Dan heb je dus een extra aftrekpost bij je belastingaangiftequote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:43 schreef Re.active het volgende:
Ik heb nu net een nieuwe baan en ik krijg inderdaad geen reiskostenvergoeding terwijl het wel elke dag 130km is wat ik afleg![]()
Kom zat, maar dan ook zat functies tegen waarbij eigen vervoer gevraagd wordt. En zonder rijbewijs is eigen vervoer op voorhand niet mogelijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
mensen die serieus carriėre willen maken werken op hun 16e gewoon bij de mac en werken zich op tot bedrijfsmanager op hun 21ste tijdens hun studie.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:25 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?
Het is niet schromelijk overdreven; Molfan heeft een actieradius van 30km omdat ie geen rijbewijs heeft. Dat betekent dat plaatsen waar voor hem veel werk is en die voor hem per auto bereikbaar zijn (Breda, Tilburg, Rotterdam) niet te behappen zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
Het belang van een rijbewijs wordt hier ook wel weer overschat hoor. Ja, het is handig en ja, het is voor sommige functies onmisbaar. Bij sommige bedrijven wordt dan weer het gebruik van het OV gestimuleerd of zijn er fietsregelingen voor het personeel.
Dat je de helft minder kans hebt zonder rijbewijs lijkt me dan ook schromelijk overdreven. Voor veel beroepen zal het sowieso niet uitmaken. Enig idee hoeveel miljoenen woon-werk-kilometers er dagelijks met de trein gemaakt worden?
Jawel hoor, dat kan ie makkelijk terugbetalen als ie zijn baan eenmaal heeft.quote:Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
Accountmanagers wel...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het probleem van nu is dat veel werkgevers helemaal geen reiskosten willen vergoeden, dus dan maakt het niet zoveel uit of je een auto hebt of dat je afhankelijk bent van het ov, aangezien je al afgewezen wordt als je buiten de vestigings-plaats woont van het bedrijf. Een rijbewijs is handig, maar er zijn ook een hoop extra kosten aan verbonden, zoals bv verzekering, wegenbelasting, apk, onderhoud etc.. Kosten die werkzoekenden er misschien helemaal niet bij kunnen hebben.
Hoe wil je dan op je werk komen als je geen rijbewijs hebt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Alleen als je met het OV gaat, toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan heb je dus een extra aftrekpost bij je belastingaangifte
Accountmanagers rijden normaal gesproken een leaseauto of krijgen een reiskostenvergoeding. Dus ja, dat zou als accountmanager geen probleem moeten zijn.quote:
Bedrijfsmanager tijdens je studie? Ain't nobody got time for that.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mensen die serieus carriėre willen maken werken op hun 16e gewoon bij de mac en werken zich op tot bedrijfsmanager op hun 21ste tijdens hun studie.
Ik ken weinig mensen in het hogere management die niet vanaf hun 16e al superhard aan het werk zijn.
Hoezo, met het OV is hij vanuit Bergen op Zoom toch makkelijk binnen een uur in Rotterdam of Tilburg?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is niet schromelijk overdreven; Molfan heeft een actieradius van 30km omdat ie geen rijbewijs heeft. Dat betekent dat plaatsen waar voor hem veel werk is en die voor hem per auto bereikbaar zijn (Breda, Tilburg, Rotterdam) niet te behappen zijn.
Als ie zijn baan heeft. Straks heeft hij een paar duizend euro schuld erbij en alsnog geen werk. Je doet haast alsof een rijbewijs een garantie is voor een baan.quote:[..]
Jawel hoor, dat kan ie makkelijk terugbetalen als ie zijn baan eenmaal heeft.
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kom zat, maar dan ook zat functies tegen waarbij eigen vervoer gevraagd wordt. En zonder rijbewijs is eigen vervoer op voorhand niet mogelijk.
Zie mijn eerdere postquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?
Als jij op fietsafstand van het bedrijf woont, gaan ze je dan afwijzen?
Het gaat er niet om waar de werkgevers op letten, als je carriėre wilt maken dan ben je uit het juiste hout gesneden als je vanaf je 12e al limonade verkoopt. Als je pas op je 25ste een keer een bijbaantje zoekt dan heb je het gewoon niet in je om carriėre te maken. Bedrijven kijken daar idd niet zozeer naar, maar wel naar je instelling en je vermogen tot hard werken, weinig thuis zijn etc. Iemand die vanaf zijn 16e tot zijn 25ste denkt 'lang leve de lol' moet wel een hele grote switch maken om dan ineens 80 uur te gaan werkenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:14 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Bedrijfsmanager tijdens je studie? Ain't nobody got time for that.
Die simpele kutbaantjes die je tijdens je middelbare schooltijd deed maken echt niet meer uit als je serieus aan je carriere gaat beginnen. Bij mij letten ze er al niet eens meer op als ik eens voor een serieuzere functie solliciteer, en ik ben nog niet eens afgestudeerd.
30 km zei ie he...quote:Hoezo, met het OV is hij vanuit Bergen op Zoom toch makkelijk binnen een uur in Rotterdam of Tilburg?
Dat is bij hem wel het geval. Als ie buiten die 30km comfort zone wil komen moet ie z'n rijbewijs hebben.quote:Als ie zijn baan heeft. Straks heeft hij een paar duizend euro schuld erbij en alsnog geen werk. Je doet haast alsof een rijbewijs een garantie is voor een baan.
dan is het niet meer nodig... want dan werkt ie binnen zijn 30km comfort zone oid in een functie waar je niet met de auto voor weg hoeft naar klanten.quote:Als ik MolFan was zou ik me gewoon blijven focussen op het vinden van werk. Rijlessen en auto komen eventueel wel als ie aan het werk is en dan genoeg geld opzij kan zetten.
Nee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Eigen fiets is toch ook eigen vervoer?
Dat kan maar hoeft niet altijd. Soms is er wel OV in de buurt maar begint het bedrijf op tijden dat er nog geen bus rijdt o.i.d. Maakt hun niet uit of je dan op de fiets komt natuurlijk, als je maar op tijd bent.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee.
Als ze om eigen vervoer vragen, dan bedoelen ze specifiek dat je mobiel bent met een auto.
Er is wel even een verschil tussen 16 en 25 natuurlijk. Het ging mij om de simpele baantjes die mensen tussen hun 15e en 18e doen. Krantenwijk, Mac, etc. Volkomen irrelevant en haast het vermelden op je cv niet waard. Tenzij je natuurlijk al op je 15e een eigen bedrijfje hebt opgericht, in dat geval: vooral wel vermelden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar de werkgevers op letten, als je carriėre wilt maken dan ben je uit het juiste hout gesneden als je vanaf je 12e al limonade verkoopt. Als je pas op je 25ste een keer een bijbaantje zoekt dan heb je het gewoon niet in je om carriėre te maken. Bedrijven kijken daar idd niet zozeer naar, maar wel naar je instelling en je vermogen tot hard werken, weinig thuis zijn etc. Iemand die vanaf zijn 16e tot zijn 25ste denkt 'lang leve de lol' moet wel een hele grote switch maken om dan ineens 80 uur te gaan werken.
Ja, ik vind ook dat hij zijn zoekcriteria wat kan aanpassen, wat meer kijken naar wat voor hem realistisch is qua reistijden. Misschien komt hij in plaatsen terecht waar hij nu nog niet aan heeft gedacht.quote:[..]
30 km zei ie he...
Zie boven. Met de trein ben je sneller in veel plaatsen dan je denkt.quote:[..]
Dat is bij hem wel het geval. Als ie buiten die 30km comfort zone wil komen moet ie z'n rijbewijs hebben.
Dat klopt. Die functies zijn er ook.quote:[..]
dan is het niet meer nodig... want dan werkt ie binnen zijn 30km comfort zone oid in een functie waar je niet met de auto voor weg hoeft naar klanten.
Inderdaad, daar gaat het toch om? Zolang je op tijd op je werk kan komen maakt het toch niet uit op welke manier je dat doet? Alsof ze je gaan verbieden om op de fiets te komen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat kan maar hoeft niet altijd. Soms is er wel OV in de buurt maar begint het bedrijf op tijden dat er nog geen bus rijdt o.i.d. Maakt hun niet uit of je dan op de fiets komt natuurlijk, als je maar op tijd bent.
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Inderdaad, daar gaat het toch om? Zolang je op tijd op je werk kan komen maakt het toch niet uit op welke manier je dat doet? Alsof ze je gaan verbieden om op de fiets te komen.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Dat ze vragen gaan stellen als je in Groningen woont en in Maastricht wil gaan werken, OK, maar verder... Dat jij er 1x om afgewezen bent maakt het ook niet een algemeen voorkomend verschijnsel.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.
Ik ben ooit afgewezen voor een functie in venlo (1 uur rijden vanaf mij) hierom.
Dan zat er waarschijnlijk meer achter de afwijzing.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je dagelijks een uur moet fietsen om op je werk te komen of 2 uur met het OV moet om op je werk te komen dan word je al snel afgewezen omdat ze dan denken dat dat demotiverend werkt.
Ik ben ooit afgewezen voor een functie in venlo (1 uur rijden vanaf mij) hierom.
Nee, die vent was er heel duidelijk en eerlijk over.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:20 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dan zat er waarschijnlijk meer achter de afwijzing.
Wat een lulreden.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, die vent was er heel duidelijk en eerlijk over.
Bij mijn huidige werk hebben we ook mesnen afgewezen die alleen met het OV konden komen en te van te ver weg moesten komen.
Kan best, maar zou jij iemand aannemen waarvan je denkt dat ie binenn een jaar het reizen zat is?quote:
Ik vind het heel apart om bij voorbaat al aan te nemen dat iemand zo zal gaan denken. En ms is iemand wel bereid op een gegeven moment te verhuizen. Kan me ook nog voorstellen dat bedrijven het juist als iets positiefs zien (wellicht i.c.m. andere kwaliteiten) "als iemand bereid is er zo ver voor te reizen moet hij de baan wel heel graag willen".quote:Op zondag 2 juni 2013 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kan best, maar zou jij iemand aannemen waarvan je denkt dat ie binenn een jaar het reizen zat is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |