Nou ik moet hem wel gelijk geven - als iemand niet begrijpt dat insecten en round-up niks met elkaar te maken hebben (niet jij kees), dan komt dat wel wat dommerig over. Ik kan zijn reactie dan wel begrijpen. D'r wordt toch al veel te veel onzin over GMOs geschreeuwd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik dacht uit je berichten af te leiden dat je nog jong en onbezonnen bent. Vooral vanwege het argument dat jij het allemaal goed weet en wij maar een beetje dom zijn.
Maar ik heb me vergist, blijkbaar.
Hij gebruikte inderdaad zijn eigen zaden. Monsanto canola pollen van de buren was in zijn gewassen gewaaid. Daarna had hij een deel van zijn eigen planten met Round-Up besproeid, en de zaden van de overlevende planten daarvan gebruikt. Toch wel behoorlijk verdacht van hem hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb niet meer dan een krantenartikel, dus dat is inderdaad een magere bron. Daarin werd gesteld dat de boer van jaar op jaar zijn eigen zaad gebruikt had. (Nou ja, dat van zijn planten dan.)
Dan kunnen we nog aan complottheorie gaan doen en veronderstellen dat Monsanto de zaden had laten omwisselen, en dat zou ik niet eens vreemd vinden, maar dat is natuurlijk alleen maar zinloze speculaas.
Zo is dat, en de onderzoekers van Wageningen willen hier een dictatuur vestigen, de schoftenquote:Op donderdag 20 juni 2013 01:00 schreef Kees22 het volgende:
En de misdadigers van Monsanto zijn gewoon machtsgeil en zullen niet nalaten de aarde te vernietigen om hun macht te behouden.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:11 schreef erodome het volgende:
oogsten die naar zijn grootje gaan door superonkruid geen probleem is voor de wereldhonger en alsof het gebruik van meerdere hele heftige bestrijdingsmiddelen niet nog slechter is.
quote:Owen Paterson: UK must become global leader on GM crops | Environment | The Guardian
• Environment minister says UK is falling behind trade partners
• 'GM could be as important as the agricultural revolution'
Environment minister Owen Paterson will on Thursday urge the UK to lead a European farming revolution using genetically modified crops, which he will say will reduce fertiliser and chemical use and improve efficiency.
Paterson's strongest speech yet in favour of the controversial practice is expected to make both a moral and economic case for them to be grown widely both in Britain and in developing countries.
"While the rest of the world is ploughing ahead and reaping the benefits of new technologies, Europe risks being left behind. We cannot afford to let that happen," Paterson will tell scientists at the Rothamsted research institute, near St Albans. "The use of GM could be as transformative as the original agricultural revolution was. The UK should be at the forefront of that now, as it was then."
"If we use cultivated land more efficiently, we could free up space for biodiversity, nature and wilderness. Research undertaken by a team at Rockefeller University has found that over the course of the next 50 years, new technology, combined with improved agricultural practices across the world, could release an area 2.5 times the size of France from cultivation," he will say.
But anti-GM groups criticised Paterson's enthusiasm for the crops. "There is no evidence they will deliver for farmers or food security. Despite decades of research, there are still no miracle crops to tackle the challenges agriculture faces, such as climate change, soil degradation, water shortages and growing demand," said Mike Childs, Friends of the Earth's head of policy, research and science. "Ministers must urgently get behind a different approach to food and farming that delivers real sustainable solutions rather than peddling the snake oil that is GM."
New documents released by campaign group Genewatch under the Freedom of Information Act show that Lord Rupert de Mauley, environment minister responsible for GM crops, met Christopher Pollock, the outgoing chair of the advisory committee on releases to the environment, and official adviser to the government on authorisation for growing GM crops, to discuss changing the European GM regulations.
According to the summary of the meeting, which took place in April, Pollock told de Maulay that "there will not be progress on GM until the UK has renegotiated the regulations and that [the current] regulatory approach based on process is not appropriate." Instead, he suggested that GM crops could be grown under an individual product licensing system, similar to the licensing of medicines. This, he said, would weigh up both the risks and benefits of a decision.
In 2012, government science ministers David Willetts and Lord Taylor met GM crop companies as well as research institutes and farmers, to discuss a future strategy to introduce the crops.
The summary of the meeting, written by the GM industry body the Agricultural Biotechnology Council (ABC), shows there are plans to spend more taxpayers' money on research and development for GM crops, to promote GM crops in developing countries and to remove regulatory and political barriers.
Prof Maurice Moloney, director of Rothamsted Research, said: "We are very happy to see clear leadership on this issue from Paterson. GM crops and the use of biotechnology in agriculture has been effectively on hold in Europe for many years. Meanwhile our trading partners, through biotechnology, have improved yields, protected the agricultural environment, reduced pesticide use and created many new jobs."
Owen Paterson: UK must become global leader on GM crops
Bron: www.guardian.co.uk
en ook geen medicijnen meer hequote:Op donderdag 20 juni 2013 10:10 schreef tribalwars het volgende:
ik weet niet wat jullie vinden maar wil het liefst gewoon echt groeten en fruit eten en niet GMO troepen. Welke meningen hebben jullie hierover.
Ja klopt je zegt het al goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ook geen medicijnen meer he
Ja met zn allen terug naar de oertijdquote:
kun je niet een beter post sturen dan niet. Je kan toch wel laten zien dat je wel wat verstand hebt. Zo kom je over als een pauper.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja met zn allen terug naar de oertijd
Beter dan jouw instelling als maar als zoete koek geloven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ook geen medicijnen meer he
en ook geen computers meer
Al dat domme onderzoek
vliegtuigen ook verbieden
http://www.guardian.co.uk(...)bal-leaders-gm-cropsquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:38 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Beter dan jouw instelling als maar als zoete koek geloven.
quote:Owen Paterson: UK must become global leader on GM crops
• Environment minister says UK is falling behind trade partners
• 'GM could be as important as the agricultural revolution'
Even een vraag voor jouw.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)bal-leaders-gm-crops
[..]
nee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:44 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Even een vraag voor jouw.
Dus jij vindt het niet erg om GMO te eten.
Dat klopt maar er staat op groenten en fruit niet dat het GMO is. Dat vind ik een slecht zaak.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee.
je doet zelf niet anders
er wordt continu onderzoek gedaan en nieuwe rassen van groente en fruit gevonden
De consument wil zelf perfecte rassen en hoge kilo opbrengsten per HA
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Sigatokaziekte
op jouw kleding staat ook niet dat het nachts door kleine kindjes gemaakt isquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat klopt maar er staat op groenten en fruit niet dat het GMO is. Dat vind ik een slecht zaak.
Ja maar GMO is gif. Ik weet niet of je al op je 60ste dood wil of in het ziekenhuis liggen omdat je vol ligt met kanker. Ik wil dat niet en ik wel goed voedsel binnen krijgen en geen gif.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op jouw kleding staat ook niet dat het nachts door kleine kindjes gemaakt is
Zonder medicijnen haal jij de 60 waarschijnlijk niet knul..quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar GMO is gif. Ik weet niet of je al op je 60ste dood wil of in het ziekenhuis liggen omdat je vol ligt met kanker. Ik wil dat niet en ik wel goed voedsel binnen krijgen en geen gif.
Noem jij de oude rassen slecht zaad, serieus?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
boeren hoeven geen slecht zaad te kopen
ze mogen zaad kopen met patent erop
en anders kopen ze zaad van oude rassen het is vrije keuze
dat is hier ook zo, of het nu komkommers zijn [of tomaten of appels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat begrijp ik heel prima, het is 1 van de onbedoelde effecten van round up...quote:Op donderdag 20 juni 2013 02:37 schreef kets70 het volgende:
[..]
Nou ik moet hem wel gelijk geven - als iemand niet begrijpt dat insecten en round-up niks met elkaar te maken hebben (niet jij kees), dan komt dat wel wat dommerig over. Ik kan zijn reactie dan wel begrijpen. D'r wordt toch al veel te veel onzin over GMOs geschreeuwd.
Daarnaast is het zo dat gm ook kan betekenen dat ze maken dat de planten hun eigen insecticiden aanmaken( bt gewassen, die steeds meer voorkomen, waarbij het voorkomen, beter gezegd vertragen, van resistentie voor een heel fiks deel hangt op zorgen dat er genoeg niet bt gewassen zijn wat zorgt voor genoeg niet resistente dieren om mee voort te planten), bij de meeste round up ready gewassen(katoen e.d.) is dat zo, dat begint dus te leiden tot super-insecten inmiddels.quote:De Internationale Organisatie voor Biologische Controle, stelde vast dat blootstelling aan versgedroogde Roundup meer dan 50 procent van drie soorten nuttige insecten uitroeide: een sluipwesp, een gaasvlieg en een soort lieveheersbeestje. Bovendien werd er meer dan 80 procent gedood van een vierde soort nuttig insect: een roofkeversoort.138
Nadelige gevolgen voor nuttige insecten worden eveneens aangetoond in veldonderzoeken en worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat het bestrijdingsmiddel hun leefruimte vernietigt. Populaties van grote loopkevers in tarwevelden van Noord Carolina, VS, waren na vier weken niet hersteld na een bespuiting met glyfosaat.139 Een onderzoek in Groot-Brittannië na een Roundup-bespuiting van heggen en hagen gaf ook een drastische afname te zien van loopkevers.140
Andere insecten: Een Roundup-behandeling van een kaalgekapt terrein in Maine, VS, resulteerde in een terugval van 89% in de aantallen plantenetende insecten, door vernietiging van de onderbegroeiing waarvan ze leven (zie Figuur 7). En deze insecten zijn een belangrijke voedselbron voor allerlei vogels en kleine zoogdieren.141 De Amerikaanse Fish and Wildlife Service (vergelijkbaar met Staatsbosbeheer), heeft ontdekt dat een bepaalde keversoort - het vliegend hert - in zijn bestaan bedreigd wordt door het gebruik van glyfosaat.142
Andere geleedpotigen (arthropoda): Glyfosaat en glyfosaat-bevattende producten verdelgen een hele reeks van geleedpotigen, zoals roofmijt, houtluis en vele soorten spinnen. Meer dan de helft van een proefpopulatie van een nuttige roofmijt werd vernietigd door aanraking met Roundup.138 In een ander laboratoriumonderzoek veroorzaakte Roundup een terugval in lichaamsgewicht en overlevingskans van houtluis. Deze beestjes zijn van groot belang voor humusproductie en bodembeluchting.143
Ook spinnenpopulaties worden gereduceerd in hagen die behandeld worden met Roundup, waarschijnlijk doordat de planten gedood zijn waar de spinnen hun webben spinnen.140 De watervlo Daphnia pulex verdwijnt bij Roundup concentraties van 3 tot 25 ppm.144-146 Jonge watervlooien zijn gevoeliger dan volwassen exemplaren.145 De rode rivierkreeft - een soort die voor consumptie gekweekt wordt - sneuvelde bij een concentratie Roundup van 47 ppm.147
Tuurlijk, doe maar zo, maar ipv daarvan zou je het met bronnen kunnen proberen te ontkrachten, wat je niet gaat lukken.Zelfs bij monsanto zelf kan je hiervoor niet meer terrecht, aangezien die boeren betalen om ook andere bestrijdingsmiddelen erbovenop te gebruiken om dat superonkruid tegen te gaan.quote:
oude rassen zijn niet productief en niet economische verantwoord, iedere land komt steeds met betere rassen in allerlei opzichten zoals productie en bewaarbaarheid en resistentie tegen ziektenquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Noem jij de oude rassen slecht zaad, serieus?
De gemiddelde consument wil geen fruit met vlekken maar wel goedkoop fruitquote:En ja trouwens, ik heb wel oude rassen appels geproeft, een aantal telers hier in de buurt met echte oude rassen. Lekkere appels en helemaal niet zo'n slechte opbrengst, in tegendeel, heb me de takke geplukt en gesorteerd van die bomen.
Heerlijke appelmoes gegeten van die appels, ook overheerlijk in de appeltaart en ook zo uit het handje meer dan prima.
quote:do 20 jun 2013, 14:24
Paus: honger ondanks genoeg eten is schandaal
ROME -
Het is een schandaal dat miljoenen mensen doodgaan aan honger terwijl er genoeg voedsel wordt geproduceerd om alle mensen eten te geven. Dit heeft paus Franciscus donderdag gezegd tijdens een ontmoeting met medewerkers van de FAO, de Wereldvoedselorganisatie van de Verenigde Naties in Rome.
dus dat onderzoeksinstituut is druk met het ontwerpen van superonkruid??quote:[b]Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Lees je in over dat "superonkruid" en het gebruik van meerdere soorten bestrijdingsmiddelen om dat een beetje in toom te kunnen houden. .
zo kan ik ook brandnetels fotograferenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:52 schreef erodome het volgende:
Zucht, dubbelzucht en facepalm....
[ afbeelding ]
Gelukkig is dit helemaal geen probleem....
Rot toch op idioot, lees je gewoon eens in over dat "superonkruid", wat je hierboven zag was horseweed, zo is er ook een raaigras die resistent is en wat andere soorten, die voor erg veel problemen zorgen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo kan ik ook brandnetels fotograferen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |