084667
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:42 schreef hatsaflats het volgende:
Nergens goed voor, die krachttraining ;)
Spierpijn is fijn (deze mag je morgen vergeten...).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:47:18 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127084874
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
vanavond lang-lang in de Deep South
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10886640
Veel plezier. Ook goed om te lezen dat er iemand een pianoconcert bezoekt. Al die hardloperij :s)

:P
  maandag 27 mei 2013 @ 21:48:04 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127084918
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is een goed schema Slacker...je komt zoveel variaties tegen dat je door de bomen het bos niet meer zie.
In het eerder door mij genoemde boek van Bryon Powell staat een hoofdstuk over de pro's en con's voor snelheidswerk tijdens een ultra-training.
Er worden twee zeer ervaren ultra's aan het woord gelaten, een pro en de ander tegen en bij beiden heb je zo iets van "daar zit wat in wat ze vertellen"
Daar heb je ook weer gelijk in, maar ik ben toch van mening dat snelheidswerk altijd gedaan moet worden. Ultra's zijn dusdanig anders, extreem, dat ik er geen zinnig woord over kan (of wil) zeggen, het is voor mij een vak apart. Maar als je kijkt naar een hele bekende Italiaanse coach (hij traint nu Afrikanen), die traint elke training op 80-90%. Ze doen een (1) training per week op dat niveau, de rest is rustig, herstellen, en daarna weer knallen. Dit schema is compleet het tegenovergestelde.

(Overigens zeg ik altijd, maar ik bedoel daarbij: als je traint voor een wedstrijd, recreatief lopen reken ik niet mee).

Ik bedenk me echt twee tellen later dat er ook een school is die zegt: gewoon rustig, langzaam lopen, dat consequent doen en dan ga je vanzelf sneller want je lichaam went aan de inspanning. Al denk ik wel dat dit een veel langzamere manier van snelheid ontwikkelen is (al is ie misschien langer houdbaar - minder snelheidsverlies als je even niet traint?).

[ Bericht 11% gewijzigd door slacker_nl op 27-05-2013 21:53:17 ]
pi_127085040
quote:
16s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Spierpijn is fijn (deze mag je morgen vergeten...).
Je post staat bij deze in m'n bookmarks. Ik verwacht 'm morgen nodig te hebben.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:51:46 #21
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127085155
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

}:|
pi_127085987
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hehe :')
  maandag 27 mei 2013 @ 22:04:22 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127086141
Leuk verslag Gup, ik voorzie een spetterrrende BtB!
  maandag 27 mei 2013 @ 22:08:17 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127086417
Gupster heeft altijd leuke verslagen w/
  maandag 27 mei 2013 @ 22:11:16 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127086620
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:48 schreef slacker_nl het volgende:

Ik bedenk me echt twee tellen later dat er ook een school is die zegt: gewoon rustig, langzaam lopen, dat consequent doen en dan ga je vanzelf sneller want je lichaam went aan de inspanning. Al denk ik wel dat dit een veel langzamere manier van snelheid ontwikkelen is (al is ie misschien langer houdbaar - minder snelheidsverlies als je even niet traint?).
de pro's van snelheidswerk zeggen juist: je lichaan went aan de inspanning en past zich daar aan aan, het wordt goed in datgene wat je er van vraag ,m.a.w. het lichaam wordt lui als je nooit geen snelheidswerk doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')