En doe het alsjeblieft niet meer met stemmen van het publiek. Dat wordt weer een poco dramaquote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:44 schreef EricOscuro het volgende:
Within temptation/ Sharon den Adel.
Zwaar populair in vele landen bij een specifiek publiek. En dat specifiek zal hun stem willen laten horen bij een volgend Songfestival.
En gaan we nog een paar jaar verder; Tim Knol. Hij heeft misschien een beetje een radio hoofd, maar wat betreft songwriting staat hij ongeveer gelijk aan de Australische broers Finn van Crowded House/ Split enz... en nog niet eens zover onder Lennon/ McCartney als het aan mij ligt.
Maar de echte liefhebbers van songwriters in Nederland lopen al met hem weg!!!
écht hoor!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:08 schreef WhiteBeard het volgende:
Dat zou een grote kans maken om te winnen. Swingend en origineel
Caro.quote:
Net als die band die vorig jaar namens Ijsland meedeed. Flopte echt gigantisch.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:44 schreef EricOscuro het volgende:
Within temptation/ Sharon den Adel.
Zwaar populair in vele landen bij een specifiek publiek. En dat specifiek zal hun stem willen laten horen bij een volgend Songfestival.
En gaan we nog een paar jaar verder; Tim Knol. Hij heeft misschien een beetje een radio hoofd, maar wat betreft songwriting staat hij ongeveer gelijk aan de Australische broers Finn van Crowded House/ Split enz... en nog niet eens zover onder Lennon/ McCartney als het aan mij ligt.
Volgens mij kan je haar dan beter uit Italië importeren, Zlata is namelijk half Italiaans en half Servisch.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:02 schreef WhiteBeard het volgende:
Zo'n schoonheid uit Oekraine importeren waar ik het eerder over had kan heel goed uitpakken. Die zingen goed. Oekraine scoort al jaren goed op het ESF. Luxemburg won ook een paar keer met buitenlanders.
Winnen misschien niet direct, maar dat Within Temptation in veel landen al een aanhang heeft geeft ze wel een goede voorsprong. En een top 10 notering is ook heel mooi.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Net als die band die vorig jaar namens Ijsland meedeed. Flopte echt gigantisch.
Ik zie Within temptation echt niet winnen.
Slowakije toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Net als die band die vorig jaar namens Ijsland meedeed. Flopte echt gigantisch.
Ik zie Within temptation echt niet winnen.
Met alle respect voor Tim Knol, want hij schrijft leuke nummers, maar hem sturen wordt een herhaling van de 3JS.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:44 schreef EricOscuro het volgende:
Denk je dat echt?quote:Op zondag 26 mei 2013 04:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met alle respect voor Tim Knol, want hij schrijft leuke nummers, maar hem sturen wordt een herhaling van de 3JS.
Maar goed, ik snap sowieso niet de discussie over specifieke namen. Organiseer gewoon een groot Nationaal Songfestival met voorrondes en een finale; daar komt dan vanzelf iets goeds uit.
Elke discussie over wat we moeten sturen, eindigt in een waslijst van namen, meestal van artiesten die toevallig net een hit hebben gescoord en deelnemers van talentenjachten. Dat schijnt onvermijdelijk te zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 04:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar goed, ik snap sowieso niet de discussie over specifieke namen. Organiseer gewoon een groot Nationaal Songfestival met voorrondes en een finale; daar komt dan vanzelf iets goeds uit.
Ze wil nietquote:
Don Diablo ofzo.....niet zo heel groot maar wel behoorlijk edgyquote:Op maandag 27 mei 2013 21:28 schreef ato het volgende:
Ik vind de laatste 2 singles best goed van Lisa.
maar idd een het liefst met een goede productie, iets van Armin, Afro of Dj Tiesto..?
Zeker. Of Blaudzun. Ik verwacht echter niet al te veel vanuit die hoek.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:23 schreef Pluto1975 het volgende:
Als je V&D wegdenkt is dit toch eigenlijk ook leuk....vrolijk en ongecompliceerd
Of Berget natuurlijk, geloof niet dat zij zich zo snel druk maakt hahahaquote:Op maandag 27 mei 2013 22:09 schreef ato het volgende:
Jazeker, met je eens.
En natuurlijk een goede en stressbestendige zangeres, Lisa, Laura, Eva..
ByeAlex is nou ook niet echt een podiumbeest, maar deed het toch erg netjes. Ik denk dat je Tim Knol daarmee wel kunt vergelijken. Van mij mag ie meedoen met het NSFquote:Op zondag 26 mei 2013 04:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem is niet dat Tim Knol geen leuke nummers schrijft. Podiumpresentatie is echter ook erg belangrijk. Ik wilde de 3JS en Tim Knol niet vergelijken, ik wilde aangeven hoe zeer de 3JS hadden te lijden onder hun podiumpresentatie. Hun nummer was bij lange na niet de slechtste, maar eindigde stijf onderaan.
http://www.shownieuws.tv/(...)k-naar-songfestival/quote:Shirma Rouse naar Songfestival?
Zaterdagavond, tijdens het muzikale event Je veux Flâner in café restaurant Dauphine in Amsterdam, heeft Anouk een tipje van de sluier opgelicht over wie mogelijk volgend jaar naar het Songfestival zal gaan. Ze noemde haar achtergrondzangeres Shirma Rouse als grote kanshebber.
Tijdens het feestje gaf Anouk een verrassingsoptreden. Tussen de nummers door vertelt ze dat ze met John de Mol had gesproken over wie volgens haar Nederland moet vertegenwoordigen in Denemarken in 2014. “Hij zei: ‘Dan ga jij die song schrijven, maar voor wie?’ Dus ik zeg: ‘Ik heb de perfecte kandidaat: Shirma!’”
Volgens Anouk moet het in ieder geval iemand zijn met een personality. “Wie gaat het anders doen? Ilse?” haalt Anouk uit naar Ilse DeLange. “Ey, f*ck that! Dat gaat niet gebeuren. Dat is geen vrouw met personality! Die zegt: ‘Kei gaaf. Tof.’”
Het is nog niet bekend hoe de selectieprocedure voor het Songfestival van 2014 er uit gaat zien. Dit jaar was er geen selectieprocedure, omdat Anouk had aangegeven te willen gaan, maar niet als ze aan voorrondes mee moest doen. Hierop besloot de TROS, verantwoordelijke omroep voor het Songfestival in Nederland, dat er dit jaar geen voorrondes zouden komen.
Ja dit dus. Hier is Nederland al goed in en dat wordt al decennia internationaal erkend. Enige reden die ik kan verzinnen dat dit niet wordt gedaan is dat het Nederlandse songfestivalpubliek/jurys/etc dit niet top vinden maar daar moeten ze zich maar eens overheen zetten. Dit soort zangeressen heb je hier ook genoeg.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:55 schreef Pluto1975 het volgende:
Vrij recente song van Hardsoul feat. Berget Lewis..... even verder kijken dan de neus lang is.....maar wel goed
Deze manquote:
bronquote:Van Buuren vertelde vanmiddag in de Coen en Sander Show op 3FM dat hij wel wil nadenken over een ESF-deelname, maar dan moeten er wel aan de nodige voorwaarden voldaan worden. Net als Anouk ziet hij een nationale selectie niet zitten en hij moet carte blanche krijgen om een danceplaat te maken met een zanger of zangeres. “Ik zou niet weten hoe ik het momenteel zou moeten doen, maar het hangt er ook vanaf of ik op dat moment een plaat heb en een geschikte zanger of zangeres, want je moet mij niet horen zingen. Maar als ik op dat moment een plaat heb en carte blanche krijg, waarom niet?”
nou TROS, we zijn eruit lijkt me.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:06 schreef Cee het volgende:
In ieder geval heeft Armin van Buuren vanmiddag op de radio gezegd geen nee te zeggen tegen deelname!
[..]
bron
Niiice. Doen AVROTROS!quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:06 schreef Cee het volgende:
In ieder geval heeft Armin van Buuren vanmiddag op de radio gezegd geen nee te zeggen tegen deelname!
[..]
bron
Ja, maar weet je wat nu het geval is en blijft? Dat er schijnbaar nog teveel mensen bij de TROS zitten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en hun algemene muziekkennis zich hooguit beperkt tot het Marianne Weber gehalte. Het is en blijft tenslotte de TROS dus krijg je van dat Joop vd Ende-achtige sfeermuziek waar alles mooi is en de bloemen buiten bloeien en iedereen zijn Oma een warm hart toedraagt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:09 schreef rubbereend het volgende:
Wel geinig dat Anouk de weg gebaand heeft voor een rijtje artiesten van de A categorie ipv vals zingende indianen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |