Bron: RTquote:Around 300,000 organic farmers think that Monsanto, the biotech giant known for genetically modifying Mother Nature’s handwork for profit and pushing over the little guys all the while, is pretty seedy.
Now a judge in New York is debating if Monsanto’s questionable methods will go before a jury.
Judge Naomi Buchwald of the Southern District Court of New York says she will have a decision on March 31 in regards to whether a lawsuit waged against the mega-corporation Monsanto should make it to trial.
quote:Paar duizend demonstranten tegen Monsanto
Op vier plaatsen in het land hebben zich zaterdagmiddag in totaal een paar duizend mensen verzameld voor een demonstratie tegen de Amerikaanse multinational Monsanto, die producten maakt voor de landbouw. De betogingen in Wageningen, Amsterdam, Den Haag en Bergschenhoek zijn om 14.00 uur begonnen.
Volgens woordvoerders van de organisatie waren voor aanvang de meeste mensen in Wageningen opgekomen: 1500 tot 2000 man. In Amsterdam ging het om circa 500 mensen en in Den Haag 60. Van Bergschenhoek is geen aantal bekend.
Monsanto geniet vooral vooral onder tegenstanders van genetisch gemanipuleerde gewassen een slechte reputatie. Het concern is zaterdag ook in tientallen andere landen het mikpunt van protestdemonstraties
Bron: Volkskrant
Wie heeft er op de redactie net paint geleerd en dat plaatje in elkaar geknutseld?quote:
Die is er al:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:12 schreef PalmRoyale het volgende:
De hele Amerikaanse overheid is in handen van het bedrijfsleven dus ze moeten er niet op rekenen dat er ook maar iets zal veranderen. Als er een uitspraak tegen Monsanto komt dan wordt er gewoon snel een nieuwe wet gemaakt zodat Monsanto door kan blijven gaan. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat politici een belangrijke bron van inkomsten mislopen.
quote:It "effectively bars federal courts from being able to halt the sale or planting of controversial genetically modified (aka GMO) or genetically engineered (GE) seeds, no matter what health issues may arise concerning GMOs in the future".
Niet echt als vervolgens op het NOS Journaal wordt verteld dat de mensen die anti Monsanto elitair zijn en dat Monsanto er juist voor zorgt dat de armen kunnen eten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:25 schreef tribalwars het volgende:
is al al possitief dat het op het nieuws komt.
Mosanto is chemisch troep je wordt er op langer termijn ziek van.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Niet echt als vervolgens op het NOS Journaal wordt verteld dat de mensen die anti Monsanto elitair zijn en Monsanto er juist voor zorgt dat de armen kunnen eten.
Dat ontken ik toch niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Mosanto is chemisch troep je wordt er op langer termijn ziek van.
Ik vraag het me af, je zag een hoop van dat linkse tuig staan op de dam. Denk dat de meeste mensen thuis zullen denken: Ga toch werken. Beetje hetzelfde verhaal als met de Greenpeace akties.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Mosanto is chemisch troep je wordt er op langer termijn ziek van.
Bedoel dat het al positief is dat je al tegen geluiden hoor over Mosanto.
Of Neelie Kroes?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:23 schreef Ringo het volgende:
Kunnen we tegen die bende geen jihadisten inzetten?
Maar waarom ben jij zo voor Mosanto?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, je zag een hoop van dat linkse tuig staan op de dam. Denk dat de meeste mensen thuis zullen denken: Ga toch werken. Beetje hetzelfde verhaal met de Greenpeace akties.
Maar inderdaad, beter als helemaal geen geluid tegen Monsanto.
Dat zeg ik nergens en dat ben ik ook niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar waarom ben jij zo voor Mosanto?
http://nos.nl/artikel/510640-protest-tegen-landbouwproducent.htmlquote:Volgens de topman van Monsanto zijn de demonstranten mensen die het zich financieel kunnen veroorloven biologisch voedsel te kopen. Ze zijn volgens hem blind voor de wereldwijd groeiende behoefte aan betaalbaar voedsel.
Serieus? Hebben ze dat gezegd. Ongelofelijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Niet echt als vervolgens op het NOS Journaal wordt verteld dat de mensen die anti Monsanto elitair zijn en dat Monsanto er juist voor zorgt dat de armen kunnen eten.
Grappig dat er gezegd wordt dat ze elitair zijn, liep vandaag de stad in(Wageningen) en voeg me juist af wat er loos was, overal loslopende anarchisten, sjago politie en kuthippies. Niet echt mijn idee van elitair.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Niet echt als vervolgens op het NOS Journaal wordt verteld dat de mensen die anti Monsanto elitair zijn en dat Monsanto er juist voor zorgt dat de armen kunnen eten.
Ik had hier anders een topic erover gepost maar die is verwijderd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:17 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Grappig dat er gezegd wordt dat ze elitair zijn, liep vandaag de stad in(Wageningen) en voeg me juist af wat er loos was, overal loslopende anarchisten, sjago politie en kuthippies. Niet echt mijn idee van elitair.![]()
Wel jammer dat het protest vooral binnen bepaalde kringen bekend was, misschien had ik anders ook nog wel ergens een kuthippie kostuum gekocht om mee te gaan doen.
quote:
Met veel foto's.quote:The March Against Monsanto has seen millions in 436 cities in 52 countries challenging biotech corporations and protesting against genetically modified foods, which despite bans in some states due to potential health hazards remain legal in many others.
Dat is wel de waarheidquote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Serieus? Hebben ze dat gezegd. Ongelofelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |