Hij is inderdaad al behoorlijk verzaktquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:47 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
het zout vreet de Pier van Blankenberge helemaal op
Ik zou de horizon even rechtzetten, dat verbetert direct je fotoquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:47 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
het zout vreet de Pier van Blankenberge helemaal op
Ik moet opbiechten dat ik hier later meermaals teruggekomen ben om deze foto nog eens te bekijkenquote:
Echt? haha wat een compliment!quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet opbiechten dat ik hier later meermaals teruggekomen ben om deze foto nog eens te bekijken
Uiteraard.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:11 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Echt? haha wat een compliment!(dan zul je vast ook gezien hebben dat meerendeel van de foto een weerspiegeling is en de werkelijkheid zich aan de onderzijde bevindt!
)
Wat een verschil zeg! Gaaf hoor, knap gedaanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:48 schreef KoningRobin het volgende:
Geinspireerd door alle mooie foto's hier wil ik toch zelf even pronken, met de daarbij behorende probs aan Lightroom en haar Raw bewerkingsmogelijkheden.
Zie hier:
De gitarist van John Coffey in de kelder, raw met exif.
[ afbeelding ]
En zie hier het fantastische bewerkte resultaat!
Ik ben er wel blij mee! Wat vinden jullie?
Ik doe álles in Lightroom!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef xuryah het volgende:
Welke bewerkingsprogrammas gebruiken jullie? Ben nog steeds op zoek naar een goede..
Ik schiet altijd in raw en jpegquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:11 schreef KoningRobin het volgende:
Dank allebei!
@Thinkk-Pinkk, vooral veel in raw schieten en genoeg tijd nemen om achter de juiste schuiven te komen!
Zeer tof! Vooral de eerste.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
Ik ben toch wel trots op de volgende foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er nog wel een aantal, maar ik zal niet het hele topic volspammen:)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden;)
Dank voor de leuke reactie:)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:55 schreef bigbass het volgende:
[..]
Zeer tof! Vooral de eerste.
Die laatste is ook heel vet zo scherp, alleen jammer dat die ene vleugel er af valt, maar ik snap dat je daar weinig aan kon doen.
Dit is gewoon perfectie :-) !quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank allen voor jullie leuke feedback:)) Altijd leuk om te horen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:14 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dit is gewoon perfectie :-) !
[ afbeelding ]
Maar ik was onderweg om deze te posten.
Wauw! Erg netjes!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:20 schreef kezmaster9 het volgende:
Ik vond deze wel geslaagd..
Heerlen, 20.06.2013
[ afbeelding ]
Zoiets heb ik ook:quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef LompeHork het volgende:
[ link | afbeelding ]
Poes_YAWN by LompeHork, on Flickr
Ik liep dat beest constant aan te sporen om te gaan gapen (lees: zelf gapen), uiteindelijk wel wat redelijks uit kunnen slepen.
Geweldige serie! Prachtige beesten!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk Texel?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere plaatquote:Op zondag 23 juni 2013 23:39 schreef Treces het volgende:
Blijft toch kicken om op de meest mooie podia foto's te kunnen maken van niet de minste artiesten, en om uit te kunnen kijken over al die mensen.
[ afbeelding ]
Zeker waar! Al is het op de grootste evenementen net zo.quote:Op maandag 24 juni 2013 07:49 schreef Uncle het volgende:
[..]
Lekkere plaatin dergelijke fotografie is inderdaad wel een van de leukere dingen. Vooral als je op een evenement bent waar je, in tegenstelling tot een concert, niet na 3 nummers weer naar huis mag
![]()
Goed gekozen, zo vanuit de hoek laten komen. Zeer fraai plaatje, mooi belicht ook verder. Alsof het in scene gezet is. Alleen, was het meisje ook zo bleek zo her en der?quote:Op maandag 24 juni 2013 07:49 schreef Uncle het volgende:
[..]
Lekkere plaatin dergelijke fotografie is inderdaad wel een van de leukere dingen. Vooral als je op een evenement bent waar je, in tegenstelling tot een concert, niet na 3 nummers weer naar huis mag
![]()
Maar een middagje in de sporthal is ook wel leuk hoorvooral met dit weer!
[ afbeelding ]
Lichte huid is een combinatie van postprocessing maar ook 'verkeerde' plaatsing/instelling van de lampen. Zonder assistent zou ik zelf bij iedere pose lampen moeten verplaatsen en opnieuw instellen. Dat wordt een beetje tijdrovend. Dus eigenlijk keek ze nu recht de lamp in waardoor je ook een stukje schaduwwerking in het gezicht mist.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Goed gekozen, zo vanuit de hoek laten komen. Zeer fraai plaatje, mooi belicht ook verder. Alsof het in scene gezet is. Alleen, was het meisje ook zo bleek zo her en der?
Mooie plaatjes, alleen de tweede doet het nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:58 schreef bemmiej het volgende:
Wat leuk! Ik zie er super mooie foto's bijstaan. Ik vermoed dat ik hier nog best wat kan leren qua belichting etc. Ik fotografeer zelf met een canon 550d. Ik ben nog erg op zoek naar een eigen stijl.
Hier wat foto's van mijn reis (stage) naar Lombok.
Vrouwen aan het werk in de rijstvelden bij Pringgasela. Het was oogstseizoen
[ afbeelding ]
Foto gemaakt toen we aan het rond rijden waren op de scooter
[ afbeelding ]
Vrouw in Pringgasela
[ afbeelding ]
Werkende man in Pringgasela
[ afbeelding ]
De eerste vind ik niet geweldig, de rest heeft wel een lekker sfeertje jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:48 schreef Orbox het volgende:
Dit weekend Best Kept Secret festival bezocht. Had alleen een oude Canon Powershot mee maar heb toch een paar toffe plaatjes gemaakt. Zodanig bewerkt dat de slechte kwaliteit juist een tof vintage-effect geeft, naar mijn mening best gelukt.
[ link | afbeelding ]
IMG_2757.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2731.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2709.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2599.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2565.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2539.jpg by StijnnH, on Flickr
Heel mooi. Die druppels op de bloemquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:04 schreef DonJames het volgende:
Bosje bloemen van vriendin gekregen, kan ik mooi m'n nieuwe flitssetje uitproberen:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel mooi. Die druppels op de bloem
Inderdaad, maar de spuit is niet nieuwquote:
Eens. Ik zie hem thuis wel beter, hier op kantoor ook niet.quote:Mooie foto, als ik dan toch kritiek mag leveren dan had ik de steel graag een tikje meer belicht willen zien, maar dat kan ook aan mijn monitor liggen.
Wauw inderdaad hele mooie foto's! Super dat je die meeuw zo scherp kon vastleggen. En de eerste is super!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik naar deze foto kijk is dat lelijke watermerk echt het enige wat ik zie. Kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
@ St3fan, geweldige foto met die meeuwen haha, erg leuk
@ Uncle, had de serie al op het andere forum gezien, nog steeds inspirerend. Zal m'n dochter ook eens op de balk zetten
Eentje van mij die ik wel leuk vindt.
[ link | afbeelding ]
Ligt idd aan jouwquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik naar deze foto kijk is dat lelijke watermerk echt het enige wat ik zie. Kan aan mij liggen.
Wat kun je nou met die foto?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:24 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ligt idd aan jouw
Is een foto die ook op andere sites staat waar mensen het niet altijd even serieus nemen met eigendom van een ander, vandaar soms dat lelijke logo idd
Veel beterquote:Maar nu zonder logo, uw wens is mijn...
Yepquote:
Kootwijkerzand!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik zeg de Loonse/Drunense Duinen?
Leuke foto, lekker grillig, misschien eens in z/w met lekker veel contrast?
Heftig, maar fijn dat je er zo'n mooi beeld van hebt, ik kan me voorstellen dat dat een soort troost geeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
Een iets oudere foto van mij waar ik een speciaal gevoel bij heb...
Mijn vader is 9 februari 2012 overleden aan de ziekte ALS, ik heb dit verloop van begin tot eind vastgelegd.
Dit blijft voor mij een van de mooiste foto's. Betreft een beeld uit het revalidatiecentrum met mijn vader die loopt in het water. Op het droge kon hij al niet meer lopen, maar in het water nog een klein beetje. Dit was de laatste keer dat hij zelfstandig heeft gelopen in zijn leven.
[ afbeelding ]
Mooi....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
Mijn vader is 9 februari 2012 overleden aan de ziekte ALS, ik heb dit verloop van begin tot eind vastgelegd.
Dit blijft voor mij een van de mooiste foto's. Betreft een beeld uit het revalidatiecentrum met mijn vader die loopt in het water. Op het droge kon hij al niet meer lopen, maar in het water nog een klein beetje. Dit was de laatste keer dat hij zelfstandig heeft gelopen in zijn leven.
[ afbeelding ]
Tuurlijk. En wat voor jou serieus is is voor een ander een mooi fotoverslag natuurlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dank u, voor mensen die er meer van willen zien: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=66774
Een serieuze noot moet ook kunnen toch
Die laatste..... onder de douchequote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dank u, voor mensen die er meer van willen zien: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=66774
Een serieuze noot moet ook kunnen toch
Prachtige foto. Ik heb door ALS mijn opa nooit gekend, maar door zulke foto's kan ik me iets voorstellen bij hoe het moet zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
[ afbeelding ]
Heftig verhaal, maar erg mooi dat je het vastgelegd hebt. Dit kan enorm helpen in de verwerking ervan. Sterkte!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:38 schreef Shaggy8675 het volgende:
Het heeft zeker geholpen, was mijn uitlaatklep. Je legt iets vast waarvan de uitkomst bekend is, maar je creëert ook meteen een blijvende herinnering
Ik ga er nog een boek van maken, maar ik ben er nog niet helemaal aan toe alle foto's weer door te gaan lopen en voor te bereiden voor een dergelijk project.
@Mirjam, ja was heel zwaar. Zeker daar mijn moeder de complete zorg zelfstandig heeft gedaan, zonder externe hulp. Maar enorm vervullend achteraf.
Dit is typisch zo'n fotoserie waarbij een foto meer zegt dan 1000 woorden. Heel indrukwekkend. Soms kunnen foto's zoveel zeggen. Mooi.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot de zon nog wat lager aan de hemel staat. Het zand in de afdruk is natuurlijk contrastloos tegenover de rest van het zand, de schaduwen zorgen voor het contrast. Als de zon recht boven je staat heb je die schaduwen bijna niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:24 schreef Jik32 het volgende:
Hoi,
...
Heb meteen een vraag erbij. Hoe kan ik mijn dochters hand in het zand nog sprekender maken? Ik heb het geprobeert met extra contrast, maar daar kreeg ik weinig verschil mee.
Jawel hoor, bedoel je dit? (let op, de hand is wat slordig geseleteerd omdat dit een voorbeeld is)quote:
Jeetje Stefan wat ben jij snelquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jawel hoor, bedoel je dit? (let op, de hand is wat slordig geseleteerd omdat dit een voorbeeld is)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit voorbeeld is slordig gedaan, het was puur als voorbeeld, je kan als je er de tijd voor neemt de hand precies zo selecteren tot het goed is, dan een kwestie van contrast hoog, verzadiging hoog, kleurcorrectie, zwart wit, etcquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:38 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Jeetje Stefan wat ben jij snel![]()
Idd zo iets ja, alleen mis ik die schaduw over haar gehele afdruk.
de pink en duim hebben die schaduw heel erg en de rest van dr handje mist dat weer te veel.
Maar waarschijnlijk moet ik zoals DonJames al zei wachten op de zon .
Dankjewel StefanHoe heb je dat eigenlijk gedaan??
Okquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dit voorbeeld is slordig gedaan, het was puur als voorbeeld, je kan als je er de tijd voor neemt de hand precies zo selecteren tot het goed is, dan een kwestie van contrast hoog, verzadiging hoog, kleurcorrectie, zwart wit, etc
Ik zit de foto te bekijken en ik zie diepte en een trap, een deur en nog veel meer dingen die ik niet kan thuisbrengen. Spannende foto vind ik het.quote:
Volgens mij is het geen trap maar een gang met kelderboxen o.i.d.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zit de foto te bekijken en ik zie diepte en een trap, een deur en nog veel meer dingen die ik niet kan thuisbrengen. Spannende foto vind ik het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |