Met je 60L zeker?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
3 KM speedmars. Dat doe ik voor m'n plezier.
Ja, aan het einde van een 20 km oefenmars in m'n eentje met m'n opsvest en 60 L met 10 kg omdat het lopen me te saai werd.quote:
Ja, en dan 120L met 40KG erin, wedden dat je het niet volhoudquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, aan het einde van een 20 km oefenmars in m'n eentje met m'n opsvest en 60 L met 10 kg omdat het lopen me te saai werd.
Je dacht dat het zonder werd gedaan?!quote:
Stop, stop gewoon...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, en dan 120L met 40KG erin, wedden dat je het niet volhoud
Gast.. wat denk je? Dat ik de conditie van een 8-jarige heb ofzo?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, en dan 120L met 40KG erin, wedden dat je het niet volhoud
Sammie zit toch te kloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:20 schreef MaryMouse het volgende:
Wat een zalig hoog testosteron gehalte weer in dit topic
Je was na 35KM met een 10KG kapot..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Gast.. wat denk je? Dat ik de conditie van een 8-jarige heb ofzo?
20 KM marsen met 40 KG is prima te doen. Speedmarsen met 40 KG is wat anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Je was na 35KM met een 10KG kapot..
Dan denk je dat je 20KM kan fixen met 40KG?
quote:
Nou ik wil het je nog wel eens zien doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
20 KM marsen met 40 KG is prima te doen. Speedmarsen met 40 KG is wat anders.
Zo beginnen met boardwalk empire!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
20 KM marsen met 40 KG is prima te doen. Speedmarsen met 40 KG is wat anders.
Alleen als je er zin in hebt. Zo niet praat je maar gewoon gezellig meequote:
Naam, rang en sofi-nummer voldoetquote:
Ik kan mij nog herinneren dat ik ik meen zowel Nibb-it als jou gequote had in mijn footer. Hoe gezellig het hier wel niet wasquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:27 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Alleen als je er zin in hebt. Zo niet praat je maar gewoon gezellig mee
Hoi ik ben Fanta-stick, ik werk nog niet bij defensie...maar wil officier luchtgevechtsleiding worden.quote:
Het is de KLu maarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:34 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ben mezelf al aan het klaarstomen voor alle fysieke onderdelen en ben eigenlijk wel zeker dat ik het kan.
Ik weet dat het geen cluster-4 functie is maar toch. Ik kon me eerst niet eens opdrukken dus dat soort dingen leer ik mezelf wel aan nuquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Het is de KLu maar.
Maareh: welkom.
blijven trainen, komt vanzelf.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:38 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen cluster-4 functie is maar toch. Ik kon me eerst niet eens opdrukken dus dat soort dingen leer ik mezelf wel aan nu.
Yeah precies..doe er nu 15 en verschillende variaties, ben al 3 jaar met krachttraining bezig.quote:
Ja precies, dat lijkt me ook wel goed. Maar maak je geen zorgen over de keuring joh. Als je gezond bent, een beetje aan sport doet, en psychisch goed in elkaar zit hoef je je echt absoluut nergens zorgen over te maken. Zelfs als je lichtelijk labiel bent.. medisch personeel (en ook psychologen) die bij defensie werken zijn van het niveautje ''sloebers die over waren''.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:38 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen cluster-4 functie is maar toch. Ik kon me eerst niet eens opdrukken dus dat soort dingen leer ik mezelf wel aan nu.
Haha oke..en soms hoor ik verhalen en dan denk ik wat doen die nou bij defensie.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja precies, dat lijkt me ook wel goed. Maar maak je geen zorgen over de keuring joh. Als je gezond bent, een beetje aan sport doet, en psychisch goed in elkaar zit hoef je je echt absoluut nergens zorgen over te maken. Zelfs als je lichtelijk labiel bent.. medisch personeel (en ook psychologen) die bij defensie werken zijn van het niveautje ''sloebers die over waren''.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Het is de KLu maar.
Maareh: welkom.
Ik hoop niet dat je ook al 3 jaar push-ups doetquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:40 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Yeah precies..doe er nu 15 en verschillende variaties, ben al 3 jaar met krachttraining bezig.
Jep. De keuring is nou niet bepaald wat je zegt: fool-proof.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:41 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Haha oke..en soms hoor ik verhalen en dan denk ik wat doen die nou bij defensie.
Nee haha ben nu anderhalve week bezig.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je ook al 3 jaar push-ups doet
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:43 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Nee haha ben nu anderhalve week bezig.
Maak me ook geen zorgen om mijn geestelijke gesteldheid en nu ook niet meer over mijn fysieke..Paar jaar geleden was dat wel anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep. De keuring is nou niet bepaald wat je zegt: fool-proof.
Als ie niet verbetert is ten opzichte van de dienstplichttijd, dan ken ik nog wel wat truukjes om afgekeurd te worden, en zelfs geen vervangende dienstplicht te hoeven doenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep. De keuring is nou niet bepaald wat je zegt: fool-proof.
Als je afgekeurd wilt worden op het psychologisch onderzoek dan moet je echt die competentietest maken als of je Down-syndroom hebt gecombineerd met een vleugje autisme, en je dan ook vervolgens zo gedragen in het gesprek met die prutpsycholoog. En dan heb je nog geen garantie dat je afgekeurd wordtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als ie niet verbetert is ten opzichte van de dienstplichttijd, dan ken ik nog wel wat truukjes om afgekeurd te worden, en zelfs geen vervangende dienstplicht te hoeven doen
Ow, wacht, het gaat hier juist om goedgekeurd te worden
Hoe vaak ben je al uitgezonden geweest? Ik zou me vrijwillig opgeven als dat kon ( ik hoorde van iemand van wel en van de andere weer dat het niet kon).quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als ie niet verbetert is ten opzichte van de dienstplichttijd, dan ken ik nog wel wat truukjes om afgekeurd te worden, en zelfs geen vervangende dienstplicht te hoeven doen
Ow, wacht, het gaat hier juist om goedgekeurd te worden
Als je afgekeurd wilt worden gewoon zeggen dat je mensen wilt neerknallen, zo simpel is hetquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als je afgekeurd wilt worden op het psychologisch onderzoek dan moet je echt die competentietest maken als of je Down-syndroom hebt gecombineerd met een vleugje autisme, en je dan ook vervolgens zo gedragen in het gesprek met die prutpsycholoog. En dan heb je nog geen garantie dat je afgekeurd wordt.
Of dat je regelmatig drugs gebruiktquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Als je afgekeurd wilt worden gewoon zeggen dat je mensen wilt neerknallen, zo simpel is het
NuKuBu hier hoor, enige landen waar ik door mijn werkgever uitgezonden ben waren Slovakije, Polen, Frankrijk, Italië, Griekenland, Hongarije, Denemarken, België, en ik vergeet er vast nog een of twee.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:47 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je al uitgezonden geweest? Ik zou me vrijwillig opgeven als dat kon ( ik hoorde van iemand van wel en van de andere weer dat het niet kon).
Marymouse is geen militair. Maar ik zou nog maar niet roepen dat je je vrijwillig zou opgeven voor een uitzending. Je komt daar nog wel op terug als je 2 dagen in het veld hebt gezetenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:47 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je al uitgezonden geweest? Ik zou me vrijwillig opgeven als dat kon ( ik hoorde van iemand van wel en van de andere weer dat het niet kon).
Je hebt de tandarts heel lief aangekeken (rokje-topje-lief kopje) voor die baan zeker, dacht dat je daar tegenwoordig gewoon een diploma voor nodig had.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:34 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hoi ik ben Fanta-stick, ik werk nog niet bij defensie...maar wil officier luchtgevechtsleiding worden. Na een paar maanden al gestopt en werk momenteel als Tandartsassistente (geen opleiding voor gevolgd).
Daarom zei ik, ten opzichte van de (vervangende) dienstplichttijdquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als je afgekeurd wilt worden op het psychologisch onderzoek dan moet je echt die competentietest maken als of je Down-syndroom hebt gecombineerd met een vleugje autisme, en je dan ook vervolgens zo gedragen in het gesprek met die prutpsycholoog. En dan heb je nog geen garantie dat je afgekeurd wordt.
Hahah ik zal het meemakenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Marymouse is geen militair. Maar ik zou nog maar niet roepen dat je je vrijwillig zou opgeven voor een uitzending. Je komt daar nog wel op terug als je 2 dagen in het veld hebt gezeten.
Connectiesquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:50 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Je hebt de tandarts heel lief aangekeken (rokje-topje-lief kopje) voor die baan zeker, dacht dat je daar tegenwoordig gewoon een diploma voor nodig had.![]()
Oh en welkom natuurlijk.
En ze nemen toch nu sneller mensen aan om die pyramide weer een beetje goed te krijgen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Daarom zei ik, ten opzichte van de (vervangende) dienstplichttijd
Ik mag toch aannemen dat eenieder die NU bij defensie solliciteerd oprecht goedgekeurd wil worden
Ik moet je nu toch echt een illusie armer maken. Niet dat ik geen fantastisch knappe jongeman ben, dat is geen illusie, maar wel dat mensen oprecht goedgekeurd worden. Heb er zelf meerdere gezien, die gaan d'r heen met een houding van nja 't lijkt me een beetje leuk enzo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:50 schreef MaryMouse het volgende:
Ik mag toch aannemen dat eenieder die NU bij defensie solliciteerd oprecht goedgekeurd wil worden
Dan bende ook een downie. En mevrouw hier moet ook voor het AAC-panel verschijnen he. Daar kom je WEL met moeite doorheen. Reken er maar op dat ze naar je onderbouwing, toekomstplannen, visies, kennis van defensieapparaat, NATO, politiek, etc. gaan vragen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:52 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ik moet je nu toch echt een illusie armer maken. Niet dat ik zo'n fantastisch knappe jongeman ben, dat is geen illusie, maar wel dat mensen oprecht goedgekeurd worden. Heb er zelf meerdere gezien, die gaan d'r heen met een houding van nja 't lijkt me een beetje leuk enzo.
Ja, dat wel, maar door het verlagen van de instroomstandaarden los je het defensie probleem niet op. Maar goed, ik ben dan ook een voorstander van de (her)invoering van de (sociale)dienstplicht, voor zowel man als vrouw. Geef na je studietijd maar een jaar voor het landquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:51 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
En ze nemen toch nu sneller mensen aan om die pyramide weer een beetje goed te krijgen?
Vind het al heel wat dat er tegenwoordig verplichte sociale stages zijn ingevoerd op middelbare scholen!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar door het verlagen van de instroomstandaarden los je het defensie probleem niet op. Maar goed, ik ben dan ook een voorstander van de (her)invoering van de (sociale)dienstplicht, voor zowel man als vrouw. Geef na je studietijd maar een jaar voor het land
Omdat je vrij weinig leert van iemand die je alleen uit kan schelden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:57 schreef hcwp het volgende:
Waarom is de kpl eigenlijk overgeplaatst na de docu (zie paar pag. terug)?
Tegenwoordig zijn mensen erg laks en denken ze dat alles maar vanzelf komt, slap ook.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar door het verlagen van de instroomstandaarden los je het defensie probleem niet op. Maar goed, ik ben dan ook een voorstander van de (her)invoering van de (sociale)dienstplicht, voor zowel man als vrouw. Geef na je studietijd maar een jaar voor het land
Jij bent hier al vaker geweestquote:
Fobo.quote:
Dat deden wij op de middelbare schoolquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Ze zaten laatst weer te zeiken dat de hardloop eis van 2700m in 12 minuten te hoog was, for fucks sake
Ow, maar als je er heen gaat met een 'het lijkt mij wel leuk verhaal' en je bent medisch en psychisch gewoon gezond, dan is het wel logisch dat je goedgekeurd wordt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:52 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ik moet je nu toch echt een illusie armer maken. Niet dat ik zo'n fantastisch knappe jongeman ben, dat is geen illusie, maar wel dat mensen oprecht goedgekeurd worden. Heb er zelf meerdere gezien, die gaan d'r heen met een houding van nja 't lijkt me een beetje leuk enzo.
Al zou je dat in mijn klas doen liep je met de laatste 3 van de 24 meequote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Fobo.
[..]
Dat deden wij op de middelbare school.
Ga je weer het gezeur krijgen dat mensen tot hun 30e ofzo blijven studeren zodat ze maar niet sociale dienstplicht o.i.d. hoeven te doen, of je krijgt hetzelfde probleem als vroeger, waarbij je dus mensen gewoon verteld dat ze dan maar even niet gaan studeren. Dat valt in deze relatieve, nationale vredestijd niet uit te leggen, politiek gezien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wie is "ze"? De rare stemmetjes in je hoofd?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Ze zaten laatst weer te zeiken dat de hardloop eis van 2700m in 12 minuten te hoog was, for fucks sake
Is het ookquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Nee, had ongeveer een maand geleden een artikel gelezen over kritiek op de eisen zodat meer mensen konden worden aangenomen "ze" weet ik niet precies meer...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:57 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ga je weer het gezeur krijgen dat mensen tot hun 30e ofzo blijven studeren zodat ze maar niet sociale dienstplicht o.i.d. hoeven te doen, of je krijgt hetzelfde probleem als vroeger, waarbij je dus mensen gewoon verteld dat ze dan maar even niet gaan studeren. Dat valt in deze relatieve, nationale vredestijd niet uit te leggen, politiek gezien.
[..]
Wie is "ze"? De rare stemmetjes in je hoofd?
Ja klopt, maar we deden dat soort dingen wel gewoon( mijn mentor was gymleraar). Die beulde ons gewoon af.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:57 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Al zou je dat in mijn klas doen liep je met de laatste 3 van de 24 mee![]()
Chill dat je mentor PE docent was, wij hadden een vrouw in de 40 die wel leuk lesgaf, maar intensief kan je het nou niet noemen, en ze was ook niet streng..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:59 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja klopt, maar we deden dat soort dingen wel gewoon( mijn mentor was gymleraar). Die beulde ons gewoon af.
Denk dat onder het huidige studiestelsel het niet aanlokkelijk is om tot je 30e te blijven studeren. De dienstplichtigen die ik nog heb gekend zaten nog in de groep van voor de stufi en zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:57 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ga je weer het gezeur krijgen dat mensen tot hun 30e ofzo blijven studeren zodat ze maar niet sociale dienstplicht o.i.d. hoeven te doen, of je krijgt hetzelfde probleem als vroeger, waarbij je dus mensen gewoon verteld dat ze dan maar even niet gaan studeren. Dat valt in deze relatieve, nationale vredestijd niet uit te leggen, politiek gezien.
Milfje?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Chill dat je mentor PE docent was, wij hadden een vrouw in de 40 die wel leuk lesgaf, maar intensief kan je het nou niet noemen, en ze was ook niet streng..
Plaatje plakt niet, en url rechtstreeks snap ik niet. Ik heb geen kwartjes meerquote:
Het huidige studiestelsel juist wel, max 8 jaar tenslotte, bovendien zou een toekomstig leenstelsel een dermate lage rente hebben dat het an sich niet rampzalig is om te lenen, aangezien er verwacht wordt van uni/ hbo studenten om het binnen 10 jaar terug te verdienen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Denk dat onder het huidige studiestelsel het niet aanlokkelijk is om tot je 30e te blijven studeren. De dienstplichtigen die ik nog heb gekend zaten nog in de groep van voor de stufi en zo.
Politiek gezien loopt men te roepen dat men meer vrijwilligers nodig heeft, waarom dan niet iedereen die kan studeren/werken, verplichten een jaar een sociale dienstplicht te doen? Hoeft niet bij defensie te zijn, maar bijv. zorg, of waar dan ook waar een schreeuwend tekort is aan vrijwilligers.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt: omstebeurten? [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Plaatje plakt niet, en url rechtstreeks snap ik niet. Ik heb geen kwartjes meer
quote:
OK 18 jaar einde VWO, door naar uni, 8 jaar studeren, ben je 26quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:04 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Het huidige studiestelsel juist wel, max 8 jaar tenslotte, bovendien zou een toekomstig leenstelsel een dermate lage rente hebben dat het an sich niet rampzalig is om te lenen, aangezien er verwacht wordt van uni/ hbo studenten om het binnen 10 jaar terug te verdienen.
Ja hele chille ''gozer''..quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Chill dat je mentor PE docent was, wij hadden een vrouw in de 40 die wel leuk lesgaf, maar intensief kan je het nou niet noemen, en ze was ook niet streng..
quote:
Wat een warm welkom herenquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt: omstebeurten? [ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
[..]
Wat een warm welkom herenHoeft ook niet. Zolang je er maar overna zou willen denken of je de mijne wilt wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Smoothhhhquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Zolang je er maar overna zou willen denken of je de mijne wilt worden
Ik wou al een opmerking maken over je vorige footer, zie dat je die hier nog steeds hebtquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Zolang je er maar overna zou willen denken of je de mijne wilt worden
sjagerijnquote:
GRRRRRRquote:
quote:
Het kan wel, maar dan wel aan diegenen die bijvoorbeeld echt geen baan kunnen vinden. Het is natuurlijk doodzonde als je als staat (en dus belastingbetaler) zijnde zoveel investeert in iemand, om hem vervolgens maar een jaar lang voor noppes te laten werken, terwijl hij/ zij misschien juist graag aan het werk was gegaan maar een mooie baan/ kans moet laten gaan voor een jaartje rolstoel racen met 80 plussers. Dat zijn erg dure 'vrijwilligers'.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
OK 18 jaar einde VWO, door naar uni, 8 jaar studeren, ben je 26
Jaartje via sociale dienstplicht ervaring opdoen in je vakgebied lijkt mij alleen maar een betere bijdrage later aan de maatschappij. Maar goed, ik weet dat ik soms hele linkse gedachten heb
Zal ik maar even niets zeggen over de enorme toename aan post-docs die de uni's nu kennen. En de uni's zien dat graag, want die krijgen een flinke smak geld als ze promoveren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:13 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Het kan wel, maar dan wel aan diegenen die bijvoorbeeld echt geen baan kunnen vinden. Het is natuurlijk doodzonde als je als staat (en dus belastingbetaler) zijnde zoveel investeert in iemand, om hem vervolgens maar een jaar lang voor noppes te laten werken, terwijl hij/ zij misschien juist graag aan het werk was gegaan maar een mooie baan/ kans moet laten gaan voor een jaartje rolstoel racen met 80 plussers. Dat zijn erg dure 'vrijwilligers'.
Dudequote:Op woensdag 22 mei 2013 00:16 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik voel met Fanta-stick in dit topic opeens heel erg de noodzaak tot:
[ afbeelding ]
Heb je niet meer foto's?
Misschien moet je dat maar even wel doen, want ik heb geen idee wat een post-doc is. Ik zit op het MBO afterall.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zal ik maar even niets zeggen over de enorme toename aan post-docs die de uni's nu kennen. En de uni's zien dat graag, want die krijgen een flinke smak geld als ze promoveren.
En waarom zijn er nu zoveel post-docs, iets met te weinig banen op de markt op dit moment.
En ik heb het niet over rolstoel racen met 80 plussers, wél over een jaar die je gewoon met trots op je CV zou kunnen zetten waardoor je arbeidskansen juist vergroten.
Ik wil niet eens weten wat jij in dat ranzige bio lab van je allemaal doet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:16 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik voel met Fanta-stick in dit topic opeens heel erg de noodzaak tot:
[ afbeelding ]
Heb je niet meer foto's?
Wat!? Ik probeer d'r weg te jagen. Ik dacht dat we vrouwen niet moesten hier in de DEF SC, of heb ik dat verkeerd begrepen ?quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat!? Ik probeer d'r weg te jagen. Ik dacht dat we vrouwen niet moesten hier in de DEF SC, of heb ik dat verkeerd begrepen ?
Jawel, maar als ik er nog een paar probeer te versieren heb ik straks m'n hele studiejaar gehadquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]![]()
Zijn er geen leuke meiden op de uni?
Wie niet waagt...quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jawel, maar als ik er nog een paar probeer te versieren heb ik straks m'n hele studiejaar gehad
post-doc, is iemand die al afgestudeerd is aan een uni en nu promoveert op een onderzoek.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:17 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Misschien moet je dat maar even wel doen, want ik heb geen idee wat een post-doc is. Ik zit op het MBO afterall.
Gewoon doen zoals in die nerd film van de jaren 80, waar ze zelf een vrouw maken. Wedden dat jij nooit meer daglicht ziet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jawel, maar als ik er nog een paar probeer te versieren heb ik straks m'n hele studiejaar gehad
Dan kan je dat alsnog beter hebben, kijk bijvoorbeeld naar de TU Delft en TU Twente, die zijn vaak genoeg in het nieuws gekomen vanwege studenten die wat moois in elkaar hebben gedraaid.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
post-doc, is iemand die al afgestudeerd is aan een uni en nu promoveert op een onderzoek.
Is ook eigenlijk oude kretelogie.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:19 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Gewoon doen zoals in die nerd film van de jaren 80, waar ze zelf een vrouw maken. Wedden dat jij nooit meer daglicht ziet?
Dan zie ik er zo uit straks:quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:19 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Gewoon doen zoals in die nerd film van de jaren 80, waar ze zelf een vrouw maken. Wedden dat jij nooit meer daglicht ziet?
Lees dit topic eens: http://www.korpsmariniersforum.nl/viewtopic.php?f=79&t=4275 staat heel wat in over de kpl en zijn manier van "opleiden"quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:22 schreef Wasmachinu het volgende:
Nog even over de kpl, ik vermoed dat ze hem een andere functie hebben gegeven omdat ze geen bekende koppen in het kader willen hebben. Hij heeft aardig wat aandacht (en kritiek) gehad waardoor zijn functie wellicht lastiger uit te voeren is. Slechts een gok, ken hem niet persoonlijk.
Nee inderdaad:quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:25 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Eh, nee, eerder zo:
[ afbeelding ]
Oh, en dat is geen bot wat je daar in je handen hebt.![]()
Geen zin om me aan te melden en tijd om te snurken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:25 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Lees dit topic eens: http://www.korpsmariniersforum.nl/viewtopic.php?f=79&t=4275 staat heel wat in over de kpl en zijn manier van "opleiden"
Ik denk meer vanwege zijn kinderachtige en simpele aanpak.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:22 schreef Wasmachinu het volgende:
Nog even over de kpl, ik vermoed dat ze hem een andere functie hebben gegeven omdat ze geen bekende koppen in het kader willen hebben. Hij heeft aardig wat aandacht (en kritiek) gehad waardoor zijn functie wellicht lastiger uit te voeren is. Slechts een gok, ken hem niet persoonlijk.
Kan je misschien citeren? Sta er nou niet om te springen om te registreren bij het mariniers forum.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:25 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Lees dit topic eens: http://www.korpsmariniersforum.nl/viewtopic.php?f=79&t=4275 staat heel wat in over de kpl en zijn manier van "opleiden"
"En zo denk ik er overquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:28 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Kan je misschien citeren? Sta er nou niet om te springen om te registreren bij het mariniers forum.![]()
En bah, zo onderhand staat sammie hier tegen het forum aan te schuren en sijpelt het al langs de muur naar beneden.Arme fanta stok.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:28 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
En bah, zo onderhand staat sammie hier tegen het forum aan te schuren en sijpelt het al langs de muur naar beneden.Arme fanta stok.
Is dit jouw manier van vrouwen versieren?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]oh jezus ik vermaak me kostelijk
Vind je het heel gek dat die geen chickie heeft?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:32 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Is dit jouw manier van vrouwen versieren?
Mijne welquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:32 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Is dit jouw manier van vrouwen versieren?
Ik ga gewoon lekker anoniem tegen vrouwen op internet babbelenquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik doe gewoon altijd m'n broek naar beneden en dan willen ze instant the D:
[ afbeelding ]
Dat zou me verbazen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:27 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik denk meer vanwege zijn kinderachtige en simpele aanpak.
Mij niet, gozer is gewoon niet geschikt voor die functie.quote:
quote:
Ik denk eerder dat doordat het landelijk op TV is geweest, veel mensen hebben gezien hoe de kpl zijn blok behandelde. Bij sommige mensen zal het gedrag van de kpl wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten en is er dus veel kritiek ontstaan, denk dat als dit niet op TV was geweest dat die kpl gewoon kon blijven doen wat die moest doen...quote:
veel succesquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik ga slapen dames en heren. Extra kusjes voor Fanta-stick natuurlijk. Want mooie dames krijgen extra kusjes. Thaboel krijgt ook een extra kusje. Want mooie jongens verdienen ook een extra kusje.
Gvd...quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
"En zo denk ik er over
Het is totaal niet nodig om scheldwoorden te gebruiken, die met god lastige taal en met ziekte,s te maken hebben te gebruiken om een beetje indruk te maken, deze KPL gaat te ver, slaat gewoon nergens op.
Kijk als je scheldwoorden gebruikt als Beukennoot of Soepkip, er mag best wel hard tegen de mannen op getreden worden, maar dit gaat te ver, dus deze KPL wat mij betreft - 6
Dan geeft hij nog het slechte voorbeeld, om met de eind mars met een burger rugzakje te lopen, terwijl het Korps zeer goede uitrusting heeft."
En dan besluit het hogere kader dat na het zien van een docu? Dat klinkt meer als het sussen van kritiek, waar ik niet in geloof.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:39 schreef m.k het volgende:
[..]
Mij niet, gozer is gewoon niet geschikt voor die functie.
MSOF-Marinier..quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd...![]()
Dat moet geschreven zijn door eoa veva kneus uit de biblebelt.
Nooit, ik laat alleen maar een mening zien van een oud Marn...quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:44 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
En dan besluit het hogere kader dat na het zien van een docu? Dat klinkt meer als het sussen van kritiek, waar ik niet in geloof.
BB, dat forum zit trouwens vol met de (échte) ouwe poep. Toch een generatiekloof, want zeg nou zelf, wanneer heb jij voor het laatst beukenootje gehoord?
Wat heeft de burgermaatschappij eraan als er een kpl overgeplaatst wordt van zijn functie? Is hierom gevraagd? Wellicht door een moeder wiens zoon de EVO zelf niet kon halen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat doordat het landelijk op TV is geweest, veel mensen hebben gezien hoe de kpl zijn blok behandelde. Bij sommige mensen zal het gedrag van de kpl wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten en is er dus veel kritiek ontstaan, denk dat als dit niet op TV was geweest dat die kpl gewoon kon blijven doen wat die moest doen...
Maar waar ligt de grens? Met ziektes en geloof blijft toch gevoelig, en als kaderlid heb je toch nog enigszins een voorbeeld functie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:48 schreef Thaboel het volgende:
Ongemotiveerde/ongeschikte mensen extra aanmoedigen met harde taal. Lijkt me juist wel goed.
Waarmee ik de generatiekloof wilde aantonenquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nooit, ik laat alleen maar een mening zien van een oud Marn...
In eerste instantie niet vind ik, neem dan die bijv. Schol ff mee naar de zijkant en ga met 'm lullen, praat 'm wat motivatie in.. Hoewel die Schol ook wel had aangegeven dat zijn opgeven niet meer zou voorkomen na een ( mars dacht ik? ), dan is hij in dit geval dus wel goed aangepakt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:48 schreef Thaboel het volgende:
Ongemotiveerde/ongeschikte mensen extra aanmoedigen met harde taal. Lijkt me juist wel goed.
Ze zijn dus ongeschikt en ongemotiveerd... Waarom zou je daar nog tijd en woorden in steken?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:48 schreef Thaboel het volgende:
Het zal allemaal wel, ik heb hier al eerder gezegd na het zien van die docu dat ik het er nog relatief tam aan toe vond gaan en dat zeg ik als pleun van de bereden wapens for god sake. Beukenoot en soepkip...quote:
Aangezien ze zichzelf als goede werkgever totaal hebben verneukt krijg je de zesjes-cultuur binnen defensie. En dan nog gaat iedereen ineens het tere zieltje uithangen hier?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:51 schreef m.k het volgende:
[..]
Ze zijn dus ongeschikt en ongemotiveerd... Waarom zou je daar nog tijd en woorden in steken?
Wat bereik je met schelden behalve je eigen niveau naar beneden brengen en daarmee ook de mensen die je opleid?
Maar toch, die mensen zijn misschien gemotiveerd als ze aan de opleiding starten, maar zodra het zwaar word haken ze af.. Schelden kan bij sommige mensen ( niet bij iedereen ) als een soort motivatie boost werken, en dat schelden met godsdienst e.d. is misschien "laag" maar daar moet je als Marinier echt wel tegen kunnen, hoe ga je anders reageren op stressvolle situatie's in bijv. een conflict met burgers die je de huid volschelden..quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:51 schreef m.k het volgende:
[..]
Ze zijn dus ongeschikt en ongemotiveerd... Waarom zou je daar nog tijd en woorden in steken?
Wat bereik je met schelden behalve je eigen niveau naar beneden brengen en daarmee ook de mensen die je opleid?
BB, het zijn niet de E'tjes van de plaatselijke voetbalvereniging die gecoached worden. Hij ziet zichzelf maar te motiveren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
In eerste instantie niet vind ik, neem dan die bijv. Schol ff mee naar de zijkant en ga met 'm lullen, praat 'm wat motivatie in.. Hoewel die Schol ook wel had aangegeven dat zijn opgeven niet meer zou voorkomen na een ( mars dacht ik? ), dan is hij in dit geval dus wel goed aangepakt.
Oke, dan toch maar roze camo aanschaffen. Grote faggot bende die je ervan wilt makenquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Die toekomstige ''mariniers'' moeten straks misschien wel het leven redden van die Kpl. op uitzending. Niks slap gedoe. Defensie blijft defensie. Heb je wel eens gezien hoe het er bij het U.S.M.C. aan toe gaat?
Ja iddquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:55 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Oke, dan toch maar roze camo aanschaffen. Grote faggot bende die je ervan wilt maken
Gezien zijn taal skills niet bepaald de uitvinder van het buskruit...quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nooit, ik laat alleen maar een mening zien van een oud Marn...
Je zal maar Drill Instructor worden daar, mag je ook een vermogen om te schreeuwen ontwikkelenquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Die toekomstige ''mariniers'' moeten straks misschien wel het leven redden van die Kpl. op uitzending. Niks slap gedoe. Defensie blijft defensie. Heb je wel eens gezien hoe het er bij het U.S.M.C. aan toe gaat?
Ja motiveren om door te gaan, maar misschien probeert hij de situatie juist nog stressvoller en zwaarder te maken door te gaan schelden, in de hoop dat hij zich eroverheen zet en doorloopt..quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:55 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
BB, het zijn niet de E'tjes van de plaatselijke voetbalvereniging die gecoached worden. Hij ziet zichzelf maar te motiveren.
Examen is pas 13:30, morgenochtend alleen nog wat theorie doornemen en sommen maken en dan gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:50 schreef Thaboel het volgende:
Moet je niet slapen bb? Je hebt morgen een examen wiskunde.
Voor die kpl hoef je niet door te gaan hoor. Die is je liever kwijt dan rijk als je aan het uitknijpen bent. Er wordt afentoe vergeten dat jezelf aanmelden bij het korps vrijwillig is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:59 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja motiveren om door te gaan, maar misschien probeert hij de situatie juist nog stressvoller en zwaarder te maken door te gaan schelden, in de hoop dat hij zich eroverheen zet en doorloopt..
Ditquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:55 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
BB, het zijn niet de E'tjes van de plaatselijke voetbalvereniging die gecoached worden. Hij ziet zichzelf maar te motiveren.
En laten we vooral niet vergeten dat we maar een klein deel van de totale opleiding gezien hebben waarbij de docu maker natuurlijk zelf de smeuige stukken heeft laten zien en dat zijn nou net de afknijp momenten die gewoon in zo'n opleiding thuis horen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
In eerste instantie niet vind ik, neem dan die bijv. Schol ff mee naar de zijkant en ga met 'm lullen, praat 'm wat motivatie in.. Hoewel die Schol ook wel had aangegeven dat zijn opgeven niet meer zou voorkomen na een ( mars dacht ik? ), dan is hij in dit geval dus wel goed aangepakt.
Het doel van Lassche was ook niet om te laten zien wat ze allemaal leerden, het ging hem puur om de nadruk leggen op het fysieke vlak en de daarbij behorende uitvallers die het niet trokken. Want waar in die hele docu heb je nou gezien dat ze iets leerden in de trent van abseilen o.i.d. Nergensquote:Op woensdag 22 mei 2013 01:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En laten we vooral niet vergeten dat we maar een klein deel van de totale opleiding gezien hebben waarbij de docu maker natuurlijk zelf de smeuige stukken heeft laten zien en dat zijn nou net de afknijp momenten die gewoon in zo'n opleiding thuis horen.
Als ik mijn eigen complete onderofficiersopleiding op film had had ik daar een docu van een uur van kunnen maken waarbij dat hele uur gescholden werd en er geen scheldwoord dubbel voorgekomen was.
En die politiek correcte verdrietzak op dat marnsforum begrijpt dat niet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Het doel van Lassche was ook niet om te laten zien wat ze allemaal leerden, het ging hem puur om de nadruk leggen op het fysieke vlak en de daarbij behorende uitvallers die het niet trokken. Want waar in die hele docu heb je nou gezien dat ze iets leerden in de trent van abseilen o.i.d. Nergens
Blijkbaar niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die politiek correcte verdrietzak op de marnsforum begrijpt dat niet?
quote:
Van mij mag het, maar dan moet je bij de (F)A's zijn...quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe is het hier? Kan ik nog solliciteren om mod te worden
Die spreek ik nooitquote:Op woensdag 22 mei 2013 07:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van mij mag het, maar dan moet je bij de (F)A's zijn...
En ik?quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van mij mag het, maar dan moet je bij de (F)A's zijn...
Als je d'r zo op afgeeft, wat doe je daar dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:29 schreef BredeBroeder het volgende:
Hier geven ze punten voor op examens![]()
Gif in het meer
9 maximumscore 2
• 2 dagen is 48 uur
No shit, en als je het niet opschrijft -1..
Neuke!quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als je d'r zo op afgeeft, wat doe je daar dan?
Hey ik ben niet degene die me 3 schoolniveau's heeft laten afzakkenquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als je d'r zo op afgeeft, wat doe je daar dan?
Het is altijd de schuld van een ander!quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hey ik ben niet degene die me 3 schoolniveau's heeft laten afzakken
Ik zeg alleen dat ik niet die beslissing heb gemaakt, eerst sturen ze me naar vmbo-t en nu willen ze me maar al te graag op havoquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is altijd de schuld van een ander!
En wie is "ze" ?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik niet die beslissing heb gemaakt, eerst sturen ze me naar vmbo-t en nu willen ze me maar al te graag op havo
Onzin. De school heeft niks te willen. Als jij VMBO-T advies krijgt maar HAVO wil gaan doen dan kan dat. Ook al ga je op je snufferd.quote:
Het was ook geen advies, ik leg 't wel uit. Na de basischool ben ik ingestroomd op het tweetalig VWO, het 1e schooljaar met hakken over de sloot gehaald, het 2e schooljaar voldeed ik dus niet aan de norm, en was het de keuze aan de school of ze me naar normaal atheneum stuurden, havo of vmbo-t. Uiteindelijk kwamen ze dus met vmbo-t aan, omdat dat een goed niveau was om het leren op te bouwen --"quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onzin. De school heeft niks te willen. Als jij VMBO-T advies krijgt maar HAVO wil gaan doen dan kan dat. Ook al ga je op je snufferd.
Verschrikkelijk goed leren valt wel mee, maar de vmbo-t - havo stof is gewoon simpel genoeg dat je het na een halfuurtje wel weet. Op TTO was het een ander verhaal, zat je 3 uur aan een SO'tje voor een 6.5quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:01 schreef AchJa het volgende:
Aan de andere kant, als je verschrikkelijk goed kan leren is er natuurlijk geen reden om bij defensie te solliciteren...
Nu ja. Gewoon je best doen en er 200% voor gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:00 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Het was ook geen advies, ik leg 't wel uit. Na de basischool ben ik ingestroomd op het tweetalig VWO, het 1e schooljaar met hakken over de sloot gehaald, het 2e schooljaar voldeed ik dus niet aan de norm, en was het de keuze aan de school of ze me naar normaal atheneum stuurden, havo of vmbo-t. Uiteindelijk kwamen ze dus met vmbo-t aan, omdat dat een goed niveau was om het leren op te bouwen --"
Vervolgens de laatste 2 jaar geen reet gedaan en met toetsen 10 minuutjes geleerd en een 8 gehaald, en dan vinden ze dat raar..Het enige wat ik nog steeds verneuk is wiskunde maar ben ik ook terecht slecht in
Natuurkunde idem bij mijquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:05 schreef Nibb-it het volgende:
Ik stond ook chronisch een 2 voor wiskunde
Er zijn natuurlijk uitzonderingenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:01 schreef AchJa het volgende:
Aan de andere kant, als je verschrikkelijk goed kan leren is er natuurlijk geen reden om bij defensie te solliciteren...
Sarcasm is a bitch...quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:04 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Verschrikkelijk goed leren valt wel mee, maar de vmbo-t - havo stof is gewoon simpel genoeg dat je het na een halfuurtje wel weet. Op TTO was het een ander verhaal, zat je 3 uur aan een SO'tje voor een 6.5
Ik had dan wel Wiskunde B op het Atheneum, maar ook ik stond er chronisch een 5.4 ofzo voorquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:05 schreef Nibb-it het volgende:
Ik stond ook chronisch een 2 voor wiskunde
Idd, als ik om een of andere rede stop met V&V ga ik ook gewoon HBO doen, na 4 jaar dienstplicht eruit gegooid worden idem, gaat meer om tijd dan of het betaalbaar is, maar dat is later pas, nu eerst wiskunde proberen voldoende te halen, fuking meetkundequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja. Gewoon je best doen en er 200% voor gaan.
Wiskunde is ook niet mijn ding.
Precies hetzelfde als mij met uitzondering op Duits ( Economie )quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat had ik ook alweer op m'n eindexamen MAVO-D:
Wiskunde
Nederlands
Engels
Duits
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Voor examen Nederlands moest ik geloof ik 14 boeken lezen, voor Duits 6, en voor Engels 6quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als mij met uitzondering op Duits ( Economie )
Meetkundequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Idd, als ik om een of andere rede stop met V&V ga ik ook gewoon HBO doen, na 4 jaar dienstplicht eruit gegooid worden idem, gaat meer om tijd dan of het betaalbaar is, maar dat is later pas, nu eerst wiskunde proberen voldoende te halen, fuking meetkunde
Dan zullen de examens wel een hoop veranderd zijn...quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor examen Nederlands moest ik geloof ik 14 boeken lezen, voor Duits 6, en voor Engels 6
quote:
Ik praat over 1990quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dan zullen de examens wel een hoop veranderd zijn...
Nederlands is nu een leestoets + een samenvattingsopdracht + een schrijfopdracht. Engels is een leestoets met een brief, standaard rond de 9.5 met Engels
Ik had:quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat had ik ook alweer op m'n eindexamen MAVO-D:
Wiskunde
Nederlands
Engels
Duits
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Ik dacht altijd dat je met scheikunde de hele tijd met reageerbuizen mocht werkenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had:
Wiskunde
Natuurkunde
Scheikunde
Aardrijkskunde
Engels
Nederlands
Dat zesde keuze vak he... Na lang wikken en wegen is het bij mij Aardrijkskunde geworden...quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:16 schreef Cobra4 het volgende:
Nederlands
Engels
Wiskunde
Natuurkunde
Scheikunde
Geschiedenis
Meetkunde, oh godquote:
Ze geven nu ook een vak op de HAVO dat BSM heet, Bewegen, Sport & Maatschappij, een veredelde versie van gym met theoriequote:
Goniometriequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:19 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Meetkunde, oh god![]()
Als er een onderdeel wiskunde B is dat ik absoluut NIET kon dan is het wel meetkunde. Op eindexamen die opgaven gewoon overgeslagen en gecompenseerd met calculus (differentieren, primitiveren, integreren) opgaven
Goniometrie kon ik wel. Geometrie niet. Sowieso goniometrie belangrijk bij natuurkunde zoals EM golven.quote:
Ben blij dat dit de laatste keer is dat ik een wiskunde boek aanraak, ( hoop ik )quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Goniometrie kon ik wel. Geometrie niet.
Leuk hè? Zoveel boeken lezen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had:
Wiskunde
Natuurkunde
Scheikunde
Aardrijkskunde
Engels
Nederlands
Alleen maar kunde.![]()
Lol, zo makkelijk ging dat vroggah nog: "kmot je niet, druut". MTS wel afgemaakt?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:22 schreef AchJa het volgende:
Daarna de MTS Werktuigbouw... 2 Jaar relatief makkelijk doorheen gekomen, daarna mocht ik mijn biezen pakken, de directeur vond wat van mij...
's Middags op de terugweg nog de brief op de bus gedaan voor de dienstplicht.
Nou wat een lol... Ik had met mijn stomme kop ook Anne Frank uitgezocht... gvd wat een beroerd boek.quote:
Die brief voor eerste opkomst kreeg ik thuisgestuurdquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:22 schreef AchJa het volgende:
Daarna de MTS Werktuigbouw... 2 Jaar relatief makkelijk doorheen gekomen, daarna mocht ik mijn biezen pakken, de directeur vond wat van mij...
's Middags op de terugweg nog de brief op de bus gedaan voor de dienstplicht.
Idemquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou wat een lol... Ik had met mijn stomme kop ook Anne Frank uitgezocht... gvd wat een beroerd boek.
Nope. Afgelopen en uit, ik had al werk en ik moest sowieso mijn dienstplicht nog doen, kon er maar vanaf zijn dacht ik nog. Dat liep anders.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lol, zo makkelijk ging dat vroggah nog: "kmot je niet, druut". MTS wel afgemaakt?
Volgens mij heb ik toen Geschiedenis gekozen als rustpunt tussen die andere vakken. Relaxed films kijken, boeken lezen of naar de leraar luisteren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zesde keuze vak he... Na lang wikken en wegen is het bij mij Aardrijkskunde geworden...
Die had ik al, echter had ik uitstel vanwege de MTS, heb op school nog een brief geschreven dat ik met onmiddelijke ingang van school was en ik opgeroepen kon worden. Binnen 2 weken had ik bericht dat ik met de eerste de beste reisgelegenheid af moest reizen naar Oirschot.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die brief voor eerste opkomst kreeg ik thuisgestuurd
hehe. Waar heb jij je keuring moeten ondergaan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die had ik al, echter had ik uitstel vanwege de MTS, heb op school nog een brief geschreven dat ik met onmiddelijke ingang van school was en ik opgeroepen kon worden. Binnen 2 weken had ik bericht dat ik met de eerste de beste reisgelegenheid af moest reizen naar Oirschot.
Wat voor functie heb je nu eigenlijk bij de artjerie en hoe ben je daar gekomen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope. Afgelopen en uit, ik had al werk en ik moest sowieso mijn dienstplicht nog doen, kon er maar vanaf zijn dacht ik nog. Dat liep anders.
Groningen voor de dienstplicht, Hollandsche Rading voor beroeps.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe. Waar heb jij je keuring moeten ondergaan?
Ik in Roermond. naam Kazerne weet ik ff niet meer.
Hier word de klas juist helemaal gek als ze te lang stil moeten zittenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toen Geschiedenis gekozen als rustpunt tussen die andere vakken. Relaxed films kijken, boeken lezen of naar de leraar luisteren.
Hollandsche Rading voor mij ook voor BBT LMB.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Groningen voor de dienstplicht, Hollandsche Rading voor beroeps.
TMIquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:34 schreef samthegreat5 het volgende:
Kan ook gvd alleen mij gebeuren: zit ik met mn benen over elkaar in de trein, pluisjes van mn broek aan het vegen met mn hand, schiet ik uit in mn ballenx 100
Nu een functie in de techniek wereld bij de lua, is niet echt een omschrijving voor. Ik werd als plichtige bij de artillerie (41 Afdva, Seedorf) ingedeeld. Toen ik naar de KMS ging was daar geen plaats meer en ben ik bij de lua terecht gekomen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Wat voor functie heb je nu eigenlijk bij de artjerie en hoe ben je daar gekomen?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:34 schreef samthegreat5 het volgende:
en mij gebeuren: zit ik met mn benen over elkaar in de trein, pluisjes va
Duidelijk. Heeft je MTS verleden daar een rol in gespeeld?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu een functie in de techniek wereld bij de lua, is niet echt een omschrijving voor. Ik werd als plichtige bij de artillerie (41 Afdva, Seedorf) ingedeeld. Toen ik naar de KMS ging was daar geen plaats meer en ben ik bij de lua terecht gekomen.
Die dipli keuring was echt lachen. Lui die zg. doof waren om de dienstplicht te ontduiken, werd er een gulden van de trap gegooid, keken ze om... Ja, goedgekeurd...quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hollandsche Rading voor mij ook voor BBT LMB.
Ik heb alle papieren van zowel dienstplicht als BBT aanstellingen nog.
Keuring voor Dienstplicht in Roermond was echt lachen, wat een figuren je tegenkwam
Moet ik me er een loodrechte 90 graden hoek bij voorstellen. Doe ik even de wiskundequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, dat is de vrouwenmanier, ik zit met mn benen recht over elkaar.
Voor de artillerie wel ja. Techniek en rekenen. Bij de lua waren de dipli stukscommandanten over het algemeen HTS'ers.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Duidelijk. Heeft je MTS verleden daar een rol in gespeeld?
Niet de helderste lichtenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die dipli keuring was echt lachen. Lui die zg. doof waren om de dienstplicht te ontduiken, werd er een gulden van de trap gegooid, keken ze om... Ja, goedgekeurd...![]()
Maar mijn god, wat een figuren zaten daar. Ik heb toen nog zo'n vent meegenomen op het station, die wist bij goed niet wat openbaar vervoer was...
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die dipli keuring was echt lachen. Lui die zg. doof waren om de dienstplicht te ontduiken, werd er een gulden van de trap gegooid, keken ze om... Ja, goedgekeurd...![]()
Maar mijn god, wat een figuren zaten daar. Ik heb toen nog zo'n vent meegenomen op het station, die wist bij goed niet wat openbaar vervoer was...
Nog nooit verder dan 100 meter van de boerderij gekomen... Wordt op een bus gezet naar het station in "de grote stad" en is vervolgens van het pad af...quote:
Hehehe, achja zullen best een paar tussen gezeten hebben waar een model militair uit geschreeuwd is :pquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog nooit verder dan 100 meter van de boerderij gekomen... Wordt op een bus gezet naar het station in "de grote stad" en is vervolgens van het pad af...
KM, die witte officierstenuen *kwijl*quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor dienstplicht was mijn eerste keuze de KM, tweede KL.
Werd KLU![]()
En mieters, geen spijt van gehad. Prachttijd gehad.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
KM, die witte officierstenuen *kwijl*
Ik had er totaal geen zin in, tot ik in dat stramien zat. En Seedorf was natuurlijk helemaal een prima plaatsing. Niks geen gelul met elke weekend thuis, gewoon 6 weken binnen zitten inclusief meldplicht in het weekend.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Hehehe, achja zullen best een paar tussen gezeten hebben waar een model militair uit geschreeuwd is :p
Lekker zuipen en ouwehoeren zeker?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had er totaal geen zin in, tot ik in dat stramien zat. En Seedorf was natuurlijk helemaal een prima plaatsing. Niks geen gelul met elke weekend thuis, gewoon 6 weken binnen zitten inclusief meldplicht in het weekend.
Hamburg, Bremen, Denemarken, Mutti's, Wehldorf, Stade, Bremervorde... gvd nou.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lekker zuipen en ouwehoeren zeker?
Eh, ik heb het pas bij de NATRES voor het eerst gebruikt met kaartlezen. Wat was het ook al weer?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef AchJa het volgende:
Nu we het toch over wiskunde enzo hebben, bij de KL werken we met mils (6400). Maar weet je ook dat daar eigenlijk geen kut van klopt als je omrekent? Die meter op een kilometer dan.
Correct, waar ook hoogte en breedtes mee gemeten worden met de BAD formule. Echter gaat men per mil uit van een meter op een kilomter, dat klopt dus niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:09 schreef samthegreat5 het volgende:
Even gelezen: een cirkel is 360 graden of 2pi radialen of 2000pi miliradialen. 1 mil is oorspronkelijk 1/2000pi (=1/6383 ofzo) radialen maar NATO gebruikt 1/6400 gedeelte van een cirkel = 1 mil.
Hoezo officierstenue?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
KM, die witte officierstenuen *kwijl*
quote:Mooi dit!
Ik ken je niet, je loopt in de winkel met je 2 kinderen. Je kinderen zijn al de hele tijd in de winkel aan het zwaardvechten met vlindernetjes, hier zeg je niets van.
Tijdens deze bezigheid raken ze meerdere malen medeshoppers, ook hier zeg je niets van.
Tot 2 keer toe word ik geraakt, de tweede keer zeg ik op niet al te vriendelijke toon dat die snotjong moeten uitkijken. Ze schrikken en houden meteen op met zwaardvechten.
Vervolgens ga jij in het Belgisch (dan kan ik je dus al niet meer serieus nemen he!!) staan roepen en gillen dat ik a-sociaal ben. Ik trek mij hier niets van aan en loop gewoon door, dan kom je mij opzoeken om even te zeggen dat het mijn schuld is dat je kinderen nu zo geschrokken zijn en niet meer durven te spelen in de winkel. Hierbij gebruik je diverse scheldwoorden (nogmaals in het Belgisch kan ik dat niet serieus nemen!!), je verheft je stem en de mooiste "wacht maar tot jij kinderen krijgt!"
Mevrouw, mijn zoon gedraagt zich voorbeeldig in de winkel, mijn zoon houdt er rekening mee dat er ook andere mensen lopen en als mijn zoon toch iemand anders slaat (expres of per ongeluk) krijgt mijn zoon op zijn donder en niet die onschuldige shopper!!
Ik erger mij iedere dag in de supermarktquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:03 schreef Huppelmuts het volgende:
Even a-sociaal gekopieerd van mijn facebook
[..]
Dan moet je niet elke dag gaanquote:
Week boodschappen doen is inefficiëntquote:
Opzich is het corrigeren van vuur niet zo'n probleem als er maar van 1 standaard gebruikt wordt gemaakt, als de waarnemer zegt 200 meter naar links dan wordt dat berekend en dan mogen de stukken zoveel mils naar links draaien. Dat gaat opzich wel goed als er vwb de stukken met dezelfde grootheid gerekend wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:14 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik snap alleen de omrekening naar meters niet en hoe mils nou dan gebruikt worden bij bijstelling artjerievuur.
Kan je me dat uitleggen ouwe?
Waarom?quote:
Dat! Zie ook mijn uitleg boven, echter was ik weer met wat anders bezig en had jouw post nog niet gelezen toen ik op "send" drukte.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:03 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik snap het AchJa: de omrekening klopt niet, het hele mils systeem is afhankelijk van de afstand tot het doel. Als het doel op 1 click ligt is 1/6400 = 1m op 1km. Eigenlijk 0.9817 ofzo op 1km. Echter met afstand tot doel is 800m dan heb je al in plaats van 1/6400 mils is 1m nu 1/5026.5482457 = 1m. Dus onnauwkeurig.
Ik snap je nu!
De super is 200 meter van mijn huis dus het is de moeite ook niet. Als ik weekboodschappen doe dan blijft er altijd eten over in de koelkast wat maanden blijft liggenquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Waarom?
Ik moet wel dagelijks omdat ik geen vriezer heb maar anders zou ik dat echt niet doen hoor
Hier blijft nooit eten over. Als mn zoon het niet op eet dan gaat het wel naar de hond, dat laatste gebeurt maar zeldenquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef m.k het volgende:
[..]
De super is 200 meter van mijn huis dus het is de moeite ook niet. Als ik weekboodschappen doe dan blijft er altijd eten over in de koelkast wat maanden blijft liggen
Zal het zo even lezen. Zit in de collegezaal: filosofiequote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat! Zie ook mijn uitleg boven, echter was ik weer met wat anders bezig en had jouw post nog niet gelezen toen ik op "send" drukte.
oh wat is er dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat! Zie ook mijn uitleg boven, echter was ik weer met wat anders bezig en had jouw post nog niet gelezen toen ik op "send" drukte.
Herstel, ik lees je uitleg net nog ff na, maar niet helemaal.
Omdat de afstand geen invloed heeft op het aantal mils in de cirkel (6400). 1 mil hoek op 1 km = 1 meter. 1 mil hoek op 500 meter = 0.5 meter.quote:
Oh, got you: die verhouding 1 mil hoek is 1m bij 1 click afstand is dus lineair. Zag ik ff over het hoofd. Voor de rest helder. Het ging je er om dat we te makkelijk rekenen omdat het eigenlijk 6283 hoort te zijn. Check. Waarom heeft de NATO uberhaupt niet 6283 gepakt maar 6400?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat de afstand geen invloed heeft op het aantal mils in de cirkel (6400). 1 mil hoek op 1 km = 1 meter. 1 mil hoek op 500 meter = 0.5 meter.
Hier staat ook een aardige uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Angular_mil
Waar het mij om gaat is dat er om het makkelijk te maken gerekend wordt met 6400. Echter is dat niet de zuivere waarheid.
[ afbeelding ]
Let op, reversed reading. 6300 is normaliter 100 mils, normaal telt het met de klok mee op. Dit ding is om de hoek terug te schieten. (plus of min 3200)
Omdat dat een drama is met rekenen in het veld, we hebben niet standaard een zakjapanner op de man. Met 6400 kun je relatief makkelijk rekenen. Iets opmeten met je kijker, gat is 10 mils breed op een kilometer = dus 10 meter breed, ja daar kunnen dus tanks doorheen. Voorwaarts!quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh, got you: die verhouding 1 mil hoek is 1m bij 1 click afstand is dus lineair. Zag ik ff over het hoofd. Voor de rest helder. Het ging je er om dat we te makkelijk rekenen omdat het eigenlijk 6283 hoort te zijn. Check. Waarom heeft de NATO uberhaupt niet 6283 gepakt maar 6400?
Zo zat ik een keer met pen en papier tijdens een mentex uit te dokteren wat het midden van een niet symetrisch veld was... Want ik moest mijn groep in "het midden" van het veld in rondom leggen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:15 schreef Rave_NL het volgende:
Heb ooit nog in het donker en de stromende regen midden in de nacht een staartberekening moeten maken.. Was ook een groot succes...
Ik neem aan dat die kpl overgeplaatst is?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo zat ik een keer met pen en papier tijdens een mentex uit te dokteren wat het midden van een niet symetrisch veld was... Want ik moest mijn groep in "het midden" van het veld in rondom leggen...![]()
AchJa ging in rondom met zijn club... "Wie zegt dat dat het midden is lichaaaaam!!!!!" "Reken maar uit wat het midden is met je kadaaavvvveeeer!!!!"
![]()
quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef hcwp het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die kpl overgeplaatst is?![]()
quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef hcwp het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die kpl overgeplaatst is?![]()
Nou ja, lees dit topic maar terug zou ik zeggen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Zal wel aan mij liggen, maar wat is er mis mee als een instructeur je naar de klote vloekt om door te zetten? Eventueel een trap onder je hol te geven. Zijn we zo soft geworden?
Reeds gelezen AchJa.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, lees dit topic maar terug zou ik zeggen...
Ballen afgeschuurd? Of heb je last van aambeien?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:32 schreef m.k het volgende:
Hardlopen... wat een drama weer![]()
Linker middenvoetsbeentje vermoedelijk aan bonkjes gelopen, rechtschouder deed weer eens pijn. En om het mooi af te ronden buikpijn. En nog iets maar daar hou ik mijn bek maar over
Something like thatquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |