IKEA in de buurt? Die maken namelijk niet zo'n onderscheid. Ik weet namelijk hoe je je voelt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Geen WW en ik ben te oud ja. Je maakt een aanname terwijl ik ruim 75 sollicitaties verder ben en gewoon te horen krijg; Sorry we nemen in deze tijd (zomer) liever wat jongere mensen aan.
Nee niet in de buurt helaas. Heb zelfs al bij de supermarkten gekeken (18 jaar ouder niet sorry) nou dan weet je het welquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:09 schreef friekin_ het volgende:
[..]
IKEA in de buurt? Die maken namelijk niet zo'n onderscheid. Ik weet namelijk hoe je je voelt.
Ik ken het. Maar IKEA zoekt mensen die ze intern kunnen opleiden. Het verdient sowieso goed. Tevens reiskostenvergoeding, interne sportfaciliteiten, noem het maar op. Erg fijne voorwaarden. Ik ben gisteren op gesprek geweest in Heerlen. Dus ik ben aan het duimen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:16 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee niet in de buurt helaas. Heb zelfs al bij de supermarkten gekeken (18 jaar ouder niet sorry) nou dan weet je het wel
Ik werk bij de IKEA, ook bij de IKEA is niet alles zo perfect als het lijkt hoor. Ook IKEA merkt de crisis.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik ken het. Maar IKEA zoekt mensen die ze intern kunnen opleiden. Het verdient sowieso goed. Tevens reiskostenvergoeding, interne sportfaciliteiten, noem het maar op. Erg fijne voorwaarden. Ik ben gisteren op gesprek geweest in Heerlen. Dus ik ben aan het duimen.
Er zijn maar weinig bedrijven die de crisis niet merken.. En als ze me willen hebben met mijn leeftijd, dan ben ik blij.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik werk bij de IKEA, ook bij de IKEA is niet alles zo perfect als het lijkt hoor. Ook IKEA merkt de crisis.
Dan zou je ook blij moeten zijn, is een prima bedrijf om te werken. En het loopt er inderdaad niet vol met scholieren. Maar ook daar liggen de banen niet direct voor het oprapen. Raad het een hoop mensen aan als ik een vacature open zie staan, maar je moet nog steeds maar net geluk hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:27 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig bedrijven die de crisis niet merken.. En als ze me willen hebben met mijn leeftijd, dan ben ik blij.
Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen die gisteren in mijn sollicitatiegroep zaten sowieso niet hard een baan nodig hadden (leek iig zo). Telefoons tijdens bedrijfspresentatie, als motivatie "ik heb bij tien bedrijven gesolliciteerd".. Het was een treurige bedoening.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
Bij mij zaten er een aantal van die overduidelijke door het UWV verplichte sollicitante bij. Die willen ook eigenlijk helemaal niet werken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat de mensen die gisteren in mijn sollicitatiegroep zaten sowieso niet hard een baan nodig hadden (leek iig zo). Telefoons tijdens bedrijfspresentatie, als motivatie "ik heb bij tien bedrijven gesolliciteerd".. Het was een treurige bedoening.
Zelfs al is het IKEA, fatsoen kun je toch hebben?
Ja, ik vermeld mijn korte baantjes wel, maar laat ze altijd veel langer duren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die hun cv een beetje hebben 'opgeleukt': korte baantjes niet vermelden, ervaring vermelden die je niet of nauwelijk hebt etc?
Ik heb wel mijn 'oude' carriere als uurwerkmaker niet belich,t alleen van-tot benoemd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die hun cv een beetje hebben 'opgeleukt': korte baantjes niet vermelden, ervaring vermelden die je niet of nauwelijk hebt etc?
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:29 schreef vencodark het volgende:
Ik ben dan weer bang om 'betrapt' te worden om zulke 'leugentjes'
ik ben 12 jaar uurwerkmaker geweest en vandaar uit bij een startup in een supportfunctie terecht gekomen en daar uiteindelijk 12 jaar gewerkt waarvan 10 jaar als R&D manager.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Misschien een rare vraag, maar heeft hier iemand positieve ervaringen met een carriereswitch?
Hoe pak je dat effectief aan? Ik zinspeel om de overstap naar logistiek of IT (implementatie) te maken, maar krijg geen letter op papier.
Zo krijg ik nog altijd de vraag waarom ik van een kappersopleiding overgestapt ben naar een juridische. Terwijl mij dat na 10 jaar toch ook niet meer zo belangrijk lijkt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.
Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:45 schreef MolFan het volgende:
En de regering zou zich eens moeten verzetten tegen de EU zoals Hollande dat nu ook doet. Je hebt toch een eigenwaarde als land zijnde? Een ander bepaald nu wat er hier allemaal moet gebeuren.
klopt, in de meeste serieuze bedrijven is nagenoeg een vacaturestop en de functies die wel open komen moeten vervuld worden door ervaren personeel. omdat er zolang ene vacaturestop is geweest moeten de medewerkers die er al werken ontiegelijk op hun tenen lopen, dus dan kun je niet nog eens iemand gaan inleren ondertussen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo krijg ik nog altijd de vraag waarom ik van een kappersopleiding overgestapt ben naar een juridische. Terwijl mij dat na 10 jaar toch ook niet meer zo belangrijk lijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |