abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127933229
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:33 schreef Polacco het volgende:

[Hoezo?
Kun jij me uitleggen waarom een afkeer van het bestaan van de staat Israel impliceert dat iemand ook antisemiet is. En daaropvolgend: wat is er verkeerd aan antisemiet zijn? Wat is dat eigenlijk: antisemiet?..]

Het is Jodenhaat; je haat Joden omdat het Joden zijn. Als je niet snapt wat daar verkeerd aan is dan heeft een discussie weinig zin.
De afkeer van de staat Israel betekent niet dat je joden haat omdat het joden zijn. Je kunt de staat Israel haten omdat de staat Israel zich gedraagt als een schurkenstaat. Dat is dus geen antisemitisme.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:40:13 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is compleet iets anders dan te zeggen dat Israel geen enkel bestaansrecht heeft :') :'), trachten te choqueren, hoe typerend weer.
Israël heeft geen enkel bestaansrecht, hier ik zeg het weer. Het joodse volk was al lang weggevaagd uit het midden-oosten en hadden zich over de hele wereld gevestigd. Alleen in Europa ging het fout en dat leidde tot zoveel slachtoffers dat er een eigen land voor ze werd gecreëerd.

De holocaust was inderdaad verschrikkelijk en niet goed te praten maar vind ik geen reden om een volk (de Palestijnen) dat daar niets mee te maken had uit hun leefgebied te verdrijven om een kunstmatig land te creëeren uit schaamte.
pi_127933267
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Israël heeft geen enkel bestaansrecht, hier ik zeg het weer. Het joodse volk was al lang weggevaagd uit het midden-oosten en hadden zich over de hele wereld gevestigd. Alleen in Europa ging het fout en dat leidde tot zoveel slachtoffers dat er een eigen land voor ze werd gecreëerd.

De holocaust was inderdaad verschrikkelijk en niet goed te praten maar vind ik geen reden om een volk (de Palestijnen) die daar niets mee te maken hadden uit hun leefgebied te verdrijven om een kunstmatig land te creëeren uit schaamte.
Onzin, en alleen in Europa ging het fout, heb je dat wel goed onderzocht? Heb je je daarnaast ooit verdiept in de beweegredenen van de Joden om juist daar een staat te stichten?
pi_127933290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De afkeer van de staat Israel betekent niet dat je joden haat omdat het joden zijn. Je kunt de staat Israel haten omdat de staat Israel zich gedraagt als een schurkenstaat. Dat is dus geen antisemitisme.
Je vroeg wat antisemitisme is en wat er mis mee was om antisemiet te zijn. Ik geloof dat mijn antwoord daarop aardig aansluit.

Afkeer naar een staat hebben omdat je vindt dat het een schurkenstaat is, is dan inderdaad geen antisemitisme.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_127933292
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:40 schreef remlof het volgende:

[..]

De holocaust was inderdaad verschrikkelijk en niet goed te praten maar vind ik geen reden om een volk (de Palestijnen) dat daar niets mee te maken had uit hun leefgebied te verdrijven om een kunstmatig land te creëeren uit schaamte.
De uitkerving van de joodse staat is al begonnen ver voor de holocaust.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:44:23 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, en alleen in Europa ging het fout, heb je dat wel goed onderzocht? Heb je je daarnaast ooit verdiept in de beweegredenen van de Joden om juist daar een staat te stichten?
Het "beloofde land"? :')
Nee, ik hecht geen enkele waarde aan sprookjesboeken. Ook niet aan die van andere religies trouwens.
pi_127933320
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Het "beloofde land"? :')
Nee, ik hecht geen enkele waarde aan sprookjesboeken. Ook niet aan die van andere religies trouwens.
Onzin, dit bedoel ik dus, jij denkt dat het daadwerkelijk alleen voortkomt uit religieuze redenen. Als je ook maar een kort werkje over de geschiedenis van het Zionisme zou lezen dan had je geweten dat het daar weinig mee te maken heeft. Sterker nog Remlof, Theodor Herzl grondlegger van het moderne Zionisme was een atheïst, dus schaam je dat je dan met de bovenstaande flauwekul komt aanzetten. En ik zal het je nog straffer vertellen tot en met de jaren 70 zijn er alleen linkse seculiere partijen in Israel aan de macht geweest.

Maar ik zeg waarschijnlijk al weer dingen die je pet te boven gaan of waar jouw generaliserende voorbeelden geen ruimte voor maken. Laat het op je inwerken wellicht dringt het ooit nog door.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:49:08 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, dit bedoel ik dus, jij denkt dat het daadwerkelijk alleen voortkomt uit religieuze redenen. Als je ook maar een kort werkje over de geschiedenis van het Zionisme zou lezen dan had je geweten dat het daar weinig mee te maken heeft. Sterker nog Remlof, Theodor Herzl grondlegger van het moderne Zionisme was een atheïst, dus schaam je dat je dan met de bovenstaande flauwekul komt aanzetten. En ik zal het je nog straffer vertellen tot en met de jaren 70 zijn er alleen linkse seculiere partijen in Israel aan de macht geweest.

Maar ik zeg waarschijnlijk al weer dingen die je pet te boven gaan of waar jouw generaliserende voorbeelden geen ruimte voor maken. Laat het op je inwerken wellicht dringt het ooit nog door.
Waarom niet fijn een gemeenschap in Utah in de VS gevormd dan? Dat is ook woestijn en binnen een functionerend politiek gebied.
pi_127933345
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom niet fijn een gemeenschap in Utah in de VS gevormd dan? Dat is ook woestijn en binnen een functionerend politiek gebied.
Als je je in die hele situatie verdiept had dan had je geweten waarom het niet een fijne gemeenschap in Utah was geworden :) :), maar nee, jij had je vooroordelen al klaar. Die religieuze-Zionisten zeggen zelfs vandaag de dag nog dat ze Israel niet steunen omdat ze menen dat de Messias niet is teruggekeerd en dat is al jaren zo.
pi_127933346
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:44 schreef Polacco het volgende:

[..]

Je vroeg wat antisemitisme is en wat er mis mee was om antisemiet te zijn. Ik geloof dat mijn antwoord daarop aardig aansluit.

Het is Jodenhaat; je haat Joden omdat het Joden zijn. Als je niet snapt wat daar verkeerd aan is dan heeft een discussie weinig zin.

Afkeer naar een staat hebben omdat je vindt dat het een schurkenstaat is, is dan inderdaad geen antisemitisme.
Met oprechte dank! Ik geloof dat je de eerste bent die verwoordt welk onderscheid ik maak.

Sommige lezers zijn nog te dom om dit te begrijpen en het is blijkbaar nodig om het nog duidelijker te verwoorden.
Afkeer van Noord-Korea als schurkenstaat is geen anti-semitisme.
Afkeer van Israel als schurkenstaat is geen anti-semitisme.
Afkeer van Noord-Korea als schurkenstaat is geen anti-koreanisme.
Afkeer van Israel als schurkenstaat is geen anti-koreanisme.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kees22 op 18-06-2013 02:03:13 ]
pi_127933360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met oprechte dank! Ik geloof dat je de eerste bent die verwoordt welk onderscheid ik maak.
Gezien je posts in vele topics over Joden in het algemeen is het nu ook met dit onderscheid zeer duidelijk in welke categorie jij valt he Kees22, maar he, niemand maakt zich een illusie wat betreft jouw status op dit forum vrees niet je hoeft je niet te verbergen ;) ;).
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:53:39 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je je in die hele situatie verdiept had dan had je geweten waarom het niet een fijne gemeenschap in Utah was geworden :) :), maar nee, jij had je vooroordelen al klaar. Die religieuze-Zionisten zeggen zelfs vandaag de dag nog dat ze Israel niet steunen omdat ze menen dat de Messias niet is teruggekeerd en dat is al jaren zo.
Nee, die fucking zionisten wilden per se in een gebied wonen waar ze al lang uit verdreven waren.

Dat is het fucking probleem, maar dat wil jij niet zien.
pi_127933372
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, die fucking zionisten wilden per se in een gebied wonen waar ze al lang uit verdreven waren.

Dat is het fucking probleem, maar dat wil jij niet zien.
Zie je alleen maar vooroordelen Remlof, je hebt niets meer om op te staan, wees een vent.
pi_127933457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, probeer jezelf maar goed te praten, maar toen waren je opmerkingen duidelijk en nu nog steeds mij houd je in ieder geval niet voor de gek zeg.
Ik voel echt totaal geen behoefte om jou te overtuigen, ik ben zelf een Semiet als je het puur feitelijk bekijkt, zijn volgens jouw opvattingen dan joden zelf ook antisemitisch. Ben ik een semiet zijnde op een semitische vrouw geilende, op semieten stemmende antisemiet, daar heb ik zooooo geen problemen mee :')
pi_127933474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik voel echt totaal geen behoefte om jou te overtuigen, ik ben zelf een Semiet als je het puur feitelijk bekijkt, zijn volgens jouw opvattingen dan joden zelf ook antisemitisch. Ben ik een semiet zijnde op een semitische vrouw geilende, op semieten stemmende antisemiet, daar heb ik zooooo geen problemen mee :')
Misschien dan eens wat meer respect voor andere Semieten he, maar nee, jij laat je leiden door andere 'idealen' tragisch, tolerantie en praten, onthoud die woorden eens.
pi_127933484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien dan eens wat meer respect voor andere Semieten he, maar nee, jij laat je leiden door andere 'idealen' tragisch, tolerantie en praten, onthoud die woorden eens.
Waarom zou ik, joden als Noam Chomsky ben ik fan van, als Bar ben ik verliefd op, naar Can's muziek luister ik en Samson en Cohen hebben mijn stem, sterker nog, van menig joods politie kan moslim en Nederlander wat van leren, doet niets af aan dat Israel een tumor is.
pi_127933488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zie C&H een of andere man in een net pak.
Ik krijg het serieus niet meer voor ogen.

- wat moet ik in C&H checken?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 02:12:15 ]
pi_127933494
@ Deparo, deze?
pi_127933521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zou ik, joden als Noam Chomsky ben ik fan van, als Bar ben ik verliefd op, naar Can's muziek luister ik en Samson en Cohen hebben mijn stem, sterker nog, van menig joods politie kan moslim en Nederlander wat van leren, doet niets af aan dat Israel een tumor is.
Onzin, en houd jezelf niet voor de gek, het is ten eerste Samsom en ten tweede is het helemaal niet zo duidelijk of Samsom Joods is is zelfs een van de eerste keren dat ik dat hoor dus je hebt nu ook al vooroordelen waarschijnlijk wat hem betreft dat is natuurlijk ook weer treurig, erg jammer, dat je het nu weer hebt laten ontsporen.
pi_127933525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik krijg het serieus niet meer voor ogen.

- wat moet ik in C&H checken?
De vorige discussie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:10 schreef Triggershot het volgende:
@ Deparo, deze?
Dat plaatje inderdaad dat is het plaatje dat ik eerder bedoelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')