abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127021346
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:16 schreef Patroon het volgende:
Zijn gewoon van die lui die af en toe op een racefiets stappen en dan denken dat ze ook in Limburg kunnen dalen met 70km per uur. Die fiets kan die snelheid wel aan, conditioneel lukt dat ook nog wel naar beneden, maar qua stuurvaardigheid gaat het vaak wat minder..
Je was er niet bij, dus stellen dat het zo is gegaan is een beetje respectloos naar die gast. Ik daal zelf ook als een natte krant, puur omdat ik het risico het niet waard vind na een flinke valpartij een paar jaar geleden en omdat ik misschien 10 dagen per jaar in heuvelachtig gebied kom en het dus nooit goed kan oefenen en leren. Dan maar een setje remblokjes extra. Als ik boven de 50 wil rijden trek ik wel een sprintje.
pi_127021543
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:54 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Je was er niet bij, dus stellen dat het zo is gegaan is een beetje respectloos naar die gast. Ik daal zelf ook als een natte krant, puur omdat ik het risico het niet waard vind na een flinke valpartij een paar jaar geleden en omdat ik misschien 10 dagen per jaar in heuvelachtig gebied kom en het dus nooit goed kan oefenen en leren. Dan maar een setje remblokjes extra. Als ik boven de 50 wil rijden trek ik wel een sprintje.
Ik weet inderdaad niet hoe het gekomen is, maar dat hij gelijk zijn fiets wil verkopen, zegt wel wat over hoe vaak zo'n gast fietst. Zou hij meer dan 5uur per week op de fiets zitten, dan had hij echt niet bedacht om gelijk zijn fiets te verkopen, ik roep zoiets niet zomaar.

Ik kom ook niet meer dan 10 dagen per jaar in heuvelachtig terrein, toch kan ik tijdens toertochten redelijk goed dalen vergeleken anderen. Misschien ook wel doordat ik op 17 jarige leeftijd al met 40 gem door kleine straatjes tijdens een criterium knalde. Wat je op jonge leeftijd hebt geleerd verleer je niet zomaar weer. Gewoon belangrijk dat je goede beheersing over je fiets hebt, handen onderin de beugel en goed de bocht doorkijkt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_127021553
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:37 schreef muzas het volgende:

[..]

Maar jij wist waarschijnlijk je maten al en had al ervaring met racefietsen en bianchi. Dan kun je zo'n aankoop prima doen idd. Hoe doe je het met onderhoud? Wel gewoon langs de lokale fietsboer?
Onderhoud doe je zelf, met eventueel een beetje hulp van je lokale speciaalzaak. Die eerste onderhoudbeurt stelt sowieso niet zoveel voor.
pi_127021723
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad niet hoe het gekomen is, maar dat hij gelijk zijn fiets wil verkopen, zegt wel wat over hoe vaak zo'n gast fietst. Zou hij meer dan 5uur per week op de fiets zitten, dan had hij echt niet bedacht om gelijk zijn fiets te verkopen, ik roep zoiets niet zomaar.

Ik kom ook niet meer dan 10 dagen per jaar in heuvelachtig terrein, toch kan ik tijdens toertochten redelijk goed dalen vergeleken anderen. Misschien ook wel doordat ik op 17 jarige leeftijd al met 40 gem door kleine straatjes tijdens een criterium knalde. Wat je op jonge leeftijd hebt geleerd verleer je niet zomaar weer. Gewoon belangrijk dat je goede beheersing over je fiets hebt, handen onderin de beugel en goed de bocht doorkijkt.
Klopt. Door koersen leer je natuurlijk heel makkelijk in een groep rijden en ook vertrouwen in jezelf en je fiets te krijgen.

Desalnietteplus doe ik bergaf ook altijd rustig aan.
pi_127021970
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Klopt. Door koersen leer je natuurlijk heel makkelijk in een groep rijden en ook vertrouwen in jezelf en je fiets te krijgen.

Desalnietteplus doe ik bergaf ook altijd rustig aan.
Dat is ook het grote gevaar in die toertochten. Er rijdt van alles wat rond en iedereen wil zichzelf bewijzen. Op het vlakke al vervelend soms, maar in afdalingen gewoon vaak gevaarlijk.

@ Patroon, ik denk ook dat je gelijk hebt hoor, maar de nuance ontbrak 'm een beetje in je eerste reactie ;)

OT: van de week maar weer langs de fysio. Hamstring voelt hetzelfde aan als een maand geleden. Even betere diagnose vragen en weer een paar naalden erin laten zetten. Begin het na 6 weken nu wel zat te worden.
pi_127022128
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:11 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Dat is ook het grote gevaar in die toertochten. Er rijdt van alles wat rond en iedereen wil zichzelf bewijzen. Op het vlakke al vervelend soms, maar in afdalingen gewoon vaak gevaarlijk.

@ Patroon, ik denk ook dat je gelijk hebt hoor, maar de nuance ontbrak 'm een beetje in je eerste reactie ;)

OT: van de week maar weer langs de fysio. Hamstring voelt hetzelfde aan als een maand geleden. Even betere diagnose vragen en weer een paar naalden erin laten zetten. Begin het na 6 weken nu wel zat te worden.
Hehe, ja het is en blijft een aanname he ;)

Ik ga morgen ook weer ff de fysio contacten, heb wel het idee dat mijn pees (tribialis anterior) verbeterd. :)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_127022247
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:59 schreef cafca het volgende:

[..]

Onderhoud doe je zelf, met eventueel een beetje hulp van je lokale speciaalzaak. Die eerste onderhoudbeurt stelt sowieso niet zoveel voor.
Bij mn cube konden alle spaken gespannen worden. Was een duur geintje. Iets wat ik zelf ook niet kan...
  zondag 26 mei 2013 @ 14:24:38 #183
545 dop
:copyright: dop
pi_127022428
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:49 schreef muzas het volgende:

[..]

Die mijd ik liever. Dan kan ik net zo goed via internet een aankoop doen. Die polen gasten doen niet aan service... En zoek maar eens op internet hoe de ervaringen zijn als er iets met je fiets is en je komt terug. En die verhalen hoor ik ook om me heen. Dozenschuivers zijn 't.
persoonlijk ook geen enkele ervaring met vos maar zou goed kunnen dat de service slecht is.
goede fietsen makers zijn al zeldzaam en die kosten gewoon wat meer

kaas mooi tijd op de brug , wel goede wind :)

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 26-05-2013 14:30:19 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 26 mei 2013 @ 14:53:56 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  zondag 26 mei 2013 @ 15:00:10 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_127023838
Hoogerland heeft de mooiste benen van het peloton.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:18:41 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_127024627
Wist nie dat sanchez bij blanco zit
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_127024641
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
Hoogerland heeft de mooiste benen van het peloton.
Mooie korte broekjes ook :P

Sanchez heeft dan weer zo'n lelijke lange broek aan. Wel een toffe renner.
pi_127024881
Veel Gabba jasjes weer in het peloton.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:30:57 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_127025129
Gisteren 80 km van Limburgs Mooiste gefietst. Leuke route, met veel weggetjes die ik nog niet kende. Parkeren was echt een drama, een uur in de file gestaan om te parkeren.Vervolgens stonden er ook op de Limburgse heuvels regelmatig wielrenners geparkeerd. (Lopen op de Schweiberg :')).

Hier de gps: http://app.strava.com/activities/56321581 Let maar niet op gemiddelde, moest ongeveer na ieder heuveltje stoppen vanwege mijn mede-fietsgenoot die het zwaar had op de bergjes.
pi_127025440
Als ik die profs zo de Redoute op zie fietsen deden Patroon, Grip en ik het niet lelijk ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 15:41:32 #191
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127025597
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:30 schreef Blik het volgende:
Gisteren 80 km van Limburgs Mooiste gefietst. Leuke route, met veel weggetjes die ik nog niet kende. Parkeren was echt een drama, een uur in de file gestaan om te parkeren.Vervolgens stonden er ook op de Limburgse heuvels regelmatig wielrenners geparkeerd. (Lopen op de Schweiberg :')).

Hier de gps: http://app.strava.com/activities/56321581 Let maar niet op gemiddelde, moest ongeveer na ieder heuveltje stoppen vanwege mijn mede-fietsgenoot die het zwaar had op de bergjes.
Die Strava dingetjes hebben toch zeker wel een auto start-stop..... :-)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127025659
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij het uploaden haalt strava stilstand weg idd.

Maar weet niet welke remmen jij hebt.. Maar ik sta niet meteen stil :P
pi_127025671
mantel heeft alleen gabba shirt.. geen gabba jasjes :S Zit er zelf ook over na te denken. Bjzonder duur.. maar met het weer in nederland, de investering wel waard denk ik eigenlijk
everyone's a critic...
even you ! !
pi_127025817
Beste fietsjasje die ik heb ;)

Heb ook die zonder mouwen.
pi_127025872
Goed jaar voor de handelaren van die jasjes.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:53:55 #196
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127026186
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:42 schreef muzas het volgende:

[..]

Bij het uploaden haalt strava stilstand weg idd.

Maar weet niet welke remmen jij hebt.. Maar ik sta niet meteen stil :P
Boven op een berg kom je nou ook niet echt met een topsnelheid aan hè. Dus 10 x van 15 naar nul is ook niet meer dan een minuut op een hele tocht. Snappie?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127026288
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef muzas het volgende:
Goed jaar voor de handelaren van die jasjes.
Gaan idd heel snel!
  zondag 26 mei 2013 @ 16:03:35 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_127026647
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Klopt, dat haalt die weg. Maar je begrijpt natuurlijk ook wel dat de snelheid op het vlakke ook niet echt hoog ligt op het moment dat iemand de makkelijke klimmen al niet aan kan. Ook regelmatig 15 km/u gereden om ervoor te zorgen dat die persoon weer aan kon haken
pi_127026760
Ik lees hier nu wat over Strava en wat zijn de grote verschillen tussen de app van Fietstijden.nl en Strava? Ik heb windows phone dus kan alleen fietstijden gebruiken. Deze registreert echter alleen de totale tijd en afstand, dus geen gemiddelde actieve snelheid. Doet strava dit wel? Wat zijn verder de grootste verschillen?
pi_127026845
Van strava wordt je e-penis groter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')