Nee dat is het niet, beiden hebben ontwikkelomgevingen die op windows draaien. De beide consoles hebben hun eigen API om met de GPU hardware te communiceren (die van de xbox heet directx, maar is wezenlijk anders dan de directx op de pc, namelijk veel sneller en geoptimaliseerder), dus het is niet zo dat wat op de pc werkt je kopieert naar een xbox schijf et voila. Daarnaast hebben de multiplatform engines natuurlijk gewoon hun eigen API hierboven die engine code vertaalt naar de desbetreffende console API.quote:
Ja wou ik ook net posten, da's wel een boel duiten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:
MS investeert 1 miljard dollar in games voor de One.
http://venturebeat.com/20(...)-xbox-one-interview/
Eindelijk iemand die verstandige dingen zegt in plaats van losse kreten het net opgooien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, beiden hebben ontwikkelomgevingen die op windows draaien. De beide consoles hebben hun eigen API om met de GPU hardware te communiceren (die van de xbox heet directx, maar is wezenlijk anders dan de directx op de pc, namelijk veel sneller en geoptimaliseerder), dus het is niet zo dat wat op de pc werkt je kopieert naar een xbox schijf et voila. Daarnaast hebben de multiplatform engines natuurlijk gewoon hun eigen API hierboven die engine code vertaalt naar de desbetreffende console API.
De reden waarom devs voor de xbox kozen was voornamelijk omdat het makkelijker programmeren was. Dit kwam weer doordat de 360 niet zo'n obscure Cell structuur had, en meer RAM beschikbaar. Dan kon je gemakkelijk de maximale xbox game maken, en daarna ging je kijken wat er te redden viel nadat je het door de Cell mangel had gehaald. In dit geval lijkt de PS4 echter makkelijker om voor te programmeren; grosso modo zijn de CPU en de GPU gelijk (alhoewel de GPU van de PS4 50% sneller is dan van de 360), maar de data hoeft niet voortdurend via de eSRAM geswapt te worden (Xbone), maar kan zo hop in de unified GDDR5 (PS4).
Als de settop boxen allemaal via de juiste standaarden werken, dan zou het geen probleem moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe dat werkt met die HDMI-input. In theorie wordt de Xbox-laag dan over de interface van een ontvanger van je kabelbedrijf heengelegd. Maar of dat met elk apparaat zonder meer werkt vraag ik mij af. Als ik al zie hoe ernstig brak de interfaces van UPC zijn dan zal dat wel niet gaan
Het is een gerucht en ook niet heel waarschijnlijk. Kans is groter dat de Wii U sneller is geworden doormiddel van optimalisaties in de 3de versie van de firmware. Probleem is namelijk dat processoren die voor een bepaalde snelheid gebakken zijn bij overklokken een veel hogere failure rate krijgen. De hele RRoD affaire is niet gunstig geweest voor microsoft's imago, en dat nog naast de enorme kosten die je dan moet reserveren voor het vervangen van alle gekookte Xbone's.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Had Nintendo na een update ook niet de CPU van de Wii U omhoog geclocked? Kans is dan best aanwezig dat MS dat voor de ONE ook gaat doen mocht het niet voldoende performen.
Ik denk het niet, dit is wat Anandtech zegt over AMD's Kabine (de quadcore variant van de chip waar de Xbone en PS4 op draaien)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Had Nintendo na een update ook niet de CPU van de Wii U omhoog geclocked? Kans is dan best aanwezig dat MS dat voor de ONE ook gaat doen mocht het niet voldoende performen.
TDP is de hoeveelheid energie die het ding verbruikt, denk dus niet dat ze hem willen overclocken als dat gepaard gaat met zoveel extra verbruik!quote:Looking at Kabini, we have a good idea of the dynamic range for Jaguar on TSMC’s 28nm process: 1GHz - 2GHz. Right around 1.6GHz seems to be the sweet spot, as going to 2GHz requires a 66% increase in TDP.
Dit staat er ook in het artikel:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Microsoft heeft een deal gesloten met Sky en Canal+ om content te hosten in Europa
http://www.edge-online.co(...)v-content-in-europe/
-edit-
maar het artikel zegt frankrijk
Dat klopt natuurlijk ook wel, want ze hebben al een deal met het Britse Sky en het France Canal+.quote:because Europe, in particular, is especially important to us this generation.
Damage control in progress.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:
MS investeert 1 miljard dollar in games voor de One.
http://venturebeat.com/20(...)-xbox-one-interview/
Echt ik dacht ik lees even terug, maar dit gaat nergens over. Ik kom wel terug in dit topic na de E3quote:
Ze zullen ongetwijfeld wel genoeg games hebben, maar dat juist nu het bericht uitkomt dat ze 1 miljard dollar gaan investeren in games is simpelweg damage control.quote:
Het lijkt mij 'hypen' richting de E3, daar zal genoeg goed spul aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld wel genoeg games hebben, maar dat juist nu het bericht uitkomt dat ze 1 miljard dollar gaan investeren in games is simpelweg damage control.
Kerelquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
Tot op heden moet ik tot mijn spijt melden dat ik voor de ps4 ga en dat is niet iets wat ik had verwacht en ook niet iets waar ik blij mee ben....
Dat klinkt wel heel droevig. De PS4 is een geweldige console met veel exclusives. Maar goed, als die games je niet aantrekken heb je alsnog de multiplatform games.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
Tot op heden moet ik tot mijn spijt melden dat ik voor de ps4 ga en dat is niet iets wat ik had verwacht en ook niet iets waar ik blij mee ben....
Na 3 dagen staat Bubba voor je deur.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel droevig. De PS4 is een geweldige console met veel exclusives. Maar goed, als die games je niet aantrekken heb je alsnog de multiplatform games.
Trouwens je moet dus 1 keer per dag online gaan. Ik lees nergens over de consequenties als je het niet doet. Wat gebeurt er dan? Krijg je een ban? ontploft je xbox?
Ben je serieus?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Trouwens je moet dus 1 keer per dag online gaan. Ik lees nergens over de consequenties als je het niet doet. Wat gebeurt er dan? Krijg je een ban? ontploft je xbox?
Als je 1 keer inlogt, een (offline) spel opstart, daarna je internet er uit ligt en dan je xbox 24 uur aan laat staan, moet je na 24 uur weer met internet verbonden zijn om verder te kunnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:38 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Nee, maakte maar een grap, maar er staat nergens wat er gebeurt wat er dan wel gebeurt.
Dan kan je niet spelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:38 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Nee, maakte maar een grap, maar er staat nergens wat er dan wel gebeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |