In het westen, ja (afgezien van aanslagen op abortusklinieken in Amerika).De meeste christenen wonen echter buiten het westen en daar zijn ze veelal alles behalve vredelievendquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:49 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Dat kan prima en het Christendom heeft ook laten zien dat, dat kan.
Vandaar dat het is verandert van een agressief expansiegericht geloof naar het gematigde geloof wat we momenteel kennen.
Vrijwel alle Christenen in het westen geloven dat de bijbel een boek is dat subject is aan interpretatie en niet letterlijk genomen dient te worden.
Nu maak je duidelijk onderscheid tussen de verschillende stromingen. Als mensen dat nou eens bij de islam deden, zal je zien dat niet "de islam" afgressief is, maar dat bepaalde stromingen binnen de islam agressief zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:51 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Maar het O.T. wordt nu juist gepareerd door het nieuwe. Man, verdiep je er eens in voordat je wat roept. En wat een ongelooflijke, simplistische kijk. Veel geschiedkundigen zijn dankbaar dat het protestantisme hier intreding heeft gedaan en daar behoor ik bij. Het protestantisme kan ik namelijk absoluut niet als gewelddadig zien.
We dwalen af, mensen.
quote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die haat in hem, die eenzijdige blik.. Zo typisch.
Alsjeblieft zegquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dan stop ik hem in dat andere hokje, waar mijn collega ook al zit. Zo opgelost.
En jij bent toch een flesje die de poeplucht op de wc moet verdoezelen?quote:
In Afrika gebeurt dat nog regelmatig.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
OT
Welke Christenen, Joden, of andere gelovigen m.u.v. Moslims hebben de laatste 10 jaar in koele bloede één of meerdere mensen afgeslacht, enkel om het feit dat die mensen eventueel medeverantwoordelijk konden zijn voor het vermoorden van hun geloofgenoten?
Ik kreeg een DM van hem met de vraag of ik moslima ben, dus dat boeit hem zelf blijkbaar wel, of mijn visie getint is door een specifieke achtergrond. En voor wie het wil weten, ik ben ongelovig en humanist die geloofd in de waarden die wij opgetekend hebben na WO2. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat deze waarden voor zichzelf spreken en op de lange duur iedereen zullen overhalen, maar dat je op de korte duur zeker niet moet proberen om dat ideaal door te drukken middels repressie .. dat is dezelfde oude fout all over again, (friend of) Voltaire suggereert beter toch?quote:Op zondag 26 mei 2013 00:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
wat de fok boeit het dat hij wel of niet Joods zou zijn?
Dan had jij mijn vraag moeten stellen.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik kreeg een DM van hem met de vraag of ik moslima ben, dus dat boeit hem zelf blijkbaar wel, of mijn visie getint is door een specifieke achtergrond. En voor wie het wil weten, ik ben ongelovig en humanist die geloofd in de waarden die wij opgetekend hebben na WO2. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat deze waarden voor zichzelf spreken en op de lange duur iedereen zullen overhalen, maar dat je op de korte duur zeker niet moet proberen om dat ideaal door te drukken middels repressie .. dat is dezelfde oude fout all over again, (friend of) Voltaire suggereert beter toch?
Mensen die overal een complot in zienquote:
Tuurlijk!quote:[quote]Op zondag 26 mei 2013 09:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben eigenlijk van mening dat deze moord weinig te maken heeft met een religie, maar is gepleegd door een paar gefrustreerde kansloze figuren die kwaad zijn op de maatschappij.
quote:MI5 benaderde Adebolajo
Michael Adebolajo blijkt in 2010 in Kenia opgepakt te zijn omdat hij van plan was in Somalië aan de zijde van een Islamitiche groepering te gaan vechten. Hij zou met een aantal anderen gerecruteerd zijn door Al-Shabaab. Hij moest in Kenia voor het gerecht verschijnen, maar werd uiteindelijk niet vervolgd.
Na zijn terugkeer in Groot-Brittannië blijkt hij door de Britse geheme dienst MI5 benaderd te zijn om te spioneren bij een groep moslims, die banden met Al-Qaeda in Jemen zou hebben. Hem werd geld geboden en hij kreeg een mobiele telefoon.
Adebolajo weigerde en klaagde later tegen advocaten dat hij en zijn familie steeds werden 'lastiggevallen'.
quote:Op zondag 26 mei 2013 09:36 schreef Perrin het volgende:
Demonstratie van gematigde moslims tegen de Woolwich-moord:
https://twitter.com/last_brit/status/337657960039858176/photo/1
Allemaal fake, dat is duidelijk.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:11 schreef K4rJ4kC het volgende:
ik probeer niet te speculeren dat het een hoax is maar er klopt helemaal niks van die filmpjes van de dader met bloed aan zijn handen.
versie 1: veel bloed op handen rode strepen op de weg
versie 2: geen bloed op handen oranje strepen op de weg
versie 3: minder bloed op handen rode strepen op de weg
Deze moord heeft wel degelijk met religie te maken, maar dat komt deels door het Engelse buitenlandse beleid. Engeland denkt nog steeds dat het een of andere wereldmacht is.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben eigenlijk van mening dat deze moord weinig te maken heeft met een religie, maar is gepleegd door een paar gefrustreerde kansloze figuren die kwaad zijn op de maatschappij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |