IKEA in de buurt? Die maken namelijk niet zo'n onderscheid. Ik weet namelijk hoe je je voelt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Geen WW en ik ben te oud ja. Je maakt een aanname terwijl ik ruim 75 sollicitaties verder ben en gewoon te horen krijg; Sorry we nemen in deze tijd (zomer) liever wat jongere mensen aan.
Nee niet in de buurt helaas. Heb zelfs al bij de supermarkten gekeken (18 jaar ouder niet sorry) nou dan weet je het welquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:09 schreef friekin_ het volgende:
[..]
IKEA in de buurt? Die maken namelijk niet zo'n onderscheid. Ik weet namelijk hoe je je voelt.
Ik ken het. Maar IKEA zoekt mensen die ze intern kunnen opleiden. Het verdient sowieso goed. Tevens reiskostenvergoeding, interne sportfaciliteiten, noem het maar op. Erg fijne voorwaarden. Ik ben gisteren op gesprek geweest in Heerlen. Dus ik ben aan het duimen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:16 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee niet in de buurt helaas. Heb zelfs al bij de supermarkten gekeken (18 jaar ouder niet sorry) nou dan weet je het wel
Ik werk bij de IKEA, ook bij de IKEA is niet alles zo perfect als het lijkt hoor. Ook IKEA merkt de crisis.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik ken het. Maar IKEA zoekt mensen die ze intern kunnen opleiden. Het verdient sowieso goed. Tevens reiskostenvergoeding, interne sportfaciliteiten, noem het maar op. Erg fijne voorwaarden. Ik ben gisteren op gesprek geweest in Heerlen. Dus ik ben aan het duimen.
Er zijn maar weinig bedrijven die de crisis niet merken.. En als ze me willen hebben met mijn leeftijd, dan ben ik blij.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik werk bij de IKEA, ook bij de IKEA is niet alles zo perfect als het lijkt hoor. Ook IKEA merkt de crisis.
Dan zou je ook blij moeten zijn, is een prima bedrijf om te werken. En het loopt er inderdaad niet vol met scholieren. Maar ook daar liggen de banen niet direct voor het oprapen. Raad het een hoop mensen aan als ik een vacature open zie staan, maar je moet nog steeds maar net geluk hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:27 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig bedrijven die de crisis niet merken.. En als ze me willen hebben met mijn leeftijd, dan ben ik blij.
Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen die gisteren in mijn sollicitatiegroep zaten sowieso niet hard een baan nodig hadden (leek iig zo). Telefoons tijdens bedrijfspresentatie, als motivatie "ik heb bij tien bedrijven gesolliciteerd".. Het was een treurige bedoening.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
Bij mij zaten er een aantal van die overduidelijke door het UWV verplichte sollicitante bij. Die willen ook eigenlijk helemaal niet werken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen die gisteren in mijn sollicitatiegroep zaten sowieso niet hard een baan nodig hadden (leek iig zo). Telefoons tijdens bedrijfspresentatie, als motivatie "ik heb bij tien bedrijven gesolliciteerd".. Het was een treurige bedoening.
Zelfs al is het IKEA, fatsoen kun je toch hebben?
Ja, ik vermeld mijn korte baantjes wel, maar laat ze altijd veel langer duren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die hun cv een beetje hebben 'opgeleukt': korte baantjes niet vermelden, ervaring vermelden die je niet of nauwelijk hebt etc?
Ik heb wel mijn 'oude' carriere als uurwerkmaker niet belich,t alleen van-tot benoemd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die hun cv een beetje hebben 'opgeleukt': korte baantjes niet vermelden, ervaring vermelden die je niet of nauwelijk hebt etc?
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:29 schreef vencodark het volgende:
Ik ben dan weer bang om 'betrapt' te worden om zulke 'leugentjes'
ik ben 12 jaar uurwerkmaker geweest en vandaar uit bij een startup in een supportfunctie terecht gekomen en daar uiteindelijk 12 jaar gewerkt waarvan 10 jaar als R&D manager.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Misschien een rare vraag, maar heeft hier iemand positieve ervaringen met een carriereswitch?
Hoe pak je dat effectief aan? Ik zinspeel om de overstap naar logistiek of IT (implementatie) te maken, maar krijg geen letter op papier.
Zo krijg ik nog altijd de vraag waarom ik van een kappersopleiding overgestapt ben naar een juridische. Terwijl mij dat na 10 jaar toch ook niet meer zo belangrijk lijkt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.
Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:45 schreef MolFan het volgende:
En de regering zou zich eens moeten verzetten tegen de EU zoals Hollande dat nu ook doet. Je hebt toch een eigenwaarde als land zijnde? Een ander bepaald nu wat er hier allemaal moet gebeuren.
klopt, in de meeste serieuze bedrijven is nagenoeg een vacaturestop en de functies die wel open komen moeten vervuld worden door ervaren personeel. omdat er zolang ene vacaturestop is geweest moeten de medewerkers die er al werken ontiegelijk op hun tenen lopen, dus dan kun je niet nog eens iemand gaan inleren ondertussen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo krijg ik nog altijd de vraag waarom ik van een kappersopleiding overgestapt ben naar een juridische. Terwijl mij dat na 10 jaar toch ook niet meer zo belangrijk lijkt.
idd interesse.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.
precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bentquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:27 schreef vencodark het volgende:
Natuurlijk en ze mogen er ook zeker naar vragen.
Dat is het eerste wat je leert over cv's: zorg dat gaten verklaard worden of voorkom ze.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bent.
En toch zijn er nog steeds veel studenten die geen studiegerelateerd werk zoeken en denken dat het allemaal wel goed komt... Ik snap dat het niet bij alle studies mogelijk is om gerelateerd werk te doen, maar bij het gros wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dus dan kun je beter een baan "doortrekken" over een periode van werkloosheid? Ik ben onlangs 10 maanden werkloos geweest, daarvoor liep ik ergens "stage" (fulltime werken voor een onkostenvergoeding). Dan kan ik misschien in de toekomst doen alsof ik die 10 maanden of iig een deel daarvan ook stage heb gelopen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.
Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een lening afsluiten als werkloze? Succesquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?
Nee, tien jaar geleden werkte ik ook al, maar ivm een ongeluk en bijkomende revalidatie heb ik bijna een jaar niet kunnen werken. Toendertijd ook in financiele problemen gekomen omdat de UWV arts vond dat ik wel kon werken, ondanks dat ik nooit bij hem ben geweest, in het gips zat en twee operaties heb moeten ondergaan. Klootzakken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had?
Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had?
Bij je ouders of bij je vrienden die trant moet je dan in denken.quote:Een lening afsluiten als werkloze? Succes
Dat klopt absoluut, maar zonder rijbewijs ben je echt beperkt in je actieradius en maak je echt veel minder kans op een baan. Ik schat dat de mensen zonder rijbewijs maar de helft van de kans hebben op een baan dan de mensen met rijbewijs, bij gelijk opleidingsniveau en werkervaring. In het geval van Molfan zou ik geld lenen voor ene rijbewijs bij vrienden of familie, en de belofte om dit terug te betalen zodra ie een baan heeft. Met het salaris van een account manager is dit immers zo voor elkaar (3 of 4 maanden terugbetaaltijd).quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Een rijbewijs is wel redelijk essentieel, zeker als je een commerciële functie ambieert. Maar ja, met een Ov. Jaarkaart op zak en veel kosten voor de studie zullen vele studenten zich wel 2 keer bedenken voor ze aan hun rijbewijs gaan beginnen. De kosten daarvoor zijn tegenwoordig ook niet echt lullig te noemen.
Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.
Ik heb mij ook in de schulden gestoken voor een rijbewijs en auto.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
...
Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
Dat is ook weer erg kort door de bocht. Als je naar een bedrijven of industrieterrein moet waar geen OV naar toe gaat, rekenen de werkgevers je vaak wel degelijk af op het wel of niet hebben van een rijbewijs. Of je moet op fietsafstand wonen, maar dat is lang niet altijd zo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Ken nog vele andere functies, zoals in de thuiszorg, de consultancy, en en vele adviseursfuncties. Zelfs als regiomanager van een uitzendbureau heb je er een nodig, of teamleider in de schoonmaak ofzo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Dan heb je dus een extra aftrekpost bij je belastingaangiftequote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:43 schreef Re.active het volgende:
Ik heb nu net een nieuwe baan en ik krijg inderdaad geen reiskostenvergoeding terwijl het wel elke dag 130km is wat ik afleg![]()
Kom zat, maar dan ook zat functies tegen waarbij eigen vervoer gevraagd wordt. En zonder rijbewijs is eigen vervoer op voorhand niet mogelijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
mensen die serieus carriëre willen maken werken op hun 16e gewoon bij de mac en werken zich op tot bedrijfsmanager op hun 21ste tijdens hun studie.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:25 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?
Het is niet schromelijk overdreven; Molfan heeft een actieradius van 30km omdat ie geen rijbewijs heeft. Dat betekent dat plaatsen waar voor hem veel werk is en die voor hem per auto bereikbaar zijn (Breda, Tilburg, Rotterdam) niet te behappen zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
Het belang van een rijbewijs wordt hier ook wel weer overschat hoor. Ja, het is handig en ja, het is voor sommige functies onmisbaar. Bij sommige bedrijven wordt dan weer het gebruik van het OV gestimuleerd of zijn er fietsregelingen voor het personeel.
Dat je de helft minder kans hebt zonder rijbewijs lijkt me dan ook schromelijk overdreven. Voor veel beroepen zal het sowieso niet uitmaken. Enig idee hoeveel miljoenen woon-werk-kilometers er dagelijks met de trein gemaakt worden?
Jawel hoor, dat kan ie makkelijk terugbetalen als ie zijn baan eenmaal heeft.quote:Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
Accountmanagers wel...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het probleem van nu is dat veel werkgevers helemaal geen reiskosten willen vergoeden, dus dan maakt het niet zoveel uit of je een auto hebt of dat je afhankelijk bent van het ov, aangezien je al afgewezen wordt als je buiten de vestigings-plaats woont van het bedrijf. Een rijbewijs is handig, maar er zijn ook een hoop extra kosten aan verbonden, zoals bv verzekering, wegenbelasting, apk, onderhoud etc.. Kosten die werkzoekenden er misschien helemaal niet bij kunnen hebben.
Hoe wil je dan op je werk komen als je geen rijbewijs hebt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen als je met het OV gaat, toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan heb je dus een extra aftrekpost bij je belastingaangifte
Accountmanagers rijden normaal gesproken een leaseauto of krijgen een reiskostenvergoeding. Dus ja, dat zou als accountmanager geen probleem moeten zijn.quote:
Bedrijfsmanager tijdens je studie? Ain't nobody got time for that.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mensen die serieus carriëre willen maken werken op hun 16e gewoon bij de mac en werken zich op tot bedrijfsmanager op hun 21ste tijdens hun studie.
Ik ken weinig mensen in het hogere management die niet vanaf hun 16e al superhard aan het werk zijn.
Hoezo, met het OV is hij vanuit Bergen op Zoom toch makkelijk binnen een uur in Rotterdam of Tilburg?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is niet schromelijk overdreven; Molfan heeft een actieradius van 30km omdat ie geen rijbewijs heeft. Dat betekent dat plaatsen waar voor hem veel werk is en die voor hem per auto bereikbaar zijn (Breda, Tilburg, Rotterdam) niet te behappen zijn.
Als ie zijn baan heeft. Straks heeft hij een paar duizend euro schuld erbij en alsnog geen werk. Je doet haast alsof een rijbewijs een garantie is voor een baan.quote:[..]
Jawel hoor, dat kan ie makkelijk terugbetalen als ie zijn baan eenmaal heeft.
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kom zat, maar dan ook zat functies tegen waarbij eigen vervoer gevraagd wordt. En zonder rijbewijs is eigen vervoer op voorhand niet mogelijk.
Zie mijn eerdere postquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?
Als jij op fietsafstand van het bedrijf woont, gaan ze je dan afwijzen?
Het gaat er niet om waar de werkgevers op letten, als je carriëre wilt maken dan ben je uit het juiste hout gesneden als je vanaf je 12e al limonade verkoopt. Als je pas op je 25ste een keer een bijbaantje zoekt dan heb je het gewoon niet in je om carriëre te maken. Bedrijven kijken daar idd niet zozeer naar, maar wel naar je instelling en je vermogen tot hard werken, weinig thuis zijn etc. Iemand die vanaf zijn 16e tot zijn 25ste denkt 'lang leve de lol' moet wel een hele grote switch maken om dan ineens 80 uur te gaan werkenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:14 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Bedrijfsmanager tijdens je studie? Ain't nobody got time for that.
Die simpele kutbaantjes die je tijdens je middelbare schooltijd deed maken echt niet meer uit als je serieus aan je carriere gaat beginnen. Bij mij letten ze er al niet eens meer op als ik eens voor een serieuzere functie solliciteer, en ik ben nog niet eens afgestudeerd.
30 km zei ie he...quote:Hoezo, met het OV is hij vanuit Bergen op Zoom toch makkelijk binnen een uur in Rotterdam of Tilburg?
Dat is bij hem wel het geval. Als ie buiten die 30km comfort zone wil komen moet ie z'n rijbewijs hebben.quote:Als ie zijn baan heeft. Straks heeft hij een paar duizend euro schuld erbij en alsnog geen werk. Je doet haast alsof een rijbewijs een garantie is voor een baan.
dan is het niet meer nodig... want dan werkt ie binnen zijn 30km comfort zone oid in een functie waar je niet met de auto voor weg hoeft naar klanten.quote:Als ik MolFan was zou ik me gewoon blijven focussen op het vinden van werk. Rijlessen en auto komen eventueel wel als ie aan het werk is en dan genoeg geld opzij kan zetten.
Nee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?
Dat kan maar hoeft niet altijd. Soms is er wel OV in de buurt maar begint het bedrijf op tijden dat er nog geen bus rijdt o.i.d. Maakt hun niet uit of je dan op de fiets komt natuurlijk, als je maar op tijd bent.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee.
Als ze om eigen vervoer vragen, dan bedoelen ze specifiek dat je mobiel bent met een auto.
Er is wel even een verschil tussen 16 en 25 natuurlijk. Het ging mij om de simpele baantjes die mensen tussen hun 15e en 18e doen. Krantenwijk, Mac, etc. Volkomen irrelevant en haast het vermelden op je cv niet waard. Tenzij je natuurlijk al op je 15e een eigen bedrijfje hebt opgericht, in dat geval: vooral wel vermelden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar de werkgevers op letten, als je carriëre wilt maken dan ben je uit het juiste hout gesneden als je vanaf je 12e al limonade verkoopt. Als je pas op je 25ste een keer een bijbaantje zoekt dan heb je het gewoon niet in je om carriëre te maken. Bedrijven kijken daar idd niet zozeer naar, maar wel naar je instelling en je vermogen tot hard werken, weinig thuis zijn etc. Iemand die vanaf zijn 16e tot zijn 25ste denkt 'lang leve de lol' moet wel een hele grote switch maken om dan ineens 80 uur te gaan werken.
Ja, ik vind ook dat hij zijn zoekcriteria wat kan aanpassen, wat meer kijken naar wat voor hem realistisch is qua reistijden. Misschien komt hij in plaatsen terecht waar hij nu nog niet aan heeft gedacht.quote:[..]
30 km zei ie he...
Zie boven. Met de trein ben je sneller in veel plaatsen dan je denkt.quote:[..]
Dat is bij hem wel het geval. Als ie buiten die 30km comfort zone wil komen moet ie z'n rijbewijs hebben.
Dat klopt. Die functies zijn er ook.quote:[..]
dan is het niet meer nodig... want dan werkt ie binnen zijn 30km comfort zone oid in een functie waar je niet met de auto voor weg hoeft naar klanten.
Inderdaad, daar gaat het toch om? Zolang je op tijd op je werk kan komen maakt het toch niet uit op welke manier je dat doet? Alsof ze je gaan verbieden om op de fiets te komen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat kan maar hoeft niet altijd. Soms is er wel OV in de buurt maar begint het bedrijf op tijden dat er nog geen bus rijdt o.i.d. Maakt hun niet uit of je dan op de fiets komt natuurlijk, als je maar op tijd bent.
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Inderdaad, daar gaat het toch om? Zolang je op tijd op je werk kan komen maakt het toch niet uit op welke manier je dat doet? Alsof ze je gaan verbieden om op de fiets te komen.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Dat ze vragen gaan stellen als je in Groningen woont en in Maastricht wil gaan werken, OK, maar verder... Dat jij er 1x om afgewezen bent maakt het ook niet een algemeen voorkomend verschijnsel.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.
Ik ben ooit afgewezen voor een functie in venlo (1 uur rijden vanaf mij) hierom.
Dan zat er waarschijnlijk meer achter de afwijzing.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.
Ik ben ooit afgewezen voor een functie in venlo (1 uur rijden vanaf mij) hierom.
Nee, die vent was er heel duidelijk en eerlijk over.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:20 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dan zat er waarschijnlijk meer achter de afwijzing.
Wat een lulreden.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, die vent was er heel duidelijk en eerlijk over.
Bij mijn huidige werk hebben we ook mesnen afgewezen die alleen met het OV konden komen en te van te ver weg moesten komen.
Kan best, maar zou jij iemand aannemen waarvan je denkt dat ie binenn een jaar het reizen zat is?quote:
Ik vind het heel apart om bij voorbaat al aan te nemen dat iemand zo zal gaan denken. En ms is iemand wel bereid op een gegeven moment te verhuizen. Kan me ook nog voorstellen dat bedrijven het juist als iets positiefs zien (wellicht i.c.m. andere kwaliteiten) "als iemand bereid is er zo ver voor te reizen moet hij de baan wel heel graag willen".quote:Op zondag 2 juni 2013 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kan best, maar zou jij iemand aannemen waarvan je denkt dat ie binenn een jaar het reizen zat is?
Dat zou opgaan als er niet zoveel werkloosheid was. Tegenwoordig zoekt men het steeds verder omdat men niet anders kan.quote:Op zondag 2 juni 2013 01:00 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik vind het heel apart om bij voorbaat al aan te nemen dat iemand zo zal gaan denken. En ms is iemand wel bereid op een gegeven moment te verhuizen. Kan me ook nog voorstellen dat bedrijven het juist als iets positiefs zien (wellicht i.c.m. andere kwaliteiten) "als iemand bereid is er zo ver voor te reizen moet hij de baan wel heel graag willen".
nee, (een deel van) je reiskosten kan je aftrekken. Mits je geen vergoeding van je werkgever krijgt. Vergoeding van de werkgever is in de regel net zo hoog als het af te trekken deelquote:
Dat haalt zeker uit vooral de kans op je overstap missen is enorm stressverhogend en dat 10 keer per werkweek.quote:Op zondag 2 juni 2013 01:16 schreef Modus het volgende:
Ik vind zelf ook dat het ene uur reizen niet hetzelfde is als het andere. Als het betekent binnen dat uur 3x overstappen bus/trein/tram ofzo is dat een stuk onrustiger dan 1 lang stuk met de trein en werk op loopafstand van het station.
er zitten hier genoeg mensen die 3 keer overstappen met liefde zouden aanvaarden.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat haalt zeker uit vooral de kans op je overstap missen is enorm stressverhogend en dat 10 keer per werkweek.
Ik pas daarom voor een baan zonder parkeerplaats.
Of het moet zeer goed te doen zijn met het ov of per fiets.
huh?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:31 schreef Joene het volgende:
Meld , per asap baan in de it noordkop of max amsterdam
ik whatsapp je ffquote:
Succes morgen!quote:Op zondag 2 juni 2013 11:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgenmiddag weer een gesprek. Ben benieuwd!
Vandaag dus even alles klaarleggen en nog een beetje inlezen in het bedrijf en daar gaan we dan!
Ik heb dan de neiging om te reageren met een opmerking als "Met mij in uw team zullen dit soort fouten niet meer gemaakt worden."quote:Vaardigheden
- je bent goed boekhoudkundig onderlegt (MBO+ niveau)
Ligt er een beetje aan onder welke UWV je valt. Ik val onder de regio Rotterdam en hier is zo goed als niets mogelijk. Raar eigenlijk, als ik bijvoorbeeld in de regio Den Haag zat dan was het wél mogelijk geweest.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:39 schreef Maanvis het volgende:
Ik ken een grafisch vormgever die zich heeft laten omscholen tot programmeur. Misschien ook iets voor jou? Schijnt via het UWV te kunnen.
Daar is het geld ook al bijna 3 jaar op. Kijk eens naar dingen als codecademy, udacity en courseraquote:Op zondag 2 juni 2013 13:08 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan onder welke UWV je valt. Ik val onder de regio Rotterdam en hier is zo goed als niets mogelijk. Raar eigenlijk, als ik bijvoorbeeld in de regio Den Haag zat dan was het wél mogelijk geweest.
Als je dat ook zo in je sollicitatiebrief hebt geschreven, zou ik er niet al te hard op rekenen.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:24 schreef kipptje het volgende:
Zo! sollicitatie weer de deur uit. Deze zit op 10 minuten fietsen van mn huis, terwijl ik nu 1,5 uur moet reizen voor iets wat me niet helemaal ligt. Het zit ook nog op mn oude opleiding, dus hopen dat er een lampje gaat branden bij die mensen. Laten we hopen dat ik wordt uitgenodigd!!
Waar wordt hierbij de grens dan getrokken? Ik werk namelijk sinds kort en moet dagelijks 220 km per dag reizen. Reiskostenvergoeding is ¤130, met een eigen bijdrage van ¤60,-. Dus eigenlijk ¤70,- km vergoeding. Kan ik hiervoor dan ook nog geld terug vragen aan het eind van het jaar of niet?quote:Op zondag 2 juni 2013 07:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nee, (een deel van) je reiskosten kan je aftrekken. Mits je geen vergoeding van je werkgever krijgt. Vergoeding van de werkgever is in de regel net zo hoog als het af te trekken deel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |