Nee, ik zie dat EA langs kwam draven om aan te geven dat ze met een Ignite-engine bezig was. Die overigens ook voor ps4 is. EA staat op de E3 weer braaf naast Sony en Microsoft om te blaten, dat is elk jaar zo. Zak met geld van beide en EA komt wel langs hoor.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Je ziet het trouwens al met heel dat geneuzel met EA sports die gaan echt wel meer moeite steken in de X1 versie van de spellen
Als iemand zo harde reclame gaat lopen maken dan mag je dat echt wel aannemen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:09 schreef Active_Topics het volgende:
[..]
Weer zo'n waardeloze aanname van je.
Het nieuwe wordt radicaal anders dan het oude, niet alleen graphics en sharing-gedeelte, maar ook het dev'ven van de spellen. "Het schijnt dat spellen makkelijker te maken zijn voor xbox (360)": Klopt! Ps3 heeft die cell-processor wat een barrière was voor ontwikkelaars, maar voor de toekomst zegt dit niet veel, dat wordt gewoon niet naar buiten gebracht tot nu toe, maar de theoretische extra kracht van de ps3 kwam (door die moeilijke architectuur? Wie weet het?) niet duidelijk voren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als ze iets al jaren doen verwacht ik niet dat ze het gaan veranderen. Het schijnt dat spellen veel makkelijker zijn om te maken voor de xbox. Verder heb ik er ook niet zo heel veel verstand van
Nee hoor, dat is gewoon een loze marketingkreet. Stop een extra feature in de X1-versie en het is net alsof je meer je best hebt gedaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Je ziet het trouwens al met heel dat geneuzel met EA sports die gaan echt wel meer moeite steken in de X1 versie van de spellen
Dit zou normaal gesproken kloppen. Maar omdat beide consoles in feite PC's zijn, zijn de games ook op die manier schaalbaar. Kwestie van het verhogen van de kwaliteit van anti-aliasing, schaduwen, textures, physics zoals je dat op een PC gewend bent.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Verder ben ik het hier mee eens. Welke van de twee meer power heeft doet er niet toe, voor een ontwikkelaar gaat het om de winst. Dus je gaat niet meer tijd besteden aan het optimaliseren van je game voor één specifiek systeem, want dat is in feite geld over de balk gooien als ze allebei op dezelfde architectuur draaien.
Dit zegt niets hoor... Behalve dat een hoop mensen toch in de markt zijn voor motion sensor gaming..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
http://www.mcvuk.com/news(...)x-one-reveal/0116135![]()
Ik ben benieuwd of het zo gaat werkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:13 schreef Active_Topics het volgende:
[..]
Dit zou normaal gesproken kloppen. Maar omdat beide consoles in feite PC's zijn, zijn de games ook op die manier schaalbaar. Kwestie van het verhogen van de kwaliteit van anti-aliasing, schaduwen, textures, physics zoals je dat op een PC gewend bent.
Maar nogmaals, waarom zou je daar als multiplatform devver moeite in steken? Gewoon ontwikkelen voor de 'minste' van de twee en het draait op beiden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:13 schreef Active_Topics het volgende:
[..]
Dit zou normaal gesproken kloppen. Maar omdat beide consoles in feite PC's zijn, zijn de games ook op die manier schaalbaar. Kwestie van het verhogen van de kwaliteit van anti-aliasing, schaduwen, textures, physics zoals je dat op een PC gewend bent.
http://www.extremetech.co(...)rdware-specs-comparequote:From Microsoft’s mouth, we know that the Xbox One (formerly known as the Xbox 720) has an 8-core AMD CPU with 8GB of DDR3 RAM, a 500GB hard drive, HDMI in/out, USB 3.0, and Gigabit Ethernet. For more detailed specs, we must look towards the latest info from the games development sector, which has been programming Xbox One games since last year and thus has intimate knowledge of the hardware. The latest leaks suggest that the Xbox One will have an 8-core 64-bit x86 Jaguar AMD CPU @ 1.6GHz, coupled with a GPU that’s very close to the Radeon HD 7790. The Xbox One will have 68GB/sec of bandwidth between the CPU/GPU and RAM, the GPU will have 102GB/s of bandwidth to a local 32MB SRAM cache, and another 30GB/s of bandwidth to gamepads, Kinect, and other peripherals.
The PS4, in comparison, has an 8-core Jaguar AMD CPU, with a GPU that’s around the same level as the Radeon 7870 (which is significantly more powerful than the 7790). The PS4 has 8GB of GDDR5 RAM, providing 176GB/s of bandwidth to both the CPU and GPU. The Xbox One mostly ameliorates this difference with 32MB of high-speed SRAM on the GPU, but it will be a more complex architecture to take advantage of.
Goeien onderbouwing.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als iemand zo harde reclame gaat lopen maken dan mag je dat echt wel aannemen.
Dit zegt mijns inziens alleen maar dat hardcore gamers nu, gepikeerd als ze zijn, een WiiU aanschaffen uit "protest". Over een paar dagen hebben ze dat allemaal gedaan en gaan de verkopen weer terug naar het oude niveau.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:16 schreef existenz het volgende:
[..]
Dit zegt niets hoor... Behalve dat een hoop mensen toch in de markt zijn voor motion sensor gaming..
Droom van elke marketing-afdelingquote:
nee, EA wordt betaald voor een exclusieve deal. Zoals Activision betaald wordt om Call of Duty-DLC eerder op Xbox uit te brengen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als iemand zo harde reclame gaat lopen maken dan mag je dat echt wel aannemen.
Voor Amerika is Europa een grote pot natquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Microsoft heeft een deal gesloten met Sky en Canal+ om content te hosten in Europa
http://www.edge-online.co(...)v-content-in-europe/
-edit-
maar het artikel zegt frankrijk
Klopt, gaan ze nog een zware dobber aan krijgen, als je bijvoorbeeld op de Nederlandse markt al 5 deals moet sluiten om 12 miljoen huishoudens te bedienenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Voor Amerika is Europa een grote pot nat
Maar dan uit het zich in een hogere framerate, wat een soepelere game ervaring betekent.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar nogmaals, waarom zou je daar als multiplatform devver moeite in steken? Gewoon ontwikkelen voor de 'minste' van de twee en het draait op beiden.
Easy.
[..]
http://www.extremetech.co(...)rdware-specs-compare
Merk jij het verschil tussen 60fps en 65fps?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:25 schreef Active_Topics het volgende:
[..]
Maar dan uit het zich in een hogere framerate, wat een soepelere game ervaring betekent.
Lijkt me ook wel, zeker aangezien de consoles qua architectuur steeds meer op een PC lijken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
En waarom zouden ze nu kiezen voor Xbox One ipv PS4? Het voordeel van de Xbox 360 op PS3 (namelijk een bekendere architectuur) is met de next-gen weg. Overigens gok ik dat de meeste devvers voor de pc ontwikkelen en daarna gaan downsizen naar current-gen, maar dat ben ik
Japanse ontwikkelaars zie ik sneller voor PlayStation kiezen, maar dat is weer wat anders
Heb zowel op de xbox 360 en PS3 in bijvoorbeeld GTA 4 ervaren dat de framerate soms bedroevend is. Voor mijn gevoel zat de framerate tussen de 20 en 30. Elke 10 frames per seconde extra is dan welkom.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Merk jij het verschil tussen 60fps en 65fps?
Sky is UK, Canal+ is Frankrijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Microsoft heeft een deal gesloten met Sky en Canal+ om content te hosten in Europa
http://www.edge-online.co(...)v-content-in-europe/
-edit-
maar het artikel zegt frankrijk
Van die 360 app heb ik sinds december ook al niks meer gehoord.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:30 schreef lordteddybeer het volgende:
[..]
Sky is UK, Canal+ is Frankrijk.
Niet heel verwonderlijk omdat er ook al apps zijn voor zijn. Het is wachten op de aankondiging van Ziggo aangezien die ook een 360 app aan het maken zijn.
UPC zal het wel niet doen aangezien die met hun eigen achterlijke Horizon box zitten. Al hoewel ze wel de apps hebben voor iOs
Nee dat is het niet, beiden hebben ontwikkelomgevingen die op windows draaien. De beide consoles hebben hun eigen API om met de GPU hardware te communiceren (die van de xbox heet directx, maar is wezenlijk anders dan de directx op de pc, namelijk veel sneller en geoptimaliseerder), dus het is niet zo dat wat op de pc werkt je kopieert naar een xbox schijf et voila. Daarnaast hebben de multiplatform engines natuurlijk gewoon hun eigen API hierboven die engine code vertaalt naar de desbetreffende console API.quote:
Ja wou ik ook net posten, da's wel een boel duiten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:
MS investeert 1 miljard dollar in games voor de One.
http://venturebeat.com/20(...)-xbox-one-interview/
Eindelijk iemand die verstandige dingen zegt in plaats van losse kreten het net opgooien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, beiden hebben ontwikkelomgevingen die op windows draaien. De beide consoles hebben hun eigen API om met de GPU hardware te communiceren (die van de xbox heet directx, maar is wezenlijk anders dan de directx op de pc, namelijk veel sneller en geoptimaliseerder), dus het is niet zo dat wat op de pc werkt je kopieert naar een xbox schijf et voila. Daarnaast hebben de multiplatform engines natuurlijk gewoon hun eigen API hierboven die engine code vertaalt naar de desbetreffende console API.
De reden waarom devs voor de xbox kozen was voornamelijk omdat het makkelijker programmeren was. Dit kwam weer doordat de 360 niet zo'n obscure Cell structuur had, en meer RAM beschikbaar. Dan kon je gemakkelijk de maximale xbox game maken, en daarna ging je kijken wat er te redden viel nadat je het door de Cell mangel had gehaald. In dit geval lijkt de PS4 echter makkelijker om voor te programmeren; grosso modo zijn de CPU en de GPU gelijk (alhoewel de GPU van de PS4 50% sneller is dan van de 360), maar de data hoeft niet voortdurend via de eSRAM geswapt te worden (Xbone), maar kan zo hop in de unified GDDR5 (PS4).
Als de settop boxen allemaal via de juiste standaarden werken, dan zou het geen probleem moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe dat werkt met die HDMI-input. In theorie wordt de Xbox-laag dan over de interface van een ontvanger van je kabelbedrijf heengelegd. Maar of dat met elk apparaat zonder meer werkt vraag ik mij af. Als ik al zie hoe ernstig brak de interfaces van UPC zijn dan zal dat wel niet gaan
Het is een gerucht en ook niet heel waarschijnlijk. Kans is groter dat de Wii U sneller is geworden doormiddel van optimalisaties in de 3de versie van de firmware. Probleem is namelijk dat processoren die voor een bepaalde snelheid gebakken zijn bij overklokken een veel hogere failure rate krijgen. De hele RRoD affaire is niet gunstig geweest voor microsoft's imago, en dat nog naast de enorme kosten die je dan moet reserveren voor het vervangen van alle gekookte Xbone's.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Had Nintendo na een update ook niet de CPU van de Wii U omhoog geclocked? Kans is dan best aanwezig dat MS dat voor de ONE ook gaat doen mocht het niet voldoende performen.
Ik denk het niet, dit is wat Anandtech zegt over AMD's Kabine (de quadcore variant van de chip waar de Xbone en PS4 op draaien)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Had Nintendo na een update ook niet de CPU van de Wii U omhoog geclocked? Kans is dan best aanwezig dat MS dat voor de ONE ook gaat doen mocht het niet voldoende performen.
TDP is de hoeveelheid energie die het ding verbruikt, denk dus niet dat ze hem willen overclocken als dat gepaard gaat met zoveel extra verbruik!quote:Looking at Kabini, we have a good idea of the dynamic range for Jaguar on TSMC’s 28nm process: 1GHz - 2GHz. Right around 1.6GHz seems to be the sweet spot, as going to 2GHz requires a 66% increase in TDP.
Dit staat er ook in het artikel:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Microsoft heeft een deal gesloten met Sky en Canal+ om content te hosten in Europa
http://www.edge-online.co(...)v-content-in-europe/
-edit-
maar het artikel zegt frankrijk
Dat klopt natuurlijk ook wel, want ze hebben al een deal met het Britse Sky en het France Canal+.quote:because Europe, in particular, is especially important to us this generation.
Damage control in progress.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:
MS investeert 1 miljard dollar in games voor de One.
http://venturebeat.com/20(...)-xbox-one-interview/
Echt ik dacht ik lees even terug, maar dit gaat nergens over. Ik kom wel terug in dit topic na de E3quote:
Ze zullen ongetwijfeld wel genoeg games hebben, maar dat juist nu het bericht uitkomt dat ze 1 miljard dollar gaan investeren in games is simpelweg damage control.quote:
Het lijkt mij 'hypen' richting de E3, daar zal genoeg goed spul aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld wel genoeg games hebben, maar dat juist nu het bericht uitkomt dat ze 1 miljard dollar gaan investeren in games is simpelweg damage control.
Kerelquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
Tot op heden moet ik tot mijn spijt melden dat ik voor de ps4 ga en dat is niet iets wat ik had verwacht en ook niet iets waar ik blij mee ben....
Dat klinkt wel heel droevig. De PS4 is een geweldige console met veel exclusives. Maar goed, als die games je niet aantrekken heb je alsnog de multiplatform games.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
Tot op heden moet ik tot mijn spijt melden dat ik voor de ps4 ga en dat is niet iets wat ik had verwacht en ook niet iets waar ik blij mee ben....
Na 3 dagen staat Bubba voor je deur.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel droevig. De PS4 is een geweldige console met veel exclusives. Maar goed, als die games je niet aantrekken heb je alsnog de multiplatform games.
Trouwens je moet dus 1 keer per dag online gaan. Ik lees nergens over de consequenties als je het niet doet. Wat gebeurt er dan? Krijg je een ban? ontploft je xbox?
Ben je serieus?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Trouwens je moet dus 1 keer per dag online gaan. Ik lees nergens over de consequenties als je het niet doet. Wat gebeurt er dan? Krijg je een ban? ontploft je xbox?
Als je 1 keer inlogt, een (offline) spel opstart, daarna je internet er uit ligt en dan je xbox 24 uur aan laat staan, moet je na 24 uur weer met internet verbonden zijn om verder te kunnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:38 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Nee, maakte maar een grap, maar er staat nergens wat er gebeurt wat er dan wel gebeurt.
Dan kan je niet spelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:38 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Nee, maakte maar een grap, maar er staat nergens wat er dan wel gebeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |