Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen dat het in 1947 zus en zo had moeten gedaan. Maar op dát moment zaten de Arabieren in een hele andere positie dan nu. Ze stonden er sterker voor. "Waarom moeten wij als meerderheid op een kleiner stukje leven, zodat de minderheid het grotere stuk land krijgt, inclusief de voordelen die daar bij komen?"quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:11 schreef waht het volgende:
[..]
Eisen bijstellen had in een vroeg stadium al moeten gebeuren, en dan uiteraard vooral vanaf Palestijnse kant. Dat het niet is gebeurd is vooral te danken aan Westerse partijen die zich er mee moeten bemoeien. Maar goed, wij wassen onze handen altijd in onschuld aangezien we beschaafd zijn.
Als het in 1947 onduidelijk was, was het in 1967 en 1973 glashelder. Nu zijn we een generatie verder.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen dat het in 1947 zus en zo had moeten gedaan. Maar op dát moment zaten de Arabieren in een hele andere positie dan nu. Ze stonden er sterker voor. "Waarom moeten wij als meerderheid op een kleiner stukje leven, zodat de minderheid het grotere stuk land krijgt, inclusief de voordelen die daar bij komen?"
Ik denk dat als zij toen hadden gezien dat ze in 2013 in zo'n situatie zouden zitten, dat ze het toen wel geaccepteerd hadden.
Jij biedt steun aan Joden, waarom mag een ander geen steun bieden aan Palestijnen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja ik steun het joodse volk , niet de staat Israel
Sterker nog, ik ben tegen de staat.Ik ben anti-zionistisch
Mijn vader komt uit een satmar familie (weet niet of je dat kent)
Ik geloof dat G'd via de Masjiach de Joden zal terugbrengen naar het Land Israël. Dit houdt in dat de Joden niet zelf stappen mogen ondernemen om een staat op te richten. Alleen G'd kan verlossing brengen.
Dat ik hier (alleen op FOK!)Zo fel reageer heeft te maken omdat men Israel en indirect de joden belachelijk maakt. Zeker mensen zoals Kees of Gretta Duisenberg die alleen maar steun bieden aan Palestijnen.Daar erger ik mij aan, en dat zal te maken hebben ,zoals jij in je vorige post aanhaalde , omdat Israel een joodse staat is.Ik ben begaan met het joodse volk.Dus begrijpelijk. Ik heb overigens in het dagelijks leven geen enkel probleem met Arabieren, hier op FOK!aantal Arabische en Turkse vrienden en we kunnen goed praten over de Koran en Tora, sterker nog, we vinden steun aan elkaar.
De meeste reacties hier wekt onderbuik gevoelens op, maar we zijn allemaal mensen toch?
Van fouten moet je leren
Sjalom aleechem
Ze willen nu ook terug naar 1967 toch? Alleen Israël kan niet meer.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:22 schreef waht het volgende:
[..]
Als het in 1947 onduidelijk was, was het in 1967 en 1973 glashelder. Nu zijn we een generatie verder.
?quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij biedt steun aan Joden, waarom mag een ander geen steun bieden aan Palestijnen?
PUNT!quote:We zijn allemaal mensen ja, maar we zitten niet meer op een kleuterschool. Goed is goed, en fout is fout. Het gaat niet om een Joodse staat of een niet-Joodse staat. Mensen hebben altijd al tegen onderdrukking gevochten, wie de onderdrukker ook is. Jij maakt er een religieus iets van. Terwijl dat gewoon niet zo is.
Waarom kom je hiermee?Dit heb ik nooit ontkent.Slaat eigenlijk nergens op om deze feit te noemen, zeker niet als reactie op mijn quotequote:Het is een feit dat er grote aantallen Europeanen(Joden) rond 1880 naar Palestina zijn vertrokken. Een plek waar al Joden leefden, en waar het veilig voor hen was
Lijkt mij frustrerend inderdaadquote:In het begin ging het om kleine aantallen immigranten en ging het gewoon goed. Maar het werden er steeds meer. Eerst 30 tot 35,000. Daarna 40,000. Daarna weer 40 duizend, daarna 80 duizend, daarna 250(!) duizend. En net voor het ontstaan van Israël nog 110 duizend Europeanen. Maar kort na het ontstaan kwamen er soms wel 350 duizend in 1 jaar!
Voor de Arabieren een probleem of voor de bewoners aldaar????quote:Het bovenstaande is geen mening, dat zijn feiten. En dat is wat voor problemen met Arabieren heeft gezorgd.
Nee hoor, is er nooit jodenhaat en slachtingen geweest.Ze zijn gewoon met z'n alle naar dat land gegaan op vakantie. Lekker de inwoners eruit dumpen en voila. Jiddisch grapje : "maak kennis met je buren, leer ze kennen, en neem dan hun huis in"quote:Niet de zogenaamde Jodenhaat en slachtingen.
Welke lokale bewoners?De joden of de Arabieren (welke dat ook mogen zijn?)quote:Als ik sommige mensen zo hoor dan zou je zeggen dat er voor 1880 geen enkele Jood in Palestina woonde. Want het moet er wel vreselijk zijn geweest. Maar ondanks die massa immigratie waren er minder Joden(inclusief Europeanen) dan Arabieren. Is het raar dat de lokale bevolking het niet accepteert dat zij benadeeld worden bij de verdeling van het land?
Is een goeie grap , moest er om lachen. Waarom zeg je steeds Eurpeanen? Ik ben geen Europese jood van originequote:Voor de massa emigratie van Europeanen naar Palestina was er zo goed als geen geweld tegen joden. In ieder geval niet meer dan wat in die tijd normaal was
quote:
Ah, goed dat je 't zegt, ik moet mijn urenbon nog even inleveren bij de Israëlische ambassade.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:45 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Welkom Karrs...
http://www.haaretz.com/pr(...)t-web-sites-1.268393
Jouw mening is gekleurd, islamitische en/of Arabische afkomst, dan is het al duidelijk welke richting je wordt opgevoed.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij biedt steun aan Joden, waarom mag een ander geen steun bieden aan Palestijnen?
We zijn allemaal mensen ja, maar we zitten niet meer op een kleuterschool. Goed is goed, en fout is fout. Het gaat niet om een Joodse staat of een niet-Joodse staat. Mensen hebben altijd al tegen onderdrukking gevochten, wie de onderdrukker ook is. Jij maakt er een religieus iets van. Terwijl dat gewoon niet zo is.
Er zijn meningen, en er zijn feiten. Iedereen heeft een mening, en dat mag. Maar een feit is een feit en kun je niet veranderen. Het is een feit dat er grote aantallen Europeanen(Joden) rond 1880 naar Palestina zijn vertrokken. Een plek waar al Joden leefden, en waar het veilig voor hen was. Anders zou er geen massa immigratie naar dat gebied zijn, toch? In het begin ging het om kleine aantallen immigranten en ging het gewoon goed. Maar het werden er steeds meer. Eerst 30 tot 35,000. Daarna 40,000. Daarna weer 40 duizend, daarna 80 duizend, daarna 250(!) duizend. En net voor het ontstaan van Israël nog 110 duizend Europeanen. Maar kort na het ontstaan kwamen er soms wel 350 duizend in 1 jaar!
Het bovenstaande is geen mening, dat zijn feiten. En dat is wat voor problemen met Arabieren heeft gezorgd. Niet de zogenaamde Jodenhaat en slachtingen. Als ik sommige mensen zo hoor dan zou je zeggen dat er voor 1880 geen enkele Jood in Palestina woonde. Want het moet er wel vreselijk zijn geweest. Maar ondanks die massa immigratie waren er minder Joden(inclusief Europeanen) dan Arabieren. Is het raar dat de lokale bevolking het niet accepteert dat zij benadeeld worden bij de verdeling van het land?
[..]
Ze willen nu ook terug naar 1967 toch? Alleen Israël kan niet meer.
Wat is de relevantie hiervan tot de discussie?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef arjan1212 het volgende:
In het New Yorkse metropoolgebied woont de grootste Joodse gemeenschap buiten Israël. In New York City wonen 1.048.900 Joden.[56] Dit is de grootste Joodse gemeenschap ter wereld, groter dan die van Tel Aviv. Ongeveer 13,5% van de New Yorkers is Joods
De bevolking van Israël is 7.590.758
Voornaamste bevolkingsgroepen zijn Joden (76%) en Arabieren (20%).
Dit , er zijn joden die voor Palestijnse staat zijn, andersom zie je ze niet. (zijn wel veel Marokanen die ik ken die neutraal zijn maar zeker niet voor Israel)quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:27 schreef DeParo het volgende:
Jouw mening is gekleurd, islamitische en/of Arabische afkomst, dan is het al duidelijk welke richting je wordt opgevoed.
Ken jij een Marokkaan die voor Israel is?
Ken jij sowieso een religieuze moslim die voor Israel is?
Het is zeker een religieus conflict maar er spelen ook politieke rollen een spel (kijk maar naar de behandeling van Palestijnen in de buurlanden)quote:Ik moet ze nog vinden in Nederland, het is voor moslims een religieus conflict, en mocht jij dat ontkennen dan ben je vooral jezelf voor de gek aan het houden.
Interessant geschreven zo maar ook inderdaad die nadruk op het politieke, als je je daarop richt, zie je ook goed die transformatie van nationalistisch naar religieus want wat hebben Iran en Turkije nu met het Arabische nationalisme te maken daarvoor zijn 'nieuwe banden' gemaakt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:52 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dit , er zijn joden die voor Palestijnse staat zijn, andersom zie je ze niet. (zijn wel veel Marokanen die ik ken die neutraal zijn maar zeker niet voor Israel)
[..]
Het is zeker een religieus conflict maar er spelen ook politieke rollen een spel (kijk maar naar de behandeling van Palestijnen in de buurlanden)
Ik vind het allemaal prachtig dat Peunage zich zo 'betrokken voelt' bij het Palestijnse volk (dat mag ook, want geen ENKEL mens verdient dit) maar geloof mij dat de meeste Arabieren niks van ze moeten weten. Sterker nog, ze zijn in die Arabische buurlanden ( zogenaamd broeders ) tweede rangsburgers, geen stemrecht, wonen nog steeds in kampen. En worden met veel geweld het land uitgezet (oa in Jordanie) ,en in Syrie afgeslacht.
Ze (Arabieren ) gebruiken Palestine (naam die Romeinen gegeven hebben aan dit land) alleen maar als een pion.
Deze pion , om hun doel te bereiken. En dat is hun intense haat jegens Israel en de joden. En de vernietiging ervan ( zie de gouden poort in de stadsmuur van Jeruzalem die dichtgemetseld is ,uit angst voor de komst van de Joodse Messias, en er werd vóór de poort een Islamitische begraafplaats aangelegd )
Israël, met ongeveer 5 miljoen inwoners, bezit ongeveer één procent van het grondgebied van de rondom wonende Arabische volken met ongeveer 150 miljoen Arabieren
Joden maken minder dan één procent uit van alle inwoners in het Midden-Oosten, ongeveer 99 % zijn moslims
En Israel is geen schurkenstaat,meer dan 5000 Arabische studenten studeren aan een Israëlische universiteit of hogeschool
Er zijn vele contacten tussen Israëlische en Palestijnse artsen uit Gaza.
Israël zorgt voor medicatie en neemt operaties over die in Gaza niet uitvoerbaar zijn. Er worden vele zieke Palestijnse kinderen opgenomen in Joodse ziekenhuizen.
30 jaar geleden, toen de Israëlieten in de duinstreek van Gaza aankwamen, zeiden de Arabieren dat het de slechtste grond was, dat ze gek waren om het maar te proberen en dat de grond daar vervloekt was. Met Joods doorzettingsvermogen werd het de beste tuinbouwgrond van Israël. Nu onder Palestijns bestuur klagen de Palestijnse arbeiders dat zij veel minder verdienen dan wat zij van de Israëliërs kregen![]()
Ik schreef: Dat de muur aanslagen voorkomt, heb ik nooit bestreden. Maar de muur staat niet op eigen grond, maar op grond van de buren.quote:Op woensdag 19 juni 2013 02:58 schreef ontembare het volgende:
[..]
Het gebied is zwaar geteisterd door extremistische groeperingen die het vooral gemunt hebben op infrastructuur, vrouwen, kinderen, zieken en gehandicapten.
Die elementen blijven voortbestaan, er is geen einde in het zicht.
De Palestijnen een eigen staat geven zal deze problemen alleen maar verergeren en is politiek onverantwoord.
Inderdaad, en die heeft al gesproken: illegaal!quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is een zaak voor de Rijdende Rechter met de lui van het kadaster.
Je hebt een punt. Was het fanatieke verzet van enkele joodse groepen die de Romeinen dwongen om het hele volk dan maar te verspreiden?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als verzet zinloos is moet je gewoon je eisen bijstellen. Met doormodderen schiet je al helemaal niks op.
Het is elke keer niet helder geweest.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:22 schreef waht het volgende:
[..]
Als het in 1947 onduidelijk was, was het in 1967 en 1973 glashelder. Nu zijn we een generatie verder.
Ik weet niet waarom je telkens weer zit te zeuren over een muur, natuurlijk kan dat niet alle aanslagen voorkomen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik schreef: Dat de muur aanslagen voorkomt, heb ik nooit bestreden. Maar de muur staat niet op eigen grond, maar op grond van de buren.
Jouw reactie gaat daar niet op in.
Of lees ik haar verkeerd en vul je mij aan: dat er veel extremistische elementen zijn die op Palestijnse grond illegaal huizen bouwen en de rechtmatige bewoners bedreigen?
Daar gaat dit topic over!quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:47 schreef Skillsy het volgende:
Je quote mijn bericht wel maar je reageert er niet inhoudelijk op, je blijft maar weer doorhameren op het conflict.
Grappig hoe je eigen woorden op je eigen woorden terugslaan.quote:Peunage : Het maakt me geen moer uit! Wel of geen staat, Christenen, joden, Arabieren , Turken () , allemaal gelijk. Geen zionisme, de staat vormt een bedreiging voor ons joden.
PUNT!
Je zet het als een feit neer. Dus discussie is niet meer mogelijk.
Toen nog wel hoor. Nou ja, de VSvA ook, misschien.quote:[..]
Waarom kom je hiermee?Dit heb ik nooit ontkent.Slaat eigenlijk nergens op om deze feit te noemen, zeker niet als reactie op mijn quote
En er kwamen niet alleen joden uit Europa Peunage
Typerende discussietruc. Je geeft geen antwoord, maar suggereert dat de vraag op zichzelf errug dom is. Maar geef eens netjes antwoord op je eigen vraag: waarom gingen al die joden in al die golven naar Palestina. En waar kwamen ze vandaan? En dan heb ik het, met Peunage, over de eerste 50 jaar van de 20ste eeuw.quote:[..]
Lijkt mij frustrerend inderdaad
Waarom gaan AL die joden naar Israel?? (Ethiopische ,Asjkenazim,Sefardim,Mizrahi, en Perzische joden )
Blijft raar he? On-be-grij-pelijk
Ja, maar als ze geen jood zijn, worden ze nog slechter behandeld dan asielzoekers in Nederland, als ik het goed begrepen heb.quote:Er komen overigens jaarlijks vele Arabische EN Afrikaanse vluchtelingen naar Israel (ik wil verder niet zeuren hoor)
Toen waren de Arabieren de bewoners daar. En ik maak me sterk dat de lokale toenmalige joden ook problemen hadden met de nieuwkomers, die immers uit een heel andere cultuur kwamen en een heel andere drijfveer hadden.quote:[..]
Voor de Arabieren een probleem of voor de bewoners aldaar????
Tekenend.quote:[..]
Nee hoor, is er nooit jodenhaat en slachtingen geweest.Ze zijn gewoon met z'n alle naar dat land gegaan op vakantie. Lekker de inwoners eruit dumpen en voila. Jiddisch grapje : "maak kennis met je buren, leer ze kennen, en neem dan hun huis in"
quote:[..]
Welke lokale bewoners?De joden of de Arabieren (welke dat ook mogen zijn?)
Jij schreef
[..]
Is een goeie grap , moest er om lachen. Waarom zeg je steeds Eurpeanen? Ik ben geen Europese jood van origine
Salaam Peunage
Ongelooflijk. Dan maar even in kapitalen:quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:44 schreef ontembare het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je telkens weer zit te zeuren over een muur, natuurlijk kan dat niet alle aanslagen voorkomen.
Ik droom niet van een Palestijnse staat, om even duidelijk te zijn.quote:Wat ik wilde zeggen is dat de droom van een Palestijnse staat je zwaar zal tegenvallen omdat de Palestijnen zelf daar niet voor klaar zijn. Daarnaast is het een gewelddadig en strijdlustig volk dat graag de wapens pakt en elkaar opblazen/afknallen dan dat ze diplomatiek problemen oplossen. Ze hangen doorgaans een gewelddadige ideologie aan.
Palestina aan een handjevol terroristen overhandigen is ggelijk aan een uitschrijven van een doodsvonnis.Want die hebben daar de macht in handen.
Het is gewoon onverantwoord. Israël houdt de boel in orde, desnoods met Westers geld toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |