Naar mijn weten doe je pas je knipperlicht aan wanneer je van baan kunt wisselen. Niet om een plek af te dwingen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Wat is daar verkeerd aan? Zo kunnen andere automobilisten zien dat je van baan wilt verwisselen.
Ik rij zo'n 50000 per jaar en stoor me juist aan mensen die pas op het laatste moment hun richtingaanwijzer aanzetten.
Jullie hebben beide een punt, soms kan het handig om alvast te laten zien waar je heen wilt, zeker op plekken waar het druk is met in/uitvoegen. Aan de andere kant heb je van die figuren die de knipperlichten gebruiken om ruimte af te dwingen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Wat is daar verkeerd aan? Zo kunnen andere automobilisten zien dat je van baan wilt verwisselen.
Ik rij zo'n 50000 per jaar en stoor me juist aan mensen die pas op het laatste moment hun richtingaanwijzer aanzetten.
Naah neem de midden weg, zo gauw de inhalende auto op je eigen hoogte is, kun je prima je knipperlicht uit doen alvast. De persoon die jou inhaalt weet 100% zeker dat jij hem gezien hebt. Daarbij zou die vaak niet eens zien dat jij knipperlicht uitdoet omdat je naast elkaar rijd. En mensen achter je kunnen ruim op tijd zien dat jij van baan willen wisselen..quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:06 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Naar mijn weten doe je pas je knipperlicht aan wanneer je van baan kunt wisselen. Niet om een plek af te dwingen.
Wat heb je er dan aan? Je richtingaanwijzer gebruik je om aan te geven wat je van plan bent, als je al van baan aan het verwisselen bent zie ik dat ook wel doordat je auto naar links of rechts gaat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:06 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Naar mijn weten doe je pas je knipperlicht aan wanneer je van baan kunt wisselen. Niet om een plek af te dwingen.
lees de op nog es goedquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Wat is daar verkeerd aan? Zo kunnen andere automobilisten zien dat je van baan wilt verwisselen.
Ik rij zo'n 50000 per jaar en stoor me juist aan mensen die pas op het laatste moment hun richtingaanwijzer aanzetten.
Inderdaad. Knipperlicht gebruik je om aan te geven wat je van plan bent, niet om aan te geven wat je doet, dat ziet men zo ook welquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:10 schreef mstx het volgende:
[..]
Wat heb je er dan aan? Je richtingaanwijzer gebruik je om aan te geven wat je van plan bent, als je al van baan aan het verwisselen bent zie ik dat ook wel doordat je auto naar links of rechts gaat.
Exact, het kan heel handig zijn om te laten zien waar je heen wilt. Irritant wordt het bijvoorbeeld als iemand op de rechterrijbaan een paar honderd meter met zijn knipperlicht aan rijdt omdat hij er graag tussen wilt maar er geen ruimte is op de linkerbaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:10 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Niet om af te dwingen, maar om te informeren? Ik heb al een hele poos mijn rijbewijs, dus ben niet meer zo van de regeltjes op de hoogte.
Je bent van plan om van baan te wisselen en dat geef je aan zodra je de mogelijkheid hebt. Knipperen en gaan heb je als goed is geleerd bij je rijlessen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:11 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Inderdaad. Knipperlicht gebruik je om aan te geven wat je van plan bent, niet om aan te geven wat je doet, dat ziet men zo ook wel
Precies. Dit is zoals het hoort.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je bent van plan om van baan te wisselen en dat geef je aan zodra je de mogelijkheid hebt. Knipperen en gaan heb je als goed is geleerd bij je rijlessen.
En dat is precies de angst die er achter zitquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Terechte klacht. Ik ben een keer op de Autobahn bijna tot een dubbeltje geplet omdat een vrachtwagenchauffeur het niet nodig vond om in zijn spiegels te kijken voor hij naar links ging. Zijn knipperlichten deed hij dan wel weer erg behulpzaam aan.
Iedereen dit dat dus nu bij me doet triggert de reactie "shit hij gaat".
Dat is dus precies de reden waarom we allemaal hebben geleerd dat je pas gaat knipperen als je daadwerkelijk kan gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Terechte klacht. Ik ben een keer op de Autobahn bijna tot een dubbeltje geplet omdat een vrachtwagenchauffeur het niet nodig vond om in zijn spiegels te kijken voor hij naar links ging. Zijn knipperlichten deed hij dan wel weer erg behulpzaam aan.
Iedereen dit dat dus nu bij me doet triggert de reactie "shit hij gaat".
Het is een informatiemiddel, geen dwangmiddel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:01 schreef henkde_j het volgende:
De afgelopen dagen heb ik aardig wat kilometers afgelegd binnen Nederland. Nu viel het mij op hoeveel mensen hun knipperlicht onjuist gebruiken. Het meest ergerlijke:
Figuren die hun knipperlicht aangooien terwijl je ze aan het inhalen bent. Je rijdt dus naast hun auto en dan gooien ze dus hun knipperlicht al aan. Dan is het altijd maar de vraag of ze je wel gezien hebben en hun auto opzij gooien.
Hoe moeilijk is het om pas je knipperlicht aan te zetten wanneer je ook daadwerkelijk van richting kunt veranderen?
Voor de rotonde knipperen is niet verplicht....het is een beleefdheidsvorm, je hoeft enkel te knipperen als je eraf gaat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:20 schreef budvar het volgende:
Veel mensen hebben ook geen idee wat ze met knipperlichten op rotondes moeten doen![]()
Knipperlicht voor de rotonde op links en dan rechtdoor gaanals ze al het knipperlicht aan doen.
Dus is het extra dom/gevaarlijk om te knipperen dat je naar links gaat voor een rotonde en dan rechtdoor te rijden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Voor de rotonde knipperen is niet verplicht....het is een beleefdheidsvorm, je hoeft enkel te knipperen als je eraf gaat.
Mijn bloeddruk stijgt altijd enorm in dit soort situatie's, dat ze je ook echt vollop laten remmen om vervolgens zonder richting snel af te slaanquote:
Ik snap dat ook niet, ik geef altijd mijn richting aan. Ook wanneer er in geen velden of wegen iemand te bekennen is. Het is ook gewoon een automatisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Valt mij de laatste tijd op dat heel veel mensen gewoon geen richting meer aangeven. Waar dan ook.
Hoezo gevaarlijk.....je zit erachter en houdt afstand...de persoon op de rotonde zal op zijweg 1 er niets van merken omdat hij toch altijd zou passeren. Op zijweg 2 & 3 kruisen ze hem geeneens.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus is het extra dom/gevaarlijk om te knipperen dat je naar links gaat voor een rotonde en dan rechtdoor te rijden.
Ja, inderdaad. Auto's die uit het niets (dus zonder richting aan te geven) vol in de ankers gaan omdat ze rechtsaf willen slaan.. Die komen ineens erg dichtbij als je 80 rijdt,quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, ik geef altijd mijn richting aan. Ook wanneer er in geen velden of wegen iemand te bekennen is. Het is ook gewoon een automatisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |