quote:
Wat een baas weertwitter:BlancoCycling twitterde op zaterdag 25-05-2013 om 15:46:30.@bayernrundfahrt: @bramtankink finishes 18th in the stage 4 time trial and is now overall 13th. Malori wins and claims the leaders jersey. reageer retweet
quote:Jurgen van den Berg presenteert Radio Tour de France
Zaterdag 29 juni begint NOS Radio Tour de France weer met dit jaar Dione de Graaff en Jurgen van den Berg als presentatoren. Van den Berg maakte Radio Tour de France ook al in de periode 2005 tot en met 2009, toen hij naar de NCRV vertrok.
In verband met het vertrek van Tom van ‘t Hek naar BNR Nieuwsradio viel er een gat in het presentatorenteam van Radio Tour de France waarop van den Berg gevraagd werd. De NCRV stemde toe en ‘leent’ Van den Berg uit voor de komende Tour de France.
Dione de Graaff presenteert van 14:00 tot 16:00 en Van den Berg neemt de laatste 2 uur voor zijn rekening. De Graaff en Van den Berg waren afgelopen sportzomer ook al een presentatie-duo.
Ja.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:40 schreef Pedroso het volgende:
Doet Lars Boom eigenlijk mee in de Ronde van Belgie ? Stond wel op de startlijst maar heb 'm niet in de uitslagen gezien.
Rijdt anoniem mee dus.quote:
quote:Op zondag 26 mei 2013 15:13 schreef Chiappucci het volgende:
LLSG is echt een coureur naar mijn hart.
Stuk of 4. Denk dat vd Walle zich ook heeft laten terugzakken.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Hoeveel Quick Steppers zitten er nog in het peloton?
Dat moet op zich genoeg zijn. Martin heeft dus nog steeds de beste papieren.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:20 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Stuk of 4. Denk dat vd Walle zich ook heeft laten terugzakken.
Lijkt me wel ja.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wordt zometeen Sanchez tegen de rest, want dat groepje er tussen gaan ze gewoon pakken.
Zou ook gek zijn als ie een jagen peloton voor zou blijven. Had ie toch nog wat bloedzakjes nodig gehad.quote:
Ach, Di Luca krijgt hier kotssmiley's als hij na een half jaar zonder koers meteen in beeld rijdt en nu bij Sanchez is het allemaal mooi en knap.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel opvallend dat elke keer dat Wuyts over doping-achtige toestanden begint (of over Kolobnev die koersen verkoopt), Nuyens dat compleet negeert en terug over de koers begint.
Nuyens won alleen maar door marginal gainsquote:Op zondag 26 mei 2013 15:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel opvallend dat elke keer dat Wuyts over doping-achtige toestanden begint (of over Kolobnev die koersen verkoopt), Nuyens dat compleet negeert en terug over de koers begint.
Die zijn perfect vergelijkbaar inderdaad.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach, Di Luca krijgt hier kotssmiley's als hij na een half jaar zonder koers meteen in beeld rijdt en nu bij Sanchez is het allemaal mooi en knap.
Hij heeft het nergens over Blanco of Di Luca hoor. Waarom je dan altijd maar weer naar Blanco moet wijzen is me een raadsel.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach, Di Luca krijgt hier kotssmiley's als hij na een half jaar zonder koers meteen in beeld rijdt en nu bij Sanchez is het allemaal mooi en knap.
Denk jij van niet dan?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die zijn perfect vergelijkbaar inderdaad.
Hmm, nee, je hebt gelijk, Sanchez is inderdaad al drie keer betrapt.quote:
Da's nog altijd één keer minder dan Di Luca.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hmm, nee, je hebt gelijk, Sanchez is inderdaad al drie keer betrapt.
Omdat het allemaal terugvoert naar de dubbele moraal. Waarom alles wat Blanco is door sommigen anders gezien moet worden is me een raadsel.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij heeft het nergens over Blanco of Di Luca hoor. Waarom je dan altijd maar weer naar Blanco moet wijzen is me een raadsel.
Jij kijkt toch ook anders naar een overstroming in China dan naar een overstroming in jouw straat.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Omdat het allemaal terugvoert naar de dubbele moraal. Waarom alles wat Blanco is door sommigen anders gezien moet worden is me een raadsel.
That's what Weening said.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Net niet renner vind ik dat altijd.
Heeft het natuurlijk ook wel aan zichzelf te danken, had eigenlijk vrij gemakkelijk de Tour van 2006 kunnen winnen.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch wel een aardig palmares hoor. Is inmiddels ook al 53!quote:Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat zijn Voigt en Horner.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toch wel een aardig palmares hoor. Is inmiddels ook al 53!
Is ie deze week in beeld geweest ? Ah, daar is ie net.quote:
Ik heb altijd het idee dat hij liever in dienst van anderen rijdt dan zelf op de voorgrond. Dus ook een mentaal aspect bij hem.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Heeft het natuurlijk ook wel aan zichzelf te danken, had eigenlijk vrij gemakkelijk de Tour van 2006 kunnen winnen.
Zeker!quote:Op zondag 26 mei 2013 15:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toch wel een aardig palmares hoor. Is inmiddels ook al 53!
Rabobandjes hebben ze nog steeds bij Blanco.quote:
Nog steeds dat Spaanse of Baskische merk?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rabobandjes hebben ze nog steeds bij Blanco.
Weet ik niet, hadden ze echt slechte banden vorig jaar, dacht dat het altijd maar een grap was.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nog steeds dat Spaanse of Baskische merk?
Vittoria nog steedsquote:Op zondag 26 mei 2013 15:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weet ik niet, hadden ze echt slechte banden vorig jaar, dacht dat het altijd maar een grap was.
ben benieuwd wat zijn seizoen nu wordt. Kan ook Vuelta + WK wordenquote:Op zondag 26 mei 2013 16:00 schreef IbanMayo het volgende:
LLS![]()
Hopelijk mag hij gewoon Dauphiné en Tour rijden.
Tja, ik vind het ook niet echt zuivere koffie, maar misschien ben ik te cynisch.quote:
Hier hoef je niet cynisch voor te zijn hoorquote:Op zondag 26 mei 2013 16:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, ik vind het ook niet echt zuivere koffie, maar misschien ben ik te cynisch.
Nu niet meer, 46 seconden nog.quote:
Hoewel hij er niet meer zo zwaar uitziet als in het voorjaar. Maar echt geweldig is het niet meer nee.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:05 schreef Pedroso het volgende:
Gilbert is ook de Gilbert niet meer van de Lotto tijd.
Twee jaar geleden vloog hij nog...quote:Op zondag 26 mei 2013 16:05 schreef Pedroso het volgende:
Gilbert is ook de Gilbert niet meer van de Lotto tijd.
500 milliliter energie.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:07 schreef franklop het volgende:
LLS heeft genoeg energie kunnen sparen de afgelopen maanden zie ik
Rebellin...quote:Op zondag 26 mei 2013 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is wel de manier waarop een dopeur moet rijden, gewoon 40 km voor het einde een solo beginnen. Dopeurs die ook nog eens geen spektakel bieden, dat zijn de ergsten.
Kohl, Leipheimer.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is wel de manier waarop een dopeur moet rijden, gewoon 40 km voor het einde een solo beginnen. Dopeurs die ook nog eens geen spektakel bieden, dat zijn de ergsten.
Zeker, en vooral ook het feit dat hij in de aanval trekt en niet angstig in het peloton zijn plekje probeert te verdedigen.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:11 schreef Pedroso het volgende:
Prima etappe ook voor Dumoulin. Na de zware inspanning van de vlucht nog in het achtervolgend groepje finishen, klasse.
quote:Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zeker als je kijkt naar de namen in de top 10. Daar staan eigenlijk alleen maar toppers.
leg uitquote:Op zondag 26 mei 2013 16:16 schreef Columbiafan het volgende:
Die Haussler is écht wel de Nico Rosberg van de wielersport
Het metroseksuele langharige type dat half Duits is, lange tijd als een enorm talent gold en het heel erg vaak nét niet kon waarmaken... Wat ver gezocht natuurlijk, maar hij doet me altijd aan Nico denkenquote:
quote:Op zondag 26 mei 2013 16:30 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Het metroseksuele langharige type dat half Duits is, lange tijd als een enorm talent gold en het heel erg vaak nét niet kon waarmaken... Wat ver gezocht natuurlijk, maar hij doet me altijd aan Nico denken
Hij heeft Ibarguren niet mee kunnen nemen naar BMC, en zie het resultaat. En voor die ene dag in September waarschijnlijk ergens in de Wallonse krochten zijn heil gezocht.quote:
Het is jammer dat je hem buiten de tijdritten altijd zo weinig ziet.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:43 schreef Columbiafan het volgende:
Tony Martin, geweldige coureur toch, verdient imo een beetje meer aandacht
Dat is zeker jammer, is een heel complete renner maar jammer genoeg te beperkt als klimmer voor een AK in een grote ronde, en daar heeft hij het na al die jaren nog steeds moeilijk meequote:Op zondag 26 mei 2013 17:47 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het is jammer dat je hem buiten de tijdritten altijd zo weinig ziet.
twitter:tom_dumoulin twitterde op zondag 26-05-2013 om 17:56:50Damn. Best legs ever got me a little too excited today. Missing the podium now because of a stupid attack. Still won the young riders jersey reageer retweet
Inderdaadquote:Op zondag 26 mei 2013 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zo stupid was het niet. Dit is eigenlijk de verkeerde insteek. Volgende keer gaat hij dus gewoon afwachten en niets doen.
Idd, hij heeft alles op de winst gegooidquote:Op zondag 26 mei 2013 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zo stupid was het niet. Dit is eigenlijk de verkeerde insteek. Volgende keer gaat hij dus gewoon afwachten en niets doen.
Zwitserland (eventueel NK) lijkt me logisch, maar kan ook Dauphiné (en NK) zijn maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, ik merk dat de ronde v. Luxemburg tegenwoordig tijdens de TDS valt, beetje lullig voor Schleck danquote:Op zondag 26 mei 2013 20:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Wat gaat Andy Schleck voor de Tour rijden? Kan het nergens vinden.
Andere jaren reed hij inderdaad altijd de Ronde v Luxemburg en Zwitserland. Ik denk dat hij nu gewoon voor Zwitserland kiest. Misschien nog in combinatie met een eendagskoers of twee genre de GP Argau ed.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zwitserland (eventueel NK) lijkt me logisch, maar kan ook Dauphiné (en NK) zijn maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, ik merk dat de ronde v. Luxemburg tegenwoordig tijdens de TDS valt, beetje lullig voor Schleck dan
vacansoleil had toch een dagje de bergtrui?quote:Op zondag 26 mei 2013 22:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Colombia gewoon op kop in de World Tour.
Vacansoleil is er in geslaagd om geen enkel punt te pakken in de hele Giro.
dat levert geen punten op. Alleen de daguitslagen en eindklassementquote:Op maandag 27 mei 2013 00:10 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
vacansoleil had toch een dagje de bergtrui?
Jammer, had hem graag zien aanvallen in de Tour.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:34 schreef Marcoss het volgende:
Weening rijdt NK, Polen en Vuelta. Geen Tour dus.
Ach wel prima, in de Tour zijn de kansen op een overwinning nog een stuk kleiner.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jammer, had hem graag zien aanvallen in de Tour.
hij mag ook wel een keertje rust hebbenquote:Op maandag 27 mei 2013 12:34 schreef Marcoss het volgende:
Weening rijdt NK, Polen en Vuelta. Geen Tour dus.
Jij hebt al je geld op Weening gezet?quote:
De geblokte Noor is wat minder gebloktquote:Op maandag 27 mei 2013 18:24 schreef Marcoss het volgende:
Iemand die hem direct herkent?
[ afbeelding ]
Geen idee. Wie is die vrouw?quote:Op maandag 27 mei 2013 18:24 schreef Marcoss het volgende:
Iemand die hem direct herkent?
[ afbeelding ]
Who cares.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:44 schreef j0rdiiii het volgende:
California.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Matig parcoursquote:Op maandag 27 mei 2013 19:46 schreef heywoodu het volgende:
http://usacycling.thetourtracker.com/
Livestream van het Amerikaans kampioenschap.
Hier de startlijst:
https://s3.amazonaws.com/USACWeb/forms/natchamps/2013/ProMRR.pdf
Ja, zal wel geen Craddock worden danquote:
Ah oké, bedankt.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zwitserland (eventueel NK) lijkt me logisch, maar kan ook Dauphiné (en NK) zijn maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, ik merk dat de ronde v. Luxemburg tegenwoordig tijdens de TDS valt, beetje lullig voor Schleck dan
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef Marcoss het volgende:
Programma LLS:
Zwitserland
NK's Spanje
Polen
l'Ain
Vuelta
en daarna dus twee op het WK achter Weeningquote:Op zondag 26 mei 2013 16:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ben benieuwd wat zijn seizoen nu wordt. Kan ook Vuelta + WK worden
Enige zekerheidje bij Blanco en die laat je dan thuis.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:40 schreef Chiappucci het volgende:
Toch jammer dat we LLS niet in de Tour gaan zien. Altijd een garantie voor een (bijna)-ritzege.
