Je was er niet bij, dus stellen dat het zo is gegaan is een beetje respectloos naar die gast. Ik daal zelf ook als een natte krant, puur omdat ik het risico het niet waard vind na een flinke valpartij een paar jaar geleden en omdat ik misschien 10 dagen per jaar in heuvelachtig gebied kom en het dus nooit goed kan oefenen en leren. Dan maar een setje remblokjes extra. Als ik boven de 50 wil rijden trek ik wel een sprintje.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:16 schreef Patroon het volgende:
Zijn gewoon van die lui die af en toe op een racefiets stappen en dan denken dat ze ook in Limburg kunnen dalen met 70km per uur. Die fiets kan die snelheid wel aan, conditioneel lukt dat ook nog wel naar beneden, maar qua stuurvaardigheid gaat het vaak wat minder..
Ik weet inderdaad niet hoe het gekomen is, maar dat hij gelijk zijn fiets wil verkopen, zegt wel wat over hoe vaak zo'n gast fietst. Zou hij meer dan 5uur per week op de fiets zitten, dan had hij echt niet bedacht om gelijk zijn fiets te verkopen, ik roep zoiets niet zomaar.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:54 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Je was er niet bij, dus stellen dat het zo is gegaan is een beetje respectloos naar die gast. Ik daal zelf ook als een natte krant, puur omdat ik het risico het niet waard vind na een flinke valpartij een paar jaar geleden en omdat ik misschien 10 dagen per jaar in heuvelachtig gebied kom en het dus nooit goed kan oefenen en leren. Dan maar een setje remblokjes extra. Als ik boven de 50 wil rijden trek ik wel een sprintje.
Onderhoud doe je zelf, met eventueel een beetje hulp van je lokale speciaalzaak. Die eerste onderhoudbeurt stelt sowieso niet zoveel voor.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar jij wist waarschijnlijk je maten al en had al ervaring met racefietsen en bianchi. Dan kun je zo'n aankoop prima doen idd. Hoe doe je het met onderhoud? Wel gewoon langs de lokale fietsboer?
Klopt. Door koersen leer je natuurlijk heel makkelijk in een groep rijden en ook vertrouwen in jezelf en je fiets te krijgen.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niet hoe het gekomen is, maar dat hij gelijk zijn fiets wil verkopen, zegt wel wat over hoe vaak zo'n gast fietst. Zou hij meer dan 5uur per week op de fiets zitten, dan had hij echt niet bedacht om gelijk zijn fiets te verkopen, ik roep zoiets niet zomaar.
Ik kom ook niet meer dan 10 dagen per jaar in heuvelachtig terrein, toch kan ik tijdens toertochten redelijk goed dalen vergeleken anderen. Misschien ook wel doordat ik op 17 jarige leeftijd al met 40 gem door kleine straatjes tijdens een criterium knalde. Wat je op jonge leeftijd hebt geleerd verleer je niet zomaar weer. Gewoon belangrijk dat je goede beheersing over je fiets hebt, handen onderin de beugel en goed de bocht doorkijkt.
Dat is ook het grote gevaar in die toertochten. Er rijdt van alles wat rond en iedereen wil zichzelf bewijzen. Op het vlakke al vervelend soms, maar in afdalingen gewoon vaak gevaarlijk.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Door koersen leer je natuurlijk heel makkelijk in een groep rijden en ook vertrouwen in jezelf en je fiets te krijgen.
Desalnietteplus doe ik bergaf ook altijd rustig aan.
Hehe, ja het is en blijft een aanname hequote:Op zondag 26 mei 2013 14:11 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Dat is ook het grote gevaar in die toertochten. Er rijdt van alles wat rond en iedereen wil zichzelf bewijzen. Op het vlakke al vervelend soms, maar in afdalingen gewoon vaak gevaarlijk.
@ Patroon, ik denk ook dat je gelijk hebt hoor, maar de nuance ontbrak 'm een beetje in je eerste reactie
OT: van de week maar weer langs de fysio. Hamstring voelt hetzelfde aan als een maand geleden. Even betere diagnose vragen en weer een paar naalden erin laten zetten. Begin het na 6 weken nu wel zat te worden.
Bij mn cube konden alle spaken gespannen worden. Was een duur geintje. Iets wat ik zelf ook niet kan...quote:Op zondag 26 mei 2013 13:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Onderhoud doe je zelf, met eventueel een beetje hulp van je lokale speciaalzaak. Die eerste onderhoudbeurt stelt sowieso niet zoveel voor.
persoonlijk ook geen enkele ervaring met vos maar zou goed kunnen dat de service slecht is.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Die mijd ik liever. Dan kan ik net zo goed via internet een aankoop doen. Die polen gasten doen niet aan service... En zoek maar eens op internet hoe de ervaringen zijn als er iets met je fiets is en je komt terug. En die verhalen hoor ik ook om me heen. Dozenschuivers zijn 't.
Mooie korte broekjes ookquote:Op zondag 26 mei 2013 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
Hoogerland heeft de mooiste benen van het peloton.
Die Strava dingetjes hebben toch zeker wel een auto start-stop..... :-)quote:Op zondag 26 mei 2013 15:30 schreef Blik het volgende:
Gisteren 80 km van Limburgs Mooiste gefietst. Leuke route, met veel weggetjes die ik nog niet kende. Parkeren was echt een drama, een uur in de file gestaan om te parkeren.Vervolgens stonden er ook op de Limburgse heuvels regelmatig wielrenners geparkeerd. (Lopen op de Schweiberg).
Hier de gps: http://app.strava.com/activities/56321581 Let maar niet op gemiddelde, moest ongeveer na ieder heuveltje stoppen vanwege mijn mede-fietsgenoot die het zwaar had op de bergjes.
Bij het uploaden haalt strava stilstand weg idd.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Strava dingetjes hebben toch zeker wel een auto start-stop..... :-)
Boven op een berg kom je nou ook niet echt met een topsnelheid aan hè. Dus 10 x van 15 naar nul is ook niet meer dan een minuut op een hele tocht. Snappie?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij het uploaden haalt strava stilstand weg idd.
Maar weet niet welke remmen jij hebt.. Maar ik sta niet meteen stil
Klopt, dat haalt die weg. Maar je begrijpt natuurlijk ook wel dat de snelheid op het vlakke ook niet echt hoog ligt op het moment dat iemand de makkelijke klimmen al niet aan kan. Ook regelmatig 15 km/u gereden om ervoor te zorgen dat die persoon weer aan kon hakenquote:Op zondag 26 mei 2013 15:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Strava dingetjes hebben toch zeker wel een auto start-stop..... :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |