Misschien dat ik me op die vrijheid moet concentreren, dat het me dan wel lukt. En ondertussen de studie niet alleen als een weg naar vrijheid zie, maar als een reis naar vrijheid.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je wel een beetje de opper goeroe Gray kant op wil en het perspectief/toekomstbeeld van vrijheid is blijheid je ook wel zint. Vrijheid is ong. 20k per jaar. Elke 20k kun je zien als een jaar eerder stoppen met werken. Ik zelf zit echt even in een dip. En ga weer op reis, dit keer zuid Europa. En ik neem deze keer mijn studie boeken mee.
Dat is inderdaad wel een goede tip. Ik ben er recent achtergekomen dat studieadviseurs geen monsters zijn, maar hele normale mensen waar je heel goed mee kunt praten. Je kunt met alles bij ze terecht. Het klinkt misschien vreemd, maar ik kan met bepaalde dingen bij mijn studieadviseur beter terecht dan bij mijn ouders en dat is iets wat ik nog verder moet bespreken met hulpverlening.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:42 schreef Andromache het volgende:
Blijf je dan ook hulp vragen? Geef je op voor een studieondersteuningsgroep, bij de meeste universiteiten en hogescholen hebben ze dat, hopelijk een doorlopende groep.
Yesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:42 schreef Andromache het volgende:
Blijf je dan ook hulp vragen? Geef je op voor een studieondersteuningsgroep, bij de meeste universiteiten en hogescholen hebben ze dat, hopelijk een doorlopende groep.
DIt klinkt echt als zo'n Gray spreukquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:42 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Misschien dat ik me op die vrijheid moet concentreren, dat het me dan wel lukt. En ondertussen de studie niet alleen als een weg naar vrijheid zie, maar als een reis naar vrijheid.
Studie klaar (toch Economie proberen denk ik) en mezelf meer ontplooien. Dus meer gaan reizenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
DIt klinkt echt als zo'n Gray spreuk![]()
Stel, je mocht kiezen. Waar zou je dan willen staan in 5 jaar?
Baas!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:13 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Studie klaar (toch Economie proberen denk ik) en mezelf meer ontplooien. Dus meer gaan reizen, nog opener zijn en vooral minder druk voelen. Oh en natuurlijk wat makkelijker emoties voelen als ik niet alleen ben.
Als ik bij anderen ben, merk ik dat ik heel moeilijk blij, verdrietig, opgewekt etc. kan zijn.
Top! Ik ben met een beetje mazzel aan het eind van het jaar wel van mijn officiele stempels afquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:35 schreef Nijna het volgende:
Ik hoor maar half hieralleen stemmingstechnisch (officieel gediagnosticeerd)... en gelukkig gaat die tegenwoordig dus wat beter.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
DIt klinkt echt als zo'n Gray spreuk![]()
Hartstikke mooi.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik voel me vandaag alweer wat beter, vooral na het gesprek met mijn psych. De komende maanden wil ik gaan kijken wat voor studie ik echt wil gaan doen en of ik mijzelf daartoe kan zetten. De hopeloosheid en het doemdenken is iig een beetje weg.Weer een lesje geleerd denk ik.
Flink verhaal, maar ik heb het helemaal gelezen. Ik richt me even op de volgende stukken:quote:
Waarom niet? Sure, het zou prima redelijk zijn om níet te lachen met zo'n verhaal, maar er zijn geen regels voor ofzo. Als je nu kan lachen omdat je nu lol hebt, laat dan niets of niemand je tegenhouden. Lang leve de lol!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 02:52 schreef Fok-it het volgende:
nee ik lijk soms zelfs gewoon blij en ik lach nog, maar eigenlijk hoor ik niet te lachen, met zo`n verhaal hoor je niet vrolijk te zijn, en dat ben ik ook niet, maar ik straal het wel uit. Waarom?..
Misschien beide, misschien geen van beide. Maar is het echt zo'n belangrijke vraag om te antwoord op te hebben?quote:Mijn ouders vertellen me zo vaak dat ik zoveel doorzettingsvermogen heb, dat andere mensen in mijn situatie allang depressief thuis hadden gezeten, of erger. Maar is het wel doorzettingsvermogen? Hou ik mezelf niet gewoon een schild voor? Om te overleven zeg maar.
Het was een prima duidelijk verhaal, dus maak je geen zorgen. Wil je duidelijke reacties, dan is het wellicht wel aan te raden je posts wat korter te houden. Je bent echter van harte welkom je zorgen gewoon even van je af te schrijven.quote:Ik weet ook niet precies wat ik hier mee wil, maar ik merk wel aan mezelf dat ik een flinke terugslag heb op dit moment, en dat voelt niet goed![]()
Dus sorry voor dit waarschijnlijk onwijs ongestructureerde verhaal. Maar hopelijk snappen jullie dat het 10 voor 3 snachts is en ik niet onwijs heb gelet op mijn Nederlandse vaardigheden
Dit dusquote:
Hoe gaat het met jou trouwens? Ik hoorde iets over een flinke dip ATM?quote:
Bij mij toen ik echt geïsoleerd raakte van iedereen, zelfs ouders en familie. Toen kon ik echt niet meer verder.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef Seven. het volgende:
Hoi. Ik zie dat de meesten van jullie hulp hebben, heel goed. Mijn partner heeft ook angstproblemen maar hij weigert professionele hulp. Hij is dusdanig angstig dat het zijn geluk in de weg staat. Hij werkt als zelfstandige, dus niet in die zin dat hij hele dagen thuis zit. Maar op alle fronten kan hij wel een positief duwtje in de rug gebruiken, en ik ben geen therapeut natuurlijk.
Wie vertelt mij waar de knop door om ging? Wanneer besefte je dat het zo niet meer verder kon?
Zo makkelijk komt hij niet van mij afquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:31 schreef Detroit het volgende:
[..]
Bij mij toen ik echt geïsoleerd raakte van iedereen, zelfs ouders en familie. Toen kon ik echt niet meer verder.
Ik hoop dat het bij jouw partner niet zover komt.
Toen ik in een compleet sociaal isolement terechtkwam. Ik kon niet meer verder zo gaan, omdat eenzaamheid erg verschrikkelijk is. Het is één van de allerergste dingen die je kan overkomen in het leven. Door mijn angsten en een gebrek aan probleemherkenning was ik helaas niet in staat om binnen 10 jaar een oplossing te bedenken voor mijn problemen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef Seven. het volgende:
Hoi. Ik zie dat de meesten van jullie hulp hebben, heel goed. Mijn partner heeft ook angstproblemen maar hij weigert professionele hulp. Hij is dusdanig angstig dat het zijn geluk in de weg staat. Hij werkt als zelfstandige, dus niet in die zin dat hij hele dagen thuis zit. Maar op alle fronten kan hij wel een positief duwtje in de rug gebruiken, en ik ben geen therapeut natuurlijk.
Wie vertelt mij waar de knop door om ging? Wanneer besefte je dat het zo niet meer verder kon?
Hoi!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef Seven. het volgende:
quote:
Awww, youse guys..!quote:
Nice!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:05 schreef Detroit het volgende:
OT: na twee duistere weken voel ik me weer even wat beter. Maar God, wat waren het uitdagende tijden van tijd tot tijd.
Ja, ik voldoe aan al die punten die er staan... Zéér herkenbaar dus!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan me hier wel in vinden eigenlijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwijkende_persoonlijkheidsstoornis
Waarschijnlijk gaan ze zeggen dat ik dat heb.
Jong, maak het niet groter dan het is. Je hebt een avond/nacht teveel gezopen, dat maakt je niet verslaafdquote:
Je hebt moeite om aan je eigen beloftes te houden. Misschien is het beter om iets aan anderen te beloven, terwijl je ondertussen aan je eigen problemen gaat werken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat precies? Dat van niks tot na mijn tentamens?
Mindere dingen die je aankaart! Die maken een relatie toch wel heftiger, als hij door zijn controledrang meer geneigd is zijn grip op de personen in zijn omgeving te verstevigen. Jij doorziet dit gelukkig, en gaat daar niet in mee, maar zijn kinderen hebben nog niet het fysiek en de geestelijke zelfstandigheid om dat óók te kunnen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo makkelijk komt hij niet van mij af. Het probleem is vooral dat alles net gaat, hij kan wel werken, hij kan zijn gezin zo'n beetje bij elkaar houden, hij heeft een paar loyale vrienden en hij weet de relatie met mij doorgaans leuk te houden. Maar echt gelukkig is hij niet.
Hij is enorm impulsief, weinig zelfcontrole. Dat resulteert in moodswings. Hij piekert over alles, slaapt slecht, heeft altijd wel ergens pijn maar weigert naar de dokter te gaan (ik denk dat het psychosomatische pijn is vaak), hij geeft op ALLES een emotionele reactie, zelfs hele kleine dingen. Zijn angsten leiden tot controlerend gedrag richting de kinderen, die daardoor een emotionele achterstand hebben omdat ze de kans niet krijgen om zelfstandig te worden (hun moeder helpt daar ook niet bij trouwens). Hij probeert mij te controleren maar ik ben er niet echt een die zich laat controleren, dus dan negeer ik dat gedrag en gaat hij uit zijn dak, om daar later dan weer veel spijt van te hebben.
Hij is wel een schat van een vent trouwens, toont veel genegenheid, doet moeite om de relatie leuk te houden en zo. Ik doe dat ook, dus tussen ons tweeen zit het wel goed. Ik maak me vooral zorgen om de kinderen, die er duidelijk onder leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |