abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127246048
En de regering zou zich eens moeten verzetten tegen de EU zoals Hollande dat nu ook doet. Je hebt toch een eigenwaarde als land zijnde? Een ander bepaald nu wat er hier allemaal moet gebeuren.
pi_127246078
Ik heb overigens wel een bijbaan, maar zit een beetje in dubio. Ze zitten zo enorm te knippen in mijn uren dat ik steeds minder (lees:niets) aan het eind van de maand overhoud. Ook heb ik hierdoor een beetje de angst dat ze me niet nog eens gaan verlengen. Omdat ze gewoon minder uren/mensen willen gaan inzetten en mijn contract samen met nog een aantal mensen als eerste verloopt.

Ik probeer nu gewoon te zorgen dat ik regelmatig diensten van andere collega's kan overnemen, deze week daardoor 9 uur extra kunnen werken. Volgende week sowieso al 4 uur, hopelijk kan ik ook nog een zaterdag dienst van iemand overnemen.

Ik heb nog wel tot begin augustus contract en hoop in de loop van volgende maand te horen te krijgen of het verlengt word.

Hoop het wel heel erg, want als ik ergens anders zou werken moet ik 2 keer zoveel uren maken om hetzelfde loon te hebben en om dus rond te komen. :')
pi_127246706
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 03:47 schreef MolFan het volgende:

[..]

Geen WW en ik ben te oud ja. Je maakt een aanname terwijl ik ruim 75 sollicitaties verder ben en gewoon te horen krijg; Sorry we nemen in deze tijd (zomer) liever wat jongere mensen aan.
IKEA in de buurt? Die maken namelijk niet zo'n onderscheid. Ik weet namelijk hoe je je voelt.
pi_127246895
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:09 schreef friekin_ het volgende:

[..]

IKEA in de buurt? Die maken namelijk niet zo'n onderscheid. Ik weet namelijk hoe je je voelt.
Nee niet in de buurt helaas. Heb zelfs al bij de supermarkten gekeken (18 jaar ouder niet sorry) nou dan weet je het wel
pi_127247064
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:16 schreef MolFan het volgende:

[..]

Nee niet in de buurt helaas. Heb zelfs al bij de supermarkten gekeken (18 jaar ouder niet sorry) nou dan weet je het wel
Ik ken het. Maar IKEA zoekt mensen die ze intern kunnen opleiden. Het verdient sowieso goed. Tevens reiskostenvergoeding, interne sportfaciliteiten, noem het maar op. Erg fijne voorwaarden. Ik ben gisteren op gesprek geweest in Heerlen. Dus ik ben aan het duimen.
pi_127247161
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:21 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik ken het. Maar IKEA zoekt mensen die ze intern kunnen opleiden. Het verdient sowieso goed. Tevens reiskostenvergoeding, interne sportfaciliteiten, noem het maar op. Erg fijne voorwaarden. Ik ben gisteren op gesprek geweest in Heerlen. Dus ik ben aan het duimen.
Ik werk bij de IKEA, ook bij de IKEA is niet alles zo perfect als het lijkt hoor. Ook IKEA merkt de crisis.
pi_127247296
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik werk bij de IKEA, ook bij de IKEA is niet alles zo perfect als het lijkt hoor. Ook IKEA merkt de crisis.
Er zijn maar weinig bedrijven die de crisis niet merken.. En als ze me willen hebben met mijn leeftijd, dan ben ik blij.
pi_127247552
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:27 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig bedrijven die de crisis niet merken.. En als ze me willen hebben met mijn leeftijd, dan ben ik blij.
Dan zou je ook blij moeten zijn, is een prima bedrijf om te werken. En het loopt er inderdaad niet vol met scholieren. Maar ook daar liggen de banen niet direct voor het oprapen. Raad het een hoop mensen aan als ik een vacature open zie staan, maar je moet nog steeds maar net geluk hebben.

Half jaar geleden zat ik in een groep van 25 sollicitanten. Daarvan zijn er 5 aangenomen, (toevallig) de vijf jongste. Kan overigens ook komen omdat wij aangenomen zijn voor een iets fysiek zwaardere afdeling.
pi_127248138
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
pi_127248411
Voor de Limburgse FOK!-ers misschien iets? :?

EINDHOVEN (AFN) - Autofabriek NedCar in het Limburgse Born zal op termijn honderden extra personeelsleden nodig hebben. In de fabriek worden vanaf volgend jaar Mini's gemaakt in opdracht van BMW.

Eigenaar VDL liet vrijdag weten dat vanaf 2015, als de productie goed op gang is gekomen, ongeveer 500 tot 800 extra mensen nodig zullen zijn.

Industrieel concern VDL nam de fabriek in Born vorig jaar over van Mitsubishi. Alle 1.500 medewerkers behielden door de overname hun baan.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127248445
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen die gisteren in mijn sollicitatiegroep zaten sowieso niet hard een baan nodig hadden (leek iig zo). Telefoons tijdens bedrijfspresentatie, als motivatie "ik heb bij tien bedrijven gesolliciteerd".. Het was een treurige bedoening.

Zelfs al is het IKEA, fatsoen kun je toch hebben?
pi_127248724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:04 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen die gisteren in mijn sollicitatiegroep zaten sowieso niet hard een baan nodig hadden (leek iig zo). Telefoons tijdens bedrijfspresentatie, als motivatie "ik heb bij tien bedrijven gesolliciteerd".. Het was een treurige bedoening.

Zelfs al is het IKEA, fatsoen kun je toch hebben?
Bij mij zaten er een aantal van die overduidelijke door het UWV verplichte sollicitante bij. Die willen ook eigenlijk helemaal niet werken.
pi_127249003
Mja, maar het UWV verlangt van mensen dat ze dolenthousiast zijn over elke kutbaan die zij naar hen toeschuiven, ook al is het iets waar ze totaal geen ervaring in hebben of zoden aan de dijk zet in financieel opzicht. Been there, done that.
pi_127250319
Zijn er hier trouwens mensen die hun cv een beetje hebben 'opgeleukt': korte baantjes niet vermelden, ervaring vermelden die je niet of nauwelijk hebt etc?
pi_127250695
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die hun cv een beetje hebben 'opgeleukt': korte baantjes niet vermelden, ervaring vermelden die je niet of nauwelijk hebt etc?
Ja, ik vermeld mijn korte baantjes wel, maar laat ze altijd veel langer duren. O-) Verder vermeld ik bij functieomschrijvingen ook weleens taken die ik slechts eenmalig of sporadisch heb uitgevoerd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 mei 2013 @ 15:38:06 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127251298
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb wel mijn 'oude' carriere als uurwerkmaker niet belich,t alleen van-tot benoemd.
pi_127251469
Tegenwoordig zijn veel werkgevers ook niet eerlijk over wat zij bieden (dingen weglaten in de vacature of een baan heel anders beschrijven dan dat ie in werkelijkheid is), dus waarom zou jij dat dan wel zijn? Vooral in een tijd zoals deze val je al heel snel buiten de boot als je geen picobello cv kan presenteren. Eerlijkheid duurt in dit geval zeker het langst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mint_Clansell op 31-05-2013 15:49:53 ]
pi_127253072
Ik ben dan weer bang om 'betrapt' te worden om zulke 'leugentjes' :P
Gister trouwens ook iets maf. Ik kon via een site een sollicitatieformulier invullen. In de vacature stond dat je niet perse ervaring hoefde te hebben. Om bij het formulier te komen moest je eerst 2 vragen beantwoorden: 1. Heb je een mbo-diploma? 2. Heb je minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie? Bij de eerste vulde ik 'ja', bij de 2e 'nee. Doordat ik bij die 2e 'nee' had ingevuld, werd ik gelijk afgewezen. :')
Dus ik heb maar even gebeld om te vragen hoe nauw het komt met die 2e eis aangezien het niet in de eisen stond, maar je er dus wel op afgewezen werd.
Gelukkig bleek het geen keiharde eis te zijn dus kon ik gewoon solliciteren via het formulier. Moest ik alleen wel 'ja' invullen dit keer. Lekker omslachtig. :')
pi_127255124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:29 schreef vencodark het volgende:
Ik ben dan weer bang om 'betrapt' te worden om zulke 'leugentjes' :P
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.

Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:31:21 #220
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_127255765
Misschien een rare vraag, maar heeft hier iemand positieve ervaringen met een carriereswitch?

Hoe pak je dat effectief aan? Ik zinspeel om de overstap naar logistiek of IT (implementatie) te maken, maar krijg geen letter op papier :{.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 mei 2013 @ 18:19:20 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127257365
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Misschien een rare vraag, maar heeft hier iemand positieve ervaringen met een carriereswitch?

Hoe pak je dat effectief aan? Ik zinspeel om de overstap naar logistiek of IT (implementatie) te maken, maar krijg geen letter op papier :{.
ik ben 12 jaar uurwerkmaker geweest en vandaar uit bij een startup in een supportfunctie terecht gekomen en daar uiteindelijk 12 jaar gewerkt waarvan 10 jaar als R&D manager.

Maar ja, er moet maar net zoiets op je pad komen waardoor je mee kan groeien in zo'n bedrijf.

Daarnaast ben ik altijd autodidactisch met webtechnieken bezig geweest en de combinatie van een technisch leidinggevende functie in de afgelopen 12 jaar en kennis van webtechnieken en trends dat ik mezelf heeft bijgebracht heeft me een 3e carrière gebracht als webmaster, webcoordinator en tegenwoordig coördinator Functioneel Beheer CMS.

Kortom, een mix van geluk, persoonlijkheid, autodidactische inspanning en uiteraard veel affiniteit met ICT.
pi_127258987
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.

Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Zo krijg ik nog altijd de vraag waarom ik van een kappersopleiding overgestapt ben naar een juridische. Terwijl mij dat na 10 jaar toch ook niet meer zo belangrijk lijkt.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:11:29 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127259065
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:45 schreef MolFan het volgende:
En de regering zou zich eens moeten verzetten tegen de EU zoals Hollande dat nu ook doet. Je hebt toch een eigenwaarde als land zijnde? Een ander bepaald nu wat er hier allemaal moet gebeuren.
Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:14:12 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127259184
quote:
klopt, in de meeste serieuze bedrijven is nagenoeg een vacaturestop en de functies die wel open komen moeten vervuld worden door ervaren personeel. omdat er zolang ene vacaturestop is geweest moeten de medewerkers die er al werken ontiegelijk op hun tenen lopen, dus dan kun je niet nog eens iemand gaan inleren ondertussen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:21:32 #225
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_127259516
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zo krijg ik nog altijd de vraag waarom ik van een kappersopleiding overgestapt ben naar een juridische. Terwijl mij dat na 10 jaar toch ook niet meer zo belangrijk lijkt.
Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:22:37 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127259556
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.
idd interesse.
Een gedicht over Maanvis
pi_127259738
Natuurlijk en ze mogen er ook zeker naar vragen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:31:49 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127259913
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:27 schreef vencodark het volgende:
Natuurlijk en ze mogen er ook zeker naar vragen.
precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bent :).
Een gedicht over Maanvis
pi_127260490
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bent :).
Dat is het eerste wat je leert over cv's: zorg dat gaten verklaard worden of voorkom ze. :P Overigens heb ik geen gat maar een carrièreswitch.
pi_127260668
quote:
En toch zijn er nog steeds veel studenten die geen studiegerelateerd werk zoeken en denken dat het allemaal wel goed komt... Ik snap dat het niet bij alle studies mogelijk is om gerelateerd werk te doen, maar bij het gros wel.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:24:22 #231
378088 Senzune
Te gek voor woorden
pi_127265062
En ik mag mij hier ook weer melden. ;(
pi_127269657
Ik voelde het al aankomen, maar ik mag mij ook weer melden hier.
pi_127274411
Ik heb wel een beetje goed nieuws voor mezelf.

Was even afwachten wat ze gingen doen, nadat ik nu bijna 1 jaar bij het bedrijf werk. Helaas nog steeds wel als parttimer, maar ik hoef er gelukkig niet uit. Contract wordt per september weer verlengd, en gelukkig hou ik nu na lange tijd weer eens een baantje.

Maar merk wel dat het dit jaar echt lastig is. Vorig jaar rond deze tijd kon ik in principe bij 3 baantjes terecht, maar nu is het echt haast niet te doen om een bijbaantje erbij te vinden.

Zit ook toch weer te denken om weer naar school te gaan, maar ik twijfel gewoon heel erg over mijn leeftijd en of het allemaal wel gaat lukken. Ik zit een beetje met mijn leeftijd als ik weer naar het mbo zou gaan. HBO is voor nu echt nog te hoog gegrepen.
Qua geld gaat het op zich wel. Ik kan gelukkig dat bijbaantje blijven doen en als ik nog naar school zou gaan, dan zou ik nog 3 jaar stufi krijgen.
pi_127279370
quote:

[..]

Dus dan kun je beter een baan "doortrekken" over een periode van werkloosheid? Ik ben onlangs 10 maanden werkloos geweest, daarvoor liep ik ergens "stage" (fulltime werken voor een onkostenvergoeding). Dan kan ik misschien in de toekomst doen alsof ik die 10 maanden of iig een deel daarvan ook stage heb gelopen.
Copthorne 2.0
pi_127282068
quote:
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had? :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?
Een lening afsluiten als werkloze? Succes :')
pi_127282239
Gaten in een cv zijn echt niet moeilijk op te vullen hoor.
Stel je hebt in 2009 ergens gewerkt en in 2010 niet en in 2011 weer wel lap je het toch gewoon over elkaar, zodat je bij bedrijf a tot 2010 hebt gewerkt en bij bedrijf b van 2010 tot 2011

Ligt misschien wel een beetje aan de sector waar je solliciteert maar je verweer dat zodra je aan een vast contract toe bent je eruit geknikkerd wordt klinkt heel aannemelijk hoor.
pi_127282311
Even mijn contract opgezocht en in tegenstelling tot wat mijn manager beweerde heb ik gelukkig nog tot 31 juli werk. (hij zei juni)

2 maanden om een nieuwe bijbaan te zoeken. Heb ook gezegd dat ik het wel raar vond dat ze wel weer vakantiekrachten zoeken, hij was daarvan niet op de hoogte en kon alleen maar zeggen dat ik er niet uit ging omdat ik slecht presteerde maar omdat ze moeten bezuinigen.

Lastig wel om de komende 2 maanden wel gewoon te gaan werken, weinig motivatie in ieder geval om harder te lopen dan nodig is. Maarja, ik kan beter een goede indruk achterlaten en het gewoon netjes afmaken. Ben wel nog van plan om zoveel mogelijk extra te werken en dat mocht gelukkig ook gewoon, beetje extra geld kan nooit kwaad. :') Want zelfs al kan ik per augustus direct ergens beginnen, je eerste loon laat toch altijd nog even op zich wachten.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2013 @ 13:58:26 #238
4530 crew  Crazy Harry
pi_127285618
Zijn er mensen die in Waalwijk willen werken?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_127286541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had? :?
Nee, tien jaar geleden werkte ik ook al, maar ivm een ongeluk en bijkomende revalidatie heb ik bijna een jaar niet kunnen werken. Toendertijd ook in financiele problemen gekomen omdat de UWV arts vond dat ik wel kon werken, ondanks dat ik nooit bij hem ben geweest, in het gips zat en twee operaties heb moeten ondergaan. Klootzakken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 01-06-2013 14:35:25 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:50:45 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127287057
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:
Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.

quote:
Een lening afsluiten als werkloze? Succes :')
Bij je ouders of bij je vrienden die trant moet je dan in denken.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juni 2013 @ 15:34:28 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127288369
Een rijbewijs is wel redelijk essentieel, zeker als je een commerciële functie ambieert. Maar ja, met een Ov. Jaarkaart op zak en veel kosten voor de studie zullen vele studenten zich wel 2 keer bedenken voor ze aan hun rijbewijs gaan beginnen. De kosten daarvoor zijn tegenwoordig ook niet echt lullig te noemen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:44:32 #242
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127293748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Een rijbewijs is wel redelijk essentieel, zeker als je een commerciële functie ambieert. Maar ja, met een Ov. Jaarkaart op zak en veel kosten voor de studie zullen vele studenten zich wel 2 keer bedenken voor ze aan hun rijbewijs gaan beginnen. De kosten daarvoor zijn tegenwoordig ook niet echt lullig te noemen.
Dat klopt absoluut, maar zonder rijbewijs ben je echt beperkt in je actieradius en maak je echt veel minder kans op een baan. Ik schat dat de mensen zonder rijbewijs maar de helft van de kans hebben op een baan dan de mensen met rijbewijs, bij gelijk opleidingsniveau en werkervaring. In het geval van Molfan zou ik geld lenen voor ene rijbewijs bij vrienden of familie, en de belofte om dit terug te betalen zodra ie een baan heeft. Met het salaris van een account manager is dit immers zo voor elkaar (3 of 4 maanden terugbetaaltijd).

Mijn werk zit ook op een industrieterrein. Zonder rijbewijs maak je echt amper kans op een baan bij ons, aangezine je dan de grootste problemen hebt om op tijd op je werk te komen.
Een gedicht over Maanvis
pi_127297490
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.
Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?
pi_127297590
Het belang van een rijbewijs wordt hier ook wel weer overschat hoor. Ja, het is handig en ja, het is voor sommige functies onmisbaar. Bij sommige bedrijven wordt dan weer het gebruik van het OV gestimuleerd of zijn er fietsregelingen voor het personeel.
Dat je de helft minder kans hebt zonder rijbewijs lijkt me dan ook schromelijk overdreven. Voor veel beroepen zal het sowieso niet uitmaken. Enig idee hoeveel miljoenen woon-werk-kilometers er dagelijks met de trein gemaakt worden?

Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
pi_127298170
Het probleem van nu is dat veel werkgevers helemaal geen reiskosten willen vergoeden, dus dan maakt het niet zoveel uit of je een auto hebt of dat je afhankelijk bent van het ov, aangezien je al afgewezen wordt als je buiten de vestigings-plaats woont van het bedrijf. Een rijbewijs is handig, maar er zijn ook een hoop extra kosten aan verbonden, zoals bv verzekering, wegenbelasting, apk, onderhoud etc.. Kosten die werkzoekenden er misschien helemaal niet bij kunnen hebben.
pi_127298346
Ik heb nu net een nieuwe baan en ik krijg inderdaad geen reiskostenvergoeding terwijl het wel elke dag 130km is wat ik afleg }:|

Ik heb de overuren die ik maak dan ook nodig om mijn reiskosten en onderhoud aan de auto te compenseren :N

Maar goed, alles beter dan thuis zitten ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
...

Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
Ik heb mij ook in de schulden gestoken voor een rijbewijs en auto.

Totale schade incl auto: ¤2500,-

maar ik heb nu wel werk.
pi_127298413
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Copthorne 2.0
pi_127298904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Dat is ook weer erg kort door de bocht. Als je naar een bedrijven of industrieterrein moet waar geen OV naar toe gaat, rekenen de werkgevers je vaak wel degelijk af op het wel of niet hebben van een rijbewijs. Of je moet op fietsafstand wonen, maar dat is lang niet altijd zo.

De baan die ik nu heb, had ik ook niet gekregen als ik geen rijbewijs had. En het is op slechts 15 km afstand, maar zonder OV verbindingen.
pi_127300912
Ik vind 15 km fietsafstand hoor :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:43:35 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127301411
quote:
Ken nog vele andere functies, zoals in de thuiszorg, de consultancy, en en vele adviseursfuncties. Zelfs als regiomanager van een uitzendbureau heb je er een nodig, of teamleider in de schoonmaak ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juni 2013 @ 21:47:48 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127301634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:43 schreef Re.active het volgende:
Ik heb nu net een nieuwe baan en ik krijg inderdaad geen reiskostenvergoeding terwijl het wel elke dag 130km is wat ik afleg }:|

Dan heb je dus een extra aftrekpost bij je belastingaangifte
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:51:48 #252
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_127301866
quote:
Kom zat, maar dan ook zat functies tegen waarbij eigen vervoer gevraagd wordt. En zonder rijbewijs is eigen vervoer op voorhand niet mogelijk.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:01:16 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127302430
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:25 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?
mensen die serieus carriëre willen maken werken op hun 16e gewoon bij de mac en werken zich op tot bedrijfsmanager op hun 21ste tijdens hun studie.
Ik ken weinig mensen in het hogere management die niet vanaf hun 16e al superhard aan het werk zijn.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:03:31 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127302553
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
Het belang van een rijbewijs wordt hier ook wel weer overschat hoor. Ja, het is handig en ja, het is voor sommige functies onmisbaar. Bij sommige bedrijven wordt dan weer het gebruik van het OV gestimuleerd of zijn er fietsregelingen voor het personeel.
Dat je de helft minder kans hebt zonder rijbewijs lijkt me dan ook schromelijk overdreven. Voor veel beroepen zal het sowieso niet uitmaken. Enig idee hoeveel miljoenen woon-werk-kilometers er dagelijks met de trein gemaakt worden?
Het is niet schromelijk overdreven; Molfan heeft een actieradius van 30km omdat ie geen rijbewijs heeft. Dat betekent dat plaatsen waar voor hem veel werk is en die voor hem per auto bereikbaar zijn (Breda, Tilburg, Rotterdam) niet te behappen zijn.

quote:
Jawel hoor, dat kan ie makkelijk terugbetalen als ie zijn baan eenmaal heeft.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:04:02 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127302578
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het probleem van nu is dat veel werkgevers helemaal geen reiskosten willen vergoeden, dus dan maakt het niet zoveel uit of je een auto hebt of dat je afhankelijk bent van het ov, aangezien je al afgewezen wordt als je buiten de vestigings-plaats woont van het bedrijf. Een rijbewijs is handig, maar er zijn ook een hoop extra kosten aan verbonden, zoals bv verzekering, wegenbelasting, apk, onderhoud etc.. Kosten die werkzoekenden er misschien helemaal niet bij kunnen hebben.
Accountmanagers wel...
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:06:16 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127302699
quote:
Hoe wil je dan op je werk komen als je geen rijbewijs hebt?
Molfan kan niet in de grote steden komen waar het werk beschikbaar is.
Een gedicht over Maanvis
pi_127303939
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

Dan heb je dus een extra aftrekpost bij je belastingaangifte
Alleen als je met het OV gaat, toch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:49:49 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127304618
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Accountmanagers wel...
Accountmanagers rijden normaal gesproken een leaseauto of krijgen een reiskostenvergoeding. Dus ja, dat zou als accountmanager geen probleem moeten zijn.
Ver weg wonen van het bedrijf trouwens ook niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_127304648
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind 15 km fietsafstand hoor :7
Ik ook, maar de werkgevers daar niet :P
pi_127305612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mensen die serieus carriëre willen maken werken op hun 16e gewoon bij de mac en werken zich op tot bedrijfsmanager op hun 21ste tijdens hun studie.
Ik ken weinig mensen in het hogere management die niet vanaf hun 16e al superhard aan het werk zijn.
Bedrijfsmanager tijdens je studie? Ain't nobody got time for that.
Die simpele kutbaantjes die je tijdens je middelbare schooltijd deed maken echt niet meer uit als je serieus aan je carriere gaat beginnen. Bij mij letten ze er al niet eens meer op als ik eens voor een serieuzere functie solliciteer, en ik ben nog niet eens afgestudeerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is niet schromelijk overdreven; Molfan heeft een actieradius van 30km omdat ie geen rijbewijs heeft. Dat betekent dat plaatsen waar voor hem veel werk is en die voor hem per auto bereikbaar zijn (Breda, Tilburg, Rotterdam) niet te behappen zijn.
Hoezo, met het OV is hij vanuit Bergen op Zoom toch makkelijk binnen een uur in Rotterdam of Tilburg?
quote:
[..]

Jawel hoor, dat kan ie makkelijk terugbetalen als ie zijn baan eenmaal heeft.
Als ie zijn baan heeft. Straks heeft hij een paar duizend euro schuld erbij en alsnog geen werk. Je doet haast alsof een rijbewijs een garantie is voor een baan.

Als ik MolFan was zou ik me gewoon blijven focussen op het vinden van werk. Rijlessen en auto komen eventueel wel als ie aan het werk is en dan genoeg geld opzij kan zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door TeleportingKing op 01-06-2013 23:20:08 ]
pi_127305687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Kom zat, maar dan ook zat functies tegen waarbij eigen vervoer gevraagd wordt. En zonder rijbewijs is eigen vervoer op voorhand niet mogelijk.
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?

Als jij op fietsafstand van het bedrijf woont, gaan ze je dan afwijzen?
pi_127305958
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als jij op fietsafstand van het bedrijf woont, gaan ze je dan afwijzen?
Zie mijn eerdere post ;) Werkgevers hebben een andere definitie van 'fietsafstand' dan wij simpele stervelingen :P
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:29:12 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127306246
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:14 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Bedrijfsmanager tijdens je studie? Ain't nobody got time for that.
Die simpele kutbaantjes die je tijdens je middelbare schooltijd deed maken echt niet meer uit als je serieus aan je carriere gaat beginnen. Bij mij letten ze er al niet eens meer op als ik eens voor een serieuzere functie solliciteer, en ik ben nog niet eens afgestudeerd.
Het gaat er niet om waar de werkgevers op letten, als je carriëre wilt maken dan ben je uit het juiste hout gesneden als je vanaf je 12e al limonade verkoopt. Als je pas op je 25ste een keer een bijbaantje zoekt dan heb je het gewoon niet in je om carriëre te maken. Bedrijven kijken daar idd niet zozeer naar, maar wel naar je instelling en je vermogen tot hard werken, weinig thuis zijn etc. Iemand die vanaf zijn 16e tot zijn 25ste denkt 'lang leve de lol' moet wel een hele grote switch maken om dan ineens 80 uur te gaan werken :P.

quote:
Hoezo, met het OV is hij vanuit Bergen op Zoom toch makkelijk binnen een uur in Rotterdam of Tilburg?
30 km zei ie he...

quote:
Als ie zijn baan heeft. Straks heeft hij een paar duizend euro schuld erbij en alsnog geen werk. Je doet haast alsof een rijbewijs een garantie is voor een baan.
Dat is bij hem wel het geval. Als ie buiten die 30km comfort zone wil komen moet ie z'n rijbewijs hebben.

quote:
Als ik MolFan was zou ik me gewoon blijven focussen op het vinden van werk. Rijlessen en auto komen eventueel wel als ie aan het werk is en dan genoeg geld opzij kan zetten.
dan is het niet meer nodig... want dan werkt ie binnen zijn 30km comfort zone oid in een functie waar je niet met de auto voor weg hoeft naar klanten.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:33:38 #264
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127306438
Teleportingking, ik zie idd dat het maar 1 uur en 15 minuten rijden is met het OV naar Rotterdam CS en 1 uur en 5 minuten naar Breda Centrum.. dus je hebt in dat opzicht wel gelijk dat het ook met het OV kan. Dan moet ie die 30km comfort zone dus wel schrappen :).
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:37:19 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_127306624
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Nee.

Als ze om eigen vervoer vragen, dan bedoelen ze specifiek dat je mobiel bent met een auto.
pi_127307063
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee.

Als ze om eigen vervoer vragen, dan bedoelen ze specifiek dat je mobiel bent met een auto.
Dat kan maar hoeft niet altijd. Soms is er wel OV in de buurt maar begint het bedrijf op tijden dat er nog geen bus rijdt o.i.d. Maakt hun niet uit of je dan op de fiets komt natuurlijk, als je maar op tijd bent.
pi_127307815
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat er niet om waar de werkgevers op letten, als je carriëre wilt maken dan ben je uit het juiste hout gesneden als je vanaf je 12e al limonade verkoopt. Als je pas op je 25ste een keer een bijbaantje zoekt dan heb je het gewoon niet in je om carriëre te maken. Bedrijven kijken daar idd niet zozeer naar, maar wel naar je instelling en je vermogen tot hard werken, weinig thuis zijn etc. Iemand die vanaf zijn 16e tot zijn 25ste denkt 'lang leve de lol' moet wel een hele grote switch maken om dan ineens 80 uur te gaan werken :P.
Er is wel even een verschil tussen 16 en 25 natuurlijk. Het ging mij om de simpele baantjes die mensen tussen hun 15e en 18e doen. Krantenwijk, Mac, etc. Volkomen irrelevant en haast het vermelden op je cv niet waard. Tenzij je natuurlijk al op je 15e een eigen bedrijfje hebt opgericht, in dat geval: vooral wel vermelden.
Trouwens betekent carriere maken niet meteen 80 uur per week werken, en het staat ook niet gelijk aan "manager worden" zoals zoveel mensen schijnen te denken. :P

quote:
[..]

30 km zei ie he...
Ja, ik vind ook dat hij zijn zoekcriteria wat kan aanpassen, wat meer kijken naar wat voor hem realistisch is qua reistijden. Misschien komt hij in plaatsen terecht waar hij nu nog niet aan heeft gedacht.
quote:
[..]

Dat is bij hem wel het geval. Als ie buiten die 30km comfort zone wil komen moet ie z'n rijbewijs hebben.
Zie boven. Met de trein ben je sneller in veel plaatsen dan je denkt.
quote:
[..]

dan is het niet meer nodig... want dan werkt ie binnen zijn 30km comfort zone oid in een functie waar je niet met de auto voor weg hoeft naar klanten.
Dat klopt. Die functies zijn er ook.
pi_127307955
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:45 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat kan maar hoeft niet altijd. Soms is er wel OV in de buurt maar begint het bedrijf op tijden dat er nog geen bus rijdt o.i.d. Maakt hun niet uit of je dan op de fiets komt natuurlijk, als je maar op tijd bent.
Inderdaad, daar gaat het toch om? Zolang je op tijd op je werk kan komen maakt het toch niet uit op welke manier je dat doet? Alsof ze je gaan verbieden om op de fiets te komen.
  zondag 2 juni 2013 @ 00:05:53 #269
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127308117
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Inderdaad, daar gaat het toch om? Zolang je op tijd op je werk kan komen maakt het toch niet uit op welke manier je dat doet? Alsof ze je gaan verbieden om op de fiets te komen.
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.
Ik ben ooit afgewezen voor een functie in venlo (1 uur rijden vanaf mij) hierom.
Een gedicht over Maanvis
pi_127308779
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.
Ik ben ooit afgewezen voor een functie in venlo (1 uur rijden vanaf mij) hierom.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Dat ze vragen gaan stellen als je in Groningen woont en in Maastricht wil gaan werken, OK, maar verder... Dat jij er 1x om afgewezen bent maakt het ook niet een algemeen voorkomend verschijnsel.
pi_127308821
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan zat er waarschijnlijk meer achter de afwijzing.
  zondag 2 juni 2013 @ 00:43:06 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127309862
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:20 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dan zat er waarschijnlijk meer achter de afwijzing.
Nee, die vent was er heel duidelijk en eerlijk over.
Bij mijn huidige werk hebben we ook mesnen afgewezen die alleen met het OV konden komen en te van te ver weg moesten komen.
Een gedicht over Maanvis
pi_127310253
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, die vent was er heel duidelijk en eerlijk over.
Bij mijn huidige werk hebben we ook mesnen afgewezen die alleen met het OV konden komen en te van te ver weg moesten komen.
Wat een lulreden. :').
  zondag 2 juni 2013 @ 00:54:45 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127310333
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:52 schreef Modus het volgende:

[..]

Wat een lulreden. :').
Kan best, maar zou jij iemand aannemen waarvan je denkt dat ie binenn een jaar het reizen zat is?
Een gedicht over Maanvis
pi_127310563
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kan best, maar zou jij iemand aannemen waarvan je denkt dat ie binenn een jaar het reizen zat is?
Ik vind het heel apart om bij voorbaat al aan te nemen dat iemand zo zal gaan denken. En ms is iemand wel bereid op een gegeven moment te verhuizen. Kan me ook nog voorstellen dat bedrijven het juist als iets positiefs zien (wellicht i.c.m. andere kwaliteiten) "als iemand bereid is er zo ver voor te reizen moet hij de baan wel heel graag willen".
  zondag 2 juni 2013 @ 01:03:01 #276
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127310647
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 01:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik vind het heel apart om bij voorbaat al aan te nemen dat iemand zo zal gaan denken. En ms is iemand wel bereid op een gegeven moment te verhuizen. Kan me ook nog voorstellen dat bedrijven het juist als iets positiefs zien (wellicht i.c.m. andere kwaliteiten) "als iemand bereid is er zo ver voor te reizen moet hij de baan wel heel graag willen".
Dat zou opgaan als er niet zoveel werkloosheid was. Tegenwoordig zoekt men het steeds verder omdat men niet anders kan.
Maar in het geval dat je vanuit een baan solliciteert heb je natuurlijk wel gelijk, dan kan het wel positief werken. Maar als je vanuit maanden werkloos thuis zitten ineens gaat solliiteren op een uur afstand, dan winnen de vooroordelen het vaak toch en word je gewoon afgewezen.
Een gedicht over Maanvis
pi_127311091
Ik vind zelf ook dat het ene uur reizen niet hetzelfde is als het andere. Als het betekent binnen dat uur 3x overstappen bus/trein/tram ofzo is dat een stuk onrustiger dan 1 lang stuk met de trein en werk op loopafstand van het station.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 07:59:40 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127314345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alleen als je met het OV gaat, toch?
nee, (een deel van) je reiskosten kan je aftrekken. Mits je geen vergoeding van je werkgever krijgt. Vergoeding van de werkgever is in de regel net zo hoog als het af te trekken deel
pi_127314621
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 01:16 schreef Modus het volgende:
Ik vind zelf ook dat het ene uur reizen niet hetzelfde is als het andere. Als het betekent binnen dat uur 3x overstappen bus/trein/tram ofzo is dat een stuk onrustiger dan 1 lang stuk met de trein en werk op loopafstand van het station.
Dat haalt zeker uit vooral de kans op je overstap missen is enorm stressverhogend en dat 10 keer per werkweek.

Ik pas daarom voor een baan zonder parkeerplaats.
Of het moet zeer goed te doen zijn met het ov of per fiets.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 09:41:23 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127314884
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 09:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat haalt zeker uit vooral de kans op je overstap missen is enorm stressverhogend en dat 10 keer per werkweek.

Ik pas daarom voor een baan zonder parkeerplaats.
Of het moet zeer goed te doen zijn met het ov of per fiets.
er zitten hier genoeg mensen die 3 keer overstappen met liefde zouden aanvaarden.

Ergens voor passen is voor velen een luxe welke ze zich niet kunnen veroorloven
pi_127315404
Meld , per asap baan in de it noordkop of max amsterdam
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 10:32:43 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127315416
quote:
8s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:31 schreef Joene het volgende:
Meld , per asap baan in de it noordkop of max amsterdam
huh?
pi_127315444
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

huh?
ik whatsapp je ff
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 2 juni 2013 @ 11:32:28 #284
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127316325
Morgenmiddag weer een gesprek. Ben benieuwd!

Vandaag dus even alles klaarleggen en nog een beetje inlezen in het bedrijf en daar gaan we dan! :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 11:35:39 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127316389
Alles klaarleggen? Wat neem je mee dan?
  zondag 2 juni 2013 @ 11:52:59 #286
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127316697
Standaard iets van mij. Gewoon mijn tas (met diploma's e.d.) en mijn kleding al uitkiezen :') Hoef ik morgen niet te stressen voor vertrek... :P :@
pi_127316847
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgenmiddag weer een gesprek. Ben benieuwd!

Vandaag dus even alles klaarleggen en nog een beetje inlezen in het bedrijf en daar gaan we dan! :)
Succes morgen!
Copthorne 2.0
pi_127316950
Vrijdag had mijn man 's ochtends gesolliciteerd naar een tijdelijke baan, ze hadden met spoed iemand nodig. Hij mocht gelijk langskomen, heeft al gezien wat hij dan zou moeten doen en zou wellicht maandag al kunnen beginnen. Die middag zouden ze bellen maar die kerel in kwestie moest alleen nog even overleggen. Goede hoop dus.
Mailen ze pas de volgende dag dat ze zoveel reacties hebben gehad dat ze niet te overhaast willen beslissen en nog even een paar dagen willen kijken. }:|
Ik vind dat toch wel erg valse hoop geven hoor. Nu hopen dat het maandag toch nog iets wordt.
pi_127317190
Na zo nu en dan meegelezen te hebben zal ik mezelf ook even melden in dit topic.

Ik ben nu al ruim een jaar werkeloos en het lukt me gewoon niet om werk te vinden (heb een opleiding en 10 jaar werkervaring als grafisch vormgever, maar op dit moment solliciteer ik op alles waar ik enigzins voor in aanmerking kan komen). Gemiddeld stuur ik 20-30 sollicitaties per maand en meer dan 3 gesprekken heeft dat nog niet opgeleverd. Het werkt erg depressing als je telefonisch nabelt en er blijken al meer dan 1000 reacties op dezelfde vacature te zijn geweest. Meest bizarre afwijzing was nadat ik had gesolliciteerd voor een koeriersfunctie voor een bedrijf in vis waarbij de enige eis was dat ik een B-rijbewijs moest hebben. Ben daar dus afgewezen omdat ik niet aan de functie-eisen voldeed (heb nu al 14 jaar een B-rijbewijs).

Eind Juli loopt m'n WW af, dus begin me nu wel heel erg zorgen te maken. Simpelweg omdat ik naast m'n huidige koopwoning ook nog een oud huis heb die ik vanwege de gecrashte huizenmarkt niet kwijt raak (heb deze nu verhuurd). Omdat m'n vriendin wél werkt (dierensector, zeer slecht betaald), ben ik bang dat ik niet in aanmerking kom voor een bijstandsuitkering.

Het maakt me dan ook echt geen reet uit wat voor werk ik moet doen, al is het vies werk, slecht betaald, nachtwerk, etc... als het maar IETS is.
  zondag 2 juni 2013 @ 12:39:34 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127317669
Ik ken een grafisch vormgever die zich heeft laten omscholen tot programmeur. Misschien ook iets voor jou? Schijnt via het UWV te kunnen.
Een gedicht over Maanvis
pi_127317984
Ik ben geen taalnazi, maar dit soort zinnen in vacatureteksten irriteren me zó:
quote:
Vaardigheden
- je bent goed boekhoudkundig onderlegt (MBO+ niveau)
Ik heb dan de neiging om te reageren met een opmerking als "Met mij in uw team zullen dit soort fouten niet meer gemaakt worden."
pi_127318397
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:39 schreef Maanvis het volgende:
Ik ken een grafisch vormgever die zich heeft laten omscholen tot programmeur. Misschien ook iets voor jou? Schijnt via het UWV te kunnen.
Ligt er een beetje aan onder welke UWV je valt. Ik val onder de regio Rotterdam en hier is zo goed als niets mogelijk. Raar eigenlijk, als ik bijvoorbeeld in de regio Den Haag zat dan was het wél mogelijk geweest.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:53:51 #293
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_127330833
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:08 schreef WesCAddle het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan onder welke UWV je valt. Ik val onder de regio Rotterdam en hier is zo goed als niets mogelijk. Raar eigenlijk, als ik bijvoorbeeld in de regio Den Haag zat dan was het wél mogelijk geweest.
Daar is het geld ook al bijna 3 jaar op. Kijk eens naar dingen als codecademy, udacity en coursera ^O^
-weg-
  zondag 2 juni 2013 @ 20:49:07 #294
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_127333304
Wat betreft het reistijd- en rijbewijsgeneuzel hierboven:

Bij detacheringsbedrijven kom je zonder rijbewijs erg moeilijk binnen aangezien ze je overal willen kunnen inzetten. Dus ook bij moeilijk (met het ov, met fiets) bereikbare bedrijven. Ook als ze je nu meteen kunnen plaatsen, denken ze ook aan de toekomst.
Tenzij ze héél erg om je zitten te springen natuurlijk...maar daar moet je in deze tijden maar niet teveel op rekenen. :)

Het probleem geldt dus niet alleen voor, zoals genoemd, specifieke functies als commercieel medewerker buitendienst, maar voor vrijwel de gehele detacheringsbranche. (die je toch niet weg mag cijferen, wat je er ook van vindt)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_127335201
Zo! sollicitatie weer de deur uit. Deze zit op 10 minuten fietsen van mn huis, terwijl ik nu 1,5 uur moet reizen voor iets wat me niet helemaal ligt. Het zit ook nog op mn oude opleiding, dus hopen dat er een lampje gaat branden bij die mensen. Laten we hopen dat ik wordt uitgenodigd!!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_127335999
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:24 schreef kipptje het volgende:
Zo! sollicitatie weer de deur uit. Deze zit op 10 minuten fietsen van mn huis, terwijl ik nu 1,5 uur moet reizen voor iets wat me niet helemaal ligt. Het zit ook nog op mn oude opleiding, dus hopen dat er een lampje gaat branden bij die mensen. Laten we hopen dat ik wordt uitgenodigd!!
Als je dat ook zo in je sollicitatiebrief hebt geschreven, zou ik er niet al te hard op rekenen.
pi_127336653

:').
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 21:58:51 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127337119
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:50 schreef Modus het volgende:
[ afbeelding ]
:').
:')_!
pi_127337129
HBO om koffie te kunnen zetten... dafuq? :{
pi_127337440
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nee, (een deel van) je reiskosten kan je aftrekken. Mits je geen vergoeding van je werkgever krijgt. Vergoeding van de werkgever is in de regel net zo hoog als het af te trekken deel
Waar wordt hierbij de grens dan getrokken? Ik werk namelijk sinds kort en moet dagelijks 220 km per dag reizen. Reiskostenvergoeding is ¤130, met een eigen bijdrage van ¤60,-. Dus eigenlijk ¤70,- km vergoeding. Kan ik hiervoor dan ook nog geld terug vragen aan het eind van het jaar of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')