Of juist wel en dat Belkin geen gezeik wilt. Kortom, neem geen tikkende tijdbom mee waardoor je weet dat je hordes journalisten achter je aan gaat krijgen die gaan blijven doorzagen over hem. Verstandige beslissing dus.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Enige zekerheidje bij Blanco en die laat je dan thuis.
Dat geeft mij dan weer het idee dat ze er nog niet echt uit zijn met dat Belkin.
Ik vraag me zo langzamerhand wel af hoe die Tourploeg eruit gaat zien. Mollema, Gesink, Ten Dam en Nordhaug zijn zeker. Verder Boom, Slagter, Tankink, Bos, Vanmarcke/Renshaw?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Of juist wel en dat Belkin geen gezeik wilt. Kortom, neem geen tikkende tijdbom mee waardoor je weet dat je hordes journalisten achter je aan gaat krijgen die gaan blijven doorzagen over hem. Verstandige beslissing dus.
Hordes journalisten? Kerkhoffs en een paar flapdrollen van andere Nederlandse kranten en de NOS. Lekker boeiend. De rest in het buitenland kan zich er niet echt druk om maken.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Of juist wel en dat Belkin geen gezeik wilt. Kortom, neem geen tikkende tijdbom mee waardoor je weet dat je hordes journalisten achter je aan gaat krijgen die gaan blijven doorzagen over hem. Verstandige beslissing dus.
Maar is ver van de finish, alles zal daarna wel weer samenkomen.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Klim ziet er toch best lastig uit.
Vluchten? Californiė was vorig jaar belangrijk voor de sponsor, maar die wedstrijd was tijdens de Giro en Gesink heeft die koers dus niet gereden.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:08 schreef Evertjan het volgende:
wat gaat de Gees rijden of vlucht hij weer naar de VS?
Dat lijkt me toch wel hoor. In de Tour wordt alles uitvergroot. Van de meest onbekende renners voor het grote publiek tot de toppers aan toe, iedereen ligt onder een vergrootglas. Elk klein dingetje wordt enorm uitvergroot, laat staan dit in een tijd waarin het wielrennen toch al een makkelijk doelwit is.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hordes journalisten? Kerkhoffs en een paar flapdrollen van andere Nederlandse kranten en de NOS. Lekker boeiend. De rest in het buitenland kan zich er niet echt druk om maken.
Ik denk verder Boom, Tankink, Tjallingii, Slagter en dan Vanmarcke of Tanner. Denk niet dat ze Renshaw meenemen. Die is volgend jaar toch sowieso weg en een sprint winnen in dat veld kan ie toch niet.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik vraag me zo langzamerhand wel af hoe die Tourploeg eruit gaat zien. Mollema, Gesink, Ten Dam en Nordhaug zijn zeker. Verder Boom, Slagter, Tankink, Bos, Vanmarcke/Renshaw?
Nemen ze Bos niet mee denk je?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk verder Boom, Tankink, Tjallingii, Slagter en dan Vanmarcke of Tanner. Denk niet dat ze Renshaw meenemen. Die is volgend jaar toch sowieso weg en een sprint winnen in dat veld kan ie toch niet.
Dan kan de helft van het peloton wel thuisblijven.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel hoor. In de Tour wordt alles uitvergroot. Van de meest onbekende renners voor het grote publiek tot de toppers aan toe, iedereen ligt onder een vergrootglas. Elk klein dingetje wordt enorm uitvergroot, laat staan dit in een tijd waarin het wielrennen toch al een makkelijk doelwit is.
Voor de ploeg leuk natuurlijk maar verder amper boeiend dat zo'n doped up Spanjaard een rit wint. Afstoten die gast als je de mogelijkheid hebt.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:40 schreef Chiappucci het volgende:
Toch jammer dat we LLS niet in de Tour gaan zien. Altijd een garantie voor een (bijna)-ritzege.
Het was vroeg of laat als een boemerang in hun gezicht teruggekeerd, dus alleen maar logisch dat ze die beslissing in deze onzekere tijd hebben genomen. Je kan het je nu niet accepteren om dingen achter te houden die later toch bekend zouden worden gemaakt waardoor je weer moet reageren.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dan kan de helft van het peloton wel thuisblijven.
Blanco heeft deze zaak zelf ook redelijk opgeblazen. Had gewoon de Astana/Katusha/andere obscure ploeg-tactiek moeten hanteren. Gewoon geen enkele aandacht aan schenken. Hoewel de Nederlandse media ook niet echt meewerkte, dat was wel in hun nadeel.
Het is een besmette renner, maar dat zijn er zoveel. Hij is wel iemand die voor een attractieve manier van koersen staat en veel in beeld is. Dat wil je als potentiėle sponsor uiteindelijk ook.
Tenzij hij binnenkort gepakt wordt, maar als die bloedzakjes toch door de plee gespoeld gaan worden...
Maar het is nog 40 kilometer compleet vlak naar de finish na de laatste keer.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Klim ziet er toch best lastig uit.
Peloton toch op 3:00 gereden volgens de ticker en geen Farrar.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:55 schreef Zelva het volgende:
Mja, verwacht koersverloop dus. Weinig spannends nog te verwachten.
Maar wel een grote groep.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Peloton toch op 3:00 gereden volgens de ticker en geen Farrar.
Die commentatoren zijn nog wel enthousiast over Phill "The Thrill, Cookiemonster" Gaimon. Ze doen net alsof hij een kans heeft tegen de groep.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:16 schreef heywoodu het volgende:
Stream hapert hier echt al sinds de start
Die VW reclame trouwens![]()
Ik zat ook al te kijken, volgens Wikipedia is hij al gestopt.quote:
Ja gelijk na de klim had iemand op Twitter het al over "Freddie", maar nu hoorde ik ook de achternaamquote:Op maandag 27 mei 2013 23:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zat ook al te kijken, volgens Wikipedia is hij al gestopt.
Nou ja, dit is niet een groep met 5 man van OPQS, Cannondale, Lotto en Orica die vol de achtervolging inzetten he...quote:Op maandag 27 mei 2013 23:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die commentatoren zijn nog wel enthousiast over Phill "The Thrill, Cookiemonster" Gaimon. Ze doen net alsof hij een kans heeft tegen de groep.
Klopt, in de groep rijdt volgens mij alleen Jelly Belly van Freddy Rodriguez.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dit is niet een groep met 5 man van OPQS, Cannondale, Lotto en Orica die vol de achtervolging inzetten he...
King en Busche zijn de enigen van hun ploeg en de rest zijn gewoon kleine ploegen
30 seconden ook al, ik denk dat hij echt niet kansloos is
Ja en dat is maar 1 manquote:Op maandag 27 mei 2013 23:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, in de groep rijdt volgens mij alleen Jelly Belly van Freddy Rodriguez.
Ze pakken hem nog.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:32 schreef heywoodu het volgende:
Als ik King, Busche of Bookwalter was zou ik het nu toch echt maar eens gaan proberen, schijt aan de rest, dit gaat hem niet worden anders
Dan moet Rodriguez maar winnen.quote:
39, maar toch leuk dat hij wint.quote:
Best epischquote:Op maandag 27 mei 2013 23:40 schreef heywoodu het volgende:
2000, 2001 en 2004 en dan 9 jaar later gewoon weer
In 2000 reed hij in z'n nationale trui de Tour en sprintte hij onder andere tegen Zabel, Vainsteins, Zanini, van Heeswijk, McEwen, Steels, Wüst, Pieri, Koerts, Kirsipuu en de ook nog steeds actieve Stuart O'Gradyquote:Op maandag 27 mei 2013 23:40 schreef heywoodu het volgende:
2000, 2001 en 2004 en dan 9 jaar later gewoon weer
Ook nog van die Jelly Belly snoepjes gooien.quote:
Toevallig niet ook nog tegen de eveneens nog actieve Cooke?quote:Op maandag 27 mei 2013 23:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In 2000 reed hij in z'n nationale trui de Tour en sprintte hij onder andere tegen Zabel, Vainsteins, Zanini, van Heeswijk, McEwen, Steels, Wüst, Pieri, Koerts, Kirsipuu en de ook nog steeds actieve Stuart O'Grady
Kirsipuu reed ook nog tot vorig jaarquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toevallig niet ook nog tegen de eveneens nog actieve Cooke?
Nee, Cooke debuteerde pas in de Tour van 2002 (en werd direct al 2de op de Champs-Élysées).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toevallig niet ook nog tegen de eveneens nog actieve Cooke?
quote:VEENENDAAL - De profwielerklassieker Dutch Food Valley Classic, voorheen Veenendaal-Veenendaal, wordt een experimenteerplatform. Dat vertelde de nieuwe koersdirecteur Thijs Zonneveld maandagavond op een presentatieavond. ,,Dit is een unieke kans om een aanzet tot vernieuwing te maken van een sport die in problemen verkeert", vertelde hij.
door Sander van Snippenberg
,,Het wielrennen bevindt zich op een kruispunt", vertelt Zonneveld. ,,Aan de ene kant het oude wielrennen, aan de andere kant het nieuwe. De sport heeft een probleem in geloofwaardigheid. Een bestuurlijk probleem ook. De renners en de ploegen snakken naar innovatie, aan vernieuwing. Wielrenunie UCI doet het niet, maar wij zien dit als een unieke kans. We willen een experimenteerplatform zijn voor het hele wielrennen. Het gaat niet alleen om deze koers en deze dag, maar om de toekomst van de sport."
En dus, Zonneveld zei het al bij zijn aantreden, is het tijd voor vernieuwing van de wedstrijd. Wat hem betreft bestonden er geen heilige huisjes, alles was bespreekbaar en hij stond open voor suggesties, zo schreef hij in zijn column voor NUsport. En die reacties kwamen er. In overvloed. Zonneveld: ,,We hebben de besten eruit gepikt en zijn daarmee aan de slag gegaan."
Korter
Zo wordt de koers korter, begint Zonneveld. ,,Was in het verleden tweehonderd kilometer of meer gebruikelijk, wij gaan terug naar 180 en wellicht in de toekomst wel naar 130 kilometer. De mensen, het publiek, daar is wielrennen om te doen en die mensen zijn niet meer te interesseren voor zo'n lange voorspelbare koers."
Dus moet ook de voorspelbaarheid uit de DFVC. ,,We maken kleinere ploegen. Bestond een ploeg tot nu toe uit acht renners, dat mogen er nog maar zes zijn. Daardoor kan een ploeg de koers minder controleren. Dus maken ook meer renners kans op de winst. Er zullen hierdoor best sprinters of ploegen afhaken, dat is dan maar zo. We willen renners aan de start die de koers serieus nemen."
Start en finish
Wat wel hetzelfde blijft is de startplaats. Dat is ook dit jaar Veenendaal. De finish komt vrijwel zeker te liggen op de Veenendaalsestraatweg, bij Residence Rhenen, iets bergop. ,,We gaan vanuit Veenendaal in een rechte lijn en zo snel mogelijk naar de Posbank. Daar gaan de renners ongeveer acht tot tien rondes rijden, met veel klimmen dus."
Daarna weer in een rechte lijn terug naar Veenendaal waar nog enkele plaatselijke rondjes gereden worden om zo te finishen op de N416. ,,Dat is zo goed als rond, maar daarvoor moet wel de provinciale weg afgesloten worden en dat is nog een discussiepuntje", vult Job van Schuppen aan.
Marianne Vos
,,We willen het publiek ook meer bieden, meer spektakel", vervolgt Zonneveld. ,,Vandaar de rondjes, zodat de renners vaker langskomen. Maar ook kijken we naar mogelijkheden om kijkers de koers te laten meebeleven. Dus camera's in de koers, op fietsen bijvoorbeeld. Maar ook gegevens voor applicaties, zoals hoe hard wordt er gereden, waar rijdt die renner in het peloton, wat zijn de hartslagen van de renners. Daardoor wordt het allemaal interessanter voor de kijker."
,,Wat zou het mooi zijn een 'battle of the sexes' te hebben", gaat de koersdirecteur verder. ,,Ik ben in gesprek met Marianne Vos over deelname. Als zij wil dan is ze welkom."
Later starten
En zo zijn er nog veel meer plannen bij Zonneveld en co. Van het aanleggen van een kasseienpad op de Posbank tot het uitsluiten van een hele ploeg als een van hun renners positief test op doping. En de starttijd wordt verlaat. ,,We willen de toertocht op dezelfde dag als de profwedstrijd rijden, voor de profs. Om daarvoor ruimte te creėren, gaan de profs later van start."
Dat laatste heeft ook met mogelijke toekomstige tv-uitzendingen te maken. ,,Wie gaat er nou op een doordeweekse dag om 17.00 uur finishen, als de mensen werken of in de file staan. Stel je voor dat de Champions Leaguefinale op dinsdagmiddag om 14.00 uur wordt gespeeld. Dat gebeurt natuurlijk nergens, alleen bij wielrennen. Daarom gaan we met de profs om ongeveer 15.00 uur starten, zodat de finish rond 19.00 uur of 19.30 uur is. Precies op prime-time."
Echt een revolutionair idee om bij een dopingzondaar in dit rondje zijn hele team er uit te zettenquote:
En sowieso, als niemand het eens gaat proberen zal het ook nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:07 schreef Marcoss het volgende:
Waarschijnlijk weet Zonneveld ook wel dat de meeste plannen onzinnig zijn en gedoemd te mislukken, maar op zich lijkt het idee zelf me niet verkeerd.
Op de 1 of andere manier zit ik bij de Tour altijd in de trein (dan Radio 1 aan het luisteren) en rond finishtijd zit ik dan ergens in een tunnel waar ik geen bereik hebquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben het trouwens het meest eens met de finishtijden, eigenlijk is het inderdaad best raar dat zo goed als elke grote wedstrijd aan het eind van de middag afgelopen is, terwijl de meesten op weg naar huis zijn of net aan het eten zijn ofzo.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier zit ik bij de Tour altijd in de trein (dan Radio 1 aan het luisteren) en rond finishtijd zit ik dan ergens in een tunnel waar ik geen bereik heb
Hij is sinds kort commentator, hij moet wel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:05 schreef Szura het volgende:
Begint hij nou ook al over oud en nieuw wielrennen![]()
Niet slecht, weer eens een meer voor klimmers geschikt rondje waar ook renners als Gilbert nog terecht kunnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:42 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Profiel van de ronde op het WK, hopelijk komt er snel een meer duidelijke versie
Pieter Weening wereldkampioen, dat kan niet andersquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:42 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Profiel van de ronde op het WK, hopelijk komt er snel een meer duidelijke versie
Hij heeft er niet veel te zoeken idd.quote:
Jammer, ik had me al verheugd op hoe hij Cavendish weer zou irriteren bij de tussensprints.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:57 schreef Pino112 het volgende:
Geen Van Hummel in Tour en Vuelta: http://nos.nl/artikel/511747-van-hummel-niet-naar-tourvuelta.html
Zeker.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:00 schreef Columbiafan het volgende:
Zouden er renners de tour combineren met Polen?
Wie van Vacansoleil zit daar dan? De Pool?quote:
Op battle of the sexes na prima om wat dingen te proberen.quote:
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 30-05-2013 om 18:00:39Mijn specialiteit Penne in Wodka aan het maken voor Mikai en zijn vriend! reageer retweet
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 30-05-2013 om 18:04:30Menig coureur grote wedstrijden op dit gerecht gewonnen! reageer retweet
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 30-05-2013 om 18:05:57En voor de grapjassen... Zonder epo gemaakt
reageer retweet
Foto's van je ranzige eten maken is zó 2009quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:11 schreef Pino112 het volgende:
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 30-05-2013 om 18:00:39Mijn specialiteit Penne in Wodka aan het maken voor Mikai en zijn vriend! reageer retweet
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 30-05-2013 om 18:04:30Menig coureur grote wedstrijden op dit gerecht gewonnen! reageer retweet
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 30-05-2013 om 18:05:57En voor de grapjassen... Zonder epo gemaakt [ afbeelding ] reageer retweet
!
Vind het vooral wel grappig dat anderen vroegen of er cortisonen enzo in zittenquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Foto's van je ranzige eten maken is zó 2009
De voorspelbaarheidsfactor is wel hoogquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vind het vooral wel grappig dat anderen vroegen of er cortisonen enzo in zitten.
Hij heeft t ook in de tour waanzinnig gedaan zelfs in de bergen deed ie t leukquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:27 schreef Marcoss het volgende:
Sagan rijdt echt extreem veel ja. Hij gaf begin dit jaar aan dat hij een rustiger programma wilde rijden zonder E3, GW en de Panne en dus alleen de grote klassiekers, maar uiteindelijk startte hij er toch gewoon. Maar hij was dit jaar wel een stuk minder in Californiė dan vorig jaar, dus kan zijn dat hij echt rust genomen heeft. Vorig jaar was hij behoorlijk leeg na de Tour.
En als hij fit kan blijven dit jaar is hij wel één van de favorieten op het WK ja.
Ja, dat zeg ik toch ook? Daarna was hij echter leeg..quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:37 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Hij heeft t ook in de tour waanzinnig gedaan zelfs in de bergen deed ie t leuk
Waarom een preselectie bekendmaken terwijl ie op elk moment kan worden veranderd?quote:Pre selectie elite mannen WK bekend.
Bondscoach Johan Lammerts heeft vandaag een voorlopige pre selectie van vijftien renners voor de komende twee WK’s bekend gemaakt. Aankomend WK wordt in september verreden in het Italiaanse Florence. Gevolgd door gastland Spanje in 2014 in Ponferrada. Deze pre selectie kan ten alle tijden door Lammerts worden aangevuld.
Pre selectie; Lars Boom (BLA), Stef Clement (BLA), Robert Gesink (BLA), Wilco Kelderman (BLA), Steven Kruijswijk (BLA), Bauke Mollema (BLA), Tom Jelte Slagter (BLA), Bram Tankink (BLA), Laurens ten Dam (BLA), Johnny Hoogerland (VCD), Wout Poels (VCD), Lieuwe Westra (VCD), Niki Terpstra (OPQS), Sebastian Langeveld (OGE), Pieter Weening (OGE).
KNWU
Zou mooi zijn als we eens een echte klimmer als wereldkampioen kregen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:01 schreef DeeBee het volgende:
Leuk profiel, 5 km klimmen per rondje (en zo'n 300 hoogtemeters / rondje als ik snel kijk) is flink zwaar, wordt al bijna te zwaar voor een flink groepje puncheurs zou je zeggen als de koers hard gemaakt wordt...
Hilarisch inderdaadquote:
Best wel cool, die beelden. Beter dan superslomo'squote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:58 schreef mincemeat het volgende:
Dit wilt Zonneveld met Veenendaal-Veenendaal.
Vind ik zelf ook, zou wel beelden willen zien vanuit een sprinttreintje.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Best wel cool, die beelden. Beter dan superslomo's
Ziet er leuk uit ja. Zouden ze bijv in de klassiekers of in de grote rondes ook wel mogen doen. Ik vrees alleen dat een saaie koers nog steeds een saaie koers blijft zo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Best wel cool, die beelden. Beter dan superslomo's
Renners kunnen zich niet met een opvallende curve ontwikkelen. Doen ze dat wel dan zitten ze aan de doping en die worden uiteraard niet geselecteerd.quote:
Dan leg je toch spijkers op de weg? Laat je auto's door het peloton rijden of verleg je toch de aankomst?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit ja. Zouden ze bijv in de klassiekers of in de grote rondes ook wel mogen doen. Ik vrees alleen dat een saaie koers nog steeds een saaie koers blijft zo.
Die camera op de rug lijkt me voor een renner toch niet fijn. Waarom niet op de helm.
om vast een kern hebben om mee in overleg te zijn, niet dat er constant via de media geroepen moet worden. En we hebben in Nederland ook geen 9 renners die op dat parcours thuis horenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom een preselectie bekendmaken terwijl ie op elk moment kan worden veranderd?
En ik zie toch echt een paar gasten er tussen staan die op dat WK-parcours niets te zoeken hebben.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-los-te-laten.dhtmlquote:Robert Gesink heeft het behoorlijk zwaar gehad na zijn voortijdige opgave in de Ronde van Italiė. De etappekoers was een van zijn hoofddoelen van het seizoen.
'Het zal geen verrassing zijn wanneer ik aangeef dat de Giro d'Italia in een van de grootste teleurstellingen van mijn carričre is geėindigd', aldus de renner van Blanco vrijdag in zijn column in De Telegraaf. 'Voor het eerst sinds maanden ben ik vanuit de Giro terug naar Nederland gegaan. Eerlijk gezegd zat ik op dat moment wel in een dalletje".
Gesink heeft zijn zinnen echter toch weer kunnen verzetten. Hij hervat komende maandag de training. 'Ik ga weer naar de Tour toewerken. Welke rol ik in de ploeg inneem, is nog niet duidelijk. Bauke Mollema is de man die zich binnen Team Blanco helemaal op de Tour de France heeft voorbereid. Misschien is het wel een goed idee om het klassement eens los te laten en frank en vrij te gaan koersen', stelt Gesink.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |