Ik snap dit niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:02 schreef Ame_thyst het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-transactiedata.html
seriously
"Equens had nog geen overeenstemming met alle banken over de juridische details van het doorverkopen van de pingegevens."
De klant hoort dit uiteraard achteraf pas zeker?
Hooiquote:
dat snap ik weer niet..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef vogelkooi het volgende:
Die hadden niet verwacht dat er zoveel backfire kwam.
Die dachten gewoon dat ze stilletjes even die gegevens konden doorverkopen en lekker kunnen cashen. Ik snap überhaupt niet waarom dit soort gegevens doorverkocht moeten worden, zelfs als het aan de privacyrichtlijnen voldoet. Dit zijn gewoon te gevoelige gegevens om door te verkopen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef vogelkooi het volgende:
Die hadden niet verwacht dat er zoveel backfire kwam.
Dat bedrijf wil betalingsgegevens verkopen aan klanten(winkeliers)quote:
Oh wut dat is wel ziek.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:12 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat bedrijf wil betalingsgegevens verkopen aan klanten(winkeliers)
Dus zeg je gaat naar de Gamma, koopt een hamer en betaald met Pin.
Dan kan de Karwei een euro geven aan Equens en zien dat je een hamer bij de Gamma hebt gekocht.
ze dachten dat doen we wel even. Maar iedereen valt er over heen en begint te schreeuwen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef mschol het volgende:
g dat equens nu buitenbedrijf gesteld moet worden of er gedegen wetgeving tegen deze praktijken gemaakt moet worden..
$$$ ¤¤¤quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Die dachten gewoon dat ze stilletjes even die gegevens konden doorverkopen en lekker kunnen cashen. Ik snap überhaupt niet waarom dit soort gegevens doorverkocht moeten worden, zelfs als het aan de privacyrichtlijnen voldoet. Dit zijn gewoon te gevoelige gegevens om door te verkopen.
niet als het geanonimiseerd is: dan kunnen ze zien dat op tijdstip X er een hamer is gekocht door iemand (neem aan dat er geen volledige rekeningnummers worden doorgegeven)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:12 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat bedrijf wil betalingsgegevens verkopen aan klanten(winkeliers)
Dus zeg je gaat naar de Gamma, koopt een hamer en betaald met Pin.
Dan kan de Karwei een euro geven aan Equens en zien dat je een hamer bij de Gamma hebt gekocht.
Ik las dat jij skater bent, dan draag je zeker ook van die wijde broeken? Vind je dat nou echt lekker zitten?quote:
Omdat hij denkt dat dit WGR is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:30 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja maar jij noemt hem nu ook een sukk0l.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |